ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 24 Φεβ 2019, 13:01


...
Με τον όρο "προσευχή", δεν εννοώ μόνο την επιτέλεση μόνο καθορισμένων "Ωρών", τα τμήματα ψαλτηρίου, λειτουργικούς ύμνους και τα παρό οια. Όποιος έχει φτάσει στο επίπεδο κατάκτησης που μόλις περιωφάφηκε, είναι πιο επαρκής στις προσευχές απ' ό, τι σε άλλες αρετές. Αφορμή για τις προτιμήσεις του σε προσευχές είναι οι τυχαίες συλλήψεις "θεωριών", και αυτές. Ε τη σειρά τους πάλι εμπνέουν δέος και τις οδηγούν στο στάδιο της "Σιωπής"...
Μαρ Ισαάκ "ασκητικά"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 03 Μαρ 2019, 16:01

...
Ιησούς. Η αρχή της καύχησης των φίλων του. Αυτόν δοξολογεί κάθε φωνή, σ΄ Αυτόν αναπέμπουν κάθε στιγμή τις μυστικές απαρχές των λογισμών τους ως «θυσία». Σ΄ Αυτόν προσφέρουν την καθαρή δοξολογία η σάρκα και τα οστά του Οίκου του Αδάμ. Σ΄ Αυτόν αναπέμπουν την δοξολογία τους, κυριευμένοι από την ένταση του πόθου τους, και αγάλλονται, γιατί απ΄ Αυτόν διδάχτηκαν μυστικά το θέλημα εκείνο, που ήταν προαιώνια κρυμμένο στα βάθη των μυστηρίων της θείας Οικονομίας του Πατρός Του. Και έλαβαν μεγάλα αγαθά, ενώ θα τους άξιζαν συμφορές. Αυτός τους έδωσε την γεύση τηςΓνώσης, ενώ ζούσαν σε επίπεδο αλόγων όντων. Αυτός προσέλαβε το γένος τους ως απαρχή των πάντων και προσέγγισε στην ΘΕΌΤΗΤΑ. και προσέφερε τα αιτήματά μας σ΄ εκείνον οπού δεν εχρειάζετο γνώση των αιτημάτων μας. Χάρη σ΄Αυτόν μπόρεσαν οι προσευχές τους να υψωθούν ενώπιον του Πατρός, γιατί ένωσε με παρακλήσεις τους τις προσευχές Του για αυτούς. Αυτός μόνο μπόρεσε να συμφιλιώσει όλη την κτίση, εκκαθαίροντάς την, με το Θείο. Αυτός που πριν ακόμη πλάσει την φύση τους, γνώριζε την ελαττωματική φύση μας, μη θεωρώντας την όμως υπό προϋποθέσεις και ανίατη. Κι όταν η ροπή για την αμαρτία είχε πλέον σφραγίσει την φύση τους, συμφιλιώθηκε μαζί τους.
...
μαρ Ισαάκ «ασκητικά»
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος jey_pap την 03 Μαρ 2019, 16:05, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Άβαταρ μέλους
Πορφύριος Εξαρχίδης
Δημοσιεύσεις: 9706
Εγγραφή: 17 Μάιος 2018, 10:03
Phorum.gr user: Πορφύριος Εξαρχίδης

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πορφύριος Εξαρχίδης » 03 Μαρ 2019, 16:02

Μόνος ή Πάνος; Μονόπανος.

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 03 Μαρ 2019, 16:24

:102:
Από τα μπουλούκια που ...ταξιδεύουν φτηνιάρικα και κοπαδηδόν και δεν βλέπουν τίποτα από τα μέρη όπου τους πηγαίνουν...
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 11 Μαρ 2019, 18:09

...
Μη θεωρήσεις παράνοια την παρατεταμένη γονυκλησία μπρος σε θείο σχήμα (θεωρία, προσευχητική αιτία κλπ), γιατί το μεγαλείο της ξεπερνά ακόμη και την ψαλμωδία και κάθε άλλο ενάρετο ανθρώπινο έργο. Ποιος ο λόγος να αναφερθούμε σε έργα αρετής. Όλα τα ξεπερνά τούτη η στάση, που όταν παρατείνεται, μας φέρνει ολοένα και πιο κοντά στο Θεό. Αυτή είναι το στίγμα της «νέκρωσης» (αποξένωσης;) από τα εγκόσμια, σύμφωνα με λόγο του ερμηνευτή (;), και η συντομότερη οδός της μετάνοιας.. Είναι ήττα της επαιρομένης κίνησης του σωματικού φρονήματος και αυτής της γαυρότητας της διάνοιας, ΄περιστολή φαύλων λογισμών, κατάλυση ατόπων επιθυμιών, προκαταρκτική άσκηση αφομοίωσης τελικής εξόδου της ψυχής από το σώμα, κι ακόμη, πόθος σφοδρός για την ευδοκία του Θεού να σώσει τους αναζητούντες την οδό για το «σπίτι» τους. Μέσα της περικλείει άπειρα αγαθά τόσο του κόσμου τούτου, όσο και αυτού του Επέκεινα ομού. Μη σου φανεί λοιπόν ασήμαντη η προσκόλληση στους τρόπους αυτής (γονυκλησίας). Να την τελείς πυκνά (έως αδιάληοτα αν μπορείς). Να επιμείνεις σ΄ αυτήν και μόνο σ΄ αυτήν, απαρνούμενος χάριν αυτής τα πάντα, και πρώτ΄ απ΄όλα την βία που ασκέι ο εαυτός σου για την απομάκρυνση εξ αυτής. Αν προσκολληθείς ολόψυχα σε τούτη την προσκυνητή στάση, θα γνωρίσεις γλυκασμό που δε μπορεί να τον περιγράψει γλώσσα επίγεια. Σε διαβεβαιώ, θα σου συμβεί κάτι άρρητο κι εκθαμβωτικό. Γιατί ο τρόπος αυτής συνιστά αληθώς την κατεύθυνση της διάνοιας προς την αίσθηση τέλειας εξόδου από τα όρια του κόσμου τούτου, του κόσμου της φθοράς. Είναι ο σκοπός και τέρμα κάθε κ'οπου «αναρρίχησης», ρκπλήρωση όλων των εντολών και η σύνολη πραγμάτωση της αρετής.
...
μαρ Ισαάκ «ασκητικά»
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 17 Μαρ 2019, 13:34

..
Πρέπει να γνωρίζουμε, πως. στο αρχικό επίπεδο του "αναρριχητικού"... αθλήματος οι κόποι δεν έχουν την ίδια μορφή και τον ίδιο σκοπό, όπως αυτούς του μέσου επιπέδου ή του τελικού. Η άσκηση στο εισαγωγικό επίπεδο περιλαμβάνει κατά μέγα μέρος δυνατή ανάγνωση και επίπονη εγκράτεια μέσω νηστείας που καταπονεί το σώμα.

Στο αποκορύφωμα του μέσου επιπέδου, οι εργασίες αυτές ελαττώνονται σε πυκνότητα, την δε αντοχή σ' αυτές διαδέχεται η αντοχή σε κάποιες διαφορετικές, σ' αυτές δηλαδή της ανάγνωσης και κυρίως στις ασκήσεις ταπεινών σχημάτων (μετάνοιες).

Στο αποκορύφωμα του τρίτου επιπέδου, η αντοχή στις ασκήσεις και τους κόπους που τις συνοδεύουνσ' αυτό του προηγούμενου επιπέδου ελαττώνονται. Τότε ο ασκούμενος στην "αναρρίχηση" αγωνιστής αφοσιώνεται στην εργασία της "Θεωρίας" και αυτήν της λατρευτικού χαρακτήρα προσευχητικής ενάσκησης.

Όταν ο αγωνιστής σε αγώνες "αναρριχήσεων" προσεγγίσει στην "κορυφή" ενός επιπέδου, δεν εγκαταλείπει εντελώς τους κόπους του προηγούμενου επιπέδου, αλλάζει όμως τη μορφή τους και τον τρόπο εκτέλεσης τους. Με τη "διάκριση" που απέκτησε ο ασκούμενος σ' αυτούς (τους κόπους), αγωνιστής προσδιορίζει εκ νέου την απαραίτητη διάρκειά τους και ένταση. Είναι εγγενής ιδιότητα των αγωνιστικών κόπων να εμφανίζουν τη "διάκριση", και να οδηγουνται απ' αυτην οι αθλητές από τους απλούς σωματικούς κόπους σε "εργασίες" του έσω ανθρώπου.
...
μαρ Ισαάκ "ασκητικά"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 17 Μαρ 2019, 17:48

double note
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 25 Μαρ 2019, 21:21

Ξακουστοί Πατέρες, μεγάλοι μοναχοί, δεν ήξερανκαν από ψαλτήρι, κι όμως οι προσευχές τους ανέβαιναν σαν φωτιά προς το θείο, επειδή ο βίος τους ήταν ενάρετος κι ο νους τους ταπεινός. Οι "σκιές" τρέπονταν σε φυγή μπροστά στις εκφωνήσεις τους σαν έντομα. Είναι βέβαια πολλοί κι αυτοί που χρησιμοποιούσαν τον χρόνο της προσευχής σαν δικαιολογία για την κρυμμένη αμέλειά τους και οίησή τους. Αποτυγχάνοντας να καρπωθούν τη μερίδα των κόπων τους, έχασαν κι αυτήν που είχαν αποκτήσει. Νόμισαν πως προόδευσαν στην οδό προς την τελειότητα, ενώ στην πραγματικότητα είχαν τα χέρια τους άδεια. Κάποιοι άλλοι θέλησαν να στηριχτούν μόνο στην παιδεία, νομίζοντας πως αυτή από μόνη της θα μπορούσε να τους καταστήσει ικανούς ν' ανακαλύψουν την ατραπό της γνώσης για την Αλήθεια. Στηριζόμενοι στην κοσμική καλλιέργεια και στα προσήκοντα αναγνώσματα, πλανήθηκαν στην αναζήτηση της Αλήθειας και δεν κατόρθωσαν κατόπιν να κινηθούν με ταπεινό σχήμα, ώστε να ξανασταθούν στα πόδια τους.
......
μαρ Ισαάκ "ασκητικά"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 31 Μαρ 2019, 14:31

Από πού προέρχονται τα συνεχή δάκρυα, που είχαν μερικοί μέτοχοι ακτίστων ενεργειών, σύμφωνα με αφηγήσεις;
Τέτοιοι μπορούν να αποκτήσουν χάρισμα συνεχούς ροής δακρύων για τρεις λόγους. Μπορεί ακούσια, από έκπληξη που προκαλούνται από μυστηριακά νοήματα, που προκαλούνται με συνεχή ροή δι' αποκαλύψεων των αγγέλων στο νου, χωρίς παρουσία στενοχωρίας ή θλίψης. Ατενίζοντας αυτά τα νοήματα με τη συνεχή ροή τους, μέσω της "όρασης", του νου, ο μέτοχος των ενεργειών αυτών μένει έκθαμβος μπρος σ' όλην αυτήν την... μύηση που αποκαλύπτεται πνευματόμορφα δι' αγγέλων στο νου του. Τότε η ηδύτητα όλων αυτών των πνευματέμφορων "οράσεων" κυριαρχεί με άλπνιστον φιλοπρέπεια στο νου, κάνοντας να ρέουν δάκρυα αβίαστα αυθεντικώς.
Οι Πατέρες ονόμασαν αυτά τα μυστικά και πνευματέμφορα νοήματα "τύπο του μάννα" που έτρωγαν τα τέκνα του Ισραήλ, και άλλως, "ποτό από την πέτρα" που θαυματουργικά έτρεξαν ύδατα στην έρημο, που η πέτρα συμβόλιζε το ειπωμένο από τον Ιησού στη Σαμαρίτιδα στο φρέαρ.

Κάποτε, η κατάσταση διάπυρης αγάπης, ως άκτιστη ενέργεια, γεννά δάκρυα. Τη στιγμή που αυτή φλογίζει τα ένδω, γεμίζοντάς τα με ηδύτητα και αγαλλίαση, ο άνθρωπος δ μπορεί ν' αντέξει, και εκπηδούν δάκρυα αδιάλειπτα.
...
μαρ Ισαάκ " ασκητικά"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 07 Απρ 2019, 14:40


ΓΝΩΣΗ (αισθητή-νοητή)
Κάθε "γνώση" χωρίζεται σε δύο μέρη. Το αισθητό και το νοητό. Το πρώτο μέρος αποτελεί την πρακτική "γνώση", και συνιστά το πεδίο των αρετών, ενώ το δεύτερο (μέρος) αποτελεί την θεωρητική "γνώση". Το πρώο μέρος (πρακτική "γνώση") υποδιαιρείται πάλι σε δύο υποδιαιρέσεις, στις ένυλες και άυλες (ενάρετες) πράξεις.
Οι ένυλες (ενάρετες) πράξεις σχετίζονται με τους πλησίον, ενώ οι άυλες με τον εαυτό μας.

Μερικά παραδείγματα ενύλων (εναρέτων) πράξεων είναι διακονία προς ασθενείς, φιλοξενία, περιποίηση καταπονημένων, ελεήμων διάθεση είτε προς ενδεείς, είτε προς βασανισμένους, είτε προς συντρόφους.
Δι' ελεημοσύνης προς τους πρώους, διά παρβγορητικών λόγων προς τους δεύτερους, ή διά συμβουλής ωφέλιμης που τους βοηθάει να προοδεύσουν προς τους τελευταίους. Με τα έργα τούτα πραγματώνουμε την φιλαδελφία προς τους πλησίον, συμβαδίζοντας προς το θέλημα του Θεού.
Άυλες είναι όλες εκείνες οι "πράξεις" που αφορούν τον εαυτό μας, οπως αυτές περί εξαγνισμού, περί εγκρατεία - νηστείας, περί αναρρυσης δακρύων, περί αναγνώσεων, περί πραγματώσεως ακολουθιών, περί καλλιεργείας της "ησυχίας",, ή προσευχητικών καταστάσεων.
Οι ένυλες (ενάρετες) "πράξεις" είναι ημιτελείς(!), ενώ οι άυλες είναι οι σπουδαιότερες, γιατί περικλείουν εντός τους την ολότητα του πρακτικού μέρους της "γνώσης", κι αυτό γιατί οι "πράξεις" του πρώτου μέρους (πρακτική "γνώση") αδυνατούν να λυθρώσουν τον νου από τους υλόφρονες λογισμούς, ήτοι, από τις ορμές χαμαιζήλων παθών, ενώ οι "πράξεις" του δευτέρου μέρους (θεωρητική "γνώση") καθαίρουν τα ένδον από τις υλόφρονες ενέργειες, και τα οδηγούν κοντα στο δεύτερο και σημαντικότερο μέρος της "γνώσης", την "θεωρία". Γι' αυτό και οι αληθινοί "αναρριχητές" επιδιώκουν πάντοτε άυλες "πράξεις" της αρετής.... αφίνοντας πίσω υλόφρονες λογισμού.
..
μαρ Ισαάκ "ασκητικά"





«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 08 Απρ 2019, 01:09

jey_pap έγραψε:
07 Απρ 2019, 14:40

ΓΝΩΣΗ (αισθητή-νοητή)
Κάθε "γνώση" χωρίζεται σε δύο μέρη. Το αισθητό και το νοητό. Το πρώτο μέρος αποτελεί την πρακτική "γνώση", και συνιστά το πεδίο των αρετών, ενώ το δεύτερο (μέρος) αποτελεί την θεωρητική "γνώση". Το πρώο μέρος (πρακτική "γνώση") υποδιαιρείται πάλι σε δύο υποδιαιρέσεις, στις ένυλες και άυλες (ενάρετες) πράξεις.
Οι ένυλες ενάρετες "πράξεις" σχετίζονται με τους πλησίον, ενώ οι άυλες με τον εαυτό μας.

Μερικά παραδείγματα ενύλων εναρέτων "πράξεων " είναι διακονία προς ασθενείς, φιλοξενία, περιποίηση καταπονημένων, ελεήμων διάθεση είτε προς ενδεείς, είτε προς βασανισμένους, είτε προς συντρόφους.
Δι' ελεημοσύνης προς τους πρώτους, διά παρηγορητικών λόγων προς τους δεύτερους, ή διά συμβουλής ωφέλιμης που τους βοηθάει να προοδεύσουν προς τους τελευταίους. Με τα έργα τούτα πραγματώνουμε την φιλαδελφία προς τους πλησίον, συμβαδίζοντας έτσι προς το θέλημα του Θεού.
Άυλες είναι όλες εκείνες οι "πράξεις" που αφορούν τον εαυτό μας, όπως αυτές περί εξαγνισμού, περί εγκρατείας - νηστείας, περί ανάρρυσης δακρύων, περί αναγνώσεων, περί πραγματώσεως ακολουθιών, περί καλλιεργείας της "ησυχίας",, ή προσευχητικών καταστάσεων.
Οι ένυλες ενάρετες"πράξεις" είναι ημιτελείς(!), ενώ οι άυλες είναι οι σπουδαιότερες, γιατί περικλείουν εντός τους την ολότητα του πρακτικού μέρους της "γνώσης", κι αυτό γιατί οι "πράξεις" του πρώτου μέρους (πρακτική "γνώση") αδυνατούν να λυτρώσουν τον νου από τους υλόφρονες λογισμούς, ήτοι, από τις ορμές χαμαιζήλων παθών, ενώ οι "πράξεις" του δευτέρου μέρου, ήτοι της θεωρητικής "γνώσης", καθαίρουν τα ένδον από τις υλόφρονες ενέργειες, και τα οδηγούν κοντα στο δεύτερο και σημαντικότερο μέρος της "γνώσης", την "θεωρία". Γι' αυτό και οι αληθινοί "αναρριχητές" επιδιώκουν πάντοτε άυλες "πράξεις" της αρετής.... αφίνοντας πίσω υλόφρονες λογισμούς.
..
μαρ Ισαάκ "ασκητικά"





«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 12 Απρ 2019, 14:14

Περί πόθου των θείων
Ο πόθος περί των θείων δεν είναι ορμή, που θα μπορούσε να ξεπηδήσει στα ένδον ενός ανθρώπου από τον οποίο λείπει η "γνώση" και η διάκριση. Δε μπορεί να ενεργοποιηθεί εντός του ανθρώπου διά της γνώσης Γραφών και μόνον, ούτε μπορεί κςνείς να επιβάλει στον εαυτό του τον πόθο για τα θεία. Η διάνοια μπορεί βεβαίως ν' αποκτήσει με την εφαρμογή της "ανάγνωσης, με την απαγγελία και τη γνώση των Γραφών τον σεβασμό που εμπνέει η μνήμη των εξαισίων από τα θεία γενομένων. Μπορεί ακόμη ν' αποκτήσει δέος που αρμόζει στα "τέκνα" του Θεού, ή δ3ος που αρμόζει στην κλίμακα των "δούλων" του Θεού, κι έτσι ν'αφυπνιστεί στη διάνοια μια ενόρμηση προς τον κόσμο των αρετών, και σήλος των αγαθών.. Όποιος όμως δέχεται, φαντάζεται ή διαδίδει σε γενικές γραμμές πως ο άνθρωπος μπορεί να επιτύχει ν'αφυπνιστείεντός του πόθος των θείωνμε την άγρυπνη τήρηση των εννοιών των νόμων ή με κάποιο παρόμοιο μέσο, ή με επιβολή, ή με αγώνα, ή με οποιεσδήποτε άλλες ανθρώπινες πρακτικές και μέσα, δεν έχει ιδέα τί λέει και τί κάνει. Ώςπου να λάβει Πνεύμα Αποκαλύψεων κι ώσπου να ενωθούν τα ένδον με την Υπερκόσμια Σοφία και να αισθανθεί εντός του τα εξαίσια του Θεού, δεν του είναι δυνατόν να προσεγγίσει την δοξασμένη αυτή αίσθηση του πόθου. Όποιος δεν έχει ιεί πραγματικό κρασί, δεν θα μεθύσει επειδή άκουσε γι' αυτό, κι όποιος δεν αξιώθηκε να γνωρίσει ο ίδιος τα εξαίσια του Θεού, δε μπορεί να "μεθύσει" με τον θείο πόθο.
.. .
μαρ Ισαάκ " ασκητικά"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 22 Απρ 2019, 21:43

(ΔΑΚΡΥΑ)
Όσοι έχουν αποκτήσει, πλάι στη φυσική τους ηρεμία ή και αθωότητα, εσωτερικές κινήσεις φωτισμένες και διακριτικές, αυτοί θα έχουν βεβαίως παρέα και δάκρυα, γιατί όποιος κρατά χαμηλό σχήμα στα ενδότατα ("Καρδιά") συνδυασμένο με διάκριση, αδυνατεί να συγκρατήσει την ανάβλυση δακρύων, ακόμη κι αν το επιζητεί. Διότι τα ενδότερά του δονούνται αθέλητα και γίνονται πηγή ασταμάτητων δακρύων, ορμώμενα από "φωτιά" ανεξέλεγκτου πάθους κι από το αίσθημα σμικρότητας και συντριβής. Όποιος όμως δεν απόκτησε το χάρισμα της ησυχίας δε θα λάβει ακόμη κανένα απο αυτά τα χαρίσματα (έκπληξη νοός από αποκαλύψεις μυστηριιακών νοημάτων πέραν του επιστητού, άρρητη συνεχής ανάπαυση: κατάπαυση, δυναμική που συντροφεύει το νου, που δίνει χαρά κάθε στιγμή, έτσι που ο άνθρωπος πλησιάζει στον "τόπο της καθαρής φύσεως"). Κάποτε ο διάπυρος πόθος Θεού γεννά τα δάκρυα. Τη στιγμή που αυτός "φλογίζει" την νοερή μας φύση (ψυχική μας ουσία) και τη γεμίζει αγαλλίαση και ηδύτητα, ο άνθρωπος δε μπορεί να βαστάξει όλα αυτά και δακρύζει αδιάληπτα.
...
μαρ Ισαάκ "ασκητικά"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 21 Ιουν 2019, 19:31

ΣΙΩΠΗ (ως πνευματική κατάσταση)
Όταν ο "αναρριχητής" στην "αναρρίχησή" του κατά την ασκητική του πορεία αποκτήσει αποκαλυπτικές ενοράσεις περί την κτίση, τότε έχει πλέον υπερβεί το επίπεδο των καθορισμένων όρων που απαρτίζουν την προσευχητική κατάσταση.Είναι πλέον περιττό να θέτει συγκεκριμένα χρονικά όρια στην προσευχή, όπως και κατά τις ακολουθίες των Ωρών. Η πνευματική εκείνη κατάσταση του "αναρριχητή" μας, έχει ξεπεράσει το επίπεδο της (εκούσιας) προσευχής και δοξολογικής ενόρμισης (ενόρνυμι: διεγείρω), γιατί οι αισθήσεις του βρίσκονται πλέον σε παράδοξη "ησυχία" οι δε λογισμοί βρίσκονται σφιχτοδεμένοι κάτω από τα δεσμά θείας έκπληξης(!). Η αποκαλυπτική εκείνη θεία ενόραση γεννά εντός του την κατάσταση ...σιωπηλής δοξολογίας. Άλλοτε πάλι, ενώ συνεχίζει η προσευχητική κατάσταση, ο νους φεύγει μακρυά της σαν εν αιχμαλωσία, τα δε δάκρυα ρέουν ακούσια σαν από πηγαίο νερό, υγραίνοντας όλο το πρόσωπο. Την ώρα εκείνη
Μαρ Ισαάκ "ασκητικά"
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: ψ ύ χ ω σ η _ θ ε ο ε ί δ ε ι α . Συγκλίσεις- αποκλίσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 23 Ιουν 2019, 14:34

...Την ώρα εκείνη ο "αναρριχητής" μας παραμένει γαλήνιος, ήσυχος,με ένα όραμα μέσα του να γεννά ερίσματα που οδηγούν από έκπληξη σε έκπληξη. Πολλές φορές τις στιγμές αυτές, αποτρέπονται - ακόμη και διά θρησκευτικού τύπου συνειδησιακών ...παρεμβάσεων- οι κάθε μορφής προσευχητικές εκδηλώσεις, διότι ο "αναρριχητής" μας έχει καταληφθεί σαν σε μέθη από μια συνεχή έκπληξη μπροστά σε αποκάλυψη θεάσεων του έργου της θείας δημιουργίας. Σ' αυτήν την κατάσταση αναφέρεται ο στίχος: "οίνος" ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου. Πρέπει όμως να ληφθούν προφυλάξεις, ώστε να μη θεωρήσει κανείς πως η "σιωπή" που αναφέρθηκε πριν, είναι αποτέλεσμα βουλητικής ενέργειας και νομίσει πως είναι σε θέση να παραμελήσει έτσι προσευχές ή εκτέλεση ψαλμικών αναγνωσμάτων, ή Ωρών, κινημένος από λογισμούς που καλύπτονται από νωθρότητα. Όποιος τυχόν διαβάσει τούτες τις πραγματείες, πρέπει να καταλάβει πως η "σιωπή" αυτή δεν οφείλεται στον άνθρωπο και σε διανοητική στάση (βουλητική ενέργεια, επιθυμητική παρόρμηση, ψυχολογικό προφίλ ή απλώς στέρηση λόγων). Οφείλεται σε πνευματικές ανατάσεις που οδηγούν τον άνθρωπό μας σ' αυτήν την κατάσταση "ησυχίας", "σιωπής" και "έκπληξης", κάνοντας τον νου α πάλλεται από πόθο περί του θείου γνόφου (όπως αυτού της "αγνωσίας;) κατά την κατάσταση της αληθούς προσευχής,ή και σ' άλλες παραπλήσιες καταστάσεις. Τέτοιες δημιουργούνται κυρίως κατά την αληθή προσευχή, χάρη στην ιδιαίτερη προσοχή που δείχνει κανείς κατ' αυτήν.

Μαρ Ισαάκ "ασκητικά"




Τελευταία επεξεργασία από το μέλος jey_pap την 23 Ιουν 2019, 15:53, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών