ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Τέχνη σχεδιασμού κτηρίων, διαφορές, συγκρίσεις, σχολιασμοί.
Άβαταρ μέλους
Δημοκρατικός
Δημοσιεύσεις: 9194
Εγγραφή: 20 Μάιος 2020, 20:49

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Δημοκρατικός » 22 Νοέμ 2020, 20:44

seismic έγραψε:
22 Νοέμ 2020, 17:28
Δημοκρατικός έγραψε:
21 Νοέμ 2020, 21:52
Είναι λυπηρό να χτίζονται ακόμη κατοικίες απο μπετόν.
Είναι ότι καλύτερο υπάρχει στην κατασκευή.
Με τι υλικά θα κατασκεύαζες αυτήν την υπέροχη κυκλαδίτικη αρχοντική αρχιτεκτονική ?
Εικόνα
Εικόνα
ΟSB και πολυουρεθάνη.
Ο χρήστης που κονιορτοποίησε τον τραμπισμό, προασπίζει την υγειονομική ευμάρεια της Ελλάδος, αποκαθιστά την ιστορική αλήθεια και διώκει τις πολεοδομικές αυθαιρεσίες.

https://twitter.com/JoeBiden
https://twitter.com/KamalaHarris

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 26 Νοέμ 2020, 20:59

Πως δουλεύει η πατέντα
Η πατέντα δουλεύει στατικά όπως μια προεντεταμένη κοιλαδογέφυρα.
Γιατί?... η πατέντα δουλεύει καλύτερα σε τοιχώματα από οπλισμένο σκυρόδεμα από ότι δουλεύει σε υποστυλώματα?
Απάντηση. Δουλεύει καλύτερα σε τοιχώματα για τρεις λόγους
α) Στο υποστύλωμα μπορούμε να τοποθετήσουμε μόνο έναν μηχανισμό αγκύρωσης, ενώ στα τοιχώματα τοποθετούμε περισσότερους μηχανισμούς αγκύρωσης, έναν σε κάθε μια από τις πολλές παρειές του. Περισσότεροι μηχανισμοί αγκύρωσης, περισσότερη δύναμη αντίδρασης στον σεισμό.
β) Το υποστύλωμα είναι ένας τεράστιος μοχλός. Για να βρούμε την δύναμη ανατροπής του υποστυλώματος, πολλαπλασιάζουμε την δύναμη επί την απόσταση.
Παράδειγμα. Αν το υποστύλωμα δέχεται στο άνω άκρο του πλάγια δύναμη 10 τόνων και η απόσταση της δύναμης από την βάση είναι 3 μέτρα τότε η δύναμη ανατροπής είναι 3Χ10=30 τόνοι.
Το τοίχωμα
Αν έχουμε ένα τοίχωμα με διαστάσεις ύψος 3 μέτρα και πλάτος 2 μέτρα και εφαρμόσουμε μια πλάγια δύναμη 10 τόνων στο ανώτερο σημείο του, η δύναμη ανατροπής θα είναι ... ύψος Χ δύναμη / πλάτος Δηλαδή 3Χ10/2= 15 τόνους.
Συμπέρασμα. ο μηχανισμός παραλαμβάνει μικρότερη δύναμη ανατροπής στα τοιχώματα από ότι παραλαμβάνει με τα υποστυλώματα.
γ) Οι διατομές του οπλισμένου σκυροδέματος των κατακόρυφων φερόντων στοιχείων, καταπονείται περισσότερο σε θλίψη όταν έχει την πατέντα.
Αυξάνοντας την διατομή των κατακόρυφων στοιχείων του φέροντα οργανισμού, ... αυξάνεται η ικανότητα του οπλισμένου σκυροδέματος να παραλάβει δυνάμεις θλίψης. Τα επιμήκη τοιχώματα έχουν συνήθως μεγαλύτερη διατομή από ότι έχουν τα υποστυλώματα οπότε έχουν και μεγαλύτερη αντοχή να παραλαμβάνουν δυνάμεις θλίψης.
Για τους τρεις παραπάνω λόγους τα επιμήκη τοιχώματα έχουν μεγαλύτερη απόδοση με την πατέντα από ότι έχουν τα υποστυλώματα. Ένας ακόμα λόγος είναι ότι τα τοιχώματα δεν κάμπτονται εύκολα όπως τα υποστυλώματα οπότε έχουν μικρή παραμόρφωση και ακόμα αυξημένη αντοχή προς τις τέμνουσες
ΕικόναΕικόναΕικόνα
Με την μέθοδο σχεδιασμού, προέντασης και πάκτωσης των παρειών των τοιχωμάτων από τα ανώτατα άκρα τους με το έδαφος θεμελίωσης, χρησιμοποιώντας τένοντες άνευ συνάφειας, οι οποίοι φέρουν στα άκρα τους μηχανισμούς αγκύρωσης εδάφους καθώς και μηχανισμούς πάκτωσης και προέντασης, ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις και να τις μεταφέρω μέσο των τενόντων και των κατακόρυφων μεγάλων και ισχυρών διατομών των τοιχωμάτων μέσα στο έδαφος, προλαμβάνοντας και αποτρέποντας την στροφή τους και την κάμψη του κορμού τους, που προκαλούν την παραμόρφωση του φέροντα οργανισμού η οποία συνδέεται άμεσα με τις αστοχίες της κατασκευής στον σεισμό.
Η πάκτωση του μηχανισμού εδάφους εξασφαλίζει συγχρόνως μία πιο ισχυρή φέρουσα ικανότητα του εδάφους θεμελίωσης. Με τον κατάλληλο σχεδιασμό διαστασιολόγισης των τοιχωμάτων και την τοποθέτηση τους σε κατάλληλες θέσεις αποτρέπουμε και τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό που εμφανίζεται σε ασύμμετρες και μεταλλικές υψίκορμες κατασκευές.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 27 Νοέμ 2020, 04:44

«Έφυγε» ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς – Ο εφευρέτης του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς, ο Έλληνας εμπνευστής και δημιουργός του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε ποτέ στην αρχή της δεκαετίας του 1970, άφησε τούτο τον μάταιο κόσμο, εισπράττοντας αδιαφορία, αχαριστία και «διωγμό» από την Ελλάδα.
https://www.newsit.gr/ellada/efyge-o-ko ... sxW4pRKBF4

Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 28 Νοέμ 2020, 21:00

Σύμφωνα με τους σύγχρονους κανονισμούς, ο αντισεισμικός σχεδιασμός των κτιρίων γίνεται με βάση τις απαιτήσεις του ικανοτικού σχεδιασμού και πλαστιμότητας. Η αναπόφευκτη ανελαστική συμπεριφορά υπό ισχυρή σεισμική διέγερση κατευθύνεται σε επιλεγμένα στοιχεία και μηχανισμούς αστοχίας.
Ειδικότερα, η έλλειψη ικανοτικού σχεδιασμού των κόμβων και η σαφώς περιορισμένη πλαστιμότητα των στοιχείων οδηγούν σε ψαθυρές μορφές αστοχίας.
Με λίγα λόγια διαχειρίζονται αναγκαστικά την αστοχία την οποία δεν μπορούν να ελέγξουν διότι δεν μπορούν να ελέγξουν την μεγάλη παραμόρφωση προερχόμενη από την μεγάλη μετατόπιση του εδάφους με χαρακτηριστικά την μεγάλη επιτάχυνση το μεγάλο πλάτος ταλάντωσης και την σεισμική διάρκεια.
Βασικά στέλνουν τις δυνάμεις στους κόμβους, οι οποίοι τις διαμοιράζουν στις διατομές των κορμών των στοιχείων από τα οποία αποτελούνται.
Συμπέρασμα
Η αντοχή μιας κατασκευής εξαρτάτε από τους πολυάριθμους αστάθμητους συντελεστές και εν μέρη τυχηματικούς παράγοντες του σεισμού, και από την αντοχή των διατομών. (Άγνωστη η διεύθυνση του σεισμού, άγνωστο το ακριβές περιεχόμενο των συχνοτήτων της σεισμικής διέγερσης, άγνωστη η διάρκειά της.) Ακόμα οι μέγιστες πιθανές επιταχύνσεις που δίδουν οι σεισμολόγοι, και καθορίζουν τον συντελεστή αντισεισμικού σχεδιασμού έχουν πιθανότητα υπέρβασης, μεγαλύτερης του 10%.
Τι κάνω εγώ με την πρόταση σχεδιασμού.
Απλά εκτρέπω τις σεισμικές εντάσεις μέσα στο έδαφος.
Πως?
Με την μέθοδο σχεδιασμού, προέντασης και πάκτωσης των παρειών των τοιχωμάτων από τα ανώτατα άκρα τους με το έδαφος θεμελίωσης, χρησιμοποιώντας τένοντες άνευ συνάφειας, οι οποίοι φέρουν στα άκρα τους μηχανισμούς αγκύρωσης εδάφους καθώς και μηχανισμούς πάκτωσης και προέντασης, ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις και να τις μεταφέρω μέσο των τενόντων και των κατακόρυφων μεγάλων και ισχυρών διατομών των τοιχωμάτων μέσα στο έδαφος, προλαμβάνοντας και αποτρέποντας την στροφή τους και την κάμψη του κορμού τους, που προκαλούν την παραμόρφωση του φέροντα οργανισμού η οποία συνδέεται άμεσα με τις αστοχίες της κατασκευής στον σεισμό.
Η πάκτωση του μηχανισμού εδάφους εξασφαλίζει συγχρόνως μία πιο ισχυρή φέρουσα ικανότητα του εδάφους θεμελίωσης. Με τον κατάλληλο σχεδιασμό διαστασιολόγισης των τοιχωμάτων και την τοποθέτηση τους σε κατάλληλες θέσεις αποτρέπουμε και τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό που εμφανίζεται σε ασύμμετρες και μεταλλικές υψίκορμες κατασκευές.
Το καλό με την μέθοδο σχεδιασμού που προτείνω είναι ότι δεν αναιρεί την υπάρχουσα μέθοδο αντισεισμικού σχεδιασμού αλλά έχει την δυνατότητα να την ενισχύσει τόσο αποτελεσματικά ώστε μαζί να νικήσουν κάθε σεισμό.
Το ότι στέλνω τις εντάσεις του σεισμού μέσα στο έδαφος πειραματικά έχει αποδειχθεί.
Αν δείτε αυτό το βίντεο μετά το 2,40 λεπτό θα δείτε ότι οι δοκοί που στηρίζεται η σεισμική βάση ανασηκώνονται μερικώς.
Οι δοκοί στο πείραμα εκπροσωπούν το έδαφος και αφού ανασηκώνονται μερικώς σημαίνει ότι οι εντάσεις εκτρέπονται - επιστρέφονται στο έδαφος και δεν πάνε στις διατομές των δοκών να τις σπάσουν.
Στο δεύτερο βίντεο το οποίο ακολουθεί την υφιστάμενη μέθοδο σχεδιασμού και δεν φέρει τον μηχανισμό πάκτωσης καταρρέει.
Προσέξτε τις διατομές στους κόμβους που σπάνε με πολύ μικρότερη επιτάχυνση.
Ερώτημα
Γιατί σχεδιάζεται ακόμα έτσι?

Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 28 Νοέμ 2020, 22:40

Αφιερωμένο από εμένα στους πολιτικούς μηχανικούς... :smt005:
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 03 Δεκ 2020, 06:59

Όποιος δεν έχει βάσανα και θέλει να αποκτήσει να πάρει ένα οικόπεδο να το οικοδομήσει.
Στην ζωή μας υπάρχουν αυτά που λέμε και αυτά που πράττουμε.
Και τα δύο είναι χρήσιμα όταν το ένα συνοδεύει το άλλο.
Εδώ στην Ελλάδα η σκέψη και η πράξη έχουν αυτοκτονικό χαρακτήρα.
Κάθε προϊόν έχει δύο σκέλη. Την ιδέα και τον σχεδιασμό και την κατασκευή του στην πράξη.
Τα βιομηχανικά προϊόντα έχουν τον αρχικό σχεδιασμό και μετά την παραγωγή εκατομμυρίων αντιτύπων.
Τα προϊόντα σχεδιασμού των πολιτικών μηχανικών των αρχιτεκτόνων είναι μοναδικά γιατί κάθε έργο τους έχει τους δικούς του περιορισμούς τις δικές του ουδετερότητες τον δικό του χαρακτήρα, και υπάγεται στο έργο της σκέψης.
Κάθε έργο του μάστορα υπάγεται σε έργο πράξης. Τόσο η σκέψη όσο και η πράξη συντελούν στο καλό ή κακό αποτέλεσμα της κατασκευής.
Και η πράξη και ο σχεδιασμός απαιτούν υψηλές εμπειρικές γνώσεις και το αποτέλεσμα της ποιότητας της κατασκευής εξαρτάτε από αυτούς τους δύο παράγοντες.
Οπότε κάθε προϊόν του μάστορα του πολιτικού μηχανικού και του αρχιτέκτονα δεν μπορεί να κοστίζει το ίδιο με ένα βιομηχανικό προϊόν σειράς παραγωγής. Υπάρχουν βέβαια εμπειρικά μαστόρια τα οποία έχουν κάποιες γνώσεις και από τους τρις κλάδους και είναι ανεκτίμητοι.
Το πρόβλημά τους είναι ο ανταγωνισμός ο οποίος δουλεύει εις βάρος της ποιότητας εσκεμμένα ή από άγνοια εμπειρίας..
Σε κάθε εργασία μετράει η καλή γερή δουλειά, αλλά το ίδιο μετράει και η αρχιτεκτονική της.
Η καλή δουλειά φαίνεται στον χρόνο και σε ένα ισχυρό σεισμό, ενώ την αρχιτεκτονική του χώρου την αισθάνεσαι και την βιώνεις καθημερινά.
Για τους πάρα πάνω λόγους προσέξτε πολύ όταν αποφασίσετε να χτίσετε σπίτι.
Το φθηνό δεν είναι πάντα κακό αλλά εμπεριέχει κινδύνους κακής ποιότητας και άγνοιας.
Το ακριβό εμπεριέχει τους ίδιους κινδύνους σε μικρότερο ποσοστό.
Η καλή φήμη του κατασκευαστή με την μέτρια προσφορά είναι η χρυσή τομή συνεργασίας
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 05 Δεκ 2020, 21:40

Ο αέρας παράγει δύναμη.
Και η αδράνεια παράγει δύναμη
Τα αεροπλάνα χρησιμοποιούν την δύναμη του αέρα για να πετάξουν.
Οι πολιτικοί μηχανικοί χρησιμοποιούν την δύναμη της αδράνειας που ενεργοποιείτε στην κατασκευή όταν ο σεισμός την μετατοπίζει με μια Α επιτάχυνση για να γκρεμίσουν τα σπίτια!
Τα αεροπλάνα κατευθύνουν εκ τρέποντας την δύναμη του αέρα στα διαμορφωμένα πτερά τους για να δημιουργήσουνε άνωση και να πετάξουν.
Οι πολιτικοί μηχανικοί μεταβιβάζουν μέσο των κόμβων τις δυνάμεις αδράνειας στις διατομές των στοιχείων του φέροντα οργανισμού οι οποίες αφού καμφθούν σπάνε.
Βέβαια τα στατικά φορτία των κτιρίων είναι μεγάλα και δεν τους επιτρέπουν να πετάξουν εκτός από τις ελαφριές κατασκευές που τις παίρνει ο αέρας.
Όμως οι πολιτικοί μηχανικοί θα μπορούσαν να σχεδιάσουν έτσι ώστε να εκτρέψουν τις δυνάμεις αδράνειας και να τις μεταφέρουν έξω από την κατασκευή επιστρέφοντας αυτές μέσα στο έδαφος από όπου και προήλθαν.
Είναι θέμα σχεδιασμού που κατευθύνεις όλες τις δυνάμεις και είναι σχεδιαστικό βασικό λάθος των πολιτικών μηχανικών να τις εκ τρέπουν στις διατομές με αποτέλεσμα να γκρεμίζουν το σπίτι στον σεισμό.
Με την μέθοδο σχεδιασμού, προέντασης και πάκτωσης των παρειών των τοιχωμάτων από τα ανώτατα άκρα τους με το έδαφος θεμελίωσης, χρησιμοποιώντας τένοντες άνευ συνάφειας, οι οποίοι φέρουν στα άκρα τους μηχανισμούς αγκύρωσης εδάφους καθώς και μηχανισμούς πάκτωσης και προέντασης, ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις και να τις μεταφέρω μέσο των τενόντων και των κατακόρυφων μεγάλων και ισχυρών διατομών των τοιχωμάτων μέσα στο έδαφος, προλαμβάνοντας και αποτρέποντας την στροφή τους και την κάμψη του κορμού τους, που προκαλούν την παραμόρφωση του φέροντα οργανισμού η οποία συνδέεται άμεσα με τις αστοχίες της κατασκευής στον σεισμό.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 06 Δεκ 2020, 15:02

Οικοδομικές ατάκες. :smt005:

Μηχανικός. Ρίξε λίγο λάσπη εκεί στο ντουβάρι γιατί είναι στραβό.
Σοβατζής. Θα το φέρει ο μπογιατζής!


Μηχανικός. Προς τα που πάνε τα νερά της πλάκας?
Μάστορας. Προς την θάλασσα!
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 06 Δεκ 2020, 22:21

seismic έγραψε:
05 Δεκ 2020, 21:40
Ο αέρας παράγει δύναμη.
Και η αδράνεια παράγει δύναμη
Τα αεροπλάνα χρησιμοποιούν την δύναμη του αέρα για να πετάξουν.
Οι πολιτικοί μηχανικοί χρησιμοποιούν την δύναμη της αδράνειας που ενεργοποιείτε στην κατασκευή όταν ο σεισμός την μετατοπίζει με μια Α επιτάχυνση για να γκρεμίσουν τα σπίτια!
Τα αεροπλάνα κατευθύνουν εκ τρέποντας την δύναμη του αέρα στα διαμορφωμένα πτερά τους για να δημιουργήσουνε άνωση και να πετάξουν.
Οι πολιτικοί μηχανικοί μεταβιβάζουν μέσο των κόμβων τις δυνάμεις αδράνειας στις διατομές των στοιχείων του φέροντα οργανισμού οι οποίες αφού καμφθούν σπάνε.
Βέβαια τα στατικά φορτία των κτιρίων είναι μεγάλα και δεν τους επιτρέπουν να πετάξουν εκτός από τις ελαφριές κατασκευές που τις παίρνει ο αέρας.
Όμως οι πολιτικοί μηχανικοί θα μπορούσαν να σχεδιάσουν έτσι ώστε να εκτρέψουν τις δυνάμεις αδράνειας και να τις μεταφέρουν έξω από την κατασκευή επιστρέφοντας αυτές μέσα στο έδαφος από όπου και προήλθαν.
Είναι θέμα σχεδιασμού που κατευθύνεις όλες τις δυνάμεις και είναι σχεδιαστικό βασικό λάθος των πολιτικών μηχανικών να τις εκ τρέπουν στις διατομές με αποτέλεσμα να γκρεμίζουν το σπίτι στον σεισμό.
Με την μέθοδο σχεδιασμού, προέντασης και πάκτωσης των παρειών των τοιχωμάτων από τα ανώτατα άκρα τους με το έδαφος θεμελίωσης, χρησιμοποιώντας τένοντες άνευ συνάφειας, οι οποίοι φέρουν στα άκρα τους μηχανισμούς αγκύρωσης εδάφους καθώς και μηχανισμούς πάκτωσης και προέντασης, ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις και να τις μεταφέρω μέσο των τενόντων και των κατακόρυφων μεγάλων και ισχυρών διατομών των τοιχωμάτων μέσα στο έδαφος, προλαμβάνοντας και αποτρέποντας την στροφή τους και την κάμψη του κορμού τους, που προκαλούν την παραμόρφωση του φέροντα οργανισμού η οποία συνδέεται άμεσα με τις αστοχίες της κατασκευής στον σεισμό.
Θα μπορούσε να πει ένας πολιτικός μηχανικός ότι είναι καλη ως θεωρία αλλά πολυέξοδο κατασκευαστικά και αντιοικονομικό... Μόνον ως σενάριο ακούγεται σωστό, κατασκευαστικά έχει θέμα
Απάντηση
Ναι.. Έχει πολλά θέματα όχι μόνο ένα. Η έρευνα όμως για αυτόν τον λόγο υπάρχει για να λύνει θέματα και τα έχω λύσει όλα. Μπορώ να σου κατασκευάσω έργα με το μισό κόστος και με την διπλάσια αντοχή. Για κάθε πρόβλημα που νομίζεται ότι υπάρχει έχω την λύση. Είμαι 50 χρόνια κατασκευαστής και κάνω 12 χρόνια έρευνα και ξέρω καλά αν κάτι συμφέρει και αν γίνεται στην πράξη. Π.χ γιατί να σπαταλάμε 1000 μ3 σκυρόδεμα για την στήριξη των ανεμογεννητριών αφού μπορούμε να τις βιδώσουμε στο έδαφος ρίχνοντας το κόστος στο μισό? Γιατί κατασκευάζουμε με τα προκάτ μέχρι δύο ορόφους και δεν κατασκευάζουμε ουρανοξύστες την στιγμή που το προκάτ από Ο.Σ είναι πολύ πιο φθηνό από τις υφιστάμενες κατασκευές και έχει και μεγάλη απόδοση η πατέντα πάνω στα προκάτ? Αν κατασκευάσεις προκάτ ουρανοξύστη δεν συμφέρει? Λύνω προβλήματα στατικής των προκάτ.

Θα μπορούσε να ρωτήσει ένας πολιτικός μηχανικός αν υπάρχουνε μελέτες για τη συμπεριφορά σε κατακόρυφο τένοντα; ....
δεν νομίζω να υπάρχουν...
Σίγουρα θα μείωνε κατά το ήμισυ πιστεύω τις μετατοπίσεις άλλα θα είχαμε θέμα φαντάζομαι με τις αρνητικές τάσεις εδάφους... Και ούτως η άλλως η μέθοδος αυτή θα ακύρωνε ουσιαστικά και θα τροποποιούσε ολόκληρο τον αντισεισμικό κανονισμό πχ τυχηματικές εκκεντρότητες ροπές βάσεως...
Δημιουργούνται καινούρια θέματα 2ας τάξεως λόγω αύξησης αξονικών στη βάση λόγω προέντασης και ότι άλλο μπορεί να σκεφτεί κανείς... Δεν υπάρχει νομίζω βιβλιογραφία ακόμη

Απάντηση
Οι μελέτες σε κατακόρυφο τένοντα δεν διαφέρουν από αυτές των οριζόντιων τενόντων. Είτε λύνεις μια προτεταμένη κοιλαδογέφυρα πακτωμένη σε βάθρο είτε ένα κατακόρυφο προτεταμένο τοίχωμα με το έδαφος είναι ένα και το αυτό. Μύωση των μετατοπίσεων σημαίνει λιγότερη παραμόρφωση η οποία είναι συνδεδεμένη με την μύωση των αστοχιών. Οι τάσεις εδάφους θα αυξηθούν μεν αλλά συγχρόνως η μέθοδος και ο μηχανισμός αγκύρωσης που χρησιμοποιώ βελτιώνει την ικανότητά του να δέχεται φορτία έλξης και θλίψης. Η μέθοδος αυτή ναι είναι ικανή να τροποποιήσει τον αντισεισμικό κανονισμό, ή να γίνει ένα πακέτο με τις προδιαγραφές της μεθόδου και να προσαρμοστεί μέσο ενός λογισμικού στους κανονισμούς ώστε να τους βελτιώσει. Τις ροπές βάσεως και γενικά τις ροπές στους κόμβους τις μειώνει και ξεκουράζει τις διατομές αποτρέποντας διατμητικές αστοχίες. Ως προς τα προβλήματα της πρεοέντασης .... Σε υποστυλώματα εφαρμόζουμε μερική προένταση ή και καθόλου. Σε τοιχώματα εφαρμόζουμε πλήρη προένταση κατασκευάζοντας καλής ποιότητος περισφιγμένο σκυρόδεμα. Βιβλιογραφία δεν υπάρχει αλλά υπάρχει για προτεταμένες κατασκευές που είναι ακριβώς το ίδιο. Αυτό που χρειάζεται να γίνει είναι πειράματα του μηχανισμού πάνω σε διαφορετικής σύστασης εδάφη και σε διαφορετικά βάθη και να γίνει ένας πίνακας με τις προδιαγραφές ώστε να μπορούν οι μηχανικοί να γνωρίζουν τις αξονικές δυνάμεις Ν (kN) τις οποίες δίνατε να παραλάβει η αγκύρωση.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 09 Δεκ 2020, 17:14

Όταν ο μάστορας έχει κέφια!
Χτιστά έπιπλα τσιμεντοκονίας σε τουαλέτα υπό κατασκευή .
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 11 Δεκ 2020, 20:29

Αν επάνω σε ένα τραπέζι τοποθετήσουμε δύο ορθογώνια τοιχώματα.
Στο ένα του ανοίγουμε δύο διαμπερή κατακόρυφες τρύπες από το ανώτατο επίπεδό του με το τρυπάνι, την μία στο ένα και την άλλη στο άλλο του άκρο, και περνάμε μέσα από τις τρύπες δύο μεγάλες βίδες και βιδώνουμε το ορθογώνιο τοίχωμα με το τραπέζι.
Το άλλο ορθογώνιο τοίχωμα απλά το ακουμπάμε όρθιο πάνω στο τραπέζι.
Αν κάποιος κουνήσει το τραπέζι, το ασύνδετο τοίχωμα θα ανατραπεί αμέσως
Το βιδωμένο με το τραπέζι τοίχωμα αντέχει απεριόριστα κουνήματα.
Αυτό έκανα και εγώ με τις κατασκευές για να αντέχουν το κούνημα στον σεισμό.
Βίδωσα τις άκρες των τοιχωμάτων με το έδαφος με σκοπό να τα σταματήσω να ανατρέπονται γιατί η ανατροπή τους σπάει τα δοκάρια με τα οποία συνδέετε στους κόμβους, με αποτέλεσμα να πέφτει το ταβάνι στο κεφάλι μας.
Τόσο απλά έλυσα το πρόβλημα του σεισμού στις κατασκευές.
Κατασκεύασα μια ισχυρή αγκύρωση εδάφους η οποία πακτώνει στο έδαφος τις κατασκευές από το ανώτατο άκρο τους και τις προστατεύει από τις αστοχίες γιατί σταματά την αιτία της παραμόρφωσης ( ανατροπή και κάμψη τοιχώματος ) και ακόμα σταματά και την ολική ανατροπή μιας υψίκορμης κατασκευής.
Δείτε δύο πειράματα που έκανα
Στο ένα βίδωσα την κατασκευή με την σεισμική βάση που αντιπροσωπεύει το έδαφος και δεν έπαθε την παραμικρή αστοχία σε σεισμό τόσο δυνατό που δεν έχει γίνει ποτέ στον κόσμο.
Στο άλλο πείραμα με το ίδιο δοκίμιο αλλά χωρίς τις βίδες έσπασε σε μικρότερο σεισμό.
Φυσικά δεν με βοηθάει κανένας να το κάνω και πράξη στις κατασκευές.
Ελλάδα το μεγαλείο σου!

Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 13 Δεκ 2020, 22:45

Πολλές φορές αναρωτιέμαι γιατί δεν μου απαντούν οι πολιτικοί μηχανικοί όταν τους μιλώ για την έρευνά μου.
Προσπαθώ να καταλάβω γιατί η επιστημονική κοινότητα με αποκλείει από το επιστημονικό έργο της αντισεισμικής τεχνολογίας των κατασκευών.
Αν είναι λάθος αυτά που λέω θα είχα πάρει την απάντηση, αφού γράφω και δημοσιεύω τις απόψεις μου 12 χρόνια και θα τα είχα παρατήσει.
Τι συμβαίνει και με προσπερνούν σαν να μην υπάρχω?
Αν για τους γιατρούς ο καρκίνος είναι η αρρώστια με την περισσότερη έρευνα, για τους πολιτικούς μηχανικούς η αντισεισμική μηχανική είναι το Α και το Ω της έρευνας. Εκατοντάδες χιλιάδες άρθρα έχουν δημοσιευθεί παγκοσμίως για να βελτιώσουν την απόκριση των κατασκευών στον σεισμό έστω και για λίγο. Χιλιάδες πειράματα σε σεισμικές βάσεις έχουν γίνει. Πολλά δις έχουν δοθεί για την αντισεισμική θωράκιση των κατασκευών. Το κυριότερο είναι ότι όλα τα πανεπιστήμια στον κόσμο διδάσκουν την ίδια μέθοδο σχεδιασμού, όλη η βιβλιογραφία έχει γραφτεί πάνω στην ίδια μέθοδο σχεδιασμού η οποία στηρίζεται στην πλαστιμότητα και στον ικανοτικό σχεδιασμό.
Σας έδωσα την απάντηση γιατί δεν ασχολούνται μαζί μου.
Δεν ασχολούνται με την πρότασή μου πάνω στην αντισεισμική τεχνολογία των κατασκευών όχι γιατί δεν έχει σοβαρό επιστημονικό υπόβαθρο αλλά γιατί έχουν εμπεδώσει στο μυαλό τους ότι το σωστό είναι αυτό που σπούδασαν.
Πως ένας μάστορας έρχεται και δίνει μια κλωτσιά σε όλα αυτά και αλλάζει εντελώς τα πάντα?
Αυτός είναι ο λόγος που δεν με αφήνουν να γράφω στα φόρουμ των πολιτικών μηχανικών.
Αυτός είναι ο λόγος που στις δημοσιεύσεις μου στα επιστημονικά περιοδικά έχω τα περισσότερα Downloads αλλά καμία αναφορά.
Βασικά έχω εφεύρει μια νέα αποτελεσματικότερη μέθοδο σχεδιασμού ( και το ξέρουν ) αλλά τους χαλάω την σούπα ( και δεν το θέλουν )
Δεν υπάρχει περίπτωση να μην πάρουν επιστημονική απάντησή μου, σε ερωτήσεις που μου κάνουν, και νομίζουν ότι δεν έχω βρει την λύση.
Εγώ κάνω την έρευνα για αυτή την μέθοδο σχεδιασμού εγώ έχω και τις απαντήσεις σε όλα τα προβλήματα. Δεν τις έχουν οι πολιτικοί μηχανικοί.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 25 Δεκ 2020, 17:37

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ
Ας μιλήσουμε πρακτικά
Πολλές φορές είναι δυσκολότερο σε μια έρευνα να εντοπίσεις τα προβλήματα από το να βρεις την λύση.
Ο χάλυβας αντέχει σε εφελκυσμό και το σκυρόδεμα σε θλίψη. Ένα τοίχωμα από οπλισμένο σκυρόδεμα όταν δέχεται πλάγια εξωτερικά σεισμικά φορτία έχει την τάση να ανατραπεί και να κάμψη τον κορμό του. Και στις δύο περιπτώσεις η μια παρειά του τοιχώματος δέχεται φορτία θλίψης και η άλλη παρειά φορτία εφελκυσμού. Το σκυρόδεμα αναλαμβάνει την θλίψη και ο χάλυβας τον εφελκυσμό. Σκυρόδεμα και χάλυβας συνεργάζονται με τον μηχανισμό της συνάφειας. Με τον όρο συνάφεια εννοούμε ότι το σκυρόδεμα δημιουργεί πρόσφυση πάνω στον χάλυβα και εγκλωβίζεται ανάμεσα στο ανάγλυφό του φέρνοντας μια αντίσταση να ολισθήσει. Πάνω στην διεπιφάνια των δύο υλικών δημιουργούνται ακτινικά εντάσεις διάτμησης. Εδώ βλέπουμε ότι το σκυρόδεμα εκτός των εντάσεων θλίψης που του αναλογούν δέχεται και ισχυρές εντάσεις διάτμησης που του επιβάλει ο μηχανισμός της συνάφειας. Το ερώτημα είναι αν αντέχει το σκυρόδεμα τις ισχυρές εντάσεις διάτμησης που του επιβάλει η υπέρ αντοχή του χάλυβα στον εφελκυσμό. Όχι δεν αντέχει και για τον λόγο αυτό έχουμε εξόλκευση του χάλυβα μέσα από το σκυρόδεμα υπό μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος. Με λίγα λόγια αν τοποθετήσεις μέσα σε βούτυρο τον χάλυβα συνεργασία μηχανισμού συνάφειας δεν θα υπάρξει ποτέ γιατί το ταγκό θέλει δύο.
Αυτό το πρόβλημα της διάτμησης μεγαλώνει όσο εξετάζουμε και άλλες παραμέτρους αυτές της κάμψης. Όταν λέμε κάμψη είναι αδιανόητο να μην υπάρξει εφελκυσμός στην μία παρειά του τοιχώματος, και είναι αδιανόητο να μην υπάρξει κρίσιμη περιοχή αστοχίας.
Τι εννοούμε κρίσιμη περιοχή αστοχίας. Θλίψη δημιουργείται όταν δύο δυνάμεις είναι αντίθετες και τείνουν να συνθλίψουν το σώμα και ο εφελκυσμός δημιουργείται όταν δύο αντίθετες δυνάμεις τείνουν να επιμηκύνουν το σώμα. Η κρίσιμη περιοχή αστοχίας είναι οι περιοχή που διαχωρίζουν την φορά τους οι δυνάμεις θλίψης και εφελκυσμού. Σε αυτή την περιοχή δημιουργούνται οι μέγιστες εντάσεις διαρροής – αστοχίας. Σε μία δοκό η κύρια κρίσιμη περιοχή αστοχίας εμφανίζεται στο κέντρο της ενώ σε ένα πακτωμένο στην βάση υποστύλωμα εμφανίζεται στην διατομή του κοντά στην βάση. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργείτε διαφορά δυναμικού στον μηχανισμό της συνάφειας αφού η συνάφεια του σκυροδέματος και του χάλυβα είναι ισχυρότερη από την κρίσιμη περιοχή και πάνω από ότι είναι αυτή από την κρίσιμη περιοχή και κάτω.
Με λίγα λόγια είναι σαν να έχουμε δέκα ανθρώπους να τραβάνε ένα σχοινί από την μία του πλευρά και έναν μόνο άνθρωπο να τραβάει από την άλλη.
Συνδυάστε τώρα την διαφορά δυναμικού με την ανικανότητα του σκυροδέματος ως προς την διάτμηση η οποία αναπτύσσεται λόγο της υπεραντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό για να καταλάβετε την ανικανότητα του μηχανισμού συνεργασίας της συνάφειας.
Και δεν σταματάει εδώ το κακό.
Υπάρχει και κάτι χειρότερο από την διάτμηση και την διαφορά δυναμικού που δημιουργεί ο μηχανισμός τις συνάφειας.
Υπάρχει και ο μηχανισμός του μοχλοβραχίονα του οποίου ευνοεί την δημιουργία του ο μηχανισμός της συνάφειας. Μοχλοβραχίονας είναι κάθε υποστύλωμα ή τοίχωμα το οποίο εκτίνεται από την βάση μέχρι το δώμα. Ξέρουμε ότι ο μοχλοβραχίονας και το υπομόχλιο του τοιχώματος κατεβάζουν μεγάλες ροπές στην βάση οι οποίες είναι αδύνατον να τις παραλάβουν οι πεδιλοδοκοί Βασικά όπως και ο μηχανισμός του μοχλοβραχίονα έτσι και τα τοιχώματα πολλαπλασιάζουν την δύναμη στην βάση. Φυσικά η δύναμη πολλαπλασιάζεται και στην διατομή του πεδιλοδοκού και στην διατομή του τοιχώματος ευρισκόμενη πλησίον της βάσης.
Συμπέρασμα
Ο πολλαπλασιασμός των εντάσεων από τον μηχανισμό του μοχλοβραχίονα του τοιχώματος σε συνδυασμό με την διαφορά δυναμικού πρόσφυσης και την ανικανότητα της αντοχής του σκυροδέματος στην διάτμηση λόγο της υπέρ αντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό δημιουργούν μια μεγάλη αστοχία διάτμησης τόσο στο σκυρόδεμα επικάλυψης όσο και στην ίδια διατομή του τοιχώματος κοντά στην βάση. Τα αποτελέσματα αυτά τα βλέπετε στην φωτογραφεία.
Υπάρχει λύση για να εξαφανίσουμε τα προβλήματα αστοχίας που σας ανέφερα?
Φυσικά και υπάρχει.
Πως?
Καταργώντας τον μηχανισμό της συνάφειας ως τον κύριο μηχανισμό οπλισμού του σκυροδέματος.
Με ποιόν μηχανισμό θα τον αντικαταστήσουμε?
Έχω την λύση να τον αντικαταστήσουμε με έναν μηχανισμό ο οποίος λύνει τα πάρα πάνω προβλήματα αλλά και πολλά περισσότερα τα οποία θα αναφέρουμε αργότερα.
Μπορείτε να ρωτήσετε ότι θέλετε αν θέλετε.
Χρόνια Πολλά! Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 26 Δεκ 2020, 19:32

seismic έγραψε:
25 Δεκ 2020, 17:37
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ
Ας μιλήσουμε πρακτικά
Πολλές φορές είναι δυσκολότερο σε μια έρευνα να εντοπίσεις τα προβλήματα από το να βρεις την λύση.
Ο χάλυβας αντέχει σε εφελκυσμό και το σκυρόδεμα σε θλίψη. Ένα τοίχωμα από οπλισμένο σκυρόδεμα όταν δέχεται πλάγια εξωτερικά σεισμικά φορτία έχει την τάση να ανατραπεί και να κάμψη τον κορμό του. Και στις δύο περιπτώσεις η μια παρειά του τοιχώματος δέχεται φορτία θλίψης και η άλλη παρειά φορτία εφελκυσμού. Το σκυρόδεμα αναλαμβάνει την θλίψη και ο χάλυβας τον εφελκυσμό. Σκυρόδεμα και χάλυβας συνεργάζονται με τον μηχανισμό της συνάφειας. Με τον όρο συνάφεια εννοούμε ότι το σκυρόδεμα δημιουργεί πρόσφυση πάνω στον χάλυβα και εγκλωβίζεται ανάμεσα στο ανάγλυφό του φέρνοντας μια αντίσταση να ολισθήσει. Πάνω στην διεπιφάνια των δύο υλικών δημιουργούνται ακτινικά εντάσεις διάτμησης. Εδώ βλέπουμε ότι το σκυρόδεμα εκτός των εντάσεων θλίψης που του αναλογούν δέχεται και ισχυρές εντάσεις διάτμησης που του επιβάλει ο μηχανισμός της συνάφειας. Το ερώτημα είναι αν αντέχει το σκυρόδεμα τις ισχυρές εντάσεις διάτμησης που του επιβάλει η υπέρ αντοχή του χάλυβα στον εφελκυσμό. Όχι δεν αντέχει και για τον λόγο αυτό έχουμε εξόλκευση του χάλυβα μέσα από το σκυρόδεμα υπό μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος. Με λίγα λόγια αν τοποθετήσεις μέσα σε βούτυρο τον χάλυβα συνεργασία μηχανισμού συνάφειας δεν θα υπάρξει ποτέ γιατί το ταγκό θέλει δύο.
Αυτό το πρόβλημα της διάτμησης μεγαλώνει όσο εξετάζουμε και άλλες παραμέτρους αυτές της κάμψης. Όταν λέμε κάμψη είναι αδιανόητο να μην υπάρξει εφελκυσμός στην μία παρειά του τοιχώματος, και είναι αδιανόητο να μην υπάρξει κρίσιμη περιοχή αστοχίας.
Τι εννοούμε κρίσιμη περιοχή αστοχίας. Θλίψη δημιουργείται όταν δύο δυνάμεις είναι αντίθετες και τείνουν να συνθλίψουν το σώμα και ο εφελκυσμός δημιουργείται όταν δύο αντίθετες δυνάμεις τείνουν να επιμηκύνουν το σώμα. Η κρίσιμη περιοχή αστοχίας είναι οι περιοχή που διαχωρίζουν την φορά τους οι δυνάμεις θλίψης και εφελκυσμού. Σε αυτή την περιοχή δημιουργούνται οι μέγιστες εντάσεις διαρροής – αστοχίας. Σε μία δοκό η κύρια κρίσιμη περιοχή αστοχίας εμφανίζεται στο κέντρο της ενώ σε ένα πακτωμένο στην βάση υποστύλωμα εμφανίζεται στην διατομή του κοντά στην βάση. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργείτε διαφορά δυναμικού στον μηχανισμό της συνάφειας αφού η συνάφεια του σκυροδέματος και του χάλυβα είναι ισχυρότερη από την κρίσιμη περιοχή και πάνω από ότι είναι αυτή από την κρίσιμη περιοχή και κάτω.
Με λίγα λόγια είναι σαν να έχουμε δέκα ανθρώπους να τραβάνε ένα σχοινί από την μία του πλευρά και έναν μόνο άνθρωπο να τραβάει από την άλλη.
Συνδυάστε τώρα την διαφορά δυναμικού με την ανικανότητα του σκυροδέματος ως προς την διάτμηση η οποία αναπτύσσεται λόγο της υπεραντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό για να καταλάβετε την ανικανότητα του μηχανισμού συνεργασίας της συνάφειας.
Και δεν σταματάει εδώ το κακό.
Υπάρχει και κάτι χειρότερο από την διάτμηση και την διαφορά δυναμικού που δημιουργεί ο μηχανισμός τις συνάφειας.
Υπάρχει και ο μηχανισμός του μοχλοβραχίονα του οποίου ευνοεί την δημιουργία του ο μηχανισμός της συνάφειας. Μοχλοβραχίονας είναι κάθε υποστύλωμα ή τοίχωμα το οποίο εκτίνεται από την βάση μέχρι το δώμα. Ξέρουμε ότι ο μοχλοβραχίονας και το υπομόχλιο του τοιχώματος κατεβάζουν μεγάλες ροπές στην βάση οι οποίες είναι αδύνατον να τις παραλάβουν οι πεδιλοδοκοί Βασικά όπως και ο μηχανισμός του μοχλοβραχίονα έτσι και τα τοιχώματα πολλαπλασιάζουν την δύναμη στην βάση. Φυσικά η δύναμη πολλαπλασιάζεται και στην διατομή του πεδιλοδοκού και στην διατομή του τοιχώματος ευρισκόμενη πλησίον της βάσης.
Συμπέρασμα
Ο πολλαπλασιασμός των εντάσεων από τον μηχανισμό του μοχλοβραχίονα του τοιχώματος σε συνδυασμό με την διαφορά δυναμικού πρόσφυσης και την ανικανότητα της αντοχής του σκυροδέματος στην διάτμηση λόγο της υπέρ αντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό δημιουργούν μια μεγάλη αστοχία διάτμησης τόσο στο σκυρόδεμα επικάλυψης όσο και στην ίδια διατομή του τοιχώματος κοντά στην βάση. Τα αποτελέσματα αυτά τα βλέπετε στην φωτογραφεία.
Υπάρχει λύση για να εξαφανίσουμε τα προβλήματα αστοχίας που σας ανέφερα?
Φυσικά και υπάρχει.
Πως?
Καταργώντας τον μηχανισμό της συνάφειας ως τον κύριο μηχανισμό οπλισμού του σκυροδέματος.
Με ποιόν μηχανισμό θα τον αντικαταστήσουμε?
Έχω την λύση να τον αντικαταστήσουμε με έναν μηχανισμό ο οποίος λύνει τα πάρα πάνω προβλήματα αλλά και πολλά περισσότερα τα οποία θα αναφέρουμε αργότερα.
Μπορείτε να ρωτήσετε ότι θέλετε αν θέλετε.
Χρόνια Πολλά! Εικόνα
Δες το σχήμα.
Η μετατόπιση του εδάφους ( Α ) δημιουργεί την δύναμη αδράνειας ( Β ) η οποία δημιουργεί την ροπή ανατροπής του τοιχώματος ( Γ ) με την βοήθεια της άρθρωσης η οποία επιτρέπει την στροφή. Αυτή η ροπή ανατροπής δημιουργεί δύο δυνάμεις. Την δύναμη ( 1 ) η οποία κατευθύνεται μέσω την διατομής του τοιχώματος διαγωνίως κάτω στην άρθρωση και ισορροπεί με την αντίδραση του εδάφους Η άλλη δύναμη είναι ανοδική ( 2 ) και ανεβαίνει από την διατομή της άλλης παρειάς του τοιχώματος. Η ανοδική δύναμη ( 2 ) έρχεται σε αντίθεση με τα στατικά φορτία της κατασκευής και δημιουργούν τον εφελκυσμό. Εγώ τοποθετώ έναν τένοντα τον ( 3 ) ο οποίος είναι πακτωμένος στο κάτω άκρο του ισχυρά στο έδαφος χρησιμοποιώντας έναν μηχανισμό αγκύρωσης, και διαπερνά την διατομή της παρειάς του τοιχώματος άνευ συνάφειας και πακτώνεται με κοχλία στο ανώτατο επίπεδο του δώματος. Παίρνω μια δύναμη από το έδαφος και την μεταφέρω στο ανώτατο επίπεδο της παρειάς του τοιχώματος με σκοπό αυτή η δύναμη να έρθει σε αντίθεση με την ανοδική δύναμη ( 2 ) και να αποτρέψει την ανατροπή του τοιχώματος και την κάμψη του κορμού του η οποίες αυτές οι δύο αιτίες προκαλούν την παραμόρφωση όλου του φέροντα οργανισμού Αν ελέγξουμε την παραμόρφωση δεν θα έχουμε αστοχίες. Είναι σαν να βάζουμε ένα δάκτυλο στο πάνω μέρος της παρειάς του τοιχώματος για να σταματήσουμε την ανατροπή του τοιχώματος. Αν είναι ωφέλιμο μπορούμε να επιβάλουμε φορτία προέντασης στην διατομή του τοιχώματος. Αλλά αυτό δεν είναι και πολύ απαραίτητο αν μάλιστα δεν θέλουμε να χάσουμε την πλαστιμότητα ή μέρος αυτής. Χωρίς εφελκυσμό δεν υπάρχει κάμψη, δεν υφίσταται κρίσιμη περιοχή αστοχίας. Αφού καταργήσαμε τον εφελκυσμό αντιπαραθέτοντας μια δύναμη προερχόμενη από τον εξωτερικό παράγοντα του εδάφους καταργήθηκε και η κάμψη του τοιχώματος. Χωρίς συνάφεια δεν υφίσταται διατμητική αστοχία λόγο υπέρ αντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό. Χωρίς ροπή ανατροπής του τοιχώματος και κάμψη του κορμού του δεν υφίστανται μεγάλες ροπές στους κόμβους.
Με την μέθοδο σχεδιασμού, προέντασης και πάκτωσης των παρειών των τοιχωμάτων από τα ανώτατα άκρα τους με το έδαφος θεμελίωσης, χρησιμοποιώντας τένοντες άνευ συνάφειας, οι οποίοι φέρουν στα άκρα τους μηχανισμούς αγκύρωσης εδάφους καθώς και μηχανισμούς πάκτωσης και προέντασης, ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις και να τις μεταφέρω μέσο των τενόντων και των κατακόρυφων μεγάλων και ισχυρών διατομών των τοιχωμάτων μέσα στο έδαφος, προλαμβάνοντας και αποτρέποντας την στροφή τους και την κάμψη του κορμού τους, που προκαλούν την παραμόρφωση του φέροντα οργανισμού η οποία συνδέεται άμεσα με τις αστοχίες της κατασκευής στον σεισμό.
Εν πάση περιπτώσει αυτήν την έξτρα αντίδραση που χρειάζονται οι διατομές για να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τον σεισμό θα μπορούσαν να την αντλήσουν από την προτεινόμενη μεθοδολογία σχεδιασμού.
Εικόνα
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

seismic
Δημοσιεύσεις: 7192
Εγγραφή: 02 Μάιος 2019, 18:10
Phorum.gr user: seismic

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic » 27 Δεκ 2020, 07:24

Διευκρινίσεις για την πάρα πάνω ανάρτηση.
κρίσιμη περιοχή αστοχίας είναι η περιοχή της διατομής μιας βέργας που σπάει όταν την λυγίσουμε. Σε αυτήν την περιοχή που σπάει δημιουργείτε θλίψη από την μια πλευρά της βέργας και εφελκυσμός από την άλλη. Ξέρουμε ότι η θλίψη δημιουργείτε όταν δύο αντίθετες δυνάμεις τείνουν να συνθλίψουν ένα σώμα και ο εφελκυσμός δημιουργείτε όταν δύο αντίθετες δυνάμεις τείνουν να επιμηκύνουν ένα σώμα. Ας πάρουμε τον εφελκυσμό. Είπαμε αντίθετες δυνάμεις με διαφορετική φορά. Ωραία. Κάπου πάνω στο σημείο της διατομής αυτές οι αντίθετες δυνάμεις πρέπει να διαχωρίζουν την κατεύθυνση που εφαρμόζονται. Π.χ Αν ένα σχοινί το τραβούν από την μία του άκρη 10 άνθρωποι και από την άλλη του άκρη άλλοι δέκα το σχοινί θα σπάσει κάπου στο κέντρο μεταξύ αυτών των δύο ομάδων ανθρώπων που τραβούν το σχοινί με αντίθετη κατεύθυνση. Αυτή η περιοχή που θα σπάσει το σχοινί είναι η κρίσιμη περιοχή αστοχίας. Αυτή η περιοχή είναι που δέχεται τις μεγαλύτερες εντάσεις και σε αυτή την περιοχή γίνεται ο διαχωρισμός της κατεύθυνσης των δυνάμεων εφελκυσμού Άλλη είναι η κατεύθυνση των δυνάμεων αυτών που τραβούν από δεξιά και άλλη αυτών που τραβούν από αριστερά. Φαντάσου ότι τα χέρια είναι το σκυρόδεμα και το σχοινί ο χάλυβας. Το σχοινί - χάλυβας είναι πάρα πολύ δυνατό γιατί αντέχει στον εφελκυσμό. Τα χέρια - σκυρόδεμα που προσπαθούν να το τραβήξουν δεν μπορούν να το σπάσουν γιατί δεν είναι ικανά. Οπότε η συνάφεια δεν είναι μεγάλη λόγο της υπέρ αντοχής του σχοινιού - χάλυβα στον εφελκυσμό. Διαφορά Δυναμικού Τι εννοώ Η τριβή ανάμεσα στα χέρια και το σχοινί καθώς και η δύναμη που αναπτύσσεται από την αριστερή πλευρά του ενός ανθρώπου δεν είναι ίδια με αυτήν που αναπτύσσεται στην δεξιά πλευρά που τραβούν περισσότεροι άνθρωποι. Οπότε υπάρχει διαφορά δυναμικού Εικόνα
Ακόμα γράφω
Το ερώτημα είναι αν αντέχει το σκυρόδεμα τις ισχυρές εντάσεις διάτμησης που του επιβάλει η υπέρ αντοχή του χάλυβα στον εφελκυσμό (?) Τι εννοώ
Η συνεργασία μεταξύ σκυροδέματος και χάλυβα επιτυγχάνεται με τη συνάφεια. Με τον όρο συνάφεια ορίζεται η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών που παρεμποδίζουν τη σχετική ολίσθηση μεταξύ των ράβδων του οπλισμού και του σκυροδέματος που τις περιβάλλει. Οι επιμέρους μηχανισμοί της συνάφειας είναι η πρόσφυση, η τριβή και, για την περίπτωση ράβδων χάλυβα με νευρώσεις, η αντίσταση του σκυροδέματος το οποίο εγκλωβίζεται μεταξύ των νευρώσεων...;; < Η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών αυτών θεωρείται ισοδύναμη με την ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια σκυροδέματος και χάλυβα.> Όταν οι τάσεις αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων χάλυβα. Α)Το πρώτο πρόβλημα της συνάφειας δημιουργείται από την υπεραντοχή του χάλυβα στον εφελκυσμό, η οποία στρέφει την αστοχία σε διατμητική μορφή, και είναι άκρως ψαθυρή. Ποια είναι η λύση σήμερα για την αντιμετώπιση της καταστροφής της συνάφειας. 1) Εν μέρει η μείωση των τάσεων επιτυγχάνεται με αύξηση της επικάλυψης σκυροδέματος και μείωση της διαμέτρου των ράβδων του οπλισμού. 2) Η αύξηση της οριακής τιμής τους επιτυγχάνεται με αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος. 3) Η παρουσία εγκάρσιου οπλισμού δρα ευνοϊκά περιορίζοντας το άνοιγμα των αναπτυσσόμενων ρωγμών.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Αρχιτεκτονική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών