stergiosbik έγραψε: ↑24 Ιουν 2019, 12:15
Ε,φατε τοτε καθως πρεπει F1 συμφωνη με το πνευμα των καιρων για να σας παιρνει ο υπνος.
Είσαι πολύ κάθετος και απόλυτος. Δεν υπήρχε μόνο η F1 της εποχής του Φάντζιο και η F1 του Χάμιλτον.
Υπήρχαν και πολλά ενδιάμεσα στάδια, που το πράμα δούλευε σωστά και είχαμε και κόντρες, και ενδιαφέρον και τα πάντα.
Όταν ο Άυρτον ή ο Προφέσορ ή ο Μίκα ή ο Μίχαελ ζωγραφίζανε στην πίστα και κάνανε πράματα που τα θυμόμαστε ακόμα,
υπήρχαν ηλεκτρονικά,
υπήρχαν αρκετά αναπτυγμένα μέτρα ασφαλείας,
δίνονταν μεγάλη σημασία στον αεροδυναμικό σχεδιασμό (πόσα μονοθέσια/πρωταθλητές έστησε ο Νιούι;). Σε κάποια θέματα μάλιστα ήταν και χειρότερα τα πράματα τότε από ό,τι είναι σήμερα, όπως για παράδειγμα η λεγόμενη αμφίδρομη τηλεμετρία που μπορούσαν να κάνουν επεμβάσεις και διορθώσεις απ' το γκαράζ στα αυτοκίνητα εν κινήσει, κάτι που στη συνέχεια καταργήθηκε (και ευτυχώς δηλαδή). Δεν ξέρω αν θυμάσαι εκείνον τον περίφημο αγώνα στο Μονακό, που η Μακλάρεν του Κούλθαρντ κάπνιζε για πόσους γύρους λόγω λειψού λαδιού και το διορθώσαν από μακρυά και τον σώσανε. Αυτά σήμερα δεν υπάρχουν. Επίσης, προχωρήσανε στην επαναφορά των σλικ, κάτι που πήγαινε κόντρα στη λογική τους περί ασφάλειας.
Αλλού είναι τα προβλήματα, για μένα. Καταρχάς, δεν βάζουν πλέον τα εμπόδια που βάζανε κάποτε στις ομάδες που βλέπουν να γιγαντώνονται. Τότε βλέπανε πχ τη Μακλάρεν να σκάβει, πήγαινε ένα... δύο... πέντε χρόνια η ιστορία, λέγανε "ως εδώ, κάτι πρέπει να κάνουμε". Ανακαλύπταν κάτι που το έκανε μόνο αυτή και το βγάζανε παράτυπο (πχ κινητήρες με κράμα βηρυλλίου έχουν; αααα, καρκινογόνο το βηρύλλιο, απαγορεύεται) και τους φρενάρανε. Επίσης, ενώ σε κάποια πράματα φαίνεται να μαθαίνουν απ' τα λάθη τους ή ακόμα καλύτερα να κάνουν τους πειραματισμούς τους και να καταλήγουν στο καλύτερο (βλέπε qualification), σε άλλα πεισμώνουν και δεν κάνουν τίποτα. Όπως ας πούμε οι ανεφοδιασμοί, που ανέφερες κι εσύ πιο πάνω. Με το που καταργήθηκαν, η στρατηγική των ομάδων έπεσε κατά 80% (τουλάχιστον).
Ή η άλλη παπαριά, με τα περιορισμένα σετ ελαστικών στο τριήμερο. Για μένα αυτό είναι ο ορισμός της υποκρισίας, το ξεκινήσαν και καλά για να δώσουν το καλό παράδειγμα σε εποχές οικονομικής κρίσης (και για να ανακατέψουν λίγο τις στρατηγικές βέβαια, αλλά τελικά αυτό δεν ισχύει), αλλά είναι κάργα υποκριτικό όταν ξοδεύουν ένα σκασμό εκατομμύρια για να μετακινούνται, για να κουβαλάνε διασημότητες, για να κάνουν πάρτυ και διάφορα events κλπ. Για τον περιορισμό των κινητήρων απ' την άλλη, εγώ είμαι υπέρ. Μακάρι να φτάσουν και στον ένα ανά έτος (νομίζω του χρόνου αυτό; δεν θυμάμαι καλά), μια που υποτίθεται ότι στηρίζουν την εξέλιξη του αυτοκινήτου οι ομάδες.