Σελίδα 1 από 1

Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2023, 16:21
από Ίακχος
Η συντήρηση να ενταχθεί στον αρχικό σχεδιασμό και στο συνολικό προϋπολογισμό των νέων έργων προτείνει ο συλλογικός φορέας των μηχανικών του δημοσίου και υπογραμμίζει ότι γέφυρες, σήραγγες, λιμάνια, σχολεία, αθλητικές εγκαταστάσεις, οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, αντιπλημμυρικά έργα, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, μουσεία δημόσια κτίρια συμπληρώνουν δεκαετίες από την κατασκευή τους και ο έλεγχος και η συντήρηση τους εξαφανίστηκε παντελώς.

Εικόνα
https://ecopress.gr/erchetai-o-megalos- ... UjnvfmUA1k

Re: Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2023, 16:28
από Λίνο Βεντούρα
Οι ελλ ανακαλύπτουν την ανήκουστη έννοια μέχρι τώρα της «συντήρησης»

Re: Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2023, 17:17
από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
.


Αν κρίνουμε οτι για 20 κωλώνες στην Ακρόπολη βλέπουμε σκαλωσιές επί 40 χρόνια φαντάσου τι εννοούν συντήρηση..... :smt005:


.

Re: Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2023, 20:32
από seismic
Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα το οποίο αφορά την στατικότητα των κτιρίων και έχει να κάνει με τον χάλυβα οπλισμού.
Το σκυρόδεμα το 90% της δύναμής του το αποκτά στις πρώτες 28 μέρες και το άλλο 10% στα επόμενα 160 χρόνια.
Υπάρχει σκυρόδεμα από την εποχή των Ρωμαίων εν ζωή στην Αίγυπτο.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στον χάλυβα ο οποίος οξειδώνεται κατά 40% από το οξυγόνο του αέρα, κατά 40% από την υγρασία και κατά 20% από το αλάτι το οποίο υπάρχει μέσα στο νερό κατά την παρασκευή του ή αυτό που μεταφέρεται από την ατμόσφαιρα κοντά σε παραθαλάσσιες περιοχές και απορροφάται από το σκυρόδεμα. Για να προστατευθεί ο χάλυβας πρέπει το σκυρόδεμα της επικάλυψης να έχει πάχος 3,5 εκατοστά και 4,5 εκατοστά στις παραθαλάσσιες περιοχές. Η οξείδωση του χάλυβα έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνει την διάμετρό του έως και 5 φορές και να σπάει το σκυρόδεμα επικάλυψης και να χάνεται η συνάφεια με το σκυρόδεμα και να μειώνεται η αντοχή του χάλυβα. Το πρόβλημα αυτό μεγαλώνει όταν η διάμετρος του οπλισμού είναι μεγάλη και η επικάλυψη σκυροδέματος μικρή. Η λύση μετά από κάθε επισκευή είναι να πετύχουμε ισχυρή πρόσφυση του νέου υλικού επικάλυψης με τον χάλυβα και το παλιό σκυρόδεμα αφενός, και αφετέρου να σταματήσουμε υγρασία και οξυγόνο να εισχωρήσουν και να οξειδώσουν ξανά τον χάλυβα. Για τον λόγο αυτό εκτελούμε τις εξής εργασίες. Καθαρίζουμε με τροχό διαμαντιού την πολύ σκουριά μπρος αλλά και πίσω από τον χάλυβα. Επαλείφουμε τον χάλυβα με βαφή που ονομάζεται αδρανοποιητής σκουριάς ( Σταθεροποιητικά & Αφαιρετικά Σκουριάς ) Επαλείφουμε και το σκυρόδεμα γύρω από τον χάλυβα με το ίδιο υλικό. Χρησιμοποιούμε ιδικό ισχυρό κονίαμα που πουλιέται στο εμπόριο και αντικαθιστά την ισχύ του σκυροδέματος επικάλυψης και εφαρμόζει ισχυρή πρόσφυση. Στο τέλος μαρμαροκονία ή κόλλα πλακιδίων σαν επίχρισμα φινιρίσματος. Αλλά τίποτα από αυτά δεν θα κρατήσει για πολλά χρόνια αν δεν το επαλείψουμε στο τέλος με δύο στρώσεις βαφής, με μονωτικό υγρασίας ταράτσας, και μετά βάψιμο.

Re: Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2023, 20:36
από OANNHSEA
Το λοιπόν:΅
Η συντήρηση (και πολλές φορές η ανακατασκευή ή ανακαίνιση) είναι εντελώς βασική λειτουργία για κάθε κατασκευή.
Το γιατί δεν εκτελείται οφείλεται σε ένα βασικό λόγο: το χρήμα.
Βλέπεται, τα ζώα που ψηφίζουν, δεν νοιάζονται για την συντήρηση. Το μόνο που τους νοιάζει είναι τα "έργα" και τίποτα άλλο.
ΟΜΩΣ!!!
Το πραγματικό κόστος κατασκευής είναι πολύ μικρό σε σχέση με τη συντήρηση.
Για παράδειγμα, άλλες πιο λογικές χώρες, ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΑΝ πολλά ολυμπιακά κτίρια τους μετά από τους Ολυμπιακούς αγώνες, απλά και μόνο για να γλυτώσουν την συντήρηση κάποιων (πλέον) άχρηστων κτιρίων!!!

Εάν αυτό σας φαίνεται παλαβό ή ακραίο, τότε δεν έχετε καταλάβει καν ότι κάθε κατασκευή θέλει συντήρηση.
Θα το γράψω με διαφορετικό τρόπο:
Υπάρχει ένα ανοιχτό ποτάμι - μεγάλο ρέμα - το οποίο περνά μέσα από μία πόλη.
Εάν το κλείσουν και φτιάξουν από πάνω έναν π.χ. αυτοκινητόδρομο, τότε όχι μόνο το κόστος της κατασκευής αυτόματα αυξάνει το ΑΕΠ της χώρας, αλλά αυξάνει και τις αξίες των σπιτιών που είναι δίπλα στο ποτάμι και φυσικά δίνει ψήφους στο κόμμα που θα το κάνει. Τριπλή κίνηση δηλαδή.
Όμως για να γίνει η κατασκευή θα πρέπεια
α) να δανειστεί το κράτος.
β) Μετά την κατασκευή το κράτος θα πρέπει να συντηρεί την όλη κατασκευή,
Για 50-100χρόνια αυτό,
γ) Καθότι μετά θα πρέπει (σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις), να γκρεμιστεί και να κατασκευαστεί από την αρχή!!!

Με λίγα λόγια:
Έχετε καταλάβει τι πούτσα με παϊδι σας περιμένει;

.

Re: Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2023, 20:40
από seismic
OANNHSEA έγραψε:
12 Οκτ 2023, 20:36
Το λοιπόν:΅
Η συντήρηση (και πολλές φορές η ανακατασκευή ή ανακαίνιση) είναι εντελώς βασική λειτουργία για κάθε κατασκευή.
Το γιατί δεν εκτελείται οφείλεται σε ένα βασικό λόγο: το χρήμα.
Βλέπεται, τα ζώα που ψηφίζουν, δεν νοιάζονται για την συντήρηση. Το μόνο που τους νοιάζει είναι τα "έργα" και τίποτα άλλο.
ΟΜΩΣ!!!
Το πραγματικό κόστος κατασκευής είναι πολύ μικρό σε σχέση με τη συντήρηση.
Για παράδειγμα, άλλες πιο λογικές χώρες, ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΑΝ πολλά ολυμπιακά κτίρια τους μετά από τους Ολυμπιακούς αγώνες, απλά και μόνο για να γλυτώσουν την συντήρηση κάποιων (πλέον) άχρηστων κτιρίων!!!

Εάν αυτό σας φαίνεται παλαβό ή ακραίο, τότε δεν έχετε καταλάβει καν ότι κάθε κατασκευή θέλει συντήρηση.
Θα το γράψω με διαφορετικό τρόπο:
Υπάρχει ένα ανοιχτό ποτάμι - μεγάλο ρέμα - το οποίο περνά μέσα από μία πόλη.
Εάν το κλείσουν και φτιάξουν από πάνω έναν π.χ. αυτοκινητόδρομο, τότε όχι μόνο το κόστος της κατασκευής αυτόματα αυξάνει το ΑΕΠ της χώρας, αλλά αυξάνει και τις αξίες των σπιτιών που είναι δίπλα στο ποτάμι και φυσικά δίνει ψήφους στο κόμμα που θα το κάνει. Τριπλή κίνηση δηλαδή.
Όμως για να γίνει η κατασκευή θα πρέπεια
α) να δανειστεί το κράτος.
β) Μετά την κατασκευή το κράτος θα πρέπει να συντηρεί την όλη κατασκευή,
Για 50-100χρόνια αυτό,
γ) Καθότι μετά θα πρέπει (σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις), να γκρεμιστεί και να κατασκευαστεί από την αρχή!!!

Με λίγα λόγια:
Έχετε καταλάβει τι πούτσα με παϊδι σας περιμένει;

.

Και όλα αυτά θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί αν οι βαφές μας ήταν μονωτικές.

Re: Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2023, 20:45
από Awesomatic
OANNHSEA έγραψε:
12 Οκτ 2023, 20:36
Το λοιπόν:΅
Η συντήρηση (και πολλές φορές η ανακατασκευή ή ανακαίνιση) είναι εντελώς βασική λειτουργία για κάθε κατασκευή.
Το γιατί δεν εκτελείται οφείλεται σε ένα βασικό λόγο: το χρήμα.
Βλέπεται, τα ζώα που ψηφίζουν, δεν νοιάζονται για την συντήρηση. Το μόνο που τους νοιάζει είναι τα "έργα" και τίποτα άλλο.
ΟΜΩΣ!!!
Το πραγματικό κόστος κατασκευής είναι πολύ μικρό σε σχέση με τη συντήρηση.
Για παράδειγμα, άλλες πιο λογικές χώρες, ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΑΝ πολλά ολυμπιακά κτίρια τους μετά από τους Ολυμπιακούς αγώνες, απλά και μόνο για να γλυτώσουν την συντήρηση κάποιων (πλέον) άχρηστων κτιρίων!!!

Εάν αυτό σας φαίνεται παλαβό ή ακραίο, τότε δεν έχετε καταλάβει καν ότι κάθε κατασκευή θέλει συντήρηση.
Θα το γράψω με διαφορετικό τρόπο:
Υπάρχει ένα ανοιχτό ποτάμι - μεγάλο ρέμα - το οποίο περνά μέσα από μία πόλη.
Εάν το κλείσουν και φτιάξουν από πάνω έναν π.χ. αυτοκινητόδρομο, τότε όχι μόνο το κόστος της κατασκευής αυτόματα αυξάνει το ΑΕΠ της χώρας, αλλά αυξάνει και τις αξίες των σπιτιών που είναι δίπλα στο ποτάμι και φυσικά δίνει ψήφους στο κόμμα που θα το κάνει. Τριπλή κίνηση δηλαδή.
Όμως για να γίνει η κατασκευή θα πρέπεια
α) να δανειστεί το κράτος.
β) Μετά την κατασκευή το κράτος θα πρέπει να συντηρεί την όλη κατασκευή,
Για 50-100χρόνια αυτό,
γ) Καθότι μετά θα πρέπει (σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις), να γκρεμιστεί και να κατασκευαστεί από την αρχή!!!

Με λίγα λόγια:
Έχετε καταλάβει τι πούτσα με παϊδι σας περιμένει;

.
Από έργα χωρίς συντήρηση άλλο τίποτα αυτή η χώρα. Τα λέγαμε και στο θέμα με τα αντιπλημμυρικά έργα που σταμάτησαν να συντηρούνται κάπου το '70.

Re: Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2023, 20:52
από Zelda
Στην Ελλαδα γινεται συντήρηση οταν παίζει αναλώσιμο και μικροπρομήθεια
Οι μπαταρίες στα σκουπιδιάρικα εδώ που ζω αλλάζουν τουλάχιστον 3 φορές το χρόνο
Μια γκαντεμιά να αδειάζουν συνέχεια...

Re: Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2023, 21:04
από seismic
Το μεγαλύτερο πρόβλημα συντήρησης προέρχεται από την οξείδωση του χάλυβα.
Αν δεν αντικαταστήσουν τον χάλυβα με άλλο ανεξίτηλο υλικό, ή αν δεν τον προστατέψουν με κάποιο τρόπο από την οξείδωση το πρόβλημα θα συνεχίζεται.
Φυσικά τα συμφέροντα δεν θα το αφήσουν αυτό ποτέ να γίνει.
Ήταν κάποιοι που προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν συνθετικό πλαστικό οπλισμό και τους πτώχευσαν βίαια.
Εικόνα
Ο οπλισμός από σύνθετα υλικά μοιάζει με χάλυβα, αλλά είναι κατασκευασμένος από ίνες εμποτισμένες με ειδικά συνδετικά-σκληρυντικά. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατασκευής, σχηματίζονται νευρώσεις στις ράβδους ή ψεκάζεται μια επίστρωση άμμου για τη βελτίωση της πρόσφυσης στο σκυρόδεμα.
Για την παραγωγή εξαρτημάτων, χρησιμοποιούνται διάφοροι τύποι σύνθετων ινών:

1. Fiberglass με προσθήκη θερμοσκληρυνόμενων ρητινών - ενίσχυση fiberglass.
2. Ίνα βασάλτη με προσθήκη ρητινών - ενίσχυση πλαστικού βασάλτη.
3. Carbon fiber (carbon) - ενίσχυση ανθρακονημάτων.
4. Νήμα Kevlar από την DuPont - Ενίσχυση Kevlar.
Πηγή https://optolov.ru/el/other-work-in-the ... elnyh.html

Re: Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 22 Μαρ 2024, 16:13
από Ίακχος
How France surveyed 45,000 bridges in 18 months
After the Morandi Bridge collapsed in Genoa in 2018, the French government ordered an unprecedented survey of France’s bridges, led by the public resilience agency, Cerema.
It was a daunting task.

France has more than 36,000 road authorities responsible for as many as 100,000 bridges, but no national inspection programme to survey local bridges.

https://www.globalconstructionreview.co ... egA1w6GkSQ

Re: Έρχεται ο μεγάλος λογαριασμός των ασυντήρητων υποδομών

Δημοσιεύτηκε: 22 Μαρ 2024, 22:16
από seismic1
Πως να τις συντηρήσουμε τις κατασκευές αφού δεν μπορούμε?
Γιατί τα κτίρια θα αρχίσουν να πέφτουν μόνα τους.
Μονωτικά'' Καλύπτουμε τα πάντα'' Εξωτερικά τους τοίχους Θερμοπρόσοψη με φελιζόλ, τα ταβάνια''
Από μέσα γυψοσανίδες σε ταβάνια και τοίχους
Τι ωραία δροσιά αλλά πάει ο οπτικός έλεγχος.
1.Και γίνεται ένας σεισμός. Πως θα δω την ρωγμή να την επισκευάσω? Στον επόμενο σεισμό ή η ρωγμή θα μεγαλώσει περισσότερο ή το ταβάνι θα μας έρθει στο κεφάλι. Στα γωνιακά υποστυλώματα δεν βλέπεις καμία αστοχία από μέσα γιατί οι εσωτερικές πλευρές του υποστυλώματος καλύπτονται από την τοιχοποιία.
2.Και σκουριάζει ένα σίδερο και σπάει το σκυρόδεμα επικάλυψης και χάνεται η συνεργασία σκυροδέματος και χάλυβα Πως θα επισκευάσω κάτι που δεν βλέπω? ούτε στο ταβάνι ούτε στην κολόνα?
3.Έπιασε μια φωτιά Θα καούμε σαν λαμπάδες. Ξέρετε πόσο ωραία λαμπαδιάζει το φελιζόλ?
Σε αυτές τις πολυκατοικίες ζούμε και τους χειροκροτούμε και νόμους υποχρεωτικούς θερμομονωτικούς θεσπίζουμε για να σκοτωθούμε. Εύγε.