Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

ΑΙΝΕΙΑΝ06
Δημοσιεύσεις: 3556
Εγγραφή: 30 Σεπ 2018, 00:23

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 19 Απρ 2019, 22:54

tanipteros έγραψε:
14 Απρ 2019, 23:35
αρετή και κακία οι 2 δρόμοι από τους οποίους έναν έπρεπε να διαλέξει ο Ηρακλής.... Ελληνική δυτική ανθρωπογνωσία!
και διάλεξε τον στενό και δύσκολο της αρετής... :smt023

Περισσότερα εγκλήματα έκανε ο Ηρακλής ακολουθώντας τον δρόμο της αρετής παρά αν ακολουθούσε την φύση δίνει της κακιάς ..
Προσοχή στην Αρετή ..ΣΚΟΤΩΝΕΙ !!

Άβαταρ μέλους
bluerose
Δημοσιεύσεις: 3836
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 19 Απρ 2019, 23:34

Εννοείται
Όταν δε πάει ο άλλος με το θέλημα του Θεού αλλάζουν οι δρόμοι
Κατόπιν ευχής μπορείς να ξεκοψεις από διάφορα ατομα. Ποιος λέει ότι η αρετή είναι κορόιδο;
Η αλήθεια είναι μία, και αυτήν προασπίζεται η αρετή


Εκτός αν θέλει κάποιος να αγιασει,αλλά χωρίς πνευματική πρόοδο είναι αδύνατο αυτό, μη πω ότι εμποδίζει και την ίδια αυτή προοδο

Συνήθως οι χριστιανοί, προσπαθούν παραπάνω κι είναι ανεκτικοί περισσοτερο

Άβαταρ μέλους
bluerose
Δημοσιεύσεις: 3836
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 19 Απρ 2019, 23:41

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Ο Χριστός έφυγε από την Ευρώπη


Φοβερά προφητικά λόγια του αγίου για το μέλλον της Ευρώπης
Οταν ο άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς ήταν κλεισμένος στο φρικτό ναζιστικό στρατόπεδο Νταχάου, εξ αιτίας της ποιμαντικής δράσης του, έγραψε τα εξής προφητικά και αποκαλυπτικά για την σύγχρονη Ευρώπη, της οποίας κάνει μία καταπληκτική πνευματική ακτινογραφία, με την χάρη του Αγίου Πνεύματος που φώτιζε τον νου του.

Τα λόγια του αυτά είναι και σήμερα επίκαιρα, όσο ποτέ άλλοτε:

Ο Χριστός απομακρύνθηκε από την Ευρώπη, όπως κάποτε απομακρύνθηκε από την χώρα των Γαδαρηνών, επειδή το ζήτησαν οι Γαδαρηνοί. Όμως μόλις απομακρύνθηκε, ήρθε ο πόλεμος, η φτώχεια, η φρίκη, η καταστροφή. Ξανά γύρισε στην Ευρώπη ο προχριστιανικός βαρβαρισμός των Αβάρων, των Ούννων, των Λογγοβάρδων, αλλά σε μέγιστη φρίκη. Τον Σταυρό Του και την ευλογία Του πήρε ο Χριστός και απομακρύνθηκε. Έμεινε το σκοτάδι και η βρωμιά. Εσείς τώρα αποφασίστε με ποιον θα πάτε. Με την σκοτεινή και βρώμικη Ευρώπη ή με τον Χριστό;

– Τι είναι η Ευρώπη; Αίρεση; Είναι αίρεση. Αρχικά ήταν παπική αίρεση, στη συνέχεια λουθηρανική αίρεση και μετά καλβινική αίρεση… Το τέλος αυτών των αιρέσεων είναι ο αθεϊσμός, δηλαδή οι Ευρωπαίοι άθεοι που δεν υπήρχαν ποτέ μέχρι τώρα στην ιστορία της ανθρωπότητας. Δηλαδή ο πρώτος γιός είναι αιρετικός και ο δεύτερος γιός είναι άθεος. Πώς μπορεί μια τέτοια πόλη να επιβιώσει; Πως βρέθηκαν ανάμεσα στους ανόητους και οι Σέρβοι; Είναι μία ερώτηση στην οποία είναι δύσκολο να βρούμε απάντηση.

Στενοχωριέμαι για την Ευρώπη, γιατί θα καταστραφεί όπως η Καπερναούμ. Οι περήφανοι πύργοι της θα γκρεμιστούν, θα καταστραφούν και οι λεωφόροι της θα μετατραπούν σε τόπους που θα φυτρώσουν θάμνοι με αγκάθια, όπου θα κάνουν τη φωλιά τους τα φίδια. Στον τόπο που τώρα ακούγονται φωνές εναντίον του Χριστού, θα ακούγονται κραυγές από κουκουβάγιες και ουρλιαχτά από τσακάλια.

– Τη στιγμή που η Ευρώπη νόμισε για τον εαυτό της πώς εκπολιτίστηκε, τότε ήταν και που αγρίεψε. Τη στιγμή που νόμισε πως τα ήξερε όλα, τότε ήταν και που παραφρόνησε. Την στιγμή που νόμισε πως απέκτησε μεγάλη δύναμη, τότε ήταν και που έχασε όλη της τη δύναμη.

Άβαταρ μέλους
bluerose
Δημοσιεύσεις: 3836
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 19 Απρ 2019, 23:43

Επιστολή αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς σε ένα μορφωμένο νέο που αποκηρύσσει την πίστη


Νέε μου, επίτρεψέ μου να σου διηγηθώ μία ιστορία. Δύο καλοί φίλοι χώρισαν και πήγαν να ζήσουν σε δύο διαφορετικές και απομακρυσμένες πόλεις. Μετά από πολύ καιρό συναντήθηκαν πάλι. Ο ένας μιλούσε για τη μία πόλη ενώ ο άλλος για την άλλη. Όμως ο ένας από αυτούς δεν ήθελε με τίποτα να πιστέψει τον φίλο του αλλά άρχισε υπερήφανα να εκφέρει τη δική του γνώμη και για την άλλη πόλη, στην οποία δεν είχε πάει ποτέ.Τούτο, φυσικά, στενοχώρησε βαριά τον φίλο του, και αυτός σώπασε.

Αυτό είστε εσύ και οι γονείς σου. Εσύ ζούσες σε κάποια πόλη της Γνώσης ενώ εκείνοι στην πόλη της Καλοσύνης. Τώρα εσύ τους μιλάς για την εμπειρία σου από την πόλη της Γνώσης, ενώ εκείνοι σε ακούν και πιστεύουν τα λόγια σου. Όταν όμως εκείνοι μιλούν για την δική τους εμπειρία από την πόλη της Καλοσύνης, εσύ περιφρονητικά γελάς και τους αντιμετωπίζεις ως ψεύτες. Άραγε αυτό είναι το ήθος ενός επιστήμονα, να θεωρούμε τη δική μας εμπειρία ως αλήθεια, ενώ των άλλων ως ψέμα;

Η γνώση σου είναι καλή, αλλά η καλοσύνη είναι καλύτερη από τη γνώση. Οι γονείς σου έχουν αυτό το καλύτερο. Από ξένους μάθαινες τη γνώση, από τους γονείς μάθε τώρα την καλοσύνη. Φέρε σε συμφωνία την καλοσύνη και τη γνώση, αλλά με τρόπο που να εξουσιάζει η καλοσύνη τη γνώση και να τη χειραγωγεί.

Επάνω από κάθε τεχνική γνώση στέκεται η πιο σημαντική γνώση της επιστήμης του Χριστού, στην οποία η πιο υψηλή καλοσύνη λέγεται αγάπη, και η πιο υψηλή γνώση λέγεται σοφία. Όσο μεγαλύτερη είναι η κοσμική γνώση χωρίς αυτήν την άγια γνώση, τόσο μεγαλύτερη η ζημία. Και όσο μεγαλύτερος είναι ο κοσμικός πλούτος, χωρίς αυτόν τον ουράνιο πλούτο, τόσο πάλι μεγαλύτερη είναι η ζημιά. Αφού ο Χριστός είναι ο μόνος που μπορεί να προφυλάξει τον μεγάλο γνώστη από την κακή χρήση της γνώσης, τότε μπορεί και τον πολύ πλούσιο από την κακή χρήση του πλούτου. Θυμήσου εκείνον τον γνωστό επιστήμονα, που είπε: «Όλη η γνώση μου απέναντι στην αγνωσία μου είναι σαν μία χούφτα νερού απέναντι στον ωκεανό». Να είσαι κι εσύ μετριόφρων

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 20 Απρ 2019, 12:45

a
Μισθοί των κόπων που συνοδεύουν τις αρετές είναι απάθεια (διά της απόκτησης ικανότητος διηνεκούς επιφυλακής) και "Γνώση" (περί αγνότητος:απέκδυση χαλεπών παθών-πλάνων φαντασιώ-ατόπων ροπών-επιθυμιών, καθάρσεως:απέκδυση προσωπικών απόψεων, νήψης, απαλλαγή Λήθης, πόθου υπεραισθητών κόσμων, αιχμαλωσίας- προσβολής-παραρριπισμού-μετεωρισμού-αρπαγής νοός, μέθης-θέρμης-Εκπλήξεως-Θεωρίας, Ησυχίας κλπ).
Mαξίμου Ομολ/τού "400 κεφάλαια περί αγάπης"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 947
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 20 Απρ 2019, 14:57

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
19 Απρ 2019, 22:54
tanipteros έγραψε:
14 Απρ 2019, 23:35
αρετή και κακία οι 2 δρόμοι από τους οποίους έναν έπρεπε να διαλέξει ο Ηρακλής.... Ελληνική δυτική ανθρωπογνωσία!
και διάλεξε τον στενό και δύσκολο της αρετής... :smt023

Περισσότερα εγκλήματα έκανε ο Ηρακλής ακολουθώντας τον δρόμο της αρετής παρά αν ακολουθούσε την φύση δίνει της κακιάς ..
Προσοχή στην Αρετή ..ΣΚΟΤΩΝΕΙ !!
ποια τα εγκλήματα του Ηρακλή; :p2:

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 21 Απρ 2019, 14:17

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο άνθρωπος είναι διφυής, αποτελείται δηλαδή από ψυχικό και σωματικό στοιχείο, και έχει αντίστοιχα διπλές τις αισθήσεις και διπλές τις αρετές. Και έχει η ψυχική φύση πέντε αισθήσεις και πέντε η σωματική. Οι ψυχικές αισθήσεις, τις οποίες οι σοφοί ονομάζουν και "δυνάμεις" είναι οι εξής: νους, γνώμη, διάνοια, φαντασία και αυτοσυνείδηση (αίσθηση) και οι σωματικές αισθήσεις, είναι οι εξής: όραση, όσφρηση, ακοή, γεύση και αφή. Για τούτο υπάρχουν διπλές και οι αρετές τους και οι αποκλίσεις τους.

ΨΥΧΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ
Ψυχικές ονομάζουμε κατά γενικό λόγο, τις τέσσερις αρετές, που είναι οι εξής: ανδρεία, φρόνηση σωφροσύνη και η δικαιοσύνη. Απ' αυτές (ενεργουμένων εντός του μέτρου αυτών) , προέρχονται όπροέρχονται όλες οι άλλες ψυχικές αρετές, όπως: πραότητα, μακροθυμία, ανεξικακία, χρηστότητα, αοργησία, ευθυμία, απλότητα, ανυποκρησία (ειλικρίνεια), μετριοφροσύνη, έλξη προς υπερκόσμια "γνώση", πληρότητα, (απαλλαγή από φθόνο), τιμιώτητα, αψιλαργυρία, συμπόνια, ελεήμων διάθεση, γενναιοδωρία, αφοβία, αλυπία (έλλειψη ταραχής;), κατάνυξη, φιλαιδημοσύνη, ευλαβή φιλοπρέπεια, (ευθυδικία, ευδιαλλαξία, ευτλημοσύνη, φιλαγαθοσύνη, γλυκυθυμία κλπ).

ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ
Οι σωματικές αρετές, μάλλον τα εργαλεία των αρετών, όπως αρχικά στόλισαν τον άνθρωπο, όταν ενεργούν με επίγνωση, έξω από κάθε υποκρισία, και ανθρωπαρέσκεια, οδηγούν τον άνθρωπο σε προκοπή της απάθειας (δυναμικής* κι όχι παθητικής), είναι δε οι εξής: εγκράτεια, ολιγοφαγία, -ποσία, χρήση αναγκαίων και απλών ενδυμάτων, βραδυφαγία, ακτημοσύνη, ξενητεία, αυτάρκεια κλπ.

ΨΥΧΙΚΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ (ΨΥΧΙΚΑ ΠΑΘΗ)
...
Ιωάννου Δαμασκηνού "Περί αρετών και παθών"

«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 21 Απρ 2019, 15:16

jey_pap έγραψε:
21 Απρ 2019, 14:17
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο άνθρωπος είναι διφυής, αποτελείται δηλαδή από ψυχικό και σωματικό στοιχείο, και έχει αντίστοιχα διπλές τις αισθήσεις και διπλές τις αρετές. Και έχει η ψυχική φύση πέντε αισθήσεις και πέντε η σωματική. Οι ψυχικές αισθήσεις, τις οποίες οι σοφοί ονομάζουν και "δυνάμεις" είναι οι εξής: νους, γνώμη, διάνοια, φαντασία και αυτοσυνείδηση (αίσθηση) και οι σωματικές αισθήσεις, είναι οι εξής: όραση, όσφρηση, ακοή, γεύση και αφή. Για τούτο υπάρχουν διπλές και οι αρετές τους και οι αποκλίσεις τους.

ΨΥΧΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ
Ψυχικές ονομάζουμε κατά γενικό λόγο, τις τέσσερις αρετές, που είναι οι εξής: ανδρεία, φρόνηση σωφροσύνη και η δικαιοσύνη. Απ' αυτές (ενεργουμένων εντός του μέτρου αυτών) , προέρχονται όλες οι άλλες ψυχικές αρετές, όπως: πραότητα, μακροθυμία, ανεξικακία, χρηστότητα, αοργησία, ευθυμία, απλότητα, ανυποκρισία (ειλικρίνεια), μετριοφροσύνη, έλξη προς υπερκόσμια "γνώση", πληρότητα, (απαλλαγή από φθόνο), τιμιòτητα, αψιλαργυρία, συμπόνια, ελεήμων διάθεση, γενναιοδωρία, αφοβία, αλυπία (έλλειψη ταραχής;), κατάνυξη, φιλαιδημοσύνη, ευλαβή φιλοπρέπεια, (ευθυδικία, ευδιαλλαξία, ευτλημοσύνη, φιλαγαθοσύνη, γλυκυθυμία κλπ).

ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ
Οι σωματικές αρετές, μάλλον τα εργαλεία των αρετών, όπως αρχικά στόλισαν τον άνθρωπο, όταν ενεργούν με επίγνωση, έξω από κάθε υποκρισία, και ανθρωπαρέσκεια, οδηγούν τον άνθρωπο σε προκοπή της απάθειας (δυναμικής* κι όχι παθητικής), είναι δε οι εξής: εγκράτεια, ολιγοφαγία, -ποσία, χρήση αναγκαίων και απλών ενδυμάτων, βραδυφαγία, ακτημοσύνη, ξενητεία, αυτάρκεια κλπ.

ΨΥΧΙΚΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ (ΨΥΧΙΚΑ ΠΑΘΗ)
...
Ιωάννου Δαμασκηνού "Περί αρετών και παθών"

«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Άβαταρ μέλους
bluerose
Δημοσιεύσεις: 3836
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 22 Απρ 2019, 00:18

Άγιος Νικολάϊ Βελιμιροβιτς, δυνατός στις απλές ( και δύσκολες) ερωτήσεις πιστών, γεμάτων αμφιβολίες διάφορες


Ο Αβραάμ, ο Ισαάκ, ο Ιακώβ, ο Ιω­σήφ, ο Μωϋσής κι ο Δαβίδ είχαν συντετριμμένη καρδιά, ταπεινό πνεύμα. Γι’ αυτό κι ο Θεός κατοικούσε μέσα τους και υποσχέθηκε πως θα είναι μαζί τους και με τους απογόνους τους, εφόσον εκείνοι εξακολουθούν να έχουν συντετριμμένη καρδιά και ταπεινό πνεύμα.

Όταν όμως η συχνή επαφή με το Θεό κάνει κάποιον άνθρωπο υπερήφανο, τότε εκείνος βλάπτεται περισ­σότερο απ’ αυτούς που δε γνώρισαν τον αληθινό Θεό και δεν είχαν επαφή μαζί Του.

Το καλλίτερο και σαφέστερο παράδειγμα σ’ αυτό το θέμα μας το δίνουν οι Ισραηλίτες. Ήταν απόγονοι των μεγάλων και θεαρέστων προπατόρων που προαναφέραμε.

Η επαφή τους όμως με τον αληθινό Θεό τους δημιούργησε οίηση. Έτσι το έθνος αυτό άρχισε να βλέπει όλα τ’ άλλα έθνη με περιφρόνηση, σα νά ‘ταν σκύβαλα πεταμένα. Με τη συμπεριφορά τους αυτή όμως προκάλεσαν τη δική τους καταστροφή.

Η υπερηφάνεια τους τύφλωσε τόσο πολύ, ώστε το μόνο που κράτησαν απ’ όλα όσα τους αποκάλυψε ο Θεός με τους προφήτες και τους άλλους δίκαιους της Παλαιάς Διαθήκης, ήταν πως αυτοί αποτελούσαν τον εκλεκτό λαό του Θεού, τον περιούσιο.

Το πνεύμα και το νόημα της αρχαίας αποκάλυψης του Θεού γι’ αυτούς είχε ολότελα χαθεί. Η Αγία Γραφή χόρευε μπροστά στα μάτια τους σαν ένα συνοθύλευμα με ακατανόητα γράμματα. Όταν ο Κύριος Ιησούς εμφα­νίστηκε στον κόσμο με μια νέα αποκάλυψη, εκείνοι με την τυφλότητά τους αγνοούσαν το θέλημα του Θεού, είχαν φτάσει στο επίπεδο των ειδωλολατρών.

Με τη σκοτισμένη πνευματική τους όραση και την τραχύτητα της καρδιάς τους, είχαν καταντήσει πολύ χειρότεροι κι από τους ειδωλολάτρες.

Άβαταρ μέλους
bluerose
Δημοσιεύσεις: 3836
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 22 Απρ 2019, 00:23

Άγιος Νικολάϊ Βελιμιροβιτς


Αν, όπως λέει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, όλα τα γεγονότα είχαν καταγραφεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο από τους ευαγγελιστές, ο καθένας θα σκεφτόταν πως ο ένας αντιγράφει τον άλλον. Τί χρειάζονταν τότε τέσσερις ευαγγελιστές και τέσσερα ευαγγέλια; Σε όλα τα δικαστήρια στη γη η μαρτυρία δύο μαρτύρων απαιτείται για ν’ αποδειχτεί ένα γεγονός, να γίνει πιστευτό. Ο Θεός μας έδωσε δύο φορές τη διπλή μαρτυρία με τους τέσσερις ευαγγελιστές,

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 22 Απρ 2019, 10:36

jey_pap έγραψε:
21 Απρ 2019, 15:16
jey_pap έγραψε:
21 Απρ 2019, 14:17
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο άνθρωπος είναι διφυής, αποτελείται δηλαδή από ψυχικό και σωματικό στοιχείο, και έχει αντίστοιχα διπλές τις αισθήσεις και διπλές τις αρετές. Και έχει η ψυχική φύση πέντε αισθήσεις και πέντε η σωματική. Οι ψυχικές αισθήσεις, τις οποίες οι σοφοί ονομάζουν και "δυνάμεις" είναι οι εξής: νους, γνώμη, διάνοια, φαντασία και αυτοσυνείδηση (αίσθηση) και οι σωματικές αισθήσεις, είναι οι εξής: όραση, όσφρηση, ακοή, γεύση και αφή. Για τούτο υπάρχουν διπλές και οι αρετές τους και οι αποκλίσεις τους.

ΨΥΧΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ
Ψυχικές ονομάζουμε κατά γενικό λόγο, τις τέσσερις αρετές, που είναι οι εξής: ανδρεία, φρόνηση σωφροσύνη και η δικαιοσύνη. Απ' αυτές (ενεργουμένων εντός του μέτρου αυτών) , προέρχονται όλες οι άλλες ψυχικές αρετές, όπως: πραότητα, μακροθυμία, ανεξικακία, χρηστότητα, αοργησία, ευθυμία, απλότητα, ανυποκρισία (ειλικρίνεια), μετριοφροσύνη, έλξη προς υπερκόσμια "γνώση", πληρότητα, (απαλλαγή από φθόνο), τιμιòτητα, αψιλαργυρία, συμπόνια, ελεήμων διάθεση, γενναιοδωρία, αφοβία, αλυπία (έλλειψη ταραχής;), κατάνυξη, φιλαιδημοσύνη, ευλαβή φιλοπρέπεια, (ευθυδικία, ευδιαλλαξία, ευτλημοσύνη, φιλαγαθοσύνη, γλυκυθυμία κλπ).

ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ
Οι σωματικές αρετές, μάλλον τα εργαλεία των αρετών, όπως αρχικά στόλισαν τον άνθρωπο, όταν ενεργούν με επίγνωση, έξω από κάθε υποκρισία, και ανθρωπαρέσκεια, οδηγούν τον άνθρωπο σε προκοπή της απάθειας (δυναμικής* κι όχι παθητικής), είναι δε οι εξής: εγκράτεια, ολιγοφαγία, -ποσία, χρήση αναγκαίων και απλών ενδυμάτων, βραδυφαγία, ακτημοσύνη, ξενητεία, αυτάρκεια κλπ.

ΨΥΧΙΚΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ (ΨΥΧΙΚΑ ΠΑΘΗ)
...
Ιωάννου Δαμασκηνού "Περί αρετών και παθών"

(ΨΥΧΙΚΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ συνέχεια)

Πρέπει να ομιλήσουμε τώρα και για τις ψυχικές και σωματικές των αρετών αποκλίσες, δηλαδή τα πάθη. Ψυχικά πάθη είναι κυρίως η Λήθη (λησμοσύνη), η ραθυμία και η άγνοια (στάση του ψυχικού κόσμου μας για τα περί θείων πραγμάτων), από τα οποία σκοτίζεται ο νους, και κυριεύεται απ'όλα τα υπόλοιπα πάθη, τα οποία είναι τα εξής: θυμός, οργή, πικρία, μισανθρωπία, μνησικακία, καταλαλιά, κατάκριση, λύπη (κατά κόσμον), φιλονικια, ζήλεια, φθόνος, μικροψυχία, αχαριστία, ανθρωπαρέσκεια, δολιότητα, αναίδεια, αναισθησία, υπουλότητα, σοβαροφάνεια, ειρωνία, διψυχία, φιλαυτία, οίήση, έπαρση, υπρηφάνια, κενοδοξία, ψεύδος, ματαιοδοξία, κολακεία, συγκατάθεση, αιχμαλωσία, προσβολή και πλάνη λογισμών, φλυαρία, προσκόλληση σε εμπαθή πράγματα, αλαζονία, φαυλότητα, λοιδορία, εμπαιγμοί, μιαρότητα, συκοφαντία, ασπλαχνία, δυσεπιμειξία, αήθεια, φενακισμοί, γλισχρότητα, φιλαρχία κ. τ. ο.

ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ

.,.
Ιωάννου Δαμασκηνού. "Περί αρετών και παθών"

«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 26 Ιουν 2019, 08:48

Α Π Α Θ Ε Ι Α

Πρόωρη - Ακρώτατη
Αδαμική απάθεια (πρόωρη).
Μην αρκείσαι σε πρόωρη απάθεια, για να μη σου συμβεί εκείνο της αδαμικής απάθειας αυτών που γεύονται του "καρπού" από το "δέντρο" της γνώσης αρνητικών-θετικών, όπως αυτό αφέθηκε να εννοηθεί τόσο από ανατολικές, όσο κι από δυτικές αντιλήψεις. Καρποί που φάνταξαν "ωραίοι" με πρόωρη απόπειρα αφύπνισης θρησκευτικών εμπειριών με "υφαρπαγή" τους μέσω ιδίων (και πρόωρων)ενεργειών διέγερσης κέντρων ανθρώπινης ανατομίας (νεύρων-αδένων-γαγγλίων κλπ) ,είτε με επιστημονικές μεθόδους (δυτική μέθοδος), είτε με ασκήσεις διαλογισμού, σωματικών στάσεων, αναπνοής, απαγγελίας ύμνων, συνδιασμούς χορευτικών ρυθμών, δονήσεων, αυτοΰπνωσης, πρόκλησης ηδονικών καταστάσεων κλπ(ανατολικής μεθόδου), μη σχετιζομένων με εξωτερική βοήθεια, αλλά με το υπερεγώ.
....
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 26 Ιουν 2019, 18:51

jey_pap έγραψε:
26 Ιουν 2019, 08:48
Α Π Α Θ Ε Ι Α

Πρόωρη - Ακρώτατη
Αδαμική απάθεια (πρόωρη).
Μην αρκείσαι σε πρόωρη απάθεια, για να μη σου συμβεί εκείνο της αδαμικής απάθειας αυτών που γεύονται του "καρπού" (απάθεια) από το "δέντρο" της γνώσης αρνητικών-θετικών, όπως αυτό αφέθηκε να εννοηθεί τόσο από ανατολικές, όσο κι από δυτικές αντιλήψεις. Καρποί που φάνταξαν "ωραίοι" με πρόωρη απόπειρα αφύπνισης θρησκευτικών εμπειριών με "υφαρπαγή" τους μέσω ιδίων (και πρόωρων)ενεργειών διέγερσης κέντρων ανθρώπινης ανατομίας (νεύρων-αδένων-γαγγλίων κλπ) ,είτε με επιστημονικές μεθόδους (δυτική μέθοδος), είτε με ασκήσεις διαλογισμού, σωματικών στάσεων, αναπνοής, απαγγελίας ύμνων, συνδιασμούς χορευτικών ρυθμών, δονήσεων, αυτοΰπνωσης, πρόκλησης ηδονικών καταστάσεων κλπ(ανατολικής μεθόδου), μη σχετιζομένων με εξωτερική βοήθεια, αλλά με το υπερεγώ.
....
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 26 Ιουν 2019, 20:28

jey_pap έγραψε:
26 Ιουν 2019, 08:48
Α Π Α Θ Ε Ι Α

Πρόωρη - Ακρώτατη
Αδαμική απάθεια (πρόωρη).
Μην αρκείσαι σε πρόωρη απάθεια, για να μη σου συμβεί εκείνο της αδαμικής απάθειας αυτών που γεύονται του "καρπού" (απάθεια) από το "δέντρο" της γνώσης αρνητικών-θετικών, όπως αυτό αφέθηκε να εννοηθεί τόσο από ανατολικές, όσο κι από δυτικές αντιλήψεις. Καρποί που φάνταξαν "ωραίοι" με πρόωρη απόπειρα αφύπνισης θρησκευτικών εμπειριών με "υφαρπαγή" τους μέσω ιδίων (και πρόωρων)ενεργειών διέγερσης κέντρων ανθρώπινης ανατομίας (νεύρων-αδένων-γαγγλίων κλπ) ,είτε με επιστημονικές μεθόδους (δυτική μέθοδος), είτε με ασκήσεις διαλογισμού, σωματικών στάσεων, αναπνοής, απαγγελίας ύμνων, συνδιασμούς χορευτικών ρυθμών, δονήσεων, αυτοΰπνωσης, πρόκλησης ηδονικών καταστάσεων κλπ(ανατολικής μεθόδου), μη σχετιζομένων με εξωτερική βοήθώνεια, αλλά με το υπερεγώ.

....
Ακρότατη Απάθεια
Η αδαμική (πρόωρη) απάθεια υστέρησε ως προς την έλλειψη απόκτησης της διάκρισης που θα μας απέτρεπε τη σύγχυση μεταξύ των αντιθέσεων αρνητικών και θετικών ενεργειών του "καρπού της γνώσης αυτών.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Χριστιανική ανατολική ανθρωπογνωσία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 26 Ιουν 2019, 21:13

ΑΠΑΘΕΙΑ (ακρότατη -πρόωρη) συνέχεια
Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, διαφορά κύρια μεταξύ πρόωρης και ακρότατης απάθειας είναι η αίσθηση που διακρίνει κατόπιν αποσφαλμάτωσης το ουσιώδες φυσικό αγαθό και πλασματικό "αγαθό".
Η Διάκριση χρειάζεται στο πλευρό της συνείδηση αμόλυντη και καθαρότητα αισθήσεων. Ο σκοτασμός του νου, οι προλήψεις, η πώρωση, οι χαμερπείς ορμές χάνουν κάτω από το φως της Διάκρισης την "ικανότητα" τους να προκαλούν εμπόδια στην ανάκτηση αρετών.
...
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών