Ας επανέλθουμε πάλι απ' το παλιά ειπωμένο.Alphabet έγραψε: ↑23 Ιουν 2020, 11:59Καμμια σχεση. Απο καταρα την επαθε ο φουκαρας ο φιδης..
Γεν. 3,14 "καὶ εἶπε Κύριος ὁ Θεὸς τῷ ὄφει· ὅτι ἐποίησας τοῦτο, ἐπικατάρατος σὺ ἀπὸ πάντων τῶν κτηνῶν καὶ ἀπὸ πάντων τῶν θηρίων τῶν ἐπὶ τῆς γῆς· ἐπὶ τῷ στήθει σου καὶ τῇ κοιλίᾳ πορεύσῃ καὶ γῆν φαγῇ πάσας τὰς ἡμέρας τῆς ζωῆς σου."
Προφητεύει ο Προσκυνητός τί θα συμβεί στον «Φίδη». Προφητεύει και για τον Αδάμ και την Εύα για τα αποτελέσματα που θα είχε η πτώση*. Αυτό εύκολα διαφαίνεται από τη χρήση του «επικατάρατος
» κι όχι «καταραμένος» (βλέπε έννοιες). Δεν ταιριάζει η μεταβολή του «Φίδη» σύμφωνα με την θεωρία της εξέλιξης, χωρίς περαιτέρω εμβάθυνση σε τυχόν πνευματικές έννοιες;
(*) Πτώση. Πρόκειται για την επικράτηση της γνωμικής προαίρεσης έναντι της φυσικής τοιαύτης. Η τελευταία αυτή συμβάδιζε σταθερά με τη θεία θέληση. Η επικράτηση της πτωτική συνέπειας δεν γίνεται αναγκαστώς, αλλά εγωτικά στον άνθρωπο. Πρόκειται για την επικράτηση της γνωμικής προαίρεσης, ήτοι να κάνουμε το καλό ή το κακό αναλόγως της γνώμης μας κι όχι της φυσικής μας θελήσεως.
Τα ρηματικά επίθετα σε - τέος, - τος διαφέρουν από τις σε - μένος.
Άλλο φιλακισμένος, κι άλλο φιλακιστέος (αυτός που του πρέπει να φυλακιστεί.
μισητός μπορεί να 'ναι αυτός που του αξίζει να τον μισούν, ενώ μισούμενος θεωρείται αυτός που ήδη μισείται.