To 392 o Eπιφάνειος αναφέρει πως τα χειρογραφα της μεταφρασης των Ο' κατατέθηκαν στη Βιβλιοθηκη στο Βρουχείο (προφανως η Μεγάλη Βιβλιοθηκη). Αυτο εγινε επι Πτολεμαιου Β'. Συνεχίζει ομως και λεει πως υπηρχε και δευτερη μικροτερη Βιβλιοθηκη στο Σεραπειο η καλουμενη και "Θυγατηρ Βιβλιοθηκη"Καραμελίτσα έγραψε: ↑28 Φεβ 2021, 22:45Διάβασα λίγο σχετικά. Δε φαίνεται σε καμία πηγή σύγχρονη να είχε βιβλία το Σεράπειο την εποχή που καταστράφηκε. Επίσης μάλλον γκρεμίστηκε, δε φαίνεται να καηκε.George_V έγραψε: ↑27 Φεβ 2021, 16:00Το κυριως κτιριο της Βιβλιοθηκης εικάζεται οτι καταστράφηκε το 272 κατα τις επιχειρησεις ανακατάληψης της Αιγυπτου απο τον Αυρηλιανο εναντιον της Ζηνοβίας.Καραμελίτσα έγραψε: ↑27 Φεβ 2021, 15:42Ο μύθος ότι τη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας την έκαψαν οι Χριστιανοί ξεκινά με τον Γκίμπονς, ή είναι πιο παλιός, π.χ., από προτεστάντες αντικαθολικούς;
Αν επιβιωσε απο αυτο τοτε καταστράφηκε σιγουρα 20 χρόνια μετα απο τον Διοκλητιανο κατα την πολιορκία της Αλεξάνδρειας. Οταν καηκε ολη η συνοικια γυρω απο την Βιβλιοθηκη συνεπεια των οδομαχιών στην πολη.
Βεβαια επιβιωσε το Σεραπείον το οποιο ηταν γνωστο ως "Θυγάτηρ Βιβλιοθηκη" και απαριθμουσε πολλες εκατονταδες χιλιαδες τομους. Φαντασου λοιπον ποσα βιβλία ειχε το κυριως κτιριο αν το Σεραπειον θεωρουνταν "μικρη βιβλιοθηκη".
Το 391 οι Χριστιανοι συγκρουστηκαν με τους παγανιστες και τα επεισοδια εγιναν αιματηρα και συντομα οι παγανιστές βρεθηκαν πολιορκημένοι στο Σεραπείον απο χριστιανικο οχλο.
Για να εκτονώσει την κατάσταση ο Αυτοκράτορας Θεοδόσιος εδωσε χάρη σε ολους τους εμπλεκόμενους και στους μεν Χριστιανους εδωσε το κτιριο και στους παγανιστές το δικαίωμα να παρουν απο μεσα οτι ηθελαν πριν το εγκαταλειψουν (φυσικα τους εδωσε και safe passage για να μην τους πειράξουν οι χριστιανοι οπως θα εβγαιναν).
Ετσι πολλά βιβλια, οσα μπορεσαν να κουβαλήσουν δηλαδη προστέθηκαν στην ηδη μεγάλη συλλογη του Μουσείου, της Φιλοσοφικης Σχολης δλδ που ειχε ιδρυθεί κατα τα προτυπα του αρχικου Μουσείου της Αλεξάνδρειας. Τα υπολοιπα βιβλια του Σεραπείου κάηκαν μαζι με το κτιριο.
Και τελικα οτι απέμεινε και απο αυτη την τελευταια συλλογη καταστράφηκε με την Αραβικη εισβολη τον 7ο αιώνα.
Ο Ιωάννης Τζετζης τον 12ο αιώνα μιλάει για δυο Βιβλιοθηκες. Μια εσωτερικη (η Μεγάλη Βιβλιοθηκη) συνδεδεμενη με το Παλατι του Βρουχειου και μια εξωτερικη στο Σεραπειο μικροτερης χωρητικοτητας.
Στο λογο του κατα Ιουδαιων το 386 ο Ιωάννης ο Χρυσοστομος αναφέρει σε μια αποστροφή "Ειναι ιερός τόπος το Σεραπείο εξαιτίας των βιβλιων που κατέχει?" κανοντας ξεκαθαρη αναφορά στην Βιβλιοθηκη του Σεραπειου.
Ο Αφθονιος γράφει πως η Βιβλιοθηκη του Σεραπείου στεγαζόταν στην Περίστηλο Στοά του Σεραπειου η οποια πρεπει να γλιτωσε μερικώς την καταστροφη γιατι ο Αλ-Γκαρνάτι το 1115 μετρησε περιπου 300 κολώνες και υπολειματα κολωνων. Το 1167 αναφέρεται οτι ο Σαλαδίνος γκρεμισε τις κολωνες αυτές και χρησιμοποιησε το υλικο για να μπαζώσει το λιμάνι ωστε να μην κανουν επιθεση απο θαλασσης οι Σταυροφόροι.
Στο βιβλιο City and School in Late Antique Athens and Alexandria του Edward Watts μας λεει πως μεχρι τα τελη του 4ου αιώνα το Σεραπείο ειχε τη μεγαλύτερη συλλογη βιβλιων στην πολη και φυσικα εκτος απο ναος λειτουργουσε και σαν Φιλοσοφικη Σχολη.