Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Nero

Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 25 Αύγ 2019, 12:42

For God, who produces and gives breath to men, willed that all should be equal, that is, equally matched.[4] He has imposed on all the same condition of living; He has produced all to wisdom; He has promised immortality to all; no one is cut off from His heavenly benefits. For as He distributes to all alike His one light, sends forth His fountains to all, supplies food, and gives the most pleasant rest of sleep; so He bestows on all equity and virtue. In His sight no one is a slave, no one a master; for if all have the same Father, by an equal right we are all children. No one is poor in the sight of God, but he who is without justice; no one is rich, but he who is full of virtues; no one, in short, is excellent, but he who has been good and innocent; no one is most renowned, but he who has abundantly performed works of mercy; no one is most perfect, but he who has filled all the steps of virtue. Therefore neither the Romans nor the Greeks could possess justice, because they had men differing from one another by many degrees, from the poor to the rich, from the humble to the powerful; in short, from private persons to the highest authorities of kings. For where all are not equally matched, there is not equity; and inequality of itself excludes justice, the whole force of which consists in this, that it makes those equal who have by an equal lot arrived at the condition of this life.

..

Some one will say, Are there not among you some poor, and others rich; some servants, and others masters? Is there not some difference between individuals? There is none; nor is there any other cause why we mutually bestow upon each other the name of brethren, except that we believe ourselves to be equal. For since we measure all human things not by the body, but by the spirit, although the condition of bodies is different, yet we have no servants, but we both regard and speak of them as brothers in spirit, in religion as fellow-servants. Riches also do not render men illustrious, except that[2] they are able to make them more conspicuous by good works. For men are rich, not because they possess riches, but because they employ them on works of justice; and they who seem to be poor, on this account are rich, because they are not[3] in want, and desire nothing.

https://en.wikisource.org/wiki/Ante-Nic ... ite_note-4
είναι απο τα κεφάλαια 15 και 16 του Institutiones Divinae, του πατέρα της εκκλησίας Λακτάντιου


ΟΥΤΙΣ και λοιποί της θεολογίας της απελευθέρωσης: τι λέει τούτος εδώ; Ωραία το χειρίζεται λεκτικά αλλά αυτές οι τεχνικότητες "φαινόμαστε" "στα μάτια του" "ναι υπάρχουν σκλάβοι αλλά δεν υπάρχουν"- δεν μου αρέσουν. Μου φαίνονται λίγο ύποπτες να το πω; Δεν ξέρω πως να το πω :p2::-?

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8058
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 25 Αύγ 2019, 13:37

Διάβασε και τα παρακάτω για τους Έλληνες Πατέρες και τα κοινωνικά προβλήματα. Δεν εξαντλείται βέβαια το θέμα, αλλά είναι μια κατατοπιστική ανάλυση.

https://alopsis.gr/%CE%BA%CE%BF%CE%B9%C ... %AD%CF%81/

Επανέρχομαι για να προσθέσω και τα κάτωθι:

http://oldsite.xristianiki.gr/blog/elek ... ekklesias/.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

Nero

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 25 Αύγ 2019, 14:15

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
25 Αύγ 2019, 13:37
Διάβασε και τα παρακάτω για τους Έλληνες Πατέρες και τα κοινωνικά προβλήματα. Δεν εξαντλείται βέβαια το θέμα, αλλά είναι μια κατατοπιστική ανάλυση.

https://alopsis.gr/%CE%BA%CE%BF%CE%B9%C ... %AD%CF%81/

Επανέρχομαι για να προσθέσω και τα κάτωθι:

http://oldsite.xristianiki.gr/blog/elek ... ekklesias/.

Δε βλέπω κάτι διαφορετικό απο αυτά που γράφει ο Λακτάντιος-τα οποία δε σχολίασες- ίσα ίσα βλέπω είναι στο ίδιο μήκος κύματος. Αυτά τα 2 όμως δεν είναι λίγο αντιφατικά; :smt017
δεν πρέπει να παρερμηνευθεί και να τεθεί σε άλλη βάση. Η παρουσία της στον κόσμο δεν αποβλέπει στην βελτίωση των κοινωνικών δομών, αλλά στην σωτηρία και ανακαίνιση των ανθρώπων.
Τέλος οι Πατέρες της Εκκλησίας επέδρασαν χωρίς να φαίνονται, όσο τους επέτρεψαν οι περιστάσεις, για να δημιουργήσουν μια καλύτερη κοινωνία.


Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8058
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 25 Αύγ 2019, 17:14

Νέρωνα, ο Χριστιανισμός δεν είναι κοινωνικό κίνημα, αλλά πνευματικό. Δια της πνευματικής αλλαγής των ανθρώπων προκύπτουν και κοινωνικές αλλαγές ή ανατροπές ακόμη ακόμη.

Δεν είναι κίνημα που δια της αλλαγής κοινωνικού καθεστώτος επιδιώκει να αλλάξει τους ανθρώπους, αλλά που επιδιώκει δια της πνευματικής αλλαγής να ανακαινίσει το Πρόσωπο. Αυτή όμως η αλλαγή και ανακαίνιση θα επιφέρει εν τέλει και κοινωνική αλλαγή(χωρίς όμως να είναι αυτός ο στόχος), αφού η ανθρώπινη κοινωνία θα έχει μετατραπεί σε κοινωνία αγγέλων!

Τώρα, αυτά που λέει ο Λακτάντιος είναι ότι όλοι οι άνθρωποι ενώπιον του Κυρίου είναι απολύτως ίσοι και πως κανείς χριστιανός δεν πρέπει να θεωρεί ότι επειδή βρέθηκε σε πλεονεκτικότερη θέση από τον αδερφό του θα αντιμετωπιστεί από τον Κύριο διαφορετικά από τον αδύναμο. Ακόμη, ένας πλούσιος θεωρείται ως τέτοιος από την χριστιανική κοινότητα, αν χρησιμοποιεί τον πλούτο του για έργα φιλανθρωπίας και ελεημοσύνης. Διότι ο πλούτος του δεν του ανήκει. Του έχει δοθεί δανεικός από τον Κύριο. Διαφορετικά, δεν θεωρείται πλούσιος, αλλά φτωχός. Φτωχός προφανώς πνευματικά, αλλά αυτό είναι που ενδιαφέρει τους χριστιανούς.

Όλα αυτά όμως και άλλα παρόμοια πρέπει να γίνουν αυτοθέλητα και όχι αναγκαστικά.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 21439
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 25 Αύγ 2019, 17:27

Nero έγραψε:
25 Αύγ 2019, 12:42
For God, who produces and gives breath to men, willed that all should be equal, that is, equally matched.[4] He has imposed on all the same condition of living; He has produced all to wisdom; He has promised immortality to all; no one is cut off from His heavenly benefits. For as He distributes to all alike His one light, sends forth His fountains to all, supplies food, and gives the most pleasant rest of sleep; so He bestows on all equity and virtue. In His sight no one is a slave, no one a master; for if all have the same Father, by an equal right we are all children. No one is poor in the sight of God, but he who is without justice; no one is rich, but he who is full of virtues; no one, in short, is excellent, but he who has been good and innocent; no one is most renowned, but he who has abundantly performed works of mercy; no one is most perfect, but he who has filled all the steps of virtue. Therefore neither the Romans nor the Greeks could possess justice, because they had men differing from one another by many degrees, from the poor to the rich, from the humble to the powerful; in short, from private persons to the highest authorities of kings. For where all are not equally matched, there is not equity; and inequality of itself excludes justice, the whole force of which consists in this, that it makes those equal who have by an equal lot arrived at the condition of this life.

..

Some one will say, Are there not among you some poor, and others rich; some servants, and others masters? Is there not some difference between individuals? There is none; nor is there any other cause why we mutually bestow upon each other the name of brethren, except that we believe ourselves to be equal. For since we measure all human things not by the body, but by the spirit, although the condition of bodies is different, yet we have no servants, but we both regard and speak of them as brothers in spirit, in religion as fellow-servants. Riches also do not render men illustrious, except that[2] they are able to make them more conspicuous by good works. For men are rich, not because they possess riches, but because they employ them on works of justice; and they who seem to be poor, on this account are rich, because they are not[3] in want, and desire nothing.

https://en.wikisource.org/wiki/Ante-Nic ... ite_note-4
είναι απο τα κεφάλαια 15 και 16 του Institutiones Divinae, του πατέρα της εκκλησίας Λακτάντιου


ΟΥΤΙΣ και λοιποί της θεολογίας της απελευθέρωσης: τι λέει τούτος εδώ; Ωραία το χειρίζεται λεκτικά αλλά αυτές οι τεχνικότητες "φαινόμαστε" "στα μάτια του" "ναι υπάρχουν σκλάβοι αλλά δεν υπάρχουν"- δεν μου αρέσουν. Μου φαίνονται λίγο ύποπτες να το πω; Δεν ξέρω πως να το πω :p2::-?
πόσες αντιφάσεις και πόσες κωλοτούμπες χωράνε σε δύο παραγράφους
τέτοιο κείμενο θα το ζήλευε και ο τσίπρας του καλοκαιριού του 15
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

Nero

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 25 Αύγ 2019, 17:33

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
25 Αύγ 2019, 17:14
Νέρωνα, ο Χριστιανισμός δεν είναι κοινωνικό κίνημα, αλλά πνευματικό. Δια της πνευματικής αλλαγής των ανθρώπων προκύπτουν και κοινωνικές αλλαγές ή ανατροπές ακόμη ακόμη.

Δεν είναι κίνημα που δια της αλλαγής κοινωνικού καθεστώτος επιδιώκει να αλλάξει τους ανθρώπους, αλλά που επιδιώκει δια της πνευματικής αλλαγής να ανακαινίσει το Πρόσωπο. Αυτή όμως η αλλαγή και ανακαίνιση θα επιφέρει εν τέλει και κοινωνική αλλαγή(χωρίς όμως να είναι αυτός ο στόχος), αφού η ανθρώπινη κοινωνία θα έχει μετατραπεί σε κοινωνία αγγέλων!

Τώρα, αυτά που λέει ο Λακτάντιος είναι ότι όλοι οι άνθρωποι ενώπιον του Κυρίου είναι απολύτως ίσοι και πως κανείς χριστιανός δεν πρέπει να θεωρεί ότι επειδή βρέθηκε σε πλεονεκτικότερη θέση από τον αδερφό του θα αντιμετωπιστεί από τον Κύριο διαφορετικά από τον αδύναμο. Ακόμη, ένας πλούσιος θεωρείται ως τέτοιος από την χριστιανική κοινότητα, αν χρησιμοποιεί τον πλούτο του για έργα φιλανθρωπίας και ελεημοσύνης. Διαφορετικά, δεν θεωρείται πλούσιος, αλλά φτωχός. Φτωχός προφανώς πνευματικά, αλλά αυτό είναι που ενδιαφέρει τους χριστιανούς.

Όλα αυτά όμως και άλλα παρόμοια πρέπει να γίνουν αυτοθέλητα και όχι αναγκαστικά.
Καλά όλα αυτά αλλά το bold δεν το βλέπω πουθενά. Νομίζω είναι δική σου πρόσθεση
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
25 Αύγ 2019, 17:27

πόσες αντιφάσεις και πόσες κωλοτούμπες χωράνε σε δύο παραγράφους
τέτοιο κείμενο θα το ζήλευε και ο τσίπρας του καλοκαιριού του 15
Εδώ να πούμε ότι ο Λακτάντιος δεν είναι κανένας τυχαίος ούτε κανένας ερημίτης που έτρωγε κατσαρίδες στην έρημο. Ήταν ο δάσκαλος του Μεγάλου Κωνσταντίνου :wink Ωστόσο δεν βλέπω ακριβώς αντιφάσεις εδώ. Ξεκάθαρος είναι νομίζω

Άβαταρ μέλους
Nandros
Δημοσιεύσεις: 27027
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
Phorum.gr user: Nandros
Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nandros » 25 Αύγ 2019, 17:34

'
:popc:
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8058
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 25 Αύγ 2019, 17:36

Νέρωνα, εκ των πραγμάτων προκύπτει.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

Άβαταρ μέλους
Nandros
Δημοσιεύσεις: 27027
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
Phorum.gr user: Nandros
Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nandros » 25 Αύγ 2019, 17:39

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
25 Αύγ 2019, 17:14
. . . .
Αυτή όμως η αλλαγή και ανακαίνιση θα επιφέρει εν τέλει και κοινωνική αλλαγή(χωρίς όμως να είναι αυτός ο στόχος), αφού η ανθρώπινη κοινωνία θα έχει μετατραπεί σε κοινωνία αγγέλων!
. . . .
Μετά από 2.000 χρόνια, οι δυτικοί βαρέθηκαν να περιμένουν να μετατραπεί σε κοινωνία αγγέλων και κόβουν λάσπη σιγά-σιγά.
Τώρα βρίσκουν φρέσκα κορόιδα, στην υποΣαχάρια Αφρική.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!

Άβαταρ μέλους
Antares
Δημοσιεύσεις: 7896
Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 10:46
Phorum.gr user: Ακταία

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antares » 25 Αύγ 2019, 17:41

Νero αυτήν γιατί την έχεις στο Avatar;
Παθαίνω σχολικό σοκ όταν την βλέπω. Αυτοί που δεν είχαν ποτέ καμία σχέση με το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας είναι υπουργοί παιδείας. Γιατί;

Nero

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 25 Αύγ 2019, 17:53

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
25 Αύγ 2019, 17:36
Νέρωνα, εκ των πραγμάτων προκύπτει.
α, άρα καλά το είπα: είναι δική σου προσθήκη που προκύπτει απο τη δική σου εμπειρία και θεώρηση για τον κόσμο. Γιατί ο Λακτάντιος και ο Χρυσόστομος όταν γράφουν προκύπτει ότι δεν τους απασχολούν οι κοινωνικές αλλαγές γιατί δεν τους απασχολούν τα εγκόσμια. Ο Δούλος δεν υπάρχει πρόβλημα να συνεχίσει να είναι δούλος αλλά αν πιστέψει θα σταματήσει να είναι δούλος στο πνεύμα, δηλαδή θα πάρει τη θέση που πρέπει να πάρει στη βασιλεία των ουρανών. Δε θα σταματήσει να είναι φυσικά δούλος όπως λες

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8058
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 25 Αύγ 2019, 18:04

Nero έγραψε:
25 Αύγ 2019, 17:53
ΟΥΤΙΣ έγραψε:
25 Αύγ 2019, 17:36
Νέρωνα, εκ των πραγμάτων προκύπτει.
α, άρα καλά το είπα: είναι δική σου προσθήκη που προκύπτει απο τη δική σου εμπειρία και θεώρηση για τον κόσμο. Γιατί ο Λακτάντιος και ο Χρυσόστομος όταν γράφουν προκύπτει ότι δεν τους απασχολούν οι κοινωνικές αλλαγές γιατί δεν τους απασχολούν τα εγκόσμια. Ο Δούλος δεν υπάρχει πρόβλημα να συνεχίσει να είναι δούλος αλλά αν πιστέψει θα σταματήσει να είναι δούλος στο πνεύμα, δηλαδή θα πάρει τη θέση που πρέπει να πάρει στη βασιλεία των ουρανών. Δε θα σταματήσει να είναι φυσικά δούλος όπως λες
Ο δούλος θα πάψει να είναι δούλος και ο κύριος θα πάψει να είναι κύριος. Σε αυτό τον κόσμο. Εφόσον και οι δύο είναι χριστιανοί και θεωρούν εαυτούς αδέρφια. Στον άλλο κόσμο είναι δεδομένο.

Αν ο δούλος έχει κύριο που δεν είναι χριστιανός ή που δεν συμπεριφέρεται ως τέτοιος, τότε προφανώς ο χριστιανισμός δεν το καλεί να δραπετεύσει ή να επαναστατήσει αλλά να συνεχίσει τον πνευματικό του αγώνα. Είπαμε, δεν είναι κοινωνικό κίνημα ο χριστιανισμός.

Αλλά, γιατί δεν διατυπώνεις ευθέως αυτό που σκέφτεσαι και το πας δια της πλαγίας;
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 8974
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 25 Αύγ 2019, 18:12

Εμείς είμαστε με τους Έλληνες πατέρες. :grfl:

Χρυσόστομος :
«Ο Θεός έκανε τους ανθρώπους αυτάρκεις ως προς το να υπηρετούν και τους εαυτούς τους αλλά και τον πλησίον. Και αν δεν πιστεύεις, άκουσε τον Παύλο που λέει «για τις ανάγκες τις δικές μου και των συνοδών μου δούλεψαν αυτά εδώ τα χέρια» (Πραξ. 20,34). Εάν ο διδάσκαλος της οικουμένης Παύλος, άξιος του Παραδείσου, δεν ντρεπόταν να υπηρετεί μυριάδες, πως εσύ θεωρείς απαράδεκτο το να μην περιφέρεις μπουλούκια σκλάβων, χωρίς να αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό πιο πολύ ντροπή αποτελεί για σένα; Διότι γι’ αυτό μας έδωσε ο Θεός χέρια και πόδια, ώστε να μην χρειαζόμαστε υπηρέτες. Δεν δημιουργήθηκε λόγω ανάγκης η κατηγορία των δούλων, διότι αν ήταν έτσι, μαζί με τον Αδάμ θα είχε πλασθεί και ένας δούλος. [Η δουλεία] είναι το τίμημα της αμαρτίας και η τιμωρία της παρακοής. Όμως, όταν ήλθε ο Χριστός, έβαλε ένα τέλος και σε αυτό. ‘’Χάρη στον Ιησού Χριστό, δεν υπάρχει δούλος και ελεύθερος’’ (Γαλ. 3,28). Άρα, δεν είναι απαραίτητο να έχεις σκλάβο […] Αν ενδιαφέρεσαι γι’ αυτούς, κανέναν δεν θα απασχολήσεις για την προσωπική σου υπηρεσία, αλλ’ αφού τους αγόρασες και τους δίδαξες τέχνες ώστε να είναι αυτάρκεις, άστους ελεύθερους. Όταν μαστιγώνεις, όταν βάζεις δεσμά, αυτό δεν είναι έργο φιλανθρωπίας […] Και γνωρίζω ότι είμαι φορτικός σε όσους με ακούν»
https://www.oodegr.com/oode/grafi/kd/do ... roix_1.htm


Γρηγόριος Νύσσης :

"Απόκτησα δούλους και υπηρέτριες... Βλέπεις το μέγεθος της αλαζονείας; Ο λόγος αυτός αποτελεί ανταρσία κατά του θεού... αφού νομίζει τον εαυτό του κύριο ανδρών και γυναικών, αν μη τι άλλο, ξεπερνά σε υπερηφάνεια την ανθρώπινη φύση [...] Καταδικάζεις σε δουλειά τον άνθρωπο, που η φύση του είναι ελεύθερη και αυτεξούσια και ορθώνεις δικό σου νόμο απέναντι στο νόμο του Θεού ανατρέποντας το νόμο του που διέπει τη ζωή των ανθρώπων. Αυτόν που πλάστηκε γι' αυτό ακριβώς, για να είναι κύριος της γης και που ορίστηκε από τον Πλάστη του να άρχει, αυτόν τον υποτάσσεις στο ζυγό της δουλείας που αντιβαίνει και αντιμάχεται τη θεία διαταγή." [...] "Απόκτησα δούλους και υπηρέτριες... Με ποια τιμή, πες μας. Τι βρήκες αντάξιό τους στη φύση; [...] Κάποιοι γέννησαν εκείνους κι εσένα, κοινή η ζωή σας, ισχύουν εξίσου τα πάθη ψυχής και του σώματος, οδύνη και ευθυμία, χαρά κι αδημονία, λύπη και ηδονή, θυμός και φόβος, νόσος και θάνατος. Διαφέρει καθόλου σ' αυτά ο κύριος από το δούλο; Δεν ανασαίνουν τον ίδιο αέρα; Δεν βλέπουν όμοια τον ήλιο;... Ίδια σκόνη δε θα γίνουν και οι δύο μετά το θάνατο;...Αφού σε όλα είσαι ίσος με τους άλλους, πες μου που πλεονεκτείς ώστε, ενώ είσαι άνθρωπος, να θεωρείς τον εαυτό σου κύριο ανθρώπου;"
http://www.oodegr.com/oode/grafi/kd/pav ... leia_1.htm

Υ.Γ. Οι τελευταίοι δούλοι στο Βυζάντιο αναφέρονται επί Μανουήλ Α΄Κομνηνού.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Nero

Re: Χριστιανισμός και κοινωνική ανισότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 25 Αύγ 2019, 18:15

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
25 Αύγ 2019, 18:04
Nero έγραψε:
25 Αύγ 2019, 17:53
ΟΥΤΙΣ έγραψε:
25 Αύγ 2019, 17:36
Νέρωνα, εκ των πραγμάτων προκύπτει.
α, άρα καλά το είπα: είναι δική σου προσθήκη που προκύπτει απο τη δική σου εμπειρία και θεώρηση για τον κόσμο. Γιατί ο Λακτάντιος και ο Χρυσόστομος όταν γράφουν προκύπτει ότι δεν τους απασχολούν οι κοινωνικές αλλαγές γιατί δεν τους απασχολούν τα εγκόσμια. Ο Δούλος δεν υπάρχει πρόβλημα να συνεχίσει να είναι δούλος αλλά αν πιστέψει θα σταματήσει να είναι δούλος στο πνεύμα, δηλαδή θα πάρει τη θέση που πρέπει να πάρει στη βασιλεία των ουρανών. Δε θα σταματήσει να είναι φυσικά δούλος όπως λες
Ο δούλος θα πάψει να είναι δούλος και ο κύριος θα πάψει να είναι κύριος. Σε αυτό τον κόσμο. Εφόσον και οι δύο είναι χριστιανοί και θεωρούν εαυτούς αδέρφια. Στον άλλο κόσμο είναι δεδομένο.

Αν ο δούλος έχει κύριο που δεν είναι χριστιανός ή που δεν συμπεριφέρεται ως τέτοιος, τότε προφανώς ο χριστιανισμός δεν το καλεί να δραπετεύσει ή να επαναστατήσει αλλά να συνεχίσει τον πνευματικό του αγώνα. Είπαμε, δεν είναι κοινωνικό κίνημα ο χριστιανισμός.

Αλλά, γιατί δεν διατυπώνεις ευθέως αυτό που σκέφτεσαι και το πας δια της πλαγίας;
Και πάλι, μου φαίνεται ότι λες δυο αντιφατικά πράγματα στην ίδια πρόταση. Αντίθετα Ο Λακτάντιος, ο Χρυσόστομος που έφερες, ακόμα και ο Παύλος είναι ξεκάθαροι: του απασχολεί η άλλη ζωή. Πως είναι δυνατόν να μου λες ότι μιλάγανε για κοινωνική αλλαγή στα επίγεια όταν ο Παύλος απευθύνεται σε δουλοκτήτες και τους λέει "να βαράτε τους δούλους όταν παραφέρονται αλλά όχι πολύ" και στους δούλους λέει "να είστε καλοί δούλοι για να πάτε στο παράδεισο", όταν ο Χρυσόστομος τους λέει "να υπακούτε στους αφέντες σας και όλοι να υπακούμε στον αυτοκράτορα"? Και οι δούλοι και οι αφέντες στους οποίους μιλάνε χριστιανοί είναι. Μη μου πεις ότι απευθύνονται σε τίποτα ειδωλολάτρες.

δεν υπονοώ κάτι συζήτηση κάνω. Ξέρεις ότι σας συμπαθώ και σας υπερασπίζομαι τακτικά, γι'αυτό με έχει στο μάτι ο Νάνδρος :003:

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών