Για τα καλά και τα κακά φταίει ο άνθρωπος. Αυτό είναι το νόημα της χριστιανικής θεολογίας.μίστερ μαξ έγραψε: ↑16 Μάιος 2019, 10:41Νταξει απολογιτή, σε πιστέψαμε. Για τα καλά ===> φταιει ο θεός, για τα κακά===> φταίει ο ανθρωπος. Οκ!stavmanr έγραψε: ↑16 Μάιος 2019, 10:25Δεν αλλάζει ο Θεός τις λέξεις, αλλά ο άνθρωπος. Που δεν είναι τέλειος.μίστερ μαξ έγραψε: ↑10 Μάιος 2019, 14:16
Στην επιστολή προς Γαλάτας έχει αρνητικο χαρακτηρισμό, όχι σήμερα. Καλή προσπάθεια να βγάλεις καθαρο τον Χριστιανισμο μεσω σχετικισμου, ομως α) ο σχετικισμος ειναι αντιθετος με τον αιωνια καλό θεό (αφου αρνιέται οτι το καλό ειναι εσαει καλό) και β)Ας ηταν τέλειος ο θεος να εβρησκε κατάλληλες λεξεις που δεν αλλάζουν.
Αυτό που προτείνεις πάντως, είναι μια ανθρωπο-κεντρική ερμηνεία της Π.Διαθήκης. Λουζερ.
Κατά τη χριστιανική θεολογία:
"ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον."
Μτφ: "(ακόμη κι) αν μιλώ τις γλώσσες των ανθρώπων ή και των αγγέλων, αλλά δεν έχω αγάπη, μοιάζω με χαλκό που απλά ηχεί ή ένα κύμβαλο που φωνάζει μονότονα."
Παύλος Επιστολή Α:' προς Κορινθίους $13.1 "Ύμνος της Αγάπης"
Επομένως, δεν φταίνε οι λέξεις, αλλά η έλλειψη αγάπης προς το συνάνθρωπο και το Θεό, για τις παρανοήσεις των θεολογικών κειμένων.
Αυτό με τη σειρά του δείχνει, όχι σχετικισμό, αλλά το αντίθετο: απολυτότητα της πρόθεσης των ανθρώπων κατά την χρήση της γλώσσας.
* Αν εγώ είμαι ...απολογητής, τότε εσύ βλέπεις τον εαυτό σου ως ...κατήγορο;
Βλέπεις, αυτό το περίεργο το συναντά κανείς μόνο με φονταμενταλιστές αθεϊστές: πιστεύουν ότι διενεργούν δημόσια δίκη κατά του χριστιανισμού. Δεν μπορούν να συζητήσουν απλά κι όμορφα, να ρωτήσουν, να μάθουν, να αναρωτηθούν κλπ.
Επαναλαμβάνω: όλοι εκφράζουν τις ιδέες και τα πιστεύω τους. Δεν υπάρχει κάποιος απολογούμενος ή κάποιος κατηγορούμενος.