Χρονολόγιο
32/33 μ.Χ. : Κλήση του Παύλου απ' τον Κύριο στις πύλες της Δαμασκού.
34 : Πρώτη επίσκεψη στα Ιεροσόλυμα.
34 - 44 : Παραμονή στην Παλαιστίνη και στην Φοινίκη.
46 - 48 : Πρώτη ιεραποστολική περιοδεία. Ταρσός της Κιλικίας ( εδώ συναντήθηκε με τον Βαρνάβα ) -> Αντιόχεια της Συρίας -> Σελεύκεια - > Σαλαμίνα της Κύπρου -> Πάφος της Κύπρου -> Πέργη της Παμφυλίας -> Αντιόχεια της Πισιδίας -> Ικόνιο της Λυκαονίας -> Λύστρα και Δέρβη της Λυκαονίας -> Πέργη της Παμφυλίας -> Αττάλεια - > Αντιόχεια της Συρίας
49 : Αποστολική Σύνοδος στα Ιεροσόλυμα.
49 - 52 : Δεύτερη ιεραποστολική περιοδεία. Ιεροσόλυμα ( μαζί με τον Βαρνάβα ) -> Αντιόχεια της Συρίας ( Από εδώ ο Βαρνάβας έφυγε και πήγε μόνος του στην Κύπρο. ) -> Κιλικία ( Πλέον ο Παύλος έχει μαζί του τον Σίλα . ) -> Λυκαονία -> Φρυγία - > Μυσία - > Τρωάδα - >Σαμοθράκη -> Νεάπολη Θράκης -> Φίλιπποι Μακεδονίας -> Αμφίπολη -> Απολλωνία -> Θεσσαλονίκη -> Βέρροια - > Αθήνα - > Κόρινθος - > Έφεσος
53 - 58 : Τρίτη ιεραποστολική περιοδεία. Έφεσος -> Μακεδονία -> Νότια Ελλάδα -> Μακεδονία - > Νεάπολη Θράκης -> Τρωάδα - > Άσσος - > Μυτιλήνη -> Σάμος -> Μίλητος -> Έφεσος -> Κως -> Ρόδος - > Πάταρα της Λυκίας -> Τύρος της Φοινίκης -> Καισάρεια Παλαιστίνης - > Ιεροσόλυμα
58 : Σύλληψη στα Ιεροσόλυμα.
58-60 : Δεσμά στην Καισάρεια. Ταξίδι προς την Ρώμη : Μύρα της Λυκίας - > Κρήτη - > Μελίτη ( Μάλτα ) * -> Ρώμη.
60/61 : Άφιξη στην Ιταλία.
61 - 63 : Πρώτη αιχμαλωσία στην Ρώμη.
63 - 67 : Τελευταία ιεραποστολική δράση ( Έφεσος , Κρήτη , Μακεδονία, ίσως Ισπανία ) κατά τις Ποιμαντικές Επιστολές ( A΄και Β΄ Τιμόθεον , Τίτον ).
67/68 : Μαρτύριο στην Ρώμη κατά τον διωγμό του Νέρωνα σύμφωνα με την παράδοση.
Επιστολές Αποστόλου Παύλου - Παραλήπτης - Τόπος συγγραφής - Χρονολογία
- Α΄και Β΄ Θεσσαλονικείς - Κόρινθος - 51/52
- Γαλάτας - Έφεσος ( ή Αντιόχεια ) - 54 ( ή 48/49 )
- Α΄Κορινθίους - Έφεσος - 57
- Β΄΄Κορινθίους - Μακεδονία - 57
- Ρωμαίους - Κόρινθος - 57/58
- Κολοσσαείς , Φιλήμονα , Εφεσίους , Φιλιππησίους - Έφεσος ( ή Ρώμη ) - 54/55 ( ή 61/63 )
- Α΄Τιμόθεον ( Έφεσος ) - Μακεδονία - 64
- Τίτον ( Κρήτη )- Νικόπολη Ηπείρου - 64
- Εβραίους ( Παλαιστίνη ; ) - Ρώμη ( ; ) - 63/64
- Β΄Τιμόθεον - Ρώμη - 66/67
1.Από πουθενά δεν προκύπτει στις Πράξεις ότι ο Φοίνιξ ήταν λιμάνι της Πελ/σου. Αντιθέτως αναφέρεται ξεκάθαρα ότι ήταν λιμάνι της Κρήτης. Άρα δεν μπορεί να ταυτιστεί με τον Φοινικούντα Μεσσηνίας.
2.Με βάση τις πηγές γίνονταν απευθείας ταξίδια από την ΝΑ Μεσόγειο προς Ιταλία (βλ. Ξενοφώντος Εφεσίου, Εφεσιακά 5,1,1) Μάλιστα όταν το πλοίο συναντάει εμπόδια μπορεί να ξεπέσει νότια της Ιταλίας (π.χ. Σικελία) και όχι αναγκαστικά στο Ιόνιο.
3.Πουθενά δεν απαντάται ότι η Κεφαλλονιά λεγόταν Μελίτη. Ούτε κάποιο μέρος της. Ο Λουκάς δεν ήταν αστοιχείωτος για να μην πει την Κεφαλλονιά με το όνομά της.
4.Η Μάλτα ήταν σταθμός πλοίων (βλ. Διοδ. Σικ. 5,12,2-4).
5. Οι Μαλτέζοι μπορούν να χαρακτηριστούν «βάρβαροι» αν μιλούσαν φοινικικά, κάτι που καθόλου δεν αποκλείεται. Αντίθετα από πουθενά δεν προκύπτει ότι οι Κεφαλλήνες ήταν βάρβαροι/βαρβαρόφωνοι τον 1ο αι. μ.Χ.
6.Από πουθενά δεν προκύπτει ότι υπήρχε χριστιανική κοινότητα στην Κεφαλλονιά τον 2ο αι. μ.Χ. Ούτε από το χωρίο του Κλήμη, το οποίο αναφέρεται σε ειδωλολατρικές τελετές και όχι χριστιανικές.
7.Αστήρικτη είναι η ταύτιση/διόρθωση της Μιλήτου (Β΄Τιμ. 4,20) με την Μελίτη.
Πηγή : ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ , ΚΑΡΑΚΟΛΗΣ Κ. ΧΡΗΣΤΟΣ, Εκδόσεις Π. ΠΟΥΡΝΑΡΑ Θεσ/νικη 2002, ΒΙΒΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 24, Κεφάλαιο 7, Tοποθέτηση επί της θεωρίας του δρος H. Warnecke για την ταύτιση Kεφαλληνίας – Mελίτης (Πρ. 28,1), σελ. 257-273