nik_killthemall έγραψε
Πιστεύεις καταρχάς πως μπορεί με λογικά επιχειρήματα να στηρίξει τη πίστη στο υπέρλογο ?
Όχι. Δεν μπορει. Αν μπορούσε δεν θα ήταν υπέρλογο. Αν υπάρχει δημιουργός προσωπικος Θεος τον ζεις στην ζωή σου και δεν προκύπτει καθόλου από μαθηματικές εξισώσεις και λογικές συνεπαγωγές.
Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν χρησιμοποιούμε την λογική για να αντιληφθούμε πράγματα σαν κι αυτό που κουβεντιάζετε με την απάτη σε σχέση με την ωφέλεια. Και ναι μεν υπάρχει η κοινή λογική αλλά όπως βλέπεις η λογική έχει πολλές οπτικές γωνίες και θεάσεις.
nik_killthemall έγραψε
Διαφωνώ, ποιος είπε καταρχάς πως όποιος "άπιστος" γράφει εδώ, γράφει για να ισοπεδώσει κατι που θεωρεί ανύπαρκτο ή πως δεν πιστεύει κι αυτός κάπου. Ο μόνος τρόπος για να το δεις έτσι είναι η εμπλοκή της προσωπικής πίστης.
Χρειάζεται να το πει κάποιος; Και μόνο το ύφος, οι χαρακτηρισμοί, το υποτιμητικό στυλάκι και οι εκφράσεις της γραφής το δείχνουν και το λένε.
nik_killthemall έγραψε
Όλη η ιστορία με την πίστη δεν έχει θέση εδώ κατά τη γνώμη μου, είτε γράφουν "άπιστοι" είτε "πιστοί",
-πρώτον γιατί η πίστη στο υπέρλογο ΔΕΝ γίνεται να εκλογικευτεί με επιχειρήματα λογικής σε φόρουμ που η λογική είναι η μόνη αλληλεπίδραση και
- δεύτερον γιατί η πίστη είναι προσωπικό θέμα του καθενός είτε είναι ακόλουθος κάποιας κατεστημένης θρησκείας είτε είναι ακόλουθος της προσωπικής του θρησκείας.
Όλη η ιστορία με την πίστη δεν έχει θέση εδώ κατά την γνώμη σου μόνο αν γράφουν πιστοί. Οι άπιστοι έχουν ελευθέρας
Στα υπόλοιπα συμφωνώ. Όχι τόσο στον τρόπο που διάρθρωσες τις σκέψεις σου αλλά στο νόημα τους.
Όπως βλέπεις όμως στην πραγματική ζωή δεν γίνεται αυτό. Τώρα το ποιος φταίει ψάξε βρέστο.
Π.χ. ο νηματοθέτης αυτού του νήματος είμαι εγώ. Τι έλεγε το νήμα;; Προφητειολάγνοι χριστιανοί ακούτε;;
Σε ποιους απευθύνθηκα;; Στους άθεους στους Βουδιστές, στους μουσουλμάνους ή στους αγνωστικιστές; Όχι. Χριστιανοί ακούτε;; Αυτό εγραψα.
Γιατί πήρε τέτοια τροπή η κουβέντα και συζητάμε π.χ για την απάτη αν μπορεί να ειναι ψυχική ωφέλεια, που κατέληξε στους απατεώνες και κομπιναδόρους Πατέρες, στους χριστιανούς δασκάλους που κάνουν μπίζνες και το κουτόχορτο που ταΐζουν τα παρωπιδιασμένα χριστιανόπουλα και άλλα παρόμοια; προς τι αυτοί οι χαρακτηρισμοί;
Ποιος φταιει λοιπον αν η κουβέντα εξελίσσεται μετά σε λογομαχία με αποτελεσμα να λες εσύ " τι δουλεια έχετε με λογικα επιχειρήματα να απαντάτε στα λογικά επιχειρήματα τα δικά μας; Λες και οι χριστιανοί απαγορεύεται να επεξεργάζονται λογικά ένα θέμα επειδη πιστεύουν. Τι λε ρε nik; Πας καλα;
Και όχι μονο αυτό αλλά των πιστών τα επιχειρήματα είναι γελοία, παράλογα και της πλάκας, ενώ τα δικά σας είναι λογικότατα και σωστά...(και βέβαια κριτήριο επαλήθευσης των λεγομένων σας δεν είναι κάποιος ή κάποιοι άλλοι αντικειμενικοί παρατηρητές αλλά είστε εσείς οι ίδιοι που αυτοεπαληθευεστε).
nik_killthemall έγραψε
Ο "άπιστος" που γράφει στη θρησκειολογία φίλε άφαντε δεν γράφει για να ακυρώσει θεούς ιερά και όσια, γράφει για να εκλογικεύσει αρχαία κείμενα που παρουσιαζονται θεοπνευστα, ορμώμενος από το γεγονος πως σε αυτά βρίσκει ολες τις ανθρωπινες αδυναμιες και ασυνεπειες που βρισκει και σε ολα τα υπολοιπα κείμενα.
Ασφαλώς και υπάρχουν ανθρώπινες αδυναμίες και ασυνέπειες. Αν υπάρχει Θεός αυτονόητα είναι υπέρλογος υπερβατικός και αυτοαίτιος.
Αν υπάρχει λοιπόν ο μόνος τρόπος να τον "δει" ο ανθρωπος είναι να του αποκαλυφθεί. Με φιλοσοφίες, επιστήμες, ενορατικούς συλλογισμούς κ λ.π δεν τον βρίσκεις.
Ότι και να λες αστοχίες θα είναι.
Μονο αν Εκείνος θελήσει να αυτοαποκαλυφθεί μπορούν οι ανθρωποι να γνωρίσουν κάτι τι από Εκείνον.
Αυτή η αποκάλυψη όμως επειδή περνάει μέσα από ανθρώπους, στην κατανόησή της και στη μεταφορά της σε άλλους έχει μέσα της αυτές τις αδυναμίες που είπες. Εξ' ου και στην ορθοδοξία λέμε πως η Αγία Γραφή δεν είναι ο Λόγος του Θεού. Ο Λόγος του Θεού είναι ο Χριστός.
Γι αυτό και η Αγία Γραφή δεν ερμηνευεται κατά το γράμμα αλλά κατά το πνεύμα. Απ την ερμηνεία κατά το γράμμα προέκυψαν όλες οι αιρέσεις
Τέλος παντων αυτό ειναι ενα άλλο μεγαλο θέμα που θέλει ανάλυση.
Θα μου πεις και τι με νοιάζει εμένα αυτή η ανάλυση ρε φίλε. Αυτο αφορά την πίστη σου. Εγώ κρίνω λογικά τις θρησκείες.
Και θα σου πω: πως μπορείς να κρίνεις λογικά μια θρησκεία αν δεν ξέρεις ή αν νομίζεις ότι ξέρεις τι λέει αυτή η θρησκεία;
Μου έγραψε π.χ πριν ο αλφαβετ...δεν μπορεί ενας Θεός να αλλάζει γνώμη, ο Θεός είναι αναλοίωτος κ.λ.π και φερνει χωρίο που λέει πως αφου λέει η Γραφή πως είναι αναλοίωτος ο Θεός οως γίνεται να αλλάζει γνώμη και άλλα πολλά.
Και βέβαια θεωρεί πως απέδειξε την αντίφαση.
Αυτή είναι κριτική βάσει της λογικής ή βάσει της άγνοιας;;