ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Τέχνη σχεδιασμού κτηρίων, διαφορές, συγκρίσεις, σχολιασμοί.
seismic
Δημοσιεύσεις: 2679
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 02 Ιουν 2021, 22:00

Λοξίας έγραψε:
02 Ιουν 2021, 21:50
seismic έγραψε:
02 Ιουν 2021, 20:45
Που είναι οι μηχανικοί να απαντήσουν στις ερωτήσεις που έβαλα στην προηγούμενη ανάρτηση?
Οι μηχανικοί κατασκευάζουν.
Σπίτια, πολυκατοικίες, μέγαρα, συγκροτήματα, πολυόροφα, γέφυρες και όλα τα καλά.
ΔΕΝ μ@λ@κίζονται στα φόρα...

Ξεμαλακίσου...έχεις ακόμα περιθώριο να σωθείς.
Το πολύ το ΚΚ κάνει το παιδί μαλάκα. :003:
Απάντηση θέλω στις ερωτήσεις που κάνω. Να βρίσουν ξέρουν όλοι.
Οι ερωτήσεις φανερώνουν την εμπειρία και αυτά που λέτε την μαλακία.
Τα σπίτια τα κάνω εγώ στην πράξη όχι στα χαρτιά.

seismic
Δημοσιεύσεις: 2679
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 02 Ιουν 2021, 22:11

ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
02 Ιουν 2021, 21:41
Ολες οι πτέρυγες του Δρομοκαΐτειου επιβάλουν να μην αμφιβάλουμε.
Αυτοί οι τρελοί είναι τελικά που σώζουν τον κόσμο. :g030:

stergiosbik
Δημοσιεύσεις: 10609
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:22
Τοποθεσία: Λαρισα-Ορεινη Καλαμπακα

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stergiosbik » 03 Ιουν 2021, 12:15

seismic έγραψε:
02 Ιουν 2021, 22:11
ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
02 Ιουν 2021, 21:41
Ολες οι πτέρυγες του Δρομοκαΐτειου επιβάλουν να μην αμφιβάλουμε.
Αυτοί οι τρελοί είναι τελικά που σώζουν τον κόσμο. :g030:

Ding Ding Ding Ding


seismic
Δημοσιεύσεις: 2679
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 03 Ιουν 2021, 17:55

stergiosbik έγραψε:
03 Ιουν 2021, 12:15
seismic έγραψε:
02 Ιουν 2021, 22:11
ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
02 Ιουν 2021, 21:41
Ολες οι πτέρυγες του Δρομοκαΐτειου επιβάλουν να μην αμφιβάλουμε.
Αυτοί οι τρελοί είναι τελικά που σώζουν τον κόσμο. :g030:

Ding Ding Ding Ding


seismic
Δημοσιεύσεις: 2679
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 03 Ιουν 2021, 20:04

Για αυτούς τους γνώστες που αμφισβητούν τις γνώσεις μου στην αντισεισμική τεχνολογία των κατασκευών το πάρα κάτω άρθρο το οποίο περιέχει γνώσεις υφιστάμενης τεχνολογίας και απαντήσεις δικής μου έρευνας.

Σύμφωνα με τους σύγχρονους κανονισμούς, ο αντισεισμικός σχεδιασμός των κτιρίων γίνεται με βάση τις απαιτήσεις του ικανοτικού σχεδιασμού και πλαστιμότητας. Η ( αναπόφευκτη ) ανελαστική συμπεριφορά υπό ισχυρή σεισμική διέγερση κατευθύνεται σε επιλεγμένα στοιχεία και μηχανισμούς αστοχίας.
Ειδικότερα, η έλλειψη ικανοτικού σχεδιασμού των κόμβων και η σαφώς περιορισμένη πλαστιμότητα των στοιχείων οδηγούν σε ψαθυρές μορφές αστοχίας.
Ας διευκρινίσουμε κάποια πράγματα.
.................................................................................................................................................................................
1) Η φιλοσοφία του ικανοτικού σχεδιασμού των κανονισμών έχει ως σκοπό την κατάλληλη διαστασιολόγηση υποστυλωμάτων-δοκών ώστε να έχουμε πλαστικές αρθρώσεις στις δοκούς και όχι στα υποστυλώματα ώστε να μην έχουμε άμεση κατάρρευση.
.....................................................................................................................................................................................
Ερώτηση σωστό ή λάθος?
Απάντηση
Χωρίς την ανελαστική συμπεριφορά ο φέροντας δεν θα εμφάνιζε πλαστικές αρθρώσεις στις δοκούς.
Πιστεύω ότι ο έλεγχος των μετατοπίσεων είναι καλύτερος από αυτό που εφαρμόζουν σήμερα που δεν είναι τίποτα άλλο από την διαχείριση της αναπόφευκτης ανελαστικής μετατόπισης και αστοχίας.
Έλεγχος μετατοπίσεων σημαίνει καμία αστοχία καμία πλαστική άρθρωση
Βασικά σημαίνει έλεγχος στην παραμόρφωση.
Όποιος ελέγχει την παραμόρφωση ελέγχει και τις αστοχίες αφού παραμόρφωση και αστοχίες είναι άμεσα συνδεδεμένες.
Αν δεν έχεις την δυνατότητα να ελέγχεις την παραμόρφωση τότε την διαχειρίζεσαι με τον ικανοτικό σχεδιασμό και αυτό είναι καλό.
Το να μπορείς όμως να ελέγχεις την παραμόρφωση είναι καλύτερο.
...............................................................................................................................................................................
2) Η Πλαστιμότητα των δομικών στοιχείων και των κατασκευών από οπλισμένο σκυρόδεμα χαρακτηρίζεται από την ικανότητα τους να παραμορφώνονται πέραν του ορίου διαρροής, χωρίς να απομειώνεται σημαντικά η αντοχή τους
Σύμφωνα με την § 5.2.1 του ΕΚ8 υπάρχει επιλογή σχεδιασμού της διαθέσιμης πλαστιμότητας του κτιρίου.
Τα κτίρια οπλισμένου σκυροδέματος ( Ο.Σ ) μπορούν να μελετηθούν με δύο διαφορετικές μεθόδους σχεδιασμού.
α) Να σχεδιαστούν διαθέτοντας την αναγκαία πλαστιμότητα που σημαίνει να διαθέτουν την απαιτούμενη - αναγκαία ικανότητα να καταναλώνουν σεισμική ενέργεια, χωρίς όμως να χάνουν την αντοχή τους σε όλες τις φορτίσεις κατά το λίκνισμα του σεισμού.
β) Να σχεδιαστούν διαθέτοντας μικρή πλαστιμότητα δηλαδή χαμηλή ικανότητα κατανάλωσης ενέργειας, αλλά να διαθέτουν πολύ μεγάλη δυναμική.
Η πλαστιμότητα η ενδοσιμότητα των δομικών στοχείων και κόμβων (υπάρχει) επιτυγχάνεται με την ύπαρξη του κατάλληλου οπλισμού ,τις κατασκευαστικές διατάξεις ,την κατάλληλη διαστασιολόγηση και τον περιορισμό των αξονικών φορτίων σε κάποια όρια. Η πλαστιμότητα ειναι κρίσιμος παράγοντας για τις αντισεισμικές κατασκευές για πολλούς λόγους. Σε επίπεδο φορέα με ανελαστικές αναλύσεις βρίσκεις και τα επίπεδα πλαστιμότητας που μπορεί να αναπτύξει η κατασκευή.
...............................................................................................................................................................................
Ερώτηση σωστό ή λάθος?
Απάντηση
Εάν η σεισμική ενέργεια (που μετράται από την επιτάχυνση εδάφους) είναι πάρα πολύ μεγάλη, θα παράγει υπερβολικά μεγάλες μετατοπίσεις που θα προκαλέσουν μια πολύ υψηλή καμπυλότητα στα κατακόρυφα και οριζόντια στοιχεία.
Αν η καμπυλότητα είναι πολύ υψηλή, αυτό σημαίνει ότι η περιστροφή των τμημάτων των στηλών και των δοκών θα είναι πολύ πάνω από την ελαστική περιοχή (Θλιπτική παραμόρφωση σκυροδέματος πάνω από το 0,35% και τάσεις των ινών του οπλισμού πάνω από το 0,2 %) πέραν του ορίου διαρροής.
Όταν η περιστροφή περάσει πάνω από αυτό το όριο ελαστικότητας, η δομή αρχίζει να «διαλύει την αποθήκευση της ενέργειας «μέσω πλαστικής μετατόπισης, το οποίο σημαίνει ότι τα τμήματα θα έχουν μια υπολειμματική μετατόπιση που δεν θα είναι σε θέση να ανακτηθεί (ενώ στην ελαστική περιοχή όλες οι μετατοπίσεις ανακτούνται).
Βασικά ο σχεδιασμός της αντοχής ενός σημερινού κτιρίου περιορίζετε στα όρια του ελαστικού φάσματος σχεδιασμού, και μετά περνά στις προεπιλεγμένες πλαστικές περιοχές διαρροής, οι οποίες είναι προεπιλεγμένες περιοχές μικρών και πολλών διαρροών αστοχίας, (συνήθως σχεδιάζονται να συμβούν στα άκρα των δοκών) ώστε να μην καταρρεύσει η δομή.
Αυτός είναι ο μηχανισμός της πλαστιμότητας που καταναλώνει σεισμική ενέργεια.
(Η δομή καταρρέει όταν αστοχήσουν τα υποστυλώματα με λοξό / σχήμα αστοχίας)
Αν τα τμήματα που βιώνουν τις πλαστικές παραμορφώσεις, ξεπερνούν το όριο του σημείου θραύσης, και είναι και πάρα πολλές πάνω στην δομή, η δομή θα καταρρεύσει.
Βασικά η πλαστιμότητα επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση πυκνού συνδετήριου οπλισμού ( τσέρκια ) στα άκρα των στοιχείων διότι αυτό βοηθάει στο να δημιουργηθούν πολλές και μικρές ρωγμές, αποφεύγοντας την δημιουργία της μεγάλης καταστροφικής ρωγμής.
Η πλαστιμότητα έχει άμεση σχέση μεταξύ της συνεργασίας σκυροδέματος και του χάλυβα ( μηχανισμός συνάφειας )
Το ποιο σοβαρό πρόβλημα της συνάφειας δημιουργείται από την υπεραντοχή στον εφελκυσμό του χάλυβα, η οποία στρέφει την αστοχία σε διατμητική μορφή, η οποία είναι άκρως ψαθυρή. Όταν οι διατμητικές τάσεις στην διεπιφάνεια σκυροδέματος χάλυβα φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος.
Εν μέρει η μείωση των τάσεων επιτυγχάνεται με αύξηση της επικάλυψης και μείωση της διαμέτρου των ράβδων του οπλισμού. Η αύξηση της οριακής τιμής τους επιτυγχάνεται με αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος. Η παρουσία εγκάρσιου οπλισμού δρα ευνοϊκά περιορίζοντας το άνοιγμα των αναπτυσσόμενων ρωγμών.
...............................................................................................................................................................................
3) Τα υποστυλώματα η τοιχώματα είναι και "δύσκαπτα' η άκαμπτα (στιβαρά) και εύκαμπτα. Εξαρτάται από την διατομή σε σχέση με το ύψος και τις δοκούς που συνδέονται κλπ. (Πλαίσια κλπ)
..................................................................................................................................................................................
Ερώτηση σωστό ή λάθος?
Απάντηση
Ναι είναι σωστό... η σχέση του ύψους και του μεγέθους της διατομής καθορίζουν αν τα στοιχεία είναι άκαμπτα ή εύκαμπτα.
Υπάρχουν όμως και άλλοι παράγοντες όπως είναι ο παράγοντας του σχήματος της διατομής. Μία τετράγωνη διατομή υποστυλώματος είναι ποιο εύκαμπτη από μια διατομή ιδίου εμβαδού η οποία έχει το σχήμα σταυρού, γωνίας ή και τοιχώματος.
Οπότε μπορούμε να σχεδιάσουμε άκαμπτα με τοιχώματα αν θέλουμε.
Τα τοιχώματα ενδέχεται να βρίσκονται στην περίμετρο του κτιρίου, ( πλην προσόψεων καταστημάτων ) να περιβάλλουν το κλιμακοστάσιο και τον ανελκυστήρα, (ισχυροί πυρήνες) και ενδεχομένως να αποτελούν εσωτερικά τοιχώματα (π.χ. διαχωρισμού διαμερισμάτων) καθ΄ όλο το ύψος του κτιρίου. Η τοποθέτηση πολλών ισχυρών τοιχωμάτων συνεπάγεται βέβαια, λόγο της μεγάλης δυσκαμψίας τους, σημαντική μείωση της θεμελιώδους ιδιοπεριόδου της κατασκευής. Αυτό, σε συνδυασμό και με την θεώρηση q=1, οδηγεί σε αντίστοιχα μεγάλη αύξηση των σεισμικών φορτίων της κατασκευής. Εν τούτης, δεν πρέπει να παραβλέπεται ότι ακριβώς λόγο των πολλών και ισχυρών τοιχωμάτων αυξάνει περισσότερο η αντοχή ή αντίστροφα μειώνονται τα φορτία διατομής παρά την αύξηση των σεισμικών φορτίων.
Λόγο του ότι το τοίχωμα διαθέτει διπλό μοχλοβραχίονα ( αυτόν του ύψους και αυτόν του πλάτους ) οι αξονικές δυνάμεις ( kN ) είναι μικρότερες από ότι είναι στο υποστύλωμα.
.................................................................................................................................................................................
4) Η διαφραγματική λειτουργία εξασφαλίζει Ίδιες περίπου μετακινήσεις κόμβων σε ένα επίπεδο (σε οριζόντια διεύθυνση) που έχει ως αποτέλεσμα (εκτός των άλλων) να διευκολύνει την ανάλυση στο χώρο λαμβάνοντας υπόψη τρεις βαθμούς ελευθερίας αντί έξι αν δεν έχεις διαφραγματική. Δεν πρέπει να τα συγχέουμε με τα τοιχώματα. Η συνύπαρξη τοιχωμάτων και υποστυλωμάτων είναι η ποιο κατάλληλη μόρφωση για αντισεισμικές κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα και ειδικά για κατασκευές με πολλούς ορόφους.
................................................................................................................................................................................
Ερώτηση σωστό ή λάθος?
Απάντηση
Ναι σωστό ως προς την διαφραγματική λειτουργία των πλακών.
Τα τοιχώματα έχουν και αυτά διαφραγματική λειτουργία υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Αν το πλάτος και το ύψος δεν έχουν μεγάλες διαφορές τότε ναι είναι και τα τοιχώματα διαφράγματα. Αν είναι και προεντεταμένα και πακτωμένα στο έδαφος τότε είναι υπέρ διαφραγματικής λειτουργίας.
Αν συνδυάσεις την διαφραγματική λειτουργία της πλάκας και των πακτωμένων και προεντεταμένων τοιχωμάτων έχεις κατορθώσει την πλήρη ακαμψία, με μηδενική ιδιοπερίοδο και παραμόρφωση που σημαίνει μηδενικές αστοχίες.

Άβαταρ μέλους
Daje
Δημοσιεύσεις: 9975
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 07:30

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Daje » 06 Ιουν 2021, 16:25

H ολη φαση ανετα παντως γυριζοταν σε ταινια.
Βεβαια, καπου στην ταινια θα πρεπει να υπαρχει και μια ΜΟΥΝΑΡΑ. Εχουμε τιποτα τετοια seismic?

seismic
Δημοσιεύσεις: 2679
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 06 Ιουν 2021, 19:33

Daje έγραψε:
06 Ιουν 2021, 16:25
H ολη φαση ανετα παντως γυριζοταν σε ταινια.
Βεβαια, καπου στην ταινια θα πρεπει να υπαρχει και μια ΜΟΥΝΑΡΑ. Εχουμε τιποτα τετοια seismic?
Δεν ξέρω εγώ από αυτά. :102:
Πάντως τρύπες υπάρχουν πολλές! :003:

seismic
Δημοσιεύσεις: 2679
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 07 Ιουν 2021, 01:00

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΕΡΕΥΝΑ
Ένας φέροντας οργανισμός κτιρίου από οπλισμένο σκυρόδεμα με εμβαδόν 100 τ.μ αποτελείται από 24,5 κυβικά οπλισμένου σκυροδέματος.( πλην των βάσεων )
Κάθε ένα κυβικό σκυροδέματος ζυγίζει 2450 κιλά.
Τα 24,5 κυβικά του φέροντα οργανισμού ζυγίζουν 60025 κιλά
Κάθε ένα κυβικό σκυροδέματος οπλίζεται με 140 κιλά χάλυβα.
Τα 24,5 κυβικά του φέροντα οργανισμού φέρουν οπλισμό 3430 κιλών.
Ένας χάλυβας προέντασης με διατομή Φ/40mm έχει αντοχές ανύψωσης 120.000 κιλών.
Δηλαδή ένας τένοντας προέντασης Φ/20mm έχει την δυνατότητα να σηκώσει στον αέρα ένα φέροντα οργανισμό εμβαδού 100 τ.μ
Το ερώτημα που μπαίνει είναι γιατί εμείς οπλίζουμε με χιλιάδες κιλά οπλισμού χάλυβα τις κατασκευές αυξάνοντας υπέρμετρα το κόστος της κατασκευής και υπό ισχυρή σεισμική διέγερση έχουμε και σοβαρές αστοχίες?
Σε αυτό το ερώτημα θα προσπαθήσω να απαντήσω για τους λόγους που προκαλούν αυτή την σπατάλη οπλισμού χάλυβα η οποία ανεβάζει το κόστος των κατασκευών.
Κάθε υλικό χαρακτηρίζεται από τις αντοχές του όταν δρουν επάνω του δυνάμεις.
Οι δυνάμεις αναλόγως την φορά που έχουν χαρακτηρίζονται σε δυνάμεις εφελκυσμού, σε δυνάμεις θλίψης, στέψης, διάτμησης και κάμψης.
Κάθε δομικό υλικό όπως είναι το σκυρόδεμα και ο χάλυβας αντιδρούν με διαφορετικές αντοχές σε αυτές τις δυνάμεις.
Το σκυρόδεμα έχει υπέρ αντοχές στις δυνάμεις της θλίψης, ενώ έχει ελάχιστες αντοχές στις δυνάμεις εφελκυσμού, στην τέμνουσα δύναμη και σε όλες τις άλλες δυνάμεις. Π.χ το σκυρόδεμα έχει 12 φορές μεγαλύτερη αντοχή στην δύναμη θλίψης από ότι έχει στην δύναμη εφελκυσμού.
Ο χάλυβας αντέχει σε όλες τις δυνάμεις, αλλά αυτό που τον κάνει απαραίτητο στις κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα είναι η υπέρ αντοχή του στις δυνάμεις του εφελκυσμού.
Οπότε εδώ έχουμε δύο υλικά, το σκυρόδεμα και τον χάλυβα, όπου το πρώτο αντέχει σε θλιπτικές δυνάμεις και το δεύτερο σε δυνάμεις εφελκυσμού και συνεργαζόμενα αποτελούν το οπλισμένο σκυρόδεμα.
Η συνεργασία μεταξύ σκυροδέματος και χάλυβα επιτυγχάνεται με τη συνάφεια.
Με τον όρο συνάφεια ορίζεται η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών που παρεμποδίζουν τη σχετική ολίσθηση μεταξύ των ράβδων του οπλισμού και του σκυροδέματος που τις περιβάλλει.
Οι επιμέρους μηχανισμοί της συνάφειας είναι η πρόσφυση, η τριβή και, για την περίπτωση ράβδων χάλυβα με νευρώσεις, η αντίσταση του σκυροδέματος το οποίο εγκλωβίζεται μεταξύ των νευρώσεων.
Κατά το λίκνισμα της κατασκευής επέρχεται κάμψη στον κορμό του μοχλοβραχίονα του υποστυλώματος.
Κατά την κάμψη η μια του παρειά θλίβεται και η άλλη εφελκύεται. Την θλίψη την παραλαμβάνει το σκυρόδεμα και τον εφελκυσμό ο χάλυβας.
Όμως ο χάλυβας δεν παραλαμβάνει τον εφελκυσμό μόνος του, αλλά χρειάζεται και την συνεργασία του σκυροδέματος μέσο του μηχανισμού της συνάφειας. Και εδώ αρχίζουν τα προβλήματα.
Η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών της συνάφειας θεωρείται ισοδύναμη με την ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια σκυροδέματος και χάλυβα. Όταν οι τάσεις αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων χάλυβα.
Με λίγα λόγια το σκυρόδεμα δεν έχει αντοχές στην διάτμηση και αστοχεί, με αποτέλεσμα οι υπέρ αντοχές του χάλυβα στον εφελκυσμό να ακυρώνονται.
Αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα της συνάφειας και δημιουργείται από την υπέρ αντοχή στον εφελκυσμό του χάλυβα, η οποία στρέφει την αστοχία σε διατμητική μορφή, η οποία είναι άκρως ψαθυρή διότι αδυνατεί να την παραλάβει το σκυρόδεμα.
Συμπέρασμα.
Χρησιμοποιώντας τον μηχανισμό συνεργασίας της συνάφειας οι προδιαγραφές σε εφελκυσμό του χάλυβα ακυρώνονται όταν επέλθει η διάρρηξη και καταστροφή του σκυροδέματος, προκαλούμενη από την ανάπτυξη εντάσεων διάτμησης στην διεπιφάνεια των δύο υλικών.
Υπάρχουν λύσεις για να βελτιωθεί αυτό το πρόβλημα?
Ναι υπάρχουν.
1) Η αύξηση της οριακής τιμής αστοχίας, επιτυγχάνεται με την αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος.
2) Η παρουσία εγκάρσιου οπλισμού δρα ευνοϊκά περιορίζοντας το άνοιγμα των αναπτυσσόμενων ρωγμών.
3) Εν μέρει η μείωση των τάσεων επιτυγχάνεται με αύξηση της επικάλυψης και μείωση της διαμέτρου των ράβδων του οπλισμού.
Το καλύτερο όμως είναι να χρησιμοποιήσουμε τον μηχανισμό της συνάφειας για τον δευτερεύοντα οπλισμό του σκυροδέματος και σαν κύριο οπλισμό των υποστυλωμάτων να χρησιμοποιήσουμε τον μηχανισμό συνεργασίας σκυροδέματος χάλυβα της προέντασης στον οποίον δεν υφίσταται οι εντάσεις της διάτμησης, οπότε δεν ακυρώνουν τις προδιαγραφές του χάλυβα στον εφελκυσμό.
Υπάρχει και προσομοίωση και αριθμητική διερεύνηση δική μου στον πάρα κάτω σύνδεσμο, η οποία αποδεικνύει ότι η προένταση στα υποστυλώματα βελτιώνει σημαντικά τους δείκτες των διαγραμμάτων ως προς την μετατόπιση του κόμβου ελέγχου και την τέμνουσα βάσης.
https://www.researchgate.net/publicatio ... m_behavior

Χαιρετισμούς στο michanikos.gr το οποίο με έχει αποκλείσει απαγορεύοντας σε εμένα να ενημερώσω την κοινότητα των πολιτικών μηχανικών για την έρευνά μου.

seismic
Δημοσιεύσεις: 2679
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 08 Ιουν 2021, 09:45

Φίλοι μου ονομάζομαι Γιάννης Λυμπέρης. Θα ήθελα πολύ να σας αποκαλέσω συναδέλφους αλλά δεν έχω πτυχίο πολιτικού μηχανικού. Έχω ένα πτυχίο κατωτέρας ( μηχανοτεχνίτη ) και ένα πτυχίο μέσης εκπαίδευσης ( εργοδηγού δομικών έργων. ) Το 1977 όταν αποφοίτησα σαν εργοδηγός αλλά και σήμερα, το κράτος μου έδινε το δικαίωμα στατικής μελέτης και επιμέτρησης μέχρι εμβαδού 180 τ.μ Οπότε κάποια γνώση στατικής την είχα από τότε. Τότε την επίλυση την κάναμε με τους τους λογάριθμους και δεν υπήρχαν καν υπολογιστές. Πριν γίνω καν 12 ετών μετά το δημοτικό ο πατέρας μου ( Νίκος Λυμπέρης εργολάβος οικοδομών ) με πίρε στο συνεργείο του το οποίο είχε 10 με 30 άτομα προσωπικό και κατασκευάζαμε πολυκατοικίες. Τα δύο πτυχία τα πήρα σε απογευματινά σχολεία και αυτό γιατί το πρωί εργαζόμουν σαν μάστορας ( χτίστης - καλουπατζής - σοβατζής. ) Αυτό κάνω και τώρα μετά από 52 χρόνια στην οικοδομή. Είμαι 63 ετών και χτίζω από το 1973. Δούλεψα και στην Αγγλία για 5 χρόνια σαν οικοδόμος χτίστης.
Πριν δεκατέσσερα χρόνια έβλεπα ένα ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση το οποίο θα άλλαζε όλη την ζωή μου.
Ο μηχανικός που κατασκεύασε τον πύργο της Ταϊβάν είχε πάει στην Κίνα για να εξετάσει γιατί οι ξύλινες παγόδες δεν παρουσίαζαν σοβαρές ζημιές στους σεισμούς εν σχέση με τις άλλες κατασκευές. Παρατήρησε ότι τους τρις - τέσσερις κατά τα άλλα ασύνδετους ορόφους τους διαπερνούσε ένας κορμός δένδρου στο κέντρο τους. Αυτός ο κορμός είχε σαν σκοπό να διατηρεί τις μετατοπίσεις των ορόφων χωρίς την δημιουργία διαφοράς φάσης και να εξασφαλίζει μια ομαλή ταλάντωση πάνω στον ίδιο άξονα. Την ώρα αυτή που έβλεπα το ντοκιμαντέρ παρατήρησα τυχαία δίπλα από την τηλεόραση μία στρογγυλή βάση με ένα εξέχον στέλεχος στο κέντρο της το οποίο χρησίμευε για την αποθήκευση των παλιών CD. Αυτή ήταν η αφορμή για να κατασκευάσω τον πρώτο φορέα αυτόν του βίντεο.

Φυσικά μετά από σκέψη σκέφτηκα να κατασκευάσω και έναν μηχανισμό να βιδώσω το φρεάτιο με το έδαφος για να αντέχει τις ροπές. Αφού έκανα τα σχέδια του μηχανισμού και της κατασκευής τα κατέθεσα στον Ο.Β.Ι καθώς και στο PCT και μετά από έκθεση έρευνας των οργανισμών αυτών που δίνουν διπλώματα ευρεσιτεχνίας απέκτησα δύο διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε Ελλάδα και στην Αμερική. Σε αυτό το διάστημα ένας πολύ μεγάλος πολιτικός μηχανικός ο οποίος έκανε για τον δήμο της νήσου Ίου ένα μεγάλο έργο μίλησε μαζί μου και μου είπε ότι θα εξετάσει την ιδέα.
Μετά από δύο εβδομάδες μου απάντησε ότι είπε την ιδέα μου στο ΤΕΕ του οποίου ήταν μέλος και του αρνήθηκαν να την εξετάσουν λέγοντάς του ότι θίγει πολλά συμφέροντα. Τότε άρχισα να αναζητώ συνεργάτες για να εξετάσουμε επιστημονικά την ιδέα. Άρχισα και έγραφα για την ιδέα μου σε φόρουμ πολιτικών μηχανικών ( michanikos.gr,
e michanikos.gr κ.λ.π ) Μετά αφού με βαρέθηκαν με απέκλεισαν. Υπάρχει φόρουμ μηχανικών που έχω εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες στο θέμα μου χωρίς να μου απαντήσει κανένας.
778000 επισκέψεις ! http://www.amoives.gr/forum/%cf%83%cf%8 ... hQSp0SMTRk
Ξαφνικά με κάλεσε ο διευθυντής του ΤΕΙ Πειραιώς στο Αιγάλεω να τον επισκεφτώ για να του μιλήσω για την πατέντα. Έφυγα από την νήσο Ίο όπου διαμένω και αφού τον συνάντησα με ρώτησε για τις γραμματικές μου γνώσεις. Μετά με παρέπεμψε σε τρις καθηγητές της αντισεισμικής τεχνολογίας και επί τέσσερις ώρες μου έκαναν ανάκριση τόσο για την πατέντα όσο και για το αν η πατέντα ήταν δική μου ιδέα. Αφού σε κάθε τους ερώτηση είχαν και την απάντησή μου, με παρέπεμψαν να πάω να επισκεφτώ εκ μέρους τους, το εργαστήριο αντισεισμικών ερευνών και να μιλήσω με τον καθηγητή Μανώλη Παπαδρακάκη, λέγοντάς μου ( ότι πει αυτός ).
Ο κύριος Μ. Παπαδρακάκης ήταν ένας άνθρωπος τον οποίο εκτίμησα αμέσως.
Ευγενικότατος με άκουσε και δέχτηκε να ερευνήσει το θέμα κάνοντας προκαταρκτικές και διεξοδικές προσομοιώσεις με αριθμητική διερεύνηση. Συνεργάτης του ήταν ο Βαγγέλης Πλεύρης. Η σύμβαση έλεγε ότι με 12000 ευρώ θα είχα αρχικά αποτελέσματα από την προκαταρκτική διερεύνηση και αν τα αποτελέσματα ήταν καλά με άλλα 20000 ευρώ θα έκανε και την διεξοδική διερεύνηση. Διάρκεια ερευνητικού έργου 6 μήνες. Τα αποτελέσματα τα πήρα μετά 4 χρόνια! και έκανα και 14 δίωρες συναντήσεις μαζί του μέσα σε αυτά τα 4 χρόνια ( με ότι αυτό σημαίνει για την διαδρομή Ίος - Μετσόβιο Χ 14 ). Φυσικά στις συναντήσεις μου ζητούσε διευκρινήσεις για την πατέντα μαζί με τον Β. Πλεύρη. Επιτέλους μετά 4 χρόνια πήρα πολύ καλά αποτελέσματα με το αζημίωτο, τα οποία έπρεπε να εξεταστούν τώρα διεξοδικά. Τι έλεγε η έκθεση. Ότι τα σχεδιαγράμματα της τέμνουσας βάσης, με την επιβολή θλιπτικού φορτίου 1200 kN σε όλους τους κόμβους της ανώτατης στάθμης πάνω σε υποστυλώματα 30Χ40 εκ. σε τριώροφο βελτιωνόντουσαν κατά 31%, επιβάλλοντας πάνω τους θλιπτικό φορτίο του 50% του σ.θρ Ακόμα βελτιώθηκε σημαντικά το σχεδιάγραμμα της μετατόπισης του κόμβου ελέγχου.
Έπρεπε να πετάω από την χαρά μου με αυτά τα αποτελέσματα.
Όμως παρατήρησα ότι αυτά τα αποτελέσματα δεν αντιπροσώπευαν όλη την πατέντα μου αλλά μόνον την μισή.
Εξήγησα στον κύριο Μ. Παπαδρακάκη ότι η πατέντα μου πακτώνει αρχικά στο έδαφος την κατασκευή και μετά με τον ίδιο τέμνοντα εφαρμόζω θλίψη στην διατομή. Η προσομοίωση έδειχνε τα αποτελέσματα προέντασης χωρίς την πάκτωση στο έδαφος. Αυτό σημαίνει ότι περιορίσαμε την κάμψη του κορμού του υποστυλώματος, αυξήσαμε την ικανότητα παραλαβής της τέμνουσας βάσης, αλλά δεν κάναμε το βασικό... δεν σταματήσαμε ολικά αλλά εν μέρη στο να μεταφέρουμε τις ροπές στις διατομές των κόμβων. Σταματήσαμε μεν την μεγάλη κάμψη, αλλά η προένταση μεταξύ δώματος και βάσης δεν σταματά την ροπή ανατροπής που παραμορφώνει τους δοκούς. Η ροπή ανατροπής σταματάει μόνο με την πάκτωση του υποστυλώματος με το έδαφος και η προένταση σταματά την παραμόρφωση προερχόμενη από την κάμψη και βελτιώνει την τέμνουσα βάσης. Ακόμη του εξήγησα ότι στα υποστυλώματα η ευρεσιτεχνία μου δεν έχει τόσο μεγάλη απόδοση από ότι έχει στα τοιχώματα λόγο του διπλού μοχλοβραχίονα
( ύψους και πλάτους ) και των πολλών αγκυρώσεων που τοποθετούνται στο τοίχωμα.
Ο Μ. Παπαδρακάκης ακούγοντας όλα αυτά συμφώνησε αλλά δεν δέχτηκε να τα προσαρμόσει σε μια νέα προκαταρκτική διερεύνηση, λέγοντάς μου ότι θα τα εξετάσουμε με την διεξοδική διερεύνηση.
Εγώ άλλα χρήματα δεν είχα να δώσω και με έστειλε να δω τον διευθυντή του ΙΤΣΑΚ στην Θεσσαλονίκη.
Μου είπαν ότι μπορούσαν να συνεργαστούν μαζί μου, ΙΤΣΑΚ, Μετσόβιο και εγώ και μέσο κάποιας χρηματοδότησης να κάναμε την διεξοδική έρευνα. Όμως μου είπαν ότι για να γίνει αυτό έπρεπε να ιδρύσω εταιρεία και να βάλω και εγώ ένα ποσό για την έρευνα. Δεν το έκανα και δεν έγινε.
Αργότερα συνεργάστηκα με τον κύριο ομότιμο καθηγητή Παναγιώτη Καρύδη ο οποίος αφιλοκερδώς εξέτασε την ευρεσιτεχνία από όλες τις απόψεις διεξοδικά και ήταν θετικός σε όλα. Δέστε στο βίντεο την άποψή του.
Από τότε έχω διαβάσει από το ίντερνετ εδώ και 14 χρόνια πάρα πολλά διδακτορικά και διατριβές και αυτά με έκαναν να αποκτήσω περισσότερες γνώσεις πολιτικού μηχανικού. Γράφω στο https://www.researchgate.net/profile/Ioannis-Lymperis και είμαι βαθμολογημένος ανεξάρτητος ερευνητής με πολύ μεγάλη έρευνα.
Έχω συνεργαστεί και με Τούρκους γεωλόγους οι οποίοι μετά από την άδειά μου εξέτασαν την αγκύρωση σε κύματα (P) και (S) και δεν κατάλαβε τίποτα. Τα ερευνητικά αποτελέσματα αυτά, τα οποία φέρουν και το όνομά μου θα παρουσιαστούν σύντομα σε διεθνή συνέδριο που θα γίνει στην Ινδία. http://iaga-iaspei-india2021.in/

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Αρχιτεκτονική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών