Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://www.phorum.com.gr/
Mad Men, 1η σεζόν επεισόδιο 11.
Στη σκηνή που η γυναίκα του Ντρέιπερ αυνανίζεται με την βοήθεια του πλυντηρίου παίζει ένα λάτιν τζαζ κομμάτι που αρχίζει "μπαΝΤΑ-μπαΝΤΑ-μπαΝΤΑΑΑτα", το επαναλαμβάνει κάποιες φορές, και μετά έχει ισπανικούς στίχους.Ξέρει να μου πει κανείς το όνομα του τραγουδιού;
Απορία 1η: Σε ένα τεύχος του Jazz&Τζαζ είχε μία πολύ ωραία, σαν γκρουβάτο εμβατήριο, διασκευή στο On the road again των Canned Heat. Θυμάστε πώς λεγότανε η συλλογή που υπήρχε το κομμάτι και ποια μπάντα την έκανε;
Τελικά δεν ήταν το on the road again, αλλά του μοιάζει πολύ. Ήταν αυτό εδώ
Gert Wilden & Orchestra-Schulmädchen Report (Title Theme, Die Dressierte Frau)
Είναι θεωρητικά εφικτό να χρησιμοποιήσεις ψηφιακά εφέ ώστε να κάνεις έναν άνθρωπο να φαίνεται ότι φασώνεται με τον εαυτό του; Δεν λέω να το καταφέρεις από φωτογραφίες στο ίντερνετ, αλλά άμα συνεργαστεί κι αυτός.
Ναι. Τον βάζει μπροστά από γκρινσκριν να κάνει ένα χορογραφημένο φάσωμα με έναν/ μία κασκαντέρ που φορά μια πράσινη στολή παρόμοια με αυτή που φορούσε ο ηθοποιός που έπαιζε το Γκόλουμ, όταν το έπαιζε, μετά επαναλαμβάνεις την χορογραφία αλλά τώρα ο ηθοποιός θα κάνει τις κινήσεις που πιο πριν έκανε ο κασκαντέρ κι ο κασκαντέρ αυτές που έκανε ο ηθοποιός. Περνάς τις κινήσεις τους ηθοποιού πάνω σε αυτές του κασκαντέρ με ένα πρόγραμμα κι οι μικροατέλειες είναι πια εύκολο να διορθωθούν ψηφιακά.
Re: Ψηφιακό εφέ
Δημοσιεύτηκε: 09 Οκτ 2019, 18:21
από Γραφικός
Spiros252
η προτροπή σε αυτοκτονία παραβαίνει κανέναν από τους κανόνες του φόρουμ;
Re: Απορίες
Δημοσιεύτηκε: 11 Οκτ 2019, 06:17
από Spiros252
Με την ευρύτερη έννοια παραβιάζει ως "προτροπή σε βία" (κατά του εαυτού) , παραβιάζει σαφώς νόμους και οπωσδήποτε δεν επιτρέπεται κάτι τέτοιο αυστηρά.
Πάντως καλώς το θέτεις το ζήτημα, ώστε να συμπεριληφθεί και ρητά στους κανόνες.
Re: Απορίες
Δημοσιεύτηκε: 11 Οκτ 2019, 08:34
από aLiCat
Πρόσφατα ο υπολογιστής μου "καθαρίστηκε" από διάφορα cookies κλπ και, καθώς ήταν επόμενο, έχασα και κάποιες ρυθμίσεις που είχα κάνει.
Τις επανέφερα λοιπόν όλες, εκτός από μια στο YouTube και δη εκείνη της επιλογής της σκοτεινής οθόνης που προσφέρει τη δυνατότητα να έχουμε, προκειμένου να μην κουράζονται τα μάτια. Έψαξα στις ρυθμίσεις που έχει, όμως δεν θυμάμαι και δεν βρίσκω πώς το είχα βρει την πρώτη φορά.
Μήπως μπορεί κάποιο καλό πχορουμικό μέλος να με βοηθήσει;
Πρόσφατα ο υπολογιστής μου "καθαρίστηκε" από διάφορα cookies κλπ και, καθώς ήταν επόμενο, έχασα και κάποιες ρυθμίσεις που είχα κάνει.
Τις επανέφερα λοιπόν όλες, εκτός από μια στο YouTube και δη εκείνη της επιλογής της σκοτεινής οθόνης που προσφέρει τη δυνατότητα να έχουμε, προκειμένου να μην κουράζονται τα μάτια. Έψαξα στις ρυθμίσεις που έχει, όμως δεν θυμάμαι και δεν βρίσκω πώς το είχα βρει την πρώτη φορά.
Μήπως μπορεί κάποιο καλό πχορουμικό μέλος να με βοηθήσει;
Πρόσφατα ο υπολογιστής μου "καθαρίστηκε" από διάφορα cookies κλπ και, καθώς ήταν επόμενο, έχασα και κάποιες ρυθμίσεις που είχα κάνει.
Τις επανέφερα λοιπόν όλες, εκτός από μια στο YouTube και δη εκείνη της επιλογής της σκοτεινής οθόνης που προσφέρει τη δυνατότητα να έχουμε, προκειμένου να μην κουράζονται τα μάτια. Έψαξα στις ρυθμίσεις που έχει, όμως δεν θυμάμαι και δεν βρίσκω πώς το είχα βρει την πρώτη φορά.
Μήπως μπορεί κάποιο καλό πχορουμικό μέλος να με βοηθήσει;
Με την ευρύτερη έννοια παραβιάζει ως "προτροπή σε βία" (κατά του εαυτού) , παραβιάζει σαφώς νόμους και οπωσδήποτε δεν επιτρέπεται κάτι τέτοιο αυστηρά.
Πάντως καλώς το θέτεις το ζήτημα, ώστε να συμπεριληφθεί και ρητά στους κανόνες.
The Alevi Muslims of Turkey permit alcohol, unlike many other denominations.[6] Ismaili Muslims are also noted for discouraging, rather than prohibiting, alcohol.[7] The Zaidi and Mutazili sects believe that the use of alcohol has always been forbidden and refer to the Qur'an Ayah (4:43) as feeling of sleepiness and not to be awake.
A fatwa issued in November 2015 permitted the consumption of low-alcohol and non-alcoholic beverages provided that the given beverage contains an amount of 0.5% or the like of alcohol does not entail deeming its consumption unlawful as long as there is no effect of the alcohol upon consumption of the beverage and it does not intoxicate in large quantities.
Muhammad ibn al Uthaymeen, a Salafi scholar of Saudi Arabia, was once asked about the so-called (non-alcoholic) beer, given that some brands of non-alcoholic beer have a percentage of alcohol. The following was part of his reply:
As to percentage, do not think that any percentage of alcohol in a thing makes it unlawful; rather if the percentage of alcohol has an effect whereby when a person drinks this mix, he becomes intoxicated, then it is unlawful. But if the percentage is very small without effect, then it is lawful. For example, a percentage such as 1%, 2% or 3% does not make the beverage unlawful. Some people misunderstood the hadeeth that states, "Whatever intoxicates in large quantities, then a small quantity of it is forbidden", to mean that if a small percentage of an intoxicant is mixed with a large amount of a substance that is not intoxicating, then it is unlawful. This is a misunderstanding of the hadeeth. "Whatever intoxicates in large quantities, a little of it is unlawful" means that if a lot of something will cause intoxication, and a little of it will not cause intoxication, then a lot or a little are both unlawful, because you may drink a little that does not cause intoxication, then you may be tempted to drink more and become intoxicated. But if something is mixed with alcohol, while the alcohol content is a minute amount and does not have any effect, then it is lawful and does not come under the ruling of this hadeeth.
The Fatwa of the Permanent Committee of Islamweb.net reads,
If the beverage that contains a percentage of alcohol intoxicates in large quantities, then it is unlawful to consume any quantity of it, large or small. It is also deemed prohibited to sell or buy such a beverage and it is obligatory to dispose of it because it is considered khamr (intoxicant). However, if the consumption of a large amount of such a beverage does not intoxicate, then it is permissible to sell, buy, and consume it ...
The Alevi Muslims of Turkey permit alcohol, unlike many other denominations.[6] Ismaili Muslims are also noted for discouraging, rather than prohibiting, alcohol.[7] The Zaidi and Mutazili sects believe that the use of alcohol has always been forbidden and refer to the Qur'an Ayah (4:43) as feeling of sleepiness and not to be awake.
A fatwa issued in November 2015 permitted the consumption of low-alcohol and non-alcoholic beverages provided that the given beverage contains an amount of 0.5% or the like of alcohol does not entail deeming its consumption unlawful as long as there is no effect of the alcohol upon consumption of the beverage and it does not intoxicate in large quantities.
Muhammad ibn al Uthaymeen, a Salafi scholar of Saudi Arabia, was once asked about the so-called (non-alcoholic) beer, given that some brands of non-alcoholic beer have a percentage of alcohol. The following was part of his reply:
As to percentage, do not think that any percentage of alcohol in a thing makes it unlawful; rather if the percentage of alcohol has an effect whereby when a person drinks this mix, he becomes intoxicated, then it is unlawful. But if the percentage is very small without effect, then it is lawful. For example, a percentage such as 1%, 2% or 3% does not make the beverage unlawful. Some people misunderstood the hadeeth that states, "Whatever intoxicates in large quantities, then a small quantity of it is forbidden", to mean that if a small percentage of an intoxicant is mixed with a large amount of a substance that is not intoxicating, then it is unlawful. This is a misunderstanding of the hadeeth. "Whatever intoxicates in large quantities, a little of it is unlawful" means that if a lot of something will cause intoxication, and a little of it will not cause intoxication, then a lot or a little are both unlawful, because you may drink a little that does not cause intoxication, then you may be tempted to drink more and become intoxicated. But if something is mixed with alcohol, while the alcohol content is a minute amount and does not have any effect, then it is lawful and does not come under the ruling of this hadeeth.
The Fatwa of the Permanent Committee of Islamweb.net reads,
If the beverage that contains a percentage of alcohol intoxicates in large quantities, then it is unlawful to consume any quantity of it, large or small. It is also deemed prohibited to sell or buy such a beverage and it is obligatory to dispose of it because it is considered khamr (intoxicant). However, if the consumption of a large amount of such a beverage does not intoxicate, then it is permissible to sell, buy, and consume it ...