ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Τέχνη σχεδιασμού κτηρίων, διαφορές, συγκρίσεις, σχολιασμοί.
seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 02 Ιουν 2021, 22:00

Λοξίας έγραψε:
02 Ιουν 2021, 21:50
seismic έγραψε:
02 Ιουν 2021, 20:45
Που είναι οι μηχανικοί να απαντήσουν στις ερωτήσεις που έβαλα στην προηγούμενη ανάρτηση?
Οι μηχανικοί κατασκευάζουν.
Σπίτια, πολυκατοικίες, μέγαρα, συγκροτήματα, πολυόροφα, γέφυρες και όλα τα καλά.
ΔΕΝ μ@λ@κίζονται στα φόρα...

Ξεμαλακίσου...έχεις ακόμα περιθώριο να σωθείς.
Το πολύ το ΚΚ κάνει το παιδί μαλάκα. :003:
Απάντηση θέλω στις ερωτήσεις που κάνω. Να βρίσουν ξέρουν όλοι.
Οι ερωτήσεις φανερώνουν την εμπειρία και αυτά που λέτε την μαλακία.
Τα σπίτια τα κάνω εγώ στην πράξη όχι στα χαρτιά.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 02 Ιουν 2021, 22:11

ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
02 Ιουν 2021, 21:41
Ολες οι πτέρυγες του Δρομοκαΐτειου επιβάλουν να μην αμφιβάλουμε.
Αυτοί οι τρελοί είναι τελικά που σώζουν τον κόσμο. :g030:
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

stergiosbik
Δημοσιεύσεις: 16833
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:22
Τοποθεσία: Λαρισα-Ορεινη Καλαμπακα

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stergiosbik » 03 Ιουν 2021, 12:15

seismic έγραψε:
02 Ιουν 2021, 22:11
ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
02 Ιουν 2021, 21:41
Ολες οι πτέρυγες του Δρομοκαΐτειου επιβάλουν να μην αμφιβάλουμε.
Αυτοί οι τρελοί είναι τελικά που σώζουν τον κόσμο. :g030:

Ding Ding Ding Ding


seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 03 Ιουν 2021, 17:55

stergiosbik έγραψε:
03 Ιουν 2021, 12:15
seismic έγραψε:
02 Ιουν 2021, 22:11
ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
02 Ιουν 2021, 21:41
Ολες οι πτέρυγες του Δρομοκαΐτειου επιβάλουν να μην αμφιβάλουμε.
Αυτοί οι τρελοί είναι τελικά που σώζουν τον κόσμο. :g030:

Ding Ding Ding Ding

Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 03 Ιουν 2021, 20:04

Για αυτούς τους γνώστες που αμφισβητούν τις γνώσεις μου στην αντισεισμική τεχνολογία των κατασκευών το πάρα κάτω άρθρο το οποίο περιέχει γνώσεις υφιστάμενης τεχνολογίας και απαντήσεις δικής μου έρευνας.

Σύμφωνα με τους σύγχρονους κανονισμούς, ο αντισεισμικός σχεδιασμός των κτιρίων γίνεται με βάση τις απαιτήσεις του ικανοτικού σχεδιασμού και πλαστιμότητας. Η ( αναπόφευκτη ) ανελαστική συμπεριφορά υπό ισχυρή σεισμική διέγερση κατευθύνεται σε επιλεγμένα στοιχεία και μηχανισμούς αστοχίας.
Ειδικότερα, η έλλειψη ικανοτικού σχεδιασμού των κόμβων και η σαφώς περιορισμένη πλαστιμότητα των στοιχείων οδηγούν σε ψαθυρές μορφές αστοχίας.
Ας διευκρινίσουμε κάποια πράγματα.
.................................................................................................................................................................................
1) Η φιλοσοφία του ικανοτικού σχεδιασμού των κανονισμών έχει ως σκοπό την κατάλληλη διαστασιολόγηση υποστυλωμάτων-δοκών ώστε να έχουμε πλαστικές αρθρώσεις στις δοκούς και όχι στα υποστυλώματα ώστε να μην έχουμε άμεση κατάρρευση.
.....................................................................................................................................................................................
Ερώτηση σωστό ή λάθος?
Απάντηση
Χωρίς την ανελαστική συμπεριφορά ο φέροντας δεν θα εμφάνιζε πλαστικές αρθρώσεις στις δοκούς.
Πιστεύω ότι ο έλεγχος των μετατοπίσεων είναι καλύτερος από αυτό που εφαρμόζουν σήμερα που δεν είναι τίποτα άλλο από την διαχείριση της αναπόφευκτης ανελαστικής μετατόπισης και αστοχίας.
Έλεγχος μετατοπίσεων σημαίνει καμία αστοχία καμία πλαστική άρθρωση
Βασικά σημαίνει έλεγχος στην παραμόρφωση.
Όποιος ελέγχει την παραμόρφωση ελέγχει και τις αστοχίες αφού παραμόρφωση και αστοχίες είναι άμεσα συνδεδεμένες.
Αν δεν έχεις την δυνατότητα να ελέγχεις την παραμόρφωση τότε την διαχειρίζεσαι με τον ικανοτικό σχεδιασμό και αυτό είναι καλό.
Το να μπορείς όμως να ελέγχεις την παραμόρφωση είναι καλύτερο.
...............................................................................................................................................................................
2) Η Πλαστιμότητα των δομικών στοιχείων και των κατασκευών από οπλισμένο σκυρόδεμα χαρακτηρίζεται από την ικανότητα τους να παραμορφώνονται πέραν του ορίου διαρροής, χωρίς να απομειώνεται σημαντικά η αντοχή τους
Σύμφωνα με την § 5.2.1 του ΕΚ8 υπάρχει επιλογή σχεδιασμού της διαθέσιμης πλαστιμότητας του κτιρίου.
Τα κτίρια οπλισμένου σκυροδέματος ( Ο.Σ ) μπορούν να μελετηθούν με δύο διαφορετικές μεθόδους σχεδιασμού.
α) Να σχεδιαστούν διαθέτοντας την αναγκαία πλαστιμότητα που σημαίνει να διαθέτουν την απαιτούμενη - αναγκαία ικανότητα να καταναλώνουν σεισμική ενέργεια, χωρίς όμως να χάνουν την αντοχή τους σε όλες τις φορτίσεις κατά το λίκνισμα του σεισμού.
β) Να σχεδιαστούν διαθέτοντας μικρή πλαστιμότητα δηλαδή χαμηλή ικανότητα κατανάλωσης ενέργειας, αλλά να διαθέτουν πολύ μεγάλη δυναμική.
Η πλαστιμότητα η ενδοσιμότητα των δομικών στοχείων και κόμβων (υπάρχει) επιτυγχάνεται με την ύπαρξη του κατάλληλου οπλισμού ,τις κατασκευαστικές διατάξεις ,την κατάλληλη διαστασιολόγηση και τον περιορισμό των αξονικών φορτίων σε κάποια όρια. Η πλαστιμότητα ειναι κρίσιμος παράγοντας για τις αντισεισμικές κατασκευές για πολλούς λόγους. Σε επίπεδο φορέα με ανελαστικές αναλύσεις βρίσκεις και τα επίπεδα πλαστιμότητας που μπορεί να αναπτύξει η κατασκευή.
...............................................................................................................................................................................
Ερώτηση σωστό ή λάθος?
Απάντηση
Εάν η σεισμική ενέργεια (που μετράται από την επιτάχυνση εδάφους) είναι πάρα πολύ μεγάλη, θα παράγει υπερβολικά μεγάλες μετατοπίσεις που θα προκαλέσουν μια πολύ υψηλή καμπυλότητα στα κατακόρυφα και οριζόντια στοιχεία.
Αν η καμπυλότητα είναι πολύ υψηλή, αυτό σημαίνει ότι η περιστροφή των τμημάτων των στηλών και των δοκών θα είναι πολύ πάνω από την ελαστική περιοχή (Θλιπτική παραμόρφωση σκυροδέματος πάνω από το 0,35% και τάσεις των ινών του οπλισμού πάνω από το 0,2 %) πέραν του ορίου διαρροής.
Όταν η περιστροφή περάσει πάνω από αυτό το όριο ελαστικότητας, η δομή αρχίζει να «διαλύει την αποθήκευση της ενέργειας «μέσω πλαστικής μετατόπισης, το οποίο σημαίνει ότι τα τμήματα θα έχουν μια υπολειμματική μετατόπιση που δεν θα είναι σε θέση να ανακτηθεί (ενώ στην ελαστική περιοχή όλες οι μετατοπίσεις ανακτούνται).
Βασικά ο σχεδιασμός της αντοχής ενός σημερινού κτιρίου περιορίζετε στα όρια του ελαστικού φάσματος σχεδιασμού, και μετά περνά στις προεπιλεγμένες πλαστικές περιοχές διαρροής, οι οποίες είναι προεπιλεγμένες περιοχές μικρών και πολλών διαρροών αστοχίας, (συνήθως σχεδιάζονται να συμβούν στα άκρα των δοκών) ώστε να μην καταρρεύσει η δομή.
Αυτός είναι ο μηχανισμός της πλαστιμότητας που καταναλώνει σεισμική ενέργεια.
(Η δομή καταρρέει όταν αστοχήσουν τα υποστυλώματα με λοξό / σχήμα αστοχίας)
Αν τα τμήματα που βιώνουν τις πλαστικές παραμορφώσεις, ξεπερνούν το όριο του σημείου θραύσης, και είναι και πάρα πολλές πάνω στην δομή, η δομή θα καταρρεύσει.
Βασικά η πλαστιμότητα επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση πυκνού συνδετήριου οπλισμού ( τσέρκια ) στα άκρα των στοιχείων διότι αυτό βοηθάει στο να δημιουργηθούν πολλές και μικρές ρωγμές, αποφεύγοντας την δημιουργία της μεγάλης καταστροφικής ρωγμής.
Η πλαστιμότητα έχει άμεση σχέση μεταξύ της συνεργασίας σκυροδέματος και του χάλυβα ( μηχανισμός συνάφειας )
Το ποιο σοβαρό πρόβλημα της συνάφειας δημιουργείται από την υπεραντοχή στον εφελκυσμό του χάλυβα, η οποία στρέφει την αστοχία σε διατμητική μορφή, η οποία είναι άκρως ψαθυρή. Όταν οι διατμητικές τάσεις στην διεπιφάνεια σκυροδέματος χάλυβα φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος.
Εν μέρει η μείωση των τάσεων επιτυγχάνεται με αύξηση της επικάλυψης και μείωση της διαμέτρου των ράβδων του οπλισμού. Η αύξηση της οριακής τιμής τους επιτυγχάνεται με αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος. Η παρουσία εγκάρσιου οπλισμού δρα ευνοϊκά περιορίζοντας το άνοιγμα των αναπτυσσόμενων ρωγμών.
...............................................................................................................................................................................
3) Τα υποστυλώματα η τοιχώματα είναι και "δύσκαπτα' η άκαμπτα (στιβαρά) και εύκαμπτα. Εξαρτάται από την διατομή σε σχέση με το ύψος και τις δοκούς που συνδέονται κλπ. (Πλαίσια κλπ)
..................................................................................................................................................................................
Ερώτηση σωστό ή λάθος?
Απάντηση
Ναι είναι σωστό... η σχέση του ύψους και του μεγέθους της διατομής καθορίζουν αν τα στοιχεία είναι άκαμπτα ή εύκαμπτα.
Υπάρχουν όμως και άλλοι παράγοντες όπως είναι ο παράγοντας του σχήματος της διατομής. Μία τετράγωνη διατομή υποστυλώματος είναι ποιο εύκαμπτη από μια διατομή ιδίου εμβαδού η οποία έχει το σχήμα σταυρού, γωνίας ή και τοιχώματος.
Οπότε μπορούμε να σχεδιάσουμε άκαμπτα με τοιχώματα αν θέλουμε.
Τα τοιχώματα ενδέχεται να βρίσκονται στην περίμετρο του κτιρίου, ( πλην προσόψεων καταστημάτων ) να περιβάλλουν το κλιμακοστάσιο και τον ανελκυστήρα, (ισχυροί πυρήνες) και ενδεχομένως να αποτελούν εσωτερικά τοιχώματα (π.χ. διαχωρισμού διαμερισμάτων) καθ΄ όλο το ύψος του κτιρίου. Η τοποθέτηση πολλών ισχυρών τοιχωμάτων συνεπάγεται βέβαια, λόγο της μεγάλης δυσκαμψίας τους, σημαντική μείωση της θεμελιώδους ιδιοπεριόδου της κατασκευής. Αυτό, σε συνδυασμό και με την θεώρηση q=1, οδηγεί σε αντίστοιχα μεγάλη αύξηση των σεισμικών φορτίων της κατασκευής. Εν τούτης, δεν πρέπει να παραβλέπεται ότι ακριβώς λόγο των πολλών και ισχυρών τοιχωμάτων αυξάνει περισσότερο η αντοχή ή αντίστροφα μειώνονται τα φορτία διατομής παρά την αύξηση των σεισμικών φορτίων.
Λόγο του ότι το τοίχωμα διαθέτει διπλό μοχλοβραχίονα ( αυτόν του ύψους και αυτόν του πλάτους ) οι αξονικές δυνάμεις ( kN ) είναι μικρότερες από ότι είναι στο υποστύλωμα.
.................................................................................................................................................................................
4) Η διαφραγματική λειτουργία εξασφαλίζει Ίδιες περίπου μετακινήσεις κόμβων σε ένα επίπεδο (σε οριζόντια διεύθυνση) που έχει ως αποτέλεσμα (εκτός των άλλων) να διευκολύνει την ανάλυση στο χώρο λαμβάνοντας υπόψη τρεις βαθμούς ελευθερίας αντί έξι αν δεν έχεις διαφραγματική. Δεν πρέπει να τα συγχέουμε με τα τοιχώματα. Η συνύπαρξη τοιχωμάτων και υποστυλωμάτων είναι η ποιο κατάλληλη μόρφωση για αντισεισμικές κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα και ειδικά για κατασκευές με πολλούς ορόφους.
................................................................................................................................................................................
Ερώτηση σωστό ή λάθος?
Απάντηση
Ναι σωστό ως προς την διαφραγματική λειτουργία των πλακών.
Τα τοιχώματα έχουν και αυτά διαφραγματική λειτουργία υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Αν το πλάτος και το ύψος δεν έχουν μεγάλες διαφορές τότε ναι είναι και τα τοιχώματα διαφράγματα. Αν είναι και προεντεταμένα και πακτωμένα στο έδαφος τότε είναι υπέρ διαφραγματικής λειτουργίας.
Αν συνδυάσεις την διαφραγματική λειτουργία της πλάκας και των πακτωμένων και προεντεταμένων τοιχωμάτων έχεις κατορθώσει την πλήρη ακαμψία, με μηδενική ιδιοπερίοδο και παραμόρφωση που σημαίνει μηδενικές αστοχίες.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

Άβαταρ μέλους
Daje
Δημοσιεύσεις: 14507
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 07:30

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Daje » 06 Ιουν 2021, 16:25

H ολη φαση ανετα παντως γυριζοταν σε ταινια.
Βεβαια, καπου στην ταινια θα πρεπει να υπαρχει και μια ΜΟΥΝΑΡΑ. Εχουμε τιποτα τετοια seismic?
https://i.imgur.com/p7krvsa.jpg
Πρόεδρος του Σ.Φ.Σ.Σ.Κ.Π.Ο
Ωραίο πρωτάθλημα ρε κατσικοειδή φυστικοβουτηρομένα λοβοτομημένα καγκουροειδή κατσίκια!

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 06 Ιουν 2021, 19:33

Daje έγραψε:
06 Ιουν 2021, 16:25
H ολη φαση ανετα παντως γυριζοταν σε ταινια.
Βεβαια, καπου στην ταινια θα πρεπει να υπαρχει και μια ΜΟΥΝΑΡΑ. Εχουμε τιποτα τετοια seismic?
Δεν ξέρω εγώ από αυτά. :102:
Πάντως τρύπες υπάρχουν πολλές! :003:
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 07 Ιουν 2021, 01:00

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΕΡΕΥΝΑ
Ένας φέροντας οργανισμός κτιρίου από οπλισμένο σκυρόδεμα με εμβαδόν 100 τ.μ αποτελείται από 24,5 κυβικά οπλισμένου σκυροδέματος.( πλην των βάσεων )
Κάθε ένα κυβικό σκυροδέματος ζυγίζει 2450 κιλά.
Τα 24,5 κυβικά του φέροντα οργανισμού ζυγίζουν 60025 κιλά
Κάθε ένα κυβικό σκυροδέματος οπλίζεται με 140 κιλά χάλυβα.
Τα 24,5 κυβικά του φέροντα οργανισμού φέρουν οπλισμό 3430 κιλών.
Ένας χάλυβας προέντασης με διατομή Φ/40mm έχει αντοχές ανύψωσης 120.000 κιλών.
Δηλαδή ένας τένοντας προέντασης Φ/20mm έχει την δυνατότητα να σηκώσει στον αέρα ένα φέροντα οργανισμό εμβαδού 100 τ.μ
Το ερώτημα που μπαίνει είναι γιατί εμείς οπλίζουμε με χιλιάδες κιλά οπλισμού χάλυβα τις κατασκευές αυξάνοντας υπέρμετρα το κόστος της κατασκευής και υπό ισχυρή σεισμική διέγερση έχουμε και σοβαρές αστοχίες?
Σε αυτό το ερώτημα θα προσπαθήσω να απαντήσω για τους λόγους που προκαλούν αυτή την σπατάλη οπλισμού χάλυβα η οποία ανεβάζει το κόστος των κατασκευών.
Κάθε υλικό χαρακτηρίζεται από τις αντοχές του όταν δρουν επάνω του δυνάμεις.
Οι δυνάμεις αναλόγως την φορά που έχουν χαρακτηρίζονται σε δυνάμεις εφελκυσμού, σε δυνάμεις θλίψης, στέψης, διάτμησης και κάμψης.
Κάθε δομικό υλικό όπως είναι το σκυρόδεμα και ο χάλυβας αντιδρούν με διαφορετικές αντοχές σε αυτές τις δυνάμεις.
Το σκυρόδεμα έχει υπέρ αντοχές στις δυνάμεις της θλίψης, ενώ έχει ελάχιστες αντοχές στις δυνάμεις εφελκυσμού, στην τέμνουσα δύναμη και σε όλες τις άλλες δυνάμεις. Π.χ το σκυρόδεμα έχει 12 φορές μεγαλύτερη αντοχή στην δύναμη θλίψης από ότι έχει στην δύναμη εφελκυσμού.
Ο χάλυβας αντέχει σε όλες τις δυνάμεις, αλλά αυτό που τον κάνει απαραίτητο στις κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα είναι η υπέρ αντοχή του στις δυνάμεις του εφελκυσμού.
Οπότε εδώ έχουμε δύο υλικά, το σκυρόδεμα και τον χάλυβα, όπου το πρώτο αντέχει σε θλιπτικές δυνάμεις και το δεύτερο σε δυνάμεις εφελκυσμού και συνεργαζόμενα αποτελούν το οπλισμένο σκυρόδεμα.
Η συνεργασία μεταξύ σκυροδέματος και χάλυβα επιτυγχάνεται με τη συνάφεια.
Με τον όρο συνάφεια ορίζεται η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών που παρεμποδίζουν τη σχετική ολίσθηση μεταξύ των ράβδων του οπλισμού και του σκυροδέματος που τις περιβάλλει.
Οι επιμέρους μηχανισμοί της συνάφειας είναι η πρόσφυση, η τριβή και, για την περίπτωση ράβδων χάλυβα με νευρώσεις, η αντίσταση του σκυροδέματος το οποίο εγκλωβίζεται μεταξύ των νευρώσεων.
Κατά το λίκνισμα της κατασκευής επέρχεται κάμψη στον κορμό του μοχλοβραχίονα του υποστυλώματος.
Κατά την κάμψη η μια του παρειά θλίβεται και η άλλη εφελκύεται. Την θλίψη την παραλαμβάνει το σκυρόδεμα και τον εφελκυσμό ο χάλυβας.
Όμως ο χάλυβας δεν παραλαμβάνει τον εφελκυσμό μόνος του, αλλά χρειάζεται και την συνεργασία του σκυροδέματος μέσο του μηχανισμού της συνάφειας. Και εδώ αρχίζουν τα προβλήματα.
Η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών της συνάφειας θεωρείται ισοδύναμη με την ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια σκυροδέματος και χάλυβα. Όταν οι τάσεις αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων χάλυβα.
Με λίγα λόγια το σκυρόδεμα δεν έχει αντοχές στην διάτμηση και αστοχεί, με αποτέλεσμα οι υπέρ αντοχές του χάλυβα στον εφελκυσμό να ακυρώνονται.
Αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα της συνάφειας και δημιουργείται από την υπέρ αντοχή στον εφελκυσμό του χάλυβα, η οποία στρέφει την αστοχία σε διατμητική μορφή, η οποία είναι άκρως ψαθυρή διότι αδυνατεί να την παραλάβει το σκυρόδεμα.
Συμπέρασμα.
Χρησιμοποιώντας τον μηχανισμό συνεργασίας της συνάφειας οι προδιαγραφές σε εφελκυσμό του χάλυβα ακυρώνονται όταν επέλθει η διάρρηξη και καταστροφή του σκυροδέματος, προκαλούμενη από την ανάπτυξη εντάσεων διάτμησης στην διεπιφάνεια των δύο υλικών.
Υπάρχουν λύσεις για να βελτιωθεί αυτό το πρόβλημα?
Ναι υπάρχουν.
1) Η αύξηση της οριακής τιμής αστοχίας, επιτυγχάνεται με την αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος.
2) Η παρουσία εγκάρσιου οπλισμού δρα ευνοϊκά περιορίζοντας το άνοιγμα των αναπτυσσόμενων ρωγμών.
3) Εν μέρει η μείωση των τάσεων επιτυγχάνεται με αύξηση της επικάλυψης και μείωση της διαμέτρου των ράβδων του οπλισμού.
Το καλύτερο όμως είναι να χρησιμοποιήσουμε τον μηχανισμό της συνάφειας για τον δευτερεύοντα οπλισμό του σκυροδέματος και σαν κύριο οπλισμό των υποστυλωμάτων να χρησιμοποιήσουμε τον μηχανισμό συνεργασίας σκυροδέματος χάλυβα της προέντασης στον οποίον δεν υφίσταται οι εντάσεις της διάτμησης, οπότε δεν ακυρώνουν τις προδιαγραφές του χάλυβα στον εφελκυσμό.
Υπάρχει και προσομοίωση και αριθμητική διερεύνηση δική μου στον πάρα κάτω σύνδεσμο, η οποία αποδεικνύει ότι η προένταση στα υποστυλώματα βελτιώνει σημαντικά τους δείκτες των διαγραμμάτων ως προς την μετατόπιση του κόμβου ελέγχου και την τέμνουσα βάσης.
https://www.researchgate.net/publicatio ... m_behavior

Χαιρετισμούς στο michanikos.gr το οποίο με έχει αποκλείσει απαγορεύοντας σε εμένα να ενημερώσω την κοινότητα των πολιτικών μηχανικών για την έρευνά μου.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 08 Ιουν 2021, 09:45

Φίλοι μου ονομάζομαι Γιάννης Λυμπέρης. Θα ήθελα πολύ να σας αποκαλέσω συναδέλφους αλλά δεν έχω πτυχίο πολιτικού μηχανικού. Έχω ένα πτυχίο κατωτέρας ( μηχανοτεχνίτη ) και ένα πτυχίο μέσης εκπαίδευσης ( εργοδηγού δομικών έργων. ) Το 1977 όταν αποφοίτησα σαν εργοδηγός αλλά και σήμερα, το κράτος μου έδινε το δικαίωμα στατικής μελέτης και επιμέτρησης μέχρι εμβαδού 180 τ.μ Οπότε κάποια γνώση στατικής την είχα από τότε. Τότε την επίλυση την κάναμε με τους τους λογάριθμους και δεν υπήρχαν καν υπολογιστές. Πριν γίνω καν 12 ετών μετά το δημοτικό ο πατέρας μου ( Νίκος Λυμπέρης εργολάβος οικοδομών ) με πίρε στο συνεργείο του το οποίο είχε 10 με 30 άτομα προσωπικό και κατασκευάζαμε πολυκατοικίες. Τα δύο πτυχία τα πήρα σε απογευματινά σχολεία και αυτό γιατί το πρωί εργαζόμουν σαν μάστορας ( χτίστης - καλουπατζής - σοβατζής. ) Αυτό κάνω και τώρα μετά από 52 χρόνια στην οικοδομή. Είμαι 63 ετών και χτίζω από το 1973. Δούλεψα και στην Αγγλία για 5 χρόνια σαν οικοδόμος χτίστης.
Πριν δεκατέσσερα χρόνια έβλεπα ένα ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση το οποίο θα άλλαζε όλη την ζωή μου.
Ο μηχανικός που κατασκεύασε τον πύργο της Ταϊβάν είχε πάει στην Κίνα για να εξετάσει γιατί οι ξύλινες παγόδες δεν παρουσίαζαν σοβαρές ζημιές στους σεισμούς εν σχέση με τις άλλες κατασκευές. Παρατήρησε ότι τους τρις - τέσσερις κατά τα άλλα ασύνδετους ορόφους τους διαπερνούσε ένας κορμός δένδρου στο κέντρο τους. Αυτός ο κορμός είχε σαν σκοπό να διατηρεί τις μετατοπίσεις των ορόφων χωρίς την δημιουργία διαφοράς φάσης και να εξασφαλίζει μια ομαλή ταλάντωση πάνω στον ίδιο άξονα. Την ώρα αυτή που έβλεπα το ντοκιμαντέρ παρατήρησα τυχαία δίπλα από την τηλεόραση μία στρογγυλή βάση με ένα εξέχον στέλεχος στο κέντρο της το οποίο χρησίμευε για την αποθήκευση των παλιών CD. Αυτή ήταν η αφορμή για να κατασκευάσω τον πρώτο φορέα αυτόν του βίντεο.

Φυσικά μετά από σκέψη σκέφτηκα να κατασκευάσω και έναν μηχανισμό να βιδώσω το φρεάτιο με το έδαφος για να αντέχει τις ροπές. Αφού έκανα τα σχέδια του μηχανισμού και της κατασκευής τα κατέθεσα στον Ο.Β.Ι καθώς και στο PCT και μετά από έκθεση έρευνας των οργανισμών αυτών που δίνουν διπλώματα ευρεσιτεχνίας απέκτησα δύο διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε Ελλάδα και στην Αμερική. Σε αυτό το διάστημα ένας πολύ μεγάλος πολιτικός μηχανικός ο οποίος έκανε για τον δήμο της νήσου Ίου ένα μεγάλο έργο μίλησε μαζί μου και μου είπε ότι θα εξετάσει την ιδέα.
Μετά από δύο εβδομάδες μου απάντησε ότι είπε την ιδέα μου στο ΤΕΕ του οποίου ήταν μέλος και του αρνήθηκαν να την εξετάσουν λέγοντάς του ότι θίγει πολλά συμφέροντα. Τότε άρχισα να αναζητώ συνεργάτες για να εξετάσουμε επιστημονικά την ιδέα. Άρχισα και έγραφα για την ιδέα μου σε φόρουμ πολιτικών μηχανικών ( michanikos.gr,
e michanikos.gr κ.λ.π ) Μετά αφού με βαρέθηκαν με απέκλεισαν. Υπάρχει φόρουμ μηχανικών που έχω εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες στο θέμα μου χωρίς να μου απαντήσει κανένας.
778000 επισκέψεις ! http://www.amoives.gr/forum/%cf%83%cf%8 ... hQSp0SMTRk
Ξαφνικά με κάλεσε ο διευθυντής του ΤΕΙ Πειραιώς στο Αιγάλεω να τον επισκεφτώ για να του μιλήσω για την πατέντα. Έφυγα από την νήσο Ίο όπου διαμένω και αφού τον συνάντησα με ρώτησε για τις γραμματικές μου γνώσεις. Μετά με παρέπεμψε σε τρις καθηγητές της αντισεισμικής τεχνολογίας και επί τέσσερις ώρες μου έκαναν ανάκριση τόσο για την πατέντα όσο και για το αν η πατέντα ήταν δική μου ιδέα. Αφού σε κάθε τους ερώτηση είχαν και την απάντησή μου, με παρέπεμψαν να πάω να επισκεφτώ εκ μέρους τους, το εργαστήριο αντισεισμικών ερευνών και να μιλήσω με τον καθηγητή Μανώλη Παπαδρακάκη, λέγοντάς μου ( ότι πει αυτός ).
Ο κύριος Μ. Παπαδρακάκης ήταν ένας άνθρωπος τον οποίο εκτίμησα αμέσως.
Ευγενικότατος με άκουσε και δέχτηκε να ερευνήσει το θέμα κάνοντας προκαταρκτικές και διεξοδικές προσομοιώσεις με αριθμητική διερεύνηση. Συνεργάτης του ήταν ο Βαγγέλης Πλεύρης. Η σύμβαση έλεγε ότι με 12000 ευρώ θα είχα αρχικά αποτελέσματα από την προκαταρκτική διερεύνηση και αν τα αποτελέσματα ήταν καλά με άλλα 20000 ευρώ θα έκανε και την διεξοδική διερεύνηση. Διάρκεια ερευνητικού έργου 6 μήνες. Τα αποτελέσματα τα πήρα μετά 4 χρόνια! και έκανα και 14 δίωρες συναντήσεις μαζί του μέσα σε αυτά τα 4 χρόνια ( με ότι αυτό σημαίνει για την διαδρομή Ίος - Μετσόβιο Χ 14 ). Φυσικά στις συναντήσεις μου ζητούσε διευκρινήσεις για την πατέντα μαζί με τον Β. Πλεύρη. Επιτέλους μετά 4 χρόνια πήρα πολύ καλά αποτελέσματα με το αζημίωτο, τα οποία έπρεπε να εξεταστούν τώρα διεξοδικά. Τι έλεγε η έκθεση. Ότι τα σχεδιαγράμματα της τέμνουσας βάσης, με την επιβολή θλιπτικού φορτίου 1200 kN σε όλους τους κόμβους της ανώτατης στάθμης πάνω σε υποστυλώματα 30Χ40 εκ. σε τριώροφο βελτιωνόντουσαν κατά 31%, επιβάλλοντας πάνω τους θλιπτικό φορτίο του 50% του σ.θρ Ακόμα βελτιώθηκε σημαντικά το σχεδιάγραμμα της μετατόπισης του κόμβου ελέγχου.
Έπρεπε να πετάω από την χαρά μου με αυτά τα αποτελέσματα.
Όμως παρατήρησα ότι αυτά τα αποτελέσματα δεν αντιπροσώπευαν όλη την πατέντα μου αλλά μόνον την μισή.
Εξήγησα στον κύριο Μ. Παπαδρακάκη ότι η πατέντα μου πακτώνει αρχικά στο έδαφος την κατασκευή και μετά με τον ίδιο τέμνοντα εφαρμόζω θλίψη στην διατομή. Η προσομοίωση έδειχνε τα αποτελέσματα προέντασης χωρίς την πάκτωση στο έδαφος. Αυτό σημαίνει ότι περιορίσαμε την κάμψη του κορμού του υποστυλώματος, αυξήσαμε την ικανότητα παραλαβής της τέμνουσας βάσης, αλλά δεν κάναμε το βασικό... δεν σταματήσαμε ολικά αλλά εν μέρη στο να μεταφέρουμε τις ροπές στις διατομές των κόμβων. Σταματήσαμε μεν την μεγάλη κάμψη, αλλά η προένταση μεταξύ δώματος και βάσης δεν σταματά την ροπή ανατροπής που παραμορφώνει τους δοκούς. Η ροπή ανατροπής σταματάει μόνο με την πάκτωση του υποστυλώματος με το έδαφος και η προένταση σταματά την παραμόρφωση προερχόμενη από την κάμψη και βελτιώνει την τέμνουσα βάσης. Ακόμη του εξήγησα ότι στα υποστυλώματα η ευρεσιτεχνία μου δεν έχει τόσο μεγάλη απόδοση από ότι έχει στα τοιχώματα λόγο του διπλού μοχλοβραχίονα
( ύψους και πλάτους ) και των πολλών αγκυρώσεων που τοποθετούνται στο τοίχωμα.
Ο Μ. Παπαδρακάκης ακούγοντας όλα αυτά συμφώνησε αλλά δεν δέχτηκε να τα προσαρμόσει σε μια νέα προκαταρκτική διερεύνηση, λέγοντάς μου ότι θα τα εξετάσουμε με την διεξοδική διερεύνηση.
Εγώ άλλα χρήματα δεν είχα να δώσω και με έστειλε να δω τον διευθυντή του ΙΤΣΑΚ στην Θεσσαλονίκη.
Μου είπαν ότι μπορούσαν να συνεργαστούν μαζί μου, ΙΤΣΑΚ, Μετσόβιο και εγώ και μέσο κάποιας χρηματοδότησης να κάναμε την διεξοδική έρευνα. Όμως μου είπαν ότι για να γίνει αυτό έπρεπε να ιδρύσω εταιρεία και να βάλω και εγώ ένα ποσό για την έρευνα. Δεν το έκανα και δεν έγινε.
Αργότερα συνεργάστηκα με τον κύριο ομότιμο καθηγητή Παναγιώτη Καρύδη ο οποίος αφιλοκερδώς εξέτασε την ευρεσιτεχνία από όλες τις απόψεις διεξοδικά και ήταν θετικός σε όλα. Δέστε στο βίντεο την άποψή του.
Από τότε έχω διαβάσει από το ίντερνετ εδώ και 14 χρόνια πάρα πολλά διδακτορικά και διατριβές και αυτά με έκαναν να αποκτήσω περισσότερες γνώσεις πολιτικού μηχανικού. Γράφω στο https://www.researchgate.net/profile/Ioannis-Lymperis και είμαι βαθμολογημένος ανεξάρτητος ερευνητής με πολύ μεγάλη έρευνα.
Έχω συνεργαστεί και με Τούρκους γεωλόγους οι οποίοι μετά από την άδειά μου εξέτασαν την αγκύρωση σε κύματα (P) και (S) και δεν κατάλαβε τίποτα. Τα ερευνητικά αποτελέσματα αυτά, τα οποία φέρουν και το όνομά μου θα παρουσιαστούν σύντομα σε διεθνή συνέδριο που θα γίνει στην Ινδία. http://iaga-iaspei-india2021.in/
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 19 Ιουν 2021, 20:14

Για να μην τσακώνεστε....
Έχω σπουδάσει εργοδηγός δομικών έργων πριν πολλά χρόνια.
Έχω δει πολιτικούς μηχανικούς να ( σφάζονται ) μεταξύ τους γιατί οι μισοί υποστήριζαν ότι η ελαστική κατασκευή με υποστυλώματα είναι ο τέλειος αντισεισμικός σχεδιασμός και οι άλλοι μισοί ήθελαν άκαμπτες δυναμικές κατασκευές με πολλά τοιχώματα.
Αυτό που επικράτησε τελικά ήταν κάτι σύνθετο.
Αποφάσισαν τα τοιχώματα να αντιστέκονται δυναμικά στον σεισμό και να δέχονται και στατικά φορτία, και τα υποστυλώματα να παραλαμβάνουν μόνο τα στατικά φορτία διαθέτοντας την ελαστικότητα.
Φυσικά αυτά που αστοχούν πρώτα σε έναν σεισμό είναι τα τοιχώματα γιατί κάνουν την βρώμικη δουλειά διότι δεν διαθέτουν την ίδια ελαστικότητα με τα υποστυλώματα, οπότε δέχονται πρώτα όλες τις εντάσεις πάνω τους, ενώ τα υποστυλώματα υποχωρούν ελαστικά.
Για να μην τσακώνεστε σχεδίασα έναν διπλό φορέα ( έναν ελαστικό και έναν άκαμπτο ) τον έναν μέσα στον άλλο, οι οποίοι είναι ανεξάρτητοι, και τους διαχωρίζει σεισμικός αρμός. Στο βίντεο υπάρχει ένα ανεξάρτητο άκαμπτο φρεάτιο και περιβάλλεται από έναν ανεξάρτητο ελαστικό φορέα.
Θα μπορούσε να αποτελούταν από 10 ανεξάρτητα φρεάτια ή μεγάλα τοιχώματα και να τα περιέκλειε μέσα του ένας ελαστικός φέροντας ή και το αντίθετο.
Τα πλεονεκτήματα αυτού του σχεδιασμού είναι τρομερά.
Πρώτον δεν θα τσακωνόσαστε μεταξύ σας γιατί υπάρχουν και οι δύο σχεδιασμοί μαζί.... αλλά ανεξάρτητοι.
Δεύτερον τα ελαστικά υποστυλώματα δεν τεμπελιάζουν στον σεισμό, διότι παραλαμβάνουν και αυτά μέρος των εντάσεων και πριν περάσουν σε ανελαστική μετατόπιση συγκρούονται με τα τοιχώματα πάνω στους ελαστικούς σεισμικούς αρμούς.
Δηλαδή ο ελαστικός φορέας δεν περνά ποτέ σε ανελαστική μετατόπιση διότι ελέγχεται η μετατόπισή του από τον άκαμπτο φορέα.
Οι ελαστικοί σεισμικοί αρμοί εφαρμόζουν απόσβεση στην κρούση και στην επιτάχυνση της σύγκρουσης, που σημαίνει ότι καταναλώνουν σεισμική ενέργεια η οποία αλληλοεξουδετερώνεται η μια με την άλλη από την σύγκρουση.
Δηλαδή...
Η διαφορά φάσης στην μετατόπιση του ελαστικού και του άκαμπτου φορέα δημιουργεί κρούσεις μεταξύ των πάνω στους σεισμικούς αρμούς οι οποίες δυνάμεις κρούσεις αλληλοεξουδετερώνονται, πριν αυτές πάνε και σπάσουν τις διατομές.
Ο σεισμικός αρμός είναι ένας κόμβος με αφάνταστη ελαστικότητα.
Η πατέντα μου δουλεύει καλύτερα στα φρεάτια λόγο του ότι αυτά διαθέτουν διπλό μοχλοβραχίονα ( ύψους και πλάτους ) και πολλά άκρα για να τοποθετήσεις πολλές αγκυρώσεις.
Οπότε. Μην τσακώνεστε.
Ο ένας μηχανικός θα κατασκευάζει μια άκαμπτη κατασκευή σπιτιού στο κέντρο βιδωμένη στο έδαφος, και ο άλλος μία ελαστική με υποστυλώματα γύρω από την άκαμπτη.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 21 Ιουν 2021, 20:30

Όταν συμβαίνει ένας μεγάλος σεισμός μερικές κατασκευές παρουσιάζουν μεγάλες ζημιές και μερικές εξ αυτών καταρρέουν με συνέπεια να έχουμε και ανθρώπινα θύματα.
Αν ρωτήσεις έναν πολιτικό μηχανικό θα σου πει ότι οι σημερινές κατασκευές είναι αντισεισμικά σχεδιασμένες.
Αν μετά τον σεισμό καταρρεύσουν μερικές κατασκευές και έχουμε και θύματα, βρίσκει τον μπελά του ο πολιτικός μηχανικός που έκανε την μελέτη και ο εργολάβος που κατασκεύασε το έργο.
Κατηγορούν τον πολιτικό μηχανικό για ελλιπή στατική μελέτη, και τον εργολάβο ότι έκλεψε στα υλικά.
Είναι έτσι ή κάτι άλλο φταίει?
Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να εξηγήσω τους αστάθμητους παράγοντες οι οποίοι μπορούν να ξαπλώσουν κάτω και την ποιο σύγχρονη αντισεισμική κατασκευή, με τον καλύτερο αντισεισμικό σχεδιασμό και τα καλύτερα υλικά.
Αυτό το κάνω για δύο λόγους.
Πρώτον για να διαλύσω τον μύθο ότι υπάρχει σήμερα απόλυτος αντισεισμικός σχεδιασμός.
Δεύτερον για να μην κατηγορούνται άδικα οι πολιτικοί μηχανικοί και οι εργολάβοι ότι δεν έκαναν καλά την δουλειά τους.
Μπορεί μια κατασκευή πρόχειρη να μην πάθει τίποτα και η διπλανή αντισεισμικά σχεδιασμένη κατασκευή να καταρρεύσει.
Πώς γίνεται αυτό?
Αστάθμητοι και ανεξέλεγκτοι παράγοντες σεισμικών καταστροφών.
1) Συντονισμός
( Συντονισμός στη φυσική καλείται το φαινόμενο κατά το οποίο σε μια εξαναγκασμένη ταλάντωση η συχνότητα του διεγέρτη είναι ίση με την ιδιοσυχνότητα του ταλαντωτή, με αποτέλεσμα τη μεγιστοποίηση του πλάτους.

Κάθε ταλαντωτής μπορεί να ταλαντώνεται σε μία περιοχή συχνοτήτων. Η στιγμιαία διέγερση ενός ταλαντωτή ισοδυναμεί με την απόδοση στην ταλάντωση ενός συγκεκριμένου ποσού ενέργειας. Αυτή είναι η ελεύθερη ταλάντωση η οποία συμβαίνει με συχνότητα που ταυτίζεται με την ιδιοσυχνότητα του ταλαντωτή. Όταν η ταλάντωση είναι εξαναγκασμένη, η συχνότητα της είναι η συχνότητα του διεγέρτη. Όταν η συχνότητα του διεγέρτη ταυτίζεται με την ιδιοσυχνότητα του ταλαντωτή έχουμε συντονισμό.
(Συχνότητα ονομάζουμε τον αριθμό των επαναλήψεων ενός γεγονότος στη μονάδα του χρόνου. Η συχνότητα χαρακτηρίζει οποιοδήποτε φυσικό μέγεθος μεταβάλλεται περιοδικά, δηλαδή επαναλαμβάνει τις ίδιες τιμές σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επομένως εκφράζει περιοδικές κινήσεις στις οποίες μεταβάλλεται περιοδικά η θέση, η ταχύτητα και η επιτάχυνση του αντικειμένου )
Κατά το συντονισμό το σύστημα έχει το μέγιστο δυνατό πλάτος και τη μέγιστη δυνατή ενέργεια. Αν δεν υπάρχουν αποσβεστικές δυνάμεις, τότε το πλάτος της ταλάντωσης γίνεται θεωρητικά άπειρο. Έτσι, η ταλάντωση μπορεί να γίνει τόσο έντονη, ώστε να καταστραφεί ο ταλαντωτής. Αν η προσφορά ενέργειας είναι μεγαλύτερη, τότε υπάρχει κίνδυνος καταστροφής του ταλαντωτή. Τα ποτήρια έχουν μία συγκεκριμένη ιδιοσυχνότητα, η οποία μπορεί να ακουστεί αν τα χτυπήσουμε απλά μία φορά. Αν εκπέμψουμε ήχο σε αυτή τη συχνότητα, τότε το ποτήρι θα ταλαντεύεται με μέγιστο πλάτος μέχρι που το πλάτος θα γίνει πολύ μεγάλο για τις αντοχές του γυαλιού και το ποτήρι θα σπάσει. )
Πηγή Βικιπαίδεια.
Οπότε Άγνωστη η συχνότητα του σεισμού?
Το πρώτο που δεν ξέρουμε είναι την συχνότητα του σεισμού διότι κάθε σεισμός έχει την δική του διαφορετική συχνότητα.
Η συχνότητα του κτιρίου είναι ανάλογη με το ύψος του.
Δες στο πείραμα πως αντιδρούν κατασκευές με διαφορετικά ύψη σε διαφορετικές συχνότητες, για να καταλάβεις γιατί καταστρέφονται και οι καλύτερες κατασκευές ενώ οι άλλες που δεν έχουν αντισεισμικό σχεδιασμό μπορεί και να μην πάθουν τίποτα.


2) Διάρκεια.
Μία κατασκευή αντέχει μεγάλη επιτάχυνση για μικρό χρονικό διάστημα ή μικρή επιτάχυνση για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αν η επιτάχυνση του εδάφους είναι μεγάλη και ο σεισμός έχει μεγάλη διάρκεια καμία κατασκευή δεν θα μείνει όρθια.

3) Επιτάχυνση.
Εκφράζει φυσικά (ή περιγράφει) τoν ρυθμό μεταβολής της ταχύτητας ενός σώματος (δηλ. τo πόσο γρήγορα αυτό μεταβάλλει την ταχύτητά του, σε μία τυχαία χρονική στιγμή).
Η επιτάχυνση βασικά είναι η μεταβαλλόμενη ταχύτητα μετατόπισης ( πέρα δώθε ) της κατασκευής.
Όσο ποιο μεγάλη είναι τόσο πιο καταστροφική γίνεται.
Η επιτάχυνση που θα φθάσει κάτω από την κατασκευή ( και τελικά αυτή είναι που μετράει τον κίνδυνο καταστροφής ) δεν εξαρτάτε αποκλειστικά από το μέγεθος του σεισμού, διότι μπορεί το επίκεντρο του σεισμού να είναι μακριά οπότε η επιτάχυνση που θα φθάσει κάτω από την κατασκευή να είναι πολύ μικρή.
Η σύσταση του εδάφους που μεσολαβεί μεταξύ του επίκεντρου του σεισμού και της κατασκευής είναι ένας άλλος παράγοντας ο οποίος αυξάνει ή μειώνει την επιτάχυνση και το πλάτος ταλάντωσης.
Το χώμα αναδεύει την επιτάχυνση 2 με 4 φορές περισσότερο από τον βράχο.
Οι κατασκευές σχεδιάζονται να αντέχουν από 0,16g μέχρι και 0,36g αναλόγως της επικινδυνότητας της περιοχής, και της σπουδαιότητας του έργου.
Βέβαια μπορούν να αντέξουν μεγαλύτερη επιτάχυνση μέχρι και 0,7g αν ο σεισμός δεν έχει διάρκεια και δεν υπάρξει συντονισμός.
Ο μεγαλύτερος σεισμός που έχει γίνει στην Ελλάδα ήταν της τάξεως του 1g
Ο μεγαλύτερος σεισμός που έχει γίνει στον κόσμο ήταν της τάξεως των 2,9g και έγινε στην Χιλή.
Ακόμη η μέγιστη επιτάχυνση που δίνουν οι σεισμολόγοι για κάθε περιοχή η οποία καθορίζει τον δείκτη επικινδυνότητας μιας περιοχής και από αυτή εξαρτάτε ο αντισεισμικός σχεδιασμός των κατασκευών , μπορεί να είναι εσφαλμένη άνω του 10%
Οπότε την άλλη φορά που θα δείτε καταστροφές μην ορκίζεστε ότι φταίει ο πολιτικός μηχανικός και ο εργολάβος.
Ακόμα ο αντισεισμικός σχεδιασμός είναι και θέμα κόστους.
Φτωχές χώρες δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο κόστος του πλήρους αντισεισμικού σχεδιασμού.
Κάτι φθηνό και σίγουρο μπορεί να προκύψει μόνο από τον αντισεισμικό σχεδιασμό που προτείνω ο οποίος μεταφέρει μια έξτρα εξωτερική δύναμη πάνω στην κατασκευή, με σκοπό να ελέγξει την ανελαστική παραμόρφωση.
Οι σημερινές αντισεισμικές κατασκευές έχουν εξαντλήσει την δυναμική που μπορούν να προσφέρουν για τον εξής λόγο.
Για να γίνουν ποιο γερές πρέπει να αυξήσουν τον όγκο του σκυροδέματος και του οπλισμού.
Αυξάνοντας τον όγκο του σκυροδέματος και του οπλισμού αυξάνονται και οι αδρανειακές εντάσεις οπότε μετά από ένα σημείο και μετά είναι δώρον άδωρον.
Η εξωτερική δύναμη που μεταφέρει ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας πάνω στην κατασκευή προερχόμενη από το έδαφος, είναι δύναμη χωρίς μάζα οπότε αυξάνεται η δυναμική της κατασκευής χωρίς να αυξάνονται οι εντάσεις αδράνειας.
+ πολλά άλλα.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 24 Ιουν 2021, 18:14

Προβλήματα και λύσεις του αντισεισμικού σχεδιασμού.
Α) Οι πολιτικοί μηχανικοί λένε ότι οι κατασκευές που σχεδιάζουν αντέχουν σε όλους τους σεισμούς.
Σωστό ή λάθος?
Απάντηση
Λάθος.
Αν ο σεισμός έχει μεγάλη χρονική διάρκεια και μεγάλη επιτάχυνση και επέλθει και συντονισμός οι κατασκευές θα καταρρεύσουν.
Παράδειγμα Σήμερα οι κατασκευές σχεδιάζονται να αντέχουν επιτάχυνση εδάφους 0,36g
Ερώτηση Αν η επιτάχυνση είναι 3g η κατασκευή θα αντέξει?
Απάντηση όχι θα καταρρεύσει.
Ερώτηση Αν ο σεισμός έχει επιτάχυνση 0,36g και χρονική διάρκεια 30 δευτερόλεπτα θα αντέξει?
Απάντηση Ναι.
Ερώτηση Αν ο σεισμός έχει επιτάχυνση 2 g και χρονική διάρκεια 60 δευτερόλεπτα θα αντέξει?
Απάντηση Όχι
Ερώτηση Αν η ιδιοσυχνότητα του κτιρίου και του εδάφους συμπέσουν και επέλθει συντονισμός με διάρκεια σε ένα μέτριο σεισμό οι κατασκευές θα αντέξουν?
Απάντηση όχι.
Πότε οι κατασκευές αντέχουν?
Απάντηση
Όταν οι σεισμοί είναι μικροί άντε μέχρι και 0,5g και αν δεν συντρέχουν οι πάρα πάνω λόγοι χρονικής διάρκειας και συντονισμού.
Ερώτηση
Και γιατί οι κατασκευές δεν αντέχουν την διάρκεια, την μεγάλη επιτάχυνση και τον συντονισμό?
Απάντηση
Η διάρκεια πολλαπλασιάζει την φθορά, η μεγάλη επιτάχυνση προκαλεί την αστοχία και ο συντονισμός μεγαλώνει το πλάτος ταλάντωσης σε κάθε κύκλο σεισμικής φόρτισης, με αποτέλεσμα η παραμόρφωση να είναι πολλή μεγάλη, πολλαπλασιαζόμενη μέσα στον χρόνο.
Υπάρχει λύση?
Απάντηση Ναι υπάρχει.
Η δύναμη της κατασκευής σήμερα εξαρτάτε από την δύναμη των διατομών τους η οποία δεν επαρκεί σε μεγάλους σεισμούς.
Ερώτηση
Και γιατί δεν μεγαλώνουν τις διατομές?
Απάντηση
Γιατί αυξάνοντας την μάζα αυξάνεις και την δύναμη του σεισμού πάνω στην κατασκευή.
Ερώτηση
Και τελικά πια είναι η λύση?
Απάντηση Η λύση είναι να αυξήσουμε την δυναμική απόκρισης χωρίς να αυξήσουμε την μάζα
Ερώτηση
Και πως θα γίνει αυτό?
Απάντηση
Αντλώντας μια εξωτερική δύναμη χωρίς μάζα από το έδαφος την οποία την μεταφέρουμε πάνω στην κατασκευή με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας με σκοπό να ισορροπήσει τις δυνάμεις του σεισμού όσο μεγάλες και αν είναι.
Σήμερα έχουν φορτώσει με χάλυβα την κατασκευή και έχουν αδειάσει τις τσέπες των ιδιοκτητών, χωρίς αποτέλεσμα.
Ερώτηση
Γιατί υπάρχουν περισσότερα προβλήματα από τα πάρα πάνω?
Απάντηση
Ναι υπάρχουν.
Β) Τρις παράγοντες προκαλούν την αστοχία στα δομικά στοιχεία.
Η κάμψη, η ροπή ανατροπής των τοιχωμάτων, και ο προβληματικός μηχανισμός συνεργασίας σκυροδέματος και χάλυβα, αυτός της συνάφειας.
Την κάμψη των κατακόρυφων στοιχείων την σταματάμε εφαρμόζοντας θλιπτική δύναμη στην διατομή τους. Με την ίδια μέθοδο, αυξάνουμε την απόκριση προς την τέμνουσα της βάσης.
Την ροπή ανατροπής του τοιχώματος, την αποτρέπουμε όταν ενώσουμε όλα τα άκρα του με το έδαφος θεμελίωσης.
Και τι πρέπει να κάνουμε, για να εξαλείψουμε τα προβλήματα του μηχανισμού της συνάφειας
Η συνεργασία μεταξύ σκυροδέματος και χάλυβα επιτυγχάνεται με τη συνάφεια.
Με τον όρο συνάφεια ορίζεται η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών που παρεμποδίζουν τη σχετική ολίσθηση μεταξύ των ράβδων του οπλισμού και του σκυροδέματος που τις περιβάλλει.
Οι επιμέρους μηχανισμοί της συνάφειας είναι η πρόσφυση, η τριβή και, για την περίπτωση ράβδων χάλυβα με νευρώσεις, η αντίσταση του σκυροδέματος το οποίο εγκλωβίζεται μεταξύ των νευρώσεων.
Κατά το λίκνισμα της κατασκευής επέρχεται κάμψη στον κορμό του μοχλοβραχίονα του υποστυλώματος.
Κατά την κάμψη η μια του παρειά θλίβεται και η άλλη εφελκύεται. Την θλίψη την παραλαμβάνει το σκυρόδεμα και τον εφελκυσμό ο χάλυβας.
Όμως ο χάλυβας δεν παραλαμβάνει τον εφελκυσμό μόνος του, αλλά χρειάζεται και την συνεργασία του σκυροδέματος μέσο του μηχανισμού της συνάφειας. Και εδώ αρχίζουν τα προβλήματα.
Η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών της συνάφειας θεωρείται ισοδύναμη με την ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια σκυροδέματος και χάλυβα. Όταν οι τάσεις αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων χάλυβα.
Με λίγα λόγια το σκυρόδεμα δεν έχει αντοχές στην διάτμηση και αστοχεί, με αποτέλεσμα οι υπέρ αντοχές του χάλυβα στον εφελκυσμό να ακυρώνονται.
Αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα της συνάφειας και δημιουργείται από την υπέρ αντοχή στον εφελκυσμό του χάλυβα, η οποία στρέφει την αστοχία σε διατμητική μορφή, η οποία είναι άκρως ψαθυρή διότι αδυνατεί να την παραλάβει το σκυρόδεμα.
Συμπέρασμα.
Χρησιμοποιώντας τον μηχανισμό συνεργασίας της συνάφειας οι προδιαγραφές σε εφελκυσμό του χάλυβα ακυρώνονται όταν επέλθει η διάρρηξη και καταστροφή του σκυροδέματος, προκαλούμενη από την ανάπτυξη εντάσεων διάτμησης στην διεπιφάνεια των δύο υλικών.
Υπάρχουν λύσεις για να βελτιωθεί αυτό το πρόβλημα?
Ναι υπάρχουν.
1) Η αύξηση της οριακής τιμής αστοχίας, επιτυγχάνεται με την αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος.
2) Η παρουσία εγκάρσιου οπλισμού δρα ευνοϊκά περιορίζοντας το άνοιγμα των αναπτυσσόμενων ρωγμών.
3) Εν μέρει η μείωση των τάσεων επιτυγχάνεται με αύξηση της επικάλυψης και μείωση της διαμέτρου των ράβδων του οπλισμού.
Το καλύτερο όμως είναι να χρησιμοποιήσουμε τον μηχανισμό της συνάφειας για τον δευτερεύοντα οπλισμό του σκυροδέματος και σαν κύριο οπλισμό των υποστυλωμάτων να χρησιμοποιήσουμε τον μηχανισμό συνεργασίας σκυροδέματος χάλυβα της προέντασης στον οποίον δεν υφίσταται οι εντάσεις της διάτμησης, οπότε δεν ακυρώνουν τις προδιαγραφές του χάλυβα στον εφελκυσμό.
Γ) Η πάκτωση της κατασκευής σταματά τις καθιζήσεις.
Δ) Η προένταση των τοιχωμάτων αυξάνει την ικανότητά τους ως προς την τέμνουσα βάσης κατά 50%
Ε) Η πάκτωση εδάφους κατασκευής σταματάει τις ροπές στους κόμβους.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 29 Ιουν 2021, 08:06

Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 30 Ιουν 2021, 07:44

Ο Αρχιμήδης ήταν Έλληνας μαθηματικός και αυτός που κατανόησε πρώτος την λειτουργία του μηχανισμού του μοχλοβραχίονα.
Είχε πει την γνωστή φράση για να δείξει την δύναμη του μοχλοβραχίονα «Δως μοι πα στω και ταν γαν κινάσω»
(Ειπώθηκε από τον Αρχιμήδη (287-212 π.Χ.) και σημαίνει «Δώσε μου τόπο να σταθώ και την γη θα κινήσω»
Και ερχόμαστε στην σημερινή κατάσταση των κατασκευών, όπου ο φέροντας οργανισμός από οπλισμένο σκυρόδεμα αποτελείται από υποστυλώματα, τοιχώματα και δοκούς, επεκτεινόμενοι καθ ύψος και πλάτος, δηλαδή από τεράστιους μηχανισμούς μοχλοβραχίονα οι οποίοι πολλαπλασιάζουν τις μεγάλες δυνάμεις του σεισμού.
Αυτοί οι τεράστιοι μοχλοβραχίονες του ύψους ( υποστυλώματα ) και του πλάτους ( δοκοί ) ενώνονται στους κόμβους δημιουργώντας έναν γαλαξία αντίθετων ροπών εγειρόμενες από τις σεισμικές μετατοπίσεις και πολλαπλασιαζόμενες από τους μηχανισμούς των μοχλοβραχιόνων.
Αυτές τις δυνάμεις ροπής καλούνται να παραλάβουν οι διατομές του οπλισμένου σκυροδέματος γύρω από τους κόμβους.
Φυσικά είναι αδύνατον να παραληφθούν αυτές οι εντάσεις συγκεντρωμένες σε ένα σημείο της διατομής ( αυτό που αστοχεί πρώτο, κρίσιμη περιοχή αστοχίας ή αλλιώς υπομόχλιο ) και οι πολιτικοί μηχανικοί έχουν σκεφθεί ορισμένα τεχνάσματα για να ξεγελούν την αστοχία της διατομής σε αυτό το σημείο της διατμητικής αστοχίας.
Ένα από αυτά τα τεχνάσματα λέγεται ελαστικότητα.
Όταν η μετατόπιση της κατασκευής είναι μικρή, μέσα στα όρια της ελαστικότητας των υποστυλωμάτων και των δοκών η κατασκευή δεν παρουσιάζει αστοχίες. Δηλαδή σχεδιάζουν την κατασκευή έτσι ώστε να δουλεύει σαν ελατήριο το οποίο αποθηκεύει και εκτονώνει προς την αντίθετη κατεύθυνση την ενέργεια.
Όμως όταν ο σεισμός είναι μεγάλος και οι μετατοπίσεις μεγαλώνουν και η ελαστικότητα των στοιχείων δεν επαρκεί και αρχίζουν να παρουσιάζουν διαρροές ( μικρές ρωγμές )
Εδώ αρχίζει το δεύτερο τέχνασμα που χρησιμοποιούν οι πολιτικοί μηχανικοί για να ξεγελάσουν την μεγάλη αστοχία των διατομών και λέγεται πλαστιμότητα.
Βασικά αυτό που θέλουν να αποφύγουν είναι την δημιουργία μιας μεγάλης ρωγμής, η οποία προδιαθέτει την κατάρρευση της κατασκευής. Προτιμούν να δημιουργηθούν πολλές αλλά πολύ μικρότερες ρωγμές ώστε η κατασκευή να μην καταρρεύσει.
Αυτό το επιτυγχάνουν με την τοποθέτηση πυκνού εγκάρσιου οπλισμού ( τσέρκια ) τοποθετημένα κοντά στα άκρα των στοιχείων όπου πλαισιώνουν τον κόμβο.
Αν ο σεισμός είναι πολύ μεγάλος και δεν είναι αρκετή η ελαστικότητα και η πλαστιμότητα τότε χρησιμοποιούν ένα άλλο τέχνασμα το οποίο λέγεται ικανοτικός σχεδιασμός. Βασικά αυτό που κάνουν είναι να σχεδιάζουν τα υποστυλώματα και τα τοιχώματα να είναι ποιο ισχυρά από ότι είναι οι δοκοί. Οπότε η πρώτη που αστοχεί είναι η δοκός. Και αυτό το κάνουν γιατί όταν αστοχήσει η δοκός απελευθερώνει σεισμική ενέργεια χωρίς να πέσει διότι κρέμεται στον οπλισμό του χάλυβα, ενώ αν αστοχήσει πρώτο το υποστύλωμα με λοξή / μορφή αστοχίας τα πίρε όλα και έφυγε.
Αυτές είναι οι τρεις άμυνες της κατασκευής σήμερα ( ελαστικότητα, πλαστιμότητα, ικανοτικός σχεδιασμός ) που δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να προσπαθούν να ξεχειλώσουν την μετατόπιση ώστε αυτή να είναι μεγαλύτερη από την μετατόπιση του σεισμού. Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 04 Ιούλ 2021, 16:38

Το Απόλυτο αντισεισμικό σύστημα ελέγχου των μετατοπίσεων.
Είναι πολύ αισιόδοξο ένας χτίστης με μόρφωση μέσης εκπαίδευσης, ο οποίος έχει μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας της χώρας του εναντίων του για αυτά που λέει ερευνώντας για την αντισεισμική τεχνολογία των κατασκευών, να φιλοδοξεί και να έχει βάλει ως κύριο στόχο του να αλλάξει τον αντισεισμικό σχεδιασμό των κατασκευών, χωρίς χρηματοδότηση έρευνας, και να πληρώνει τα πάντα αυτός χωρίς κέρδους κέρατα....
1) Αυτό που προσπαθώ να κάνω είναι να ελαττώσω την μετατόπιση του κόμβου ελέγχου ελαχιστοποιώντας την παραμόρφωση, τόσο ώστε να μην έχουμε ανελαστικές μετατοπίσεις.
2) Να αυξήσω την ικανότητα του τοιχώματος κατά 50% ώστε αυτό να παραλαμβάνει επιτυχώς την τέμνουσα της βάσης χωρίς να αστοχεί.
3) Να αποτρέψω την διάρρηξης του σκυροδέματος κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων χάλυβα, που παρατηρείται στον μηχανισμό της συνάφειας, λόγο της υπέρ αντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό ο οποίος στρέφει την αστοχία σε διατμητική μορφή και κατ αυτήν τον τρόπο να αποτρέψω την καταστροφή της κατασκευής και την κατάρρευσή της σε μεγάλους σεισμούς.
Τα πάρα πάνω εξασφαλίζονται σε μεγάλο βαθμό όταν χρησιμοποιήσουμε την συνάφεια ως δευτερεύοντα οπλισμό των τοιχωμάτων, και ως κύριο οπλισμό χρησιμοποιήσουμε την μερική ή και ολική προένταση σε όλες τις παρειές των τοιχωμάτων και σε όλα τα τοιχώματα. Τότε μόνον θα ελαττώσουμε την κάμψη των κορμών που προκαλεί παραμόρφωση και ανελαστικές αστοχίες, θα νικήσουμε την αστοχία από την τέμνουσα βάσης και θα αποτρέψουμε την αστοχία της συνεργασίας σκυροδέματος και χάλυβα.
Αυτά από το έδαφος και επάνω.
Συνεχίζουμε από την επιφάνεια του εδάφους και κάτω.
Αν θέλουμε να αποτρέψουμε πλήρως την ανελαστική παραμόρφωση των διατομών γύρω από τους κόμβους πρέπει να σταματήσουμε να στέλνουμε σε αυτές τις εντάσεις. Είναι θέμα σχεδιασμού που οδηγείς τις εντάσεις. Ο σχεδιασμός πρέπει να εκ τρέπει τις εντάσεις σεισμού μέσα στο έδαφος, πριν αυτές μεταβιβαστούν μέσω των κόμβων πάνω στις διατομές.
Αυτό το εξασφαλίζουμε πακτώνοντας το κάτω μέρος του τένοντα προέντασης με το έδαφος με μηχανισμούς βαθέων αγκυρώσεων.
Αυτό που τελικά κάνω είναι απλό, αλλά αλλάζει τα πάντα. Το ίδιο κάνουν και σήμερα στις προεντεταμένες πρόβολο γέφυρες.
Εφαρμόζω προένταση στις παρειές όλων των τοιχωμάτων + πάκτωση των παρειών στο έδαφος χρησιμοποιώντας τον ίδιο τένοντα προέντασης τον οποίο πακτώνω ισχυρά στο έδαφος χρησιμοποιώντας αγκυρώσεις διαστολής.
Γιατί λέω τοιχώματα και όχι υποστυλώματα.
Τα τοιχώματα διαθέτουν διπλό μοχλοβραχίονα ( ύψους - πλάτους ) και πακτώνοντας όλες τις παρειές τους, μικραίνουν τις εντάσεις έλξης της αγκύρωσης. Ίσως ο τένοντας άνευ συνάφειας και χωρίς καν την προένταση να δουλεύει αποτρέποντας την ροπή ανατροπής του τοιχώματος, αν υπάρχει πάκτωση στο έδαφος και μεγάλο πλάτος του τοιχώματος εν σχέση με το ύψος του.
Φυσικά η πάκτωση της αγκύρωσης στο έδαφος αυξάνει και βελτιώνει τις εδαφικές ζώνες παραλαβής φορτίων, αυξάνοντας την ικανότητα του εδάφους να παραλάβει τις ορθές δυνάμεις του φέροντα οργανισμού και να τις στείλει βαθειά μέσα στο έδαφος. Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Αρχιτεκτονική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών