Nandros έγραψε: ↑10 Οκτ 2018, 13:38Δημοκρατικά σχήματα οι οικουμενικές Σύνοδοι! Εκεί που ο καθένας πήγαινε με τους δικούς του παραβολάνους και τα στειλιάρια τους;jey_pap έγραψε: ↑10 Οκτ 2018, 11:16Για μένα σοβαρό είναι να συνοδεύεται η εντρύφηση σε δογματικά θέματα από δημοκρατικά σχήματα, όπως οι οικουμενικές Σύνοδοι πλήθους ειδημόνων (που σίγουρα δεν έχουν σχέση με πολιτικές αντίθεες, ή αδιάφορες ή αιρετικές πεποιθήσεις).μίστερ μαξ έγραψε: ↑10 Οκτ 2018, 11:08Θεωρείται έγκυρος απο άλλους καθηγητές φιλοσοφίας (οπως φαίνεται απο τα citations), διδάσκει σε ενα απο τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου => εμένα μου κάνει.
Αν εσύ προτιμάς γέροντες σε μια σπηλιά, οκ!
Εχουμε διαφορετική εκτίμηση για το τι ειναι σοβαρό και τι οχι.
.............
.
Oi Παραβολάνοι και λοιποί (έγκάθετοι από τον φίλο τωνμονοφυσιτών αυτοκράτορα) ήταν εναντίον του πατριάρχου Κων/πόλεως που θα υπερασπιζόταν το ορθόδοξο μέρος των πιστών. «Ουδείς εξ ημών συνένεσε. Βία εγένετο» «εις άγραφον χάρτην υπεγράψαμεν...»Ἕνα παράδειγμα Συνόδου ποὺ δὲν ἀνεγνώρισε ἀλλ᾽ ἀπεδοκίμασε ἡ ἐκκλησιαστικὴ συνείδησι, εἶνε ἡ ἐν Ἐφέσῳ συγκληθεῖσα τὸ 449 μ.Χ. πολυαριθμότατη Σύνοδος. Κατὰ τὸν ἱστορικὸ Βασίλειο Στεφανίδη, ἡ Σύνοδος αὐτὴ συνῆλθε ὑπὸ τὸ κράτος βίας καὶ τρομοκρατίας, ποὺ ἀσκοῦσαν σκληροὶ στρατιῶτες, φανατικοὶ μοναχοὶ φερμένοι ἀπὸ ἀλλοῦ, χεροδύναμοι ναῦτες καὶ κακότροποι «παραβολάνοι» (νοσοκόμοι καὶ νεκροθάφτες). Ὅταν ὁ πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Φλαβιανὸς σηκώθηκε νὰ ὑπερασπίσῃ τὸ δόγμα περὶ τῶν δύο φύσεων τοῦ Χριστοῦ, ἀκούστηκαν κραυγές, ὑψώθηκαν ῥαβδιὰ καὶ σφιγμένες γροθιές, ἔπεσαν χαστούκια καὶ κλωτσιές. Ὁ Φλαβιανὸς ζήτησε νὰ καταφύγῃ κάτω ἀπὸ τὴν ἁγία τράπεζα, ἀλλὰ κι ἀπὸ κεῖ σπρώχνοντας καὶ χτυπώντας τὸν πέταξαν ἔξω ἀπ᾽ τὸ ναό, τὸν καθαίρεσαν καὶ τὸν ἐξώρισαν. Τὰ ἔκτροπα βεβαίωσαν κατόπιν παριστάμενοι ἱεράρχες, ποὺ ἐνώπιον τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὡμολόγησαν· «Οὐδείς (ἐξ ἡμῶν) συνῄνεσε· βίᾳ ἐγένετο· βίᾳ μετὰ πληγῶν· εἰς ἄγραφον χάρτην ὑπεγράψαμεν…· ὅπου ξίφη καὶ βάκλα (=ῥαβδιά), ποία σύνοδος;» (Mansi, Πρακτ. Δ΄ Οἰκ. Συν.). Γιὰ τὰ ἔκτροπα αὐτὰ ὁ λαὸς ὠνόμασε τὴν Σύνοδο αὐτὴ λῃστρική.
Σε μία σύνοδο έγιναν τέτοια έκτροπα που γι΄ αυτό κι ονόμασε η Εκκλησία «ληστρική». Αυτήν της εν Εφέσω.
Η ληστρική (δηλ. των ληστών) σύνοδος της Εφέσου (Αύγουστος 449 μ.Χ.), συγκλήθηκε από τον Αυτοκράτορα Θεοδόσιο Β' (408-450) με πρόεδρο τον (μετριοπαθή) μονοφυσίτη Πατριάρχη Αλεξανδρείας Διόσκορο, για την αθώωση του ακραίου μονοφυσίτη αιρεσιάρχη Αρχιμανδρίτη Ευτυχούς, που ήταν επόπτης των Μοναχών της ΚΠόλεως. Η σύνοδος αυτή καθήρεσε τον Άγιον Φλαβιανόν Πατριάρχην ΚΠόλεως2 και τον Ευσέβιον Επίσκοπον Δορυλαίου κ.α. Ο Άγιος Φλαβιανός εκοιμήθη λίγο αργότερα από τις κακώσεις που υπέστη από τους οπαδούς του Διοσκόρου.
Η άλλη του Τολέδο στην οποία παρευρέθησαν Παραβολάνοι δεν έχει αναγνωριστεί.