Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από seismic » 05 Φεβ 2021, 22:19
ΒΑΘΙΕΣ ΑΓΚΥΡΩΣΕΙΣ ΕΔΑΦΟΥΣ
Οι άνθρωποι εδώ και πάρα πολλά χρόνια χρησιμοποιούν διάφορα αγκύρια για να στερεώσουν κατασκευές πάνω σε σκυρόδεμα.
Υπάρχουν και τα αγκύρια εδάφους και βράχου. Υπάρχουν και οι πάσσαλοι τριβής και αιχμής για βελτίωση των εδαφών.
Αυτοί οι μηχανισμοί εισχωρούν από μερικά εκατοστά βάθος, ( βίδες, στριφώνια ) μέχρι και μερικά έως αρκετά μέτρα βάθος ( αγκύρια εδάφους,βράχου, πάσσαλοι )
Αν εξαιρέσει κανείς τα στριφώνια τα οποία εξασκούν πιέσεις στα τοιχώματα του σκυροδέματος τα άλλα αγκύρια αυτά του εδάφους μπήγονται μέσα στο έδαφος με μηχάνημα και κατά την έλξη τους ανοίγει ένα φτερό άγκυρας και αντιστέκονται στην έλξη ή βιδώνονται σαν μεγάλες βίδες από μηχανήματα.
Υπάρχουν και αυτά που είναι απλοί ράβδοι προέντασης με ένα κοχλία και ένα έλασμα στο άκρο τους τα οποία τοποθετούνται μέσα σε βαθυές γεωτρήσεις οι οποίες γεμίζουν με σκυρόδεμα για να πακτώσουν στο έδαφος. Κατά τον ίδιο τρόπο πακτώνουν σε βράχο, χρησιμοποιώντας εποξειδικές ρητίνες μέσα στο σκυρόδεμα για καλύτερη πρόσφυση.
Οι πάσσαλοι αιχμής τοποθετούνται σε εδάφη μαλακά τα οποία όμως έχουν βράχο από κάτω τους για να μεταφέρουν τα φορτία πάνω στον βράχο, και οι πάσσαλοι τριβής απλά καρφώνονται στο έδαφος από μηχάνημα, και η τριβή που δημιουργούν με το έδαφος παραλαμβάνει τα φορτία του κτιρίου.
Σχεδίασα κατασκεύασα και πειραματίζομαι με έναν απλό μηχανισμό αγκύρωσης εδάφους - βράχου ο οποίος κάνει κάποια πράγματα τα οποία δεν κάνει καμία άλλη αγκύρωση στον κόσμο.
Κάνει δύο ξεχωριστά πράγματα.
1) Κάνει ότι κάνουν και οι άλλες αγκυρώσεις, ( δηλαδή γεμίζει η γεώτρηση με σκυρόδεμα και ρητίνες για να πακτώσει ) αλλά και εξασκεί ακτινικά μηχανικές πιέσεις προς τα πρανή της γεώτρησης με αποτέλεσμα να συμπυκνώνει το έδαφος γύρω από τα πρανή, δημιουργώντας συνθήκες αυξημένης τριβής μεταξύ μηχανισμού και πρανών, καθώς και ελαττώνει την ελαστικότητα του εδάφους.
Το αποτέλεσμα είναι ισχυρότερη πάκτωση από τις άλλες αγκυρώσεις του εμπορείου διότι έχει έναν επιπλέον παράγοντα αντίδρασης αυτόν της αυξημένης τριβής, και αυτόν της καλύτερης ποιότητας εδάφους μετά την συμπίκνωση.
2) Το άλλο προνόμιο που έχει αυτός ο μηχανισμός είναι ότι όταν τον υποβάλουμε σε έλξη ή σε θλίψη, τις δυνάμεις που δέχεται, ανοδικές και καθοδικές, όλες τις εκτρέπει προς τα πρανή της γεώτρησης, αποκλείοντας καθ αυτόν τον τρόπο την αστοχία του εδάφους από ανοδικές εντάσεις.
Αυτό σημαίνει ότι με μικρού βάθους γεώτρηση αναλαμβάνουμε περισσότερα φορτία έλξης από οποιαδήποτε άλλη αγκύρωση στον κόσμο.
Μεγαλώνοντας τα κινητά περιστρεφόμενα ακτίνια μεγαλώνουμε την διάμετρο ανοίγματος, οπότε αν έχουμε πολύ μαλακό έδαφος απλά μεγαλώνουμε τα ακτίνια, και σε βράχο τα μικραίνουμε.
Ακόμα η μηχανικές πιέσεις δίνατε να εφαρμοστούν ταυτόχρωνα καθ όλο το ύψος της γεώτρησης για μεγαλύτερη τριβή και ισχυρότερη πάκτωση.