Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 8565
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 18 Φεβ 2021, 15:12

Πασιφάη έγραψε:
18 Φεβ 2021, 14:43
Τζέι, έχεις καεί. Η πραγματικότητα σου βγάζει τη γλώσσα κοροϊδευτικά.
γιατί καλή μου Πασιφάη...καλό είναι να φιλοσοφούμε τους μύθους (έστω και Εβραϊκούς, Χριστιανικούς) και να προεκτείνουμε τον μύθο με άλλες ιδέες...
περί Πρωτοπλάστων ο μύθος... :wave:

Τζεή συνέχισε σε παρακαλώ μου αρέσουν τα Χριστιανικά παραμύθια...
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
Πασιφάη
Δημοσιεύσεις: 13315
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:32

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πασιφάη » 18 Φεβ 2021, 15:23

tanipteros έγραψε:
18 Φεβ 2021, 15:12
Πασιφάη έγραψε:
18 Φεβ 2021, 14:43
Τζέι, έχεις καεί. Η πραγματικότητα σου βγάζει τη γλώσσα κοροϊδευτικά.
γιατί καλή μου Πασιφάη...καλό είναι να φιλοσοφούμε τους μύθους (έστω και Εβραϊκούς, Χριστιανικούς) και να προεκτείνουμε τον μύθο με άλλες ιδέες...
περί Πρωτοπλάστων ο μύθος... :wave:

Τζεή συνέχισε σε παρακαλώ μου αρέσουν τα Χριστιανικά παραμύθια...
Έχω άλλη προσέγγιση και απεχθάνομαι την ταπεινότητα. Δυνητικά.
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 8565
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 18 Φεβ 2021, 15:25

Πασιφάη έγραψε:
18 Φεβ 2021, 15:23
tanipteros έγραψε:
18 Φεβ 2021, 15:12
Πασιφάη έγραψε:
18 Φεβ 2021, 14:43
Τζέι, έχεις καεί. Η πραγματικότητα σου βγάζει τη γλώσσα κοροϊδευτικά.
γιατί καλή μου Πασιφάη...καλό είναι να φιλοσοφούμε τους μύθους (έστω και Εβραϊκούς, Χριστιανικούς) και να προεκτείνουμε τον μύθο με άλλες ιδέες...
περί Πρωτοπλάστων ο μύθος... :wave:

Τζεή συνέχισε σε παρακαλώ μου αρέσουν τα Χριστιανικά παραμύθια...
Έχω άλλη προσέγγιση και απεχθάνομαι την ταπεινότητα. Δυνητικά.
και γω έχω αρχαιοελληνική προσέγγιση και δεν μπερδεύω την σεμνότητα, την μετριοφροσύνη με την ταπείνωση...αλλά μου αρέσουν τα παραμύθια να τα ξέρω για να αποφεύγω καταστάσεις
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
Πασιφάη
Δημοσιεύσεις: 13315
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:32

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πασιφάη » 18 Φεβ 2021, 15:37

tanipteros έγραψε:
18 Φεβ 2021, 15:25
Πασιφάη έγραψε:
18 Φεβ 2021, 15:23
tanipteros έγραψε:
18 Φεβ 2021, 15:12


γιατί καλή μου Πασιφάη...καλό είναι να φιλοσοφούμε τους μύθους (έστω και Εβραϊκούς, Χριστιανικούς) και να προεκτείνουμε τον μύθο με άλλες ιδέες...
περί Πρωτοπλάστων ο μύθος... :wave:

Τζεή συνέχισε σε παρακαλώ μου αρέσουν τα Χριστιανικά παραμύθια...
Έχω άλλη προσέγγιση και απεχθάνομαι την ταπεινότητα. Δυνητικά.
και γω έχω αρχαιοελληνική προσέγγιση και δεν μπερδεύω την σεμνότητα, την μετριοφροσύνη με την ταπείνωση...αλλά μου αρέσουν τα παραμύθια να τα ξέρω για να αποφεύγω καταστάσεις
Γνωρίζω τι πρεσβεύεις. Απλά εγώ είμαι πιο ανυπότακτη αν θες. :wink
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison


jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 11 Μαρ 2021, 19:54

Συγκατάθεση - αιχμαλωσία-προσβολή-πρόληψη-παραρριπισμός (αναρρίπιση) - ερεθισμός


συγκατάθεση: Όπου υφίστανται εικόνες και είδωλα εφάμαρτων μνημών, εκεί έχει σημειωθεί συγκατάθεση, γιατί η απλή προσβολή* που δεν οφείλεται σε μας ή δεν την δεχόμαστε όταν προέρχεται από αρνητικές "δυναμικές" , είναι ανείδωλη και αφάνταστη κίνηση του έσώτερου είναι μας. Υπάρχουν δε αγωνιστές (πνευματικώς), οι οποίοι διασώζονται ακόμη κι απ' αυτήν (προσβολή*) κι από την συγκατάθεση, έως ότου παρέλθει η πύρωση (σάρκας-διανοίας).
(*) προσβολή: είναι κίνηση από τα ενδότερα του είναι μας χωρίς εικόνες, μορφές και είδωλα. Οι έμπειροι (πνευματικώς) και καθαροί, λόγω της κατορθούμενης δυναμικού χαρακτήρα απάθειάς τους και της διαρκούς "εργασίας" του νου δι' ευχής και αγαθών λογισμών, έχουν αποκλείσει την είσοδο ακόμη και σ' αυτήν την προσβολή.

πρόληψη: είναι ακούσια μνήμη, που προσβάλλει με εικόνες ή λογισμούς τον νου, που οφείλεται σε προγενέστερες κακίες. Από μεν τους αγωνιζομένους (πνευματικώς), η πρόληψη απωθείται πριν καταστεί πάθος. Από τους νικητές παθών όμως ανατρέπεται άμα τη εμφανίσει της προσβολής.
"200 κεφάλαια περί πνευματικού νόμου" μαρ Μάρκου ασκητού
...
"πώλησον πάντα και αγόρασον Μάρκον"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 12 Μαρ 2021, 23:27

Γ Ν Ω Σ Η
ΦΥΣΙΚΗ - ΜΥΣΤΙΚΗ (ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ) - ΕΓΚΟΣΜΙΑ
Η γνώση που προηγείται από την πίστη είναι γνώση φυσική. Η δε γνώση (ορεκτική περί του αγαθού), που έλκει την πίστη, είναι γνώση μυστική (πνευματική).
Γνώση εγκόσμια (επιστημοσύνη) δε μπορεί να προσλάβει εεπαρκώς εμπειρία της μυστικης (πνευματικής) γνώσης, ούτε η τελευταία αυτή δεν τελειώνεται αν δεν αποστασιοποιηθεί από την εγκόσμια.
"475 αποφθέγματα..." μαρ Ισαάκ σύρου
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Who is The 4th man
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 4465
Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 17:44

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Who is The 4th man » 14 Μαρ 2021, 17:51

π. Ν. Λουδοβίκος: Πέρα από τον ορθόδοξο περσοναλισμό: Για τη θεολογική σημασία του Εαυτού


Ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος μιλά για την βαθειά απαιτητική φύση της θεολογίας και την ερμηνευτικό λειτουργία της. «Κάνουμε διατυπώσεις για να πάμε παραπέρα, δεν κατέχουμε την αλήθεια και στην καλύτερη περίπτωση η αλήθεια μας κατέχει...» λέει χαρακτηριστικά.

Αφηγείται την θεολογία του '60 ως μια καρποφόρα προσπάθεια να καταλάβουμε την παράδοσή μας – προσπάθεια που γονιμοποιεί την όλη συζήτηση μέχρι σήμερα.
Αναφέρεται στην τριαδολογία στην ανθρωπολογία και στην έννοια του ομοουσίου, φτάνοντας στην κοινωνία των προσώπων. Και τονίζει την ανάγκη για ένωση της λογικής θεμελίωσης του προσώπου με την οντολογική του θεώρηση.

Από την θεολογική ημερίδα με τίτλο: «Τα προσωπεία του προσώπου – Κριτικές θεολογικές τοποθετήσεις στην οντολογία του προσώπου» που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018, από τον νεοσύστατο Σύλλογο Θεολόγων «Μέθεξις» στο Πολιτιστικό Κέντρο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Αυτομπαναρισμενος επ αόριστον

Who is The 4th man
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 4465
Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 17:44

Re: Ορθόδοξη Θεολογία και Ψυχολογία του Βάθους π. Νικόλαος Λουδοβίκος

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Who is The 4th man » 17 Μαρ 2021, 00:43

Ομιλία του π. Νικολάου Λουδοβίκου στα Ιωάννινα στο πολιτιστικό σύλλογο Μήνυμα to 2015.

"[...Στο cogito ergo sum η σφαίρα που λέγεται ζωή και η σφαίρα που λέγεται σκέψη τέμνονται και υπάρχει ένας χώρος όπου ζω και σκέπτομαι. Δηλαδή το βάθος της ζωής και της σκέψης ταυτίζονται. Η παρεμβολή του ασυνειδήτου σημαίνει ότι στην πραγματικότητα ο χώρος αυτός είναι το κενό, το τίποτα. Νομίζω ότι σκέφτομαι ή νομίζω ότι ζω. Δεν υπάρχουν και τα δύο μαζί και αυτό είναι τραγικό γιατί η ανθρώπινη μοίρα δεν μπορεί να πάει εκεί που εμείς θέλουμε.
Η ψυχολογία έρχεται την στιγμή που καταρρέει το μέγιστο δημιούργημα του νεωτερικού ανθρώπου, το αυτοαναφορικό υποκείμενο. Χρειάζεται για την Δύση ο Freud γιατί έδειξε οτι το λογικό υποκείμενο έχει ένα υπόγειο το οποίο αποτελείται από ενορμήσεις που δεν μπορούν να τεθούν υπό έλεγχο. Αλλά δεν κατάλαβε ότι όσο πιο μεγάλο το κλείσιμο στο cogito τόσο πιο μεγάλο είναι το ασυνείδητο.
Δηλαδή ενώ το ασυνείδητο είναι η μεγάλη αντιπολίτευση στον ορθό λόγο, ο τρόπος με τον οποίο δίνεται νόημα στο ασυνείδητο είναι καθαρά ο τρόπος της λογικής όπου ο αναλυτής επιστρέφει στο προπατορικό αμάρτημα του Δυτικού ανθρώπου που θέλει όλα να τα σκεφτεί....]

ορισμενα χαρακτηριστικά σημεία...

''Θέλω χρόνο για το τίποτα, λέει μια επιγραφή εδώ στην τουαλέτα. Ας αρχίσουμε από αυτό. Το τίποτα είναι αυτό που μηδενίζει όλα όσα είναι σημαντικά και υπό έλεγχο και τα έχουμε κατευθύνει κάπου. Το τίποτα είναι το σημείο που κατευθύνεται ένα πεπρωμένο με εκλογικεύσεις που εξυπηρετούν προσωπικούς στόχους όπως νομικισμός, ηθικισμός κτλ.
...
Υπάρχουμε μετέχοντας στο εν. Ήρθε ο διάβολος και είπε στον άνθρωπο: ''άσε το χέρι σου από αυτόν που σε στηρίζει και θα γνωρίσεις το καλό και το κακό''. Αυτό που δεν του είπε είναι ότι δεν μπορεί μετά να γυρίσει πίσω. Και αρχίζει πλέον να λατρεύει το αδιέξοδό του.
...
Στην Αμερική έχει πολλούς μαρξιστές γιατί ο καπιταλισμός θέλει το μαρξισμό για να κοιμάται ήσυχως το βράδυ. Σε πανεπιστήμιο που οι φοιτητές πληρώνουν 60.000 δολλάρια το χρόνο μιλάς για μαρξισμό. Αλλά χρειάζεται για να κοιμάσαι ήσυχος το βράδυ από το παράλογο που υπάρχει.
Ο Φρόυντ έδειξε ότι έχουμε και ασυνείδητο που δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Θα το βρίσκουμε συνέχεια μπροστά μας. Όσο πιο μεγάλο είναι το κλείσιμο στον εαυτό μας, στο αυτοαναφορικό αντικείμενο τόσο πιο μεγάλο είναι το ασυνείδητο.
Ο μόνος τρόπος να μιλήσουμε με το ασυνείδητό μας, όπως λέει ο Λακάν, είναι να το σκεφτούμε, να εισέλθουμε μέσα με το μορφωτικό μας οπλισμό. Γιαυτό η Δύση δεν ξέρει πώς θα επιτρέψει στο ασυνείδητο να εκφραστεί. Όσο περισσότερος είναι ο ορθολογισμός, τόσο περισσότερο είναι το ασυνείδητο.
.Ο δρόμος είναι η επιθυμία. Το θέλημα είναι του ανθρώπου, ο ορισμός του ανθρώπου είναι το αδύνατον. Όλη η αρχαία φιλοσοφία είναι η προσπάθεια να τιθασεύσει την ανθρώπινη επιθυμία γιατί ο κοσμοπολίτης αρχαίος έλληνας έχει τρομάξει από τα πάθη του που έχει παραδοθεί ολοκληρωτικά σε αυτά.
...
Η επιθυμία, τελικά, είναι σχέση για να φιάξουμε έναν εαυτό. Η επιθυμία του ανθρώπου είναι η επιθυμία του άλλου. Η επιθυμία του ανθρώπου είναι η επιθυμία του άλλου. Ο ένας επιθυμεί ό,τι ο άλλος επιθυμεί. Αυτές τα τρία αναφέρει ο Λακάν τα οποία γίνονται ασυνείδητα.
.
Χτίζεσαι από τον άλλο. Φιάχνεσαι από τον άλλο και φιάχνεις ένα πρόσωπο. Τότε έχουμε μια σχέση και δεν γίνεται τίποτα ασυνείδητα όπως με τη μάνα μας.
.
Η επιθυμία είναι ψυχοσωματική. Η νευροεπιστήμη ψάχνει σε λάθος νερά με το να ψάχνει το God's spot (σημείο του Θεού) στον εγκέφαλο. Είναι στην πραγματικότητα η αποδόμησις του Θεού.
.
Ενώ αν ο Θεός είναι σχέση, αυτό είναι κάτι άλλο. Το βρίσκουμε στον αγ. Μάξιμο αυτό με τους λόγους των όντων. Ήμουν κάτι που δεν είμαι και θα γίνω κάτι που δεν είμαι. Αυτό είναι η ενσάρκωσις ώστε όλες οι ενέργειες του Θεού να εισέρχονται στην ψυχοσωματική ύπαρξιν του ανθρώπου. Αυτό που λέγεται αντίδοσις ιδιωμάτων. Αυτό το απόλυτο άνοιγμα είναι κάτι, χωρίς να εκλογικεύεται ο Θεός, κάνει το ασυνείδητο μια ανακάλυψη του αναπάντεχου. Το ασυνείδητο περνάει σε μια δηλοτικότητα.

Η αιώνια ζωτικότητα με τον τρόπο του αγίου Πνεύματος. Αναφέρει ο αγ. Διονύσιος ο αρεοπαγίτης ότι ο άνθρωπος χτίζεται με μετοχή και διαδοτικότητα και με αυτά γεννάται η αυτοεκτίμησις. Καθένας μας είναι ένας συσσωρευτής χάριτος που πρέπει ταυτόχρονα να το μοιράζει. Αν δεν το μοιράζει δεν το έχει. Αυτό σώζει την κοινωνικότητα της επιθυμίας μου μέσω των άλλων και το μεθεκτικό της. Γιατί αν τη βρω μόνος μου, αυτό είναι ο ορισμός της σχοζοφρένειας.
Ο άνθρωπος στην πραγματικότητα είναι ανυπεράσπιστος προς αυτό που είναι. Αυτός είναι ο ορισμός της ψυχολογίας. Το ευαγγέλιο το ξέρει αυτό. Αλλά δεν το ξέρει ο δυτικός πολιτισμός.
.
Ο Θεός ήρθε για να αγιάσει τον άνθρωπο με το ανθρώπινο του Θεού και μέσω του θανάτου να αποκτήσει αυτό αιώνια διάστασιν για να έχουμε ψυχοσωματική αφθαρσία. Είναι φοβερό το ευαγγέλιο γιατί σε καλεί συνεχώς στο τίποτα. Είναι όμως αυτό που εκμηδενίζει τα πάντα.
.
Ο σταυρός έχει να κάνει με τη θεραπεία του ασυνειδήτου με την ανάληψιν μιας ευθύνης που δεν έχει. Παίρνει ο Χριστός το ασυνείδητο και το φέρνει στο φως και το ασυνείδητο ως επιθετικότητα γίνεται ασυνείδητο ως διαλογικότητα (αγάπη-σχέσις).''
Αυτομπαναρισμενος επ αόριστον

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8050
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Ορθόδοξη Θεολογία και Ψυχολογία του Βάθους π. Νικόλαος Λουδοβίκος

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 17 Μαρ 2021, 19:08

Who is The 4th man έγραψε:
17 Μαρ 2021, 00:43
Ομιλία του π. Νικολάου Λουδοβίκου στα Ιωάννινα στο πολιτιστικό σύλλογο Μήνυμα to 2015.

"[...Στο cogito ergo sum η σφαίρα που λέγεται ζωή και η σφαίρα που λέγεται σκέψη τέμνονται και υπάρχει ένας χώρος όπου ζω και σκέπτομαι. Δηλαδή το βάθος της ζωής και της σκέψης ταυτίζονται. Η παρεμβολή του ασυνειδήτου σημαίνει ότι στην πραγματικότητα ο χώρος αυτός είναι το κενό, το τίποτα. Νομίζω ότι σκέφτομαι ή νομίζω ότι ζω. Δεν υπάρχουν και τα δύο μαζί και αυτό είναι τραγικό γιατί η ανθρώπινη μοίρα δεν μπορεί να πάει εκεί που εμείς θέλουμε.
Η ψυχολογία έρχεται την στιγμή που καταρρέει το μέγιστο δημιούργημα του νεωτερικού ανθρώπου, το αυτοαναφορικό υποκείμενο. Χρειάζεται για την Δύση ο Freud γιατί έδειξε οτι το λογικό υποκείμενο έχει ένα υπόγειο το οποίο αποτελείται από ενορμήσεις που δεν μπορούν να τεθούν υπό έλεγχο. Αλλά δεν κατάλαβε ότι όσο πιο μεγάλο το κλείσιμο στο cogito τόσο πιο μεγάλο είναι το ασυνείδητο.
Δηλαδή ενώ το ασυνείδητο είναι η μεγάλη αντιπολίτευση στον ορθό λόγο, ο τρόπος με τον οποίο δίνεται νόημα στο ασυνείδητο είναι καθαρά ο τρόπος της λογικής όπου ο αναλυτής επιστρέφει στο προπατορικό αμάρτημα του Δυτικού ανθρώπου που θέλει όλα να τα σκεφτεί....]

ορισμενα χαρακτηριστικά σημεία...

''Θέλω χρόνο για το τίποτα, λέει μια επιγραφή εδώ στην τουαλέτα. Ας αρχίσουμε από αυτό. Το τίποτα είναι αυτό που μηδενίζει όλα όσα είναι σημαντικά και υπό έλεγχο και τα έχουμε κατευθύνει κάπου. Το τίποτα είναι το σημείο που κατευθύνεται ένα πεπρωμένο με εκλογικεύσεις που εξυπηρετούν προσωπικούς στόχους όπως νομικισμός, ηθικισμός κτλ.
...
Υπάρχουμε μετέχοντας στο εν. Ήρθε ο διάβολος και είπε στον άνθρωπο: ''άσε το χέρι σου από αυτόν που σε στηρίζει και θα γνωρίσεις το καλό και το κακό''. Αυτό που δεν του είπε είναι ότι δεν μπορεί μετά να γυρίσει πίσω. Και αρχίζει πλέον να λατρεύει το αδιέξοδό του.
...
Στην Αμερική έχει πολλούς μαρξιστές γιατί ο καπιταλισμός θέλει το μαρξισμό για να κοιμάται ήσυχως το βράδυ. Σε πανεπιστήμιο που οι φοιτητές πληρώνουν 60.000 δολλάρια το χρόνο μιλάς για μαρξισμό. Αλλά χρειάζεται για να κοιμάσαι ήσυχος το βράδυ από το παράλογο που υπάρχει.
Ο Φρόυντ έδειξε ότι έχουμε και ασυνείδητο που δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Θα το βρίσκουμε συνέχεια μπροστά μας. Όσο πιο μεγάλο είναι το κλείσιμο στον εαυτό μας, στο αυτοαναφορικό αντικείμενο τόσο πιο μεγάλο είναι το ασυνείδητο.
Ο μόνος τρόπος να μιλήσουμε με το ασυνείδητό μας, όπως λέει ο Λακάν, είναι να το σκεφτούμε, να εισέλθουμε μέσα με το μορφωτικό μας οπλισμό. Γιαυτό η Δύση δεν ξέρει πώς θα επιτρέψει στο ασυνείδητο να εκφραστεί. Όσο περισσότερος είναι ο ορθολογισμός, τόσο περισσότερο είναι το ασυνείδητο.
.Ο δρόμος είναι η επιθυμία. Το θέλημα είναι του ανθρώπου, ο ορισμός του ανθρώπου είναι το αδύνατον. Όλη η αρχαία φιλοσοφία είναι η προσπάθεια να τιθασεύσει την ανθρώπινη επιθυμία γιατί ο κοσμοπολίτης αρχαίος έλληνας έχει τρομάξει από τα πάθη του που έχει παραδοθεί ολοκληρωτικά σε αυτά.
...
Η επιθυμία, τελικά, είναι σχέση για να φιάξουμε έναν εαυτό. Η επιθυμία του ανθρώπου είναι η επιθυμία του άλλου. Η επιθυμία του ανθρώπου είναι η επιθυμία του άλλου. Ο ένας επιθυμεί ό,τι ο άλλος επιθυμεί. Αυτές τα τρία αναφέρει ο Λακάν τα οποία γίνονται ασυνείδητα.
.
Χτίζεσαι από τον άλλο. Φιάχνεσαι από τον άλλο και φιάχνεις ένα πρόσωπο. Τότε έχουμε μια σχέση και δεν γίνεται τίποτα ασυνείδητα όπως με τη μάνα μας.
.
Η επιθυμία είναι ψυχοσωματική. Η νευροεπιστήμη ψάχνει σε λάθος νερά με το να ψάχνει το God's spot (σημείο του Θεού) στον εγκέφαλο. Είναι στην πραγματικότητα η αποδόμησις του Θεού.
.
Ενώ αν ο Θεός είναι σχέση, αυτό είναι κάτι άλλο. Το βρίσκουμε στον αγ. Μάξιμο αυτό με τους λόγους των όντων. Ήμουν κάτι που δεν είμαι και θα γίνω κάτι που δεν είμαι. Αυτό είναι η ενσάρκωσις ώστε όλες οι ενέργειες του Θεού να εισέρχονται στην ψυχοσωματική ύπαρξιν του ανθρώπου. Αυτό που λέγεται αντίδοσις ιδιωμάτων. Αυτό το απόλυτο άνοιγμα είναι κάτι, χωρίς να εκλογικεύεται ο Θεός, κάνει το ασυνείδητο μια ανακάλυψη του αναπάντεχου. Το ασυνείδητο περνάει σε μια δηλοτικότητα.

Η αιώνια ζωτικότητα με τον τρόπο του αγίου Πνεύματος. Αναφέρει ο αγ. Διονύσιος ο αρεοπαγίτης ότι ο άνθρωπος χτίζεται με μετοχή και διαδοτικότητα και με αυτά γεννάται η αυτοεκτίμησις. Καθένας μας είναι ένας συσσωρευτής χάριτος που πρέπει ταυτόχρονα να το μοιράζει. Αν δεν το μοιράζει δεν το έχει. Αυτό σώζει την κοινωνικότητα της επιθυμίας μου μέσω των άλλων και το μεθεκτικό της. Γιατί αν τη βρω μόνος μου, αυτό είναι ο ορισμός της σχοζοφρένειας.
Ο άνθρωπος στην πραγματικότητα είναι ανυπεράσπιστος προς αυτό που είναι. Αυτός είναι ο ορισμός της ψυχολογίας. Το ευαγγέλιο το ξέρει αυτό. Αλλά δεν το ξέρει ο δυτικός πολιτισμός.
.
Ο Θεός ήρθε για να αγιάσει τον άνθρωπο με το ανθρώπινο του Θεού και μέσω του θανάτου να αποκτήσει αυτό αιώνια διάστασιν για να έχουμε ψυχοσωματική αφθαρσία. Είναι φοβερό το ευαγγέλιο γιατί σε καλεί συνεχώς στο τίποτα. Είναι όμως αυτό που εκμηδενίζει τα πάντα.
.
Ο σταυρός έχει να κάνει με τη θεραπεία του ασυνειδήτου με την ανάληψιν μιας ευθύνης που δεν έχει. Παίρνει ο Χριστός το ασυνείδητο και το φέρνει στο φως και το ασυνείδητο ως επιθετικότητα γίνεται ασυνείδητο ως διαλογικότητα (αγάπη-σχέσις).''
Η συγκεκριμένη ομιλία του είναι εξαιρετική. Έχει κι άλλες βέβαια, αλλά αυτή είναι όντως μια εκ των καλύτερων του.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 24 Μαρ 2021, 08:47


ΠΛΑΝΗ

Είναι δύσκολο στους πολλούς να διακρίνουν την πλάνη, λόγω των πολλών τεχνασμάτων και των ποικίλων τρόπων μετά των οποίων στήνει τα μηχανεύματά της, και σχεδόν δυσχεραίνονται να την κατανοήσουν. Λέγεται ότι η πλάνη με δύο τρόπους φανερώνεται, ή μάλλον μας προσεγγίζει, με τη φαντασία ή την ενέργεια (;), αν και αμφότεροι οι τρόποι έχουν την αυτή αιτία-αρχή, που είναι η έλλειψη μετριοφροσύνη. Από την πλάνη γεννάται η αμετροέπεια, και ακολουθεί απώλεια του μέτρου της ανδρείας - δειλία - εξαιτίας αλλότροπων φαντασιών, τόσο κατά τον ύπνο, όσο και σε ημιεγρήγορση, κατάσταση ψυχική τρομώδης και παράδοξη, αυτήν δε κάποτε, έκταση φρενών.
Αυτός είναι ο πρώτος τρόπος εισόδου της πλάνης που έρχεται με το άρμα της φαντασίας. Ο δεύτερος τρόπος της κατ' ενέργεια πλάνης έχει την αρχή της στους "καρπούς" των επιθυμιών που αναδύονται από την ηδύτητα, που καταλήγει σε ηδυπάθεια. Αφού καταλήξει ως ηδυπάθεια, θολώνει το εποπτικό μέρος του λογιστικού (τον νου) με φαντασίες, οδηγώντας τον νου έξω από το μέτρο του, γεννώντας παραλογισμό και κάποτε έκταση νοός.
...
μαρ Γρηγορίου σιναΐτη "ωφέλημα κεφάλαια"

«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 24 Μαρ 2021, 09:23

jey_pap έγραψε:
12 Μαρ 2021, 23:27
Γ Ν Ω Σ Η
ΦΥΣΙΚΗ - ΜΥΣΤΙΚΗ (ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ) - ΕΓΚΟΣΜΙΑ
Η γνώση που προηγείται από την πίστη είναι γνώση φυσική. Η δε γνώση (ορεκτική περί του αγαθού), που έλκει την πίστη, είναι γνώση μυστική (πνευματική).
Γνώση εγκόσμια (επιστημοσύνη) δε μπορεί να προσλάβει εεπαρκώς εμπειρία της μυστικης (πνευματικής) γνώσης, ούτε η τελευταία αυτή δεν τελειώνεται αν δεν αποστασιοποιηθεί από την εγκόσμια.
"475 αποφθέγματα..." μαρ Ισαάκ σύρου
(ΓΝΏΣΗ) συνέχεια.
Ο όρος "γνώση" είναι πολυσήμαντος. Δηλώνει κατ' αρχάς, όπως ειπώθηκε, την ανθρώπινη εγκόσμια σοφία και τις γνώσεις εντός του νέου, κάθε φορά, πεδίου του επιστητού. Στη δυτική θεολογία δηλώνει τη διανοητική ενασχόληση με τα θεία (συνεπεία του σχολαστικισμού). Στην ορθόδοξη ανατολική πατερική θεολογία, "γνώση" είναι η προσωπική εμπειρία με τα θεία. Η απόπειρα "γνώσης" του θείου συνδέεται στενότατα με "θεωρίες" και "θεοπτίες" περί του θείου και ακτίστου φωτός. Αυτή η "γνώση" είναι (προς το παρόν) πέρα από κάθε γνώση του επιστητού και επιτυγχάνεται με την οδό της" θέωσης", ήτοι την οδό προς την "Κοινωνία" και "Ένωση" (Μέθεξη;) με το θείο. Η πορεία της οδού δε της" κοινωνίας" με το θείο, προσφέρει στον οδοιπόρο "γνώση" περί του θείου.

μαρ Θεογνώστου (υποσημείωση)
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 25 Μαρ 2021, 11:09

ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ

Ερώτηση: Προηγείται ο πειρασμός, του χαρίσματος έποντος; Ή προηγείται το χάρισμα, ακολουθούντος του πειρασμού;
Απάντηση: Οι άγιοι Απόστολοι δέχθηκαν πρώτα το Άγιο Πνεύμα και κατόπιν μπήκαν σε πειρασμούς (θλίψεις, διωγμοί, δαρμοί, φυλακίσεις κ.τ.ό. ). Προηγείται μεν η θεία Χάρη, αλλ' αργεί να φανερωθεί η ενέργειά της (;).

Όταν αρχίσει κάποιος να θεωρεί τον εαυτό του σοφό και διακριτικό, τότε καταλήγει ανάλογα με το βαθμό υψαυχενισμού του σε πειρασμούς όπως: μείωση Σοφίας, απροσδόκητο θυμό και φιλονικεία, πολυλογία και φλυαρία, στέρηση πίστης και επιβεβαίωσή της (ελπίδα), δριμεία αίσθηση ηδυπαθών λογισμών-φαντασιών, ασεβειών κατά θείων εννοιών.

Η μετριοφροσύνη εξαλείφει την πικρείαν των επερχομένων πειρασμών, διότι απ' αυτήν προέρχεται η υπομονή σε συμφορές μας...

Επιτρέπονται να παραχωρούνται οι πειραεμοί: 1. Προς αύξησιν πνευματικού πλούτου σε αγωνιζόμενους, 2. Για προφύλαξη από "πτώσεις" σε αμελούντας περί πνευματικών γυμνασμάτων, 3. Για αφύπνιση των "υπνούντων" 4. Για προσέγγιση θείων στους μακράν ευρισκόμενους αυτών (των θείων) 5. Για να έχουν παρρησία οι φιλικώς διακείμενοι στα θεία. Ετσι, όσον αφορά την "στιφότητα" ορισμένων... φαρμάκων που επιτρέπεται να εκτίθενται προς αναπλήρωσιν ελλείψεων του ψυχικού μέρους των επιγνωσθέντων.

μαρ Ισαάκ σύρου "475 αποφθέγματα"

«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 25 Μαρ 2021, 11:28

jey_pap έγραψε:
25 Μαρ 2021, 11:09
ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ

Ερώτηση: Προηγείται ο πειρασμός, του χαρίσματος έποντος; Ή προηγείται το χάρισμα, ακολουθούντος του πειρασμού;
Απάντηση: Οι άγιοι Απόστολοι δέχθηκαν πρώτα το Άγιο Πνεύμα και κατόπιν μπήκαν σε πειρασμούς (θλίψεις, διωγμοί, δαρμοί, φυλακίσεις κ.τ.ό. ). Προηγείται μεν η θεία Χάρη, αλλ' αργεί να φανερωθεί η ενέργειά της (;).

Όταν αρχίσει κάποιος να θεωρεί τον εαυτό του σοφό και διακριτικό, τότε καταλήγει ανάλογα με το βαθμό υψαυχενισμού του σε πειρασμούς όπως: μείωση Σοφίας, απροσδόκητο θυμό και φιλονικεία, πολυλογία και φλυαρία, στέρηση πίστης και επιβεβαιώσεώς της (ελπίδας), δριμεία αίσθηση ηδυπαθών λογισμών-φαντασιών, ασεβειών και αμαρτοεπιών κατά θείων εννοιών.

Η μετριοφροσύνη εξαλείφει την πικρίαν των επερχομένων πειρασμών, διότι απ' αυτήν προέρχεται η υπομονή σε συμφορές μας...

Επιτρέπονται να παραχωρούνται οι πειραεμοί: 1. Προς αύξησιν πνευματικού πλούτου σε αγωνιζόμενους, 2. Για προφύλαξη από "πτώσεις" σε αμελούντας περί πνευματικών γυμνασμάτων, 3. Για αφύπνιση των "υπνούντων" 4. Για προσέγγιση θείων στους μακράν ευρισκόμενους αυτών (των θείων) 5. Για να έχουν παρρησία οι φιλικώς διακείμενοι στα θεία. Ετσι, όσον αφορά την "στιφότητα" ορισμένων... φαρμάκων που επιτρέπεται να εκτίθενται προς αναπλήρωσιν ελλείψεων του ψυχικού μέρους των "επιγνωσθέντων" .

μαρ Ισαάκ σύρου "475 αποφθέγματα"

«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 04 Απρ 2021, 22:08

Κατ' εικόνα - κςθ' ομοίωσιν

...
Κάθε (δυνάμει) έλλογο όν λέγεται εικόνα Θεού "κατ"' εικόνα πλασμένος", διότι φέρει στο νου και στην ψυχική φύση το ακατάληπτο, το αόρατο, το θέσει αθάνατον, το αυτεξούσιον. Και ακόμη φέρει το άρχειν, το τεκνοποιείν. και το δημιουργείν.
" καθ' ομοίωσιν"
"Καθ' ομοίωσιν" λέγεται για χάριν εν δυνάμει ιδιότητας να ομοιάζει στον Προσκυνητόν με την καλλιέργεια αρετών και θεωνύμων και θεομιμήτων πράξεων, ήτοι, με το να συμπεριφέρεται με φιλάνθρωπον διάθεσιν προς τους συνανθρώπους του, να τους λυπάται κατά την καρδία του, να ελεεί, να συγχαίρεται με την προκοπή των συνδούλων του, να σπλαχνίζεται και να δείχνει με κάθε τρόπο τη συμπάθειά του προς κάθε πάσχοντα..
...Και το μεν "κατ' εικόνα" το έχει κάθε άνθρωπος, το δε "καθ' ομοίωσιν", είναι σπάνιο απόκτημα και το κατορθώνουν μόνον ενάρετοι και άγιοι, οι οποίοι μιμούνται σε ανθρώπινα μέτρα, τις ιδιότητες του Προσκυνητού.

«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών