Ασέβαστος έγραψε: ↑20 Σεπ 2021, 13:04
dna replication έγραψε: ↑20 Σεπ 2021, 12:53
Ασέβαστος έγραψε: ↑03 Αύγ 2021, 12:04
δινεις πισω στο συστημα μονο οταν εισαι φορτισεμνος πανω απο 70% η οσο επιλεξεις, και οσο ρευμα δωσεις το πληρωνεσαι σε καλυτερη τιμη απο οτι οταν το παιρνεις. η εξυπηρετηση που κανεις στον παροχο, εχει αξια.
ειδικα αν εχεις φορτισει με νυχτερινο ρευμα που ειναι φτηνοτερο.
ακόμα και με τους καλυτερους φορτιστές και ινβερτερς που υπάρχουν θα έχεις θηριώδεις απώλειες κατα τη φορτιση και τη μετατροπή ξανά σε εναλασσόμενο
θέλετε να ζεστάινετε όλον τον πλανήτη με αυτά τα καμώματα..
οταν λες θηριωδεις, για τι ποσοστο μιλας;
ορίστε ολόκληρο άρθρο για τα προβλήματα αποθηκευσης ενέργειας σε μπαταρίες
https://www.researchgate.net/publicatio ... s/download
αυτό που λέτε εσείς να παιζεις χρηματιστήριο αποθηκευοντας ενεέργεια στο αυτοκίνητο τις φθηνότερες ώρες και να την πουλάς πίσω στο δικτυο τις ακριβότερες, θα επιδεινώσει αυτά τα προβλήματα
5.2 Vehicle-to-grid (V2G)
Vehicle-to-grid (V2G) describes a system in which plug-in
electric vehicles communicate with the electricity supplier to
provide demand response services by either injecting some of
the energy stored in their batteries into the grid or by throt-
tling their charging rate. Kempton et al [21] present systems
and processes required for implementing V2G. Tomic et al
[32] discuss how battery-electric vehicles can provide regu-
lation services to a specific electricity market and evaluated
the economic potential of two utility-owned fleets of battery-
electric vehicles to provide regulation services in four US
regional markets.
The focus of V2G literature is different from ours in the
following ways: their main objective is to analyze how V2G
power could be sold to high-value, short-duration power
markets such as regulation, spinning reserves and peak load
when there is an explicit request for such services from the
grid operator. On the other hand, we focus on uncoordi-
nated inverter backups that recharge themselves whenever
they require and whenever the mains supply is available