Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Άγιος Γεώργιος ο φιλεύσπλαχνος ταίζει τα μωρά του δράκου.
Αγιογραφος: Παναγιωτης Χριστοπουλος
Αγιογραφος: Παναγιωτης Χριστοπουλος
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Έχουν έγκριση από την εκκλησία αυτές οι ασυνήθιστες αγιογραφίες;
- Ζενίθεδρος
- Δημοσιεύσεις: 14541
- Εγγραφή: 27 Ιούλ 2018, 18:56
- Phorum.gr user: Ζενίθεδρος
- Επικοινωνία:
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Γεώργιος Ταργκαριεν.
Ακόμα τούτη ή άνοιξη ραγιάδες, ραγιάδες, τούτο το καλοκαίρι, μέχρι να ρθεί ο Μόσκοβος να φέρει το σεφέρι.
☦𓀢
☦𓀢
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Σαν σκουπίδια τυχαία χυμένα ο πιο όμορφος κόσμος.
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Η βυζαντινή τεχνοτροπία της αγιογραφιας που ακολουθεί η ελληνορθόδοξη εκκλησία έχει (πολύ) αυστηρούς κανόνες σχετικα με το πώς απεικονίζεται κάθε θέμα. Τόσο εκφραστικά όσο και θεματολογικά. Κατά καιρούς αναπτύχθηκαν διάφορες τάσεις (σχολες) αλλά πλεον αποδεκτή ειναι μόνο η αυστηρή βυζαντινή.
Ως εκ τούτου δεν είναι αποδεκτές ούτε καινοτόμες θεματολογιες, ουτε παρεκκλίσεις από την αυστηρότητα της απεικόνισης.
Ως εκ τούτου δεν είναι αποδεκτές ούτε καινοτόμες θεματολογιες, ουτε παρεκκλίσεις από την αυστηρότητα της απεικόνισης.
- Μαυροβασίλης
- Δημοσιεύσεις: 7804
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:45
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
αν ήταν μεσαιωνικό θα τάιζε ο λαγός τον Αη Γιώργη στο δράκο
Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Όσιος Μωυσής ο Αιθίοπας
Σαν σκουπίδια τυχαία χυμένα ο πιο όμορφος κόσμος.
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
όσιος λέμι ο μπασωδός
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Μαυροβασίλης έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:40αν ήταν μεσαιωνικό θα τάιζε ο λαγός τον Αη Γιώργη στο δράκο
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Japetus έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:39Η βυζαντινή τεχνοτροπία της αγιογραφιας που ακολουθεί η ελληνορθόδοξη εκκλησία έχει (πολύ) αυστηρούς κανόνες σχετικα με το πώς απεικονίζεται κάθε θέμα. Τόσο εκφραστικά όσο και θεματολογικά. Κατά καιρούς αναπτύχθηκαν διάφορες τάσεις (σχολες) αλλά πλεον αποδεκτή ειναι μόνο η αυστηρή βυζαντινή.
Ως εκ τούτου δεν είναι αποδεκτές ούτε καινοτόμες θεματολογιες, ουτε παρεκκλίσεις από την αυστηρότητα της απεικόνισης.
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Την ναζαρινή τέχνη την κατήργησε ο ανθέλληνας σταλινομπολσεβικος Φώτης ΚόντοΓΛΟΥJapetus έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:39Η βυζαντινή τεχνοτροπία της αγιογραφιας που ακολουθεί η ελληνορθόδοξη εκκλησία έχει (πολύ) αυστηρούς κανόνες σχετικα με το πώς απεικονίζεται κάθε θέμα. Τόσο εκφραστικά όσο και θεματολογικά. Κατά καιρούς αναπτύχθηκαν διάφορες τάσεις (σχολες) αλλά πλεον αποδεκτή ειναι μόνο η αυστηρή βυζαντινή.
Ως εκ τούτου δεν είναι αποδεκτές ούτε καινοτόμες θεματολογιες, ουτε παρεκκλίσεις από την αυστηρότητα της απεικόνισης.
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Οι αγιογραφίες έχουν κάποια στάνταρ χαρακτηριστικά
Η Παναγία από ότι μας εξήγησε ο κατηχητης μας συμφωνεί με αυτά εδώ:
Η επιλογή των χρωμάτων στην εικόνα της Παναγίας δεν είναι τυχαία. Εσωτερικά φορά χιτώνα πρασινογάλαζου χρώματος, που συμβολίζει το γήινο, το φθαρτό. Πάνω απο αυτόν φέρει μαφόριο σε βαθύ καστανοκόκκινο, σύμβολο του ουράνιου, του θείου. Με αυτόν τον συνδιασμό παρουσιάζεται η φύση της, η οποία είναι ανθρώπινη, αλλά φέρει επάνω της τη Θεία χάρη.
Οι τρείς αστέρες που διαγράφονται στο κεφάλι και στους ώμους συμβολίζουν την παρθενία της, η οποία υπήρχε πριν απο την κύηση, διατηρήθηκε κατα την διάρκεια της κυήσεως και παρέμεινε και μετα απο τον τοκετό.
Τα χρυσοκέντητα σιρίτια στον εξωτερικό χιτώνα, το μαφόριο, συμβολίζουν τις κυριότερες Θεομητορικές εορτές, δηλαδή την γέννηση, τη υπαπαντή, την κοίμηση, τη μετάσταση.
Τέλος τα κρόσια στο μανίκι του μαφορίου της είναι εικοσιτέσσερα, περιμετρικά ραμμένα, και συμβολίζουν τους ισάριθμους οίκους του Ακαθίστου Ύμνου.
Η Παναγία από ότι μας εξήγησε ο κατηχητης μας συμφωνεί με αυτά εδώ:
Η επιλογή των χρωμάτων στην εικόνα της Παναγίας δεν είναι τυχαία. Εσωτερικά φορά χιτώνα πρασινογάλαζου χρώματος, που συμβολίζει το γήινο, το φθαρτό. Πάνω απο αυτόν φέρει μαφόριο σε βαθύ καστανοκόκκινο, σύμβολο του ουράνιου, του θείου. Με αυτόν τον συνδιασμό παρουσιάζεται η φύση της, η οποία είναι ανθρώπινη, αλλά φέρει επάνω της τη Θεία χάρη.
Οι τρείς αστέρες που διαγράφονται στο κεφάλι και στους ώμους συμβολίζουν την παρθενία της, η οποία υπήρχε πριν απο την κύηση, διατηρήθηκε κατα την διάρκεια της κυήσεως και παρέμεινε και μετα απο τον τοκετό.
Τα χρυσοκέντητα σιρίτια στον εξωτερικό χιτώνα, το μαφόριο, συμβολίζουν τις κυριότερες Θεομητορικές εορτές, δηλαδή την γέννηση, τη υπαπαντή, την κοίμηση, τη μετάσταση.
Τέλος τα κρόσια στο μανίκι του μαφορίου της είναι εικοσιτέσσερα, περιμετρικά ραμμένα, και συμβολίζουν τους ισάριθμους οίκους του Ακαθίστου Ύμνου.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Ελληνορθόδοξες αγιογραφίες LOTR
από Dwarven Blacksmith » 22 Οκτ 2023, 21:55 » σε Eικαστικές τέχνες - 4 Απαντήσεις
- 375 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ληστοσυμμορίτης
22 Οκτ 2023, 22:11
-
-
-
Νέα δημοσίευση Αιμοσταγείς δολοφόνοι που έγιναν άγιοι από την Εκκλησία
από Μαδουραίος » 09 Απρ 2023, 15:23 » σε Θρησκειολογία - 5 Απαντήσεις
- 456 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Fairfax
09 Απρ 2023, 17:11
-
-
- 1 Απαντήσεις
- 158 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Golden Age
17 Απρ 2023, 19:40