Το γνωρίζω Στάθη μου, και σε αυτό το πλαίσιο μιλάς και κινείσαι άψογα.ST48410 έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 21:23Θα δω και το άλλο video και θα γράψω συνολικά. Εγώ έχω ξεκαθαρίσει καμιά εκατοστή φορές ότι αναφέρομαι στην σοβαρή τέχνη στα πλαίσια αυτού που ονομάζουμε χοντρικά Δυτικός Πολιτισμός που θεωρώ αν θέλεις ότι με ενδιαφέρει περισσότερο και ως Έλληνα αφού διεργασίες που συντελέστηκαν σε αυτά εδώ τα χώματα έγιναν το θεμέλιο πάνω στο οποίο κτίστηκε.
Για την εμπορική ή την στρατευμένη τέχνη ισχύουν άλλα πράγματα και είναι άλλες οι προτεραιότητες. Για την παραδοσιακή επίσης άλλα και πολύ διαφορετικά. Εγώ μιλάω για προσωπική/ατομική δημιουργία στο παραπάνω πλαίσιο, στον παραπάνω χώρο.
Σχόλια στο YouTube
Re: Σχόλια στο YouTube
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
Re: Σχόλια στο YouTube
Σχεδόν το σύνολο του έργου του Μπετόβεν είναι "επιτηδευμένο", δεν νομίζω ότι βοηθάει αυτό που λες, τουλάχιστον όχι ως προς τον ορισμό της τέχνης, βασικά τίποτα δεν βοηθάει καθώς αυτό που ονομάζουμε τέχνη δεν ορίζεται, για εμένα προσωπικά δεν υπάρχει καν τέτοιο πράμα, υπάρχει όμως αυτό που έγραψες, η γνήσια έκφραση των συναισθημάτων, η μουσική συγκεκριμένα λόγω της εννοιολογικής της ασάφειας σε σχέση με τον λόγο μπορεί να εξυπηρετήσει πολύ αποτελεσματικά αυτόν τον σκοπό, είναι στο ίδιο επίπεδο με την ποίηση, κατά την μη ταπεινή μου γνώμη πάντα.hellegennes έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 21:42Μπορώ να σου πω εγώ γιατί θεωρώ ότι δεν είναι τέχνη. Δεν είναι τέχνη γιατί έχει φιλοδοξία να είναι τέχνη και δεν είναι γνήσια έκφραση συναισθημάτων και ψυχικού κόσμου, που είναι ο καθρέφτης της τέχνης. Με λίγα λόγια, προσπαθεί. Η τέχνη δεν θέλει προσπάθεια, θέλει πηγαία έκφραση. Ή, για να χρησιμοποιήσω μια πιο συγκεκριμένη λέξη: είναι επιτηδευμένο.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
Re: Σχόλια στο YouTube
Aριστοτελης έγραψε: ↑21 Μαρ 2020, 02:32Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο απ την ίση μεταχείριση των ανίσων
Re: Σχόλια στο YouTube
Την δεύτερη πρόταση ίσως να μην έπιασες σωστά επειδής μάλλον την αφαίρεσες από το πλαισιάκι που την πλάσαρα αλλά πάμε παρακάτω, στην αρχή.
Είναι όπως το χέσιμο φίλε νομίζω, κάποια στιγμή πρέπει να το βγάλεις από μέσα σου θέλεις δε θέλεις, αυτό συνιστά την ανάγκη και βρίσκεται παντού, η ανάγκη είναι αυτό που κρατάει τις ισορροπίες ή τις καταστρέφει, ακόμα και αυτά τα μεγάλα μπαλάκια που κατοικούμε πάνω τους, από ανάγκη στέκονται στην μέση του πουθενά, από ανάγκη δημιουργούνται και από ανάγκη καταστρέφονται, κάθε στιγμή, ασταμάτητα, το σταμάτημα, η απουσία της κίνησης είναι ο θάνατος. Όταν εκφράζεται αυτή η ανάγκη μαζί (συν) με την κίνηση δημιουργείται συγκίνηση, όπως ακριβώς αισθάνεσαι όταν βγάζεις τον σατανά από μέσα σου στην τουαλέτα. Γιάννης, πόσο γάμησα; πες μου, πόσο;
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
Re: Σχόλια στο YouTube
Σου ήρθε ποτέ η διάθεση να παίξεις ο ίδιος σε ένα πιάνο αυτό που ακούς;hellegennes έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 22:02Να τονίσω εδώ ότι δεν αστειεύομαι. Κυριολεκτώ. Το βλέπω αυτό σε μεγάλο μέρος του έργου του Μπαχ. Τεχνικά άρτιο, ως αριστουργηματικό, αλλά άψυχο. Νιώθω διαρκώς ότι ακούω ασκήσεις και πειραματισμούς και όχι έκφραση.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
Re: Σχόλια στο YouTube
Ότι ήταν τεράστιος μουνάκιας;Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 21:52Τι άλλο να πούμε.sys3x έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 21:08Ο Μότσαρτ έγραφε κάθετα ολόκληρη παρτιτούρα με τη μία χωρίς να διορθώνει ακόμη και πάνω στην άμαξα, είχε ξεφύγει το παλικάρι.Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 20:49
Τα μετρήσιμα καλλιτεχνικά κριτήρια που αναφέρει ο στάθης έχουν να κάνουν με το εξής. Έχεις ένα τηλέφωνο 130 γκιγκα. Έχεις μέσα όλους τους κλασικούς συνθέτες. Τρέχεις στο δάσος σε αυτόματο πιλότο με τυχαίο παίξιμο. Ξαφνικά και χωρίς προειδοποίηση, ακούγεται ένα κομμάτι από Μότσαρτ. Πρόσεξε. Δεν ξέρεις ότι είναι Μότσαρτ. Ένα κομμάτι τόσο φρέσκο, σα να γράφτηκε χθες. Τόσο γεμάτο επιθυμία. Τόσο ακαταμάχητο στην φαινομενική του απλότητα. Νιώθεις το μυαλό σου να παίρνει φωτιά. Λες στον εαυτό σου, δεν μπορεί ανθρώπινο χέρι να έγραψε τέτοια θεική μουσική. Αυτά είναι τα καλλιτεχνικά κριτήρια. Εκεί που από μια θάλασσα μουσικής κάτι ξεχωρίζει. Κάτι ανεξήγητο, που αφήνει πίσω όλα τα άλλα. Μα να, τα εργαλεία είναι τα ίδια. Γιατί κανείς άλλος πριν ή μετά από αυτόν δεν έγραψε κάτι παρόμοιο; Μοναδικότητα. Αυτό είναι το καλλιτεχνικό κριτήριο.
Ίσως μετά το θάνατο του Μπαχ η μουσική του να σταμάτησε να παίζεται αν και νομίζω ότι δεν ήταν και τόσο διάσημος ακόμα κι όταν ζούσε. Το ίδιο είχε συμβεί και στον ρέμπραντ. Μια ίσως αλλαγή στη μόδα της εποχής. Ένα μικρό διάλειμμα προτού γίνει το αναπόφευκτο. Προτού κάποιος σταθεί μπροστά στην ενάτη ή στη νυχτερινή περίπολο και πει: Μαλάκα, που ήμουν τόσο καιρό. Ο χρόνος έχει τον τρόπο να βάζει τα πράγματα στη σωστή τους θέση. Και σε 50 χρόνια από τώρα, που ο κάθε Μπίμπερ δεν θα αποτελεί ούτε ανάμνηση, η μουσική των Μπετόβεν και Μότσαρτ θα συνεχίσει να παίζεται και να συναρπάζει όχι λόγω κάποιου φαύλου κύκλου. Επειδή είναι πραγματικά τόσο καλοί.
Αυτό νομίζω είναι ακόμη σπουδαιότερο, χρησιμοποίησε το ταλέντο του για να γαμάει όσο το δυνατόν περισσότερο, αυτό κι δεν είναι δείγμα μεγαλοφυΐας. Αλλά σκέψου εδώ και τον πνευματικό του Δάσκαλο και Πατέρα όλων μας, τον Ιωάννη Σεβαστιανό, το χειρίστηκε πιο ψύχραιμα και γαμούσε και περισσότερο και για περισσότερα χρόνια.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 40664
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Σχόλια στο YouTube
Σόρι που το κόβω σ' αυτό το σημείο, πάντα διαβάζω ολόκληρα τα ποστ σου, αλλά το κόβω εδώ γιατί συνεχίζεις λάθος. Δεν οφείλει να αγγίζει την δική μου ψυχή, οφείλει να αποτελεί δική του γνήσια έκφραση. Η τέχνη είναι πρωτίστως έκφραση. Γι' αυτό ξεκίνησε, αυτή είναι η ουσία της. Θέλει να εκφράσει κάτι, έναν προβληματισμό, μια εικόνα, ένα συναίσθημα. Μπορεί να μην αγγίζει κανέναν άλλον από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, αλλά πάλι τέχνη είναι. Τέχνη δεν είναι όταν το έργο δεν είναι αποτέλεσμα έκφρασης αλλά άσκησης. Αλλιώς και οι κάμψεις τέχνη είναι.ST48410 έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 22:20Αισθάνομαι ότι σου χρωστάω μια αναλυτικότερη απάντηση. Δεν τα ακούω αυτά πρώτη φορά όπως μπορείς να υποθέσεις. Υπάρχει μία πεποίθηση (εσφαλμένη κατά την ταπεινή μου γνώμη) ότι το έργο τέχνης οφείλει να "αγγίζει την ψυχή σου" και αν δεν το κάνει αυτό δεν είναι καλό.hellegennes έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 22:02Να τονίσω εδώ ότι δεν αστειεύομαι. Κυριολεκτώ. Το βλέπω αυτό σε μεγάλο μέρος του έργου του Μπαχ. Τεχνικά άρτιο, ως αριστουργηματικό, αλλά άψυχο. Νιώθω διαρκώς ότι ακούω ασκήσεις και πειραματισμούς και όχι έκφραση.
Μπορεί να μην σ' αρέσει αυτός ο ορισμός της τέχνης, αλλά είναι ο πιο παγκόσμιος ορισμός της.
Δες τι λέω μ' αυτό το κλιπ της Μαχάλια Τζάκσον, να τραγουδάει με όλην της την ψυχή και ταυτόχρονα με άριστη τεχνική χιλίων καρδιναλίων, κάνοντάς το να φαίνεται αστείο (ενώ δεν είναι καθόλου μα καθόλου εύκολο):
Ε, αυτό είναι γνήσια έκφραση, δεν είναι ούτε διεκπεραίωση ούτε τεχνικά άρτια άσκηση χωρίς ψυχή. Αυτή η εκτέλεση είναι τέχνη. Η φούγκα που έβαλες δίνει την εντύπωση ότι ο Μπαχ βαριόταν την ώρα που την έγραφε και έκανε απλώς εξάσκηση. Είμαι βέβαιος ότι αγγίζει την ψυχή πολλών ανθρώπων στην γη. Αλλά ξαναλέω ότι το κριτήριό μου δεν ήταν ποιους, πόσους και πόσο αγγίζει αλλά αν ο καλλιτέχνης εκφραζόταν στ' αλήθεια όταν έγραφε το έργο του.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: Σχόλια στο YouTube
Πως το κρίνεις αυτό; Πως μετράς ποιος εκφραζόταν γνήσια; Ξέρεις ότι δεν συμφωνώ με αυτή τη συλλογιστική αλλά προσπαθώ κάπως να μπω στο τρόπο σκέψης σας.hellegennes έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 22:59Αλλά ξαναλέω ότι το κριτήριό μου δεν ήταν ποιους, πόσους και πόσο αγγίζει αλλά αν ο καλλιτέχνης εκφραζόταν στ' αλήθεια όταν έγραφε το έργο του.
Re: Σχόλια στο YouTube
sys3x κοίτα τι γίνεται. Βάλαμε στο παιχνίδι και τη γνησιότητα της έκφρασης. Και από όσο μπορώ να προβλέψω ο hellegennes δεν θα μπορέσει να ακούσει το πρώτο και δεύτερο WTC και κατά πάσα πιθανότητα τις δίφωνες και τρίφωνες inventions. Καταλαβαίνεις που οδηγούν τέτοιες θεωρήσεις; Θα αποκλείσει τον εαυτό του από μία σειρά εξαιρετικών αριστουργημάτων λόγω μιας παρεξήγησης. Και αναφέρομαι στον hellegennes γιατί τον θεωρώ φίλο και ελπίζω ότι δεν θα με παρεξηγήσει αλλά κυρίως επειδή ασχολείται ενεργά ο ίδιος με την ποίηση.
- Πορφύριος Εξαρχίδης
- Δημοσιεύσεις: 9707
- Εγγραφή: 17 Μάιος 2018, 10:03
- Phorum.gr user: Πορφύριος Εξαρχίδης
Re: Σχόλια στο YouTube
Σε κάθε περίπτωση το γαμησι είναι ωραίο.sys3x έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 22:56Ότι ήταν τεράστιος μουνάκιας;
Αυτό νομίζω είναι ακόμη σπουδαιότερο, χρησιμοποίησε το ταλέντο του για να γαμάει όσο το δυνατόν περισσότερο, αυτό κι δεν είναι δείγμα μεγαλοφυΐας. Αλλά σκέψου εδώ και τον πνευματικό του Δάσκαλο και Πατέρα όλων μας, τον Ιωάννη Σεβαστιανό, το χειρίστηκε πιο ψύχραιμα και γαμούσε και περισσότερο και για περισσότερα χρόνια.
Re: Σχόλια στο YouTube
Σωστα ολα οσα λες ομως αναγωγη των παντων στην πρωταρχικη Αναγκη τι μας λεει για τα ιδια τα πραγματα;sys3x έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 22:46Την δεύτερη πρόταση ίσως να μην έπιασες σωστά επειδής μάλλον την αφαίρεσες από το πλαισιάκι που την πλάσαρα αλλά πάμε παρακάτω, στην αρχή.
Είναι όπως το χέσιμο φίλε νομίζω, κάποια στιγμή πρέπει να το βγάλεις από μέσα σου θέλεις δε θέλεις, αυτό συνιστά την ανάγκη και βρίσκεται παντού, η ανάγκη είναι αυτό που κρατάει τις ισορροπίες ή τις καταστρέφει, ακόμα και αυτά τα μεγάλα μπαλάκια που κατοικούμε πάνω τους, από ανάγκη στέκονται στην μέση του πουθενά, από ανάγκη δημιουργούνται και από ανάγκη καταστρέφονται, κάθε στιγμή, ασταμάτητα, το σταμάτημα, η απουσία της κίνησης είναι ο θάνατος. Όταν εκφράζεται αυτή η ανάγκη μαζί (συν) με την κίνηση δημιουργείται συγκίνηση, όπως ακριβώς αισθάνεσαι όταν βγάζεις τον σατανά από μέσα σου στην τουαλέτα. Γιάννης, πόσο γάμησα; πες μου, πόσο;
Υστερα, η αναγκη υπαρξης λεξης για αυτο,του οποιου την υπαρξη δεν αναγνωριζεις(τεχνη), τι υποδηλωνει για το ιδιο το ενεργημα; Σημασιολογικη αντιστοιχηση σε κατι μη καθορισιμο;
Πως διαφοροποιειται η αναγκη για χεσιμο απο την αναγκη για πνευματικη δημιουργια;
Αλλα ερωτηματα ανακυπτουν: η Τραπ ειναι η περιπλεξη των δυο αναγκων;
Re: Σχόλια στο YouTube
Μήτσο, πολλά, παρά πάρα πάρα πολλά έργα ΗΤΑΝ κάποιας μορφής ασκήσεως, είτε μιλάμε για etudes, είτε για το καλοσυγκερασμένο κλειδοκύμβαλο είτε για τις συμφωνίες του Μπετόβεν. Εγώ νομίζω άσκοπα ψάχνετε για κανόνες και ορισμούς, στα θέματα της σοβαρής μουσικής αλλά καλό είναι να προσπαθήσεις να κατανοήσεις λίγο καλλίτερα (γιατί είσαι πραγματικά αυτό που λέμε έξυπνος αλλά δυστυχώς δεν φτάνει μόνον αυτό) αυτά που σου γράφει ο Στάθης καθώς στο ιστορικό - ακαδημαϊκό πλαίσιο που μιλάει τα λέει πολύ καλά, βέβαια (μιά μικρή παρατήρηση εδώ Στάθη αν μου επιτρέπεις) αυτά απαιτούν και μιά μεγαλύτερη τριβή με το αντικείμενο που δεν την έχεις και αυτό νομίζω προκαλεί και τα περισσότερα ας τα πούμε προβλήματα στην συζήτηση.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 40664
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Σχόλια στο YouTube
Ένστικτο. Διαβάζω τις ρυτίδες στο έργο. Btw, αυτό διάβασαν κοινό και κριτικοί στην Μαρία Κάλλας και θεωρείται Η ντίβα, ενώ αντικειμενικά έχουν υπάρξει πολύ μα πολύ καλύτερες σοπράνο.ST48410 έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 23:02Πως το κρίνεις αυτό; Πως μετράς ποιος εκφραζόταν γνήσια; Ξέρεις ότι δεν συμφωνώ με αυτή τη συλλογιστική αλλά προσπαθώ κάπως να μπω στο τρόπο σκέψης σας.hellegennes έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 22:59Αλλά ξαναλέω ότι το κριτήριό μου δεν ήταν ποιους, πόσους και πόσο αγγίζει αλλά αν ο καλλιτέχνης εκφραζόταν στ' αλήθεια όταν έγραφε το έργο του.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: Σχόλια στο YouTube
Περίμενα κάτι καλύτερο. Με τρολάρεις τόση ώρα και γράφω σεντόνια;hellegennes έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 23:25Ένστικτο. Διαβάζω τις ρυτίδες στο έργο.ST48410 έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 23:02Πως το κρίνεις αυτό; Πως μετράς ποιος εκφραζόταν γνήσια; Ξέρεις ότι δεν συμφωνώ με αυτή τη συλλογιστική αλλά προσπαθώ κάπως να μπω στο τρόπο σκέψης σας.hellegennes έγραψε: ↑20 Μαρ 2021, 22:59Αλλά ξαναλέω ότι το κριτήριό μου δεν ήταν ποιους, πόσους και πόσο αγγίζει αλλά αν ο καλλιτέχνης εκφραζόταν στ' αλήθεια όταν έγραφε το έργο του.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Στο εδώλιο του ΕΣΡ οι Αυτιάς και Χιώτης για τα αισχρά ομοφοβικά σχόλια κατά του Κασσελάκη
από Μαδουραίος » 14 Οκτ 2023, 23:01 » σε Εσωτερική Πολιτική - 21 Απαντήσεις
- 847 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από zteo
15 Οκτ 2023, 09:26
-
-
-
Νέα δημοσίευση Γιατί κάποιοι χρήστες σε αναρτήσεις ή σχόλια γράφουν κουτσουρεμένες λέξεις;
από AsimakisLazarou » 20 Σεπ 2022, 22:01 » σε Γλωσσολογία - 64 Απαντήσεις
- 3290 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από GoBzi
22 Οκτ 2022, 10:49
-
-
- 0 Απαντήσεις
- 71 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Space_Passenger
02 Οκτ 2023, 22:54