Μιά Απάντηση Στή Θεωρία τού zeitgeist
Δημοσιεύτηκε: 13 Μάιος 2018, 23:42
ό άκρατος συγκρητισμός βλέπει,σάν εξωτερικός παρατηρητής σέ σχέση μέ τό σήμερα, από έξω πρός τά μέσα αλλά(γιά νά τό πώ απλά)
,δέν βλέπει τό "από μέσα πρός τά έξω".δηλ.όπως συμβαίνει στό ίδιο τό όν όταν κατακλύζεται (γιά κάποιο λόγο) από μιά σειρά ονειρικές καταστάσεις
αρχετυπικής μορφής,όπως έχει δείξει ή ψυχολογία τού ασύνειδου στίς παραστάσεις αυτές υπάρχει τό παρελθόν,τό παρόν αλλά δίδονται καί κλειδιά
συμβολικά γιά τό μέλλον.
τό ίδιο ισχύει γιά τίς κοινωνίες διαχρονικά,δηλ κάποια γεγονότα πού έχουν λάβει χώρα ή κάποιοι μύθοι πού εδράζονται σέ γεγονότα, δέν είναι παρά "προεικονίσεις" ή "προδρομικό στάδιο" γιά τήν ολοκλήρωση τού καθολικού-συλλογικού αρχέτυπου στό μέλλον.
παραδ.χάριν ό μύθος τών "νεαρών θεών πού πεθαίνουν" ή ό "μύθος τής λητούς" πού κυριαρχεί στήν αποκ.ιωάνν. είναι προεικονίσεις γιά τό μέλλον,ειδικά ή αποκ.ιωάνν. χρησιμοποιεί πολλές παραστάσεις από τήν αρχ.ελλην.μυθολογία, όπως τόν μύθο τής λητούς,ό στείρος όμως συγκρητισμός βλέπει τήν μία φορά τών γεγονότων μέ αποτέλεσμα νά καταντάει νομικίστικος ενίοτε δε κουτσομπολίστικος.
δέν είναι νομικό θέμα.... "είμαστε καταδικασμένοι στό νόημα τής ύπαρξης,μή ζητάμε λύση στά πάντα ή θεότητα υποφέρει από ένα σχίσμα ενώ
εμείς διακατεχόμαστε από τό σύνδρομο τής απολυτότητας.
Σέ εκείνο τό ιλιγγιώδες επίπεδο πού ή ύπαρξη,βιώνοντας τή δικιά της αντίφαση,τό
δικό της σχίσιμο,τό βιώνει καί τό αντιλαμβάνεται σάν πανανθρώπινο πανάρχαιο σχίσμα
πού διαπερνά τήν ανθρωπότητα αλλά καί τήν κάθε ύπαρξη,τότε τό βιώνει καί σάν
Θεϊκό Σχίσμα.Η ανθρώπινη σύγκρουση(κάθε είδους) βιώνεται μέσα στή θεία σύγκρουση καί
ή οποία όμως διαπερνά τόν κάθε άνθρωπο ξεχωριστά καί τού κτυπά τήν πόρτα σέ μιά
κρίσιμή καμπή.έτσι λοιπόν ή ζωή(ή θεότητα;) δέν είναι πάνω από τά σύνεφα αραγμένη
στή μακάριότητά της(ό γέρος στή μακάριότητά του,αυτή τήν εικόνα τήν φτιάξαμε εμείς
γιά νά τήν λοιδωρούμε),αλλά ριζικά εσωτερική(vita interiore).
όταν μιά συνείδηση αναπτύσεται μονοδιάστατα(θετικές επιστήμες,κοινωνικές,πολιτική..
....) κινδυνεύει νά δεχθεί κάποια στιγμή επίθεση απ'τό ασύνειδο πού χώνει βαθιά τά
νύχια στή γή καί αλοίμονο αν ή επίθεση είναι απ'τό καθολικό ασύνειδο τών αρχετύπων."
ενεργοποιούμε τούς υπότιτλους
,δέν βλέπει τό "από μέσα πρός τά έξω".δηλ.όπως συμβαίνει στό ίδιο τό όν όταν κατακλύζεται (γιά κάποιο λόγο) από μιά σειρά ονειρικές καταστάσεις
αρχετυπικής μορφής,όπως έχει δείξει ή ψυχολογία τού ασύνειδου στίς παραστάσεις αυτές υπάρχει τό παρελθόν,τό παρόν αλλά δίδονται καί κλειδιά
συμβολικά γιά τό μέλλον.
τό ίδιο ισχύει γιά τίς κοινωνίες διαχρονικά,δηλ κάποια γεγονότα πού έχουν λάβει χώρα ή κάποιοι μύθοι πού εδράζονται σέ γεγονότα, δέν είναι παρά "προεικονίσεις" ή "προδρομικό στάδιο" γιά τήν ολοκλήρωση τού καθολικού-συλλογικού αρχέτυπου στό μέλλον.
παραδ.χάριν ό μύθος τών "νεαρών θεών πού πεθαίνουν" ή ό "μύθος τής λητούς" πού κυριαρχεί στήν αποκ.ιωάνν. είναι προεικονίσεις γιά τό μέλλον,ειδικά ή αποκ.ιωάνν. χρησιμοποιεί πολλές παραστάσεις από τήν αρχ.ελλην.μυθολογία, όπως τόν μύθο τής λητούς,ό στείρος όμως συγκρητισμός βλέπει τήν μία φορά τών γεγονότων μέ αποτέλεσμα νά καταντάει νομικίστικος ενίοτε δε κουτσομπολίστικος.
δέν είναι νομικό θέμα.... "είμαστε καταδικασμένοι στό νόημα τής ύπαρξης,μή ζητάμε λύση στά πάντα ή θεότητα υποφέρει από ένα σχίσμα ενώ
εμείς διακατεχόμαστε από τό σύνδρομο τής απολυτότητας.
Σέ εκείνο τό ιλιγγιώδες επίπεδο πού ή ύπαρξη,βιώνοντας τή δικιά της αντίφαση,τό
δικό της σχίσιμο,τό βιώνει καί τό αντιλαμβάνεται σάν πανανθρώπινο πανάρχαιο σχίσμα
πού διαπερνά τήν ανθρωπότητα αλλά καί τήν κάθε ύπαρξη,τότε τό βιώνει καί σάν
Θεϊκό Σχίσμα.Η ανθρώπινη σύγκρουση(κάθε είδους) βιώνεται μέσα στή θεία σύγκρουση καί
ή οποία όμως διαπερνά τόν κάθε άνθρωπο ξεχωριστά καί τού κτυπά τήν πόρτα σέ μιά
κρίσιμή καμπή.έτσι λοιπόν ή ζωή(ή θεότητα;) δέν είναι πάνω από τά σύνεφα αραγμένη
στή μακάριότητά της(ό γέρος στή μακάριότητά του,αυτή τήν εικόνα τήν φτιάξαμε εμείς
γιά νά τήν λοιδωρούμε),αλλά ριζικά εσωτερική(vita interiore).
όταν μιά συνείδηση αναπτύσεται μονοδιάστατα(θετικές επιστήμες,κοινωνικές,πολιτική..
....) κινδυνεύει νά δεχθεί κάποια στιγμή επίθεση απ'τό ασύνειδο πού χώνει βαθιά τά
νύχια στή γή καί αλοίμονο αν ή επίθεση είναι απ'τό καθολικό ασύνειδο τών αρχετύπων."
ενεργοποιούμε τούς υπότιτλους