Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
Feindflug
Δημοσιεύσεις: 14685
Εγγραφή: 08 Φεβ 2019, 21:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Feindflug » 26 Μάιος 2019, 23:22

O I έγραψε:
26 Μάιος 2019, 23:19
Feindflug έγραψε:
26 Μάιος 2019, 23:13
O I έγραψε:
26 Μάιος 2019, 23:10
Για τώρα μιλάς ή για το μέλλον;

Ο.Ι.
Εικόνα
Α.. καλά
μαζί στην αναμονή λοιπόν για το τροκτικό :roll:

Ο.Ι.
Εικόνα
Dein Herz, meine Gier
Ab jetzt gehörst du nur mir

Άβαταρ μέλους
O I
Δημοσιεύσεις: 4297
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2018, 22:11
Phorum.gr user: Ο.Ι.
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από O I » 26 Μάιος 2019, 23:30

Feindflug έγραψε:
26 Μάιος 2019, 23:22
O I έγραψε:
26 Μάιος 2019, 23:19
Feindflug έγραψε:
26 Μάιος 2019, 23:13

Εικόνα
Α.. καλά
μαζί στην αναμονή λοιπόν για το τροκτικό :roll:

Ο.Ι.
Εικόνα
Α.. καλά
Κατάλαβα
όμοιος τω ομοίω και κοπριά στα λάχανα
Μιλάς για το Λιακοβελόπουλο τώρα :smt005:

Λες να μπει και ο Λιακο στην πολιτική; :8)

Ο.Ι.
Η μεγάλη ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας, είναι το μεγάλο κενό που θα πέσουμε μέσα.

Άβαταρ μέλους
Νατάσα
Δημοσιεύσεις: 5161
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:12

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νατάσα » 27 Μάιος 2019, 00:12

O I έγραψε:
26 Μάιος 2019, 23:30
Λες να μπει και ο Λιακο στην πολιτική; :8)

Ο.Ι.
Τί να μπει να κάνει;;; Να κάθεται και να εκτελεί εντολές που δίνονται απο τους νεφελίμ που κυριαρχουν παντου;;; Ή να σηκωθεί και να πει "εμπρός, να ξεσηκωθουμε να τους παλουκώσουμε";;; Στην ουσία αυτό λέει στις εκπομπές του αλλά ΔΕΝ γίνεται αυτήν την δουλειά να την κάνει άνθρωπος. Και γι αυτό περιμένει τον Πολέμαρχο!
:wave:
Ας είναι καλά τα παράλληλα σύμπαντα.

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 8565
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 27 Μάιος 2019, 00:38

Natasha έγραψε:
27 Μάιος 2019, 00:12
O I έγραψε:
26 Μάιος 2019, 23:30
Λες να μπει και ο Λιακο στην πολιτική; :8)

Ο.Ι.
Τί να μπει να κάνει;;; Να κάθεται και να εκτελεί εντολές που δίνονται απο τους νεφελίμ που κυριαρχουν παντου;;; Ή να σηκωθεί και να πει "εμπρός, να ξεσηκωθουμε να τους παλουκώσουμε";;; Στην ουσία αυτό λέει στις εκπομπές του αλλά ΔΕΝ γίνεται αυτήν την δουλειά να την κάνει άνθρωπος. Και γι αυτό περιμένει τον Πολέμαρχο!
:wave:
Μου αρέσει που ο Λιακό την σχέση Θεού - Ανθρώπου την βλέπει σαν μια μάχη. Έχει επινοήσει Πολέμαρχο, Ταξιδευτή...κτλ λες και μια 2α Παρουσία και ζόμπι δεν μας φτάναν...
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
Νατάσα
Δημοσιεύσεις: 5161
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:12

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νατάσα » 27 Μάιος 2019, 00:49

tanipteros έγραψε:
27 Μάιος 2019, 00:38
Natasha έγραψε:
27 Μάιος 2019, 00:12
O I έγραψε:
26 Μάιος 2019, 23:30
Λες να μπει και ο Λιακο στην πολιτική; :8)

Ο.Ι.
Τί να μπει να κάνει;;; Να κάθεται και να εκτελεί εντολές που δίνονται απο τους νεφελίμ που κυριαρχουν παντου;;; Ή να σηκωθεί και να πει "εμπρός, να ξεσηκωθουμε να τους παλουκώσουμε";;; Στην ουσία αυτό λέει στις εκπομπές του αλλά ΔΕΝ γίνεται αυτήν την δουλειά να την κάνει άνθρωπος. Και γι αυτό περιμένει τον Πολέμαρχο!
:wave:
Μου αρέσει που ο Λιακό την σχέση Θεού - Ανθρώπου την βλέπει σαν μια μάχη. Έχει επινοήσει Πολέμαρχο, Ταξιδευτή...κτλ λες και μια 2α Παρουσία και ζόμπι δεν μας φτάναν...
Μα η μάχη μαίνεται αγαπητέ Τανυπτερε, απο τότε που έπεσε ο Εωσφόρος και οι δαίμονές του και τά βαλαν με τον Θεό και απο τότε που εξέπεσαν της θείας χάρης ΚΑΙ οι Ελοχίμ οποτε στις δυνάμεις του σκότους προστέθηκαν και οι Νεφελίμ!!! Εχουμε δηλ και άλλα όντα να αντιπαλέψουμε. Το ξέρω ότι ακουγεται ακραίο απο εσάς που δεν το δέχεστε αλλά θα το δείτε στην πορεία.
Ας είναι καλά τα παράλληλα σύμπαντα.

Άβαταρ μέλους
Antares
Δημοσιεύσεις: 7889
Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 10:46
Phorum.gr user: Ακταία

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antares » 27 Μάιος 2019, 11:07

Όσο αυτοί παλεύουν με τους Νεφελίμ, ο στρατός θα έπρεπε να κοιτάξει μήπως έχουν και γιάφκες με όπλα κοντά στα hot spot (sic) που φτιάχνουν σε όλη την Ελλάδα. Όχι να κοιμόμαστε όρθιοι σαν Έλληνες. Ο Κολοκοτρώνης τους πέρναγε από λεπίδι. Εγώ αυτά φοβάμαι, στην Συρία δεν έκαναν τα αίσχη τα Νεφελίμ.

Άβαταρ μέλους
Νατάσα
Δημοσιεύσεις: 5161
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:12

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νατάσα » 01 Ιουν 2019, 12:57

καλλισθένης.jpg
Ας είναι καλά τα παράλληλα σύμπαντα.

Παρταλι

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Παρταλι » 01 Ιουν 2019, 18:33

ζητηστε βοηθεια απο γιατρο

Άβαταρ μέλους
Νατάσα
Δημοσιεύσεις: 5161
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:12

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νατάσα » 01 Ιουν 2019, 22:01

Παρταλι έγραψε:
01 Ιουν 2019, 18:33
ζητηστε βοηθεια απο γιατρο
άντε και παντρεψου.
Ας είναι καλά τα παράλληλα σύμπαντα.

Άβαταρ μέλους
Ju-87
Δημοσιεύσεις: 4624
Εγγραφή: 19 Μάιος 2018, 14:16

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ju-87 » 01 Ιουν 2019, 22:08

Natasha έγραψε:
01 Ιουν 2019, 22:01
Παρταλι έγραψε:
01 Ιουν 2019, 18:33
ζητηστε βοηθεια απο γιατρο
άντε και παντρεψου.
:lol::lol:
Δημοκράτης έγραψε:
31 Αύγ 2021, 14:42
Από εκεί και πέρα είναι φανερό ότι ψήφισα μαλακα
AlienWay έγραψε:
05 Οκτ 2021, 22:00
Η ΝΔ είναι βαθιά δεξιά.

Επαναλαμβάνω, η ΝΔ είναι βαθιά δεξιά.

Άβαταρ μέλους
Νατάσα
Δημοσιεύσεις: 5161
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:12

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νατάσα » 01 Ιουν 2019, 22:19

Ju-87 έγραψε:
01 Ιουν 2019, 22:08
Natasha έγραψε:
01 Ιουν 2019, 22:01
Παρταλι έγραψε:
01 Ιουν 2019, 18:33
ζητηστε βοηθεια απο γιατρο
άντε και παντρεψου.
:lol::lol:
:smt023
Ας είναι καλά τα παράλληλα σύμπαντα.

Άβαταρ μέλους
Antares
Δημοσιεύσεις: 7889
Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 10:46
Phorum.gr user: Ακταία

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antares » 02 Ιουν 2019, 17:47

Aυτό το κείμενο το βρήκα σε άλλο forum και σε γενικές γραμμές αυτή είναι η θέση μου πάνω στην θρησκεία.
Επίσης σχετικά με τον σταυρό που κάνουμε. Πιστεύω ότι είναι αρχαιότερη κίνηση της σταύρωσης και μετά. Όταν κάνω τον σταυρό μου αισθάνομαι ότι επικαλούμαι την Αρχή, όχι έναν Θεό ή Άγγελο ή Άγιο στην χριστιανική θρησκεία.
Αρχαιοελληνικη Θεολογια
1 ΟΥΤΕ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ ΟΥΤΕ ΠΟΛΥΘΕΙΑ
Η θρησκεια των αρχαιων προγονων μας βαλλεται απο δυο πλευρες.
α) Οι αδαεις η "υπεραγαν" Χριστιανοι την χαρακτηριζουν "ειδωλολατρικη"
β) Καποιοι εκ των ελληνολατρων την εκλαμβανουν ως "πολυθειστικη" και ως εκ τουτου δημιουργουν και οι ιδιοι πολυθειστες.
Κατ'εμε σφαλλουν αμφοτεροι,διοτι :
Α) ΕΙΔΩΛΟΝ ειναι η αντανακλασις του πραγματικου π.χ. η εικονα μας στο κατοπτρον.Ειδωλολατρεια συνεπως ειναι η λατρεια του εαυτου μας θεοποιημενου. Ο ειδωλολετρης λατρευει θεον (η θεους),στον οποιο αποδιδει τις δικες του ιδιοτητες,τον κατασκευαζει "κατ'εικονα και ομοιωσιν του".Τετοιος θεος ειναι ο Γιαχβε.Οι εβραιοι τον συνελαβαν ως ειδωλο τους.Ειναι αποκλειστικα δικος τους θεος,προστατης τους,αρχηγος τους,εχθρος των αλλων θεων,πολεμιος των αλλων λαων.Ειναι φανατικος,ζηλοτυπος,απαιτητικος,μνησικακος,απιτξτικος,μισαλλοδοξος,ιδιτελης,καταπιεστικος, αδικος.Εχει τισ ιδιοτητες του "λαου του".Οι Ελληνες εδωσαν τις ιδιοτητες τους στους "θεους",αλλα υπερανω αυτων τοποθετησαν την "Αρρητον Αρχην", η οποια δεν εχει ανθρωπινες ιδιοτητες.Αρα δεν ειναι "Ειδωλον".
Β) Οι Ελληνες πιστευαν σε μια Αρχην,η οποια ειναι ανρχος,απατωρ,αμητωρ,αναιτιος-αυταιτιος,ανευ αιτιου αιτιο των παντων,αχρονος,ακινητον κινουν των ολων.Αυτη η αρχη ειναι εννοια οριζοντα,μη οριζομενη.Γι 'αυτο δεν περιγραφεται,δεν ονομαζεται,δεν εικονιζεται.Ειναι το οντως Ον (εξ ου ολα τα επιμερουσ οντα),το Εν, η Αρρητος Αρχη.Οι θεοι ειναι δημιουργηματα της.Ειναι γεννητα οντα,ενδιαμεσα ανθρωπων και Ενος.Ως απορροες της Αρρητου Αρχης εποπτευουν τις διαφορες κοσμικες λειτουργειες.
Ειναι δηλαδη το αντιστοιχο των αγγελων και των αγιων,δεν ειναι Ο θεος.Με τον χριστιανισμο η λεξη θεος χρησιμοποιηθηκε για να δηλωσει το Εν,εξ ου η συγχυσις περι πολλων θεων των αρχαιων.Θυματα της ειναι και οι περισσοτεροι των συγχρονων αρχαιοθρησκων,οι οποιοι νομιζουν πως οι προγονοι μας ηταν πολυθειστες και θελουν να τους μιμηθουν.
2 ΕΝΟΘΕΙΣΜΟΣ
Οι θρησκειες ειναι :
A) Πολυθειστικες : Δεχονται την υπαρξη πληθους θεοτητων,χωρις να φθανουν στην Συνθετικη Ενοτητα ( Ινδουισμος).
Β) Μονοθειστικες : Δεχονται οτι ο θεος ειναι ενας και μοναδικος και αποκλειουν καθε πολλαπλοτητα ( Ισλαμ).
Γ) Μονολατρικες : Αναγνωριζεται η υπαρξη πολλων θεων , αλλα λατρευεται μονο ενας.Τετοια ειναι ο Ιουδαισμος.
Μια συντομη ματια στην "Εβραικη Βιβλο" αρκει για να πεισει οτι ο Ιουδαισμος δεχεται την υπαρξη πολλων θεων.Ενας απο αυτουσ ο Γιαχβε συναψε συμβολαιο αμοιβαιας ανταλλαγης υπηρεσιων με ενα λαο : τους Εβραιους .Αυτοι λοιπον με πολεμαρχο τους τον Γιαχβε αγωνιζονται εναντιον των αλλων θεων και λαων. Δ) Ενοθειστικες : Το Θειον ειναι ενα στην ουσια του πολλαπλο στις εκδηλωσεις του :" Εν το Παν,εκ παντων το Εν"
Ενοθειστικη ηταν η προχριστιανικη θρησκεια των Ελληνων,και νομιζω πως ειναι και ο χριστιανισμος,κυριως με τη μορφη της ορθοδοξιας.Ο θεος ειναι ενας στην ουσια του αλλα τριπλος στις υποστασεις και στα προσωπα του(Τριαδικος).Στο ενδιαμεσον Θεου και ανθρωπου υπαρχουν οντοτητες αυλες και αθανατες,οι Αγγελοι("Θεοι").Υπαχουν επισης η Παναγια και οι Αγιοι.
3 Η Π.Χ. θρησκεια :
Η μονη προχριστιανικη πιστις που αξιζει να ονομαζεται θρησκεια ειναι η των Ελληνων,διοτι :
α) Μονον αυτη διαθετει θεολογια και μαλιστα φιλοσοφουσαν η φιλοσοφικη θεολογια= η ελλογος διερευνησις του Θειου.Την δημιουργησαν οι Ελληνες και μονο σε αυτους υπηρχε εως την εμφανιση του Χριστιανισμου.Ο Ιουδαισμος δεν ειχε και εξακολουθει να στερηται θεολογιας,διοτι απαγορευει την διερευνησι του Θειου. Ο ορος Θεολογια ανηκει στον Πλατωνα .Η αρχαια φιλοσοφια ειναι ταυτοχρονα και θεολογια,ολοι οι φιλοσοφοι ηταν και θεολογοι.Την παραδοσι της φιλοσοφικης θεολογιας συνεχισαν οι Ελληνες πρωτοχριστιανοι και Βυζαντινοι.
β) Μονον αυτη ειναι απαλλαγμενη απο μαγειες ,αστρολογιες,προληψεις,δεισιδαιμονιες,ταμπου,τοτεμ.
γ) Μονον αυτη δεν στηριζεται στο φοβο,μονο οι Ελληνες αντιλαμβανονταν τον Θεο ως Πατερα και οχι ως Δεσποτη,ως Φιλον και οχι ως Καταπιεστην.
δ) Μονον αυτη δεν εχει τερατομορφους Θεους αλλα συνδυαζεται με το καλλος.
ε) Μονον σ'αυτην ο Θεος ως Αγαθος ,αδυνατει να πραξει το κακο η να αυθαιρετη.Ενεργει ως Καλον και εφαρμοζει τον Ηθικο νομον.
Ο ανθρωπος δεν ειναι αθυρμα στις ιδιοτροπιες του Θεου ( οπως οι Εβραιοι στα χερια του Γιαχβε),διοτι τον προστατευουν η Αγαθοτης του Θειου και ο Νομος.
ζ) Μονον απο αυτης της θρησκειας τους πιστους αναδειχθηκαν κολοσσοι θεολογοι : Ορφικοι,Ηρακλειτος,Πυθαγωρας,Εμπεδοκλης,Πλατων,Αριστοτελης,Στωικοι,Νεοπλατωνικοι,Νεοπυθαγωρειοι,Πλωτινος,Προκλος κλπ.
Με αυτους τους ανυπερβλητους θεολογους τους , οι Ελληνες εφθασαν στην υψιστη δυνατη για τους ανθρωπους συλληψι της εννοιας "Θεος".Την συλληψι αυτη ουδεις εκτοτε υπερεβη.Ο Χριστιανισμος την δεχτηκε,απποριπτοντας την εβραικου τυπου συλληψη του Θεου βς "Κυριου" Τρομερου,φοβερου,Ζηλοτυπου,ιδιοτροπου,Εκδικητικου,Μεροληπτικου,Αυθαιρετου. Ο Θεος του Χριστιανισμου ειναι ο των΅Ελληνων Θεος.Η Χριστιανικη θεολογια ειναι αποδοχη και συνεχεια της Ελληνικης.
Ελληνικοι λογοι περι Θεου :
Ορφικοι :
"Θεος το Εν εξ ου απορρεει ο Τριαδικος Νους" (Ορφ.Ιαμβλιχος)."Εις Θεος εν παντεσσι"(Ορφ. αποσπ.4)"...μουνον δ'εσορα κοσμοιο ανακτα-Εις εστ',αυτογενης Ενος εκγονα παντα τετυκται-εν δ'αυτοις Αυτος περινισσεται-ουδε τις Αυτον εισορα θνητων-Αυτος δε γε παντας οραται"( Ορφ.Φραγμεντα 1)
Μουσαιος:"εξ Ενος τα παντα γιγνεσθαι κα εις ταυτον αναλυεσθαι" ( Διογενη Λαερτη "Βιοι Φιλοσοφων")
"Πρεσβυτατον των οντων Θεος,αγεννητος γαρ" Θαλης ο Μιλησιος.
Αναξιμανδρος ο Μιλησιος:
"Το Θειον αθανατον και ανωλεθρον,αρχη και κυβερνητης ολων"
"Ο Θεος η αρχη των οντων,το Απειρον,το Αιωνιον,το Αγεννητον και Αφθαρτον,το περιεχων απαντα και παντα κυβερνων".
Πυθαγορας :
"Απας ο βιος συντετακται προς το ακολουθειν τω ΘΕΩ"
"ο μεν Θεος Εις ...και Παντων Πατηρ"
"Επειδη γαρ εστι τε ΘΕΟΣ και ΟΥΤΟΣ παντων ΚΥΡΙΟΣ δειν ομολογειται παρα του ΚΥΡΙΟΥ το αγαθον αιτειν"
Αριστοτελης (στα "Μετα τα φυσικα")Α 986,23,24:
"Το ΕΝ ειναι φησι τον Θεον"
"Το Εν Ον τα παντα καλουμενα"
"Το ΟΝ και ΠΑΝ ειναι ΕΝ...και τουτο ο Θεος"
"ΕΝ ειναι το ΠΑΝ και ο Θεος συμφυης προς τα παντα..αμεταβλητος και λογικος"
Αναξαγορας ( 500π.χ.) :
"Νους ο ΘΕΟΣ"
Κλημης Αλεξανδρευς :
"Aναξαγορας πρωτος επεστησε τον ΝΟΥΝ τοις πραγμασιν".
Σωκρατης :
"Σοφωτερος παντων ο Θεος"
"Θεος Νους εστι βασιλευς ημων ουρανου τε και γης "
Πλατων :
" Ο Θεος ...αρχην τε και τελευτην κα μεσα των οντων απαντων "(νομοι Δ,715ε)
"Ζωον αθανατον,αυταρκες,ουσια αιδιος,της τ'αγαθου φυσεως αιτια"(οροι 411α και 145α)
"Θεος ποιμην και οι ανθρωποι ποιμνιον του"(Φαιδων 62)
"Ο Θεος απλουν και αληθες εν τε εργω και λογω"(Πολιτεια Β 21)
Ξενοφων :
" Ενας ειναι ο Θεος ,αφου οι θεοι ευρισκονται εντος του"
Τιμαιος :
"Θεος , η δρωσα αιτια,ο ποιητης ο δημιουργησας τον κοσμον"
Ευριπιδης :
"Και η Δημητρα μερος ειναι του Ενος Θεου"(Βακχαι 275)
_________________

Άβαταρ μέλους
O I
Δημοσιεύσεις: 4297
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2018, 22:11
Phorum.gr user: Ο.Ι.
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από O I » 04 Ιουν 2019, 20:03

Antares έγραψε:
02 Ιουν 2019, 17:47
Aυτό το κείμενο το βρήκα σε άλλο forum και σε γενικές γραμμές αυτή είναι η θέση μου πάνω στην θρησκεία.
Επίσης σχετικά με τον σταυρό που κάνουμε. Πιστεύω ότι είναι αρχαιότερη κίνηση της σταύρωσης και μετά. Όταν κάνω τον σταυρό μου αισθάνομαι ότι επικαλούμαι την Αρχή, όχι έναν Θεό ή Άγγελο ή Άγιο στην χριστιανική θρησκεία.
Αρχαιοελληνικη Θεολογια
1 ΟΥΤΕ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ ΟΥΤΕ ΠΟΛΥΘΕΙΑ
Η θρησκεια των αρχαιων προγονων μας βαλλεται απο δυο πλευρες.
α) Οι αδαεις η "υπεραγαν" Χριστιανοι την χαρακτηριζουν "ειδωλολατρικη"
β) Καποιοι εκ των ελληνολατρων την εκλαμβανουν ως "πολυθειστικη" και ως εκ τουτου δημιουργουν και οι ιδιοι πολυθειστες.
Κατ'εμε σφαλλουν αμφοτεροι,διοτι :
Α) ΕΙΔΩΛΟΝ ειναι η αντανακλασις του πραγματικου π.χ. η εικονα μας στο κατοπτρον. [..ή η φωτογραφία. Τότε που δεν υπήρχαν αυτά έκαναν αγάλματα που απεικόνιζαν το είδωλο τής θεότητας που πίστευαν και προσκυνούσαν] Ειδωλολατρεια συνεπως ειναι η λατρεια του εαυτου μας θεοποιημενου. Ο ειδωλολετρης λατρευει θεον (η θεους),στον οποιο αποδιδει τις δικες του ιδιοτητες,τον κατασκευαζει "κατ'εικονα και ομοιωσιν του". [Πράγματι, η Αρχαία θρησκεία αυτό έκανε. Δημιουργούσε θεότητες με ανθρώπινα πάθη] Τετοιος θεος ειναι ο Γιαχβε.Οι εβραιοι τον συνελαβαν ως ειδωλο τους.Ειναι αποκλειστικα δικος τους θεος,προστατης τους,αρχηγος τους,εχθρος των αλλων θεων,πολεμιος των αλλων λαων. [Στην Παλαιά απ' όπου αντλούμε τις πληροφορίες γι' αυτόν τον Θεό λέει ότι είναι "Θεός των θεών" που σημαίνει ότι είναι ο Ένας και μοναδικός Θεός ενώ οι άλλοι (μιας και ένας είναι ο Θεός για τούς Εβραίους "Δευτ. 6,4 Ἄκουε, Ἰσραήλ· Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν Κύριος εἷς ἐστι·") είναι κτίσματα, και πουθενά δε δείχνει ότι είναι "πολεμιος των αλλων λαων" πλην της απόκτησης τής Γης τής επαγγελίας που εγκαταστάθηκαν εκεί μετά τη "Έξοδο" από την Αίγυπτο και την επιστροφή τους εκεί απ' όπου έφυγαν] Ειναι φανατικος,ζηλοτυπος,απαιτητικος,μνησικακος,απιτξτικος,μισαλλοδοξος,ιδιτελης,καταπιεστικος, αδικος.Εχει τισ ιδιοτητες του "λαου του". [Ίσως μοιάζει σε κάποια απ' αυτά να είναι τέτοιος (ο Θεός) αλλά αν το ψάξεις θα δεις ότι κυρίως είναι συμβουλευτικός που διαφυλάσσει τον Λαό που τον πιστεύει από κακοτοπιές, ανθρωποθυσίες για παράδειγμα κ.α. που έκαναν τότε οι γύρω λαοί] Οι Ελληνες εδωσαν τις ιδιοτητες τους στους "θεους",αλλα υπερανω αυτων τοποθετησαν την "Αρρητον Αρχην", η οποια δεν εχει ανθρωπινες ιδιοτητες.Αρα δεν ειναι "Ειδωλον". [Μα δε φαίνεται πουθενά ο Θεός στην Παλαιά αυτοπροσώπως! Εξέφραζαν στις αφηγήσεις την παρουσία Του ανθρωπομορφικώς σα φωνή όμοια με βροντή, ηχούς υδάτων πολλών κλπ ή και σα νεφέλη ή εκθαμβωτική λάμψη. Άλλες φορές σαν όραμα (Παλαιός των ημερών σε θρόνο κ.α.) και αυτά νομίζω δεν αντικατοπτρίζουν κάτι το ανθρώπινο. Ούτε οι ιδιότητες που του αποδίδονται προέρχονται από τον Λαό που τον πίστευε αλλά από τον Ίδιο]
Β) Οι Ελληνες πιστευαν σε μια Αρχην,η οποια ειναι ανρχος,απατωρ,αμητωρ,αναιτιος-αυταιτιος,ανευ αιτιου αιτιο των παντων,αχρονος,ακινητον κινουν των ολων.Αυτη η αρχη ειναι εννοια οριζοντα,μη οριζομενη.Γι 'αυτο δεν περιγραφεται,δεν ονομαζεται,δεν εικονιζεται.Ειναι το οντως Ον (εξ ου ολα τα επιμερουσ οντα),το Εν, η Αρρητος Αρχη. [Όπως ας πούμε ο Σωκράτης. Όσο για τις ιδιότητες που απαριθμεί εδώ, τις εξέφρασε ακριβέστερα ο Μάξιμος ο ομολογητής που αντιπαρατέθηκε, στη διδασκαλία του Πλάτων, με τους νεο-Πλατωνιστές] Οι θεοι ειναι δημιουργηματα της.Ειναι γεννητα οντα,ενδιαμεσα ανθρωπων και Ενος.Ως απορροες της Αρρητου Αρχης εποπτευουν τις διαφορες κοσμικες λειτουργειες.
Ειναι δηλαδη το αντιστοιχο των αγγελων και των αγιων,δεν ειναι Ο θεος. [Κατά τη Χριστιανική διδασκαλία οι μεν άγγελοι (όπως και ο Διάβολος) δεν είναι γεννητά όντα αλλά πλάσματα του Ενός όπως και ο άνθρωπος. Οι Άγιοι είναι κι αυτοί άνθρωποι και όχι γεννητοι απ' ευθείας από τον Ένα Θεό αλλά άνθρωποι που Αγίασαν με τον προσωπικό τους αγώνα. Οι "θεοί" απλά είναι δαίμονες που έπεισαν τους ανθρώπους τής αρχαιότητας να τους προσκυνούν επειδή ακριβώς εξέφραζαν τα πάθη τους] Με τον χριστιανισμο η λεξη θεος χρησιμοποιηθηκε για να δηλωσει το Εν,εξ ου η συγχυσις περι πολλων θεων των αρχαιων.Θυματα της ειναι και οι περισσοτεροι των συγχρονων αρχαιοθρησκων,οι οποιοι νομιζουν πως οι προγονοι μας ηταν πολυθειστες και θελουν να τους μιμηθουν. [Η αλήθεια είναι ότι πράγματι ΚΑΠΟΙΟΙ από τους αρχαίους Έλληνες πίστευαν στον ένα Θεό αλλά η κρατούσα θρησκεία ήταν ο πολυθεϊσμός (12θεο) εξ ου και η δίκη του Σωκράτη]
2 ΕΝΟΘΕΙΣΜΟΣ
Οι θρησκειες ειναι :
A) Πολυθειστικες : Δεχονται την υπαρξη πληθους θεοτητων,χωρις να φθανουν στην Συνθετικη Ενοτητα ( Ινδουισμος).
Β) Μονοθειστικες : Δεχονται οτι ο θεος ειναι ενας και μοναδικος και αποκλειουν καθε πολλαπλοτητα ( Ισλαμ).
Γ) Μονολατρικες : Αναγνωριζεται η υπαρξη πολλων θεων , αλλα λατρευεται μονο ενας.Τετοια ειναι ο Ιουδαισμος. [Ο Ιουδαϊσμός λέει στα κείμενά του "Ψαλ. 113,11 ὁ δὲ Θεὸς ἡμῶν ἐν τῷ οὐρανῷ καὶ ἐν τῇ γῇ πάντα, ὅσα ἠθέλησεν, ἐποίησε. 12 τὰ εἴδωλα τῶν ἐθνῶν, (θεότητες) ἀργύριον καὶ χρυσίον, ἔργα χειρῶν ἀνθρώπων·" οπότε σίγουρα δε τους δέχονταν ως θεούς]
Μια συντομη ματια στην "Εβραικη Βιβλο" αρκει για να πεισει οτι ο Ιουδαισμος δεχεται την υπαρξη πολλων θεων.Ενας απο αυτουσ ο Γιαχβε συναψε συμβολαιο αμοιβαιας ανταλλαγης υπηρεσιων με ενα λαο : τους Εβραιους .Αυτοι λοιπον με πολεμαρχο τους τον Γιαχβε αγωνιζονται εναντιον των αλλων θεων και λαων. [Κι εδώ υπάρχουν ανακρίβειες σα ην προηγούμενη. 1ον η ΠΔ δεν είναι η Εβραϊκή Βίβλος αλλά η Ιουδαϊκή (η Εβραϊκή Βίβλος είναι το Ταλμούδ) και 2ον δεν αγωνίζονται (με την έννοια "πολεμούν τους άλλους λαούς" αλλά αμύνονται στην εισβολή άλλων θρησκειών στα όριά τους για να μη παρασυρθεί ο λαός σε ξένες διδασκαλίες "θεοτήτων" όπως: "Ψαλ. 105,35 καὶ ἐμίγησαν ἐν τοῖς ἔθνεσι καὶ ἔμαθον τὰ ἔργα αὐτῶν· 36 καὶ ἐδούλευσαν τοῖς γλυπτοῖς αὐτῶν, καὶ ἐγενήθη αὐτοῖς εἰς σκάνδαλον· 37 καὶ ἔθυσαν τοὺς υἱοὺς αὐτῶν καὶ τὰς θυγατέρας αὐτῶν τοῖς δαιμονίοις". Αυτός ήταν ο λόγος που δε τους δέχονταν στα όριά τους] Δ) Ενοθειστικες : Το Θειον ειναι ενα στην ουσια του πολλαπλο στις εκδηλωσεις του :" Εν το Παν,εκ παντων το Εν"
Ενοθειστικη ηταν η προχριστιανικη θρησκεια των Ελληνων,και νομιζω πως ειναι και ο χριστιανισμος,κυριως με τη μορφη της ορθοδοξιας.Ο θεος ειναι ενας στην ουσια του αλλα τριπλος στις υποστασεις και στα προσωπα του(Τριαδικος).Στο ενδιαμεσον Θεου και ανθρωπου υπαρχουν οντοτητες αυλες και αθανατες,οι Αγγελοι("Θεοι").Υπαχουν επισης η Παναγια και οι Αγιοι. [Την τριαδικότητα του Θεού την αποκάλυψε ο ίδιος ο Θεός όταν ενανθρώπισε και οι άγγελοι (ή οι δαίμονες) δεν πιστεύονται ως "θεοί" στην Ορθοδοξία (εξήγησα παραπάνω πως τους βλέπει η Ορθοδοξία). Η Παναγία και οι Άγιοι πιστεύονται ως "πρεσβευτές" μεταξύ ανθρώπων και Χριστού]
3 Η Π.Χ. θρησκεια :
Η μονη προχριστιανικη πιστις που αξιζει να ονομαζεται θρησκεια ειναι η των Ελληνων,διοτι :
α) Μονον αυτη διαθετει θεολογια και μαλιστα φιλοσοφουσαν η φιλοσοφικη θεολογια= η ελλογος διερευνησις του Θειου.Την δημιουργησαν οι Ελληνες και μονο σε αυτους υπηρχε εως την εμφανιση του Χριστιανισμου. [Ακριβώς! με τη μόνη διαφορά ότι δεν τους είχε αποκαλυφθεί ο Θεός ένσαρκος για να τους εξηγήσει τα περί τού εαυτού Του και γι' αυτό τον έψαχναν στοχαστικώς. Όταν ενσαρκώθηκε, τότε όσοι τον πίστεψαν που φιλοσοφούσαν, άλλα επιβεβαίωσαν και άλλα διόρθωσαν απ' όσα στοχαστικώς εξηγούσαν περί τού ενός Θεού. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ορθόδοξη θεολογία δανείστηκε τον τρόπο τής φιλοσοφίας για να ερμηνεύσει αυτά που αποκάλυψε ο Θεός για τον εαυτό του όταν ενσαρκώθηκε. Εξάλλου οι πρώτοι απολογητές τής Πίστεως ήταν Έλληνες φιλόσοφοι (όπως λέει παρα-κάτω)] Ο Ιουδαισμος δεν ειχε και εξακολουθει να στερηται θεολογιας,διοτι απαγορευει την διερευνησι του Θειου. [Αυτοί είχαν το Νόμο για να κρατηθούν μακρυά από την ειδωλολατρία και να "εξανθρωπιστούν" σε μια εποχή που γίνονταν ακόμα ανθρωποθυσίες από άλλους λαούς] Ο ορος Θεολογια ανηκει στον Πλατωνα .Η αρχαια φιλοσοφια ειναι ταυτοχρονα και θεολογια,ολοι οι φιλοσοφοι ηταν και θεολογοι.Την παραδοσι της φιλοσοφικης θεολογιας συνεχισαν οι Ελληνες πρωτοχριστιανοι και Βυζαντινοι. [Ακριβέστερα, ως τρόπο ερμηνείας (φιλοσοφικό) και όχι συμφωνώντας για την "ουσία" του Θεού]
β) Μονον αυτη ειναι απαλλαγμενη απο μαγειες ,αστρολογιες,προληψεις,δεισιδαιμονιες,ταμπου,τοτεμ.
γ) Μονον αυτη δεν στηριζεται στο φοβο,μονο οι Ελληνες αντιλαμβανονταν τον Θεο ως Πατερα και οχι ως Δεσποτη,ως Φιλον και οχι ως Καταπιεστην.
δ) Μονον αυτη δεν εχει τερατομορφους Θεους αλλα συνδυαζεται με το καλλος.
ε) Μονον σ'αυτην ο Θεος ως Αγαθος ,αδυνατει να πραξει το κακο η να αυθαιρετη.Ενεργει ως Καλον και εφαρμοζει τον Ηθικο νομον.
Ο ανθρωπος δεν ειναι αθυρμα στις ιδιοτροπιες του Θεου ( οπως οι Εβραιοι στα χερια του Γιαχβε),διοτι τον προστατευουν η Αγαθοτης του Θειου και ο Νομος. [Προφανώς εννοεί τον πολιτικό, ο οποίος όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στηρίζεται στον 10λογο: "Δευτ. 5,16 τίμα τὸν πατέρα σου καὶ τὴν μητέρα σου, ὃν τρόπον ἐνετείλατό σοι Κύριος ὁ Θεός σου, ἵνα εὖ σοι γένηται καὶ ἵνα μακροχρόνιος γένῃ ἐπὶ τῆς γῆς, ἧς Κύριος ὁ Θεός σου δίδωσί σοι. 17 οὐ φονεύσεις. 18 οὐ μοιχεύσεις. 19 οὐ κλέψεις. 20 οὐ ψευδομαρτυρήσεις κατὰ τοῦ πλησίον σου μαρτυρίαν ψευδῆ. 21 οὐκ ἐπιθυμήσεις τὴν γυναῖκα τοῦ πλησίον σου· οὐκ ἐπιθυμήσεις τὴν οἰκίαν τοῦ πλησίον σου οὔτε τὸν ἀγρὸν αὐτοῦ οὔτε τὸν παῖδα αὐτοῦ οὔτε τὴν παιδίσκην αὐτοῦ οὔτε τοῦ βοὸς αὐτοῦ οὔτε τοῦ ὑποζυγίου αὐτοῦ οὔτε παντὸς κτήνους αὐτοῦ οὔτε πάντα ὅσα τῷ πλησίον σού ἐστι. 22 Ταῦτα τὰ ῥήματα ἐλάλησε Κύριος πρὸς πᾶσαν συναγωγὴν ὑμῶν ἐν τῷ ὄρει ἐκ μέσου τοῦ πυρός, σκότος, γνόφος, θύελλα, φωνὴ μεγάλη, καὶ οὐ προσέθηκε· καὶ ἔγραψεν αὐτὰ ἐπὶ δύο πλάκας λιθίνας καὶ ἔδωκέ μοι." δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό διότι δείχνει ότι ο Θεός προσπαθεί εκεί να τους βάλει σε "σειρά" που θα ακολουθούσε όλη η ανθρωπότητα μέχρι σήμερα]
ζ) Μονον απο αυτης της θρησκειας τους πιστους αναδειχθηκαν κολοσσοι θεολογοι : Ορφικοι,Ηρακλειτος,Πυθαγωρας,Εμπεδοκλης,Πλατων,Αριστοτελης,Στωικοι,Νεοπλατωνικοι,Νεοπυθαγωρειοι,Πλωτινος,Προκλος κλπ. [...και συνέχισαν μετά την ενσάρκωση του Θεού που αποκάλυψε τα τυ αυτού του που ήταν αδύνατον για τον άνθρωπο, (ακόμα κι αν ήταν ο μεγαλύτερος φιλόσοφος να γνωρίσει στοχαστικώς), Απόστολοι, Ευαγγελιστές, Απολογητές, Ομολογητές, Θεολόγοι κλπ]
Με αυτους τους ανυπερβλητους θεολογους τους , οι Ελληνες εφθασαν στην υψιστη δυνατη για τους ανθρωπους συλληψι της εννοιας "Θεος".Την συλληψι αυτη ουδεις εκτοτε υπερεβη.Ο Χριστιανισμος την δεχτηκε,απποριπτοντας την εβραικου τυπου συλληψη του Θεου βς "Κυριου" Τρομερου,φοβερου,Ζηλοτυπου,ιδιοτροπου,Εκδικητικου,Μεροληπτικου,Αυθαιρετου. Ο Θεος του Χριστιανισμου ειναι ο των΅Ελληνων Θεος.Η Χριστιανικη θεολογια ειναι αποδοχη και συνεχεια της Ελληνικης. {Με τη διαφορά ότι οι πρώτοι αποδέχθηκαν τον Χριστό ως Θεάνθρωπο, το ένα Πρόσωπο τού Τριαδικού Θεού που το αποκάλυψε ο Ίδιος, άρα, και όλη τη διδασκαλία Του, οπότε, πληρέστερη η γνώση αυτή από τη φιλοσοφική]
Ελληνικοι λογοι περι Θεου :
Ορφικοι :
"Θεος το Εν εξ ου απορρεει ο Τριαδικος Νους" (Ορφ.Ιαμβλιχος)."Εις Θεος εν παντεσσι"(Ορφ. αποσπ.4)"...μουνον δ'εσορα κοσμοιο ανακτα-Εις εστ',αυτογενης Ενος εκγονα παντα τετυκται-εν δ'αυτοις Αυτος περινισσεται-ουδε τις Αυτον εισορα θνητων-Αυτος δε γε παντας οραται"( Ορφ.Φραγμεντα 1)
Μουσαιος:"εξ Ενος τα παντα γιγνεσθαι κα εις ταυτον αναλυεσθαι" ( Διογενη Λαερτη "Βιοι Φιλοσοφων")
"Πρεσβυτατον των οντων Θεος,αγεννητος γαρ" Θαλης ο Μιλησιος.
Αναξιμανδρος ο Μιλησιος:
"Το Θειον αθανατον και ανωλεθρον,αρχη και κυβερνητης ολων"
"Ο Θεος η αρχη των οντων,το Απειρον,το Αιωνιον,το Αγεννητον και Αφθαρτον,το περιεχων απαντα και παντα κυβερνων".
Πυθαγορας :
"Απας ο βιος συντετακται προς το ακολουθειν τω ΘΕΩ"
"ο μεν Θεος Εις ...και Παντων Πατηρ"
"Επειδη γαρ εστι τε ΘΕΟΣ και ΟΥΤΟΣ παντων ΚΥΡΙΟΣ δειν ομολογειται παρα του ΚΥΡΙΟΥ το αγαθον αιτειν"
Αριστοτελης (στα "Μετα τα φυσικα")Α 986,23,24:
"Το ΕΝ ειναι φησι τον Θεον"
"Το Εν Ον τα παντα καλουμενα"
"Το ΟΝ και ΠΑΝ ειναι ΕΝ...και τουτο ο Θεος"
"ΕΝ ειναι το ΠΑΝ και ο Θεος συμφυης προς τα παντα..αμεταβλητος και λογικος"
Αναξαγορας ( 500π.χ.) :
"Νους ο ΘΕΟΣ"
Κλημης Αλεξανδρευς :
"Aναξαγορας πρωτος επεστησε τον ΝΟΥΝ τοις πραγμασιν".
Σωκρατης :
"Σοφωτερος παντων ο Θεος"
"Θεος Νους εστι βασιλευς ημων ουρανου τε και γης "
Πλατων :
" Ο Θεος ...αρχην τε και τελευτην κα μεσα των οντων απαντων "(νομοι Δ,715ε)
"Ζωον αθανατον,αυταρκες,ουσια αιδιος,της τ'αγαθου φυσεως αιτια"(οροι 411α και 145α)
"Θεος ποιμην και οι ανθρωποι ποιμνιον του"(Φαιδων 62)
"Ο Θεος απλουν και αληθες εν τε εργω και λογω"(Πολιτεια Β 21)
Ξενοφων :
" Ενας ειναι ο Θεος ,αφου οι θεοι ευρισκονται εντος του"
Τιμαιος :
"Θεος , η δρωσα αιτια,ο ποιητης ο δημιουργησας τον κοσμον"
Ευριπιδης :
"Και η Δημητρα μερος ειναι του Ενος Θεου"(Βακχαι 275)
_________________
Ωραίο κείμενο
Πράγματι πολλοί φιλόσοφοι πίστευαν ότι Ένας είναι ο Θεός

Συμπλήρωσα με τα κόκκινα κάποιες ανακρίβειες και επεξηγήσεις που έλειπαν κατ' εμέ

:wave:

Ο.Ι.
Η μεγάλη ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας, είναι το μεγάλο κενό που θα πέσουμε μέσα.

Άβαταρ μέλους
Antares
Δημοσιεύσεις: 7889
Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 10:46
Phorum.gr user: Ακταία

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antares » 04 Ιουν 2019, 21:22

Δεκτές οι παρατηρήσεις. Από κάποιον σε ένα φιλοσοφικό forum γράφηκε όπου οι περισσότεροι σπουδάζουν ή έχουν πτυχία φιλοσοφίας ή θεολογίας.

Άβαταρ μέλους
O I
Δημοσιεύσεις: 4297
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2018, 22:11
Phorum.gr user: Ο.Ι.
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Re: Η κυρια διαφορα του Χριστου απο τον Γιαχβε

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από O I » 04 Ιουν 2019, 21:30

Το βρήκα που γράφτηκε (αν δεν κάνω λάθος)

Ο.Ι.
Η μεγάλη ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας, είναι το μεγάλο κενό που θα πέσουμε μέσα.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών