Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
https://www.athensvoice.gr/sport/motors ... ys-odigoys Τις τελευταίες μέρες διάβασα ένα βιβλιαράκι για το φιλανδικό sisu, τον τρόπο ζωής και καθημερινής φιλοσοφίας που οι Φιλανδοί θεωρούν μέρος της εθνικής τους ταυτότητας.
Αν και η συγγραφέας, η Κatja Pantzar, δεν αναφέρει την εφαρμογή του στην οδήγηση, στη Φόρμουλα και στα ράλι, οι Φιλανδοί οδηγοί αποδίδουν στο sisu την επιτυχία τους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Eίχα πρωτοακούσει για το sisu –τη στωική αποφασιστικότητα, την προσήλωση στον στόχο, το θάρρος και την αντοχή– σε μια εκπομπή του Top Gear, όταν το περιέγραφε ο Mika Häkkinen κάνοντας τις χαρακτηριστικά παρατεταμένες του παύσεις (η ευφράδεια δεν ήταν το φόρτε του). Ο ιπτάμενος Φιλανδός, που μόλις είχε αποσυρθεί από τις πίστες, έλεγε ότι οι νίκες του ήταν αποτέλεσμα μιας μορφής θάρρους που δεν είναι απερισκεψία και που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Ιδιαίτερα, το sisu αφορά καταστάσεις όπου η επιτυχία φαίνεται απίθανη: ο άνθρωπος με sisu, o οδηγός με sisu, διαχειρίζεται με αυτοπεποίθηση το άγχος, τον φόβο, τις μεγάλες προκλήσεις· τον κινητοποιεί το ήρεμο πάθος με το οποίο αντιμετωπίζει τις πνευματικές και σωματικές δοκιμασίες. Προφανώς δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι το ίδιο sisu, αλλά οι Φιλανδοί οδηγοί έχουν ακριβώς όσο χρειάζεται. Η περίσσεια sisu, όπως συμβαίνει με όλα τα προτερήματα, γίνεται ελάττωμα: εγωκεντρισμός, διανοητική ακαμψία, έξαλλη ανταγωνιστικότητα – συνηθισμένη συμπεριφορά στον κόσμο των αγώνων. Αλλά, απ’ όσο μπορώ να θυμηθώ μιας και είμαι μεροληπτική υπέρ των Φιλανδών, κανείς Φιλανδός οδηγός δεν θεωρήθηκε «βρόμικος» και αξιομίσητος όπως έχει συμβεί με Γερμανούς, Αυστριακούς και Γάλλους.
Μάλλον πρόκειται για δική μου φαντασίωση, αλλά το sisu εξηγεί γιατί προτιμώ το φιλανδικό στιλ οδήγησης – το ότι υπάρχει φιλανδικό στιλ οδήγησης είναι επίσης μέρος της φαντασίωσης. Μ’ αρέσει να πιστεύω ότι αυτή η μικρή βόρεια χώρα από την οποία προέρχονται μερικοί από τους μεγαλύτερους οδηγούς αγώνων έχει κάτι μαγικό· κάτι που συνδέεται με τους μακρόσυρτους χειμώνες και με τον ήλιο του μεσονυκτίου. Και που τους καθιστά δυναμικούς, συχνά «oversteering», με εξαιρετική επιδεξιότητα σε σιρκουί σε ολισθηρό οδόστρωμα και με προτίμηση στα λεγόμενα οχήματα tail-happy, που, αν είσαι θεατής, σου κόβουν το αίμα.
Οι Φιλανδοί πιστεύουν ότι το sisu έπαιξε ιστορικό ρόλο στον πόλεμο και στις αθλητικές αναμετρήσεις: στην επιβίωσή τους δίπλα στη Ρωσία και στις επιτυχίες τους, τις συχνά απροσδόκητες, όπως εκείνη του δρομέα Lasse Virén στους Ολυμπιακούς του Μονάχου το 1972. Ο Virén σωριάστηκε στο χώμα στην κούρσα των 10 χιλιομέτρων, αλλά σηκώθηκε, τίναξε από πάνω του τη σκόνη και τερμάτισε πρώτος σπάζοντας το παγκόσμιο ρεκόρ.
Στην παράδοση των αμερικανικών νουάρ, ο ήρωας μετά από βίαιη αντιπαράθεση με τους κακούς, επιστρέφοντας σκονισμένος και αποκαμωμένος στο σπίτι, γεμίζει ένα ποτήρι ουίσκι· στη φιλανδική παράδοση κάνει ψυχρολουσίες και σάουνα· αναρωτιέμαι με ποια σειρά. Έτσι κι αλλιώς, τους Φιλανδούς ωφελεί το χειμωνιάτικο κολύμπι και ο ιδρώτας σε ξύλινο περιβάλλον. Απλά πράγματα: Less is more
Αλλά βεβαίως υπάρχουν κι άλλες ιδιαιτερότητες που ευνοούν την οδήγηση και τη φιλοσοφία του πεντάλ. Η Φιλανδία έχει μεγαλύτερη έκταση χαλικόδρομων από την επιφάνεια της σελήνης – υπερβάλλω κάπως. Έχει πάνω από 350.000 χιλιόμετρα δασικές οδούς, μη ασφαλτοστρωμένες, κι όπως ξέρουμε από την ελληνική εμπειρία, οι χωματόδρομοι συμβάλλουν στην ανάδειξη οδηγών ράλι. Πολλοί Φιλανδοί ραλίστες προέρχονται από αγροτικές οικογένειες – οι εκκολαπτόμενοι οδηγοί έχουν στο ενεργητικό τους χιλιάδες χιλιόμετρα και πείρα σε εφηβικά σπορ, στα karts κυρίως. Υπάρχει χώρος, υπάρχει φύση· προπάντων, υπάρχουν δομές που επενδύουν στα ταλέντα, στα ταλέντα με sisu. Σαν τον θρυλικό (αν και όχι απαραιτήτως αδιάφθορο) Timo Jouhki που έγινε χρηματοδότης και μάνατζερ των Juha Kankkunen, Tommi Makinen και Jari-Matti Latvala, μεταξύ άλλων. Ένας ακόμα παράγοντας είναι το ότι στη Φιλανδία υπάρχει κουλτούρα αθλητικής οδήγησης από νεαρή ηλικία – όχι οκνηρή car culture με την αμερικανική έννοια· ακόμα και το τεστ για την άδεια οδήγησης θεωρείται το δυσκολότερο στον κόσμο. Το τεστ περιλαμβάνει νυχτερινή οδήγηση και επίδειξη χειρισμών σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος · προηγούνται 18 ώρες πρακτική στον δρόμο και στον προσομοιωτή, συν 19 ώρες θεωρία. Κοντολογίς, οι Φιλανδοί ξέρουν τι συμβαίνει κάτω από το καπό και μαθαίνουν να οδηγούν σε συνθήκες κακοκαιρίας, σε δύσβατους παγωμένους δρόμους. Στη Φιλανδία χιονίζει από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο.
Η Φιλανδία δεν έχει μακρά ιστορία στους αγώνες, όπως η Βρετανία για παράδειγμα. Οι Φιλανδοί άρχισαν να ενδιαφέρονται για τα ράλι και στη συνέχεια για τη Φόρμουλα από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, όταν η οδήγηση από λαϊκό σπορ (η Jokamiehenluokka: «ερασιτεχνική κατηγορία», μία από τις δέκα φιλανδικές λέξεις που ξέρω) με παλιά αυτοκίνητα στα ξέφωτα των δασών αναβαθμίστηκε σε επιδίωξη πρωταθλητισμού. Στη διαγενεακή Jokamiehenluokka μπορούσες, και μπορείς ακόμα, να συμμετέχεις από την ηλικία των 14 ετών με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια λογική μαθητείας που χαρακτηρίζει τους Φιλανδούς πιλότους: κάπως έτσι ο Keke Rosberg έγινε μέντορας του Mika Häkkinen και του Jyrki Järvilehto. Κάπως έτσι, επινοήθηκε στη δεκαετία του 1960 το Scandinavian flick ή Finnish flick, η τεχνική στις δύσκολες στροφές των ράλι και του ice racing (με οχήματα πρόσθιας κίνησης) κατά την οποία κλιμακώνεται η στροφορμή.
Aν και είχαν προηγηθεί πολλοί διεθνείς Φιλανδοί οδηγοί (όπως ο Leo Kinnunen που είχε βοηθήσει αρκετά την Porsche), ο Rosberg ήταν που έφερε τη Φιλανδία στην πρώτη θέση της δημοσιότητας. Τότε, στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ανακάλυψα κι εγώ το φιλανδικό στιλ που μου φάνηκε μια μορφή ακεραιότητας, ένας τρόπος να μετατρέπεις τα εμπόδια σε σύνορα, κάτι που ίσως μπορούσα να υιοθετήσω κι εγώ στις δικές μου δραστη…Αργότερα, ο Valtteri Bottas και ο Kimi Räikkönen πρόβαλλαν μια εικόνα ψυχραιμίας και εγκράτειας ακόμα και τη στιγμή της νίκης, όταν έρεε η σαμπάνια. Αλλά το είχα αποφασίσει ήδη από το βελγικό Γκραν Πρι το 2000, όταν ο Hakkinen προσπέρασε τον Schumacher: το sisu δεν είναι στιγμιαίο θάρρος· δεν είναι γνώρισμα του νεαρού, θερμοκέφαλου τολμητία· είναι η ικανότητα να μη χάνεις ποτέ το θάρρος σου· ό,τι πρέπει να γίνει, πρέπει να γίνει. Τo finish first, first you must be Finnish.
Αν και η συγγραφέας, η Κatja Pantzar, δεν αναφέρει την εφαρμογή του στην οδήγηση, στη Φόρμουλα και στα ράλι, οι Φιλανδοί οδηγοί αποδίδουν στο sisu την επιτυχία τους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Eίχα πρωτοακούσει για το sisu –τη στωική αποφασιστικότητα, την προσήλωση στον στόχο, το θάρρος και την αντοχή– σε μια εκπομπή του Top Gear, όταν το περιέγραφε ο Mika Häkkinen κάνοντας τις χαρακτηριστικά παρατεταμένες του παύσεις (η ευφράδεια δεν ήταν το φόρτε του). Ο ιπτάμενος Φιλανδός, που μόλις είχε αποσυρθεί από τις πίστες, έλεγε ότι οι νίκες του ήταν αποτέλεσμα μιας μορφής θάρρους που δεν είναι απερισκεψία και που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Ιδιαίτερα, το sisu αφορά καταστάσεις όπου η επιτυχία φαίνεται απίθανη: ο άνθρωπος με sisu, o οδηγός με sisu, διαχειρίζεται με αυτοπεποίθηση το άγχος, τον φόβο, τις μεγάλες προκλήσεις· τον κινητοποιεί το ήρεμο πάθος με το οποίο αντιμετωπίζει τις πνευματικές και σωματικές δοκιμασίες. Προφανώς δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι το ίδιο sisu, αλλά οι Φιλανδοί οδηγοί έχουν ακριβώς όσο χρειάζεται. Η περίσσεια sisu, όπως συμβαίνει με όλα τα προτερήματα, γίνεται ελάττωμα: εγωκεντρισμός, διανοητική ακαμψία, έξαλλη ανταγωνιστικότητα – συνηθισμένη συμπεριφορά στον κόσμο των αγώνων. Αλλά, απ’ όσο μπορώ να θυμηθώ μιας και είμαι μεροληπτική υπέρ των Φιλανδών, κανείς Φιλανδός οδηγός δεν θεωρήθηκε «βρόμικος» και αξιομίσητος όπως έχει συμβεί με Γερμανούς, Αυστριακούς και Γάλλους.
Μάλλον πρόκειται για δική μου φαντασίωση, αλλά το sisu εξηγεί γιατί προτιμώ το φιλανδικό στιλ οδήγησης – το ότι υπάρχει φιλανδικό στιλ οδήγησης είναι επίσης μέρος της φαντασίωσης. Μ’ αρέσει να πιστεύω ότι αυτή η μικρή βόρεια χώρα από την οποία προέρχονται μερικοί από τους μεγαλύτερους οδηγούς αγώνων έχει κάτι μαγικό· κάτι που συνδέεται με τους μακρόσυρτους χειμώνες και με τον ήλιο του μεσονυκτίου. Και που τους καθιστά δυναμικούς, συχνά «oversteering», με εξαιρετική επιδεξιότητα σε σιρκουί σε ολισθηρό οδόστρωμα και με προτίμηση στα λεγόμενα οχήματα tail-happy, που, αν είσαι θεατής, σου κόβουν το αίμα.
Οι Φιλανδοί πιστεύουν ότι το sisu έπαιξε ιστορικό ρόλο στον πόλεμο και στις αθλητικές αναμετρήσεις: στην επιβίωσή τους δίπλα στη Ρωσία και στις επιτυχίες τους, τις συχνά απροσδόκητες, όπως εκείνη του δρομέα Lasse Virén στους Ολυμπιακούς του Μονάχου το 1972. Ο Virén σωριάστηκε στο χώμα στην κούρσα των 10 χιλιομέτρων, αλλά σηκώθηκε, τίναξε από πάνω του τη σκόνη και τερμάτισε πρώτος σπάζοντας το παγκόσμιο ρεκόρ.
Στην παράδοση των αμερικανικών νουάρ, ο ήρωας μετά από βίαιη αντιπαράθεση με τους κακούς, επιστρέφοντας σκονισμένος και αποκαμωμένος στο σπίτι, γεμίζει ένα ποτήρι ουίσκι· στη φιλανδική παράδοση κάνει ψυχρολουσίες και σάουνα· αναρωτιέμαι με ποια σειρά. Έτσι κι αλλιώς, τους Φιλανδούς ωφελεί το χειμωνιάτικο κολύμπι και ο ιδρώτας σε ξύλινο περιβάλλον. Απλά πράγματα: Less is more
Αλλά βεβαίως υπάρχουν κι άλλες ιδιαιτερότητες που ευνοούν την οδήγηση και τη φιλοσοφία του πεντάλ. Η Φιλανδία έχει μεγαλύτερη έκταση χαλικόδρομων από την επιφάνεια της σελήνης – υπερβάλλω κάπως. Έχει πάνω από 350.000 χιλιόμετρα δασικές οδούς, μη ασφαλτοστρωμένες, κι όπως ξέρουμε από την ελληνική εμπειρία, οι χωματόδρομοι συμβάλλουν στην ανάδειξη οδηγών ράλι. Πολλοί Φιλανδοί ραλίστες προέρχονται από αγροτικές οικογένειες – οι εκκολαπτόμενοι οδηγοί έχουν στο ενεργητικό τους χιλιάδες χιλιόμετρα και πείρα σε εφηβικά σπορ, στα karts κυρίως. Υπάρχει χώρος, υπάρχει φύση· προπάντων, υπάρχουν δομές που επενδύουν στα ταλέντα, στα ταλέντα με sisu. Σαν τον θρυλικό (αν και όχι απαραιτήτως αδιάφθορο) Timo Jouhki που έγινε χρηματοδότης και μάνατζερ των Juha Kankkunen, Tommi Makinen και Jari-Matti Latvala, μεταξύ άλλων. Ένας ακόμα παράγοντας είναι το ότι στη Φιλανδία υπάρχει κουλτούρα αθλητικής οδήγησης από νεαρή ηλικία – όχι οκνηρή car culture με την αμερικανική έννοια· ακόμα και το τεστ για την άδεια οδήγησης θεωρείται το δυσκολότερο στον κόσμο. Το τεστ περιλαμβάνει νυχτερινή οδήγηση και επίδειξη χειρισμών σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος · προηγούνται 18 ώρες πρακτική στον δρόμο και στον προσομοιωτή, συν 19 ώρες θεωρία. Κοντολογίς, οι Φιλανδοί ξέρουν τι συμβαίνει κάτω από το καπό και μαθαίνουν να οδηγούν σε συνθήκες κακοκαιρίας, σε δύσβατους παγωμένους δρόμους. Στη Φιλανδία χιονίζει από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο.
Η Φιλανδία δεν έχει μακρά ιστορία στους αγώνες, όπως η Βρετανία για παράδειγμα. Οι Φιλανδοί άρχισαν να ενδιαφέρονται για τα ράλι και στη συνέχεια για τη Φόρμουλα από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, όταν η οδήγηση από λαϊκό σπορ (η Jokamiehenluokka: «ερασιτεχνική κατηγορία», μία από τις δέκα φιλανδικές λέξεις που ξέρω) με παλιά αυτοκίνητα στα ξέφωτα των δασών αναβαθμίστηκε σε επιδίωξη πρωταθλητισμού. Στη διαγενεακή Jokamiehenluokka μπορούσες, και μπορείς ακόμα, να συμμετέχεις από την ηλικία των 14 ετών με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια λογική μαθητείας που χαρακτηρίζει τους Φιλανδούς πιλότους: κάπως έτσι ο Keke Rosberg έγινε μέντορας του Mika Häkkinen και του Jyrki Järvilehto. Κάπως έτσι, επινοήθηκε στη δεκαετία του 1960 το Scandinavian flick ή Finnish flick, η τεχνική στις δύσκολες στροφές των ράλι και του ice racing (με οχήματα πρόσθιας κίνησης) κατά την οποία κλιμακώνεται η στροφορμή.
Aν και είχαν προηγηθεί πολλοί διεθνείς Φιλανδοί οδηγοί (όπως ο Leo Kinnunen που είχε βοηθήσει αρκετά την Porsche), ο Rosberg ήταν που έφερε τη Φιλανδία στην πρώτη θέση της δημοσιότητας. Τότε, στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ανακάλυψα κι εγώ το φιλανδικό στιλ που μου φάνηκε μια μορφή ακεραιότητας, ένας τρόπος να μετατρέπεις τα εμπόδια σε σύνορα, κάτι που ίσως μπορούσα να υιοθετήσω κι εγώ στις δικές μου δραστη…Αργότερα, ο Valtteri Bottas και ο Kimi Räikkönen πρόβαλλαν μια εικόνα ψυχραιμίας και εγκράτειας ακόμα και τη στιγμή της νίκης, όταν έρεε η σαμπάνια. Αλλά το είχα αποφασίσει ήδη από το βελγικό Γκραν Πρι το 2000, όταν ο Hakkinen προσπέρασε τον Schumacher: το sisu δεν είναι στιγμιαίο θάρρος· δεν είναι γνώρισμα του νεαρού, θερμοκέφαλου τολμητία· είναι η ικανότητα να μη χάνεις ποτέ το θάρρος σου· ό,τι πρέπει να γίνει, πρέπει να γίνει. Τo finish first, first you must be Finnish.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος georgebi την 01 Ιούλ 2020, 14:38, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎.....
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..
- dna replication
- Δημοσιεύσεις: 30573
- Εγγραφή: 16 Απρ 2018, 21:29
- Phorum.gr user: dna
Re: Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
αυτή είναι η φαντασίωση
και η πραγματικότηταgeorgebi έγραψε: ↑01 Ιούλ 2020, 14:16Μάλλον πρόκειται για δική μου φαντασίωση, αλλά το sisu εξηγεί γιατί προτιμώ το φιλανδικό στιλ οδήγησης – το ότι υπάρχει φιλανδικό στιλ οδήγησης είναι επίσης μέρος της φαντασίωσης. Μ’ αρέσει να πιστεύω ότι αυτή η μικρή βόρεια χώρα από την οποία προέρχονται μερικοί από τους μεγαλύτερους οδηγούς αγώνων έχει κάτι μαγικό· κάτι που συνδέεται με τους μακρόσυρτους χειμώνες και με τον ήλιο του μεσονυκτίου. Και που τους καθιστά δυναμικούς, συχνά «oversteering», με εξαιρετική επιδεξιότητα σε σιρκουί σε ολισθηρό οδόστρωμα και με προτίμηση στα λεγόμενα οχήματα tail-happy, που, αν είσαι θεατής, σου κόβουν το αίμα.
Αλλά βεβαίως υπάρχουν κι άλλες ιδιαιτερότητες που ευνοούν την οδήγηση και τη φιλοσοφία του πεντάλ. Η Φιλανδία έχει μεγαλύτερη έκταση χαλικόδρομων από την επιφάνεια της σελήνης – υπερβάλλω κάπως. Έχει πάνω από 350.000 χιλιόμετρα δασικές οδούς, μη ασφαλτοστρωμένες, κι όπως ξέρουμε από την ελληνική εμπειρία, οι χωματόδρομοι συμβάλλουν στην ανάδειξη οδηγών ράλι. Πολλοί Φιλανδοί ραλίστες προέρχονται από αγροτικές οικογένειες – οι εκκολαπτόμενοι οδηγοί έχουν στο ενεργητικό τους χιλιάδες χιλιόμετρα και πείρα σε εφηβικά σπορ, στα karts κυρίως. Υπάρχει χώρος, υπάρχει φύση· προπάντων, υπάρχουν δομές που επενδύουν στα ταλέντα, στα ταλέντα με sisu. Σαν τον θρυλικό (αν και όχι απαραιτήτως αδιάφθορο) Timo Jouhki που έγινε χρηματοδότης και μάνατζερ των Juha Kankkunen, Tommi Makinen και Jari-Matti Latvala, μεταξύ άλλων. Ένας ακόμα παράγοντας είναι το ότι στη Φιλανδία υπάρχει κουλτούρα αθλητικής οδήγησης από νεαρή ηλικία – όχι οκνηρή car culture με την αμερικανική έννοια· ακόμα και το τεστ για την άδεια οδήγησης θεωρείται το δυσκολότερο στον κόσμο. Το τεστ περιλαμβάνει νυχτερινή οδήγηση και επίδειξη χειρισμών σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος · προηγούνται 18 ώρες πρακτική στον δρόμο και στον προσομοιωτή, συν 19 ώρες θεωρία. Κοντολογίς, οι Φιλανδοί ξέρουν τι συμβαίνει κάτω από το καπό και μαθαίνουν να οδηγούν σε συνθήκες κακοκαιρίας, σε δύσβατους παγωμένους δρόμους. Στη Φιλανδία χιονίζει από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο.
Наше дело правое - победа будет за нами!
- ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
- Δημοσιεύσεις: 21421
- Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
- Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Re: Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
καλύτεροι από τους έλληνες ταξιτζήδες δεν είναι
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης
Τζίμης Πανούσης
Re: Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
Και στην Ελλαδα εχουμε αναλογη νοοτροπια, την ΩΧΑΔΟΦΟΠ.
Ωχ Αδερφε Οτι Φαμε Οτι Πιουμε.
Η οποια μας εχει οδηγησει σε τεραστιες νικες, πχ Γιουρο 2004, που οι Φιλανδοι ουτε στον υπνο τους δεν θα δουνε ποτε.
Ωχ Αδερφε Οτι Φαμε Οτι Πιουμε.
Η οποια μας εχει οδηγησει σε τεραστιες νικες, πχ Γιουρο 2004, που οι Φιλανδοι ουτε στον υπνο τους δεν θα δουνε ποτε.
Re: Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
Sisu! Ανοησιες νομιζω, μαλλον αυτα που αναφερονται μετα (χωματοδρομοι κλπ) και αλλα τοσα ισως συμβαλουν στην αναδειξη καλων Φινλαδων οδηγων, αν και αυτο ειναι αληθες.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
- shrike
- Δημοσιεύσεις: 4282
- Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 08:39
- Phorum.gr user: Isildur
- Τοποθεσία: Παρά θῖν' ἁλὸς
Re: Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
Πάρα πολύ βοηθάει και η λάσπη σ' αυτό. Το είχα ακούσει σε ένα ντοκιμαντέρ πριν μερικά χρόνια (σπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ ποιος το 'πε, κάποιος από τα ιερά φινλανδικά τέρατα της οδήγησης ήταν πάντως), που έλεγε ότι εκτός απ' τον πάγο που σαφώς και παίζει μεγάλο ρόλο, σημαντικότατη είναι και η λάσπη που δημιουργείται σε μεγάλη έκταση της χώρας και για αρκετούς μήνες, από το λιώσιμο του χιονιού. Οπότε, οδηγώντας σε δρόμους τίγκα στη λάσπη και για πολύ καιρό κάθε χρόνο, αναγκαστικά μαθαίνεις στα δύσκολα.dna replication έγραψε: ↑01 Ιούλ 2020, 14:25αυτή είναι η φαντασίωσηκαι η πραγματικότηταgeorgebi έγραψε: ↑01 Ιούλ 2020, 14:16Μάλλον πρόκειται για δική μου φαντασίωση, αλλά το sisu εξηγεί γιατί προτιμώ το φιλανδικό στιλ οδήγησης – το ότι υπάρχει φιλανδικό στιλ οδήγησης είναι επίσης μέρος της φαντασίωσης. Μ’ αρέσει να πιστεύω ότι αυτή η μικρή βόρεια χώρα από την οποία προέρχονται μερικοί από τους μεγαλύτερους οδηγούς αγώνων έχει κάτι μαγικό· κάτι που συνδέεται με τους μακρόσυρτους χειμώνες και με τον ήλιο του μεσονυκτίου. Και που τους καθιστά δυναμικούς, συχνά «oversteering», με εξαιρετική επιδεξιότητα σε σιρκουί σε ολισθηρό οδόστρωμα και με προτίμηση στα λεγόμενα οχήματα tail-happy, που, αν είσαι θεατής, σου κόβουν το αίμα.Αλλά βεβαίως υπάρχουν κι άλλες ιδιαιτερότητες που ευνοούν την οδήγηση και τη φιλοσοφία του πεντάλ. Η Φιλανδία έχει μεγαλύτερη έκταση χαλικόδρομων από την επιφάνεια της σελήνης – υπερβάλλω κάπως. Έχει πάνω από 350.000 χιλιόμετρα δασικές οδούς, μη ασφαλτοστρωμένες, κι όπως ξέρουμε από την ελληνική εμπειρία, οι χωματόδρομοι συμβάλλουν στην ανάδειξη οδηγών ράλι. Πολλοί Φιλανδοί ραλίστες προέρχονται από αγροτικές οικογένειες – οι εκκολαπτόμενοι οδηγοί έχουν στο ενεργητικό τους χιλιάδες χιλιόμετρα και πείρα σε εφηβικά σπορ, στα karts κυρίως. Υπάρχει χώρος, υπάρχει φύση· προπάντων, υπάρχουν δομές που επενδύουν στα ταλέντα, στα ταλέντα με sisu. Σαν τον θρυλικό (αν και όχι απαραιτήτως αδιάφθορο) Timo Jouhki που έγινε χρηματοδότης και μάνατζερ των Juha Kankkunen, Tommi Makinen και Jari-Matti Latvala, μεταξύ άλλων. Ένας ακόμα παράγοντας είναι το ότι στη Φιλανδία υπάρχει κουλτούρα αθλητικής οδήγησης από νεαρή ηλικία – όχι οκνηρή car culture με την αμερικανική έννοια· ακόμα και το τεστ για την άδεια οδήγησης θεωρείται το δυσκολότερο στον κόσμο. Το τεστ περιλαμβάνει νυχτερινή οδήγηση και επίδειξη χειρισμών σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος · προηγούνται 18 ώρες πρακτική στον δρόμο και στον προσομοιωτή, συν 19 ώρες θεωρία. Κοντολογίς, οι Φιλανδοί ξέρουν τι συμβαίνει κάτω από το καπό και μαθαίνουν να οδηγούν σε συνθήκες κακοκαιρίας, σε δύσβατους παγωμένους δρόμους. Στη Φιλανδία χιονίζει από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο.
Είχε πάει πριν χρόνια στη Φινλανδία ο αδελφός μου, και όταν ήρθε μου έλεγε πώς πάθανε πλάκα με τους ντόπιους οδηγούς. Να βλέπεις (έλεγε) γιαγιάδες να μπαίνουν στις στροφές με ανάποδα και να μην το πιστεύεις.
Re: Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
αν κρίνω από μένα που είμαι πολύ καλός, καλός οδηγός γίνεσαι αν οδηγάς από πολύ μικρός, αν οδηγάς σε έρημους δρόμους της επαρχίας, χωμάτινους, ασφάλτινους, σε γήπεδα, πίστες, όπου μπορείς να τεστάρεις τα όρια, αν σαν παιδί νιώθεις μια κάποια συναισθηματική και όχι μόνο ασφάλεια (ότι δλδ το αμάξι που θα τουμπάρεις, θα το πληρώσει ο μπαμπάς), αν έχεις οδηγήσει πολλούς τύπους αυτοκινήτων με ανάλογα πολλές διαφορετικές συμπεριφορές στον δρόμο.
- shrike
- Δημοσιεύσεις: 4282
- Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 08:39
- Phorum.gr user: Isildur
- Τοποθεσία: Παρά θῖν' ἁλὸς
Re: Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
Καλούς οδηγούς, σαν μεμονωμένα άτομα, μπορείς να βρεις παντού. Το θέμα δεν είναι αυτό. Στους Σκανδιναβούς (και κυρίως στους Φινλανδούς) το πράμα ξεπερνά τα λογικά όρια. Οι τύποι είναι μια κατηγορία μόνοι τους...
- ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 17016
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:44
Re: Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
Αρίστος for Tsirpas
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες
Re: Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
Ούτε έχουν την ευρύτερη παιδεία τους
"I beseech you, in the bowels of Christ, think it possible you may be mistaken".
- wooded glade
- Δημοσιεύσεις: 29284
- Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 17:04
Re: Τι κάνει τους Φιλανδούς τόσο καλούς οδηγούς ;
Οι Φινλανδοί μπορούν να κάνουν σκι για 48 ώρες.
Το βράδυ κοιμούνται ενώ τα σκι τρέχουν.
Το βράδυ κοιμούνται ενώ τα σκι τρέχουν.
δεν είναι όλα κρού-σμα-τα
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 220 Απαντήσεις
- 4274 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από user0972003
25 Μαρ 2023, 15:47
-
- 1 Απαντήσεις
- 63 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από AlienWay
12 Δεκ 2023, 16:39
-
-
Νέα δημοσίευση Μην ξεχνάμε να νηστεύουμε και μια στο τόσο...
από student » 26 Σεπ 2023, 02:06 » σε Θρησκειολογία - 11 Απαντήσεις
- 646 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Αχθος Αρουρης
28 Σεπ 2023, 23:56
-
-
-
Νέα δημοσίευση Νιώθω τόσο εξαντλημένος
από Caspcasp » 31 Ιούλ 2022, 01:39 » σε Περί ανέμων και υδάτων - 46 Απαντήσεις
- 2561 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από 40τακατο της ζωής μ σπατάλησα
06 Οκτ 2023, 12:54
-