Αρθρα του εγκυροτατου ypodomes.com πριν το συμβαν των Τεμπων

Η πολιτική στην Ελλάδα. Νέα, προτάσεις, κριτικές και σχόλια.
Alex Amsterdam
Δημοσιεύσεις: 2381
Εγγραφή: 06 Φεβ 2024, 22:25

Αρθρα του εγκυροτατου ypodomes.com πριν το συμβαν των Τεμπων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alex Amsterdam » 19 Μαρ 2024, 23:35

31.01.2023
Πως προχωρούν τα σιδηροδρομικά έργα στην βασική αρτηρία Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας
Στο τέλος του 2023 θα χρειαστεί να φτάσουμε για να δούμε τις δύο εργολαβίες της ΕΡΓΟΣΕ που αφορούν την σηματοδότηση και το ETCS να ολοκληρώνονται στη βασική σιδηροδρομική αρτηρία της χώρας από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη και από εκεί μέχρι την Ειδομένη και τον Προμαχώνα στα σύνορα με Βουλγαρία και Σκόπια.

Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, το έργο της σηματοδότησης, η εργολαβία 717, έχει προχωρήσει περισσότερο. Από το Πλατύ μέχρι τον Προμαχώνα το τμήμα έχει παραδοθεί με Διοικητική Παραλαβή, όντας το πρώτο από όλα. Υπό παράδοση είναι το τμήμα από το Πλατύ μέχρι τον Δομοκό, ενώ σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, κάποια τμήματα έχουν ήδη ολοκληρωθεί.

Στο τμήμα Δομοκός-Τιθορέα τα έργα σηματοδότησης έχουν ολοκληρωθεί από άλλη εργολαβία ενώ σε εξέλιξη είναι τα έργα από την Τιθορέα μέχρι την Αθήνα. Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα, τα έργα στο σύνολο τους θα πρέπει να ολοκληρωθούν στο τέλος Σεπτεμβρίου. Ανάδοχο είναι το σχήμα TOMH-ALSTOM.

Παράλληλα συνεχίζεται και η εργολαβία 635 που αφορά το ETCS και η οποία σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ισχύει θα πρέπει να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023. Οι δύο εργολαβίες ουσιαστικά έρχονται να ολοκληρώσουν τα έργα υποδομής για τη νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Από πέρυσι το Πάσχα η ΕΡΓΟΣΕ ξεκίνησε και μια τρίτη εργολαβία που αφορά τη σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Το έργο αυτό έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ-ALSTOM και έχει ως χρόνο ολοκλήρωσης το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Γιατί είναι σημαντικά τα έργα αυτά
Οι τρεις παραπάνω εργολαβίες αφορούν σε ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και όχι κατασκευή γραμμής, υποδομής ή κάτι άλλο πιο “χειροπιαστό”. Η σημασία όμως αυτών των έργων έγκειται στο αποτέλεσμα που θα επιφέρουν.

Το έργο της σηματοδότησης στην πλήρη του λειτουργία θα βελτιώσει την σιδηροδρομική ασφάλεια σε όλο το μήκος της γραμμής και θα αυξήσει την χωρητικότητα του δικτύου.

Η σηματοδότηση είναι για τον σιδηρόδρομο, ότι και τα φανάρια στους δρόμους. Ουσιαστικά “συνομιλούν” με τον μηχανοδηγό για την κατάσταση της γραμμής μπροστά του, αυξάνοντας τη σιδηροδρομική ασφάλεια.

Με το σύστημα ETCS, οι πληροφορίες μεταδίδονται από το σύστημα εδάφους προς το τρένο, όπου ένας υπολογιστής ταξιδιού τις χρησιμοποιεί για να υπολογίσει τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, ενώ στη συνέχεια επιβραδύνει αυτόματα το τρένο, εφόσον κρίνεται απαραίτητο.

Καλύτερες σιδηροδρομικές υπηρεσίες
Με τη λειτουργία των δύο συστημάτων τόσο τα επιβατικά όσο και τα εμπορευματικά τρένα θα μπορούν να ταξιδεύουν γρηγορότερα και με ασφάλεια. Στόχος είναι το βασικό επιβατικό δρομολόγιο της χώρας μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης να πέσει σε 3 ώρες και 30 λεπτά.

Επίσης η ολοκλήρωση της σηματοδότησης και του ETCS μέχρι τα σύνορα θα σημάνει την βελτίωση της διασυνδεσιμότητας της χώρας μας για διεθνή σιδηροδρομικά δρομολόγια (που αυτή τη στιγμή περιορίζονται σε εμπορευματικά).

Αυτό μπορεί να σημάνει και την δρομολόγηση διεθνών επιβατικών δρομολογίων που να ενώσουν την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με τις γειτονικές χώρες, κάτι που στην υπόλοιπη Ευρώπη συμβαίνει εδώ και δεκαετίες ενώ με την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών το τρένο έχει προτεραιοποιηθεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.
https://ypodomes.com/pos-prochoroyn-ta- ... omachonas/

Alex Amsterdam
Δημοσιεύσεις: 2381
Εγγραφή: 06 Φεβ 2024, 22:25

Re: Αρθρα του εγκυροτατου ypodomes.com πριν το συμβαν των Τεμπων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alex Amsterdam » 19 Μαρ 2024, 23:43

28.09.2022
Ποια είναι τα 10 μεγαλύτερα υπό κατασκευή σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα


2.Ανάταξη Σηματοδότησης κατά τμήματα της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας
Η υλοποίηση της εν λόγω σύμβασης είναι απολύτως αναγκαία καθώς παρέχει στον ΟΣΕ την δυνατότητα πλήρους λειτουργίας της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και συνεπώς μέγιστη ασφάλεια στην κυκλοφορία των συρμών,

– παρέχει την μεγαλύτερη ευελιξία σε χειρισμούς μειώνοντας τυχόν καθυστερήσεις, καθώς η εποπτεία της γραμμής θα γίνεται από μεγάλα Κέντρα Τηλεδιοίκησης
– παρέχει τη δυνατότητα, σε συνδυασμό και με άλλα υποσυστήματα, σε μεγάλα τμήματα του δικτύου να αναπτυχθεί ταχύτητα έως 200 Km/h (αντί των 160 Km/h που είναι σήμερα), μειώνοντας τον χρόνο της διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Το κόστος με το ΦΠΑ φτάνει τα 41 εκατ. ευρώ. Η εργολαβία ξεκίνησε το 2014 από το σχήμα ΤΟΜΗ-ALSTOM και αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.
https://ypodomes.com/poia-einai-ta-deka ... in-ellada/

Alex Amsterdam
Δημοσιεύσεις: 2381
Εγγραφή: 06 Φεβ 2024, 22:25

Re: Αρθρα του εγκυροτατου ypodomes.com πριν το συμβαν των Τεμπων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alex Amsterdam » 20 Μαρ 2024, 00:07

07.07.2022
Εκδόθηκε η πρώτη έγκριση διαλειτουργικότητας για τη διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων προχώρησε στην πρώτη έγκριση θέσης σε λειτουργία σταθερής εγκατάστασης του ψηφιακού συστήματος Ραδιοκάλυψης GSM-R, στα τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα: Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, Κιάτο – Αεροδρόμιο και των κλάδων της γραμμής Θριάσιο – Ικόνιο και Οινόη – Χαλκίδα εξαιρουμένου του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός.

Η χορήγηση θέσης σε λειτουργία της σταθερής εγκατάστασης φωνητική ραδιοεπικοινωνία του παρατρόχιου υποσυστήματος ραδιοδικτύου κλάσης Α (GSM-R φωνή μόνο), στα τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα που προαναφέρθηκαν, αποτελεί ένα από τα πιο ουσιαστικά βήματα για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου.


Το σύστημα GSM-R (σύστημα ραδιοκάλυψης), είναι ένα από τα ψηφιακά συστήματα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας (European Railways Traffic Management System ERTMS), που αποτελεί το σύστημα προτύπων για τη διαχείριση και τη διαλειτουργικότητα της σηματοδότησης των σιδηροδρόμων από την Ε.Ε. Πρόκειται για ένα ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας, το οποίο στηρίζεται στο παγκοσμίως αποδεδειγμένα αξιόπιστο σύστημα κινητής τηλεφωνίας GSM, που καλύπτει όλες τις ανάγκες ασφαλούς επικοινωνίας ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου.

Η λειτουργία του, θα βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια και την αποδοτικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών. Θα ενισχύει τη διαλειτουργικότητά της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, επιτρέποντας στις αμαξοστοιχίες να αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες, και μειώνοντας έτσι, τις χρονοαποστάσεις των ταξιδιών.

Πρόκειται τέλος για ένα έργο, το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάταξης και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης, ικανοποιώντας πλήρως τις τεχνικές προδιαγραφές διαλειτουργικότητας που ενισχύουν το σιδηροδρομικό σύστημα, επιτρέποντας την ασφαλή και συνεχή κυκλοφορία αμαξοστοιχιών για την επίτευξη υψηλών επιδόσεων.

Η έγκριση δόθηκε μετά από σχετική αίτηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος με θέμα την «Εκδοση έγκρισης θέσης σε λειτουργία σταθερής εγκατάστασης, στο πλαίσιο αξιολόγηση της αίτησης του έργου: «Ραδιοκάλυψη GSM-R, στα τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα: Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, Κιάτο – Αεροδρόμιο και των κλάδων της γραμμής Θριάσιο – Ικόνιο και Οινόη – Χαλκίδα (Α.Δ. 10012/2006/ΕΡΓΟΣΕ), εξαιρουμένου του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός».

Η αίτηση εξετάστηκε από την Ομάδα Αξιολόγησης της Μονάδας Ασφάλειας Σιδηροδρόμων και Διαλειτουργικότητας της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και μετά από λεπτομερή αξιολόγηση, έκρινε, ότι ο φάκελος είναι πλήρης, σύμφωνα με τη σχετική ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία
https://ypodomes.com/ekdothike-i-proti- ... kloforias/

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Εσωτερική Πολιτική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών