ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
Πασιφάη
Δημοσιεύσεις: 13588
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:32

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πασιφάη » 18 Ιαν 2021, 12:07

jey_pap έγραψε:
18 Ιαν 2021, 10:58
Πασιφάη έγραψε:
17 Ιαν 2021, 17:01
bluerose έγραψε:
16 Ιαν 2021, 10:39


Εσυ έχασες τον δρόμο σου
Τη δυναμη τη πνευματικη δε τη γυρισες προς τα δεξιά
Δες πρωτα τι προσφέρει η δεξιά πλευρά
Όμως είναι δυσκολη...
Κι ευκολη

Οχι δεν μας νοιάζει τι κάνετε, δε σας πολεμουμε
Εσείς όμως;
Ποιά είσαι συ, που θα διαχωρίσεις τους ανθρώπους ανάλογα την πνευματικότητά τους ή μη και θα τους κατατάξεις στην πλευρά που γουστάρεις;
Ποιά είσαι συ, που θα κρίνεις τα δύσκολα της ζωής του εκάστοτε ανθρώπου, λες και μπαίνεις σπίτι του; Επειδή ο πνευματικός σου, σου αράδιασε πέντε μπαρούφες, έχεις την εντύπωση πως γνωρίζεις τις ανάγκες του, τα θέλω του και κατηγοριοποιείς;
Για να αντιληφθείς κάτι, εσύ και οι εκάστοτε κολλημένοι.
Ο πόλεμος δεν υφίσταται μεταξύ μας, όπως εσύ αφελέστατα θεωρείς, αλλά απέναντι σε ότι έχουμε να διαχειριστούμε που δεν συνάδει με τη λογική. Κάτι που στην ουσία δεν κρίνεται απαραίτητο για την επιβίωσή μας.
Πάρε τη βοήθεια του κοινού και ζήτησε λινκ.
Μόνο στο υπογραμμισμένο θα επιχειρήσω να επέμβω.
Κατ'αρχήν ο "πόλεμος" έγκειται μεταξύ ιδεολογίας που κάποιος θεός δημιούργησε τα πάντα και άλλο δεν ενδιαφέρθηκε πια, αφίνοντας στην τύχη την ανθρωπότητα, και εκείνης της διδασκαλίας κατά την οποία συνεχίζει οΘεός να προνοεί για τον κόσμο.. Στην πρώτη ιδεολογία απόκειται στη λογική λογοκρατούμενη διάνοια του ανθρώπου να φροντίσει για τα πάντα, αφού δεν υπάρχει παρέμβαση θεού, και στη δεύτερη, απόκειται στη συμμετοχή ανθρωπίνης λογικής (...και ενορατικής* τοιαύτης) και παρεμβάσεων Θεού για τα τεκτενόμενα στην ανθρωπότητα και την Κτήση.
Ο "πόλεμος" ξεκίνησε μονόπλευρα από τον Διαφωτισμό κι επεκτάθηκε στα πανεπιστήμια, όπου καθηγητές παρακολουθούνταν μην "συλληφθούν" να ομιλούν για Θεό "παρεμβατικό"..
SpoilerShow
Οι Νέοι Σκεπτικιστές αντεπιτίθενται
«SKEPTIC» ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ Οι Νέοι Σκεπτικιστές αντεπιτίθενται Αν και τα τελευταία χρόνια η δημοτικότητα της New Age αυξάνεται, ένα σπουδαίο περιοδικό βάζει τα πράγματα στη θέση τους Κάθε περαστικός που θα κοντοσταθεί μερικά λεπτά μπροστά σε κάποιο ενημερωμένο περίπτερο της Αθήνας μπορεί να διαπιστώσει την ύπαρξη εντυπωσιακά μεγάλου αριθμού περιοδικών εκδόσεων που εξειδικεύονται
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΟΥ
24 Νοεμβρίου 2008, 22:57 Ενημερώθηκε: 7 Νοεμβρίου 1999, 00:00
Οι Νέοι Σκεπτικιστές αντεπιτίθενται | tovima.gr
Share
Αν και τα τελευταία χρόνια η δημοτικότητα της New Age αυξάνεται, ένα σπουδαίο περιοδικό βάζει τα πράγματα στη θέση τους



Ελλάδα και Τουρκία στο «τούνελ» των διερευνητικών επαφών

Κάθε περαστικός που θα κοντοσταθεί μερικά λεπτά μπροστά σε κάποιο ενημερωμένο περίπτερο της Αθήνας μπορεί να διαπιστώσει την ύπαρξη εντυπωσιακά μεγάλου αριθμού περιοδικών εκδόσεων που εξειδικεύονται στον ευρύτερο χώρο του αποκρυφισμού, της παραψυχολογίας κ.ο.κ. Δεν πρόκειται βέβαια για φαινόμενο αποκλειστικά ελληνικό. Αλλά σε μια χώρα που υιοθετεί το ορθολογικό κοσμοείδωλο της Δύσης η κυκλοφορία τόσων ανταγωνιστικών εντύπων σε μια αγορά με μάλλον περιορισμένο αναγνωστικό κοινό θα όφειλε να προκαλεί ερωτήματα.


Την ίδια στιγμή και στα ίδια περίπτερα, τα πολύ λιγότερα (αναλόγως με το κοινό που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν) περιοδικά εκλαϊκευμένης επιστήμης δεν μπορούν να συγκροτήσουν τον διαμετρικά αντίθετο πόλο. Και αυτό γιατί τα έντυπα της πρώτης κατηγορίας, πέρα από το πληροφοριακό περιεχόμενό τους, διαθέτουν μια αόριστη αλλά διακριτή «lifestyle» πλευρά, που προσφέρει στους αναγνώστες κάτι παραπάνω, και μάλιστα χωρίς κουπόνια: υποστήριξη σε μια διαφορετική στάση ζωής.


Η χαμένη αξιοπρέπεια της επιστήμης


Εχουν προταθεί αρκετές αιτίες για το γεγονός ότι στην αστική δύση κατά τις τελευταίες δεκαετίες του 20ού αιώνα η επιστήμη προοδευτικά χάνει τη θέση που κατείχε ως μόνη έγκυρη μέθοδος για την ερμηνεία του κόσμου. Ορισμένοι μάλιστα διακινδυνεύουν και την εκτίμηση ότι ίσως πρόκειται για εξέλιξη με θετικές πλευρές. Μια παράμετρος όμως που συχνά λανθάνει της προσοχής είναι ότι κατά τη διαδικασία αυτή αρκετοί επιτήδειοι καταπατούν σαφώς τα όρια της νομιμότητας και καρπώνονται οικονομικά και άλλα οφέλη. Οταν στο ζήτημα εμπλέκεται και η ευαίσθητη έννοια της «ελευθερίας του Τύπου», τότε η κατάσταση γίνεται πραγματικά επικίνδυνη.


Η συγκυρία του τέλους της χιλιετίας έχει κάνει ακόμη δημοφιλέστερο το συμπίλημα ιδεών που γενικά περιγράφονται με την ετικέτα «Νέα Εποχή». Αλλά θα ήταν λάθος να πιστέψουμε ότι η θετική προδιάθεση πολλών ανθρώπων προς αυτές τις αντιλήψεις οφείλεται μόνο στην ευπιστία ή στην αφέλεια: μια σοβαρή μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα παρέχει σοβαρές ενδείξεις ότι ακόμη και η πίστη στον Θεό ίσως αποτελεί γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου μας («The God part of the Brain», Matthew Alper, 1998). Είναι απαραίτητο να θυμόμαστε ότι αν η επιστήμη ως δρόμος προς τη γνώση υπερέχει των άλλων που έχει επινοήσει ο άνθρωπος, αυτό οφείλεται στο ότι διαθέτει μηχανισμούς ελέγχου. Η συλλήβδην απόρριψη μιας ιδέας καταργεί την επιστημονική διαδικασία. Και η επιστημονική κοινότητα έχει κατηγορηθεί για δεσποτισμό ακριβώς επειδή απορρίπτει και ιδέες τις οποίες δεν είναι σε θέση να ελέγξει επαρκώς.


Την πιο γόνιμη στάση απέναντι σε όλα αυτά εκφράζει εδώ και μερικά χρόνια το περιοδικό «Skeptic» («Σκεπτικιστής») που εκδίδεται κάθε τέσσερις μήνες στις ΗΠΑ. Οι τακτικοί συνεργάτες του, ένα επιτελείο επιστημόνων από διάφορους τομείς, αναφέρονται συχνά σε θέματα από τον χώρο της παραψυχολογίας και της «Νέας Εποχής», επιχειρώντας να τα προσεγγίσουν με το κριτικό πνεύμα που γέννησε τον Διαφωτισμό. Την ευθύνη της έκδοσης έχει ο Σύλλογος Σκεπτικιστών (Skeptics Society), μια μεγάλη ομάδα με ποικίλες δραστηριότητες, στην οποία μετέχουν και διάσημοι επιστήμονες όπως ο Stephen Jay Gould και ο Richard Dawkins.


Το «Skeptic» δεν έχει πολύχρωμη εκτύπωση και μοντέρνο κασέ. Κάθε σελίδα του αποπνέει μια παλαιομοδίτικη αίσθηση σοβαρότητας, σε σημείο που να μη γίνεται αμέσως αντιληπτό πόσο νεωτερική είναι η αντίληψη την οποία μεταφέρει. Ωστόσο αρκεί η ανάγνωση μερικών σελίδων για να φανεί ότι οι αρθρογράφοι του κοιτάζουν το Σύμπαν με δέος και συχνά με χιούμορ. Είναι μια πολύτιμη στάση που λείπει από την αρθρογραφία άλλων εντύπων εκλαϊκευμένης επιστήμης. Και καθώς συνδυάζεται με κριτικό πνεύμα και με συγκροτημένη επιχειρηματολογία, το περιοδικό είναι από τα πιο ενδιαφέροντα για ανοιχτόμυαλους αναγνώστες.


Η θεματολογία του «Skeptic» προκύπτει τόσο από την επικαιρότητα όσο και από τις διαρκείς απορίες της επιστήμης γύρω από τα ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο. Η σύνταξη θεωρεί «αντίπαλό» της καθέναν που διαστρεβλώνει τη θεωρητική ή εφαρμοσμένη γνώση για να συστήσει κάποιο ψευδοεπιστημονικό σύστημα. Τα άρθρα υποδεικνύουν μεθοδικά τις παρανοήσεις ή την αλλοίωση που υφίσταται κάποια επιστημονική θεώρηση για να στηρίξει «εναλλακτικές» πεποιθήσεις. Και όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, η πρώτη ύλη αφθονεί.


Το πρόβλημα των επιστημόνων που έχουν ακέραια επίγνωση του ρόλου τους είναι ότι δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι «τα ξέρουν όλα». Συχνά όμως είναι σε θέση να αποδεικνύουν σε ποια σημεία πάσχει καταφανώς μια ψευδοεπιστημονική πεποίθηση. Ανάμεσα στους προπομπούς αυτής της ανερχόμενης τάσης ξεχωριστή θέση κατέχει ο μετέπειτα διάσημος Martin Gardner με το βιβλίο του Συρμοί και πλάνες στο όνομα της επιστήμης (Fads and Fallacies in the Name of Science, 1952). Το γεγονός όμως ότι στις ημέρες μας ανακάμπτει ακόμη και η πιο ανυπόστατη θεωρία που κατέρριψε, αυτή περί «Κούφιας Γης», δείχνει ότι η ανάγκη για διαυγείς διαφωτιστές είναι ακατάπαυστη. Και ίσως να γίνεται ακόμη πιο απαραίτητη σήμερα, αφού πια οι εναλλακτικές θεωρίες υφαρπάζουν ακόμη και τα αναπάντητα ερωτηματικά της προηγμένης επιστήμης στην προσπάθειά τους να την υποσκελίσουν (βλ. «Δημιουργιστές»).


Η επιστροφή σε προηγούμενες ζωές…


Οι συνεργάτες του «Skeptic» δεν αντλούν μόνο από τον χώρο των θετικών επιστημών. Στόχοι του περιοδικού γίνονται συχνά και όσοι «αξιοποιούν» την ψυχανάλυση, χρησιμοποιώντας τη λεγόμενη «βαθιά αναδρομή» για επιστροφή σε… προηγούμενες ζωές, αλλά και την εμφύτευση ψευδοαναμνήσεων σε περιπτώσεις «απαχθέντων» από UFO. Ακόμη πιο σημαντική, από πολιτική άποψη, είναι η στάση του εντύπου κατά των φανατικών της ψευδοϊστορίας: η παραποίηση των πηγών από λαϊκιστές όπως οι αρνητές του Ολοκαυτώματος και οι αφροκεντριστές τύπου Λουί Φαρακάν αποτελεί πληγή για την ορθολογική κοινωνία.


Οι στήλες του «Skeptic» δεν ανήκουν μόνο σε επιστήμονες «με τη βούλα». Οι Σκεπτικιστές, αναγνωρίζοντας ότι κανείς δεν κατέχει την ψυχολογία της εξαπάτησης καλύτερα από εκείνους που την ασκούν κατ’ επάγγελμα, δέχτηκαν από νωρίς στις τάξεις τους έναν από τους γνωστότερους μάγους-ταχυδακτυλουργούς των τελευταίων δεκαετιών, τον James «The Amazing» Randi. Αυτός, αν και δεν διαθέτει το θεωρητικό υπόβαθρο των υπολοίπων, μπορεί να δίνει εκ των έσω εικόνες των μηχανισμών που μας κάνουν να εμπιστευόμαστε τις αισθήσεις μας ακόμη και όταν τα δεδομένα αναιρούν την «κοινή λογική» μας. Ανάλογα άρθρα προσφέρει συχνά και ένας νεότερος συνάδελφός του, ο Penn Jilette, από το «αιρετικό» ντουέτο Penn & Teller. Η συνεισφορά τους φέρνει στον νου την αρχετυπική μορφή του «καλλιτέχνη των αποδράσεων» Χάρι Χουντίνι, ο οποίος αφιέρωσε σχεδόν 20 χρόνια στο επιτυχημένο ξεσκέπασμα απατεώνων μέντιουμ και πνευματιστών.


Χωρίς αμφιβολία το «Skeptic» δεν είναι ουδέτερος παρατηρητής ­ συνηγορεί σαφώς υπέρ της επιστημονικής μεθόδου. Παρ’ όλα αυτά οι Σκεπτικιστές έχουν επικριθεί για τη γενναία δόση αυτοσαρκασμού με την οποία εδώ και οκτώ χρόνια απονέμουν τα σατιρικά βραβεία Ig Nobel, σε επιστήμονες που το… παρακάνουν στην προσπάθειά τους να ερμηνεύσουν τον κόσμο. Στην Ελλάδα το περιοδικό μπορεί να βρεθεί στα ξενόγλωσσα βιβλιοπωλεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Skeptics Society διατηρεί web site στη διεύθυνση www. skeptic. com και μετέχει σ’ ένα ευρύ πλέγμα οργανώσεων με ανάλογους στόχους, όπως η CSICOP στις ΗΠΑ και οι ECSO και PARA στην Ευρώπη.





Αν και έχουν περάσει 100 και πλέον χρόνια από τότε που ο Δαρβίνος εισηγήθηκε τη θεωρία περί εξέλιξης των ειδών, υπάρχουν ακόμη πολιτείες των ΗΠΑ που αποτρέπουν την αναφορά της στα σχολικά εγχειρίδια. Πρόκειται για αποτέλεσμα της επιρροής των λεγόμενων Δημιουργιστών (Creationists), ενός ρεύματος θρησκευόμενων που δεν διανοούνται καν να αποδώσουν τη γένεση του Σύμπαντος σε κάτι πέρα από τον Ευφυή Σχεδιασμό. Με αρωγό τον σύλλογο «Χριστιανών Επιστημόνων» ενισχύουν τις θέσεις τους αντλώντας από τα αναπάντητα ερωτήματα της σύγχρονης βιολογίας και γενετικής: Πώς προέκυψε η νέα πληροφορία στους μονοκυτταρικούς οργανισμούς; Και πώς είναι δυνατόν με τη διαδικασία της φυσικής επιλογής (που σήμερα γίνεται δεκτή ως «ατομική επιλογή») να προκύπτουν μη εγωκεντρικά ένστικτα, όπως λ.χ. ο αλτρουισμός; Οι «εξελιξιακοί» προσπαθούν να απαντήσουν αναθεωρώντας την αρχή της «ομαδικής επιλογής», αλλά το ζήτημα εκκρεμεί. Η διαμάχη αυτή απηχεί την ευρύτερη προσπάθεια που καταβάλλουν οι παραθρησκευτικές οργανώσεις για να «χωρέσουν» την επιστήμη στη χριστιανοκεντρική θεώρηση του κόσμου. Το «Skeptic» επανέρχεται τακτικά σε ανάλογα θέματα, ανατρέποντας τα επιχειρήματα που επιδέχονται αναίρεση και αφιερώνοντας αρκετές σελίδες στον διάλογο για τα υπόλοιπα.



Η ψευδοϊστορία και η πολιτική πλευρά της


Στα αναρίθμητα λόμπι που διαστρεβλώνουν ιδιοτελώς την επιστήμη ιδιαίτερη θέση κατέχουν εκείνα που, χαλκεύοντας τις πηγές και παραπληροφορώντας, εισηγούνται κάποια διαφορετική ανάγνωση της ιστορίας. Στις ΗΠΑ ο λαϊκιστής μαύρος ηγέτης Λουί Φαρακάν έχει δημιουργήσει ισχυρό ρεύμα με την ιδιότυπη εκδοχή του για το παρελθόν της αφροαμερικανικής κοινότητας. Γνωστότερη στην Ευρώπη είναι η προσπάθεια των νεοφασιστικών στοιχείων να υποβαθμίσουν τη γενοκτονία των Εβραίων αλλά και μειονοτήτων όπως οι ομοφυλόφιλοι. Το «Skeptic» καταπιάνεται μεθοδικά με τους επίπλαστους αυτούς ισχυρισμούς, αφού ο κίνδυνος είναι ευδιάκριτος: με την κατάλληλη χειραγώγηση του κοινού από μερίδα των media, οι θεωρήσεις αυτές μπορούν εύκολα να διαδοθούν όσο λ.χ. η πίστη στην ύπαρξη των UFO. Χαρακτηριστικό δείγμα της πολιτικής του περιοδικού είναι και το σχετικά πρόσφατο αφιέρωμα στην πληγή της αμερικανικής ιστορίας, τη δολοφονία του προέδρου Κένεντι: αν και καταβάλλεται εμφανώς προσπάθεια προς αποφυγή της «συνωμοσιολογίας», είναι σαφές ότι η σύνταξη δεν πείθεται από την άποψη της επιτροπής Warren και θεωρεί το θέμα ανοιχτό.



Η ιατρική και οι σφετεριστές της


Από όλους τους κλάδους της εφαρμοσμένης επιστήμης κανένας ίσως δεν εφάπτεται τόσο στενά με την ίδια τη διατήρηση της ζωής όσο ο τομέας της ιατρικής. Η ψυχρή λογική δείχνει ότι πρόκειται για αγορά με απίθανο κύκλο εργασιών και άρα για χώρο που προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες στους απατεώνες. Σήμερα που η μονοκρατορία της «δυτικής» ιατρικής αμφισβητείται σθεναρά (έρευνες έδειξαν ότι στις ΗΠΑ το 40% έχει καταφύγει τουλάχιστον μία φορά σε κάποια «εναλλακτική» θεραπεία) εγείρεται σαφώς ζήτημα προστασίας του πολίτη. Την ίδια στιγμή όμως πολλοί θεωρούν ατομικό δικαίωμα το να επιλέγεις τον γιατρό ή τη μέθοδο που θα εμπιστευτείς. Το «Skeptic» επανέρχεται συχνά σε αυτό το ακανθώδες πεδίο: μερικές φορές μεταφέρει σημαντικές ειδήσεις που προκύπτουν από ελεγχόμενες κλινικές έρευνες, όπως λ.χ. αυτήν που απέδειξε ότι η κατάθλιψη αντιμετωπίζεται επιτυχώς μέσω του βελονισμού. Πολύ συχνά όμως καυτηριάζει συγκεκριμένους εκπροσώπους «εναλλακτικών» μεθόδων, υποδεικνύοντας τα σφάλματα στη θεωρία ή την πρακτική τους. Το πρόσφατο αφιέρωμα στην «κβαντική θεραπεία» του Ντιπάκ Τσόπρα ήταν σχεδόν άμεμπτο στην επιστημολογική ακρίβεια με την οποία ανατάμει τη θεωρία και διακρίνει τις έγκυρες πλευρές από τους ευσεβείς πόθους. Αν είχαμε ανάλογη μεταχείριση αμφιλεγόμενων πτυχών της κατεστημένης ιατρικής, θα μπορούσαμε ίσως να μιλάμε για ένα «φωτισμένο» περιοδικό.
(*)
Η ενορατική λογική προτάθηκε από τον L. E. J. Brouwer ως η σωστή λογική για τη συλλογιστική στα μαθηματικά, με βάση την απόρριψη του νόμου της αποκλεισμένης μέσης, ως τμήμα του ενορατισμού. Ο Brouwer απέρριψε την τυποποίηση των μαθηματικών, ο μαθητής του Arend Heyting όμως μελέτησε την ενορατική λογική ως τυπική, όπως έκανε και ο Gerhard Gentzen. Η ενορατική λογική προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον στους επιστήμονες πληροφορικής, καθώς είναι μια εποικοδομητική λογική και μπορεί να εφαρμοστεί για την εξαγωγή προγραμμάτων που επαληθεύονται από αποδείξεις.
Προσπαθείς να επιχειρηματολογήσεις για το θείο και να καταργήσεις τη λογική σκέψη.
Εξ'άλλου στη Μπλου απευθύνθηκα. Προφανώς ζήτησε τη βοήθεια του κοινού ακόμη και σε θέματα που άπτονται απλής λογικής. Τι διάολο. Μπορεί να ανοίγει ασυνάρτητα νήματα, αλλά δεν μπορεί να απαντήσει σε απλές καθημερινές ερωτήσεις, όταν τα βρίσκει σκούρα.
Κι εσύ τί είσαι; Το ''βαρύ'' πυροβολικό;
Άσε μας ρε Τζέι, πρωινιάτικα.
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison

Άβαταρ μέλους
Πασιφάη
Δημοσιεύσεις: 13588
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:32

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πασιφάη » 18 Ιαν 2021, 12:10

Γενιά της Αμαρτίας έγραψε:
16 Ιαν 2021, 13:32
Δεν καταλαβαίνω τίποτα ρε μαλάκα μου.
Άστο ρε γενιά. Ώρες- ώρες προσπαθώ να προσεγγίσω καλοπροαίρετα και τους βγαίνει ο ψυχαναγκασμός σε βαρύτατη μορφή.
Πάω να βάλω ένα τσίπουρο. :lol:
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 18 Ιαν 2021, 12:58

(προσπάθησα να απαλύνω τα άκρα και τπτ άλλο. Ούτε "κοντσέρτο για πολυβόλα" ούτε "βοήθεια κοινού"). Δε θέλω να σκέφτομαι τη θεωρία "μύγα -μέλισσα"*.Έλεος.

(*)
SpoilerShow
...
Η μία λοιπόν μερίδα των ανθρώπων μοιάζει με τη μύγα. Είναι η κατηγορία των ανθρώπων που έχει μάθει πάντα να σκέφτεται και να ψάχνει να βρει ό,τι κακό υπάρχει, αγνοώντας και μη θέλοντας ποτέ να σταθεί στο καλό.
Η άλλη κατηγορία των ανθρώπων μοιάζει με τη μέλισσα.
Η ιδιότητα της μέλισσας είναι να βρίσκει και να κάθεται σε ό,τι καλό και γλυκό υπάρχει. Ας πούμε, για παράδειγμα, πως σε μια αίθουσα, που είναι γεμάτη ακαθαρσίες έχει κάποιος τοποθετήσει σε μια γωνιά ένα λουκούμι. Αν φέρουμε εκεί μια μέλισσα, εκείνη θα πετάξει και.δεν θα καθησει πουθενά έως ότου βρει το λουκούμι και μόνον εκεί θα σταθεί.
Αν πιάσεις τώρα τη μέλισσα και τη ρωτήσεις που υπάρχουν σκουπίδια, αυτή θα σου πει ότι δε γνωρίζει, θα σου πει εκεί υπάρχουν γαρδένιες, εκεί τριανταφυλλιές, εκεί θυμάρι, εκεί μέλι, εκεί ζάχαρη, εκεί λουκούμια και γενικά θα είναι γνωστής όλων των καλών και θά έχει παντελή άγνοια όλων των κακών. Αυτή είναι η δεύτερη ομάδα, των ανθρώπων εκείνων που έχουν καλούς λογισμούς και σκέπτονται και βλέπουν τα καλά.
Όταν σ’ ένα δρόμο βρεθούν νά περπατούν δύο άνθρωποι, οι οποίοι ανήκουν στις δύο αυτές κατηγορίες, τότε φτάνοντας στο σημείο εκείνο όπου ένας τρίτος έκανε την «ανάγκη» του, ο άνθρωπος της πρώτης κατηγορίας, θα πάρει ένα ξύλο και θ’ αρχίσει να σκαλίζει τις ακαθαρσίες. Οταν, όμως περάσει ο άλλος, της δεύτερης κατηγορίας, που μοιάζει με τη μέλισσα, προσπαθεί να βρει τρόπο να τις σκεπάσει με χωμα και με μια πλάκα, για να μην αισθανθούν και οι άλλοι περαστικοί τη δυσωδία αυτή, που προέρχεται απο τις βρωμιές».
Και κατέληξε ο Γέροντας:
«Εγώ σε όσους έρχονται και μου κατηγορούν τους άλλους -και με δυσκολεύουν- τους λέω αυτό το παράδειγμα και τους υποδεικνύω να διαλέξουν σε ποια κατηγορία θέλουν να βρίσκονται και αναλόγως να ψάξουν να βρουν και τους ανάλογους ανθρώπους της κατηγορίας τους».

Πηγή:
Γέροντος Παϊσιου Αγιορείτου Λόγοι, Τόμος Γ’, Σουρωτή Θεσσαλονίκης, εκδ. 2011
Melissokomianet.gr



«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 18 Ιαν 2021, 15:35

Πασιφάη έγραψε:
18 Ιαν 2021, 12:07
jey_pap έγραψε:
18 Ιαν 2021, 10:58
Πασιφάη έγραψε:
17 Ιαν 2021, 17:01


Ποιά είσαι συ, που θα διαχωρίσεις τους ανθρώπους ανάλογα την πνευματικότητά τους ή μη και θα τους κατατάξεις στην πλευρά που γουστάρεις;
Ποιά είσαι συ, που θα κρίνεις τα δύσκολα της ζωής του εκάστοτε ανθρώπου, λες και μπαίνεις σπίτι του; Επειδή ο πνευματικός σου, σου αράδιασε πέντε μπαρούφες, έχεις την εντύπωση πως γνωρίζεις τις ανάγκες του, τα θέλω του και κατηγοριοποιείς;
Για να αντιληφθείς κάτι, εσύ και οι εκάστοτε κολλημένοι.
Ο πόλεμος δεν υφίσταται μεταξύ μας, όπως εσύ αφελέστατα θεωρείς, αλλά απέναντι σε ότι έχουμε να διαχειριστούμε που δεν συνάδει με τη λογική. Κάτι που στην ουσία δεν κρίνεται απαραίτητο για την επιβίωσή μας.
Πάρε τη βοήθεια του κοινού και ζήτησε λινκ.
Μόνο στο υπογραμμισμένο θα επιχειρήσω να επέμβω.
Κατ'αρχήν ο "πόλεμος" έγκειται μεταξύ ιδεολογίας που κάποιος θεός δημιούργησε τα πάντα και άλλο δεν ενδιαφέρθηκε πια, αφίνοντας στην τύχη την ανθρωπότητα, και εκείνης της διδασκαλίας κατά την οποία συνεχίζει οΘεός να προνοεί για τον κόσμο.. Στην πρώτη ιδεολογία απόκειται στη λογική λογοκρατούμενη διάνοια του ανθρώπου να φροντίσει για τα πάντα, αφού δεν υπάρχει παρέμβαση θεού, και στη δεύτερη, απόκειται στη συμμετοχή ανθρωπίνης λογικής (...και ενορατικής* τοιαύτης) και παρεμβάσεων Θεού για τα τεκτενόμενα στην ανθρωπότητα και την Κτήση.
Ο "πόλεμος" ξεκίνησε μονόπλευρα από τον Διαφωτισμό κι επεκτάθηκε στα πανεπιστήμια, όπου καθηγητές παρακολουθούνταν μην "συλληφθούν" να ομιλούν για Θεό "παρεμβατικό"..
SpoilerShow
Οι Νέοι Σκεπτικιστές αντεπιτίθενται
«SKEPTIC» ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ Οι Νέοι Σκεπτικιστές αντεπιτίθενται Αν και τα τελευταία χρόνια η δημοτικότητα της New Age αυξάνεται, ένα σπουδαίο περιοδικό βάζει τα πράγματα στη θέση τους Κάθε περαστικός που θα κοντοσταθεί μερικά λεπτά μπροστά σε κάποιο ενημερωμένο περίπτερο της Αθήνας μπορεί να διαπιστώσει την ύπαρξη εντυπωσιακά μεγάλου αριθμού περιοδικών εκδόσεων που εξειδικεύονται
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΟΥ
24 Νοεμβρίου 2008, 22:57 Ενημερώθηκε: 7 Νοεμβρίου 1999, 00:00
Οι Νέοι Σκεπτικιστές αντεπιτίθενται | tovima.gr
Share
Αν και τα τελευταία χρόνια η δημοτικότητα της New Age αυξάνεται, ένα σπουδαίο περιοδικό βάζει τα πράγματα στη θέση τους



Ελλάδα και Τουρκία στο «τούνελ» των διερευνητικών επαφών

Κάθε περαστικός που θα κοντοσταθεί μερικά λεπτά μπροστά σε κάποιο ενημερωμένο περίπτερο της Αθήνας μπορεί να διαπιστώσει την ύπαρξη εντυπωσιακά μεγάλου αριθμού περιοδικών εκδόσεων που εξειδικεύονται στον ευρύτερο χώρο του αποκρυφισμού, της παραψυχολογίας κ.ο.κ. Δεν πρόκειται βέβαια για φαινόμενο αποκλειστικά ελληνικό. Αλλά σε μια χώρα που υιοθετεί το ορθολογικό κοσμοείδωλο της Δύσης η κυκλοφορία τόσων ανταγωνιστικών εντύπων σε μια αγορά με μάλλον περιορισμένο αναγνωστικό κοινό θα όφειλε να προκαλεί ερωτήματα.


Την ίδια στιγμή και στα ίδια περίπτερα, τα πολύ λιγότερα (αναλόγως με το κοινό που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν) περιοδικά εκλαϊκευμένης επιστήμης δεν μπορούν να συγκροτήσουν τον διαμετρικά αντίθετο πόλο. Και αυτό γιατί τα έντυπα της πρώτης κατηγορίας, πέρα από το πληροφοριακό περιεχόμενό τους, διαθέτουν μια αόριστη αλλά διακριτή «lifestyle» πλευρά, που προσφέρει στους αναγνώστες κάτι παραπάνω, και μάλιστα χωρίς κουπόνια: υποστήριξη σε μια διαφορετική στάση ζωής.


Η χαμένη αξιοπρέπεια της επιστήμης


Εχουν προταθεί αρκετές αιτίες για το γεγονός ότι στην αστική δύση κατά τις τελευταίες δεκαετίες του 20ού αιώνα η επιστήμη προοδευτικά χάνει τη θέση που κατείχε ως μόνη έγκυρη μέθοδος για την ερμηνεία του κόσμου. Ορισμένοι μάλιστα διακινδυνεύουν και την εκτίμηση ότι ίσως πρόκειται για εξέλιξη με θετικές πλευρές. Μια παράμετρος όμως που συχνά λανθάνει της προσοχής είναι ότι κατά τη διαδικασία αυτή αρκετοί επιτήδειοι καταπατούν σαφώς τα όρια της νομιμότητας και καρπώνονται οικονομικά και άλλα οφέλη. Οταν στο ζήτημα εμπλέκεται και η ευαίσθητη έννοια της «ελευθερίας του Τύπου», τότε η κατάσταση γίνεται πραγματικά επικίνδυνη.


Η συγκυρία του τέλους της χιλιετίας έχει κάνει ακόμη δημοφιλέστερο το συμπίλημα ιδεών που γενικά περιγράφονται με την ετικέτα «Νέα Εποχή». Αλλά θα ήταν λάθος να πιστέψουμε ότι η θετική προδιάθεση πολλών ανθρώπων προς αυτές τις αντιλήψεις οφείλεται μόνο στην ευπιστία ή στην αφέλεια: μια σοβαρή μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα παρέχει σοβαρές ενδείξεις ότι ακόμη και η πίστη στον Θεό ίσως αποτελεί γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου μας («The God part of the Brain», Matthew Alper, 1998). Είναι απαραίτητο να θυμόμαστε ότι αν η επιστήμη ως δρόμος προς τη γνώση υπερέχει των άλλων που έχει επινοήσει ο άνθρωπος, αυτό οφείλεται στο ότι διαθέτει μηχανισμούς ελέγχου. Η συλλήβδην απόρριψη μιας ιδέας καταργεί την επιστημονική διαδικασία. Και η επιστημονική κοινότητα έχει κατηγορηθεί για δεσποτισμό ακριβώς επειδή απορρίπτει και ιδέες τις οποίες δεν είναι σε θέση να ελέγξει επαρκώς.


Την πιο γόνιμη στάση απέναντι σε όλα αυτά εκφράζει εδώ και μερικά χρόνια το περιοδικό «Skeptic» («Σκεπτικιστής») που εκδίδεται κάθε τέσσερις μήνες στις ΗΠΑ. Οι τακτικοί συνεργάτες του, ένα επιτελείο επιστημόνων από διάφορους τομείς, αναφέρονται συχνά σε θέματα από τον χώρο της παραψυχολογίας και της «Νέας Εποχής», επιχειρώντας να τα προσεγγίσουν με το κριτικό πνεύμα που γέννησε τον Διαφωτισμό. Την ευθύνη της έκδοσης έχει ο Σύλλογος Σκεπτικιστών (Skeptics Society), μια μεγάλη ομάδα με ποικίλες δραστηριότητες, στην οποία μετέχουν και διάσημοι επιστήμονες όπως ο Stephen Jay Gould και ο Richard Dawkins.


Το «Skeptic» δεν έχει πολύχρωμη εκτύπωση και μοντέρνο κασέ. Κάθε σελίδα του αποπνέει μια παλαιομοδίτικη αίσθηση σοβαρότητας, σε σημείο που να μη γίνεται αμέσως αντιληπτό πόσο νεωτερική είναι η αντίληψη την οποία μεταφέρει. Ωστόσο αρκεί η ανάγνωση μερικών σελίδων για να φανεί ότι οι αρθρογράφοι του κοιτάζουν το Σύμπαν με δέος και συχνά με χιούμορ. Είναι μια πολύτιμη στάση που λείπει από την αρθρογραφία άλλων εντύπων εκλαϊκευμένης επιστήμης. Και καθώς συνδυάζεται με κριτικό πνεύμα και με συγκροτημένη επιχειρηματολογία, το περιοδικό είναι από τα πιο ενδιαφέροντα για ανοιχτόμυαλους αναγνώστες.


Η θεματολογία του «Skeptic» προκύπτει τόσο από την επικαιρότητα όσο και από τις διαρκείς απορίες της επιστήμης γύρω από τα ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο. Η σύνταξη θεωρεί «αντίπαλό» της καθέναν που διαστρεβλώνει τη θεωρητική ή εφαρμοσμένη γνώση για να συστήσει κάποιο ψευδοεπιστημονικό σύστημα. Τα άρθρα υποδεικνύουν μεθοδικά τις παρανοήσεις ή την αλλοίωση που υφίσταται κάποια επιστημονική θεώρηση για να στηρίξει «εναλλακτικές» πεποιθήσεις. Και όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, η πρώτη ύλη αφθονεί.


Το πρόβλημα των επιστημόνων που έχουν ακέραια επίγνωση του ρόλου τους είναι ότι δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι «τα ξέρουν όλα». Συχνά όμως είναι σε θέση να αποδεικνύουν σε ποια σημεία πάσχει καταφανώς μια ψευδοεπιστημονική πεποίθηση. Ανάμεσα στους προπομπούς αυτής της ανερχόμενης τάσης ξεχωριστή θέση κατέχει ο μετέπειτα διάσημος Martin Gardner με το βιβλίο του Συρμοί και πλάνες στο όνομα της επιστήμης (Fads and Fallacies in the Name of Science, 1952). Το γεγονός όμως ότι στις ημέρες μας ανακάμπτει ακόμη και η πιο ανυπόστατη θεωρία που κατέρριψε, αυτή περί «Κούφιας Γης», δείχνει ότι η ανάγκη για διαυγείς διαφωτιστές είναι ακατάπαυστη. Και ίσως να γίνεται ακόμη πιο απαραίτητη σήμερα, αφού πια οι εναλλακτικές θεωρίες υφαρπάζουν ακόμη και τα αναπάντητα ερωτηματικά της προηγμένης επιστήμης στην προσπάθειά τους να την υποσκελίσουν (βλ. «Δημιουργιστές»).


Η επιστροφή σε προηγούμενες ζωές…


Οι συνεργάτες του «Skeptic» δεν αντλούν μόνο από τον χώρο των θετικών επιστημών. Στόχοι του περιοδικού γίνονται συχνά και όσοι «αξιοποιούν» την ψυχανάλυση, χρησιμοποιώντας τη λεγόμενη «βαθιά αναδρομή» για επιστροφή σε… προηγούμενες ζωές, αλλά και την εμφύτευση ψευδοαναμνήσεων σε περιπτώσεις «απαχθέντων» από UFO. Ακόμη πιο σημαντική, από πολιτική άποψη, είναι η στάση του εντύπου κατά των φανατικών της ψευδοϊστορίας: η παραποίηση των πηγών από λαϊκιστές όπως οι αρνητές του Ολοκαυτώματος και οι αφροκεντριστές τύπου Λουί Φαρακάν αποτελεί πληγή για την ορθολογική κοινωνία.


Οι στήλες του «Skeptic» δεν ανήκουν μόνο σε επιστήμονες «με τη βούλα». Οι Σκεπτικιστές, αναγνωρίζοντας ότι κανείς δεν κατέχει την ψυχολογία της εξαπάτησης καλύτερα από εκείνους που την ασκούν κατ’ επάγγελμα, δέχτηκαν από νωρίς στις τάξεις τους έναν από τους γνωστότερους μάγους-ταχυδακτυλουργούς των τελευταίων δεκαετιών, τον James «The Amazing» Randi. Αυτός, αν και δεν διαθέτει το θεωρητικό υπόβαθρο των υπολοίπων, μπορεί να δίνει εκ των έσω εικόνες των μηχανισμών που μας κάνουν να εμπιστευόμαστε τις αισθήσεις μας ακόμη και όταν τα δεδομένα αναιρούν την «κοινή λογική» μας. Ανάλογα άρθρα προσφέρει συχνά και ένας νεότερος συνάδελφός του, ο Penn Jilette, από το «αιρετικό» ντουέτο Penn & Teller. Η συνεισφορά τους φέρνει στον νου την αρχετυπική μορφή του «καλλιτέχνη των αποδράσεων» Χάρι Χουντίνι, ο οποίος αφιέρωσε σχεδόν 20 χρόνια στο επιτυχημένο ξεσκέπασμα απατεώνων μέντιουμ και πνευματιστών.


Χωρίς αμφιβολία το «Skeptic» δεν είναι ουδέτερος παρατηρητής ­ συνηγορεί σαφώς υπέρ της επιστημονικής μεθόδου. Παρ’ όλα αυτά οι Σκεπτικιστές έχουν επικριθεί για τη γενναία δόση αυτοσαρκασμού με την οποία εδώ και οκτώ χρόνια απονέμουν τα σατιρικά βραβεία Ig Nobel, σε επιστήμονες που το… παρακάνουν στην προσπάθειά τους να ερμηνεύσουν τον κόσμο. Στην Ελλάδα το περιοδικό μπορεί να βρεθεί στα ξενόγλωσσα βιβλιοπωλεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Skeptics Society διατηρεί web site στη διεύθυνση www. skeptic. com και μετέχει σ’ ένα ευρύ πλέγμα οργανώσεων με ανάλογους στόχους, όπως η CSICOP στις ΗΠΑ και οι ECSO και PARA στην Ευρώπη.





Αν και έχουν περάσει 100 και πλέον χρόνια από τότε που ο Δαρβίνος εισηγήθηκε τη θεωρία περί εξέλιξης των ειδών, υπάρχουν ακόμη πολιτείες των ΗΠΑ που αποτρέπουν την αναφορά της στα σχολικά εγχειρίδια. Πρόκειται για αποτέλεσμα της επιρροής των λεγόμενων Δημιουργιστών (Creationists), ενός ρεύματος θρησκευόμενων που δεν διανοούνται καν να αποδώσουν τη γένεση του Σύμπαντος σε κάτι πέρα από τον Ευφυή Σχεδιασμό. Με αρωγό τον σύλλογο «Χριστιανών Επιστημόνων» ενισχύουν τις θέσεις τους αντλώντας από τα αναπάντητα ερωτήματα της σύγχρονης βιολογίας και γενετικής: Πώς προέκυψε η νέα πληροφορία στους μονοκυτταρικούς οργανισμούς; Και πώς είναι δυνατόν με τη διαδικασία της φυσικής επιλογής (που σήμερα γίνεται δεκτή ως «ατομική επιλογή») να προκύπτουν μη εγωκεντρικά ένστικτα, όπως λ.χ. ο αλτρουισμός; Οι «εξελιξιακοί» προσπαθούν να απαντήσουν αναθεωρώντας την αρχή της «ομαδικής επιλογής», αλλά το ζήτημα εκκρεμεί. Η διαμάχη αυτή απηχεί την ευρύτερη προσπάθεια που καταβάλλουν οι παραθρησκευτικές οργανώσεις για να «χωρέσουν» την επιστήμη στη χριστιανοκεντρική θεώρηση του κόσμου. Το «Skeptic» επανέρχεται τακτικά σε ανάλογα θέματα, ανατρέποντας τα επιχειρήματα που επιδέχονται αναίρεση και αφιερώνοντας αρκετές σελίδες στον διάλογο για τα υπόλοιπα.



Η ψευδοϊστορία και η πολιτική πλευρά της


Στα αναρίθμητα λόμπι που διαστρεβλώνουν ιδιοτελώς την επιστήμη ιδιαίτερη θέση κατέχουν εκείνα που, χαλκεύοντας τις πηγές και παραπληροφορώντας, εισηγούνται κάποια διαφορετική ανάγνωση της ιστορίας. Στις ΗΠΑ ο λαϊκιστής μαύρος ηγέτης Λουί Φαρακάν έχει δημιουργήσει ισχυρό ρεύμα με την ιδιότυπη εκδοχή του για το παρελθόν της αφροαμερικανικής κοινότητας. Γνωστότερη στην Ευρώπη είναι η προσπάθεια των νεοφασιστικών στοιχείων να υποβαθμίσουν τη γενοκτονία των Εβραίων αλλά και μειονοτήτων όπως οι ομοφυλόφιλοι. Το «Skeptic» καταπιάνεται μεθοδικά με τους επίπλαστους αυτούς ισχυρισμούς, αφού ο κίνδυνος είναι ευδιάκριτος: με την κατάλληλη χειραγώγηση του κοινού από μερίδα των media, οι θεωρήσεις αυτές μπορούν εύκολα να διαδοθούν όσο λ.χ. η πίστη στην ύπαρξη των UFO. Χαρακτηριστικό δείγμα της πολιτικής του περιοδικού είναι και το σχετικά πρόσφατο αφιέρωμα στην πληγή της αμερικανικής ιστορίας, τη δολοφονία του προέδρου Κένεντι: αν και καταβάλλεται εμφανώς προσπάθεια προς αποφυγή της «συνωμοσιολογίας», είναι σαφές ότι η σύνταξη δεν πείθεται από την άποψη της επιτροπής Warren και θεωρεί το θέμα ανοιχτό.



Η ιατρική και οι σφετεριστές της


Από όλους τους κλάδους της εφαρμοσμένης επιστήμης κανένας ίσως δεν εφάπτεται τόσο στενά με την ίδια τη διατήρηση της ζωής όσο ο τομέας της ιατρικής. Η ψυχρή λογική δείχνει ότι πρόκειται για αγορά με απίθανο κύκλο εργασιών και άρα για χώρο που προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες στους απατεώνες. Σήμερα που η μονοκρατορία της «δυτικής» ιατρικής αμφισβητείται σθεναρά (έρευνες έδειξαν ότι στις ΗΠΑ το 40% έχει καταφύγει τουλάχιστον μία φορά σε κάποια «εναλλακτική» θεραπεία) εγείρεται σαφώς ζήτημα προστασίας του πολίτη. Την ίδια στιγμή όμως πολλοί θεωρούν ατομικό δικαίωμα το να επιλέγεις τον γιατρό ή τη μέθοδο που θα εμπιστευτείς. Το «Skeptic» επανέρχεται συχνά σε αυτό το ακανθώδες πεδίο: μερικές φορές μεταφέρει σημαντικές ειδήσεις που προκύπτουν από ελεγχόμενες κλινικές έρευνες, όπως λ.χ. αυτήν που απέδειξε ότι η κατάθλιψη αντιμετωπίζεται επιτυχώς μέσω του βελονισμού. Πολύ συχνά όμως καυτηριάζει συγκεκριμένους εκπροσώπους «εναλλακτικών» μεθόδων, υποδεικνύοντας τα σφάλματα στη θεωρία ή την πρακτική τους. Το πρόσφατο αφιέρωμα στην «κβαντική θεραπεία» του Ντιπάκ Τσόπρα ήταν σχεδόν άμεμπτο στην επιστημολογική ακρίβεια με την οποία ανατάμει τη θεωρία και διακρίνει τις έγκυρες πλευρές από τους ευσεβείς πόθους. Αν είχαμε ανάλογη μεταχείριση αμφιλεγόμενων πτυχών της κατεστημένης ιατρικής, θα μπορούσαμε ίσως να μιλάμε για ένα «φωτισμένο» περιοδικό.
(*)
Η ενορατική λογική προτάθηκε από τον L. E. J. Brouwer ως η σωστή λογική για τη συλλογιστική στα μαθηματικά, με βάση την απόρριψη του νόμου της αποκλεισμένης μέσης, ως τμήμα του ενορατισμού. Ο Brouwer απέρριψε την τυποποίηση των μαθηματικών, ο μαθητής του Arend Heyting όμως μελέτησε την ενορατική λογική ως τυπική, όπως έκανε και ο Gerhard Gentzen. Η ενορατική λογική προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον στους επιστήμονες πληροφορικής, καθώς είναι μια εποικοδομητική λογική και μπορεί να εφαρμοστεί για την εξαγωγή προγραμμάτων που επαληθεύονται από αποδείξεις.
Προσπαθείς να επιχειρηματολογήσεις για το θείο και να καταργήσεις τη λογική σκέψη.
Εξ'άλλου στη Μπλου απευθύνθηκα.
Προφανώς ζήτησε τη βοήθεια του κοινού ακόμη και σε θέματα που άπτονται απλής λογικής. Τι διάολο. Μπορεί να ανοίγει ασυνάρτητα νήματα, αλλά δεν μπορεί να απαντήσει σε απλές καθημερινές ερωτήσεις, όταν τα βρίσκει σκούρα.
Κι εσύ τί είσαι; Το ''βαρύ'' πυροβολικό;
Άσε μας ρε Τζέι, πρωινιάτικα.
Από τα Πατερικα, από κατηχητές, από συναντήσεις με φωτισμενους κι από εμπειρίες ανάμεσα μας(σ αυτους που μαθαίνουν την Ορθόδοξη πίστη)
Δεν υπάρχει λογική, μόνο ουράνια λογική
Επίσης λενε, δε ξερω, αυτό όλο ζειται και δεν εξηγείται
Οπου αναφορικά κοιτάξεις οπουδήποτε σε πνευματικη Ορθόδοξη ζωή, αυτό θα δεις
Δεν αναιρουν την επιστήμη, ίσα ίσα κι εχει ιερείς επιστήμονες
Αλλά αυτή η επιστήμη δεν εξηγείται παρά μόνο βιωματικα

Δεν εξηγείται

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 18 Ιαν 2021, 15:44

Μερικοί δεν λέτε όταν θέλετε κάτι συνομωτει το συμπαν κι έρχεται;

Αυτό σκέψου το σα δέηση με πιστη στους Αγίους στη Παναγία, το λεγόμενο θαυμα
Και σου δίνει σημάδια ότι προήλθε από εκεί.

Τώρα αν πιάσεις, γιατί επαθε έτσι ο ένας, γιατί τα παιδακια φευγουν μικρά η στην Αφρική πεινανε κτλ..
Θα χρειαστεί αρκετή κατήχηση και σιγά σιγά καταλαβαίνεις τα Γιατί
Μερικές φορές δεν εξηγουνται ουτε κι αυτά, ως ταπείνωση τα δεχόμαστε γιατί δεν μπορουμε να επέμβουμε άλλος κανονίζει
Όμως αντί να Τον συκοφαντουμε, δουλειά μας είναι να Τον γνωρίσουμε
Αν δεν τον γνωρίσουμε εδώ, ουτε στα κυπαρίσσια θα τον γνωρίσουμε
Εάν δεν μπορουμε, τουλάχιστον δεν ασχολουμαστε. Πχ γιατί δεν ασχολείται ο κόσμος πως ο βουδιστής κάθετε ένα μέτρο ψηλά χωρίς να παταει στο έδαφος


https://www.hristospanagia.gr/%CE%B3%CE ... %86%CF%84/

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 18 Ιαν 2021, 15:56

Αλλά jay pap
Αν το κάνουν επίτηδες καλώς
Αν όμως δε το κάνουν είναι κρίμα, γιατί δεν είχαν τη θέλησή, τη τυχη(προνοια Θεου, συγκυρίες) να δωθει λίγο η Χάρη, να καταλάβουν κι είναι σα να έχουμε σοκολάτα και δε τους δίνουμε. Προσωπικά είχα λίγη, οχι απο μονη,ο πνευματικος το έκανε, κι ο Άγιος Παΐσιος,τώρα πρεπει να αγωνιστώ
Όποτε κρίμα είναι και δε κανει να μιλάμε
Αν όμως το κάνουν επίτηδες καλά κανουμε
Καλο αγώνα σ οποίο ασπάζεται αυτα

Άβαταρ μέλους
Alphabet
Δημοσιεύσεις: 1639
Εγγραφή: 18 Οκτ 2018, 11:13
Phorum.gr user: Alphabet

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alphabet » 18 Ιαν 2021, 23:27

bluerose έγραψε:
18 Ιαν 2021, 15:44

Τώρα αν πιάσεις, γιατί επαθε έτσι ο ένας, γιατί τα παιδακια φευγουν μικρά η στην Αφρική πεινανε κτλ..
Θα χρειαστεί αρκετή κατήχηση και σιγά σιγά καταλαβαίνεις τα Γιατί
Μερικές φορές δεν εξηγουνται ουτε κι αυτά, ως ταπείνωση τα δεχόμαστε γιατί δεν μπορουμε να επέμβουμε άλλος κανονίζει
A, ωραια... τοτε να τους παρατησουμε ολους οσους πεινανε στην Αφρικη, αφου δεν μπορουμε να επεμβουμε και αλλος κανονιζει.. ετσι; :fp:

Οι διαφοροι ιεραποστολοι εκει προφανως δεν γνωριζουν το σκεπτικο του πνευματικου σου, γι αυτο τους ταιζουν και δυστυχως επεμβαινουν στην δουλεια του ..αλλου. :lol:
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 19 Ιαν 2021, 11:44

Alphabet έγραψε:
18 Ιαν 2021, 23:27
bluerose έγραψε:
18 Ιαν 2021, 15:44

Τώρα αν πιάσεις, γιατί επαθε έτσι ο ένας, γιατί τα παιδακια φευγουν μικρά η στην Αφρική πεινανε κτλ..
Θα χρειαστεί αρκετή κατήχηση και σιγά σιγά καταλαβαίνεις τα Γιατί
Μερικές φορές δεν εξηγουνται ουτε κι αυτά, ως ταπείνωση τα δεχόμαστε γιατί δεν μπορουμε να επέμβουμε άλλος κανονίζει
A, ωραια... τοτε να τους παρατησουμε ολους οσους πεινανε στην Αφρικη, αφου δεν μπορουμε να επεμβουμε και αλλος κανονιζει.. ετσι;

Οι διαφοροι ιεραποστολοι εκει προφανως δεν γνωριζουν το σκεπτικο του πνευματικου σου, γι αυτο τους ταιζουν και δυστυχως επεμβαινουν στην δουλεια του ..αλλου. :lol:
slippery slope fallacy ? :p2:
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Άβαταρ μέλους
Πασιφάη
Δημοσιεύσεις: 13588
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:32

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πασιφάη » 19 Ιαν 2021, 13:29

Alphabet έγραψε:
18 Ιαν 2021, 23:27
bluerose έγραψε:
18 Ιαν 2021, 15:44

Τώρα αν πιάσεις, γιατί επαθε έτσι ο ένας, γιατί τα παιδακια φευγουν μικρά η στην Αφρική πεινανε κτλ..
Θα χρειαστεί αρκετή κατήχηση και σιγά σιγά καταλαβαίνεις τα Γιατί
Μερικές φορές δεν εξηγουνται ουτε κι αυτά, ως ταπείνωση τα δεχόμαστε γιατί δεν μπορουμε να επέμβουμε άλλος κανονίζει
A, ωραια... τοτε να τους παρατησουμε ολους οσους πεινανε στην Αφρικη, αφου δεν μπορουμε να επεμβουμε και αλλος κανονιζει.. ετσι; :fp:

Οι διαφοροι ιεραποστολοι εκει προφανως δεν γνωριζουν το σκεπτικο του πνευματικου σου, γι αυτο τους ταιζουν και δυστυχως επεμβαινουν στην δουλεια του ..αλλου. :lol:
Έχει κολλήσει το χέρι στο πληκτρολόγιο. Πώς να απαντήσεις στην αφόρητη μαλακία.. :102:
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 19 Ιαν 2021, 13:40

Πασιφάη έγραψε:
19 Ιαν 2021, 13:29
Alphabet έγραψε:
18 Ιαν 2021, 23:27
bluerose έγραψε:
18 Ιαν 2021, 15:44

Τώρα αν πιάσεις, γιατί επαθε έτσι ο ένας, γιατί τα παιδακια φευγουν μικρά η στην Αφρική πεινανε κτλ..
Θα χρειαστεί αρκετή κατήχηση και σιγά σιγά καταλαβαίνεις τα Γιατί
Μερικές φορές δεν εξηγουνται ουτε κι αυτά, ως ταπείνωση τα δεχόμαστε γιατί δεν μπορουμε να επέμβουμε άλλος κανονίζει
A, ωραια... τοτε να τους παρατησουμε ολους οσους πεινανε στην Αφρικη, αφου δεν μπορουμε να επεμβουμε και αλλος κανονιζει.. ετσι; :fp:

Οι διαφοροι ιεραποστολοι εκει προφανως δεν γνωριζουν το σκεπτικο του πνευματικου σου, γι αυτο τους ταιζουν και δυστυχως επεμβαινουν στην δουλεια του ..αλλου. :lol:
Έχει κολλήσει το χέρι στο πληκτρολόγιο. Πώς να απαντήσεις στην αφόρητη μαλακία.. :102:
με χμμ ...λινκ ίσως ίσως; :102:
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Άβαταρ μέλους
Πασιφάη
Δημοσιεύσεις: 13588
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:32

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πασιφάη » 19 Ιαν 2021, 14:02

jey_pap έγραψε:
19 Ιαν 2021, 13:40
Πασιφάη έγραψε:
19 Ιαν 2021, 13:29
Alphabet έγραψε:
18 Ιαν 2021, 23:27

A, ωραια... τοτε να τους παρατησουμε ολους οσους πεινανε στην Αφρικη, αφου δεν μπορουμε να επεμβουμε και αλλος κανονιζει.. ετσι; :fp:

Οι διαφοροι ιεραποστολοι εκει προφανως δεν γνωριζουν το σκεπτικο του πνευματικου σου, γι αυτο τους ταιζουν και δυστυχως επεμβαινουν στην δουλεια του ..αλλου. :lol:
Έχει κολλήσει το χέρι στο πληκτρολόγιο. Πώς να απαντήσεις στην αφόρητη μαλακία.. :102:
με χμμ ...λινκ ίσως ίσως; :102:
Η μαλακία είναι ανυπέρβλητη και ξεπερνάει την ανάγκη της επιβεβαίωσης. :102:
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison

axilmar
Δημοσιεύσεις: 8460
Εγγραφή: 08 Απρ 2019, 11:48
Phorum.gr user: axilmar

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από axilmar » 19 Ιαν 2021, 15:48

bluerose έγραψε:
18 Ιαν 2021, 09:56
axilmar έγραψε:
18 Ιαν 2021, 09:28
bluerose έγραψε:
16 Ιαν 2021, 13:31


Βαλε κάποιο λινκ
Δεν χρειάζεται κάποιο λινκ. Είναι απλώς θέμα λογικής: κάτι που ισχυρίζεται κάποιος χωρίς να παρέχει τις απαραίτητες αποδείξεις δεν ισχύει μέχρι να φέρει τις αποδείξεις.
Οχι, εσυ να μου φέρεις αποδείξεις για αυτό που λες οτι δεν υπάρχει ο Θεός, αυτό εννοουσα
Εαν και δεν πρεπει να φερω εγω τις αποδειξεις, διοτι δεν κανω εγω καποιον ισχυρισμο (εγω αρνουμαι να αποδεχθω τον ισχυρισμο), θα σου δωσω ενα λινκ:



Σειρα σου τωρα να μας αποδειξεις οτι υπαρχει θεος.


Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 6830
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: ρ ύ μ ε ς _ α ν ά λ ε κ τ α

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας » 19 Ιαν 2021, 19:00

Αχαχαχαχα... :smt005:
Από εδώ έχει πάρει τα πτυχία στην γενετική και ο ιντερνετικός πανεπιστήμονας του φόρουμ; :003:

Λοιπόν Μπλου, πείστηκα...συμπτώσεις όλα αυτά; αποκλείεται! Θεός τα έχει κάνει.
Μόνο που δεν τα έχει κάνει ο δικός σου ο θεός ο οποίος είναι μούφα, αλλά ο δικός μου που είναι και αληθινός. :wink

Απάντηση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών