ποιότητα κύλισης

Μηχανές, αυτοκίνητα, τραίνα, αεροπλάνα, πλοία. Απόλαυση και αδρεναλίνη στα όρια!
Άβαταρ μέλους
dna replication
Δημοσιεύσεις: 30706
Εγγραφή: 16 Απρ 2018, 21:29
Phorum.gr user: dna

ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από dna replication » 28 Οκτ 2023, 12:06

ανοίγω ξεχωριστό νήμα για το θέμα
είναι δύσκολο να ορίσεις την ποιότητα κύλισης και μπερδεύεται με τη συνολική αίσθηση που αφήνει ένα αυτοκίνητο
stergiosbik έγραψε:
25 Οκτ 2023, 18:15
Η ανεση πολλες φορες δεν συνοδευεται και απο την κοφτερη οδικη συμπεριφορα.
Ο ανθρωπος ρωτησε ποια αμαξια "σιδερωνουν" τον δρομο.
εδώ έχω μια ερώτηση:
έχουμε το φαινόμενο σε κάθε νέο μοντέλο να αυξάνεται η διάσταση στα ζαντολάστιχα.
Έχουμε φτάσει οι 17¨ να θεωρούνται η στάνταρ διάσταση στη baseline και οι 19" στην λίγο πιο φορτωμένη.
Όταν πριν λίγα χρόνια τα αυτοκίνητα ξεκινούσαν απο τις 13"-14" και τα πιο "σπορ" και εντυπωσιακά είχαν 16" .
Όλη αυτή η μη αναρτώμενη μάζα χειροτερεύει την άνεση και την ποιότητα κύλισης γιατί περισσότερη μάζα κοπανάει και ανεβοκατεβαίνει στις λακούβες και επίσης είναι η χαρά των λαστιχάδων καθώς οι τιμές των ελαστικών ανεβαίνουν γεωμετρικά με κάθε επόμενη διάσταση .
Οι μεγάλες διαστάσεις έχουν ένα μικρό πλεονέκτημα στο λίγο πιο κοφτερό τιμόνι (για όσους αρέσκονται) αλλά για την πλειοψηφία μετράει μόνο στο μάτι και στην εντυπωσιακή εμφάνιση

Ήθελα να ρωτήσω λοιπόν αν πάρεις απο την αντιπροσωπία μια φορτωμένη έκδοση με 19" και μετά πας να κάνεις downgrade σε 17" σε έναν ζαντολαστιχά που θα δεχτεί με χαρά να κάνει την ανταλλαγή,
θα χρειαστεί κάτι άλλο σε ρύθμιση ανάρτησης και μετάδοση ή όλα το ιδιο ρυθμισμένα βγαίνουν από το εργοστάσιο?
Наше дело правое - победа будет за нами!

stergiosbik
Δημοσιεύσεις: 16977
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:22
Τοποθεσία: Λαρισα-Ορεινη Καλαμπακα

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stergiosbik » 28 Οκτ 2023, 12:41

Περιμενω με ανυπομονησια της τοποθετηση του Ταλαιπωρου.

Άβαταρ μέλους
Ερμής
Δημοσιεύσεις: 23332
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 11:00
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ερμής » 28 Οκτ 2023, 17:00

Βασικά εδώ ένας μπορούσε να δώσει απαντήσεις χωρις να μπορούσε να αμφισβητηθεί
"Chiedi a un bambino di disegnare una macchina e sicuramente la farà rossa"

Άβαταρ μέλους
Chilloutbuddy
Δημοσιεύσεις: 10004
Εγγραφή: 18 Απρ 2018, 16:09
Phorum.gr user: Chilloutbuddy

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chilloutbuddy » 28 Οκτ 2023, 17:04

dna replication έγραψε:
28 Οκτ 2023, 12:06
Ήθελα να ρωτήσω λοιπόν αν πάρεις απο την αντιπροσωπία μια φορτωμένη έκδοση με 19" και μετά πας να κάνεις downgrade σε 17" σε έναν ζαντολαστιχά που θα δεχτεί με χαρά να κάνει την ανταλλαγή,
θα χρειαστεί κάτι άλλο σε ρύθμιση ανάρτησης και μετάδοση ή όλα το ιδιο ρυθμισμένα βγαίνουν από το εργοστάσιο?
Ναι μπορεί να χρειαστεί ανάλογα το μοντέλο και του αυτοκινήτου και της ζάντας. Το έχω σκεφτεί πολλές φορές για λόγους άνεσης αλλά βαριέμαι ν'ασχοληθώ βασικά. Αν το σκέφτεσαι σοβαρά πήγαινε σε κάποιον που να ξέρει λίγο τι του γίνεται, όχι στον τελευταίο μήτσο της γειτονιάς.
Gamiosante sto vosporo gia mia xoufta iliosporo

Άβαταρ μέλους
dna replication
Δημοσιεύσεις: 30706
Εγγραφή: 16 Απρ 2018, 21:29
Phorum.gr user: dna

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από dna replication » 29 Οκτ 2023, 00:42

Ερμής έγραψε:
28 Οκτ 2023, 17:00
Βασικά εδώ ένας μπορούσε να δώσει απαντήσεις χωρις να μπορούσε να αμφισβητηθεί
μβ
Наше дело правое - победа будет за нами!

Άβαταρ μέλους
Ερμής
Δημοσιεύσεις: 23332
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 11:00
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ερμής » 29 Οκτ 2023, 01:23

dna replication έγραψε:
29 Οκτ 2023, 00:42
Ερμής έγραψε:
28 Οκτ 2023, 17:00
Βασικά εδώ ένας μπορούσε να δώσει απαντήσεις χωρις να μπορούσε να αμφισβητηθεί
μβ
Ναι αλλά δε γράφει πλέον
"Chiedi a un bambino di disegnare una macchina e sicuramente la farà rossa"

Άβαταρ μέλους
Chilloutbuddy
Δημοσιεύσεις: 10004
Εγγραφή: 18 Απρ 2018, 16:09
Phorum.gr user: Chilloutbuddy

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chilloutbuddy » 29 Οκτ 2023, 03:44

Πάντως η απάντηση είναι μικρότερη ζάντα - μεγαλύτερο λάστιχο. Αυτά τα λάστιχα φλούδα με την τεράστια ζάντα είναι φάσιον στέϊτμεντ, τα υϊοθέτησε η βιομηχανία και τα φάγαμε στη μάπα λόγω των εκατομμυρίων που πήγαν και είδαν fast and furious

Εικόνα

Παλιότερα το τυπικό σπορ αυτοκίνητο ήταν κάπως έτσι, με λάστιχα μπαλόνια, είχαμε βαρεθεί να τα βλέπουμε, και το φαστ εντ φιούριους έδωσε ένα διαφορετικό λούκ και τσιμπήσαμε όλοι.
Εικόνα

Στην προ-FF εποχή ήταν μάλιστα πολύ συνηθισμένο στα πισωκίνητα να βάζουν πίσω ακόμα μικρότερη ζάντα για λόγους απόδοσης και συμπεριφοράς
Εικόνα

Προσωπικά πάντως δε με χαλάει καθόλου το λουκ της μικρότερης ζάντας με λίγο πιό μπαλόνι λάστιχο, ακόμα και σε μοντέρνα αυτοκίνητα :102:
17
Εικόνα

19
Εικόνα

Απλά βαριέμαι ν'ασχοληθώ, όταν έρθει η ώρα ν'αλλάξω λάστιχα βλέπουμε. Για την ώρα όταν πέφτω σε σαμαράκι ή λακούβα με τα 225/35 R19" κλαίω λίγο. Ευτυχώς έχει καλούς δρόμους εδώ, Ελλάδα θα έκλαιγα πολύ.
Gamiosante sto vosporo gia mia xoufta iliosporo

stergiosbik
Δημοσιεύσεις: 16977
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:22
Τοποθεσία: Λαρισα-Ορεινη Καλαμπακα

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stergiosbik » 29 Οκτ 2023, 09:30

Παντως να σημειωσουμε εδω οτι καποια χρονια πριν,αυτοκινητα με καμποσα αλογα φορουσαν 16αρες και 17αρες ζαντες και μια χαρα πατουσαν στον δρομο και εγραφαν και υμνους στον ειδικο τυπο για τα πάτημα τους.

Άβαταρ μέλους
Chilloutbuddy
Δημοσιεύσεις: 10004
Εγγραφή: 18 Απρ 2018, 16:09
Phorum.gr user: Chilloutbuddy

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chilloutbuddy » 29 Οκτ 2023, 10:23

stergiosbik έγραψε:
29 Οκτ 2023, 09:30
Παντως να σημειωσουμε εδω οτι καποια χρονια πριν,αυτοκινητα με καμποσα αλογα φορουσαν 16αρες και 17αρες ζαντες και μια χαρα πατουσαν στον δρομο και εγραφαν και υμνους στον ειδικο τυπο για τα πάτημα τους.
Τι 16αρες και 17αρες... 13άρες λέμε. Αυτό να δεις τι ωραία πατάει.
Εικόνα

To 2021 πήγε η Φ1 σε 18άρες γιατί θέλαν να φορέσουν μεγαλύτερα φρένα για να γίνονται περισσότερες προσπεράσεις, κανένα άλλο λόγο.
Gamiosante sto vosporo gia mia xoufta iliosporo

stergiosbik
Δημοσιεύσεις: 16977
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:22
Τοποθεσία: Λαρισα-Ορεινη Καλαμπακα

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stergiosbik » 29 Οκτ 2023, 10:34

Chilloutbuddy έγραψε:
29 Οκτ 2023, 10:23
stergiosbik έγραψε:
29 Οκτ 2023, 09:30
Παντως να σημειωσουμε εδω οτι καποια χρονια πριν,αυτοκινητα με καμποσα αλογα φορουσαν 16αρες και 17αρες ζαντες και μια χαρα πατουσαν στον δρομο και εγραφαν και υμνους στον ειδικο τυπο για τα πάτημα τους.
Τι 16αρες και 17αρες... 13άρες λέμε. Αυτό να δεις τι ωραία πατάει.
Εικόνα

To 2021 πήγε η Φ1 σε 18άρες γιατί θέλαν να φορέσουν μεγαλύτερα φρένα για να γίνονται περισσότερες προσπεράσεις, κανένα άλλο λόγο.
Εσυ το πηγες αλλου. :lol:
Βασικα απο οσο γνωριζω,η αλλαγη σε 18αρες εγινε κατοπιν μεγαλων πιεσεων απο τις βιομηχανιες ελαστικων γιατι ετσι θα προωθουσαν καλυτερα τα ελαστικα τους που κατα κυριο λογο ειναι μεγαλων διαστασεων.
Η 13αρα ζαντα τους χαλουσε το αφηγημα. :wink
Τα υπολοιπα οπως το καλυτερο προσπερασμα ειναι τα παραπλευρα ωφελη.

Άβαταρ μέλους
Chilloutbuddy
Δημοσιεύσεις: 10004
Εγγραφή: 18 Απρ 2018, 16:09
Phorum.gr user: Chilloutbuddy

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chilloutbuddy » 29 Οκτ 2023, 10:39

stergiosbik έγραψε:
29 Οκτ 2023, 10:34
Chilloutbuddy έγραψε:
29 Οκτ 2023, 10:23
stergiosbik έγραψε:
29 Οκτ 2023, 09:30
Παντως να σημειωσουμε εδω οτι καποια χρονια πριν,αυτοκινητα με καμποσα αλογα φορουσαν 16αρες και 17αρες ζαντες και μια χαρα πατουσαν στον δρομο και εγραφαν και υμνους στον ειδικο τυπο για τα πάτημα τους.
Τι 16αρες και 17αρες... 13άρες λέμε. Αυτό να δεις τι ωραία πατάει.
Εικόνα

To 2021 πήγε η Φ1 σε 18άρες γιατί θέλαν να φορέσουν μεγαλύτερα φρένα για να γίνονται περισσότερες προσπεράσεις, κανένα άλλο λόγο.
Εσυ το πηγες αλλου. :lol:
Βασικα απο οσο γνωριζω,η αλλαγη σε 18αρες εγινε κατοπιν μεγαλων πιεσεων απο τις βιομηχανιες ελαστικων γιατι ετσι θα προωθουσαν καλυτερα τα ελαστικα τους που κατα κυριο λογο ειναι μεγαλων διαστασεων.
Η 13αρα ζαντα τους χαλουσε το αφηγημα. :wink
Τα υπολοιπα οπως το καλυτερο προσπερασμα ειναι τα παραπλευρα ωφελη.
Δεν υπάρχουν βιομηχανίες ελαστικών στην Φ1, είναι μονοπώλιο Πιρέλι.
Gamiosante sto vosporo gia mia xoufta iliosporo

Άβαταρ μέλους
OANNHSEA
Δημοσιεύσεις: 8475
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 11:27

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από OANNHSEA » 29 Οκτ 2023, 10:58

Λοιπόν - (ισχύει και το αντίστροφο)...
Επειδή στον υπολογισμό της απόδοσης του κινητήρα βάζουν και το διαφορικό και τους τροχούς, εάν βάλεις μικρότερους τροχούς:
α) Αυξάνεις την ροπή, αλλά μειώνεις τους ίππους - μιλάμε για μικρή διαφορά, αλλά στο χειροκίνητο κιβώτιο το καταλαβαίνεις...
β) Αυξάνεις το κράτημα του αυτοκινήτου, αλλά αυξάνεις και την κατανάλωση...

Αυτά τα απλά...

.
Bellum omnium contra omnes
Ου παντός πλειν εις Κόρινθον...

Άβαταρ μέλους
enterprise-psi
Υπερσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 12541
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 07:29
Phorum.gr user: enterprise-psi
Τοποθεσία: Sector 001
Επικοινωνία:

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enterprise-psi » 29 Οκτ 2023, 11:03

Δεν υπάρχει ποιότητα κύλισης στην Ελλάδα. Καλά δεν έχω οδηγήσει και όλα τα οχήματα με όλες τις πιθανές διαστάσεις ελαστικών.
Αλλά θυμάμαι είχα πάρει το cinquecento μιας κοπέλας , και πήγα από abruzzo μέχρι tore anunciata , και έλεγα καλά χρεπι το αυτοκίνητο αλλά τι ωραία κυλάει.. :lol:

Το αυτοκίνητο ήταν μπουρδέλο, η autostrada είναι αλφαδια, χωρίς ανωμαλίες όπως είναι οι δικές μας.
People blow their minds ,They choose to resign
This deformed society is part of a design
It'll never go away , It's in the cards that way
The masses of humanity have always had to suffer

stergiosbik
Δημοσιεύσεις: 16977
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:22
Τοποθεσία: Λαρισα-Ορεινη Καλαμπακα

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stergiosbik » 29 Οκτ 2023, 14:28

Chilloutbuddy έγραψε:
29 Οκτ 2023, 10:39
stergiosbik έγραψε:
29 Οκτ 2023, 10:34
Chilloutbuddy έγραψε:
29 Οκτ 2023, 10:23

Τι 16αρες και 17αρες... 13άρες λέμε. Αυτό να δεις τι ωραία πατάει.
Εικόνα

To 2021 πήγε η Φ1 σε 18άρες γιατί θέλαν να φορέσουν μεγαλύτερα φρένα για να γίνονται περισσότερες προσπεράσεις, κανένα άλλο λόγο.
Εσυ το πηγες αλλου. :lol:
Βασικα απο οσο γνωριζω,η αλλαγη σε 18αρες εγινε κατοπιν μεγαλων πιεσεων απο τις βιομηχανιες ελαστικων γιατι ετσι θα προωθουσαν καλυτερα τα ελαστικα τους που κατα κυριο λογο ειναι μεγαλων διαστασεων.
Η 13αρα ζαντα τους χαλουσε το αφηγημα. :wink
Τα υπολοιπα οπως το καλυτερο προσπερασμα ειναι τα παραπλευρα ωφελη.
Δεν υπάρχουν βιομηχανίες ελαστικών στην Φ1, είναι μονοπώλιο Πιρέλι.
Η Πιρελι εδω και καποια,καμποσα,χρονια.
Παλιοτερα η Bridgestone,η Michelin κτλ.
Ολες οι βιομηχανιες ελαστικων πιεζαν γιατι η F1 ειναι βιτρινα της αυτοκινησης.

stergiosbik
Δημοσιεύσεις: 16977
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:22
Τοποθεσία: Λαρισα-Ορεινη Καλαμπακα

Re: ποιότητα κύλισης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stergiosbik » 29 Οκτ 2023, 14:36

OANNHSEA έγραψε:
29 Οκτ 2023, 10:58
Λοιπόν - (ισχύει και το αντίστροφο)...
Επειδή στον υπολογισμό της απόδοσης του κινητήρα βάζουν και το διαφορικό και τους τροχούς, εάν βάλεις μικρότερους τροχούς:
α) Αυξάνεις την ροπή, αλλά μειώνεις τους ίππους - μιλάμε για μικρή διαφορά, αλλά στο χειροκίνητο κιβώτιο το καταλαβαίνεις...
β) Αυξάνεις το κράτημα του αυτοκινήτου, αλλά αυξάνεις και την κατανάλωση...

Αυτά τα απλά...

.
Για καντο πιο λιανα αυτο γιατι καπου μαλλον μπερδευεσαι.
Η συνολικη διαμετρος των ελαστικων της F1 παρεμεινε η ιδια.
Απλα μεγαλωσε η ζαντα και μικρυνε το προφιλ των ελαστικων.
Πως λοιπον μικρυνε η καταναλωση και πως βελτιωθηκε το κρατημα;
Ασε που στο κρατημα παιζει ρολο κυριως το πλατος του ελαστικου,οταν μιλαμε για ιδια ελαστικα,και καποιον ρολο μικροτερο παιζει ΚΑΙ το προφιλ γιατι το χαμηλοτερο προφιλ σημαινει οτι το ελαστικο "ακουει" πιο γρηγορα και καλα τις εντολες του συστηματος διευθυνσης,οποτε βελτιωνεται και το κρατημα.
Επσιης στην καταναλωση βοηθα το μικροτερο πλατος του ελαστικου.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Μηχανοκίνηση”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών