ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Τέχνη σχεδιασμού κτηρίων, διαφορές, συγκρίσεις, σχολιασμοί.
seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 08 Ιούλ 2021, 09:54

Ο σεισμός επιβάλει μια μετατόπιση πέρα δώθε στην κατασκευή.
Αυτή η μετατόπιση διαφέρει από σεισμό σε σεισμό.
Η μετατόπιση αυτή έχει ένα πλάτος ταλάντωσης, μια επιτάχυνση μια διάρκεια μια κατεύθυνση, μια συχνότητα, ένα μέσο μετάδοσης (χώμα βράχο) από την εστία μέχρι την κατασκευή,μια απόσταση από την εστία μέχρι την κατασκευή.
Αυτοί οι παράγοντες διαφέρουν από σεισμό σε σεισμό και ένας από αυτούς να αλλάξει, επηρεάζουν διαφορετικά τις διαφορετικής κατασκευής κατασκευές.
Οι κατασκευές από την άλλη έχουν ένα διαφορετικό ύψος και αριθμό ορόφων, ένα διαφορετικό σχεδιασμό αντισεισμικής προστασίας η κάθε μία, ένα συγκεκριμένο σχήμα η κάθε μία, και αντιδρούν διαφορετικά η κάθε μία ανάλογα με τον σχεδιασμό τους και ανάλογα με τους αστάθμητους σεισμικούς αναφερόμενους παράγοντες που θα προκύψουν.
Δηλαδή χάος.
Η δήλωση απόλυτη αντισεισμική προστασία είναι ψευδής. Άλλες κατασκευές αντιδρούν καλά σε μερικούς παράγοντες του σεισμού, άλλες σε άλλους παράγοντες του σεισμού.
Καμία όμως κατασκευή δεν είναι σίγουρο ότι επειδή άντεξε έναν μεγάλο σεισμό θα αντέξει και τον επόμενο.
Απεναντίας κάθε κατασκευή στον επόμενο σεισμό θυμάται τις βλάβες που είχε υποστεί από τον προηγούμενο σεισμό.
Υπάρχει ένα σχεδιαστικό πρόβλημα με όλες τις κατασκευές σήμερα και αυτό είναι ότι δεν μπορούν να αποτρέψουν την βλάβη.
Η βλάβη στις κατασκευές προέρχεται από δύο αιτίες.
1) Από την ανελαστική παραμόρφωση
2) Από την ακαμψία.
Αν μια κατασκευή σχεδιαστεί να είναι ελαστική, δεν θα ανατρέπεται εύκολα, αλλά σε μικρούς σεισμούς δεν θα πάθει τίποτα, σε μεσαίου μεγέθους σεισμούς θα έχει μερικές αστοχίες και σε μεγάλους σεισμούς μπορεί να σταθεί αλλά μπορεί και να καταρρεύσει, και αυτό εξαρτάτε από τους αστάθμητους παράγοντες του σεισμού. Από την άλλη υψίκορμες κατασκευές είναι ευάλωτες σε μεγάλο πλάτος ταλάντωσης δηλαδή από μακρινούς σεισμούς.
Τώρα τι είναι μεγάλος σεισμός και τι μικρός εξαρτάτε όχι από το μέγεθος των Ρίχτερ, αλλά από τους αναφερθέντες αστάθμητους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν το μέγεθος της επιτάχυνσης και την συχνότητα του εδάφους που θα φθάσει κάτω από κάθε κατασκευή.
Αν μια κατασκευή σχεδιαστεί άκαμπτη και λίγο υψίκορμη θα έχει δυναμική μεν αλλά θα παρουσιάσει ολική ανάκληση του συνολικού εμβαδού της κοιτώστροσης, ή των μεμονωμένων πελμάτων βάσης των τοιχωμάτων.
Δηλαδή θα παρουσιάσει ή ολική ροπή ανατροπής, ή ροπή ανατροπής των τοιχωμάτων ή και τα δύο μαζί.
Σε αυτή την φάση η κατασκευή χάνει την στήριξή της από το έδαφος και τα φορτία της τα ίδια την σπάνε στα δύο.
Δηλαδή ροπή ανατροπής - αντίρροπη ροπή φορτίων λόγο απώλειας στήριξης εδάφους = αστοχία πάνω από τις πόρτες και τα παράθυρα όπου εκεί ευρίσκεται η πιο αδύναμη διατομή.
Βασικά το πρόβλημα σε μεγάλους σεισμούς εντοπίζεται στο ότι ο σημερινός αντισεισμικός σχεδιασμός δεν μπορεί να ελέγξει την ανελαστική μετατόπιση των ορόφων στις ελαστικά σχεδιασμένες κατασκευές, ενώ στις άκαμπτες αδυνατεί να ελέγξει την ροπή ανατροπής των τοιχωμάτων ή την ολική τάση ανατροπής των κατασκευών.
Δηλαδή σχεδιάζουμε ελαστικά έχουμε πρόβλημα μετά την ελαστική περιοχή μετατόπισης.
Σχεδιάζουμε άκαμπτα και δυναμικά, έχουμε θέμα στήριξης των φορτίων διότι χάνουν την επαφή τους με το έδαφος, ή έχουμε ανατροπή του τοιχώματος και καταπόνηση μεγάλη των δοκών.
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.
Υπάρχει λύση?
Ναι υπάρχει και είναι αυτή που προτείνω.
Πρέπει να ελέγξουνε σχεδιαστικά την ανελαστική μετατόπιση και την ροπή ανατροπής του τοιχώματος ή της όλης κατασκευής.
Η λύση είναι η εφαρμογή προένταση στις παρειές των τοιχωμάτων για να αποφύγουμε την κάμψη, + πάκτωση στο έδαφος για να εξαλείψουμε την ανάκληση της βάσης του τοιχώματος και του εμβαδού της κατασκευής.
Τρις προτεινόμενοι μέθοδοι σχεδιασμού σας παρουσιάζω στα πάρα κάτω βίντεο.


Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 11 Ιούλ 2021, 14:11

Η απόκριση των κατασκευών προς τον σεισμό, χωρίς καταστροφές, είναι το ζητούμενο.
Σε τι διαφέρει ο αντισεισμικός σχεδιασμός που ερευνώ σε σχέση με τον σημερινό αντισεισμικό σχεδιασμό.
Είναι πολύ δύσκολο να αυξήσεις την αντοχή στο οπλισμένο σκυρόδεμα, χωρίς να αυξήσεις την μάζα του.
Η μάζα αυξάνει τα φορτία αδράνειας, σε συνεργασία με το ύψος την επιτάχυνση και τον συντονισμό.
Αυτός ο συνδυασμός είναι καταστροφικός και πολλαπλασιαζόμενος όταν συνδυαστεί με την σεισμική διάρκεια.
Χρησιμοποίησα μια δύναμη που δεν διαθέτει μάζα, η οποία προέρχεται από έναν εξωτερικό παράγοντα, αυτόν του εδάφους, την οποία μετέφερα με την βοήθεια τενόντων άνευ συνάφειας στα ανώτατα άκρα της κατασκευή, για να βοηθήσει την απόκριση της κατασκευής προς τις σεισμικές μετατοπίσεις.
Αυτή η μέθοδος σχεδιασμού, αναλαμβάνει τις εντάσεις σεισμού πριν αυτές μεταφερθούν στις διατομές των κόμβων, και τους αλλάζει κατεύθυνση εκτρέποντας αυτές μέσα στο έδαφος.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 11 Ιούλ 2021, 22:57

Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα το οποίο λύνει η μέθοδος της ευρεσιτεχνίας είναι η διατμητική αστοχία που εμφανίζεται στην διεπαφή σκυροδέματος και χάλυβα.
Για να συνεργαστεί ο χάλυβας με το σκυρόδεμα και να μπορέσει να αναλάβει τις δυνάμεις εφελκυσμού, δημιουργείτε μεταξύ των δύο υλικών πρόσφυση και μια αντίσταση του σκυροδέματος που εγκλωβίζεται μεταξύ των νευρώσεων που φέρει περιμετρικά ο χάλυβας.
Αυτή η αντίθεση των δυνάμεων ισούται με την ανάπτυξη διατμητικών εντάσεων.
Το σκυρόδεμα είναι ανίκανο να παραλάβει αυτές τις δυνάμεις των διατμητικών εντάσεων με αποτέλεσμα να υπάρχει διάρρηξη του σκυροδέματος και αποκόλληση των ράβδων του χάλυβα.
Η συνεργασία ακυρώνεται και η κατασκευή έχει πρόβλημα.
Βασικά αυτό συμβαίνει λόγο της υπέρ αντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό και τις μικρής αντοχής του σκυροδέματος στην διάτμηση.
Αν π.χ βάλεις τον χάλυβα μέσα στο βούτυρο ποτέ δεν θα υπάρξει συνεργασία ικανή να τον συγκρατήσει μέσα του ώστε ο χάλυβας να εξαντλήσει τις υπέρ αντοχές του στον εφελκυσμό.
Συμπέρασμα Η πρόωρη διατμητική αστοχία του σκυροδέματος ακυρώνει την υπέρ αντοχή του χάλυβα στον εφελκυσμό.
Αυτό το πρόβλημα της διατμητικής αστοχίας του σκυροδέματος μεγαλώνει όταν συντρέξουν και άλλοι μηχανικοί φυσικοί παράγοντες οι οποίοι πολλαπλασιάζουν τις δυνάμεις σε συγκεκριμένες περιοχές των διατομών.
Αυτοί οι παράγοντες είναι.
1) Μοχλοβραχίονας.
2) Κάμψη
3) Κρίσιμη περιοχή αστοχίας
4) Διαφορά δυναμικού.
Πως συνδυάζονται αυτοί οι 4 παράγοντες με την ανικανότητα του σκυροδέματος να παραλάβει τις δυνάμεις διάτμησης και συντελούν στην πρόωρη αστοχία του σκυροδέματος επικάλυψης.
Όλοι ξέρουμε ότι με τον μοχλοβραχίονα και με ένα υπομόχλιο μπορούμε να σηκώσουμε μεγάλα βάρη.
Το κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι τίποτα άλλο από μια σχέση μεταξύ των μοχλοβραχιόνων.
Τα τοιχώματα και τα υποστυλώματα κατ ύψος, είναι και αυτά τεράστιοι μοχλοβραχίονες οι οποίοι κατεβάζουν μεγάλες ροπές στην βάση.
Οι κορμοί των υποστυλωμάτων λόγο κάμψης και μεγάλων ροπών που κατεβάζουν κοντά στην βάση, τείνουν να αστοχήσουν σε ένα συγκεκριμένο σημείο κοντά στην βάση το οποίο ονομάζουμε < κρίσιμη περιοχή αστοχίας >
Η κρίσιμη περιοχή αστοχίας είναι το σημείο όπου οι δυνάμεις εφελκυσμού διαχωρίζουν την κατεύθυνση που τραβάνε.
Δηλαδή είναι το σημείο που αντιτίθενται κατά την μία ή την άλλη κατεύθυνση οι δυνάμεις του εφελκυσμού.
Σε αυτό το σημείο της < κρίσιμης περιοχής αστοχίας > οι δυνάμεις έχουν την μέγιστη τιμή τους.
Η κρίσιμη περιοχή αστοχίας παρουσιάζεται κοντά στην βάση και αντιστοιχεί σε ένα αόρατο υπομόχλιο το οποίο δημιουργείτε μεταξύ της ελαστικής και της άκαμπτης περιοχής του κορμού του υποστυλώματος.
Η εμφάνιση της κρίσιμη περιοχή αστοχίας κοντά στην βάση, δημιουργεί < διαφορά δυναμικού > ως προς την αντίθεση των εντάσεων εφελκυσμού.
Το άνω μέρος που τραβάει προς τα επάνω είναι ισχυρότερο από το κάτω μέρος που τραβάει προς τα κάτω.
Συμπέρασμα.
Ο συνδυασμός του μοχλοβραχίονα που κατεβάζει μεγάλες ροπές στην βάση, μαζί με την διαφορά δυναμικού και την ανικανότητα του σκυροδέματος να παραλάβει δυνάμεις διάτμησης συντελούν σε ένα κοκτέιλ αστοχιών, με αποτέλεσμα την ακύρωση της ικανότητας του χάλυβα στον εφελκυσμό.
Για τους πάρα πάνω λόγους δεν θα δείτε ποτέ κομμένο έναν χάλυβα μετά την αστοχία των κατασκευών.
Υπάρχει λύση?
Ναι υπάρχει λύση και θα αναφερθώ στο επόμενο άρθρο μου. :g030:
Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 13 Ιούλ 2021, 16:09

1) Το σκυρόδεμα μπορεί να μην αντέχει την διάτμηση αλλά αντέχει στην θλίψη δώδεκα φορές περισσότερο από ότι αντέχει στον εφελκυσμό.
Αυτό σημαίνει ότι αν σταματήσουμε το σκυρόδεμα να καταπονείται από τις εντάσεις της διάτμησης, τότε έχουμε πολλαπλασιάσει τις αντοχές του.
Καταργώντας τον μηχανισμό της συνάφειας που επιφέρει διατμητικές αστοχίες και αντικαθιστώντας αυτόν με τον μηχανισμό της προέντασης ο οποίος φέρει τένοντες άνευ συνάφειας και το μόνο που κάνει είναι να επιβάλει θλίψη στην διατομή έχουμε λύσει το πρόβλημα της διατμητικής αστοχίας του σκυροδέματος η οποία ακυρώνει την υπέρ αντοχή του χάλυβα στον εφελκυσμό.
Η προένταση είναι μια μέθοδος με την οποία επιβάλλονται θλιπτικές δυνάμεις στις διατομές οπλισμένου σκυροδέματος
Το αποτέλεσμα της προέντασης είναι η μείωση των εφελκυστικών τάσεων στη διατομή σε σημείο που δεν ξεπερνούν την τάση ρηγματώσεως.
Επομένως το σκυρόδεμα δεν ρηγματώνεται.
2) ούτε κάμπτεται οπότε χωρίς κάμψη δεν υπάρχουν ρωγμές ούτε παραμόρφωση η οποία μεταφέρεται από τα τοιχώματα στους δοκούς μέσο των κόμβων.
3) Ούτε κρίσιμη περιοχή αστοχίας υπάρχει αφού χωρίς κάμψη δεν υφίσταται ο εφελκυσμός.
4) Μοχλοβραχίονας υπάρχει μεν αλλά οι εντάσεις που δημιουργεί η αδράνεια πάνω του στέλνονται μέσα στο έδαφος από τον μηχανισμό πάκτωσης της πατέντας.
Τι δεν καταλάβατε?
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 20 Ιούλ 2021, 22:03

Να σχεδιάσουμε ελαστικά ή άκαμπτα? ]
Αν σχεδιάσουμε Ελαστικά. ( με μικρής τετράγωνης διατομής υποστυλώματα )
Κάθε σεισμός προκαλεί παραμόρφωση δηλαδή μια μεγαλύτερη μετατόπιση των άνω ορόφων.
Αν η επιτάχυνση του εδάφους είναι μικρή η παραμόρφωση θα είναι ελαστική χωρίς αστοχίες.
Αν η επιτάχυνση είναι μεγάλη θα δημιουργήσει ανελαστικές μετατοπίσεις δηλαδή ζημιές.
Αν η επιτάχυνση είναι πολύ μεγάλη θα δημιουργήσει την κατάρρευση της κατασκευής.
Εδώ βλέπουμε ότι όλα κρίνονται από την ένταση της επιτάχυνσης του εδάφους, την ιδιοσυχνότητα της κατασκευής και την διάρκεια των μετατοπίσεων. Φυσικά εξαρτάτε και από την διαθέσιμη πλαστιμότητα δηλαδή από την ενίσχυση του εγκάρσιου οπλισμού στα κομβικά σημεία.
Ο σεισμός στην τελική θα κάνει την ζημιά του αν είναι μεγάλος κοντινός και με διάρκεια, και ξεπεράσει το φάσμα του ελαστικού σχεδιασμού μετατόπισης.
Αν σχεδιάσουμε Άκαμπτα ( με επιμήκη τοιχώματα από οπλισμένο σκυρόδεμα )
Π.χ προκατασκευασμένα βαρέος τύπου
Εδώ δεν έχουμε ελαστικότητα αλλά δυναμική απόκριση.
Αντί ελαστικότητα εμφανίζεται τάση ροπής ανατροπής ολόκληρης της κατασκευής.
Η ροπή ανατροπής έχει ένα μέγεθος το οποίο αυξάνει από την επιτάχυνση την μάζα και το ύψος της μάζας.
Βασικά είναι μία σχέση της επιτάχυνσης, της μάζας, και του ύψους και μήκους των διαστάσεων των τοιχωμάτων.
Η άκαμπτη κατασκευή όταν παρουσιάζει έστω και μικρή τάση προς ανατροπή είναι διότι η αδράνεια προκαλεί την ολική ροπή ανατροπής στην κατασκευή. Αν η ροπή ανατροπής είναι δεξιόστροφη εμφανίζεται μια αντίρροπη ροπή ευστάθειας προερχόμενη από τα φορτία της κατασκευής, τα οποία κατά την ροπή ανατροπής της αδράνειας, χάνουν την στήριξή τους από το έδαφος και αυτομάτως δημιουργούν την αριστερόστροφη ροπή ευστάθειας.
Αριστερόστροφη και δεξιόστροφη ροπή δημιουργούν διατμητική αστοχία στην πιο αδύναμη διατομή αυτή πάνω από τα πρέκια σε πόρτες και παράθυρα.
Είναι σαν ένα μεγάλο ψάρι να σου σπάει το καλάμι.
Και τα δύο συστήματα σχεδιασμού έχουν πρόβλημα.
Οι άκαμπτες κατασκευές έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα αν είναι υψίκορμες διότι κινδυνεύουν και με ολική ανατροπή.
Αν εφαρμόσουμε θλίψη σε όλες τις παρειές των τοιχωμάτων και τις αγκυρώσουμε στο έδαφος δεν θα χάνουν την επαφή τους με το έδαφος οπότε δεν θα εμφανίζεται η διατμητική αστοχία πάνω από τα πρέκια.
Και ούτε γάτα ούτε ζημιά.
:klino:
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 20 Ιούλ 2021, 23:02

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Η αιολική ενέργεια έχει καθιερωθεί ως η ποιο συμφέρουσα και δοκιμασμένη ενέργεια από τους αρχαιότατους χρόνους.
Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στα ιστιοφόρα από τα αρχαία χρόνια, και ακολούθησαν οι ανεμόμυλοι.
Σήμερα περιλαμβάνεται στις "καθαρές" πηγές, όπως συνηθίζονται να λέγονται οι πηγές ενέργειας που δεν εκπέμπουν ή δεν προκαλούν ρύπους.
Ένα μεγάλο μέρος του κόστους για την κατασκευή μιας ανεμογεννήτριας αποτελεί η στήριξή της πάνω στο έδαφος.
Μεγάλες ανεμογεννήτριες χρειάζονται τεράστιες βάσεις από οπλισμένο σκυρόδεμα οι οποίες χρησιμοποιούν το ίδιον βάρος τους για να αποτρέψουν την ανατροπή της ανεμογεννήτριας η οποία δέχεται πολύ μεγάλες ριπές ανέμου.
Υπάρχουν ανεμογεννήτριες όπου η βάση τους αποτελείτε από 2000 κυβικά οπλισμένου σκυροδέματος.
Δηλαδή ζυγίζουν 2000 μ3 Χ ιδικό βάρος οπλισμένου σκυροδέματος που είναι 2450 kg/m3 = 4.900000 kg ή 4.900 ton
Το κόστος του οπλισμένου σκυροδέματος πάνω στα βουνά ξεπερνά τα 300 ευρώ ανά m3
Δηλαδή το κόστος της βάσης είναι 2000 μ3 Χ 300 ευρώ = 600.000 ευρώ.
Αν βάλεις και τις εκσκαφές κοστίζει πολύ ακριβά.
Για να πέσει το κόστος στήριξης αλλά και το κόστος του ηλεκτρισμού, καθώς και η ρύπανση προερχόμενη από την παρασκευή και την μεταφορά του σκυροδέματος, πρέπει να καταργηθεί η βάση σκυροδέματος και να αντικατασταθεί με βαθιές αγκυρώσεις εδάφους σαν αυτή της ευρεσιτεχνίας η οποία ευελπιστώ ότι είναι η ισχυρότερη αγκύρωση παγκοσμίως.
Το κόστος στήριξης με την ευρεσιτεχνία μου της συγκεκριμένης ανεμογεννήτριας των 2000 μ3 δεν θα ξεπερνά τις 80.000 ευρώ.
Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 22 Ιούλ 2021, 22:35

Ο υδραυλικός μηχανισμός βαθιάς αγκύρωσης υπό υδραυλική έλξη θλίβει τις διατομές και συμπυκνώνει συν των άλλων και την επιφάνεια του εδάφους θεμελίωσης. Το στρογγυλό καπάκι που κλείνει την οπή της γεώτρησης και συμπιέζει το έδαφος θα μπορούσε κάλλιστα αυτομάτως να σφραγίσει την πετρελαιοπηγή που μόλυνε τις ακτές του Μεξικού.
Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 24 Ιούλ 2021, 03:06

ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Συγγραφέας Ιωάννης Λυμπέρης
Ανεξάρτητος ερευνητής της αντισεισμικής τεχνολογίας των κατασκευών.
Η αναπόφευκτη ανελαστική συμπεριφορά των κατασκευών υπό ισχυρή σεισμική διέγερση επιφέρει ψαθυρές αστοχίες, διότι ο υφιστάμενος αντισεισμικός σχεδιασμός δεν διαθέτει την απαιτούμενη τεχνολογική γνώση και τους μηχανισμούς αυτούς που χρειάζονται ώστε να είναι σε θέση να ελέγχει το εύρος της παραμόρφωσης και να το προσαρμόζει ώστε αυτό να ευρίσκεται πάντα μέσα στην ελαστική φάση μετατόπισης όπου δεν παρουσιάζονται αστοχίες.
Το μέγεθος της σεισμικής επιτάχυνσης που φθάνει κάτω από την κατασκευή, η διάρκειά της σεισμικής ακολουθίας, ο άγνωστος αριθμός των συχνοτήτων της σεισμικής διέγερσης, η κατεύθυνση και το εύρος του πλάτους ταλάντωσης των σεισμικών κυμάτων, είναι μερικοί από τους αστάθμητους παράγοντες που καθορίζουν την συμπεριφορά των κατασκευών και διαμορφώνουν τον δείκτη του μεγέθους των καταστροφών.
Ένα κτίριο αντέχει μεγάλη επιτάχυνση εδάφους για μικρή σεισμική διάρκεια, ή μικρή σεισμική επιτάχυνση για μεγάλη χρονική διάρκεια. Δεν αντέχει όμως μεγάλη σεισμική επιτάχυνση εδάφους για μεγάλη χρονική διάρκεια.
Η αντισεισμική τεχνολογία έχει κάνει μεγάλα τεχνολογικά άλματα ως προς την διαχείριση της αναπόφευκτης ανελαστικής συμπεριφοράς των κατασκευών, με την εφαρμογή του ικανοτικού σχεδιασμού και την σχεδιαζόμενη πλαστιμότητα.
Εν τούτοις οι διαρροές - αστοχίες που εμφανίζονται κατά την αναπόφευκτη ανελαστική παραμόρφωση, αποτελούν ψαθυρά σημεία αναφοράς και ανεξίτηλα αποτυπώματα βλάβης, τα οποία βοηθούν τον επόμενο σεισμό για να αποτελειώσει το καταστροφικό έργο του προηγούμενου.
Αν μπορέσουμε να ελέγξουμε την μετατόπιση των κατασκευών δυναμικά και τις αναγκάσουμε να παραμορφώνονται μόνο ελαστικά, ( χωρίς να τους επιτρέπουμε να παραμορφώνονται ανελαστικά ) τότε δεν θα υπάρχουν αστοχίες και καταρρεύσεις κτιρίων. Οι αστάθμητοι σεισμικοί παράγοντες είναι σπάνιοι, πιθανοτικού χαρακτήρα και μας εφησυχάζουν, αλλά είναι υπαρκτοί και μπορούν να επιφέρουν την καταστροφή και στις ποιο σύγχρονες αντισεισμικές κατασκευές.
Η εφαρμοσμένη έρευνα που διεξάγω βασίζεται στην εύρεση αυτών των κατάλληλων μεθόδων σχεδιασμού και των κατάλληλων μηχανισμών με τους οποίους θα είναι εφικτός ο έλεγχος της παραμόρφωσης - μετατόπισης των κτιρίων υπό ισχυρή σεισμική διέγερση.
Κατά το λίκνισμα οι κατασκευές, θα μπορούν μεν να παραμορφώνονται ελαστικά χωρίς αστοχίες, αλλά θα έχουμε τον έλεγχο ώστε να μην περνούν ποτέ σε ανελαστικές ψαθυρές μετατοπίσεις.
Η πάρα κάτω μέθοδος αντισεισμικού σχεδιασμού ελέγχει το εύρος της παραμόρφωσης της κατασκευής, ανεξαρτήτως του μεγέθους της επιτάχυνσης, της διάρκειάς αυτής, και του άγνωστου αριθμού των συχνοτήτων της σεισμικής διέγερσης.
Με την μέθοδο σχεδιασμού επιβολής εντάσεων θλίψης σε όλες τις παρειές της διατομής του τοιχώματος, χρησιμοποιώντας για αυτήν την επίτευξη προεντεταμένους τένοντες άνευ συνάφειας με υδραυλικά συστήματα έλξης καθώς και με την πάκτωση των ίδιων τενόντων με το έδαφος θεμελίωσης, χρησιμοποιώντας για αυτήν την επίτευξη ισχυρούς διαστελλόμενους πασσάλους τοποθετημένους και ισχυρά πακτωμένους μέσα στο έδαφος, ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις ανατροπής που παραλαμβάνουν τα τοιχώματα σε πιο ισχυρές περιοχές από αυτές τις περιοχές που οδηγούνται σήμερα.
Αυτές οι ισχυρές περιοχές έχουν την ικανότητα να παραλαμβάνουν αυτές τις εντάσεις, προλαμβάνοντας και αποτρέποντας τις σχετικές ανελαστικές μετατοπίσεις που προκαλούν ψαθυρές παραμορφώσεις, με αποτέλεσμα, η ένταση που αναπτύσσεται σε ολόκληρο τον φορέα να είναι περιορισμένη.
Ο τένοντας άνευ συνάφειας του μηχανισμού, σε συνεργασία με την διατομή του τοιχώματος, παραλαμβάνουν τις δυνάμεις εφελκυσμού και θλίψης, προερχόμενες από την ροπή ανατροπής του τοιχώματος και τις εκτρέπουν μέσα στο έδαφος από όπου και προήλθαν, αφαιρώντας καθ αυτόν τον τρόπο μεγάλες εντάσεις και αστοχίες πάνω από τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου.
Είναι ένας μηχανισμός διαστελλόμενου πάσσαλου, ο οποίος πακτώνει ισχυρά μέσα στο έδαφος, για να αντλήσει δύναμη από αυτό, την οποία την μεταφέρει με την βοήθεια τενόντων στα ανώτατα άκρα των παρειών του τοιχώματος, με σκοπό να δημιουργήσει μια ροπή ευστάθειας, εξισώνοντας και ισορροπώντας την ροπή ανατροπής του τοιχώματος.
Αυτή η ροπή ευστάθειας δεν έχει μάζα, είναι σκέτη δύναμη προερχόμενη από το έδαφος, οπότε δεν δημιουργεί πρόσθετες εντάσεις αδράνειας.
Προσθέτει δυναμική στην κατασκευή χωρίς να αυξάνει τις εντάσεις.
Εξασφαλίζει συγχρόνως μία πιο ισχυρή φέρουσα ικανότητα του εδάφους θεμελίωσης, λόγο της ισχυρής πάκτωσης που μηχανισμού, ο οποίος είναι ένας διαστελλόμενος πάσσαλος θεμελίωσης.
Με το κατάλληλο σχήμα σχεδιασμού στην διαστασιολόγιση της κάτοψης των τοιχωμάτων και την τοποθέτηση τους σε κατάλληλες θέσεις αποτρέπουμε και τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό που εμφανίζεται σε ασύμμετρες και μεταλλικές υψίκορμες κατασκευές.
Η επιβολή δυνάμεων θλίψης στην διατομή του τοιχώματος χρησιμοποιώντας τον μηχανισμό των τενόντων, έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση της κάμψης του κορμού του, και την αύξηση της ικανότητας προς την τέμνουσα βάσης.
Αυτοί είναι άλλοι δύο παράγοντες που συντελούν αφενός στην παραμόρφωση και αφετέρου στην αστοχία τους οποίους αποτρέπει η μέθοδος σχεδιασμού.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 27 Ιούλ 2021, 22:21

Ο συντονισμός στις κατασκευές επέρχεται οταν η ιδιοπεριοδος της κατασκευής ειναι ιδια με την θεμελιώδη ιδιοπεριοδο του εδάφους , που βρίσκεται η κατασκευή , η οποια προκαλείται απο την σεισμική διέγερση και εξαρτάται απο αυτή..
Η ερώτηση της ημέρας Μπορούμε να ελέγξουμε τον συντονισμό των κατασκευών?
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 28 Ιούλ 2021, 16:40

seismic έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 22:21
Ο συντονισμός στις κατασκευές επέρχεται οταν η ιδιοπεριοδος της κατασκευής ειναι ιδια με την θεμελιώδη ιδιοπεριοδο του εδάφους , που βρίσκεται η κατασκευή , η οποια προκαλείται απο την σεισμική διέγερση και εξαρτάται απο αυτή..
Η ερώτηση της ημέρας Μπορούμε να ελέγξουμε τον συντονισμό των κατασκευών?
Με ή χωρίς συντονισμό για να υπάρξει διατμητική αστοχία είχαμε ανελαστική μετατόπιση, ανάκληση βάσης, καθίζηση και φυσικά καμπτική παραμόρφωση των κορμών του φέροντα. Η ευρεσιτεχνία σταματά την ανελαστική μετατόπιση, γενικά την κάμψη την ανάκληση βάσης, την καθίζηση και αυξάνει την απόκριση στην τέμνουσα βάσης με ή χωρίς συντονισμό. Δεν υφίσταται συντονισμός όταν ελέγχεις την μετατόπιση έτσι και αλλιώς. :D
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 28 Ιούλ 2021, 21:55

Ένα ερευνητικό επιστημονικό άρθρο που αποδομεί τον αντισεισμικό σχεδιασμό και προτείνει έναν άλλο.
Θα δημοσιευθεί σε επιστημονικό συνδρομητικό τεχνικό περιοδικό πολιτικών μηχανικών.
ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Συγγραφέας Ιωάννης Λυμπέρης
Ανεξάρτητος ερευνητής της αντισεισμικής τεχνολογίας των κατασκευών.
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Η αναπόφευκτη ανελαστική συμπεριφορά των κατασκευών υπό ισχυρή σεισμική διέγερση επιφέρει ψαθυρές αστοχίες, διότι ο υφιστάμενος αντισεισμικός σχεδιασμός δεν διαθέτει την απαιτούμενη τεχνολογική γνώση και τους μηχανισμούς αυτούς που χρειάζονται ώστε να είναι σε θέση να ελέγχει το εύρος της παραμόρφωσης και να το προσαρμόσει ώστε αυτό να ευρίσκεται πάντα μέσα στην ελαστική φάση μετατόπισης όπου δεν παρουσιάζονται αστοχίες.
Το μέγεθος της σεισμικής επιτάχυνσης που φθάνει κάτω από την κατασκευή, η διάρκειά της σεισμικής ακολουθίας, ο άγνωστος αριθμός των συχνοτήτων της σεισμικής διέγερσης, η κατεύθυνση και το εύρος του πλάτους ταλάντωσης των σεισμικών κυμάτων, είναι μερικοί από τους αστάθμητους παράγοντες που καθορίζουν την συμπεριφορά των κατασκευών και διαμορφώνουν τον δείκτη του μεγέθους των καταστροφών.
Ένα κτίριο αντέχει μεγάλη επιτάχυνση εδάφους για μικρή χρονική σεισμική διάρκεια, ή μικρή σεισμική επιτάχυνση για μεγάλη χρονική διάρκεια. Δεν αντέχει όμως μεγάλη σεισμική επιτάχυνση εδάφους για μεγάλη χρονική διάρκεια.
Η αντισεισμική τεχνολογία των κατασκευών έχει κάνει μεγάλα τεχνολογικά άλματα ως προς την διαχείριση της αναπόφευκτης ανελαστικής συμπεριφοράς των κατασκευών, με την εφαρμογή του ικανοτικού σχεδιασμού και την σχεδιαζόμενη πλαστιμότητα.
Εν τούτοις οι διαρροές - αστοχίες που εμφανίζονται κατά την αναπόφευκτη ανελαστική παραμόρφωση, αποτελούν ψαθυρά σημεία αναφοράς και ανεξίτηλα αποτυπώματα βλάβης, τα οποία βοηθούν τον επόμενο σεισμό για να αποτελειώσει το καταστροφικό έργο του προηγούμενου.
ΕικόναΑν μπορέσουμε να ελέγξουμε την μετατόπιση των κατασκευών δυναμικά και τις αναγκάσουμε να παραμορφώνονται μόνο ελαστικά, ( χωρίς να τους επιτρέπουμε να παραμορφώνονται ανελαστικά ) καθώς και να μην δημιουργούνται ροπές ανατροπής των τοιχωμάτων που παραμορφώνουν τους κόμβους, τότε δεν θα υπάρχουν αστοχίες και καταρρεύσεις κτιρίων. Οι αστάθμητοι σεισμικοί παράγοντες είναι σπάνιοι, πιθανοτικού χαρακτήρα και μας εφησυχάζουν, αλλά είναι υπαρκτοί και μπορούν να επιφέρουν την καταστροφή και στις ποιο σύγχρονες αντισεισμικές κατασκευές.
ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Η εφαρμοσμένη έρευνα που διεξάγω βασίζεται στην εύρεση αυτών των κατάλληλων μεθόδων σχεδιασμού και των κατάλληλων μηχανισμών με τους οποίους θα είναι εφικτός ο έλεγχος της παραμόρφωσης - μετατόπισης των κτιρίων υπό ισχυρή σεισμική διέγερση.
Κατά το λίκνισμα οι κατασκευές, θα μπορούν μεν να παραμορφώνονται ελαστικά χωρίς αστοχίες, αλλά θα έχουμε τον έλεγχο ώστε να μην περνούν ποτέ σε ανελαστικές ψαθυρές μετατοπίσεις.
Η πάρα κάτω μέθοδος αντισεισμικού σχεδιασμού ελέγχει το εύρος της παραμόρφωσης της κατασκευής, ανεξαρτήτως του μεγέθους της επιτάχυνσης, της διάρκειάς αυτής, και του άγνωστου αριθμού των συχνοτήτων της σεισμικής διέγερσης.
Με την μέθοδο σχεδιασμού επιβολής εντάσεων θλίψης σε όλες τις παρειές της διατομής του τοιχώματος, ( χρησιμοποιώντας για αυτήν την επίτευξη προεντεταμένους τένοντες άνευ συνάφειας με υδραυλικά συστήματα έλξης ) καθώς και με την πάκτωση των ίδιων τενόντων με το έδαφος θεμελίωσης, ( χρησιμοποιώντας για αυτήν την επίτευξη ισχυρούς διαστελλόμενους πασσάλους τοποθετημένους και ισχυρά πακτωμένους μέσα στο έδαφος,) ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις ( που επιφέρουν ανατροπή και κάμψη και παραλαμβάνουν τα τοιχώματα, ) σε πιο ισχυρές περιοχές από αυτές τις περιοχές που οδηγούνται σήμερα.
Αυτές οι ισχυρές περιοχές έχουν την ικανότητα να παραλαμβάνουν αυτές τις εντάσεις, προλαμβάνοντας και αποτρέποντας τις σχετικές ανελαστικές μετατοπίσεις και ανατροπές,
( που προκαλούν ψαθυρές παραμορφώσεις στα κομβικά σημεία,) με αποτέλεσμα, η ένταση που αναπτύσσεται σε ολόκληρο τον φορέα να είναι περιορισμένη.
Ο τένοντας άνευ συνάφειας του μηχανισμού, σε συνεργασία με την διατομή του τοιχώματος, παραλαμβάνουν τις δυνάμεις εφελκυσμού και θλίψης, ( προερχόμενες από την ροπή ανατροπής του τοιχώματος και την κάμψη του κορμού τους ) και τις εκτρέπουν μέσα στο έδαφος από όπου και προήλθαν, αφαιρώντας καθ αυτόν τον τρόπο μεγάλες εντάσεις και αστοχίες πάνω από τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου.
Είναι ένας μηχανισμός διαστελλόμενου πάσσαλου, ο οποίος πρωτίστως πακτώνει ισχυρά μέσα στο έδαφος, για να αντλήσει δύναμη από αυτό, την οποία την μεταφέρει με την βοήθεια τενόντων στα ανώτατα άκρα των παρειών του τοιχώματος, με σκοπό να δημιουργήσει μια ροπή ευστάθειας, εξισώνοντας και ισορροπώντας την ροπή ανατροπής του τοιχώματος.

Αυτή η ροπή ευστάθειας δεν έχει μάζα, είναι σκέτη δύναμη προερχόμενη από το έδαφος, οπότε δεν δημιουργεί πρόσθετες εντάσεις αδράνειας.
Προσθέτει δυναμική στην κατασκευή χωρίς να αυξάνει τις εντάσεις.
Εξασφαλίζει συγχρόνως μία πιο ισχυρή φέρουσα ικανότητα του εδάφους θεμελίωσης, λόγο της ισχυρής πάκτωσης που μηχανισμού, ο οποίος είναι ένας διαστελλόμενος πάσσαλος θεμελίωσης.

Με το κατάλληλο σχήμα σχεδιασμού στην διαστασιολόγιση της κάτοψης των τοιχωμάτων και την τοποθέτηση τους σε κατάλληλες θέσεις αποτρέπουμε και τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό που εμφανίζεται σε ασύμμετρες και μεταλλικές υψίκορμες κατασκευές.
Η επιβολή δυνάμεων θλίψης στην διατομή του τοιχώματος χρησιμοποιώντας τον μηχανισμό των τενόντων, έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση της κάμψης του κορμού του, και την αύξηση της ικανότητας προς την τέμνουσα βάσης.

Αυτοί είναι άλλοι δύο παράγοντες που συντελούν αφενός στην παραμόρφωση και αφετέρου στην αστοχία τους οποίους αποτρέπει η μέθοδος σχεδιασμού.
Η αμφίπλευρη ένωση των παρειών των τοιχωμάτων από το ανώτατο άκρο τους με το έδαφος συμβάλει στο να αποτρέψει την ροπή ανατροπής, η οποία σε συνδυασμό με την κάμψη έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργεία ροπών στους κόμβους οι οποίες προκαλούν την διατμητική αστοχία των διατομών που τους απαρτίζουν.
Το αποτέλεσμα της προέντασης που εφαρμόζεται στην διατομή του τοιχώματος έχει σαν αποτέλεσμα την ποσοστιαία βελτίωση της τέμνουσας βάσης, καθώς και την μείωση των εφελκυστικών τάσεων στη διατομή σε σημείο που δεν ξεπερνούν την τάση ρηγματώσεως.
Επομένως το σκυρόδεμα δεν ρηγματώνεται, ούτε κάμπτεται, απλά μετατοπίζεται ελαστικά.
Προσομοίωση
Σε προσομοίωση και αριθμητική διερεύνηση που έγινε στο εργαστήριο αντισεισμικών ερευνών στο Μετσόβιο πολυτεχνείο, με σκοπό την εύρεση της συμπεριφοράς του αντισεισμικού συστήματος , έγιναν μη γραμμικές αναλύσεις ( pushover ) με σκοπό την σχεδίαση του διαγράμματος της τέμνουσας βάσης, την εύρεση της μετατόπιση του κόμβου ελέγχου, καθώς και την εύρεση της φέρουσας ικανότητας της κατασκευής σε πλευρικά φορτία.
Διαπιστώθηκε ότι.

Όταν το σύστημα εφαρμόζεται σε όλα τα υποστυλώματα της κατασκευής, τότε οδηγεί σε σημαντική αύξηση της φέρουσας ικανότητας του πολυώροφου κτιρίου.
Η μετατόπιση του κόμβου ελέγχου μειώθηκε σημαντικά.
Η ποσοστιαία βελτίωση ως προς την τέμνουσα βάσης ξεπέρασε το 40%
Πειράματα
Έκανα δύο πειράματα με το ίδιο πειραματικό μοντέλο υπό διαφορετικές όμως συνθήκες.
Το πρώτο είναι προεντεταμένο και πακτωμένο με την σεισμική βάση και το δεύτερο προσομοιώνει τον σημερινό αντισεισμικό σχεδιασμό, ο οποίος απλά εδράζει την κατασκευή πάνω στο έδαφος.
Με την προτεινόμενη μέθοδο σχεδιασμού. Επιτάχυνση μετρημένη 2,41g φυσικού σεισμού.
Πλάτος ταλάντωσης 30cm, Συχνότητα 2 Hz
Το δοκίμιο κατασκευάστηκε με τους κανόνες της μικροκλίμακας.

Με την πεπατημένη μέθοδο, το ίδιο δοκίμιο.

Η διαφορά είναι εμφανής.

1) Αν σε ένα υποστύλωμα με διατομή 40Χ40cm και ύψος 3m εφαρμόσουμε μια πλάγια δύναμη 20 τόνων στο ανώτατο άκρο του η ροπή ανατροπής θα είναι 20tonX3m=60ton
Ο μοναδικός τένοντας της ευρεσιτεχνίας τοποθετημένος στο κέντρο της διατομής του υποστυλώματος πρέπει να εφαρμόσει μια ροπή ευστάθειας στο ανώτατο άκρο μεγαλύτερη των 60ton για να μην ανατραπεί το υποστύλωμα.
2) Αν σε ένα τοίχωμα με αμφίπλευρη πάκτωση των παρειών του με το έδαφος με τους μηχανισμούς της ευρεσιτεχνίας και με διατομή 20cmΧ2,00m και ύψος 3m εφαρμόσουμε μια πλάγια δύναμη 20 τόνων στο ανώτατο άκρο του η ροπή ανατροπής θα είναι 20tonX3m/2,00m=30ton
Ο ένας εκ των δύο τενόντων της ευρεσιτεχνίας τοποθετημένος στην παρειά του τοιχώματος θα πρέπει να εφαρμόσει μια ροπή ευστάθειας μεγαλύτερη των 30ton για να μην ανατραπεί το τοίχωμα.
3) Αν έχουμε ένα φρεάτιο διαστάσεων 2,00mΧ2,00mΧ3,00m ύψος και πάχος σκυροδέματος 20cm και του εφαρμόσουμε μια πλάγια δύναμη 20 τόνων στο ανώτατο άκρο του η ροπή ανατροπής θα είναι 20tonX3m/2,00m=30ton /2=15ton
Οι δύο εκ των τεσσάρων τενόντων της ευρεσιτεχνίας τοποθετημένοι στην παρειά του φρεατίου θα πρέπει να εφαρμόσουν μια ροπή ευστάθειας μεγαλύτερη των 30ton για να μην ανατραπεί το τοίχωμα.
Δηλαδή ο κάθε ένας εκ των δύο τενόντων που αντιστέκονται θα πρέπει να αναλάβει 15ton

Συμπέρασμα
Ο μηχανισμός πάκτωσης της ευρεσιτεχνίας έχει μεγαλύτερη απόδοση στα φρεάτια, λιγότερη στα επιμήκους τοιχώματα, και ακόμα μικρότερη στα υποστυλώματα.
Στα προκατασκευασμένα βαρέως τύπου από οπλισμένο σκυρόδεμα η μέθοδος σχεδιασμού έχει ακόμα μεγαλύτερη απόδοση, αν αυτά διαθέτουν μεγάλα τοιχώματα διαφραγματικής λειτουργίας.
Συμπέρασμα.
Αν σχεδιάσουμε ελαστικά χρησιμοποιώντας μικρής διατομής τετράγωνα υποστυλώματα σε σεισμούς μικρής επιτάχυνσης δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα, σε σεισμούς μεσαίας επιτάχυνσης θα έχουμε ανελαστικές επισκευάσιμες αστοχίες, και σε έναν πολύ ισχυρό σεισμό με διάρκεια θα έχουμε κατάρρευση της κατασκευής. Η ανελαστική κάμψη του κορμού των υποστυλωμάτων και των δοκών είναι η αιτία κατάρρευσης.
Αν σχεδιάσουμε άκαμπτα προκατασκευασμένα βαρέος τύπου θα έχουμε μεγάλη δυναμική μεν αλλά θα κατεβάζουν μεγάλες ροπές στην βάση λόγο έλλειψης ελαστικότητας, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται ανάκληση ολόκληρου του εμβαδού της θεμελίωσης της κατασκευής. Κατά την ανάκληση η κατασκευή χάνει την επαφή της οπότε και την στήριξή της από το έδαφος, με αποτέλεσμα τα φορτία μην έχοντας πλέον την στήριξη του εδάφους να δημιουργούν μία μεγάλη αντίρροπη ροπή ως προς την ροπή ανατροπής της κατασκευής. Αυτές οι δύο αντίρροπες ροπές είναι πολύ μεγάλες και οι διατομές αδυνατούν να τις παραλάβουν. Το αποτέλεσμα είναι να αστοχούν διατμητικά οι ποιο αδύναμες διατομές ευρισκόμενες πάνω από τις πόρτες και τα παράθυρα.
Αν προεντίνουμε τα άκρα των βαρέος τύπου προκατασκευασμένων και συγχρόνως πακτώσουμε τους ιδίους τένοντες προέντασης με το έδαφος, τότε η κατασκευή δεν θα χάσει την επαφή της με το έδαφος και οι εντάσεις θα εκτραπούν μέσα στο έδαφος, αποτρέποντας τις διατμητικής φύσεως αστοχίες στις ασθενής διατομές.
Άλλα προβλήματα του σημερινού αντισεισμικού σχεδιασμού τα οποία τα λύνει η ευρεσιτεχνία.
Ποτέ δεν θα δείτε μετά από μια μεγάλη αστοχία του οπλισμένου σκυροδέματος κομμένο χάλυβα.
Πάντα καταστρέφεται το σκυρόδεμα που τον περιβάλει.
Αν τοποθετήσουμε τον χάλυβα μέσα στο βούτυρο και τραβήξουμε τον χάλυβα αυτός θα βγει εύκολα μέσα από το βούτυρο.
Το ίδιο συμβαίνει και με το σκυρόδεμα και τον χάλυβα.
Δεν αρκεί η υπέρ αντοχή του χάλυβα στον εφελκυσμό για να τον παραλάβει διότι η συνεργασία του μηχανισμού της συνάφειας χρειάζεται δύο υλικά.
Γύρω από την διεπιφάνεια του σκυροδέματος και του χάλυβα, κατά την έλξη του χάλυβα, αναπτύσσονται δυνάμεις διάτμησης τις οποίες αδυνατεί να παραλάβει το σκυρόδεμα με αποτέλεσμα να έχουμε την διάρρηξη του σκυροδέματος και την κατά μήκος αποκόλληση των ράβδων του χάλυβα. Ο μηχανισμός της συνάφειας, δηλαδή της συνεργασίας σκυροδέματος και χάλυβα καταστρέφεται λόγο της υπέρ αντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό και την μικρή αντοχή του σκυροδέματος στην διάτμηση.
Το αποτέλεσμα είναι να ακυρώνεται πρόωρα η υπέρ αντοχή του χάλυβα στον εφελκυσμό, και η κατασκευή να καταρρέει.
Το σκυρόδεμα δεν αντέχει την διάτμηση αλλά έχει μεγάλες αντοχές στην θλίψη, περίπου 12 φορές μεγαλύτερες από ότι έχει στον εφελκυσμό.
Αν θέλουμε να αυξήσουμε τις αντοχές τις κατασκευής πρέπει να εφαρμόσουμε έναν σχεδιασμό συνεργασίας σκυροδέματος και χάλυβα, χωρίς διατμητικές αστοχίες, όπου ο χάλυβας να παραλαμβάνει μόνο εφελκυσμό και το σκυρόδεμα μόνο την θλίψη.
Αυτός ο άλλος μηχανισμός συνεργασίας που έχει αυτές της προδιαγραφές είναι ο γνωστός μηχανισμός της προέντασης τον οποίο χρησιμοποιεί και η μέθοδος της ευρεσιτεχνίας.
Άλλα προβλήματα που συμβάλουν στην διατμητική αστοχία στον μηχανισμό της συνάφειας είναι.
Η διαφορά δυναμικού εμφανίζεται όταν η πρόσφυση του μηχανισμού της συνάφειας ενός τμήματος που τραβιέται κατά μία κατεύθυνση είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη του άλλου τμήματος που τραβιέται κατά την αντίθετη κατεύθυνση.
Κρίσιμη περιοχή αστοχίας είναι η περιοχή που αστοχεί. Και αυτό δεν είναι τυχαίο. Σε αυτή την περιοχή διαχωρίζουν την κατεύθυνση της φορά τους οι δυνάμεις θλίψης και εφελκυσμού και για τον λόγο αυτό αυτή η περιοχή παραλαμβάνει τις μέγιστες δυνάμεις και για τον λόγο αυτό αστοχεί.
Αν η κρίσιμη περιοχή αστοχίας εμφανιστεί κοντά στην βάση, τότε θα έχουμε διαφορά δυναμικού στον μηχανισμό της συνάφειας.
Το αποτέλεσμα θα είναι η γρήγορη αστοχία του σκυροδέματος από τον συνδυασμό αυτών των δύο αιτιών, δηλαδή της διαφοράς δυναμικού και της κρίσιμης περιοχής αστοχίας, η οποίες αν συνδυαστούν και με την διάρρηξης του σκυροδέματος ( κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων χάλυβα, που συμβαίνει λόγο της υπέρ αντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό, ο οποίος γυρνά την αστοχία σε διατμητική μορφή ) θα έχουμε ακόμα πιο πρόωρη αστοχία.
Αυτά τα προβλήματα δεν υφίστανται με την μέθοδο σχεδιασμού της ευρεσιτεχνίας.
ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Η αιολική ενέργεια έχει καθιερωθεί ως μια δοκιμασμένη μορφή ενέργειας από τους αρχαιότατους χρόνους.
Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στα ιστιοφόρα και ακολούθησαν οι ανεμόμυλοι.
Σήμερα περιλαμβάνεται στις "καθαρές" πηγές, όπως συνηθίζονται να λέγονται οι πηγές ενέργειας που δεν εκπέμπουν ή δεν προκαλούν ρύπους.
Ένα μεγάλο μέρος του κόστους για την κατασκευή μιας ανεμογεννήτριας αποτελεί η στήριξή της πάνω στο έδαφος.
Μεγάλες ανεμογεννήτριες χρειάζονται τεράστιες βάσεις από οπλισμένο σκυρόδεμα οι οποίες χρησιμοποιούν το ίδιον βάρος τους για να αποτρέψουν την ανατροπή της ανεμογεννήτριας η οποία δέχεται πολύ μεγάλες ριπές ανέμου.
Υπάρχουν ανεμογεννήτριες όπου η βάση τους αποτελείτε από 2000 κυβικά οπλισμένου σκυροδέματος.
Δηλαδή ζυγίζουν 2000 μ3 Χ ιδικό βάρος οπλισμένου σκυροδέματος που είναι 2450 kg/m3 = 4.900000 kg ή 4.900 ton
Το κόστος του οπλισμένου σκυροδέματος πάνω στα βουνά ξεπερνά τα 300 ευρώ ανά m3
Δηλαδή το κόστος της βάσης είναι 2000 μ3 Χ 300 ευρώ = 600.000 ευρώ.
Αν βάλεις και τις εκσκαφές κοστίζει πολύ ακριβά.
Για να πέσει το κόστος στήριξης αλλά και το κόστος του ηλεκτρισμού, καθώς και η ρύπανση προερχόμενη από την παρασκευή και την μεταφορά του σκυροδέματος, πρέπει να καταργηθεί η βάση σκυροδέματος και να αντικατασταθεί με βαθιές αγκυρώσεις εδάφους σαν αυτή της ευρεσιτεχνίας η οποία ευελπιστώ ότι είναι η ισχυρότερη αγκύρωση παγκοσμίως.
Το κόστος στήριξης με την ευρεσιτεχνία, της συγκεκριμένης ανεμογεννήτριας των 2000 μ3 δεν θα ξεπερνά τις 80.000 ευρώ.
Πετρελαιοπηγές που αστοχούν.
Ο υδραυλικός μηχανισμός βαθιάς αγκύρωσης υπό υδραυλική έλξη θλίβει τις διατομές και συμπυκνώνει συν των άλλων και την επιφάνεια του εδάφους θεμελίωσης. Το στρογγυλό καπάκι που κλείνει την οπή της γεώτρησης και συμπιέζει το έδαφος θα μπορούσε κάλλιστα αυτομάτως να σφραγίσει την πετρελαιοπηγή που μόλυνε τις ακτές του Μεξικού.

Φυσικά κάνει και τις εργασίες που κάνουν οι πάσσαλοι και γενικά οι άλλες αγκυρώσεις. Έχει το πλεονέκτημα στο ότι διαστέλλεται και πακτώνει καλύτερα από τις άλλες αγκυρώσεις.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 29 Ιούλ 2021, 23:54

Πέντε είναι οι δομικοί παράγοντες που συντελούν σε αστοχίες και καταρρεύσεις σε ισχυρούς σεισμούς.
1) Η Κάμψη των κορμών των δομικών στοιχείων του φέροντα οργανισμού.
2) Η Ανατροπή των τοιχωμάτων που παραμορφώνουν τους κόμβους ή ακόμα και η ολική ανατροπή του εμβαδού ολόκληρων υψίκορμων κατασκευών
3) Η τέμνουσα βάσης που κόβει την διατομή στην βάση
4) Η διατμητική αστοχία του σκυροδέματος που συμβαίνει στον μηχανισμό συνεργασίας σκυροδέματος και χάλυβα ( αυτόν της συνάφειας,) λόγο της υπέρ αντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό που στρέφει την αστοχίας σε διατμητική μορφή.
5) Η υποχώρηση του εδάφους θεμελίωσης.

Και τέσσερις οι σεισμικοί παράγοντες που συντελούν στην κατάρρευση των κατασκευών.
1) Το μέγεθος της επιτάχυνσης που φτάνει κάτω από την βάση
2) Η διάρκεια του σεισμού
3) Η κατεύθυνση του σεισμού
4) Η ιδιοπερίοδος εδάφους κατασκευής

Όλοι αυτοί οι ψαθυροί παράγοντες της δομής και του σεισμού αποτελούν παρελθόν με την μέθοδο που προτείνω.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 31 Ιούλ 2021, 23:17

Χωρίς χειρολαβές στα λεωφορεία οι επιβάτες θα αντιδράσουν στο φρενάρισμα και ξεκίνημα όπως αντιδρούν οι κατασκευές στον σεισμό. :smt005:
Τι κάνει η ευρεσιτεχνία.
Σχεδιάζεται με ανώτερο συντελεστή το 0,36g επιτάχυνση. Αν ο σεισμός δεν έχει μεγάλη διάρκεια άντε να αντέξει η κατασκευή μέχρι και 0,5g επιτάχυνση με ελάχιστες επιδιορθώσιμες ζημιές. Όμως στην Ελλάδα υπάρχουν σεισμοί με επιτάχυνση μέχρι και 1g Παγκοσμίως υπάρχουν σεισμοί με επιτάχυνση τα 3g Εγώ τι κάνω. Έρχομαι να ενισχύσω τις κατασκευές για να αντέχουν όλους τους σεισμούς χωρίς ζημιές. Τι κάνω. Δεν καταργώ την βάση αλλά ενισχύω το έδαφος για να μην έχουμε καθίζηση. Τι άλλο κάνω. Τα τοιχώματα αστοχούν με διάφορους τρόπους όπως με διατμητική αστοχία ή κόβονται με την τέμνουσα βάσης. Αυτό το διορθώνω με την προένταση της διατομής του και δεν θα έχεις ούτε διατμητική αστοχία ούτε πρόβλημα με την τέμνουσα βάσης. Ακόμα η προένταση μειώνει την κάμψη του τοιχώματος και δεν μεταβιβάζονται ροπές στους κόμβους λόγο της κάμψης. Όμως αν κάνουμε εντελώς άκαμπτο το τοίχωμα, τότε δεν θα μεταβιβάζονται ροπές στους κόμβους λόγο κάμψης, αλλά θα μεταβιβαστούν ροπές στους κόμβους λόγο της ροπής ανατροπής του τοιχώματος. Οπότε αν πακτώσουμε την βάση θεμελίωσης πάνω στο έδαφος με τον μηχανισμό αγκύρωσης, και συγχρόνος εφαρμόσουμε προένταση στην διατομή του θα έχουμε ένα τοίχωμα που ούτε θα παραμορφώνεται ούτε θα ανατρέπεται. Δηλαδή θα έχει μηδενική εγκάρσια παραμόρφωση. Χωρίς παραμόρφωση και ανατροπή του τοιχώματος δεν θα έχουμε ροπές στους κόμβους. Χωρίς ροπές στους κόμβους δεν θα πάθει τίποτα η δοκός. Δηλαδή σταμάτησα την παραμόρφωση εντελώς. Χωρίς παραμόρφωση δεν υπάρχουν αστοχίες. Τώρα για τα στατικά με την πατέντα. Οδηγίες. Αν εφαρμόσουμε προένταση στην διατομή της τάξεως του 50% του σθρ. θα έχουμε ποσοστιαία βελτίωση ως προς την τέμνουσα βάσης κατά 31% Θα αυξηθεί η φέρουσα ικανότητα της κατασκευής και θα μειωθεί η κάμψη, δηλαδή η μετατόπιση λόγο κάμψης. Για την ροπή ανατροπής. 1) Αν σε ένα υποστύλωμα με διατομή 40Χ40cm και ύψος 3m εφαρμόσουμε μια πλάγια δύναμη 20 τόνων στο ανώτατο άκρο του η ροπή ανατροπής θα είναι 20tonX3m=60ton
Ο μοναδικός τένοντας της ευρεσιτεχνίας τοποθετημένος στο κέντρο της διατομής του υποστυλώματος πρέπει να εφαρμόσει μια ροπή ευστάθειας στο ανώτατο άκρο μεγαλύτερη των 60ton για να μην ανατραπεί το υποστύλωμα.
2) Αν σε ένα τοίχωμα με αμφίπλευρη πάκτωση των παρειών του με το έδαφος με τους μηχανισμούς της ευρεσιτεχνίας και με διατομή 20cmΧ2,00m και ύψος 3m εφαρμόσουμε μια πλάγια δύναμη 20 τόνων στο ανώτατο άκρο του η ροπή ανατροπής θα είναι 20tonX3m/2,00m=30ton
Ο ένας εκ των δύο τενόντων της ευρεσιτεχνίας τοποθετημένος στην παρειά του τοιχώματος θα πρέπει να εφαρμόσει μια ροπή ευστάθειας μεγαλύτερη των 30ton για να μην ανατραπεί το τοίχωμα.
3) Αν έχουμε ένα φρεάτιο διαστάσεων 2,00mΧ2,00mΧ3,00m ύψος και πάχος σκυροδέματος 20cm και του εφαρμόσουμε μια πλάγια δύναμη 20 τόνων στο ανώτατο άκρο του η ροπή ανατροπής θα είναι 20tonX3m/2,00m=30ton /2=15ton
Οι δύο εκ των τεσσάρων τενόντων της ευρεσιτεχνίας τοποθετημένοι στην παρειά του φρεατίου θα πρέπει να εφαρμόσουν μια ροπή ευστάθειας μεγαλύτερη των 30ton για να μην ανατραπεί το τοίχωμα.
Δηλαδή ο κάθε ένας εκ των δύο τενόντων που αντιστέκονται θα πρέπει να αναλάβει 15ton
Τώρα σε ένα μέτριο έδαφος για να αναλάβει η αγκύρωση έλξη 60 τόνων πρέπει να τοποθετηθεί μέσα στο έδαφος σε βάθος μεγαλύτερο των 6 μέτρων. Η προένταση που θα χρειαστεί να γίνει από την επιφάνεια εδάφους ώστε να διασταλεί ο μηχανισμός και να πακτώσει ισχυρά στο μέτριο έδαφος είναι η διπλάσια από τα φορτία της ροπής ανατροπής, δηλαδή αν έχουμε ροπή ανατροπής 60 τόνων πρέπει για συντελεστή ασφαλείας να εφαρμόσουμε 120 τόνους, που θα κατευθυνθούν προς τα πρανή της γεώτρησης, θα τα συμπιέσουν μέχρι κορεσμού και θα υπάρξει πάκτωση του μηχανισμού. Μετά γεμίζουμε και με ένεμα την γεώτρηση και δημιουργούμε συνθήκες ισχυρού πακτωμένου πασσάλου τριβής. Τώρα αν στο μέλλον δούμε ότι αυτό το σύστημα κάνει πάρα πολύ ισχυρές κατασκευές που δεν χρειαζόμαστε να είναι τόσο ισχυρές, τότε αφαιρούμε οπλισμό και μπετά από τις βάσης και τις κάνουμε πιο φθηνές.
Η κατασκευές σήμερα πατάνε απλά πάνω στο έδαφος. Δεν είναι πακτωμένες με το έδαφος. Η πάκτωση δεν επιτρέπει καμία μετατόπιση. Τα τοιχώματα κατεβάζουν μεγάλες ροπές στην βάση και παρουσιάζεται ανάκληση βάσης. Ακόμα μεταδίδουν μεγάλες ροπές στους κόμβους και σπάνε τα δοκάρια. Αν η κατασκευή ή καλύτερα το τοίχωμα ήταν πακτωμένο στο έδαφος δεν θα είχαμε ούτε ανάκληση της βάσης ούτε ροπές στους κόμβους. Και η δική μου αγκύρωση θεμελίωση εις βάθος είναι. Έχει και το επιπλέον καλό ότι αντέχει μεγαλύτερα αξονικά φορτία εφελκυσμού και θλίψης.
Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 01 Αύγ 2021, 16:36

Θεός σχωρέστον τον ικανοτικό σχεδιασμό και την πλαστιμότητα
Η αναπόφευκτη ανελαστική συμπεριφορά υπό ισχυρή σεισμική διέγερση κατευθύνεται σε επιλεγμένα στοιχεία και μηχανισμούς αστοχίας.
Ειδικότερα, η έλλειψη ικανοτικού σχεδιασμού των κόμβων και η σαφώς περιορισμένη πλαστιμότητα των στοιχείων οδηγούν σε ψαθυρές μορφές αστοχίας.
Η Πλαστιμότητα των δομικών στοιχείων και των κατασκευών από οπλισμένο σκυρόδεμα χαρακτηρίζεται από την ικανότητα τους να παραμορφώνονται πέραν του ορίου διαρροής, χωρίς να απομειώνεται σημαντικά η αντοχή τους.
Ο ικανοτικός σχεδιασμός επιδιώκει να εξασφαλίσει την μεγαλύτερη δυνατή απορρόφηση ενέργειας πριν την κατάρρευση.
Αυτός γενικά είναι ο αντισεισμικός σχεδιασμός σήμερα.

Θα σας δείξω μια άλλη σχεδίαση η οποία στέλνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τον ικανοτικό σχεδιασμό και τον μηχανισμό της πλαστιμότητας
Αυτή η φωτογραφεία που βλέπεται Εικόνα αποτελείται από ένα εντελώς ανεξάρτητο άκαμπτο φρεάτιο ( 2 ) προεντεταμένο από τα τέσσερα άκρα του και πακτωμένο με το έδαφος, το οποίο δεν ανατρέπεται, δεν παθαίνει διατμιτική αστοχία, δεν κάμπτεται και αντέχει όλες τις τέμνουσες και τις κρούσεις. Βασικά δεν παραμορφώνεται. Γύρω από το φρεάτιο ευρίσκεται ένας άλλος ανεξάρτητος φέροντας οργανισμός, ο οποίος έχει σχεδιαστεί να είναι ελαστικός και να αντέχει μόνο τα στατικά φορτία. Κάτω από την κοιτόστρωση του ελαστικού φέροντα υπάρχουν παλιά ελαστικά αυτοκινήτων τα οποία τα γεμίζουμε με Α4 με σκοπό να προσφέρουν κάποια οριζόντια σεισμική μόνωση.
Βασικά έχουμε έναν ανεξάρτητο ελαστικό φορέα από μικρά υποστυλώματα και μέσα σε αυτόν ένα ή περισσότερα ανεξάρτητα και διαφραγματικής λειτουργίας τοιχώματα ή φρεάτια με διατομές όπως δείχνει το σχέδιο ( Plan 10 ) Εικόνα
Τα άκαμπτα προεντεταμένα και πακτωμένα με το έδαφος φρεάτια σκοπό έχουν να παραλάβουν δυναμικά τις πλάγιες μετατοπίσεις του ελαστικού φέροντα, και να τον παρεμποδίσουν να περάσει σε ανελαστικές ψαθυρές μετατοπίσεις.
Για να αποφευχθεί η απότομη κρούση των δύο ή περισσοτέρων ανεξάρτητων φορέων τοποθετούνται στο ύψος των διαφραγμάτων ελαστικά υλικά απόσβεσης. ( 3 ) Αυτοί οι σεισμικοί αρμοί μεγαλώνουν καθ ύψος προδιαγράφοντας την φυσική ελαστική ταλάντωση του ελαστικού φέροντα
Η κρούση των δύο ή περισσοτέρων ανεξάρτητων φορέων πάνω στους σεισμικούς αρμούς απόσβεσης εξασφαλίζει την αλληλεξουδετέρωση των μετατοπίσεων και των δυναμικών εντάσεων του σεισμού, χωρίς να παρουσιάζονται διαρροές ή διατμητικές αστοχίες.
Η κατασκευή έχει απεριόριστο φυσικό φωτισμό.
Τι να τον κάνεις τον ικανοτηκό σχεδιασμό και τις @@ριες της πλαστιμότητας όταν σχεδιάζεις με αυτή την μέθοδο?
Θέλετε έργα σπουδαιότητας όπως είναι τα νοσοκομεία να παρουσιάζουν ζημιές και επισκευές μετά από έναν μεγάλο σεισμό?
Αν ναι συνεχίστε να σχεδιάζεται με τον ικανοτικό και την πλαστιμότητα.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 03 Αύγ 2021, 18:34

Η ελαστική κατασκευή από υποστυλώματα σε ένα μεγάλο σεισμό λικνίζεται πέρα δώθε και παρουσιάζει διαρροές και ψαθυρές αστοχίες διάτμησης όπως δείχνει η πρώτη εικόνα.
Η δεύτερη εικόνα δείχνει έναν άκαμπτο φορέα εξολοκλήρου από οπλισμένο σκυρόδεμα, προεντεταμένο και πακτωμένο με το έδαφος θεμελίωσης.
Ερώτηση
Πιστεύεται ότι ο δεύτερος άκαμπτος φορέας της φωτογραφίας θα παρουσιάσει έστω και μια μικρή αστοχία στον σεισμό όπως παρουσιάζει ο πρώτος ελαστικός φορέας με τα υποστυλώματα?
Εικόνα
Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Αρχιτεκτονική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών