Rakomelofronas έγραψε: ↑19 Αύγ 2022, 10:28
stavmanr έγραψε: ↑19 Αύγ 2022, 10:09
Το ρατσιστικό έγκλημα δεν αφορά μίσος, αλλά διάκριση λόγω χαρακτηριστικών.
Μπορεί να σκοτώσεις κάποιον μαύρο ή τη γυναίκα σου επειδή πχ. τους θεωρείς μη ανθρώπους ή για οποιονδήποτε άλλο πιθανό λόγο. Δεν χρειάζεται να υφίσταται μίσος για να χαρακτηριστεί το έγκλημα ως ρατσιστικό.
Κι εγώ συμφωνώ ότι η λέξη "μίσος" μπερδεύει αναίτια τα πράγματα. Το ίδιο πιστεύω και για τους χαρακτηρισμούς εγκλήματων ως ρατσιστικών ή ως γυναικοκτονιών: αυτές οι διακρίσεις είναι πολιτικές, δεν έχουν καμία σχέση με το Δίκαιο όπως το ξέρουμε* (δικάζουμε πράξεις και όχι προθέσεις, πεποιθήσεις, φυλετική/εθνική καταγωγή, φύλο κι έμφυλο προσανατολισμό κτλ) και στην πράξη καταλήγουν να διακρίνουν τα θύματα ανάλογα με την ταυτότητα του θύτη. Είσαι μαύρος ή ας πούμε μετανάστης και σε σκότωσε λευκός/ημεδαπός μη-Ρομά;
Θα σε θυμόμαστε για πάντα. Είσαι μαύρος και σε σκότωσε μαύρος;
Ωραίο καιρό έχει έξω. Αντίστοιχα για τις γυναίκες. Σε σκότωσε άνδρας;
Μπες στον επιλεκτικό μας κατάλογο. Σε σκότωσε γυναίκα;
Ε τι να κάνουμε, συμβαίνουν αυτά, φταίει ο καπιταλισμός / ζωδιακός κύκλος / εσωτερικευμένη πατριαρχία / ψυχολογικά προβλήματα, και στην τελική το θύμα τα ήθελε και λίγο.
Δεν είναι όπως τα γράφεις.
Καταρχήν η πρόθεση δικάζεται ούτως ή άλλως. Σε άλλη περίπτωση δεν θα είχες εγκλήματα εξ αμελείας κι εκ προμελέτης.
Επιπλέον, στο νομικό δίκαιο πρόθεση δεν είναι μόνο να έχεις σχηματίσει άποψη, αλλά και να παραβλέπεις την ορθή συμπεριφορά και λειτουργία κατά τους νόμους του κράτους.
Πχ. το να σκοτώσεις κάποιον οδηγώντας μεθυσμένος θεωρείται έγκλημα από πρόθεση. Αυτό δεν σημαίνει ότι ήθελες να σκοτώσεις κάποιον, αλλά ότι δεν θεωρείται αμέλεια το να αποφασίσεις να πιεις πριν οδηγήσεις, με αποτέλεσμα να μην έχεις τις αισθήσεις σου όπως πρέπει για να αποφύγεις τα πιθανά ατυχήματα.
Το ρατσιστικό έγκλημα είναι ένα είδος εγκλήματος εκ προμελέτης, που ο θύτης έχει σχηματοποιήσει μία αρνητική άποψη για το θύμα και του αρνείται την ισοτιμία σε κάθε είδους σχέση ή δικαιώματα. Είναι ένα έγκλημα που, νομικά, θεωρείται ότι προκαλείται/συμπαράγεται από την προδιάθεση του θύτη πέραν από άλλους παράγοντες (αντιδικίες, συμφέροντα κλπ).