Alphabet έγραψε: ↑14 Οκτ 2020, 01:16
ΟΥΤΙΣ έγραψε: ↑13 Οκτ 2020, 22:12
Αυτό κάνεις λέγεται, cherry picking.
Γιατι cherry picking; Ειλικρινα ρωταω γιατι δεν βρισκεις ακρη με τις διαφορες ερμηνειες που δινει ο καθενας.
Εσεις λετε οτι ο Παραδεισος ειναι πνευματικη κατασταση και η Κολαση η απομακρυνση απο τον Θεο.
Ψαχνοντας να βρω τι λει η εκκλησια για τις ψυχες, επεσα πανω σε αυτο.
Απόσπασμα από το βιβλίο του πατρός Σεραφείμ Ρόουζ, « Η ψυχή μετά τον θάνατο»
..Μερικές ψυχές βρίσκονται (μετά τις σαράντα ημέρες) σε μια κατάσταση πρόγευσης της αιώνιας αγαλλίασης και μακαριότητας, ενώ άλλες σε
μια κατάσταση τρόμου εξαιτίας των αιώνιων μαρτυρίων, τα οποία θα υποστούν πλήρως μετά την Τελική Κρίση...όμως εκείνοι που δεν δέχτηκαν τη σωτηρία, την οποία ο Χριστός ήλθε να προσφέρει στην ανθρωπότητα,
θα βασανίζονται για πάντα – μαζί με τα αναστημένα τους σώματα – στην κόλαση. http://immorfou.org.cy/monasteries/pana ... o-zwh.html
Φυσικά και κάνεις cherry picking διότι γνωρίζεις τις πηγές. Επομένως κάνεις επιλεκτική χρήση αυτών. Μου παραθέτεις το απόσπασμα από τον Ρόουζ, που μοιάζει να δικαιώνει αυτό που ισχυρίζεσαι, ενώ αγνοείς άλλες σημαντικότερες πηγές.
Γράφει λοιπόν ο Δαμασκηνός:
"Και τούτο δε ειδέναι δει, ότι ο Θεός ού κολάζει τινά εν τω μέλλοντι, αλλ' έκαστος εαυτόν δεκτικόν ποιεί της μετοχής του Θεού. Έστι μεν η μεν μετοχή του Θεού τρυφή, η δε αμεθεξία αυτού κόλασις" (Ιω. Δαμασκηνός, 'Κατά Μανιχαίων', PG 94,1545D-1548A).
Με βάση, επομένως, τον πρώτο και μέγα Δογματολόγο της Εκκλησίας μας, Η κόλαση είναι η αμεθεξία του θεού.
"Και οι μεν δίκαιοι ποθούντες τον Θεόν, ευφραίνονται, οι δε αμαρτωλοί ποθούντες την αμαρτίαν και μη έχοντες τα ύλας της αμαρτίας,, κολάζονται, μηδεμίαν παρηγορίαν έχοντες. Τι γαρ εστί κόλασις, ει μη του ποθουμένου στέρησις;" (Ιω. Δαμασκηνός, 'Κατά Μανιχαίων', PG 94,1573ΑΒ).
Νομίζω ότι κάθε επιπλέον συζήτηση περιττεύει. Όποιος λαϊκός ή ιερέας ή μοναχός, θεωρεί ότι η Κόλαση και ο Παράδεισος είναι τόποι με καζάνια και διαβολάκια με πηρούνια έχει απομακρυνθεί από την διδασκαλία της Εκκλησίας επικίνδυνα. Για να το πω με άλλα λόγια έχει υιοθετήσει λόγο δυτικότροπο, δικανικό και αντιθεολογικό.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.