Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 15 Απρ 2019, 09:10

bluerose έγραψε:
14 Απρ 2019, 22:22
Με απλά λόγια
Μπορείς να κινησε σα το ψάρι στο νερό χωρίς να λαμβανεις το αλάτι του νερού;
Τα ψάρια δεν είναι αλμυρά παραδόξως αν και ζουν μέσα στο αλάτι
Αυτοί είναι οι συνειδητοί χριστιανοί

Δλ αυτά που λες θυμό οργή αμαρτίες πάθη που τα προκαλεί η κοινωνία - άνθρωποι να μην αγγίζουν;
Στον εαυτό σου κάνεις κακό ή γινεσε το ίδιο

Εμ δε μπορούμε
Εκείνος που ζώντας μες στον κόσμο νικιέται από άλογες επιθυμίες και ηδονές, γρήγορα θα δρέψει μες στα δίχττυα καρπούς από το δέντρο της πλάνης. Και οι καρποί της πλάνης έστω και μια φορά αν τους γευτεί κανείς, γίνωνται σαν φωτιά που εξαπλώνεται μες στις καλαμιές και σαν την πέτρα που κυλά σε κατήφορο ή και σαν χαράδρα που την πλαταίνουν οι ρεματιές με χειμάρρους.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 15 Απρ 2019, 09:56

Natasha έγραψε:
14 Απρ 2019, 23:32
jey_pap έγραψε:
14 Απρ 2019, 22:06
Από αυτά πάλι, άλλα εϊναι εκούσια που εκφύονται από παράχρηση, και άλλα ακούσια που συμβαίνουν εξ ανάγκης και λέγονται αδιάβλητα πάθη ή επακολουθήματα (της βιολογικής δραστηριότητας του ανθρώπου), τα οποϊα ονόμασαν οι Πατέρες και φυσικά ιδιώματα.

Ερώτημα, όταν λένε ότι άλλα πάθη είναι ΑΚΟΥΣΙΑ, ΑΡΑ δεν θεωρείται η ενέργειά τους αμαρτία, σωστά;


Και όταν λένε ΕΚΟΥΣΙΑ που "εκφυονται απο παράχρηση", τί εννοούν; Απο πού προκύπτουν τα πάθη; Γνωρίζεις;

Ο Χριστός χωρίζει τους ανθρώπους σε δυο κατηγορίες, στους δίκαιους και υγιείς, άρα κατά κάποιον τρόπο απαθείς και στους αμαρτωλούς και ασθενείς, άρα εμπαθείς. Για τους δεύτερους είπε πώς ήρθε. Η απορία μου είναι ΤΙ είναι αυτό που συνέβη και γεννήθηκαν οι μεν απαθείς και δεν έχουν ανάγκη την επέμβαση του Χριστού για να σωθούν και τί έγινε και γεννήθηκαν οι δε με τόση αδυναμία φυσική, με πάθη, ώστε να χρειάζονται οπωσδήποτε την μεσολάβηση του Χριστού για να σωθούν.
1. πείνα, δίψα, ύπνος, κόπωση. ..
2. Παράχρηση εννοεί πέρα από τη φυσική χρήση. Τα πάθη προκύπτουν από την κατάχρηση-παράχρηση αδιαβλήτων παθών. Πάντως τα πρώτα-πρώτα πάθη που προσβάλλουν είναι αυτά που πλησίασαν τον Ιησού στην έρημο, ήτοι η παράχρηση της πείνας η λεγόμενη γαστριμαργία, η παράχρηση της εξασφάλησης των αναγκαίων, ήτοι η φιλαργυρία, και η παράχρηση της τιμής του εαυτού μας, ήτοι η κενοδοξία.
Κατά μία άλλη ερμηνεία τα πάθη εκφύονται από έλλειψη του μέτρου (έλλειψη ή υπερβολή) της τεθρίππου αμάξης της λογικής ήτοι της ανδρείας, της φρόνησης, της σωφροσύνης, δικαιοσύνης.
Της ανδρείας έλλειψη είναι η δειλία, και υπερβολή είναι η αυτοδικία
Της φρόνησης έλλειψη είναι η άγνοια, και υπερβολή η πονηρία
Της σωφροσύνης έλλειψη είναι η επίνοιακαι η ευήθεια
Της δικαιοσύνης έλλειψη είναι η αδικία ή μειονεξία και υπερβολή η πλεονεξία.

Κατά Γρηγόριο Σιναίτη:
Αιτίες των παθών είναι οι πράξεις από την πλάνη, αιτίες της πλάνης είναι τα χαμαίζηλα πάθη, και των φαντασιώσεων οι πλάνοι λογισμοί. Αιτία των πλάνων λογισμών ίναι υλικό από τη μνήμη. Του υλικού αυτού αιτία είναι η λησμοσύνη. Η λησμοσύνη γεννάται από την άγνοια, και η άγνοια, από τη ραθυμία. Τη ραθυμία πάλι την γεννά η όρεξη της πλασματικής επιθυμίας (υπάρχη και όρεξη από φυσική επιθυμία που γεννάται από φυσική προαίρεση κι όχι γνωμική) και μητέρα των( πλασματικών) ορέξεων είναι η (αφύσικη ή γνωμική) κίνηση προς τη γοητεία της πλάνης. Αιτία της παρά φύσιν κινήσεως (πλασματικής) κίνησης προς την γοητεία της πλάνης είναι η ενέργεια της εξωτερίκευσης της έμπρακτη εξωτερίκευση της ενέργειας της πλάνης ορίζεται η σύγκλιση προς το αισθητό (πεδίο) και η εμπαθής ικανοποίηση των αισθήσεων
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 15 Απρ 2019, 11:24

jey_pap έγραψε:
14 Απρ 2019, 22:06
Τα πάθη κατηγοριοποιούνται με πολλούς τρόπους. Διαιρούνται σε α. Σωματικά και β. Σε ψυχικά. Τα σωματικά υποδιαιρούνται σε οδυνηρά και αμαρτιτικά. Τα οδυνηρά πάλι υποδιαιρούνται σε νοσηρά και παιδαγωγικά. Τα ψυχικά, από την άλλη, υποδιαιρούνται σε θ υ μ ι κ ά, ε π ι θ υ μ η τ ικ ά και λ ο γ ι κ ά ή λ ο γ ι σ τ ι κ ά. Αυτά πάλι τα τελευταία υποδιαιρούνται σε φαντασιακά και διανοητικά. Από αυτά πάλι, άλλα εϊναι εκούσια που εκφύονται από παράχρηση, και άλλα ακούσια που συμβαίνουν εξ ανάγκης και λέγονται αδιάβλητα πάθη ή επακολουθήματα (της βιολογικής δραστηριότητας του ανθρώπου), τα οποϊα ονόμασαν οι Πατέρες και φυσικά ιδιώματα.

Άλλα είναι τα πάθβ του σώματος και άλλα της ψυχής. Άλλα είναι τα πάθβ της Επιθυμίας και άλλα του θυμικού. Άλλα του λογιστικού και άλλα του νο και της διανοίας. Υφίστανται όμως μεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία.
Τα πάθη του θυμικού είναι: οργή, πικρία, κραυγή, οξυθυμία, θρασύτητα, ματαιοφροσύνη, αλαζονία και άλλα.
Της Επιθυμίας τα πάθη είναι: πλεονεξία, ακολασία, ακράτια, απληστία, φιληδονία, φιλαργυρία, φιλαυτία που είναι και η χειρίστη όλλων.
Της σάρκας τα πάθη είναι: πορνεία, ακαθαρσία, ασωτία, αδικία-αυτοδικία, γαστριμαργία, ακηδία, κομπασμός, φιλοκοσμία, καλοζωία, και άλλα.
Του λογιστικού τα πάθη είναι: η απιστία, η βλασφημία, πονηρία, πανουργία, δολιότης, απιστία, περιέργεια, διψυχία, λοιδορία, καταλαλιά, κατάκριση, εξουθένωση, βωμολοχία, υποκρισία, αισχρολογία, ψευδολογία, υπουλότητα, υψηλοφροσύνη,



, οι επιορκίες, οι αργολογίες και τα λοιπά. Πάθη του νου είναι: η οίηση, η έπαρση, η καυχησιολογία, η εριστικότητα, ζήλεια (ψυχική) αυταρέσκεια, αντιλογία, απείθια, φαντασιοπληξία, επιδεικτικότητα, φιλοδοξία και η υπρηφάνεια, η αρχή και το τέλος όλων των κακών. [Πάθη της διανοίας είναι: άσκοπες περιπλανήσεις του νου, μετεωρισμοί, "αιχμαλωσίες" (του νου), οσκοτισμοί (νοός-διανοίας), η "τύφλωση" (πνευματική ξηρασία), "εγκλωβισμοί" (αδιέξοδοι) του νου σε μάταια πράγματα, "προσβολές-παραρριπισμοί" αό λογισμο πλάνους και "συγκαταθέσεις" σ'αυτούς, ροπες ή τροπή προς τη γοητεία της πλάνης, αιφνίδιες εκτροπές κ. τ. ο.
μαρ Γρηγορίου Σιναίτη ""137 Ωφλιμα κεφάλαια για την πνευματική ζωή"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

bluerose
Δημοσιεύσεις: 4166
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 15 Απρ 2019, 12:01

jey_pap έγραψε:
15 Απρ 2019, 09:10
bluerose έγραψε:
14 Απρ 2019, 22:22
Με απλά λόγια
Μπορείς να κινησε σα το ψάρι στο νερό χωρίς να λαμβανεις το αλάτι του νερού;
Τα ψάρια δεν είναι αλμυρά παραδόξως αν και ζουν μέσα στο αλάτι
Αυτοί είναι οι συνειδητοί χριστιανοί

Δλ αυτά που λες θυμό οργή αμαρτίες πάθη που τα προκαλεί η κοινωνία - άνθρωποι να μην αγγίζουν;
Στον εαυτό σου κάνεις κακό ή γινεσε το ίδιο

Εμ δε μπορούμε
Εκείνος που ζώντας μες στον κόσμο νικιέται από άλογες επιθυμίες και ηδονές, γρήγορα θα δρέψει μες στα δίχττυα καρπούς από το δέντρο της πλάνης. Και οι καρποί της πλάνης έστω και μια φορά αν τους γευτεί κανείς, γίνωνται σαν φωτιά που εξαπλώνεται μες στις καλαμιές και σαν την πέτρα που κυλά σε κατήφορο ή και σαν χαράδρα που την πλαταίνουν οι ρεματιές με χειμάρρους.
Η αμαρτία έχει πολύ μεγάλη δύναμη κι είναι η αιτία όλων των προβλημάτων
Εάν μπεις στο δρόμο τότε χρειάζεται υπακοή διότι κι η παραμικρή πτώση προκαλεί το πειρασμό, εφόσον επαναλαμβάνεται. Σκοπός είναι η διόρθωση των παθών κι όχι η στάσιμη κατάσταση

Υ. Γ. Εκτός ελαχίστων περιπτώσεων που δεν γίνεται η πλήρωση της αμαρτίας ή η πλήρωση χωρίς αμαρτία

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 15 Απρ 2019, 12:08

Ο Αδάμ πλάστηκε άφθαρτος χωρίς ζωικές εκκρίσεις ή"κινήσεις” (που χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο σήμερα ως βιολογική ύπαρξη), κι έτσι και θα αναστηθεί. Δεν δημιουργήθηκε όμως ως "άτρεπτος" (χωρίς δυνατότητα μεταβολών), μα ούτε και πάλι "τρεπτός". Είχε την δυνατότητα στην αντικατάσταση της θελήσεως του (από τη γνωμική, κι όχι φυσική, προαίρεση) να τραπεί ή όχι. Και η θέληση (για όσους εργάστηκαν για την διατήρηση της κλήσης και εκλογής τους) δεν επιφέρει στην φύση της ύπαρξης την απόλυτη ατρεπτότητα, που θα δοθεί στην μέλλουσα άτρεπτη θέωση
Η γένεσςσάρκας συνδέεται (από
. την αρχή) με τη φθορά. Η λήψη τροφής, η αποβολή ουσιών άχρηστων από το σώμα, η ανησυχία-ανασφάλεια και ο ύπνος, είναι φυσικές ιδιότητες των αλόγων ζώων.. .
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 16 Απρ 2019, 21:30

ΛΟΓΙΣΜΟΙ(απαθείς-εμπαθείς)
Άλλοι λογισμοί είναι απλοί και άλλοι σύνθετοι α απλοί μεν είναι οι απαθείς, σύνθετοι δε οι εμπαθείς, γιατί αποτελούνται από νοήματα χρωματισμένα με πάθη. Αφού έτσι έχουν τα πράγματα, δύναται κανείς να ιδεί πολλά απλά νοήματα να τρέπονται σε σύνθετα, όταν αρχίζουν να κινούν τ αι στο νου συνηρπακότος τούτου υπό ετην επήρεια νεργ ειών της πλάνης (η συναρπαγή γίνεταιμε αποπλάνηση, υπό την παρουσία συγκινητικών φορτίων), είτε για κενοδοξία, ή ακολασία, ή για χάρη άλλων παθών. Επομ3νως δεν είναι εμπαθείς λογισμοί οι λογισμοί εκείνοι που ακολουθούν επαγωγικά τον εμπαθή λογισμό. Για παράδειγμα...
Από αυτά λοιπόν δυνάμεθα να γνωρίζουμεποια είναι τα εμπαθή νοήματα και ποια όχι.

Μαξίμου Ομολογητού "400 κεφάλαια περί αγάπης"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 17 Απρ 2019, 08:33

Όποιος διατηρεί το σώμα του μακρυά από κάθε αίσθηση φιληδονίας (απαντάται αυτή σε εξαρτήσεις πολλών ειδών πραγμάτων και συγκινήσεων), και (διατηρεί τούτο ασκητικόν, αυτός το μεταχειρίζεται σαν διαχειριστής σε υπηρεσίες πέραν της φύσεως (πνευματικές).

Εκείνος ο νους είναι καθαρός, που απόκτησε "γνώση" των υπέρ φύσιν (πνευματική) και καταλάμπεται υπό θείου "φωτός".

Εκείνα τα πάθβ είναι κατηγορημένα, στα οποία τα ένδον μας κινούνται παρά την αγαθή τους φύσιν, ήτοι (κινούνται παρά φύσιν).

Απάθεια είναι η ειρηνική κατάσταση των ένδω, κατά την οποία αυτά καθίστανται δυσκίνητα προς τους καρπούς της πλάνης.
.. .
Μαξίμου Ομολ. "400 κεφάλαια περί,αγάπης"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

bluerose
Δημοσιεύσεις: 4166
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 17 Απρ 2019, 22:56

Υπάρχει και κάτι χειρότερο από την αμαρτία. Είναι η αλαζονεία της αρετής

Άγιος Αυγουστίνος

bluerose
Δημοσιεύσεις: 4166
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 17 Απρ 2019, 22:59

Αν βιάζεσαι να δεις τον κόσμο να γίνεται καλύτερος,
άρχισε από τον εαυτό σου. Είναι ο συντομότερος δρόμος.


Άγιος Παϊσιος

bluerose
Δημοσιεύσεις: 4166
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 17 Απρ 2019, 23:06

Μακάριοι είναι όσοι πεινούν και διψούν τον ενάρετο τρόπο ζωής διότι αυτοί θα χορτάσουν

Κατά Ματθαίον

bluerose
Δημοσιεύσεις: 4166
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 17 Απρ 2019, 23:13

Λόγοι Γέροντος Γαβριήλ 2016

- Σαν ανθρωπότητα πρέπει να εξομολούμαστε τακτικά, να εκκλησιαζόμαστε τακτικά, να νηστεύουμε Τετάρτη και Παρασκεύη απο λάδι, να λέμε την ευχούλα "Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον με" "Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς"

- Να κάνουμε κανένα καλό έργο, στο τάφο ούτε Κύριε Ελέησον να πούμε θα μπορούμε να λέμε, ούτε κανένα καλό έργο να κάνουμε

- Τα σάββανα τα νεκρικά κοστούμια δεν έχουν τσέπες, είναι άτσεπα, ότι δώσαμε με τα χεράκια μας αυτά ειναι δικά μας, τα άλλα θα τα πάρουν άλλοι.

- Τίποτε δεν είναι δικό μου όταν είναι μόνο για τον εαυτό μου.

- Η φτώχεια και ο πλούτος δεν βρίσκοται στα χέρια μας αλλά, στις καρδιές μας.

- Κουλός είναι αυτός που δεν έχει χέρια, τα χέρια του κουλού είναι πολύ, πολύ καλύτερα απο τα χέρια του τσιγγούνη

- Θέλεις να γίνεις φτωχός κι εσύ κι εγώ, θησαύριζε, θέλεις να έχεις αφθονία σκόρπιζε

- Θέλεις να γίνεις ζητιάνος; Αποθήκευε

- Θέλεις να πεθάνεις απο την πείνα; Κλείσε τα αυτιά και τα μάτια σου στον ανθρώπινο πόνο και στην ανθρώπινη δυστυχία.

Γιατι γεννηθήκαμε και υπαρχουμε στον πλανήτη αυτό της γής; Για να δοξάζουμε το Θεό και να προσφέρουμε αγάπη και χαρά στους άλλους

- Η μεγαλύτερη χαρά που στη ζωή γνωρίζουμε, είναι η χαρά που νοιώθουμε, όταν χαρά χαρίζουμε.

Για τα γεγονοτα, τι πρέπει να κάνουμε:

- Πρεπει να εξομολογούμαστε να κοινωνάμε, να νηστεύουμε, να μελετάμε την Αγία Γραφή, να προσευχόμαστε,να εκκλησιαζόμαστε και να κάνουμε καμμιά ελεημοσύνη. Αυτό το όπλο έχουμε να εκλύσουμε το έλεος του Θεού.

Μαγνήτης ελκύει τα σίδερα

Εξομολόγηση, εκκλησιασμός, νηστεία, προσευχή, ελεημοσύνη, ελκύουν το έλεος του Θεού, για μας και για όλους τους άλλους

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 18 Απρ 2019, 01:09


Όταν ο νους δέχεται νοήματα πραγμάτων μετασχηματίζεται προς έκαστο εξ αυτών. Όταν πάλι θεωρεί (διαβλέπει;) πνευματικώς, ταύτα, τότε μεταμορφούται αναλόγως προς την θεωρία (απλανή ιδεομορφή) τούτων. Καθίσταται δε άμορφος και ασχημάτιστος και ανίδεος, όταν ενούται με το απλοειδές και φωτόμορφον θείον (εν προσευχητική καταστάσει;).


.. .
Μαξίμου Ομολογ. "400 κεφάλαια περί αγάπης"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 18 Απρ 2019, 15:59

.. Ο νους που καθάρθηκε, παίρνει νοήματα πραγμάτων και τα μεταβάλλει σε αντικείμενα πνευματικών θεωριών. Όταν όμως ρυπωθεί κάποτε από απροσεξία, τότε τα μεν νοήματα πνευματικών πραγμάτων μεταβάλλει σε ασθενείς εικόνες φαντασίας, τα δε νοήματα ανθρωπίνων πραγμάτων μετατρέπει σε φαύλους ή αλιτήμονας λογισμούς.

Ονους που δεν απέκτησε ακό η απάθειαφέρεται σαν πτηνό, που όταν εί αι δεμένο, και κάνοντας να πετάξει, ελκόμενο από τα δεσμά του, πέφτει κάτω. Πτεριγίζοντας ψηλά, στην απόπειρα να μάθει για για τα ουράνια πράγματα πέφτει στα γεώδη, ελκόμενος από τα χαμαίζηλα πάθη.

Όταν ο νους ελευθερωθεί τελείως από τα πάθν, τότ ε πορεύεται ανεμπόδιστα και αμετάτρεπτα προς τη "γνώση" των όντωναι εν συνεχεία οδεύει προς "γνώσεις" που ευρεσιολογούν περί τριαρολογικών θεωριών.

[/? uote
.. .
Μαξίμου Ομολογ. "400 κεφάλαια περί αγάπης"].
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 18 Απρ 2019, 17:46

jey_pap έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:59
.. Ο νους που καθάρθηκε, παίρνει νοήματα πραγμάτων και τα μεταβάλλει σε αντικείμενα πνευματικών θεωριών. Όταν όμως ρυπωθεί κάποτε από απροσεξία, τότε τα μεν νοήματα πνευματικών πραγμάτων μεταβάλλει σε ασθενείς εικόνες φαντασίας, τα δε νοήματα ανθρωπίνων πραγμάτων μετατρέπει σε φαύλους ή αλιτήμονας λογισμούς.

Ονους που δεν απέκτησε ακόμη απάθεια, φέρεται σαν πτηνό, που όταν είναι δεμένο, και κάνοντας να πετάξει, ελκόμενο από τα δεσμά του, πέφτει κάτω. Πτεριγίζοντας ψηλά, στην απόπειρα να μάθει για για τα ουράνια πράγματα, πέφτει στα γεώδη, ελκόμενος από χαμαίζηλα άθη.

Όταν ο νους ελευθερωθεί τελείως από τα πάθη, τότε πορεύεται ανεμπόδιστα και αμετάτρεπτα προς τη "γνώση" των όντων και εν συνεχεία οδεύει προς "γνώσεις", ευρεσιολογώντας περί τριαολογικών θεωριών.

.. .
Μαξίμου Ομολογ. "400 κεφάλαια περί αγάπης".
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 19 Απρ 2019, 22:50

Όταν το "επιθυμητικό" (μέρος της ψυχής), αντί να εξασθενήσει με "αναρριχητικά" (ασκητικά) μέσα, δυναμωθεί υπέρμετρα κυριευόμενη από συγκινησιακού τύπου (εμπαθή) "υλικά" (φιλοζωία, οινοφλυγία, γαστριμαργία, αγυρτία, φιλαργυρία, πλεονεξία, απληστία, σαδιστικές - μαζοχιστικές ροπές, σεξουαλικές "επενδύσεις" στα αναφερθέντα ως πριν κλπ), τότε συμπαρασύρει και τον νου, ποιώντας αυτόν φιλένδοτον (ακόμη και μέσω ρεμβασμών ή και μέσω ύπνου) σε φαντασίες - φαντασιώσεις . Το αυτό συμβαίνει κατ'αναλογία και με το θυμικό. Και αυτά συμβαίνουν με προταρχική αναφορά στη μη ορθή χρήση της φυσικής προαιρέσεως (αφού αντικαθίσταται συχνά-πυκνά από την επισφαλή γνωμική προαίρεση), και άρα στη μη ορθή χρήση της ελευθερίας.
Μάξιμος Ομολ/τής "400 κεφάλαια περί αγάπης"
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος jey_pap την 20 Απρ 2019, 10:36, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών