Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Φιλοσοφία πολιτικής
Άβαταρ μέλους
Sid Vicious
Δημοσιεύσεις: 11914
Εγγραφή: 13 Σεπ 2018, 19:43

Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Sid Vicious » 04 Δεκ 2018, 17:38

Αυτό που όλο και όλο μπορούμε και πρέπει να κάνουμε είναι να διαχωρίζουμε ξεκάθαρα τη θέση μας από όσους έχουν διαφορετική αντίληψη για την αναρχία και από όσους, αν και έχουν τις ίδιες θεωρητικές απόψεις με εμάς, βγάζουν από αυτές πρακτικά συμπεράσματα διαφορετικά από τα δικά μας. Ο διαχωρισμός της θέσης μας πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας ξεκάθαρης έκθεσης των ιδεών μας και της ειλικρινούς και αδιάκοπης επανάληψης των απόψεών μας για όλα τα γεγονότα που έρχονται σε αντίθεση με τις ιδέες και την ηθική μας, χωρίς να έχουμε στο μυαλό μας την υπεράσπιση κάποιου συγκεκριμένου προσώπου ή χώρου. Γιατί αυτή η δήθεν αλληλεγγύη ανάμεσα σε ανθρώπους που δεν ανήκουν και δεν θα μπορούσαν να ανήκουν στον ίδιο χώρο υπήρξε ακριβώς ένα από τα βασικά αίτια της σύγχυσης.
Έχουμε φτάσει στο σημείο πολλοί να εξυμνούν στους συντρόφους τα ίδια πράγματα που καταδικάζουν στους αστούς, και φαίνεται ότι το μοναδικό τους κριτήριο για το αν μια πράξη είναι καλή ή κακή είναι το αν αυτός που την έκανε δηλώνει αναρχικός ή όχι. Πολλά σφάλματα έχουν φέρει τους μεν στο σημείο να αντιφάσκει ανοιχτά η πρακτική τους με τις αρχές που διακηρύσσουν θεωρητικά, και τους δε να ανέχονται τέτοιες αντιφάσεις. Παρόμοια, πολλοί λόγοι έχουν φέρει κοντά μας ανθρώπους που κατά βάθος αδιαφορούν για την αναρχία και για όσα ξεπερνούν τα στενά τους ατομικά συμφέροντα. Δεν μπορώ να εξαντλήσω εδώ μια μεθοδική και αναλυτική μελέτη όλων αυτών των σφαλμάτων, θα αρκεστώ να μιλήσω για αυτά που με έχουν εντυπωσιάσει περισσότερο.

Ας μιλήσουμε για την ηθική
Δεν είναι σπάνιο να συναντάμε αναρχικούς που αρνούνται την ηθική. Στην αρχή λένε απλώς ότι σαν θεωρητική άποψη δεν παραδέχονται καμία απόλυτη, αιώνια και αμετακίνητη ηθική, και ότι στην πράξη επαναστατούν εναντίον της αστικής ηθικής που επιδοκιμάζει την εκμετάλλευση των μαζών και καταφέρεται εναντίον όλων των πράξεων που βλάπτουν ή απειλούν τα συμφέροντα των προνομιούχων. Έπειτα, σιγάσιγά, όπως συμβαίνει σε τόσες και τόσες περιπτώσεις, παίρνουν το σχήμα του λόγου για επακριβή έκφραση της αλήθειας. Λησμονούν ότι στην τωρινή ηθική, πλάι στους κανόνες που προβάλλουν οι παπάδες και τα αφεντικά για να κατοχυρώσουν την κυριαρχία τους, βρίσκονται και άλλοι, περισσότεροι και ουσιαστικότεροι, που χωρίς αυτούς θα ήταν αδύνατη κάθε κοινωνική συμβίωση. Λησμονούν ότι το να επαναστατείς εναντίον κάθε κανόνα που επιβάλλεται με τη βία δεν σημαίνει καθόλου ότι πρέπει να μην έχεις καμία ντροπή και κανένα συναίσθημα υποχρέωσης απέναντι στους άλλους. Λησμονούν ότι για να καταπολεμήσεις σωστά μια ηθική, οφείλεις να αντιπαραθέσεις, τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη, μια ηθική ανώτερη. Και καταλήγουν, με τη βοήθεια της ιδιοσυγκρασίας τους και των περιστάσεων, να γίνουν ανήθικοι με όλη τη σημασία της λέξης, άνθρωποι δηλαδή χωρίς κανόνες συμπεριφοράς, χωρίς κριτήριο που να καθοδηγεί τις πράξεις τους, που υποκύπτουν παθητικά στην παρόρμηση της στιγμής

Errico Malatesta, 1904
yet say this to the Possum: a bang, not a whimper,
with a bang not with a whimper,
To build the city of Dioce whose terraces are the colour of stars

pylothess
Δημοσιεύσεις: 6741
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 22:39
Phorum.gr user: pylothess

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pylothess » 04 Δεκ 2018, 19:09

ΟΙ αναρχικοί ξέρουν οι ίδιοι τι υποστηρίζουν η απλώς είναι αναρχικοί έτσι για να είναι;
Αν και η μόδα της αναρχίας άρχισε να φεύγει προ πολλού.

Άβαταρ μέλους
μίστερ μαξ
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 9289
Εγγραφή: 05 Ιούλ 2018, 11:18

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από μίστερ μαξ » 04 Δεκ 2018, 19:11

Επίκληση στην αυθεντία. Ο σιντ νομίζει πως ο μαλατέστα ειναι κανας προφήτης της αναρχίας και αν κατι που κάνουμε δεν συνάδει με τα λογια του, τοτε ειμαστε "λαθος".

Ελεοζ ρε δουλικό!
Αντι-Πουτιν, Αντι-Ζελενσκυ
Τα κράτη ματώνουν της γειτονιας τον χάρτη

Άβαταρ μέλους
μίστερ μαξ
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 9289
Εγγραφή: 05 Ιούλ 2018, 11:18

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από μίστερ μαξ » 04 Δεκ 2018, 19:12

Εν τω μεταξυ, τα οσα λεει ο Ερικο δεν ειναι εναντιον των σημερινών αναρχικών, αλλα ο σιντ δεν τους ξέρει, οποταν κατανοώ την ανοησία που πόσταρε στον τίτλο.
Αντι-Πουτιν, Αντι-Ζελενσκυ
Τα κράτη ματώνουν της γειτονιας τον χάρτη

Άβαταρ μέλους
blackpaint
Δημοσιεύσεις: 9596
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 00:37

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από blackpaint » 04 Δεκ 2018, 19:46

Παραθετω ολοκληρο το κειμενο μαζι με την πηγη του που πετσοκοψε ο ξυλοσχιστης ΟΡ για να χωρεσει στην παιδαριωδη αφηγηση του. Κρινετε μονοι σας σε ποιες ακριβως αντιφασεις αναφερεται ο Μαλατεστα, και δεν ειναι αυτες που προσπαθει να καταγγειλει απεγνωσμενα ο ΟΡ.
ΟΙ ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ ΚΑΙ Η ΗΘΙΚΗ
Posted on Οκτώβριος 12, 2015 |
ΕΡΡΙΚΟ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ
Ο αριθμός αυτών που δηλώνουν αναρχικοί σήμερα είναι τόσο μεγάλος, και κάτω από το όνομα αναρχία κρύβονται θεωρίες τόσο διαφορετικές και αντιφατικές, ώστε θα είχαμε πραγματικά άδικο αν τα χάναμε όταν το κοινό που δεν είναι εξοικειωμένο με τις ιδέες μας, που δεν μπορεί να ξεχωρίσει αμέσως τις μεγάλες διαφορές που κρύβονται κάτω από την ίδια τη λέξη, μένει αδιάφορο στην προπαγάνδα μας και μας περιφρονεί.
Δεν μπορούμε φυσικά να εμποδίσουμε τους άλλους να χρησιμοποιούν όποιο όνομα θέλουν. Όσο για το να σταματήσουμε εμείς να λεγόμαστε αναρχικοί, αυτό δεν θα βοηθούσε σε τίποτα, γιατί ο κόσμος θα πίστευε απλούστατα ότι αλλάξαμε απόψεις.
Αυτό που όλο και όλο μπορούμε και πρέπει να κάνουμε είναι να διαχωρίζουμε ξεκάθαρα τη θέση μας από όσους έχουν διαφορετική αντίληψη για την αναρχία και από όσους, αν και έχουν τις ίδιες θεωρητικές απόψεις με εμάς, βγάζουν από αυτές πρακτικά συμπεράσματα διαφορετικά από τα δικά μας. Ο διαχωρισμός της θέσης μας πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας ξεκάθαρης έκθεσης των ιδεών μας και της ειλικρινούς και αδιάκοπης επανάληψης των απόψεών μας για όλα τα γεγονότα που έρχονται σε αντίθεση με τις ιδέες και την ηθική μας, χωρίς να έχουμε στο μυαλό μας την υπεράσπιση κάποιου συγκεκριμένου προσώπου ή χώρου.
Γιατί αυτή η δήθεν αλληλεγγύη ανάμεσα σε ανθρώπους που δεν ανήκουν και δεν θα μπορούσαν να ανήκουν στον ίδιο χώρο υπήρξε ακριβώς ένα από τα βασικά αίτια της σύγχυσης.
Έχουμε φτάσει στο σημείο πολλοί να εξυμνούν στους συντρόφους τα ίδια πράγματα που καταδικάζουν στους αστούς, και φαίνεται ότι το μοναδικό τους κριτήριο για το αν μια πράξη είναι καλή ή κακή είναι το αν αυτός που την έκανε δηλώνει αναρχικός ή όχι. Πολλά σφάλματα έχουν φέρει τους μεν στο σημείο να αντιφάσκει ανοιχτά η πρακτική τους με τις αρχές που διακηρύσσουν θεωρητικά, και τους δε να ανέχονται τέτοιες αντιφάσεις. Παρόμοια, πολλοί λόγοι έχουν φέρει κοντά μας ανθρώπους που κατά βάθος αδιαφορούν για την αναρχία και για όσα ξεπερνούν τα στενά τους ατομικά συμφέροντα. Δεν μπορώ να εξαντλήσω εδώ μια μεθοδική και αναλυτική μελέτη όλων αυτών των σφαλμάτων, θα αρκεστώ να μιλήσω για αυτά που με έχουν εντυπωσιάσει περισσότερο.

Ας μιλήσουμε για την ηθική

Δεν είναι σπάνιο να συναντάμε αναρχικούς που αρνούνται την ηθική. Στην αρχή λένε απλώς ότι σαν θεωρητική άποψη δεν παραδέχονται καμία απόλυτη, αιώνια και αμετακίνητη ηθική, και ότι στην πράξη επαναστατούν εναντίον της αστικής ηθικής που επιδοκιμάζει την εκμετάλλευση των μαζών και καταφέρεται εναντίον όλων των πράξεων που βλάπτουν ή απειλούν τα συμφέροντα των προνομιούχων. Έπειτα, σιγάσιγά, όπως συμβαίνει σε τόσες και τόσες περιπτώσεις, παίρνουν το σχήμα του λόγου για επακριβή έκφραση της αλήθειας. Λησμονούν ότι στην τωρινή ηθική, πλάι στους κανόνες που προβάλλουν οι παπάδες και τα αφεντικά για να κατοχυρώσουν την κυριαρχία τους, βρίσκονται και άλλοι, περισσότεροι και ουσιαστικότεροι, που χωρίς αυτούς θα ήταν αδύνατη κάθε κοινωνική συμβίωση. Λησμονούν ότι το να επαναστατείς εναντίον κάθε κανόνα που επιβάλλεται με τη βία δεν σημαίνει καθόλου ότι πρέπει να μην έχεις καμία ντροπή και κανένα συναίσθημα υποχρέωσης απέναντι στους άλλους. Λησμονούν ότι για να καταπολεμήσεις σωστά μια ηθική, οφείλεις να αντιπαραθέσεις, τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη, μια ηθική ανώτερη. Και καταλήγουν, με τη βοήθεια της ιδιοσυγκρασίας τους και των περιστάσεων, να γίνουν ανήθικοι με όλη τη σημασία της λέξης, άνθρωποι δηλαδή χωρίς κανόνες συμπεριφοράς, χωρίς κριτήριο που να καθοδηγεί τις πράξεις τους, που υποκύπτουν παθητικά στην παρόρμηση της στιγμής. Σήμερα, στερούνται
το ψωμί για να βοηθήσουν έναν σύντροφο· αύριο, θα σκοτώσουν άνθρωπο για να πάνε στις πουτάνες.
Η ηθική είναι το σύνολο των κανόνων συμπεριφοράς που θεωρεί καλό κάποιος άνθρωπος. Μπορεί να βρίσκει κανείς κακή την κρατούσα ηθική μιας συγκεκριμένης εποχής, μιας χώρας ή μιας κοινωνίας, και πράγματι η αστική ηθική είναι κάτι παραπάνω από κακή, όμως δεν μπορούμε να διανοηθούμε μια κοινωνία χωρίς καμία ηθική, ούτε έναν συνειδητό άνθρωπο χωρίς κανένα κριτήριο για το τι είναι καλό και κακό για τον εαυτό του και τους άλλους.
Όταν χτυπάμε την τωρινή κοινωνία, αντιπαραθέτουμε στην ατομιστική αστική ηθική την ηθική της αλληλεγγύης, και προσπαθούμε να εγκαθιδρύσουμε θεσμούς που ανταποκρίνονται στο πώς βλέπουμε τις σχέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους. Αν δεν κάναμε αυτό το πράγμα, πώς θα μπορούσαμε να δούμε ότι τα αφεντικά εκμεταλλεύονται το λαό;
Μια άλλη απαράδεκτη άποψη, που μερικοί την υποστηρίζουν ειλικρινά και άλλοι τη χρησιμοποιούν σαν δικαιολογία, είναι ότι το σημερινό κοινωνικό περιβάλλον δεν σου επιτρέπει να είσαι ηθικός, και ότι κατά συνέπεια μάταια πασχίζεις, αφού οι προσπάθειές σου είναι εκ των προτέρων καταδικασμένες σε αποτυχία· το καλύτερο, λένε, είναι να εκμεταλλευόμαστε όσο μπορούμε τις περιστάσεις προς όφελός μας και να μη νοιαζόμαστε για τους άλλους· θα αλλάξουμε ζωή όταν αλλάξει η οργάνωση της κοινωνίας. Βέβαια, κάθε αναρχικός καταλαβαίνει σήμερα ότι η αδυσώπητη οικονομική κατάσταση επιβάλλει στον άνθρωπο να παλεύει εναντίον των άλλων ανθρώπων και βλέπει σαν καλός παρατηρητής πόσο ανίσχυρη είναι η προσωπική επανάσταση ενάντια στο πανίσχυρο κοινωνικό περιβάλλον. Ένα όμως είναι εξίσου αληθινό: ότι χωρίς την προσωπική επανάσταση και χωρίς τη συνεργασία με άλλους ανθρώπους επαναστατημένους με σκοπό την αντίσταση στη δύναμη του κοινωνικού περιβάλλοντος και στην προσπάθεια για μετασχηματισμό του, αυτό το κοινωνικό περιβάλλον δεν θα άλλαζε ποτέ.
Είμαστε όλοι, χωρίς εξαίρεση, υποχρεωμένοι να ζούμε λίγο πολύ σε αντίθεση με τις ιδέες μας· είμαστε όμως αναρχικοί ακριβώς στο μέτρο που βασανιζόμαστε από αυτή την αντίθεση και προσπαθούμε, όσο είναι δυνατόν, να την αμβλύνουμε. Τη μέρα που θα προσαρμοζόμασταν στο περιβάλλον, δεν θα είχαμε πια τη λαχτάρα να το μετασχηματίσουμε και θα γινόμασταν κι εμείς αστοί. Άφραγκοι ίσως, αλλά όχι λιγότερο
αστοί στα έργα και στις επιδιώξεις μας.


(Λε Ρεβέιγ, Γενεύη, 5/11/1904)

https://manifesto-library.espivblogs.ne ... -ΗΘΙΚΗ.pdf

Άβαταρ μέλους
Υπερκουλτουριάρης
Δημοσιεύσεις: 2892
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:01
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη/ Ν. Μακεδονία

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Υπερκουλτουριάρης » 04 Δεκ 2018, 20:03

Όλοι λάθος είστε. Κάθε ηθική υποτιμάει την νοημοσύνη μου, γιατί είναι ανυπόστατη. 1+1 κάνουν 2, τα άλλα είναι για παπαδοπαίδια κάθε απόχρωσης.
Είμαι πολύ πιο κοντά στην ψυχρή μαρξιστική ματιά.

Άβαταρ μέλους
Sid Vicious
Δημοσιεύσεις: 11914
Εγγραφή: 13 Σεπ 2018, 19:43

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Sid Vicious » 04 Δεκ 2018, 20:12

Εσεις οι δυο Μαξ και μπλακπεηντ τι γκρινιάζετε, αφου Συριζα εισαστε.

Και το κομμάτι κοπηκε γιατι αφενός κανεις δε θα το διαβαζε σε μεγαλυτερο μεγεθος οποτε κρατησα την ουσια και το ηθελα και σαν αγκιστρακι λιγο και αφετερου και κυριως γιατι ηθελα καποιος μετα να γκουγκλισει και να βαλει και το υπολοιπο.
Δεν καταλάβατε καν ότι πολλές φορες ποσταρω σαν παζλ από νημα σε νημα, με αρεσει αυτό.

Πάμε λοιπον να ενωσουμε τα κομματια του παζλ και ευχαριστω τον blackpaint που εφερε το συνδετικο κομμάτι.

Έχουμε φτάσει στο σημείο πολλοί να εξυμνούν στους συντρόφους τα ίδια πράγματα που καταδικάζουν στους αστούς, και φαίνεται ότι το μοναδικό τους κριτήριο για το αν μια πράξη είναι καλή ή κακή είναι το αν αυτός που την έκανε δηλώνει αναρχικός ή όχι. Πολλά σφάλματα έχουν φέρει τους μεν στο σημείο να αντιφάσκει ανοιχτά η πρακτική τους με τις αρχές που διακηρύσσουν θεωρητικά, και τους δε να ανέχονται τέτοιες αντιφάσεις.
χωρίς την προσωπική επανάσταση και χωρίς τη συνεργασία με άλλους ανθρώπους επαναστατημένους με σκοπό την αντίσταση στη δύναμη του κοινωνικού περιβάλλοντος και στην προσπάθεια για μετασχηματισμό του, αυτό το κοινωνικό περιβάλλον δεν θα άλλαζε ποτέ.
Είμαστε όλοι, χωρίς εξαίρεση, υποχρεωμένοι να ζούμε λίγο πολύ σε αντίθεση με τις ιδέες μας· είμαστε όμως αναρχικοί ακριβώς στο μέτρο που βασανιζόμαστε από αυτή την αντίθεση και προσπαθούμε, όσο είναι δυνατόν, να την αμβλύνουμε
Με τις μαθητικές καταλήψεις, ζούμε την μεγάλη έξαρση αυτής της αντισυσπείρωσης: Οι αντισυγκεντρώσεις, τα αντι-συντονιστικά απ’ τις χειραγωγούμενες μικρο-οργανώσεις νεολαίας, οι καταδικαστικές ανακοινώσεις από τα αντίστοιχα συνδικαλιστικά όργανα της ΟΛΜΕ, καθώς και από αρκετές ακροαριστερές οργανώσεις, καθώς και οι αφίσες στα Εξάρχεια, έρχονται να ολοκληρώσουν μια καταπληκτική ομοφωνία που καταλήγει στο ΚΚΕ, τον Σταύρο Θεοδωράκη, τη Φώφη Γεννηματά, ακόμα και στον… Κυριάκο Μητσοτάκη.
Είναι τόση παράδοξη, άραγε, αυτή η σύμπλευση; Όχι αν σκεφτούμε ότι για τον εθνομηδενισμό, που είναι ηγεμονικός μέσα σε όλες τις προαναφερόμενες δυνάμεις, οι μαθητικές καταλήψεις δεν αντιπροσωπεύουν μόνον μια βραχύβια αντιπολίτευση στην υπογραφή της Συνθήκης των Πρεσπών. Αλλά συνάμα, δια της πατριωτικής αφύπνισης της νεολαίας την αμφισβήτηση της δικής του κυριαρχίας μέσα στην ίδια την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αμφισβήτηση η οποία απειλεί να περάσει και μέσα στο πανεπιστήμιο αν δεν κατασταλεί άμεσα και δημιουργήσει μόνιμο κλίμα μέσα στους νέους.
Εξ ου και αυτή η καταπληκτική ομοφωνία, από τον Υπουργό μέχρι τα Εξάρχεια, καθώς στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες όλοι, από την εξουσία μέχρι την… αντιεξουσία κέρδιζαν και τροφοδοτούνταν από τον εκπαιδευτικό μηδενισμό. Και ιδίως για το καθεστώς, η πρόσδεση μέσω αυτού, των νέων, αλλά σε δεύτερο χρόνο των διανοούμενων στρωμάτων στο άρμα του, είναι αποφασιστικής σημασίας για την επικράτηση της παγκοσμιοκρατίας στην Ελλάδα.
[Sid Vicious @ Καταλήψεις Για Την Μακεδονία

Δεν συνδέονται πολύ όμορφα;
yet say this to the Possum: a bang, not a whimper,
with a bang not with a whimper,
To build the city of Dioce whose terraces are the colour of stars

Άβαταρ μέλους
Sid Vicious
Δημοσιεύσεις: 11914
Εγγραφή: 13 Σεπ 2018, 19:43

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Sid Vicious » 04 Δεκ 2018, 20:16

Υπερκουλτουριάρης έγραψε:
04 Δεκ 2018, 20:03
Όλοι λάθος είστε. Κάθε ηθική υποτιμάει την νοημοσύνη μου, γιατί είναι ανυπόστατη. 1+1 κάνουν 2, τα άλλα είναι για παπαδοπαίδια κάθε απόχρωσης.
Είμαι πολύ πιο κοντά στην ψυχρή μαρξιστική ματιά.
Συμφωνω στο 1+1 κάνουν 2, υπέρ αυτού είμαι κι εγώ, ειναι η διαχρονικα σωστη ματια παντα και συνηθως ειναι η ματια των μικρομεσαιων ταξεων, της πλειοψηφιας του κοσμου δηλαδη. Δε θεωρω το 1+1=2 ψυχρη μαρξστικη ματια καθως ο μαρξισμος βριθει μεταφυσικης και παραλογισμού.
yet say this to the Possum: a bang, not a whimper,
with a bang not with a whimper,
To build the city of Dioce whose terraces are the colour of stars

Άβαταρ μέλους
Sid Vicious
Δημοσιεύσεις: 11914
Εγγραφή: 13 Σεπ 2018, 19:43

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Sid Vicious » 04 Δεκ 2018, 20:17

pylothess έγραψε:
04 Δεκ 2018, 19:09
ΟΙ αναρχικοί ξέρουν οι ίδιοι τι υποστηρίζουν η απλώς είναι αναρχικοί έτσι για να είναι;
Αν και η μόδα της αναρχίας άρχισε να φεύγει προ πολλού.
Σωστό και αυτό.
yet say this to the Possum: a bang, not a whimper,
with a bang not with a whimper,
To build the city of Dioce whose terraces are the colour of stars

Άβαταρ μέλους
Υπερκουλτουριάρης
Δημοσιεύσεις: 2892
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:01
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη/ Ν. Μακεδονία

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Υπερκουλτουριάρης » 04 Δεκ 2018, 20:25

Sid Vicious έγραψε:
04 Δεκ 2018, 20:16
Υπερκουλτουριάρης έγραψε:
04 Δεκ 2018, 20:03
Όλοι λάθος είστε. Κάθε ηθική υποτιμάει την νοημοσύνη μου, γιατί είναι ανυπόστατη. 1+1 κάνουν 2, τα άλλα είναι για παπαδοπαίδια κάθε απόχρωσης.
Είμαι πολύ πιο κοντά στην ψυχρή μαρξιστική ματιά.
Συμφωνω στο 1+1 κάνουν 2, υπέρ αυτού είμαι κι εγώ, ειναι η διαχρονικα σωστη ματια παντα και συνηθως ειναι η ματια των μικρομεσαιων ταξεων, της πλειοψηφιας του κοσμου δηλαδη. Δε θεωρω το 1+1=2 ψυχρη μαρξστικη ματια καθως ο μαρξισμος βριθει μεταφυσικης και παραλογισμού.
Ο Μαρξισμός καθόλου. Η σκέψη των Μαρξ- Ενγκελς, εν μέρη και των Λένιν Τρότσκυ βασίζεται στην κοινή λογική, χωρίς να σημαίνει πως είναι η μόνη σωστή. Η σταλινοσοβιετική πραγματικότητα, ακόμα και η μαρτυρολογία του ΚΚΕ ή η κομμουνιστική ηθική του Στοχανοφ και του συμπαθούς Γκεβάρα, παραπέμπει σε παράλογο και μεταφυσική. Δεν γίνεται ο άλλος να μένει 20 χρόνια φυλακή για να μην υπογράψει ή να τον εκτελούν, το κόμμα να τον καταδικάζει σαν χαφιέ και να φωνάζει Ζητω. Είναι ένα παλιοημερολογίτης. Ο ίδιος ο Μαρξ, τέτοιες ανοησίες δεν πρέσβευε, ούτε φυσικά και θα έκανε. Ο Μαρξισμός ήταν μελέτη, όχι ιδεολογία. Κάθε ιδεολογία είναι ανυπόστατη.

Άβαταρ μέλους
Drexler
Δημοσιεύσεις: 8047
Εγγραφή: 26 Ιουν 2018, 11:43

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Drexler » 04 Δεκ 2018, 20:27

μίστερ μαξ έγραψε:
04 Δεκ 2018, 19:11
Επίκληση στην αυθεντία. Ο σιντ νομίζει πως ο μαλατέστα ειναι κανας προφήτης της αναρχίας και αν κατι που κάνουμε δεν συνάδει με τα λογια του, τοτε ειμαστε "λαθος".

Ελεοζ ρε δουλικό!
Mονο αυτος εχει πιασει το νοημα του αναρχισμου.

Εικόνα

http://eleutherofrones.blogspot.com/
Με λογισμό και μ' όνειρο τσακίζουμε το ημιπρολεταριάτο!

Άβαταρ μέλους
Sid Vicious
Δημοσιεύσεις: 11914
Εγγραφή: 13 Σεπ 2018, 19:43

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Sid Vicious » 04 Δεκ 2018, 20:46

Υπερκουλτουριάρης έγραψε:
04 Δεκ 2018, 20:25
Sid Vicious έγραψε:
04 Δεκ 2018, 20:16
Υπερκουλτουριάρης έγραψε:
04 Δεκ 2018, 20:03
Όλοι λάθος είστε. Κάθε ηθική υποτιμάει την νοημοσύνη μου, γιατί είναι ανυπόστατη. 1+1 κάνουν 2, τα άλλα είναι για παπαδοπαίδια κάθε απόχρωσης.
Είμαι πολύ πιο κοντά στην ψυχρή μαρξιστική ματιά.
Συμφωνω στο 1+1 κάνουν 2, υπέρ αυτού είμαι κι εγώ, ειναι η διαχρονικα σωστη ματια παντα και συνηθως ειναι η ματια των μικρομεσαιων ταξεων, της πλειοψηφιας του κοσμου δηλαδη. Δε θεωρω το 1+1=2 ψυχρη μαρξστικη ματια καθως ο μαρξισμος βριθει μεταφυσικης και παραλογισμού.
Ο Μαρξισμός καθόλου. Η σκέψη των Μαρξ- Ενγκελς, εν μέρη και των Λένιν Τρότσκυ βασίζεται στην κοινή λογική, χωρίς να σημαίνει πως είναι η μόνη σωστή. Η σταλινοσοβιετική πραγματικότητα, ακόμα και η μαρτυρολογία του ΚΚΕ ή η κομμουνιστική ηθική του Στοχανοφ και του συμπαθούς Γκεβάρα, παραπέμπει σε παράλογο και μεταφυσική. Δεν γίνεται ο άλλος να μένει 20 χρόνια φυλακή για να μην υπογράψει ή να τον εκτελούν, το κόμμα να τον καταδικάζει σαν χαφιέ και να φωνάζει Ζητω. Είναι ένα παλιοημερολογίτης. Ο ίδιος ο Μαρξ, τέτοιες ανοησίες δεν πρέσβευε, ούτε φυσικά και θα έκανε. Ο Μαρξισμός ήταν μελέτη, όχι ιδεολογία. Κάθε ιδεολογία είναι ανυπόστατη.
Πιάνουμε τώρα άλλη κουβέντα, ενδιαφέρουσα πολύ όμως. Δυστυχώς ξεκίνησα την δουλειά και δεν μπορώ να γράψω πολλά. Τι σε είναι ομως η τεχνολογία, δουλειά και πχόρουμ, στο ένα χέρι το μαχαίρι στο άλλο το κινητό. Πριν λίγα χρόνια δεν γινόταν αυτό.
Εν συντομία, διαφωνώ στα περί μαρξισμου, συμφωνώ στα περί ιδεολογιών.
Ιδεολογία χωρίς μεταφυσική δεν υπάρχει. Για αυτό και καταλήγουν ως δογματικά και ανταγωνιστικα προϊόντα σκέψης.
yet say this to the Possum: a bang, not a whimper,
with a bang not with a whimper,
To build the city of Dioce whose terraces are the colour of stars

pylothess
Δημοσιεύσεις: 6741
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 22:39
Phorum.gr user: pylothess

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pylothess » 04 Δεκ 2018, 22:43

Καλή φιλοσοφία ο αναρχισμός. Οι ιδέες του αναρχισμού είναι ότι πιο αγνό έχει επινοήσει ο ανθρώπινος νους.
Είναι ανώτερες οι αναρχικές ιδέες ακόμη και από τον κομμουνισμό και την δημοκρατία. Αλλά είναι φιλοσοφία.
Ο αναρχισμός έχει αδιέξοδα και παθογένειες.Αφενός δεν μπορεί να δώσει κάποια λύση ούτε και να προτείνει
κάποιο τρόπο δράσης αφετέρου συγκεντρώνει διαφόρων ειδών ανθρώπους.
Σίγουρα δεν είναι όλοι οι Αναρχικοί τρομοκράτες ,δολοφόνοι ,βάνδαλοι αλλά ούτε όμως και όλοι που κατεβαίνουν
στο δρόμο κάτω από ένα αναρχικό λάβαρο είναι όλοι αγνοί ιδεολόγοι .
Για τους κομμουνιστές λίγο πολύ ξέρουμε ποιοί είναι και τι πρεσβεύουν ,τι πιστεύουν για τι πολεμάνε. Οι αναρχικοί
αλήθεια για τι πολεμάνε; Τι πρεσβεύουνε; Υπάρχει κάποιος αναρχικός να μας απαντήσει; Ο αναρχικός ή ο "αναρχικός"
που σπάει την τράπεζα,στοχεύει άραγε μακροχρόνια να ανατρέψει τον καπιταλισμό με επανάσταση και να οικοδομήσει
το αναρχικό ιδεώδες; Με τι θα αντικαταστήσουν οι αναρχικοί το κατεστημένο; Με το μη κατεστημένο; Θα αντικαταστήσουν
την εξουσία με την μη εξουσία; Οι Μαρξιστές τουλάχιστον έχουν στόχους και έτοιμο πλάνο δράσης.Συμμετέχουν στο κοινοβούλιο,
σε εκλογές ,σε σωματεία,δίνουν συνεντεύξεις σε ΜΜΕ προσπαθώντας να αυξήσουν την επιρροή τους και να καθοδηγήσουν
τι λαϊκές μάζες. Οι αναρχικοί ;

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 69794
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 04 Δεκ 2018, 22:56

Το πλήρες κείμενο, απλώς υποστηρίζει το απόσπασμα που ανέβασε ο Sid.

Υπερκουλτουριάρης έγραψε:
04 Δεκ 2018, 20:03
Όλοι λάθος είστε. Κάθε ηθική υποτιμάει την νοημοσύνη μου, γιατί είναι ανυπόστατη. 1+1 κάνουν 2, τα άλλα είναι για παπαδοπαίδια κάθε απόχρωσης.
Είμαι πολύ πιο κοντά στην ψυχρή μαρξιστική ματιά.
Μα δεν τίθεται θέμα ηθικής αλλά λογικής.

Το ότι δηλώνουν αναρχικοί οι αντικάτι γενικώς, είναι πρωτίστως πρόβλημα των αναρχικών.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

pylothess
Δημοσιεύσεις: 6741
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 22:39
Phorum.gr user: pylothess

Re: Errico Malatesta (1904) εναντίον σημερινών αναρχικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pylothess » 04 Δεκ 2018, 23:00

ΓΑΛΗ έγραψε:
04 Δεκ 2018, 22:56
Το πλήρες κείμενο, απλώς υποστηρίζει το απόσπασμα που ανέβασε ο Sid.

Υπερκουλτουριάρης έγραψε:
04 Δεκ 2018, 20:03
Όλοι λάθος είστε. Κάθε ηθική υποτιμάει την νοημοσύνη μου, γιατί είναι ανυπόστατη. 1+1 κάνουν 2, τα άλλα είναι για παπαδοπαίδια κάθε απόχρωσης.
Είμαι πολύ πιο κοντά στην ψυχρή μαρξιστική ματιά.
Μα δεν τίθεται θέμα ηθικής αλλά λογικής.

Το ότι δηλώνουν αναρχικοί οι αντικάτι γενικώς, είναι πρωτίστως πρόβλημα των αναρχικών.
Ακριβώς αυτό αφορά τον αναρχικό χώρο.Δεν έχουν δημόσια παρουσία για να ασχοληθούμε μαζί τους.Ποια είναι η δημόσια παρουσία της ; Οι βανδαλισμοί στις πορείες;

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Φιλοσοφία πολιτικής”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών