Re: Υπάρχει ακόμα ταξική συνείδηση;
Δημοσιεύτηκε: 02 Ιούλ 2022, 21:53
Ή Γαλλική επανάσταση ΔΕΝ έγινε από τους πιο φτωχούς και πεινασμένους γάλλους, και ούτε έγινε στις χειρότερες στιγμές της ιστορίας του γαλλικού λαού
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://www.phorum.com.gr/
Ή Γαλλική επανάσταση ΔΕΝ έγινε από τους πιο φτωχούς και πεινασμένους γάλλους, και ούτε έγινε στις χειρότερες στιγμές της ιστορίας του γαλλικού λαού
Βλέπουμε πως και οι ίδιοι οι κάπιταλιστες αντιλβαμονται πως η ατομική ιδιοκτησία δεσμεύει τις παραγωγικές δυνάμεις της όλο και περισσότερο κοινωνικοποιημενης εργασίας. Συνενωνουν τα κεφάλαια τους.Leporello έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 21:47Ετοιμαζόμουν να γράψω ότι η αντίληψη πως ωρίμασαν οι συνθήκες δεν είναι του Μαρξ αλλά του Λένιν, προφανώς αφού έκανε την επανάσταση. Ωστόσο, θεωρώ ότι από την στιγμή που ο κομμουνισμός ηττήθη στην ΕΣΣΔ, θα έπρεπε να αναθεωρηθεί και η αντίληψη γιά το αν οι συνθήκες είναι ώριμες ή όχι.ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 20:39Αν το πας ημερολογιακά ναι δεν έχει οριστεί πότε θα είναι οι συνθήκες έτοιμες για την κομμουνιστική επανάσταση. Από τη στιγμή όμως
που οι κομμουνιστές ήδη από την εποχή του Λένιν θεωρούν πως ο καπιταλισμός έχει φτάσει στο ανώτερο στάδιό του που είναι το ιμπεριαλιστικό,
αντιλαμβάνονται πως στην οικονομία το έδαφος για την αλλαγή του συστήματος είναι ήδη στρωμένο.
χα χα χα. Από ποιους έγινε;ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 21:53Ή Γαλλική επανάσταση ΔΕΝ έγινε από τους πιο φτωχούς και πεινασμένους γάλλους, και ούτε έγινε στις χειρότερες στιγμές της ιστορίας του γαλλικού λαού
Δεκτό. Να δούμε αν αρκεί.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 21:48Ξέρω όμως ότι οι άνθρωποι νοιάζονται για πολλά πράγματα εκτός από το κέρδος, αλλά είναι εγκλωβισμένοι σε ένα σύστημα που νοιάζεται μόνο γι αυτό. Με αυτόν τον τύπο ανθρώπο πιστεύω μπορούμε να δουλέψουμε, δεν χρειαζόμαστε νέο.
Εδώ δεν έχω καταλάβει αν προτείνεις κάτι συγκεκριμένο. Αφού προφανώς η ΕΣΣΔ δεν σε καλύπτει, τότε τι; Για αυτό επιμένω ότι λείπει το καλό παράδειγμα. Να μου έλεγες πχ κοίτα την Βενεζουέλα.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 21:48Το κλειδί πιστεύω ότι είναι ακριβώς το να κάνουμε το νέο σύστημα (κομμουνισμό για μένα) ανθεκτικό στις ατέλειες. Να μη χρειάζεται καθαρούς ιδεολόγους, να ανέχεται μικρές δόσεις διαφθοράς, να ανέχεται την άποψη του κόσμου ακόμα και όταν δεν συμβαδίζει με τη θεωρία, να ανέχεται ότι όλα δεν θα πάνε βάσει σχεδίου και ότι θα υπάρχουν και άλλες χώρες με άλλα συστήματα. Να λυγίζει χωρίς να σπάει με άλλα λόγια. Ο κομμουνισμός όπως τον είδαμε μέχρι στιγμής σπάει εύκολα ενώ ο καπιταλισμός ότι προβλήματα και να έχει ο κόσμος, θα βρει κάπου αλλού να τα ρίξει. Αν λύσουμε αυτό, τα υπόλοιπα θα γίνουν.
Κι εγώ υποψιάζομαι κάτι τέτοιο. Δηλαδή αν σε 20 χρόνια εργάζεται το 1/10 των ανθρώπων που εργάζονται σήμερα θα τεθούν εκ των πραγμάτων τέτοια ζητήματα που η όλη κουβέντα μας θα ξεπεραστεί από τις εξελίξεις.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 21:48Η απάντηση μπορεί να μην είναι κοινωνική αλλά τεχνολογική.
Από την ανερχόμενη τότε αστική τάξηΠορφύριος Εξαρχίδης έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 21:59χα χα χα. Από ποιους έγινε;
Το ότι ηττήθη μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα αλλά δε δείχνει απαραίτητα πως οι οικονομικές συνθήκες που οδηγούν στην κομμουνιστική επανάσταση δεν είναι ώριμες. Από τη στιγμή που τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς ανήκουν στις πολυεθνικές επιχειρήσεις που διαπλέκονται στενά με τις κυβερνήσεις και το λεγόμενο-κατά Λένιν-χρηματιστηριακό κεφάλαιο, η αγορα παγκοσμιοποιείται και η τεχνολογία εξελίσσεται κατά τρόπο τέτοιο ώστε και να αυξάνει την παραγωγικότητα αλλά και να συνδέει τους ανθρώπους παγκοσμίως τότε μπορεί κανείς να πει πως δημιουργούνται οικονομικές συνθήκες για κομμουνιστικές επαναστάσεις. Βέβαια, θα δεχτώ πως όλα αυτά παραμένουν θεωρητικά στο βαθμό που δε κινητοποιούνται ακόμα κάποιοι για να κάνουν τις εν λόγω επαναστάσεις αλλά για αυτό έγραψα κιόλας και για τον υποκειμενικό παράγοντα. Ακόμα και αν υπάρχουν όντως στρωμένες οι οικονομικές συνθήκες για τις επαναστάσεις, δε θα το εξακριβώσουμε ποτέ αυτό άμα δεν υπάρξουν οι επαναστάτες.Leporello έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 21:47Ετοιμαζόμουν να γράψω ότι η αντίληψη πως ωρίμασαν οι συνθήκες δεν είναι του Μαρξ αλλά του Λένιν, προφανώς αφού έκανε την επανάσταση. Ωστόσο, θεωρώ ότι από την στιγμή που ο κομμουνισμός ηττήθη στην ΕΣΣΔ, θα έπρεπε να αναθεωρηθεί και η αντίληψη γιά το αν οι συνθήκες είναι ώριμες ή όχι.ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 20:39Αν το πας ημερολογιακά ναι δεν έχει οριστεί πότε θα είναι οι συνθήκες έτοιμες για την κομμουνιστική επανάσταση. Από τη στιγμή όμως
που οι κομμουνιστές ήδη από την εποχή του Λένιν θεωρούν πως ο καπιταλισμός έχει φτάσει στο ανώτερο στάδιό του που είναι το ιμπεριαλιστικό,
αντιλαμβάνονται πως στην οικονομία το έδαφος για την αλλαγή του συστήματος είναι ήδη στρωμένο.
Η ανερχόμενη αστική τάξη μπήκε στη Βαστίλλη;ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 22:27Από την ανερχόμενη τότε αστική τάξη
Εν πνεύματι, ναι. Το νόημα της μηδενιστικής απόφανσης του Αινείαν είναι ότι δεν νοείται κοινωνική αναμόρφωση χωρίς την υποστήριξη των ανωτέρων τάξεων (εγχώριων ή μη). Και αυτό λόγω της πρακτικής αδυναμίας των μεγάλων πληθών για κοινή δράση. Δεν ήταν μονάχα οι ιδέες της Γ.Ε εισαγόμενες, για το μαινόμενο πλήθος, μα και η ίδια η σύλληψη του αδιεξόδου.Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε: ↑02 Ιούλ 2022, 23:34Η ανερχόμενη αστική τάξη μπήκε στη Βαστίλλη;
χωρίς τη μαζική κίνηση των χωρικών και φτωχων. Των καταπιεσμένων, το πιθανότερο ο αυτοκράτορας να συνθηκολογούσε με τη μεσαία τάξη. Και φυσικά η μεσαία τάξη βοήθησε στην αναμόρφωση και μια δικαιότερη κοινωνία γιατί εκείνη είχε και την παιδεία μα οι επαναστάσεις φαίνονται στα έργα κι όχι στις υποθέσεις και τα έργα είναι ότι κάποιοι χωρικοί μπουκαραν στη βαστίλλη.Bazoomba έγραψε: ↑03 Ιούλ 2022, 00:07Εν πνεύματι, ναι. Το νόημα της μηδενιστικής απόφανσης του Αινείαν είναι ότι δεν νοείται κοινωνική αναμόρφωση χωρίς την υποστήριξη των ανωτέρων τάξεων (εγχώριων ή μη). Και αυτό λόγω της πρακτικής αδυναμίας των μεγάλων πληθών για κοινή δράση. Δεν ήταν μονάχα οι ιδέες της Γ.Ε εισαγόμενες, για το μαινόμενο πλήθος, μα και η ίδια η σύλληψη του αδιεξόδου.
Η Γαλλία ακολούθησε την ιστορική συγκυρία, δεύτερη, πίσω από την Αγγλία. Στην μια περίπτωση, η ιδεολογική εκπροσώπηση βασίστηκε σε ένα άτομο-σύμβολο, ενώ αντίστοιχα στην άλλη είχαμε την περίφημη τριανδρία. Στην μία περίπτωση το πόπολο πολεμούσε για τη θρησκευτική μεταρρύθμιση, στην άλλη για την "ελευθερία του" και την "ισότητα."
Οι αλλαγές στον κόσμο γίνονται από τους λίγους και υιοθετούνται από τους πολλούς.
Το ζήτημα είναι εάν η αναμόρφωση θα γινόταν με ή χωρίς την συμβολική επικύρωση των χωρικών. Από την στιγμή που η Ιστορία δημιούργησε ένα παράδειγμα-πρότυπο οικονομικού αναγωγισμού (αγγλικός κοινοβουλευτισμός) στα μέτρα του δυτικού πολιτισμού, δεν υπήρχε δύναμη ή Θεός να σταματήσει την εδραίωση του.Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε: ↑03 Ιούλ 2022, 00:10χωρίς τη μαζική κίνηση των χωρικών και φτωχων. Των καταπιεσμένων, το πιθανότερο ο αυτοκράτορας να συνθηκολογούσε με τη μεσαία τάξη. Και φυσικά η μεσαία τάξη βοήθησε στην αναμόρφωση και μια δικαιότερη κοινωνία γιατί εκείνη είχε και την παιδεία μα οι επαναστάσεις φαίνονται στα έργα κι όχι στις υποθέσεις και τα έργα είναι ότι κάποιοι χωρικοί μπουκαραν στη βαστίλλη.Bazoomba έγραψε: ↑03 Ιούλ 2022, 00:07Εν πνεύματι, ναι. Το νόημα της μηδενιστικής απόφανσης του Αινείαν είναι ότι δεν νοείται κοινωνική αναμόρφωση χωρίς την υποστήριξη των ανωτέρων τάξεων (εγχώριων ή μη). Και αυτό λόγω της πρακτικής αδυναμίας των μεγάλων πληθών για κοινή δράση. Δεν ήταν μονάχα οι ιδέες της Γ.Ε εισαγόμενες, για το μαινόμενο πλήθος, μα και η ίδια η σύλληψη του αδιεξόδου.
Η Γαλλία ακολούθησε την ιστορική συγκυρία, δεύτερη, πίσω από την Αγγλία. Στην μια περίπτωση, η ιδεολογική εκπροσώπηση βασίστηκε σε ένα άτομο-σύμβολο, ενώ αντίστοιχα στην άλλη είχαμε την περίφημη τριανδρία. Στην μία περίπτωση το πόπολο πολεμούσε για τη θρησκευτική μεταρρύθμιση, στην άλλη για την "ελευθερία του" και την "ισότητα."
Οι αλλαγές στον κόσμο γίνονται από τους λίγους και υιοθετούνται από τους πολλούς.
Αυτό ίσχυε στης προηγούμενες επαναστάσεις που έφερναν. Νέο προοδευτικό μεν εκμεταλλευτικο δε σύστημα. Η προλεταριακή επανάσταση φέρνει την αποτιναξη της εκμετάλλευσης από όλη την. Ανθρωπότητα. Οι εργάτες δεν εκμεταλλεύονται κάποια τάξη.Bazoomba έγραψε: ↑03 Ιούλ 2022, 00:07Εν πνεύματι, ναι. Το νόημα της μηδενιστικής απόφανσης του Αινείαν είναι ότι δεν νοείται κοινωνική αναμόρφωση χωρίς την υποστήριξη των ανωτέρων τάξεων (εγχώριων ή μη). Και αυτό λόγω της πρακτικής αδυναμίας των μεγάλων πληθών για κοινή δράση. Δεν ήταν μονάχα οι ιδέες της Γ.Ε εισαγόμενες, για το μαινόμενο πλήθος, μα και η ίδια η σύλληψη του αδιεξόδου.
Η Γαλλία ακολούθησε την ιστορική συγκυρία, δεύτερη, πίσω από την Αγγλία. Στην μια περίπτωση, η ιδεολογική εκπροσώπηση βασίστηκε σε ένα άτομο-σύμβολο, ενώ αντίστοιχα στην άλλη είχαμε την περίφημη τριανδρία. Στην μία περίπτωση το πόπολο πολεμούσε για τη θρησκευτική μεταρρύθμιση, στην άλλη για την "ελευθερία του" και την "ισότητα."
Οι αλλαγές στον κόσμο γίνονται από τους λίγους και υιοθετούνται από τους πολλούς.