Δεν έχεις δίκιο. Ένας που σκότωσε κάποιον και του άρπαξε την περιουσία έχει πολύ καλύτερες πιθανότητες ευτυχίας από έναν ρακένδυτο άστεγο και σίγουρα καλύτερη αίσθηση ασφάλειας από αυτόν. Ο δεύτερος μπορεί να είναι τίμιος και καλός άνθρωπος αλλά οι πιθανότητες να είναι ευτυχισμένος είναι ελάχιστες.nik_killthemall έγραψε: ↑15 Απρ 2023, 10:26αυτο που λεει ο χελι ειναι επιχειρήμα για το κατα ποσο ο εγκληματίας ελλειψει ηθικης (αορατης ηθικης που θα του την εδινε ο αορατος μπαμπουλας δηθεν), εγκληματώντας αύξησε την ευδαιμονια του και την ευχαρίστησή του. Πάντα ο εγκληματίας έχει στο μυαλό του ότι μπορεί να τον πιάσουν ή να τον εκδικηθούν, ποτέ δεν σβήνεται !Green Dragon έγραψε: ↑15 Απρ 2023, 09:35Το πρώτο που γράφεις προφανώς και δεν ισχύει, οι κατά συρροήν εγκληματίες θα έπρεπε να παθαίνουν ανακοπή. Απλά ο άνθρωπος έχει συνήθως την ικανότητα να τα 'σπρώχνει πίσω' όλα αυτά που τον τρώνε και η ζωή συνεχίζεται.
Στο δεύτερο η απάντησή σου είναι λάθος. Μπορεί να μην θυμάσαι το συγκεκριμένο κρουασάν αλλά θυμάσαι πως είναι να τρως κρουασάν. Αν όμως η μνήμη σου διαγράφεται κάθε φορά δεν θα θυμάσαι τίποτα, δεν θα έχεις τίποτα. And you won't be happy
Το να είσαι δικαιος και να μην αδικεις προσφερει μεγαλυτερη ασφαλεια απο το να εισαι αδικος και να αδικεις, και αυτη η ασφαλεια ΕΙΝΑΙ μερος της ευδαιμονιας.
Αυτο που λέει ο χελι προφανώς και ΔΕΝ είναι επιχειρημα για το αν αυτο αρκεί για να αποτρέψει το έγκλημα, προφανώς και δεν αρκεί, όπως ακριβώς και η απειλή του μπαμπούλα σε καποια φανταστική μετα θάνατον ζωή ΟΥΤΕ και αυτη αρκεί για να αποτρέψει τον εγκληματία.
Με λίγα λόγια αν ο ανθρωπος θελει να βρει κινητρα για να μην βλαπτει τον διπλα του ή τον εαυτο του, αυτα τα κινητρα δεν εχουν εργολαβια με αορατους μπαμπουλες.
Το κατα ποσον αυτα τα κινητρα είτε ειναι φιλοσοφικά, ειτε ειναι θεοκρατικα (αορατοι μπαμπουλες), πετυχαινουν να αποτρεψουν την αδικια και το εγκλημα, ειναι αλλο θεμα και προφανως αμφοτερα ΔΕΝ το πετυχαινουν.
Βεβαια οι κοινωνιες τις τελευταιες χιλιετιες εχουν κατακλειστει πολλαπλασια με τα θεοκρατικα κινητρα σε σχεση με τα φιλοσοφικα.
Για το δεύτερο που λες, όπως έχω πει, για να έχει νόημα να είσαι 'καλός' θα πρέπει η ζωή να έχει συνέχεια. Αυτό δεν έχει να κάνει με θεούς τιμωρούς ή κάτι άλλο αντίστοιχο ούτε με ανθρωποκεντρικές θεωρήσεις για την κοινωνία. Αν δεν υπάρχει συνέχεια τότε όλες οι πράξεις ισοδυναμούν με το μηδέν και στερούνται οποιουδήποτε νοήματος.