Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

pussycat
Δημοσιεύσεις: 341
Εγγραφή: 07 Δεκ 2018, 18:29

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pussycat » 14 Μαρ 2020, 01:36

Alphabet έγραψε:
13 Μαρ 2020, 11:34
Ζενίθεδρος έγραψε:
13 Μαρ 2020, 10:41
Επειδή αυτήν την κουβέντα την είχαμε εξαντλήσει και στο παλιό, θα επισημάνω ξανά το ψευδοπαραδοξο που επαναλάμβανει ο Alphabet. Για τον Θεό, από τη δική του οπτική γωνία, είναι όλα αμετάβλητα. Γνωρίζει παρελθόν, παρόν και μέλλον. Από τη δική μας οπτική γωνία, υπάρχει η μεταβολή και η αλλαγή. Το ψευδοπαραδοξο δημιουργείται από τη στιγμή που αναγαγεται η ανθρώπινη περιορισμένη γνώση σε θεϊκή παντογνωσια, και καταργείται έτσι δήθεν η ελευθερία, γιατί είναι τάχατες διαθέσιμο για τον ανθρωπο, σαν ένα εργαλείο, η γνώση του μέλλοντος. Ακόμα και σε κάποιον που δεν πιστεύει σε Θεό, είναι μια καλή γυμναστική για το μυαλό να κάτσει να το σκεφτεί. Το ότι το ίδιο γεγονός, δεν συμβαίνει ταυτόχρονα για όλους τους παρατηρητές, το προβλέπει ακόμα και η ειδική σχετικότητα. Σε μια φιλοσοφική του προέκταση, το γεγονός, για τον άχρονο Θεό, του ότι ο Α θα είναι στον Παράδεισο και ο Β στην Κόλαση, δεν είναι απλά μη παρατηρήσιμο για τον εγχρονο άνθρωπο, αλλά ανύπαρκτο.
Δεν εχω ορεξη να ξαναρχισω αυτη την συζητηση, απλα θα πω δυο λογια. Η εκκλησια πρεσβευει οτι ο Θεος ΔΕΝ έχει προκαθορίσει τις ενέργειες κανενός νοήμονος πλάσματος, αλλά ως άχρονος που είναι, και υπάρχοντας σε ένα αιώνιο "παρόν", γνωρίζει αϊδίως (ανάρχως) τις αποφάσεις που θα ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ τα νοήμονα πλάσματά Του.
https://www.oodegr.com/oode/theos/genik ... eria_1.htm

Απο εκει και περα βγαλε τα συμπερασματα σου.
Αν ο παντογνωστης Θεος γνωριζει (το βλεπει γιατι το μελλον ειναι παρον για αυτον) οτι θα πας στην Κολαση, υπαρχει περιπτωση (οτι και αν κανεις) να πας στον Παραδεισο;
Αν ο Θεος γνωριζει (βλεπει) οτι μολις βγεις απο το σπιτι σου θα στριψεις αριστερα, υπαρχει ποτε περιπτωση να πας δεξια ή ευθεια;

Εαν λοιπον η εκκλησια δινει την ιδιοτητα του απολυτου Παντογνωστη στο Θεο, νομιζεις οτι εχεις ελευθερη βουληση, επειδη η παντογνωσια του Θεου ειναι μη παρατηρησιμη απο τον ανθρωπο.
Ο θεός μπορεί να γνωρίζει τι θα συμβεί, όπως γνωρίζει κάποιος που έχει δει μια ταινία: τη βλέπεις, την έχεις δεις εκατό φορές, οπότε ξέρεις τι θα γίνει ανά πάσα στιγμή. Αυτός που έχει σκηνοθετήσει την ταινία, βέβαια, θα ξέρει και τι θα γίνει, αφού αυτός την έφτιαξε. Αλλά ένας απλός θεατής δε θα γνωρίζει, μέχρι να τη δει δηλαδή. Οπότε, αν διαχωρίσουμε το προγνωρίζειν από το προορίζειν, τότε, στην περίπτωση του θεού, αυτό σημαίνει πως ο θεός προγνωρίζει χωρίς όμως να προορίζει, πως δηλαδή έχει δει την ταινία χωρίς όμως να την έχει σκηνοθετήσει ο ίδιος, γιατί δεν την έφτιαξε αυτός, αλλά εμείς, και ο θεός απλά λαμβάνει γνώση, ως παντογνώστης που είναι.

Άβαταρ μέλους
Ζενίθεδρος
Δημοσιεύσεις: 14486
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2018, 18:56
Phorum.gr user: Ζενίθεδρος
Επικοινωνία:

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζενίθεδρος » 14 Μαρ 2020, 02:42

Alphabet έγραψε:
13 Μαρ 2020, 11:34
Ζενίθεδρος έγραψε:
13 Μαρ 2020, 10:41
Επειδή αυτήν την κουβέντα την είχαμε εξαντλήσει και στο παλιό, θα επισημάνω ξανά το ψευδοπαραδοξο που επαναλάμβανει ο Alphabet. Για τον Θεό, από τη δική του οπτική γωνία, είναι όλα αμετάβλητα. Γνωρίζει παρελθόν, παρόν και μέλλον. Από τη δική μας οπτική γωνία, υπάρχει η μεταβολή και η αλλαγή. Το ψευδοπαραδοξο δημιουργείται από τη στιγμή που αναγαγεται η ανθρώπινη περιορισμένη γνώση σε θεϊκή παντογνωσια, και καταργείται έτσι δήθεν η ελευθερία, γιατί είναι τάχατες διαθέσιμο για τον ανθρωπο, σαν ένα εργαλείο, η γνώση του μέλλοντος. Ακόμα και σε κάποιον που δεν πιστεύει σε Θεό, είναι μια καλή γυμναστική για το μυαλό να κάτσει να το σκεφτεί. Το ότι το ίδιο γεγονός, δεν συμβαίνει ταυτόχρονα για όλους τους παρατηρητές, το προβλέπει ακόμα και η ειδική σχετικότητα. Σε μια φιλοσοφική του προέκταση, το γεγονός, για τον άχρονο Θεό, του ότι ο Α θα είναι στον Παράδεισο και ο Β στην Κόλαση, δεν είναι απλά μη παρατηρήσιμο για τον εγχρονο άνθρωπο, αλλά ανύπαρκτο.
Δεν εχω ορεξη να ξαναρχισω αυτη την συζητηση, απλα θα πω δυο λογια. Η εκκλησια πρεσβευει οτι ο Θεος ΔΕΝ έχει προκαθορίσει τις ενέργειες κανενός νοήμονος πλάσματος, αλλά ως άχρονος που είναι, και υπάρχοντας σε ένα αιώνιο "παρόν", γνωρίζει αϊδίως (ανάρχως) τις αποφάσεις που θα ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ τα νοήμονα πλάσματά Του.
https://www.oodegr.com/oode/theos/genik ... eria_1.htm

Απο εκει και περα βγαλε τα συμπερασματα σου.
Αν ο παντογνωστης Θεος γνωριζει (το βλεπει γιατι το μελλον ειναι παρον για αυτον) οτι θα πας στην Κολαση, υπαρχει περιπτωση (οτι και αν κανεις) να πας στον Παραδεισο;
Αν ο Θεος γνωριζει (βλεπει) οτι μολις βγεις απο το σπιτι σου θα στριψεις αριστερα, υπαρχει ποτε περιπτωση να πας δεξια ή ευθεια;

Εαν λοιπον η εκκλησια δινει την ιδιοτητα του απολυτου Παντογνωστη στο Θεο, νομιζεις οτι εχεις ελευθερη βουληση, επειδη η παντογνωσια του Θεου ειναι μη παρατηρησιμη απο τον ανθρωπο.
Απ ό,τι φαίνεται έχεις, και πολύ όρεξη μάλιστα. Εδώ και 5 σελίδες, επαναλάμβανεις με διαφορετική διατύπωση (;) αυτο το ψευδοπαράδοξο. :lol:

Όπως έγραψα και πιο πάνω, η γνώση του Θεού, για το άμα στρίψει κάποιος δεξιά ή αριστερά, καθώς περπατάει στο δρόμο, δεν είναι απλώς εκτός παρατήρησης, επειδή δεν μπορούμε να τη δούμε, αλλά επειδή είναι εκτός της δικής μας πραγματικότητας, και ως εκ τούτου, εκτός αλληλεπιδρασης με τις αποφάσεις μας, ελεύθερες ή μη.
Ακόμα τούτη ή άνοιξη ραγιάδες, ραγιάδες, τούτο το καλοκαίρι, μέχρι να ρθεί ο Μόσκοβος να φέρει το σεφέρι.
☦𓀢

Άβαταρ μέλους
Alphabet
Δημοσιεύσεις: 1639
Εγγραφή: 18 Οκτ 2018, 11:13
Phorum.gr user: Alphabet

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alphabet » 14 Μαρ 2020, 11:22

Ζενίθεδρος έγραψε:
14 Μαρ 2020, 02:42
Απ ό,τι φαίνεται έχεις, και πολύ όρεξη μάλιστα. Εδώ και 5 σελίδες, επαναλάμβανεις με διαφορετική διατύπωση (;) αυτο το ψευδοπαράδοξο. :lol:

Όπως έγραψα και πιο πάνω, η γνώση του Θεού, για το άμα στρίψει κάποιος δεξιά ή αριστερά, καθώς περπατάει στο δρόμο, δεν είναι απλώς εκτός παρατήρησης, επειδή δεν μπορούμε να τη δούμε, αλλά επειδή είναι εκτός της δικής μας πραγματικότητας, και ως εκ τούτου, εκτός αλληλεπιδρασης με τις αποφάσεις μας, ελεύθερες ή μη.
:lol:
Κανενα ψευδοπαραδοξο δεν υπαρχει. Αυτα ειναι wishful thinking της ΟΟΔΕ.
Αν υπαρχει Θεος, ο ορισμος του οποιου ξεκινησε αποκλειστικα (για τον χριστιανικο Θεο) στα ιερα βιβλια και ειδικα στην Αγια Γραφη, τοτε εχουμε πολλα παραδειγματα ντετερμινισμου απο τον Παυλο, τον Πετρο και τις Πραξεις των Αποστολων.

Το θεμα ειναι οτι αν υπαρχει Θεος ο οποιος εχει αληθινη προκαταρκτικη γνωση μιας ανθρωπινης πραξης, τοτε καθιστα την ανθρωπινη πραξη απαραιτητη και ως εκ τουτου μη ελευθερη. Εαν υπαρχει ενα ον που ξερει ολοκληρο το μελλον αλαθητα, τοτε καμια ανθρωπινη πραξη δεν ειναι ελευθερη.

Τα τελευταια χρoνια, iσως η πιο ευρεως αποδεκτη απαντηση σε αυτο το επιχειρημα ειναι ότι η παντογνωσια δεν επεκτείνεται στη γνώση του μέλλοντος, η οποια ομως απαντηση εναι ασυμβίβαστη με την Ορθοδοξη σκεψη.
https://plato.stanford.edu/entries/omniscience/

Τελικο συμπερασμα; Η δεν υπαρχει καποιο ον που ξερει αλαθητα ολοκληρο το μελλον, ή δεν υπαρχει ελευθερη βουληση των ανθρωπων. Διαλεγεις και παιρνεις.
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.

Άβαταρ μέλους
Ζενίθεδρος
Δημοσιεύσεις: 14486
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2018, 18:56
Phorum.gr user: Ζενίθεδρος
Επικοινωνία:

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζενίθεδρος » 14 Μαρ 2020, 12:09

Alphabet έγραψε:
14 Μαρ 2020, 11:22
Ζενίθεδρος έγραψε:
14 Μαρ 2020, 02:42
Απ ό,τι φαίνεται έχεις, και πολύ όρεξη μάλιστα. Εδώ και 5 σελίδες, επαναλάμβανεις με διαφορετική διατύπωση (;) αυτο το ψευδοπαράδοξο. :lol:

Όπως έγραψα και πιο πάνω, η γνώση του Θεού, για το άμα στρίψει κάποιος δεξιά ή αριστερά, καθώς περπατάει στο δρόμο, δεν είναι απλώς εκτός παρατήρησης, επειδή δεν μπορούμε να τη δούμε, αλλά επειδή είναι εκτός της δικής μας πραγματικότητας, και ως εκ τούτου, εκτός αλληλεπιδρασης με τις αποφάσεις μας, ελεύθερες ή μη.
:lol:
Κανενα ψευδοπαραδοξο δεν υπαρχει.
Αν υπαρχει Θεος, ο ορισμος του οποιου ξεκινησε αποκλειστικα (για τον χριστιανικο Θεο) στα ιερα βιβλια και ειδικα στην Αγια Γραφη, τοτε εχουμε πολλα παραδειγματα ντετερμινισμου απο τον Παυλο, τον Πετρο και τις Πραξεις των Αποστολων.

Το θεμα ειναι οτι αν υπαρχει Θεος ο οποιος εχει αληθινη προκαταρκτικη γνωση μιας ανθρωπινης πραξης, τοτε καθιστα την ανθρωπινη πραξη απαραιτητη και ως εκ τουτου μη ελευθερη. Εαν υπαρχει ενα ονπου ξερει ολοκληρο το μελλον αλαθητα, τοτε καμια ανθρωπινη πραξη δεν ειναι ελευθερη.

Τα τελευταια χρoνια, iσως η πιο ευρεως αποδεκτη απαντηση σε αυτο το επιχειρημα ειναι ότι η παντογνωσια δεν επεκτείνεται στη γνώση του μέλλοντος, η οποια ομως απαντηση εναι ασυμβίβαστη με την Ορθοδοξη σκεψη.
https://plato.stanford.edu/entries/omniscience/
Το μαυρισμένο είναι το λάθος πάνω στο οποίο στηρίζεται το ψευδοπαραδοξο. Εάν μιλούσαμε για ενδοσυμπαντικες θεότητες, θα ίσχυε, αλλά η χριστιανική θεολογία έχει κάνει την φιλοσοφική "τριπλα" με τον Όντα Θεό.
Ακόμα τούτη ή άνοιξη ραγιάδες, ραγιάδες, τούτο το καλοκαίρι, μέχρι να ρθεί ο Μόσκοβος να φέρει το σεφέρι.
☦𓀢

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 14 Μαρ 2020, 12:30

Alphabet είσαι σκληρό καρύδι
Ο Χριστός ενσαρκώθηκε
Ήταν ο μόνος που θα μπορούσε να καταλάβει τα τεχνάσματα του αντιθέτου σ αντίθεση με τον Αδάμ και την Εύα που πέσανε στη κοιλάδα των κλαυθμώντων
Δε δέχτηκε τους πειρασμους,δεν είχε πάθη θεράπευε δίδασκε το δίκαιο και την αγάπη. Με αποκορύφωμα να αναστηθεί και να μας πάρει μαζί Του ξανά στον παράδεισο
Εμείς σκοπό έχουμε κι αυτό είναι το νόημα, να τον μοιάσουμε
Μπορούμε να αγιασουμε ακόμη

Εάν ο Χριστός έστελνε άλλον άνθρωπο να μας σώσει,θα έπεφτε στη παγίδα, θα παρασυρόταν λόγο ελεύθερης βούλησης από τα αγαθά του κόσμου και τα σαρκικα

Ο ίδιος, δεν παρασύρθηκε ήταν άνθρωπος όμως. Η ελεύθερη βούληση Του, κρατήθηκε στο αγαθό

Το γνωρίζει για εμάς αλλά μας αφήνει κι ελεύθερους να αλλάξουμε
Γνωρίζει το σχέδιο που έχει για μας
Μπορούμε από άλλη οδό αλλάζοντας,να φτάσουμε,εκεί που προγνωριζει

Μετά θα τα καταλάβουμε όλα,μόλις μεταβούμε στην άλλη ζωή. Γιατί υπήρχαμε και τα λάθη μας
Τότε όμως δεν υπάρχει άλλη ευκαιρία
Εδώ δίνουνε εξετασεις

Άβαταρ μέλους
Alphabet
Δημοσιεύσεις: 1639
Εγγραφή: 18 Οκτ 2018, 11:13
Phorum.gr user: Alphabet

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alphabet » 14 Μαρ 2020, 12:40

Ζενίθεδρος έγραψε:
14 Μαρ 2020, 12:09

Το μαυρισμένο είναι το λάθος πάνω στο οποίο στηρίζεται το ψευδοπαραδοξο. Εάν μιλούσαμε για ενδοσυμπαντικες θεότητες, θα ίσχυε, αλλά η χριστιανική θεολογία έχει κάνει την φιλοσοφική "τριπλα" με τον Όντα Θεό.
Και τι σχεση εχει αυτο με την παντογνωσια του και την ικανοτητα του να βλεπει το μελλον και να γνωριζει αλαθητα ολες τις ανθρωπινες πραξεις που ΘΑ γινουν;

Για να μην παω πιο μακρια και σε ρωτησω πως αποδοθηκαν ολες οι ιδιοτητες του Θεου και ως προς την φυσιν του και ως προς τις ενεργειες του οταν ο Ιωαννης Δαμασκηνος, λεει οτι ο Θεός είναι "ακατάληπτος και μόνο ένα μπορούμε να καταλάβουμε γι' αυτόν, την ακαταληψία του".
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.


Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 32147
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος » 14 Μαρ 2020, 13:11

μπαλαντερ αυτη η θειά η χαρικλεια. οπου δεν υπαρχουν εξηγησεις, μπαινει και καθαριζει.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.

Άβαταρ μέλους
Alphabet
Δημοσιεύσεις: 1639
Εγγραφή: 18 Οκτ 2018, 11:13
Phorum.gr user: Alphabet

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alphabet » 14 Μαρ 2020, 13:53

bluerose έγραψε:
14 Μαρ 2020, 12:42
Με τη Θεία Χάρη αποδωθηκαν
Για να καταλαβεις ποσο ψεματα ειναι αυτη η Θεια Χαρις που δινοταν βεβαιως βεβαιως στις Οικουμενικες Συνοδους...

Πρώτη Σύνοδος της Νίκαιας
...Ο Ευσέβιος Καισαρείας και άλλοι μετριοπαθείς αρειανοί αποδέχτηκαν αυτή την παρεμβολή, και παραδέχτηκαν επίσης ότι οι αναθεματισμένες φράσεις δεν εμφανίζονταν στις Γραφές και ότι, στην πραγματικότητα, συγκρούονταν με πολλά κείμενα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Όταν ο επιφανής Καισαρειανός λόγιος συμφώνησε να κάνει δεκτό το σύμβολο πίστης —καθώς είχε ήδη καταστεί σαφές ότι μόνο με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε κανείς να διατηρήσει το επισκοπικό του αξίωμα (Θεια Χαρις;)—, ο Ευσέβιος Νικομήδειας, ο Θέογνις Νικαίας και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους αρειανούς ενέδωσαν με τη σειρά τους. Ο magister officiorum του αυτοκράτορα περιέφερε τη δήλωση πίστης μέσα στην αίθουσα και όλοι οι επίσκοποι —εκτός από δύο ισόβιoυς φίλους του Άρειου τον Θεωνά Μαρμαρικής και τον Σεκούνδο Πτολεμαΐδας— την υπέγραψαν. Ο Άρειος και οι δύο επίσκοποι της Αιγύπτου εξορίσθηκαν στην Ιλλυρία, ενώ τρεις μήνες αργότερα τους ακολούθησαν ο Ευσέβιος Νικομηδείας και ο Θέογνις Νικαίας. Καθώς το 328 ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος άλλαξε γνώμη σχετικά με το ζήτημα της «ομοουσιότητας» (Θεια Χαρις;), ο Άρειος και οι επίσκοποι Σεκούνδος και Θέογνις επέστρεψαν θριαμβευτικά στις εκκλησίες τους το 336.[48] Λίγο αργότερα ο Άρειος έχασε τη ζωή του.[49] Παρ' όλα αυτά, οι ενδοχριστιανικές έριδες δεν έπαψαν, στα χρόνια που ακολούθησαν. :smt005:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF ... E%B1%CF%82

Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος
...Πρώτος στην Έφεσο αφίχθη ο Νεστόριος με 16 επισκόπους και συνοδεία της αυτοκρατορικής φρουράς, ενώ λίγο μετά ο Κύριλλος με 50 επισκόπους από την εκκλησιαστική περιφέρεια της Αλεξάνδρειας και τη συνοδεία μοναχών, παραβολάνων και ναυτικών «για ενδεχόμενη ανάγκη δυναμικής υποστηρίξεως του κυρίου τους»[22]((Θεια Χαρις;). Η Σύνοδος δεν άρχισε τις εργασίες της στην προγραμματισθείσα ημερομηνία (7 Ιουνίου), επειδή προσήλθαν αρχικά 160 επίσκοποι[23] . Καθυστέρησε η άφιξη των επισκόπων από τις περιοχές των διοικήσεων της Ανατολής, του Ιλλυρικού και της Δύσης. Έτσι ο Κύριλλος, που ήταν πρόεδρος, κήρυξε καθυστέρηση 16 ημερών, στις 22 Ιουνίου, την έναρξη των εργασιών. Δεν είχαν ακόμη αφιχθεί οι επίσκοποι της περιφέρειας της Αντιόχειας, της Ανατολής και της Δύσης. :smt005:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF ... E%BF%CF%85
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 14 Μαρ 2020, 14:00

Alphabet έγραψε:
14 Μαρ 2020, 12:40
Ζενίθεδρος έγραψε:
14 Μαρ 2020, 12:09

Το μαυρισμένο είναι το λάθος πάνω στο οποίο στηρίζεται το ψευδοπαραδοξο. Εάν μιλούσαμε για ενδοσυμπαντικες θεότητες, θα ίσχυε, αλλά η χριστιανική θεολογία έχει κάνει την φιλοσοφική "τριπλα" με τον Όντα Θεό.
Και τι σχεση εχει αυτο με την παντογνωσια του και την ικανοτητα του να βλεπει το μελλον και να γνωριζει αλαθητα ολες τις ανθρωπινες πραξεις που ΘΑ γινουν;

Για να μην παω πιο μακρια και σε ρωτησω πως αποδοθηκαν ολες οι ιδιοτητες του Θεου και ως προς την φυσιν του και ως προς τις ενεργειες του οταν ο Ιωαννης Δαμασκηνος, λεει οτι ο Θεός είναι "ακατάληπτος και μόνο ένα μπορούμε να καταλάβουμε γι' αυτόν, την ακαταληψία του".
Μη πάτε πιο μακρυά.
Ο Ιω. Δαμασκηνός μίλησε για το ακατάληπτον της ουσίας - φύσης του Προασκυντού. " Ότι μεν ουν εστι Θεός, δήλον. Τί δε εστι κατ' ουσίαν και φύσιν, ακατάληπτον τούτο παντελώς και άγνωστον".Ο ιλώντας λοιπόν περί α-πειρίας και ακαταληψίας στο " άπειρον ουν το θείον και ακατάληπτον, και τούτο μόνον αυτού καταληπτόν, η α-πειρί και η ακαταληψία" (περί της φύσεως και ουσίας λεκτέον) Όσα δε λέγομεν επί Θεού καταφατικώς, ουτην φύσιν αλλά περί την φύσιν δηλοί.

Περί δε ιδιωμάτων του.....
" άκτιστον, άναρχον, αθάνατον και απέραντον και αιώνιον, άϋλον, αγαθόν.δημιουργικόν, δίκαιον, φωτιστικόν. άτρεπτον, απαθές, απερίγραπτον. αχώρητον, απεριόριστον, ανενδεές, αυτοκρατές και αυτεξούσιον, παντοκρατορικόν, απειροδύναμον, αγιαστικόν και μεταδοτικό, το περιέχειν και συνέχειν τα σύμπαντα και πάντων προνοητικόν...
και...
Έτι δε και το διά πάντων διείκει (διέρχεται) αμιγώς, δι' αυτής δε ουδέν (ενν. διέρχεται). Έτι και το απλή γνώσει γινώσκειν τα πάντα και πάντα τωθείω και παντεποπτικώ και αΰλω αυτής όμματι απλώς καθοράν, τα τε ενεστώτα τά τε μέλλοντα, τά τε παρεληλυθότα, πριν γενέσεως αυτών...
ΥΓ
Δεν πρόκειται να τα διαβάσει...
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος jey_pap την 14 Μαρ 2020, 14:27, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 14 Μαρ 2020, 14:01

Alphabet έγραψε:
14 Μαρ 2020, 13:53
bluerose έγραψε:
14 Μαρ 2020, 12:42
Με τη Θεία Χάρη αποδωθηκαν
Για να καταλαβεις ποσο ψεματα ειναι αυτη η Θεια Χαρις που δινοταν βεβαιως βεβαιως στις Οικουμενικες Συνοδους...

Πρώτη Σύνοδος της Νίκαιας
...Ο Ευσέβιος Καισαρείας και άλλοι μετριοπαθείς αρειανοί αποδέχτηκαν αυτή την παρεμβολή, και παραδέχτηκαν επίσης ότι οι αναθεματισμένες φράσεις δεν εμφανίζονταν στις Γραφές και ότι, στην πραγματικότητα, συγκρούονταν με πολλά κείμενα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Όταν ο επιφανής Καισαρειανός λόγιος συμφώνησε να κάνει δεκτό το σύμβολο πίστης —καθώς είχε ήδη καταστεί σαφές ότι μόνο με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε κανείς να διατηρήσει το επισκοπικό του αξίωμα (Θεια Χαρις;)—, ο Ευσέβιος Νικομήδειας, ο Θέογνις Νικαίας και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους αρειανούς ενέδωσαν με τη σειρά τους. Ο magister officiorum του αυτοκράτορα περιέφερε τη δήλωση πίστης μέσα στην αίθουσα και όλοι οι επίσκοποι —εκτός από δύο ισόβιoυς φίλους του Άρειου τον Θεωνά Μαρμαρικής και τον Σεκούνδο Πτολεμαΐδας— την υπέγραψαν. Ο Άρειος και οι δύο επίσκοποι της Αιγύπτου εξορίσθηκαν στην Ιλλυρία, ενώ τρεις μήνες αργότερα τους ακολούθησαν ο Ευσέβιος Νικομηδείας και ο Θέογνις Νικαίας. Καθώς το 328 ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος άλλαξε γνώμη σχετικά με το ζήτημα της «ομοουσιότητας» (Θεια Χαρις;), ο Άρειος και οι επίσκοποι Σεκούνδος και Θέογνις επέστρεψαν θριαμβευτικά στις εκκλησίες τους το 336.[48] Λίγο αργότερα ο Άρειος έχασε τη ζωή του.[49] Παρ' όλα αυτά, οι ενδοχριστιανικές έριδες δεν έπαψαν, στα χρόνια που ακολούθησαν. :smt005:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF ... E%B1%CF%82

Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος
...Πρώτος στην Έφεσο αφίχθη ο Νεστόριος με 16 επισκόπους και συνοδεία της αυτοκρατορικής φρουράς, ενώ λίγο μετά ο Κύριλλος με 50 επισκόπους από την εκκλησιαστική περιφέρεια της Αλεξάνδρειας και τη συνοδεία μοναχών, παραβολάνων και ναυτικών «για ενδεχόμενη ανάγκη δυναμικής υποστηρίξεως του κυρίου τους»[22]((Θεια Χαρις;). Η Σύνοδος δεν άρχισε τις εργασίες της στην προγραμματισθείσα ημερομηνία (7 Ιουνίου), επειδή προσήλθαν αρχικά 160 επίσκοποι[23] . Καθυστέρησε η άφιξη των επισκόπων από τις περιοχές των διοικήσεων της Ανατολής, του Ιλλυρικού και της Δύσης. Έτσι ο Κύριλλος, που ήταν πρόεδρος, κήρυξε καθυστέρηση 16 ημερών, στις 22 Ιουνίου, την έναρξη των εργασιών. Δεν είχαν ακόμη αφιχθεί οι επίσκοποι της περιφέρειας της Αντιόχειας, της Ανατολής και της Δύσης. :smt005:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF ... E%BF%CF%85
Τιν αφτα :o

Η Θεία Χάρη επισκέπτεται και τη γιαγιά απέναντι, είναι για όλους( με διάκριση μην είναι πλάνη)

Οι επίσκοποι κτλ την έχουν πιο εύκολα διότι είναι μέσα στα μυστήρια και προσελκύεται

Όταν ο άνθρωπος βοηθηθεί να πιστέψει στο Θεό και στη μέλλουσα ζωή, την αιώνιο – συλλάβει δηλαδή το βαθύτερο νόημα της ζωής – και μετανοήσει, αλλάξει ζωή, έρχεται αμέσως η θεία παρηγοριά με τη Χάρη του Θεού, η οποία αλλοιώνει τον άνθρωπο, διώχνοντας και όλα τα κληρονομικά του. Έτσι έγινε σε πολλούς ανθρώπους που μετανόησαν, αγωνίστηκαν με φιλότιμο ταπεινά, χαριτώθηκαν, έγιναν και Άγιοι και τους προσκυνάμε τώρα με ευλάβεια και ζητάμε και τις πρεσβείες τους, ενώ πριν είχαν πολλά πάθη και κληρονομικά.

Επί παραδείγματι, ο Όσιος Μωυσής ο Αιθίοψ, ενώ πριν ήταν ο πιο αιμοβόρος ληστής, με κληρονομική κακία, μόλις πίστεψε στον Θεό, μετανόησε, ασκήθηκε, έφυγαν όλα τα πάθη, τον επισκέφθηκε η Χάρις του Θεού και αξιώθηκε να λάβει ακόμα και το προφητικό χάρισμα. Πέρασε δε στην ευαισθησία ακόμα και το Μέγα Αρσένιο, ο οποίος ήταν από τη μεγαλύτερη αρχοντική οικογένεια της Ρώμης, με κληρονομικές αρετές και επιστημονική μεγάλη μόρφωση.

Επομένως, το παν είναι η Χάρις του Θεού και την ψυχή μπορεί να την βοηθήσει μόνο χαριτωμένος Πνευματικός, με πίστη, που αγαπάει την ψυχή και την πονάει, γιατί γνωρίζει τη μεγάλη της αξία, την βοηθάει στη μετάνοια, την ξαλαφρώνει με την εξομολόγηση, την ελευθερώνει από το άγχος και την οδηγεί στον Παράδεισο ή πετάει το λογισμό με τον οποίο βασανίζει την ευαίσθητη ψυχή ο πονηρός, και θεραπεύεται.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αρρώστια στον κόσμο από το λογισμό, όταν δηλαδή πείσει ο διάβολος τον άνθρωπο με λογισμούς ότι δεν είναι καλά. Όπως δεν υπάρχει και ανώτερος γιατρός σ’ αυτές τις περιπτώσεις από τον έμπειρο Πνευματικό, που εμπνέει εμπιστοσύνη με την αγιότητά του και πετάει αυτούς τους λογισμούς από τα ευαίσθητα πλάσματα του Θεού και θεραπεύει ψυχές και σώματα δίχως φάρμακα, με τη Χάρη του Θεού, και τις εξασφαλίζει και τον Παράδεισο».


Γέροντος Παϊσίου ‘’Επιστολές’’ α’ έκδοση 1994, σελ. 102-103.

Χειρόγραφο το κείμενο του Αγίου, το έχω είναι σε βιβλίο της Σουρωτής το πράσινο

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 14 Μαρ 2020, 14:04

Δεν αρνείται ο Κύριος την Χάρη Του σε κανέναν
Αρκεί να την αναζητήσουμε

Άβαταρ μέλους
Ζενίθεδρος
Δημοσιεύσεις: 14486
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2018, 18:56
Phorum.gr user: Ζενίθεδρος
Επικοινωνία:

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζενίθεδρος » 14 Μαρ 2020, 14:18

Alphabet έγραψε:
14 Μαρ 2020, 12:40
Ζενίθεδρος έγραψε:
14 Μαρ 2020, 12:09

Το μαυρισμένο είναι το λάθος πάνω στο οποίο στηρίζεται το ψευδοπαραδοξο. Εάν μιλούσαμε για ενδοσυμπαντικες θεότητες, θα ίσχυε, αλλά η χριστιανική θεολογία έχει κάνει την φιλοσοφική "τριπλα" με τον Όντα Θεό.
Και τι σχεση εχει αυτο με την παντογνωσια του και την ικανοτητα του να βλεπει το μελλον και να γνωριζει αλαθητα ολες τις ανθρωπινες πραξεις που ΘΑ γινουν;

Για να μην παω πιο μακρια και σε ρωτησω πως αποδοθηκαν ολες οι ιδιοτητες του Θεου και ως προς την φυσιν του και ως προς τις ενεργειες του οταν ο Ιωαννης Δαμασκηνος, λεει οτι ο Θεός είναι "ακατάληπτος και μόνο ένα μπορούμε να καταλάβουμε γι' αυτόν, την ακαταληψία του".
Είναι Ων, δλδ άχρονος, επομένως γνωρίζει το μέλλον. Σωστά λέει πως είναι ακαταληπτος. Απλα οι ιδιότητες του Θεού, που αναφέρονται στη Βίβλο, είναι υπό το πρίσμα της θείας οικονομίας. Αναφέρονται δλδ στο πως μας φέρεται ο Θεός, και έχουν αποκαλυφθεί μόνο όσα είναι απαραίτητα για τη σωτηρία του ανθρώπου.
Ακόμα τούτη ή άνοιξη ραγιάδες, ραγιάδες, τούτο το καλοκαίρι, μέχρι να ρθεί ο Μόσκοβος να φέρει το σεφέρι.
☦𓀢

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 14 Μαρ 2020, 14:27

jey_pap έγραψε:
14 Μαρ 2020, 14:00

Περί δε ιδιωμάτων του.....
" άκτιστον, άναρχον, αθάνατον και απέραντον και αιώνιον, άϋλον, αγαθόν.δημιουργικόν, δίκαιον, φωτιστικόν. άτρεπτον, απαθές, απερίγραπτον. αχώρητον, απεριόριστον, ανενδεές, αυτοκρατές και αυτεξούσιον, παντοκρατορικόν, απειροδύναμον, αγιαστικόν και μεταδοτικό, το περιέχειν και συνέχειν τα σύμπαντα και πάντων προνοητικόν...
ΥΓ
Δεν πρόκειται να τα διαβάσει...
Ευχαριστώ jey_pap
Μια προσπάθεια να μάθουμε τι είναι ο Θεός και ο Χριστός και το Άγιο Πνεύμα ( η Χάρη)
Οι Άγιοι μας,γιατί Αγίους παράγει η εκκλησία η ορθόδοξη, είχαν κάποια από αυτά

Άβαταρ μέλους
Alphabet
Δημοσιεύσεις: 1639
Εγγραφή: 18 Οκτ 2018, 11:13
Phorum.gr user: Alphabet

Re: Περί Θεού ο λόγος γενικά. Τί και πώς τον Αντιλαμβάνεται ο Άνθρωπος. Υπάρχει; Γνώμες και απόψεις.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alphabet » 14 Μαρ 2020, 14:56

Ζενίθεδρος έγραψε:
14 Μαρ 2020, 14:18
Είναι Ων, δλδ άχρονος, επομένως γνωρίζει το μέλλον. Σωστά λέει πως είναι ακαταληπτος. Απλα οι ιδιότητες του Θεού, που αναφέρονται στη Βίβλο, είναι υπό το πρίσμα της θείας οικονομίας. Αναφέρονται δλδ στο πως μας φέρεται ο Θεός, και έχουν αποκαλυφθεί μόνο όσα είναι απαραίτητα για τη σωτηρία του ανθρώπου.
Ας υποθεσουμε (γιατι ειναι ακαταληπτος) οτι ειναι αχρονος και επομενως γνωριζει το μελλον οπως εγραψες. Ειναι μια απο τις ιδιοτητες που δινουν οι ανθρωποι στον Θεο.
Εφ' οσον λοιπον παραδεχεσαι οτι γνωριζει το μελλον, που ειναι το ψευτο-παραδοξο που επικαλεισαι; Μπορει καποιος να κανει κατι διαφορετικο απο αυτο που γνωριζε και γνωριζει ο Θεος προ καταβολης κοσμου οπως λεει και ο Παυλος; Το οτι ειναι αχρονος δεν κανει καμια διαφορα.

Εν κατακλειδι ενω δεν γνωριζουμε αποδεδειγμενα οτι υπαρχει Θεος, ξερουμε ολες τις ιδιοτητες του ενω ειναι ακαταληπτος και προσθετουμε και μια γερη δοση θειας χαριτος και θειας οικονομιας για να πουλησουμε το τελικο προιον το οποιο μαγειρευοταν τουλαχιστον χιλια χρονια για να ειναι τελεια μαγειρεμενο.
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών