Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μηχανές, αυτοκίνητα, τραίνα, αεροπλάνα, πλοία. Απόλαυση και αδρεναλίνη στα όρια!
Άβαταρ μέλους
Parrot
Δημοσιεύσεις: 6787
Εγγραφή: 31 Ιούλ 2019, 19:48

Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Parrot » 02 Φεβ 2023, 20:14

https://www.newsbeast.gr/world/arthro/9 ... a-ta-panta
Στα μέσα της δεκαετίας του 1960 δύο άντρες πήγαν για ψάρεμα μέχρι την Αλάσκα και έκαναν μια συμφωνία που θα άλλαζε τον τρόπο που πραγματοποιούνταν τα αεροπορικά ταξίδια. «Αν το κατασκευάσεις, θα το αγοράσω», είπε ο Χουάν Τριπέ, επικεφαλής της Pan American World Airways. «Αν το αγοράσεις, θα το κατασκευάσω», απάντησε ο Μπιλ Άλεν, πρόεδρος της Boeing Airplane Company.

Τότε, δημιουργείται το αεροπλάνο που είχε σχεδόν τρεις φορές το μέγεθος και τη χωρητικότητα οποιουδήποτε αεροσκάφους της εποχής, αλλά μια μηχανική καινοτομία. Το γεγονός ότι μπορούσε με μεντεσέδες να ανοίξει η μύτη του αεροπλάνου, επέτρεπε να αποθηκευτούν αρκετά πιο εύκολα μεγάλα φορτία και γρήγορα.

Το μοντέλο 747 άρχισε να εκτοπίζει γρήγορα τους αντιπάλους του και να κυριαρχεί παντού, αφού μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για υπερατλαντικό ταξίδι, μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού, ενώ έγινε και το προσωπικό αεροσκάφος των προέδρων των ΗΠΑ. Μάλιστα, το δέος που δημιουργούσε ήταν τέτοιο, ώστε οι επαγγελματίες πιλότοι της εποχής να λένε, πως ήταν τόσο μεγάλο και βαρύ, που ανησυχούσαν πως θα το προσγείωναν στο έδαφος.

Έτσι, από τα μέσα του 1960 μέχρι και σήμερα, μετέφερε περισσότερους από έξι δισεκατομμύρια επιβάτες, ενώ η συνολική απόσταση που διένυσαν όλα τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, είναι ισοδύναμη με 144.000 ταξίδια στο Φεγγάρι και πίσω στη Γη.

Εικόνα
Εικονογραφία στο τελευταίο Boeing με τον Joe Sutter, του μηχανικού που ηγήθηκε της ομάδας που δημιούργησε το αεροσκάφος πριν από 50 χρόνια


(...) το τελευταίο αεροσκάφος του συγκεκριμένου τύπου παραδόθηκε στις 31 Ιανουαρίου στην εταιρεία φορτηγών και ναυλωμένων
αερομεταφορέων Atlas Air Worldwide Holdings.


Άβαταρ μέλους
Dwarven Blacksmith
Δημοσιεύσεις: 42517
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
Τοποθεσία: Maiore Patria

Re: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dwarven Blacksmith » 02 Φεβ 2023, 20:23

Καινοτόμο όταν εμφανίστηκε. Αλλά λειτούργησε σε τόσο μονοπωλιακές συνθήκες που δεν χρειάστηκε να καινοτομήσει η Boeing για δεκαετίες ολόκληρες. Έτσι εύκολα γίνεσαι "θρυλικός".
🔻I would have lived in peace. But my enemies brought me war.🔻

Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 1473
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates » 02 Φεβ 2023, 20:34

Iconic flying: The Qantas Boeing 747 onboard experience in the 1970s
https://www.youtube.com/watch?v=TDFz14-_21w


June 1973, Olympic Airways receives it's first of five Boeing 747-284B aircraft at Athens Hellinikon International Airport!
https://www.youtube.com/watch?v=TgOeCtoBPTg


1985 TWA Commercial
https://www.youtube.com/watch?v=xyjnWJJB1N8

The New Jumbo Jet: Paving the Way of Future Air Travel (1970)
https://www.youtube.com/watch?v=w0n5_aJfEtg

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40358
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 02 Φεβ 2023, 20:45

Dwarven Blacksmith έγραψε:
02 Φεβ 2023, 20:23
Καινοτόμο όταν εμφανίστηκε. Αλλά λειτούργησε σε τόσο μονοπωλιακές συνθήκες που δεν χρειάστηκε να καινοτομήσει η Boeing για δεκαετίες ολόκληρες. Έτσι εύκολα γίνεσαι "θρυλικός".
Δεν χρειάστηκε να καινοτομήσει όχι λόγω μονοπωλίου αλλά γιατί φτάσαμε ήδη στην κορυφή την δεκαετία του '60. Τι είδους καινοτομίες περιμένει κανείς από την αεροναυπηγική; Όταν έχεις ήδη ένα σούπερ αποτελεσματικό αεροπλάνο για μεγάλες αποστάσεις και για τις μικρότερες αποστάσεις καλύπτεσαι εξίσου αποτελεσματικά από μικρότερα τζετ, τι χώρος υπάρχει για καινοτομία; Πιο άνετα; Πιο γρήγορα; Πιο οικονομικά; Πιο οικολογικά;

Όλα αυτά παίρνουν βελτιώσεις. Όμως από την δεκαετία του '60 και μετά η εστίαση στις βελτιώσεις είναι υπέρ της ασφάλειας και οποιαδήποτε καινοτομία σε άλλον τομέα πρέπει πρώτα να κριθεί ως προς αυτήν. Ταχύτερα αεροσκάφη; Είναι εξίσου ασφαλή; Αν όχι, τον πούλο. Πιο οικονομικά αεροσκάφη; Είναι εξίσου ασφαλή; Αν όχι, τον πούλο. Καταλαβαίνεις πού το πάω. Η ασφάλεια είναι το βασικό κριτήριο σε οποιαδήποτε κατεύθυνση εξέλιξης της αεροναυπηγικής, ως εκ τούτου η ανάπτυξη καινοτομίας στον κλάδο είναι πλέον πολύ αργή.

Θυμίσου και την περίπτωση των υπερηχητικών Κονκόρντ, που για ένα διάστημα έμοιαζε να είναι η καινοτόμος κατεύθυνση στην οποία θα στρεφόμασταν. Τι συνέβη; Ασφάλεια. Τα κονκόρντ είχαν σωρεία προβλημάτων που ήταν από δυσεπίλυτα ως άλυτα. Υπόψη ότι η Μπόινγκ είχε απάντηση στο Κονκόρντ, που λεγόταν Μπόινγκ 2707. Τελικά όμως δεν πέταξε ποτέ. Για πρώτη φορά η Μπόινγκ είχε σοβαρό ανταγωνισμό αλλά αυτό δεν άλλαξε τελικά την κατεύθυνση των εξελίξεων; Γιατί; Επειδή ασφάλεια (και για άλλους λόγους, αλλά κυρίως γι' αυτό). Για να είμαι ακριβής, δεν είχαν τρόπο να φτιάξουν το αεροσκάφος ταυτόχρονα ασφαλές και οικονομικά βιώσιμο και όπως αποδείχθηκε δεν μπόρεσε ούτε η Airbus να το κάνει αυτό.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Dwarven Blacksmith
Δημοσιεύσεις: 42517
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
Τοποθεσία: Maiore Patria

Re: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dwarven Blacksmith » 02 Φεβ 2023, 22:09

hellegennes έγραψε:
02 Φεβ 2023, 20:45
Dwarven Blacksmith έγραψε:
02 Φεβ 2023, 20:23
Καινοτόμο όταν εμφανίστηκε. Αλλά λειτούργησε σε τόσο μονοπωλιακές συνθήκες που δεν χρειάστηκε να καινοτομήσει η Boeing για δεκαετίες ολόκληρες. Έτσι εύκολα γίνεσαι "θρυλικός".
Δεν χρειάστηκε να καινοτομήσει όχι λόγω μονοπωλίου αλλά γιατί φτάσαμε ήδη στην κορυφή την δεκαετία του '60. Τι είδους καινοτομίες περιμένει κανείς από την αεροναυπηγική; Όταν έχεις ήδη ένα σούπερ αποτελεσματικό αεροπλάνο για μεγάλες αποστάσεις και για τις μικρότερες αποστάσεις καλύπτεσαι εξίσου αποτελεσματικά από μικρότερα τζετ, τι χώρος υπάρχει για καινοτομία; Πιο άνετα; Πιο γρήγορα; Πιο οικονομικά; Πιο οικολογικά;

Όλα αυτά παίρνουν βελτιώσεις. Όμως από την δεκαετία του '60 και μετά η εστίαση στις βελτιώσεις είναι υπέρ της ασφάλειας και οποιαδήποτε καινοτομία σε άλλον τομέα πρέπει πρώτα να κριθεί ως προς αυτήν. Ταχύτερα αεροσκάφη; Είναι εξίσου ασφαλή; Αν όχι, τον πούλο. Πιο οικονομικά αεροσκάφη; Είναι εξίσου ασφαλή; Αν όχι, τον πούλο. Καταλαβαίνεις πού το πάω. Η ασφάλεια είναι το βασικό κριτήριο σε οποιαδήποτε κατεύθυνση εξέλιξης της αεροναυπηγικής, ως εκ τούτου η ανάπτυξη καινοτομίας στον κλάδο είναι πλέον πολύ αργή.

Θυμίσου και την περίπτωση των υπερηχητικών Κονκόρντ, που για ένα διάστημα έμοιαζε να είναι η καινοτόμος κατεύθυνση στην οποία θα στρεφόμασταν. Τι συνέβη; Ασφάλεια. Τα κονκόρντ είχαν σωρεία προβλημάτων που ήταν από δυσεπίλυτα ως άλυτα. Υπόψη ότι η Μπόινγκ είχε απάντηση στο Κονκόρντ, που λεγόταν Μπόινγκ 2707. Τελικά όμως δεν πέταξε ποτέ. Για πρώτη φορά η Μπόινγκ είχε σοβαρό ανταγωνισμό αλλά αυτό δεν άλλαξε τελικά την κατεύθυνση των εξελίξεων; Γιατί; Επειδή ασφάλεια (και για άλλους λόγους, αλλά κυρίως γι' αυτό). Για να είμαι ακριβής, δεν είχαν τρόπο να φτιάξουν το αεροσκάφος ταυτόχρονα ασφαλές και οικονομικά βιώσιμο και όπως αποδείχθηκε δεν μπόρεσε ούτε η Airbus να το κάνει αυτό.
Άλλο αργεί υπερ της ασφάλειας (σωστό), άλλο να βγάλει με το ίδιο μοντέλο 60 χρόνια. Είναι απίστευτος βαθμός "αφού δουλέυει δεν το πειράζουμε".
Και μη μου λες για κορυφή και τι καινοτομίες περιμένει κανείς από την αεροναυπηγική, όταν τα τρένα και οι νταλίκες έχουν αλλάξει 50 γενιές. Προφανώς και υπάρχει ζουμί ακόμα στην αεροναυπηγική. Η ίδια η Boeing έχει γεμίσει powerpoint.
🔻I would have lived in peace. But my enemies brought me war.🔻

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40358
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 02 Φεβ 2023, 22:34

Καλά, δεν είναι ακριβώς έτσι γιατί η Μπόινγκ δεν έχει ένα μοντέλο μόνο ούτε είναι όλα τα παλιά της μοντέλα όπως ήταν το 1960. Ο πυρήνας μπορεί να είναι ίδιος, όπως και η ονομασία, αλλά έχει βγάλει ανά τις δεκαετίες αρκετά variants. Ούτε είναι το ίδιο τα τραίνα και τα αυτοκίνητα με τα αεροπλάνα, παρότι θα μπορούσα να πω ότι δεν θα διαφέρει ιδιαίτερα η τακτική των αυτοκινητοβιομηχανιών και ανάλογα μπορώ να πω π.χ. ότι το Ford Transit είναι αυτοκίνητο του '60 και η Ford δεν έχει σκεφτεί έκτοτε κάτι καλύτερο.

Τα δε τραίνα είναι ειδική περίπτωση γιατί τα περισσότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας δεν αφορούν την μηχανή (που ούτε κι εδώ έχουμε καμμιά κοσμογονική αλλαγή από την δεκαετία του '50). Είναι ήδη job done. Με κάθε καινούργιο αεροσκάφος η τσέκλιστ χαρακτηριστικών ασφαλείας είναι τεράστια και κάθε βίδα παίζει ρόλο, γιατί αυτό το πράγμα βρίσκεται στον αέρα και σε ακραίες συνθήκες. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που περιορίζονται σε variants, ώστε να υπάρχει διαρκής έλεγχος για κάθε μικρό βήμα και σωρεία απρόβλεπτων παραγόντων (δεν είναι λίγες οι φορές που ανακαλύψαμε προβλήματα που δεν είχαν προβλεφθεί παρά μόνο μετά από ατυχήματα και τις περισσότερες φορές θα ήταν αδύνατον να τα ξέρουμε από πριν).

Δεν διαφωνώ τελείως ότι μέρος του λόγου είναι η μικρότερη πίεση για καινοτομία, για να εξηγούμαι. Απλά δεν είναι τόσο μονοσήμαντο το θέμα.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.


Άβαταρ μέλους
Πτολεμαίος
Δημοσιεύσεις: 4413
Εγγραφή: 08 Ιουν 2020, 01:07
Phorum.gr user: Last Veteran

Re: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πτολεμαίος » 05 Φεβ 2023, 20:44

Iconic αεροσκάφος το 747.
Να αναφέρω ότι λόγω της δυνατότητας μεγάλου αριθμού επιβατών, το 747 βρίσκεται στις 2 πρώτες θέσεις όσον αφορά τους νεκρους σε αεροπορικά ατυχήματα.
Οι 583 νεκροί στην Τενερίφη με την σύγκρουση 2 (!!!) τζετ 747 (γλίτωσαν 61 άτομα από το 747 της Pan Am) και οι 520 (από συνολικά 524 επιβάτες) της πτήσης JAL 123 στην Ιαπωνία.

Επίσης και η πτήση TWA800 με το 747 που ανατιναχθηκε η κεντρική του δεξαμενή. Όχι πολύ ψηλά όσον αφορά των αριθμό των νεκρων αλλά σίγουρα πολύ διάσημη λόγω του ότι υπήρξαν πολλοί μάρτυρες που ισχυρίστηκαν ότι χτυπήθηκε από πύραυλο.
Αξία αν είχαν τα σκατά, χαρά, που θα'χαν όλοι
Μα στων φτωχών τα σώματα, δεν θα υπήρχαν κώλοι

Άβαταρ μέλους
EKPLIKTIKOS
Δημοσιεύσεις: 12884
Εγγραφή: 18 Οκτ 2019, 00:15

Re: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από EKPLIKTIKOS » 08 Φεβ 2023, 01:08

το πρόβλημα του κονκορντ δεν ειχε τοσο να κανει με την ασφάλεια. Ασφαλες ήταν εξάλλου. Ναι οκ έγινε το γνωστο θανατηφόρο ατύχημα της AF αλλά μιλάμε για 1 θανατηφορο σε 30+ χρόνια πτήσεων. Περισσότερο ήταν ένα κερασάκι στην τούρτα. Τα προβλήματά του ήταν αλλα. Είχε αρχίσει να χάνει το κοινό του, το εισιτήριο ήταν πανάκριβο και οι πλούσιοι δεν είχαν πια τόσο ανάγκη να βρισκονται σε 3 ώρες από Λονδίνο - Νέα Υόρκη. Εξάλλου προχώρησε η τεχνολογια, μπορούσες να κλεισεις τη δουλειά online: εντελως συμπτωματικά, η τελευταια πτηση του κονκορντ συνεπεσε χρονολογικα με την ιδρυση του skype, που ιδρύθηκε επίσης το 2003 :) . Από την άλλη, ήταν εξαιρετικά θορυβώδες, στεναχωρο και άβολο, καμία σχέση με την άνεση και πολυτέλεια ενός σύγχρονου airliner, ενώ τόσες δεκαετίες μετά ήταν και ξεπερασμένο τεχνολογικά, ενώ το κόστος συντήρησης δεν ήταν καθόλου αμελητέο..

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40358
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 08 Φεβ 2023, 01:36

Η αρχή του τέλους ήταν το γνωστό ατύχημα και προφανώς μιλάμε για 1 μόνο, γιατί είχε ελάχιστες πτήσεις συνολικά. Ακόμη και με αυτό το 1 ατύχημα, το Κονκόνρντ είχε 11 θανατηφόρα ατυχήματα / 1.000.000 πτήσεις, τον μεγαλύτερο ρυθμό από κάθε εμπορικό αεροσκάφος της σύγχρονης εποχής (η δεύτερη θέση ανήκει στο Μπόινγκ 737 ΜΑΧ με 3/1.000.000). Οκέι, 1 μόνο ήταν αλλά έκανε 90.000 πτήσεις μόνο. Αντίστοιχα το Μπόινγκ 747-400 είχε μόλις 2 θανατηφόρα ατυχήματα σε 8,4 εκατομμύρια πτήσεις, δηλαδή 0,06 θανατηφόρα ατυχήματα / 1.000.000 πτήσεις και το ένα απ' αυτά τα ατυχήματα ήταν ότι τραυματίστηκαν 3 άτομα από αναταραχές στην μέση της πτήσης και ένας απ' αυτούς ήταν αρκετά άτυχος ώστε να τραυματιστεί από οθόνη και πέθανε λίγες μέρες αργότερα.

Το δε πρόβλημα με το συγκεκριμένο ατύχημα είναι πως όταν κατάλαβαν τι το προκάλεσε, αντιλήφθηκαν ότι ήταν κάτι που δεν επιλύεται και οφείλεται στον σχεδιασμό του αεροσκάφους. Εννοείται ότι έπαιξαν κι άλλα πράγματα ρόλο. Το οικονομικό ήταν κύριος παράγοντας. Αλλά θα πήγαινε για απόσυρση όπως και να 'χε.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
AlienWay
Δημοσιεύσεις: 22711
Εγγραφή: 08 Οκτ 2019, 13:15
Phorum.gr user: AlienWay

Re: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747..

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AlienWay » 08 Φεβ 2023, 01:50

Ζούμε σε μια οικονομία.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Μηχανοκίνηση”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών