Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 27 Ιουν 2019, 08:24

jey_pap έγραψε:
26 Ιουν 2019, 21:13
ΑΠΑΘΕΙΑ (ακρότατη -πρόωρη) συνέχεια
Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, διαφορά κύρια μεταξύ πρόωρης και ακρότατης απάθειας είναι η αίσθηση που διακρίνει κατόπιν αποσφαλμάτωσης το ουσιώδες φυσικό αγαθό και πλασματικό "αγαθό".
Η Διάκριση χρειάζεται στο πλευρό της συνείδηση αμόλυντη και καθαρότητα αισθήσεων. Ο σκοτασμός του νου, οι προλήψεις, η πώρωση, οι χαμερπείς ορμές χάνουν κάτω από το φως της Διάκρισης την "ικανότητα" τους να προκαλούν εμπόδια στην ανάκτηση αρετών.
...
Όταν δε, σκοτιστεί ο νους, δεν υπάρχει πλέον μήτε νήψη, μήτε Διάκριση, μήτε αυτογνωσία, μήτε αίσθηση αισχύνης, αλλ' αναλγησία και υπαισθησία έως αναισθησία πλήρης, αδιακρισία και αβλεψία. Τα γνωρίζουν αυτά πάρα πολύ καλά όσοι ανάνηψαν από πορνεία και όσοι συνεστάλησαν από αδιάκριτο τρόπο ζήσης (παρρησία), και όσοι συνήλθαν από αναίδεια και ήλθαν σε συναίσθηση, πώς μετά την νήψη και "πύρωση" του νου και μάλλον την πήρωση (τύφλωση) αυτού, ντρέπονται για τον εαυτόν τους, για όσα πριν εκτέλεσαν και διανοήθησα (Ιώ. Κλίμαξ:"περί Διακρίσεως).
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 05 Ιούλ 2019, 09:45

...
...και εννοώ ως Α π ά θ ε ι α, όχι την αποχή από τους "καρπούς" της Πλάνης (την γεύση τους), γιατί αυτή λέγεται Εγκράτεια, αλλά εκείνη που από τη ρίζα κοπιάζει μέχρι να μη βρουν έδαφος στη διάνοια εμπαθή διανοήματα ή άτοπες φαντασίες, η οποία και ονομάζεται Καθαρότητα Καρδιάς.
67. Είναι ευκολότερο να προβεί σε Κάθαρση ψυχή προσβεβλημένη, από το να επανέλθει σε υγιή κατάσταση ψυχή που ενώ προόδευσε στο πεδίο της καθαρότητας, προσβλήθηκε ξανά από γεύση καρπών της Πλάνης((βλέπε πρόωρη απάθεια). Και τούτο γιατί σ' εκείνους που πρόσφατα απαρνήθηκαν τη σύγχυση του κόσμου της Πλάνης, τους είναι ευκολότερο να βαδίζουν το δρόμο της Απάθειας, οποιουσδήποτε καρπούς της Πλάνης κι αν έχουν γευτεί.
Σ' εκείνους όμως που ενώ γεύτηκαν καρπούς των ουρανίων λογίων κι ενώ βάδισαν στην ατραπό της απλανούς Γνώσης, στερούμενοι όμως του χαρίσματος της Διάκρισης, κι έπειτα επανήλθαν σε ολισθηρές οδούς των περιοχών της Πλάνης, τους γίνεται, τρόπον τινά, δυσπροσπέλαστη η οδός της Απάθειας. Τούτο συμβαίνει από τη μια εξαιτίας εμπαθούς έξης και αφανούς συνήθειας, κι από την άλλη, εξαιτίας προσβολής από αλλοτριογενούς προέλευσης άχθους (λύπης), που μένει μόνιμα στα μάτια, προβάλλοντας την αίσθηση της ενοχής από την απώλεια και ανάμνηση της αρχικής βάδισης της απλανούς ατραπού της καθαρότητας.. Κι αυτή όμως η προσωπικότητα , όταν γίνει πρόθυμη και φιλόδοξη
...
Θεοδότου επισκόπου Εδέσσης "νουθεσίες πνευματικές"
Ι


«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 05 Ιούλ 2019, 12:43

jey_pap έγραψε:
05 Ιούλ 2019, 09:45
...
...και εννοώ ως Α π ά θ ε ι α, όχι την αποχή από τους "καρπούς" της Πλάνης (την γεύση τους), γιατί αυτή λέγεται Εγκράτεια, αλλά εκείνη που από τη ρίζα κοπιάζει μέχρι να μη βρουν έδαφος στη διάνοια εμπαθή διανοήματα ή άτοπες φαντασίες, η οποία και ονομάζεται Καθαρότητα Καρδιάς.
67. Είναι ευκολότερο να προβεί σε Κάθαρση ψυχή προσβεβλημένη, από το να επανέλθει σε υγιή κατάσταση ψυχή που ενώ προόδευσε στο πεδίο της καθαρότητας, προσβλήθηκε ξανά από γεύση καρπών της Πλάνης((βλέπε πρόωρη απάθεια). Και τούτο γιατί σ' εκείνους που πρόσφατα απαρνήθηκαν τη σύγχυση του κόσμου της Πλάνης, τους είναι ευκολότερο να βαδίζουν το δρόμο της Απάθειας, οποιουσδήποτε καρπούς της Πλάνης κι αν έχουν γευτεί.
Σ' εκείνους όμως που ενώ γεύτηκαν καρπούς των ουρανίων λογίων κι ενώ βάδισαν στην ατραπό της απλανούς Γνώσης, στερούμενοι όμως του χαρίσματος της Διάκρισης, κι έπειτα επανήλθαν σε ολισθηρές οδούς των περιοχών της Πλάνης, τους γίνεται, τρόπον τινά, δυσπροσπέλαστη η οδός της Απάθειας. Τούτο συμβαίνει από τη μια εξαιτίας εμπαθούς έξης και αφανούς συνήθειας, κι από την άλλη, εξαιτίας προσβολής από αλλοτριογενούς προέλευσης άχθους (λύπης), που μένει μόνιμα στα μάτια, προβάλλοντας την αίσθηση της ενοχής από την απώλεια και ανάμνηση της αρχικής βάδισης της απλανούς ατραπού της καθαρότητας.. Κι αυτή όμως η προσωπικότητα , όταν γίνει πρόθυμη και φιλόπονη
...
Θεοδότου επισκόπου Εδέσσης "νουθεσίες πνευματικές"
Ι


«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 06 Ιούλ 2019, 09:15

ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΝΟΤΡΟΠΗ.
Αν στηριχτούμε μόνο στη δική μας Νήψη ή προσευχή, γρήγορα θα ανατραπούμε, αφού εμπλακούμε σε τεχνικές για τις οποίες δεν είμαστε.γυμνασμένοι να ανταπεξέλθουμε νικηφόρα,και θα βρεθούμε χάμω νικημένοι από διανοήματα ξένα προς την απειρία της φύσης μας, ή θα κατακοπούμε , αν δεν είμαστε οπλισμένοι με το ακαταγώνιστο δόρυ, το μονολόγιστο εκφώνημα του ονόματος του Χριστού, που ως σεβάσμιο ξίφος , περιστρεφόμενο σε μονότροπα πορευόμενη καρδιά, ήτοι, σε καρδιά που τραβά σταθερά μία και μόνον ατραπό,μπορεί να πετσοκόβει τα ξένα αυτά διανοήμ;στα, Να τα καταστρέφει, όπως η φωτιά την καλαμιά, κάνοντάς τα να χάνονται από μπροστά της (της μονότροπης Καρδιάς).
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Who is The 4th man
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 4465
Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 17:44

Re: Ιωάννη Ζηζιούλα-Υπαρξιακή ερμηνεία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Who is The 4th man » 09 Ιούλ 2019, 11:21

Αυτομπαναρισμενος επ αόριστον

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 22 Ιούλ 2019, 14:21


Αρετές -(φυσικές - επίκτητες· διαφορές)

Όταν κοπιάζει κανείς για ν'αποκτήσει αρετή που δεν έχει εκ φύσεως, προσκαλεί την εγκράτεια, κι αυτό έχει ως μισθό την απάθεια (πρόωρη). Όταν ο νους κατορθώνει πρακτικές αρετές, προκόπτει στη φρόνηση...Ιδίωμα των πρακτικών αρετών είναι να χαρίζουν στον ασκούμενο δ ι ά κ ρ ι σ η μεταξύ αρετής και κακίας. Δυνάμεθα να είπωμεν ότι κ α κ ί α είναι η εσφαλμένη κρίση νοημάτων, στην οποία ακολουθεί η μη ορθή χρήση πραγμάτων (του επιστητού;)...
Είναι πολλά φαινομενικώς καλά από τη φύση τους που κάνουν οι άνθρωποι, τα οποία τελικά δεν λογίζονται ως τέτοια από μίαν αιτία. Όταν γίνονται από δοξομανία - ματαιοδοξία, οπότε δεν είναι βεβαίως καλά (ελεημοσύνη, παράσταση σε ακολουθίες, φιλοξενία, επισκέψεις αρρώστων,, , προσευχές, και δη δημοσίως, ψαλμωδίες, νηστεία, αγρυπνία κλπ)...

Μαξίμου Ο ολ/τού "400 κεφάλαια περί αγάπης"
/quote]
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 26 Ιούλ 2019, 19:43

ΘΕΟΣΕΒΕΙΑ (όχι και τόσο αχρείαστη)

Υπάρχει μια πνευματική αίσθηση που γεννάται από μελέτη, και δίνει στα ένδω αγαλλίαση και χαρά. Υπάρχει όμως και μια άλλη που από μόνη της καταλαμβάνει τον άνθρωπο. Πρόκειται για την "αίσθηση" εκείνη που οφείλεται στη μελέτη που με τη σειρά της οφείλεται στην "μακαρία Ελπίδα" , ήτοι, πόθο για τα περί πίστεως και κόπων, και στη θεοσέβεια (!) - κι αρχίζει να γεννάται όταν ο νους είναι μονίμως αφοσιωμένος στη μελέτη κάποιου αντικειμένου της πίστης.
Ο άνθρωπος εκείνος που από πόθο για τους κόπους και για τη σταθερή προσήλωση στην προσωπική του διακονία, αφοσιώνεται στην διά μελέτης δυσπρόσιτη προσέγγιση του σχεδίου της θείας Οικονομίας και στο διανοείσθαι περί θείων πραγματικοτήτων, βλέπει κάποτε να γεννάται και ν' αυξάνεται σταθερά εντός του " ενόραση" (πνευματική όραση) περί των πραγματικοτήτων αυτών. Όταν τα εντός του μέσω της θεοσεβούς διακονίας και της εγρήγορσης καθαρθεί (έστω και λίγο), τότε πνευματικές "θεάσεις" θ' αρχίσουν να τον ...διατρέχουν από μόνες τους(!). Κάθε (απρόσκλητη) στιγμή θα συναντιέται διά νοός ο άνθρωπος αυτός με κάποια "θέαση", και θα μένει αίφνης σαν ...εμβρόντητος. Θα νοιώθει σα να βρίσκεται σε γνόφο θείο, νεφέλη που τον περιέχει με κατάσταση έκπληξης, οδηγώντας τον σε κατάσταση ..."σιγής".
Κάποτε, μπορεί να κυριευτεί ο άνθρωπός μας από μια "ησυχία" και χωρίς "θεάσεις", καθώς ο νους συστέλλεται, εμβαπτισμένος σε μια ...άρρητη έκπληξη. Αυτό είναι ο της Κατάπαυσης "λιμένας" για τον οποίο κάνουν λόγο κείμενα των Πατέρων.. Αυτοί μας λένε πως όταν ο άνθρωπός μας αυτός για την φύση του οποίου σχολιάζουμε, προσεγγίζει την είσοδο του "πνευματικού βίου", εισέρχεται στον "λιμένα" αυτό. Γιατί με την ατραπό τούτη ξεκινά η προσέγγιση της 3-ης "κορύφωσης" ...του "πνευματικού βίου".

Μαρ Ισαάκ "ασκητικά"

«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 27 Οκτ 2019, 14:34


...
Όταν ο στόμαχος είναι πλήρης, είναι αδιανόητο να παραμείνουν τα νοήματα "διάφανα" και αδιάπτωτες. οι ορμές.
Πρόσεχε λοιπόν,σύμφωνα με το λόγιο, να μη φθάσεις να λησμονήσεις την συγγένεια με την ουράνια μελλοντική σου
βιωτή και καταπιέσεις σε απόκλιση της ατραπός που βαδίζεις, γιατί ο νους οδηγείται απροειδοποίητα σε ξαφνική σύγχυση από γεμάτη γαστέρα, κι εύκολα παρασύρεται στην πλάνη, όπως και σε συναίνεση σε ανάρμοστες "συμμαχίες" με δυσώνυμες αμετροέπειες. Ας μην έχουμε ψευδαισθήσεις. Δεν συναντιέται στην γαστέρα η τελειότητα. Ο κορεσμός, η ασχημοσύνη της γεμάτης γαστέρα, ακολουθείται σχεδόν πάντα από αυτοπεριφρόνηση(!). Αντίθετα, η γηραιόφρων κοιλία συνοδεύεται από επαγρύπνηση και εχεφροσύνη, μια επαγρύπνηση που δε φυλάει μόνο το σώμα, αλλά και τον νου.
...
Μαρ Ισαάκ " ασκητικά"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 30 Ιαν 2020, 00:53

Όπως για να κατασκευάσουμε άρτο, χρειαζόμαστε το αλεύρι, το προζύμι και το ύδωρ, αλλά εάν δεν το βάλεις στη φωτιά, δεν τρώγεται, έτσι και εμείς έχουμε ανάγκη από τρία πράγματα: την ταπείνωση, την υπακοή και την εκκοπή του θελήματος, αλλά εάν δεν ανάψει και το πυρ του Αγίου Πνεύματος στην καρδιά μας, δεν θα είμαστε τέλειοι. Και πώς έρχεται το Θεϊκό πυρ στην καρδιά μας; Όταν καθίσει ο άνθρωπος και συμμαζεύσει τους λογισμούς του και σκεφτεί, ότι είναι ένα μηδέν. Όταν έχει ανάγκη του Θεϊκού πυρός και εξευτελίσει με ταπείνωση τον εαυτόν του, τότε αρχίζουν να ρέουν τα κατά Θεόν δάκρυα, τα οποία γλυκαίνουν την καρδιά και ανάβουν το Θεϊκό πυρ.

Όσιος Άνθιμος της Χίου

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 01 Φεβ 2020, 15:36

ΚΑΤ' ΕΙΚΟΝΑ
Kάθε άνθρωπος φέρει το ακατάληπτοv, το αόρατον, το αθάνατον, το αυτεξούσιον (αξιώματα του έσω ανθρώπου).
ΚΑΘ' ΟΜΟΙΩΣΙΝ
Με την άσκησιη σε αρετές καθώς και σε θεώνυμες ή θεομίμητες πράξεις του, ήτοι, συμπεριφέρεται φιλανθρώπως προς τους συνανθρώπους του, οικτείρει-ελεεί- αγαπά τους "συνδούλους" του με κάθε ευσπλαχνία και συμπάθεια, ομοιάζοντας προς τον αγαθό Θεό.
Και το μεν "κατ' εικόνα" το έχει κάθε άνθρωπος, διότι τα δοσίματα του Θεού δεν ανακαλούνται. Το "καθ' ομοίωσιν" όμως είναι σπάνιο απόκτημα και το έχουν μόνον οι ενάρετοι και άγιοι, οι οποίοι μιμούνται (με ανθρώπινα μέτρα) την αγαθότητα του Θεού...
ιω. Δαμασκηνού " Λόγος ψυχωφελής περί πασών αρετών και παθών"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 02 Φεβ 2020, 18:24

Όταν ξεκινάς να σταθής ενώπιον του Κυρίου, ας είναι ο χιτών της ψυχής σου υφασμένος εξ ολοκλήρου με το νήμα ή μάλλον με το λήμμα της αμνησικακίας. Ειδεμή τίποτε δεν πρόκειται να ωφεληθής από τον προσευχή. Όλο το ύφος και το λεκτικό της προσευχής σου ας είναι ανεπιτήδευτο, διότι ο τελώνης και ο άσωτος με έναν μόνο λόγο συμφιλιώθηκαν με τον Θεόν.

5. Μία είναι εξωτερικώς η στάσις στην προσευχή, αλλά παρουσιάζει εσωτερικώς πολλές ποικιλίες και διαφορές. Άλλοι συνομιλούν μαζί Του σαν με φίλο και κύριό τους, και Του προσφέρουν τον ύμνο και την ικεσία χάριν των άλλων και όχι του εαυτού τους. Άλλοι ζητούν πλούτο και δόξα και περισσοτέρα παρρησία. Άλλοι παρακαλούν να απαλλαγούν τελείως από τον εχθρό τους. Μερικοί ικετεύουν να τους δοθή κάποια τιμή, και μερικοί για την τελεία εξάλειψι του χρέους τους. Άλλοι ζητούν απελευθέρωσι από τα δεσμά των παθών, και άλλοι συγχώρησι των ανομημάτων τους.

6. Πριν απ΄ όλα ας βάλωμε στον κατάλογο της δεήσεώς μας την ειλικρινή ευχαριστία. Στην δεύτερη σειρά, την εξομολόγησι των αμαρτιών μας και την συντριβή της ψυχής μας με συναίσθησι. Και εν συνεχεία ας αναφέρωμε τα αιτήματά μας προς τον Παμβασιλέα. Ο τρόπος αυτός της προσευχής είναι άριστος, όπως απεκαλύφθη σε κάποιον από τους αδελφούς από Άγγελον του Κυρίου.

7. Εάν κάποτε εστάθηκε ως υπόδικος εμπρός σε επίγειο δικαστή, δεν χρειάζεσαι άλλο υπόδειγμα για την παράστασι στην προσευχή σου. Εάν δε δεν εστάθηκες ακόμη, αλλά ούτε και άλλους είδες να δικάζωνται, τουλάχιστον ας το διδαχθής αυτό από τις ικεσίες των ασθενών προς τους ιατρούς, όταν πρόκειται να χειρουργηθούν ή να καυτηριασθούν.

8. Μην επιτηδεύεσαι τα λόγια της προσευχής σου. Διότι πολλές φορές τα απλά και ανεπιτήδευτα ψελλίσματα των μικρών παιδιών ευχαρίστησαν και ικανοποίησαν τον ουράνιο Πατέρα τους.

9. Μη ζητής να λέγης πολλά στην προσευχή σου, για να μη διασκορπισθή ο νους σου, αναζητώντας λόγια. Ένας λόγος πίστεως έσωσε τον ληστή. Η πολυλογία στην προσευχή πολλές φορές εδημιούργησε στο νου φαντασίες και διάχυσι, ενώ αντιθέτως η μονολογία συγκεντρώνει τον νου.

10. Όταν αισθάνεσαι γλυκύτητα ή κατάνυξι σε κάποιο λόγο της προσευχής σου, σταμάτησε σ΄ αυτόν, διότι τότε συμπροσεύχεται μαζί μας ο φύλαξ Άγγελός μας.

11. Μή προσεύχεσαι με παρρησία, έστω και εάν διαθέτης καθαρότητα. Αντιθέτως πλησίασε με πολλή ταπεινοφροσύνη, και έτσι θα αποκτήσης περισσοτέρα παρρησία.

12. Και αν ακόμη έχης ανεβή όλη την κλίμακα των αρετών, και τότε πάλι να προσεύχεσαι υπέρ αφέσεως των αμαρτιών σου, ακούοντας τον Παύλο να βοά: «Αμαρτωλών πρώτος ειμί εγώ» (Α΄ Τιμοθ. α΄ 15).



Κλίμακα Ιωάννη Σιναΐτη περί προσευχής

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 03 Φεβ 2020, 23:17

Η πίστη στο Χριστό, τον αληθινό Θεό, γεννά την επιθυμία των καλών και το φόβο της κολάσεως. Η επιθυμία των πράγματι καλών και ο φόβος της κολάσεως, προξενούν την ακριβή τήρηση των εντολών. Η ακριβής τήρηση των εντολών διδάσκει στους ανθρώπους πόσο αδύνατοι είναι.

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 20 Φεβ 2020, 13:24

...Και πάλι λέει σε άλλο σημείο (ο Μ. Αντώνιος) πιο κάτω·"η ευθύτητα του έσω ανθρώπου είναι η φυσική του νοερή φύση, όπως αυτός είχε (αρχικά) πλαστεί." και ύστερ' από λίγο λέει πάλι· "ας έχουμε καθαρή τη διάνοιά μας, γιατί πιστεύω πως όταν είναι αυτή παντού και σ' όλα καθαρή, και βρίσκεται στη φυσική της -κατά φύσιν- κατάσταση, μπορεί ως διορατική πια να βλέπει περισσότερα, πλατύτερα και μακρύτερα από τους "ασσύριους", κι αυτό όχι επειδή εμείς ενεργοποιήσουμε τούτα, αλλ' επειδή ο Προσκυνητός έκαμε τις διάφορες αναβαθμίσεις. Αυτά λέει ο ονομαστός Αντώνιος...
...
Όπως, όταν μπουν στον οργανισμό νοσογόνα τρόφιμα τον ενοχλούν, έως ότου,μόλις καταλάβει την ενόχληση αυτός που τα κατάπιε,τα ξεράσει αμέσως με τη βοήθεια κάποιου φαρμάκου μένοντας έτσι άβλαβος, αυτό συμβαίνει και με το νου που όταν δεχτεί και "καταπιεί" πικρούς λογισμούς κι αισθανθεί την "πίκρα" τους, "ξερνάει" όλους και τους αποβάλλει από μέσα του με τη βοήθεια της μονολόγιστης ευχής.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος jey_pap την 20 Φεβ 2020, 14:00, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 20 Φεβ 2020, 13:33

Ο κακος λογισμός πρέπει να αποδιωχνεται αμέσως, τότε δεν είναι θέμα εξομολόγησης
Αν συνεχίσει είναι εδραίωση,γίνετε πράξη,γίνεται πάθος. Τότε χρειάζεται η πραγματική μετάνοια, όταν πια είμαστε έτοιμοι ότι δεν θα επαναλάβουμε το ίδιο λάθος το οποίο από λογισμός έγινε πράξη και πάθος
Τότε μόνο έρχεται η Θεία Χάρη στην εξομολόγηση και τη νοιωθουμε
Εάν το λέμε και το ξανακάνουμε άδικα πηγαινοερχομαστε στο εξομολογητηριο
Δεν παίρνουμε Χαρη. Μόνο ένα μικρό βήμα με καλοπροαίρετη διάθεση κανουμε
Μόνο μην αμελούμε γιατί το αύριο ανήκει στον Θεό, και το παρόν
Μόνο το παρελθόν είναι δικό μας

Από τον κατηχητή μας

Πατήρ Κ.Β

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 20 Φεβ 2020, 13:45

Τα οράματα με τους Αγίους θέλουν διάκριση
Όταν βλέπει κάποιος κάποια στιγμή στην ζωή του έναν Άγιο, για να ξεχωρίσει τη πλάνη από την αλήθεια χρειάζεται να γνωρίζει πως, ακόμη κι από εκεί ο Άγιος δουλεύει την ταπείνωση
Είδε κάποιος λαϊκός, έναν Άγιο που του είπε εδώ θέλω να χτίσεις εκκλησία
Αλλά να πας να ρωτήσεις τον παπά Φώτη της ενορίας σου
Ταπείνωση.

Άλλος είδε Άγιο από το εκκλησάκι του να του λέει θέλω να κάνεις αγιασμό στο εκκλησάκι της αυλής σου
Πήγε είπε τον ιερέα της ενορίας έγινε
Ξαναβλεπει τον Άγιο του λέει δεν είναι καλός ιερέας να βρεις έναν φωτισμένο
Πλάνη

Που ξέρει ο λαϊκός, να ξεχωρίζει ποιος είναι φωτισμένος; Μήπως αν φοράει τρύπια ράσα; Όχι. Μήπως αν είναι σε απομακρυσμένο βουνό; Όχι

Κι ο κάθε ιερέας όπως της ενορίας του έχει ισχύ σε όλες τις λειτουργίες και τα μυστήρια άσχετα από το τι χαρακτήρας είναι.

Ταπεινωση

Από το κατηχητή ( τον άλλο)
Πατήρ Δ.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών