Σελίδα 1 από 14
Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:21
από Null
Άγιος Γεώργιος ο φιλεύσπλαχνος ταίζει τα μωρά του δράκου.
Αγιογραφος: Παναγιωτης Χριστοπουλος

Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:22
από ΑΙΝΕΙΑΝ06
Έχουν έγκριση από την εκκλησία αυτές οι ασυνήθιστες αγιογραφίες;
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:23
από Null
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:22
Έχουν έγκριση από την εκκλησία αυτές οι ασυνήθιστες αγιογραφίες;
Θα μας πουν οι της εκκλησίας.
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:33
από Ζενίθεδρος
Null έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:21
Άγιος Γεώργιος ο φιλεύσπλαχνος ταίζει τα μωρά του δράκου.
Αγιογραφος: Παναγιωτης Χριστοπουλος

Γεώργιος Ταργκαριεν.
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:37
από Χαοτικός
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:39
από Japetus
Η βυζαντινή τεχνοτροπία της αγιογραφιας που ακολουθεί η ελληνορθόδοξη εκκλησία έχει (πολύ) αυστηρούς κανόνες σχετικα με το πώς απεικονίζεται κάθε θέμα. Τόσο εκφραστικά όσο και θεματολογικά. Κατά καιρούς αναπτύχθηκαν διάφορες τάσεις (σχολες) αλλά πλεον αποδεκτή ειναι μόνο η αυστηρή βυζαντινή.
Ως εκ τούτου δεν είναι αποδεκτές ούτε καινοτόμες θεματολογιες, ουτε παρεκκλίσεις από την αυστηρότητα της απεικόνισης.
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:40
από Μαυροβασίλης
Null έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:21
Άγιος Γεώργιος ο φιλεύσπλαχνος ταίζει τα μωρά του δράκου.
αν ήταν μεσαιωνικό θα τάιζε ο λαγός τον Αη Γιώργη στο δράκο
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:47
από Χαοτικός
Όσιος Μωυσής ο Αιθίοπας
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:51
από nowhere
όσιος λέμι ο μπασωδός

Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:52
από Null
Μαυροβασίλης έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:40
Null έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:21
Άγιος Γεώργιος ο φιλεύσπλαχνος ταίζει τα μωρά του δράκου.
αν ήταν μεσαιωνικό θα τάιζε ο λαγός τον Αη Γιώργη στο δράκο



Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:52
από Null
nowhere έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:51
όσιος λέμι ο μπασωδός

Αγίους κανονικούς λέμε
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:53
από nowhere
δεν κρίνω
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 21:58
από bluerose
Japetus έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:39
Η βυζαντινή τεχνοτροπία της αγιογραφιας που ακολουθεί η ελληνορθόδοξη εκκλησία έχει (πολύ) αυστηρούς κανόνες σχετικα με το πώς απεικονίζεται κάθε θέμα. Τόσο εκφραστικά όσο και θεματολογικά. Κατά καιρούς αναπτύχθηκαν διάφορες τάσεις (σχολες) αλλά πλεον αποδεκτή ειναι μόνο η αυστηρή βυζαντινή.
Ως εκ τούτου δεν είναι αποδεκτές ούτε καινοτόμες θεματολογιες, ουτε παρεκκλίσεις από την αυστηρότητα της απεικόνισης.
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 22:02
από Null
Japetus έγραψε: ↑16 Δεκ 2020, 21:39
Η βυζαντινή τεχνοτροπία της αγιογραφιας που ακολουθεί η ελληνορθόδοξη εκκλησία έχει (πολύ) αυστηρούς κανόνες σχετικα με το πώς απεικονίζεται κάθε θέμα. Τόσο εκφραστικά όσο και θεματολογικά. Κατά καιρούς αναπτύχθηκαν διάφορες τάσεις (σχολες) αλλά πλεον αποδεκτή ειναι μόνο η αυστηρή βυζαντινή.
Ως εκ τούτου δεν είναι αποδεκτές ούτε καινοτόμες θεματολογιες, ουτε παρεκκλίσεις από την αυστηρότητα της απεικόνισης.
Την ναζαρινή τέχνη την κατήργησε ο ανθέλληνας σταλινομπολσεβικος Φώτης ΚόντοΓΛΟΥ
Re: Περίεργοι/ασυνηθιστοι άγιοι και αγιογραφίες
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2020, 22:07
από bluerose
Οι αγιογραφίες έχουν κάποια στάνταρ χαρακτηριστικά
Η Παναγία από ότι μας εξήγησε ο κατηχητης μας συμφωνεί με αυτά εδώ:
Η επιλογή των χρωμάτων στην εικόνα της Παναγίας δεν είναι τυχαία. Εσωτερικά φορά χιτώνα πρασινογάλαζου χρώματος, που συμβολίζει το γήινο, το φθαρτό. Πάνω απο αυτόν φέρει μαφόριο σε βαθύ καστανοκόκκινο, σύμβολο του ουράνιου, του θείου. Με αυτόν τον συνδιασμό παρουσιάζεται η φύση της, η οποία είναι ανθρώπινη, αλλά φέρει επάνω της τη Θεία χάρη.
Οι τρείς αστέρες που διαγράφονται στο κεφάλι και στους ώμους συμβολίζουν την παρθενία της, η οποία υπήρχε πριν απο την κύηση, διατηρήθηκε κατα την διάρκεια της κυήσεως και παρέμεινε και μετα απο τον τοκετό.
Τα χρυσοκέντητα σιρίτια στον εξωτερικό χιτώνα, το μαφόριο, συμβολίζουν τις κυριότερες Θεομητορικές εορτές, δηλαδή την γέννηση, τη υπαπαντή, την κοίμηση, τη μετάσταση.
Τέλος τα κρόσια στο μανίκι του μαφορίου της είναι εικοσιτέσσερα, περιμετρικά ραμμένα, και συμβολίζουν τους ισάριθμους οίκους του Ακαθίστου Ύμνου.