Re: Γέροντες της εποχής μας - Ιερομόναχος Ευθύμιος
Δημοσιεύτηκε: 30 Απρ 2020, 17:07
Πώς θα βάσταζε το συνειδησιακό βάρος από την εξάπλωση του θανατικού που σίγουρα θα γινόταν;»
Εἴδαμε καὶ τὸ ἀποτέλεσμα τῆς προσπάθειας νὰ γίνουν ὁλιγομελεῖς λιτανείες μὲ περιοριστικὰ μέτρα, οἱ ὁποῖες τελικά, εἶτε δὲν δώθηκε ἄδεια καὶ ἀπαγορεύτηκαν νὰ γίνουν, εἶτε ἄν ἐπιδιώχθηκαν χωρὶς ἄδεια, ἔλαβαν παραφουσκωμένα πρόστιμα καὶ κατασχέσεις πινακίδων (περίπτωση Αἰγίου), ἐνῶ γιὰ τὴν Θεία Κοινωνία εἴδαμε καὶ σύρσιμο στὸν Εἰσαγγελέα (περίπτωση Μητροπολίτου Νεκταρίου καὶ π. Γεωργίου Σχοινά).
Τὸ νὰ λέμε βέβαια ὅτι ἄν γινόνταν λιτανείες καὶ προσκυνήματα θὰ ἐξαπλώνοταν τὸ θανατικὸ καὶ θὰ εἴχαμε συνειδησιακὸ βάρος πρόκειται γιὰ κραυγαλέα ὁλιγοπιστία, ἄν ὄχι βλασφημία.
Τὸ θανατικὸ πάντως ἀπὸ ὅτι ἀποδείχθηκε, ὄντως δὲν ἐξαπλώνεται μὲ ὑπαίθριες συναυλίες, κινούμενες πάνω σὲ φορτηγά, ὅπως αὐτὴν τῆς Πρωτοψάλτου, ποὺ τὴν χαιρέτισε μέσα στὸ συνωστισμένο πλήθος καὶ ὁ Πρωθυπουργός.
Τότε, οὔτε μέτρα δὲν χρειάζονται καθόλου, ὑπάρχει πλήρης ἀσφάλεια!
Συνεχἰζουν τὴν προσβολὴ πρὸς τὸν γέροντα: «Εκείνος μέσα στο ασφαλές καλογερικό του κατάλυμα, τί έχει να φοβηθεί;», ἐνῶ λένε γιὰ τὸν Ἅγιο Παΐσιο: «θα έκανε υπακοή στην Εκκλησία σε ό,τι έχει αποφασίσει σε συνεργασία με την Πολιτεία».
Ἐδῶ βέβαια ὡς Ἐκκλησία ἐννοοῦν τὶς ἀποφάσεις τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας. Δόξα ὁ Θεός, πολλὲς φορὲς κάναμε ἀνυπακοὴ μέσα στὴν Τεσσαρακοστὴ καὶ μπορέσαμε καὶ ἐκκλησιαστήκαμε καὶ κοινωνήσαμε, διαφορετικὰ ἀκόμα θὰ μᾶς ἔδερναν οἱ τύψεις τῆς συνειδήσεως μὲ αὐτὲς τὶς ἐντολὲς ποὺ μᾶς δώσανε.
Γράφουν: «Την Εκκλησία που ασεβώς χαρακτηρίζει ο π. Ευθύμιος ‘ταπεινωμένη όσο ποτέ άλλοτε, αποδυναμωμένη και δεσμευμένη από την πολιτεία’».
Ποιὰ ἀκριβῶς εἶναι ἡ ἀσέβεια δηλαδή; Τουλάχιστον ὅσον ἀφορὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἡγεσία, αὐτὸ εἶναι πλήρως ἀλήθεια.
Ἐπίσης γράφουν ἐκ μέρους τοῦ Ἁγίου Παϊσίου: «δεν θα έκρινε και δεν θα κατέκρινε -μάλιστα από διαδικτύου δίκην διαγγέλματος – τις σωτήριες αποφάσεις της Πολιτείας τις οποίες εγκωμιάζουν έγκυρα μέσα ενημέρωσης παγκόσμιας εμβέλειας και προσωπικότητες διεθνώς».
Ἐμεῖς πιστεύουμε ὅτι ὅσον ἀφορὰ τὰ μέτρα γιὰ τὴν Ἐκκλησία, δηλαδὴ τὸ κλείσιμό τους, ὁ Ἅγιος θὰ εἶχε σηκώσει μπαϊράκι.
Ὁ Ἅγιος δὲν ἦταν βέβαια νερόβραστος, καὶ οὔτε ἤθελε τοὺς νερόβραστους.
Καὶ συνεχίζουν γιὰ τὸν Ἅγιο: «Και πάντως δεν θα συμφωνούσε με το κείμενο του π. Ευθυμίου». Μὰ πότε τέλος πάντων ὁ Ἅγιος τοὺς διόρισε ἐκπρόσωπούς του, νὰ κρίνουν ἐκ μέρος του, ἀκόμα καὶ σεβαστὰ πρόσωπα, ὅπως ὁ ἀγαπητὸς γέροντας τῆς Καψάλας
https://www.romfea.gr/katigories/10-apo ... -euthumios
Εἴδαμε καὶ τὸ ἀποτέλεσμα τῆς προσπάθειας νὰ γίνουν ὁλιγομελεῖς λιτανείες μὲ περιοριστικὰ μέτρα, οἱ ὁποῖες τελικά, εἶτε δὲν δώθηκε ἄδεια καὶ ἀπαγορεύτηκαν νὰ γίνουν, εἶτε ἄν ἐπιδιώχθηκαν χωρὶς ἄδεια, ἔλαβαν παραφουσκωμένα πρόστιμα καὶ κατασχέσεις πινακίδων (περίπτωση Αἰγίου), ἐνῶ γιὰ τὴν Θεία Κοινωνία εἴδαμε καὶ σύρσιμο στὸν Εἰσαγγελέα (περίπτωση Μητροπολίτου Νεκταρίου καὶ π. Γεωργίου Σχοινά).
Τὸ νὰ λέμε βέβαια ὅτι ἄν γινόνταν λιτανείες καὶ προσκυνήματα θὰ ἐξαπλώνοταν τὸ θανατικὸ καὶ θὰ εἴχαμε συνειδησιακὸ βάρος πρόκειται γιὰ κραυγαλέα ὁλιγοπιστία, ἄν ὄχι βλασφημία.
Τὸ θανατικὸ πάντως ἀπὸ ὅτι ἀποδείχθηκε, ὄντως δὲν ἐξαπλώνεται μὲ ὑπαίθριες συναυλίες, κινούμενες πάνω σὲ φορτηγά, ὅπως αὐτὴν τῆς Πρωτοψάλτου, ποὺ τὴν χαιρέτισε μέσα στὸ συνωστισμένο πλήθος καὶ ὁ Πρωθυπουργός.
Τότε, οὔτε μέτρα δὲν χρειάζονται καθόλου, ὑπάρχει πλήρης ἀσφάλεια!
Συνεχἰζουν τὴν προσβολὴ πρὸς τὸν γέροντα: «Εκείνος μέσα στο ασφαλές καλογερικό του κατάλυμα, τί έχει να φοβηθεί;», ἐνῶ λένε γιὰ τὸν Ἅγιο Παΐσιο: «θα έκανε υπακοή στην Εκκλησία σε ό,τι έχει αποφασίσει σε συνεργασία με την Πολιτεία».
Ἐδῶ βέβαια ὡς Ἐκκλησία ἐννοοῦν τὶς ἀποφάσεις τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας. Δόξα ὁ Θεός, πολλὲς φορὲς κάναμε ἀνυπακοὴ μέσα στὴν Τεσσαρακοστὴ καὶ μπορέσαμε καὶ ἐκκλησιαστήκαμε καὶ κοινωνήσαμε, διαφορετικὰ ἀκόμα θὰ μᾶς ἔδερναν οἱ τύψεις τῆς συνειδήσεως μὲ αὐτὲς τὶς ἐντολὲς ποὺ μᾶς δώσανε.
Γράφουν: «Την Εκκλησία που ασεβώς χαρακτηρίζει ο π. Ευθύμιος ‘ταπεινωμένη όσο ποτέ άλλοτε, αποδυναμωμένη και δεσμευμένη από την πολιτεία’».
Ποιὰ ἀκριβῶς εἶναι ἡ ἀσέβεια δηλαδή; Τουλάχιστον ὅσον ἀφορὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἡγεσία, αὐτὸ εἶναι πλήρως ἀλήθεια.
Ἐπίσης γράφουν ἐκ μέρους τοῦ Ἁγίου Παϊσίου: «δεν θα έκρινε και δεν θα κατέκρινε -μάλιστα από διαδικτύου δίκην διαγγέλματος – τις σωτήριες αποφάσεις της Πολιτείας τις οποίες εγκωμιάζουν έγκυρα μέσα ενημέρωσης παγκόσμιας εμβέλειας και προσωπικότητες διεθνώς».
Ἐμεῖς πιστεύουμε ὅτι ὅσον ἀφορὰ τὰ μέτρα γιὰ τὴν Ἐκκλησία, δηλαδὴ τὸ κλείσιμό τους, ὁ Ἅγιος θὰ εἶχε σηκώσει μπαϊράκι.
Ὁ Ἅγιος δὲν ἦταν βέβαια νερόβραστος, καὶ οὔτε ἤθελε τοὺς νερόβραστους.
Καὶ συνεχίζουν γιὰ τὸν Ἅγιο: «Και πάντως δεν θα συμφωνούσε με το κείμενο του π. Ευθυμίου». Μὰ πότε τέλος πάντων ὁ Ἅγιος τοὺς διόρισε ἐκπρόσωπούς του, νὰ κρίνουν ἐκ μέρος του, ἀκόμα καὶ σεβαστὰ πρόσωπα, ὅπως ὁ ἀγαπητὸς γέροντας τῆς Καψάλας
https://www.romfea.gr/katigories/10-apo ... -euthumios