Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://www.phorum.com.gr/
Και αυτό που έβαλε ο Nandros, νεώτερη εκτέλεση είναι βρε, του Ξηντάρη.
Το εξαιρετικό αυτό ρεμπέτικο είναι αδέσποτο (αν και κάποιοι έχουν διαφορετική άποψη)...
Αλλά όντως του Ξηντάρη η εκτέλεση είναι η πιο όμορφη.
Μπορείς να βρεις αυτή την εκτέλεση και να την ποστάρεις; Εγώ δεν τα κατάφερα.
.
Αυτή που έβαλες εσύ είναι ρε!
Ο Ξηντάρης τραγουδάει και παίζει μπουζούκι (τρίχορδο εννοείται!)
Να και με την φάτσα του
.
Μιας και ο λόγος για Ξηντάρη.....παίζει ακόμα με τα παιδιά του στο και γαμώ τη θέα μαγαζί του στη Σκόπελο.....
Με προλαβες οποτε θα σου βαλω την μοντερνα εκδοχη...
Και αυτό που έβαλε ο Nandros, νεώτερη εκτέλεση είναι βρε, του Ξηντάρη.
Το εξαιρετικό αυτό ρεμπέτικο είναι αδέσποτο (αν και κάποιοι έχουν διαφορετική άποψη)...
Αλλά όντως του Ξηντάρη η εκτέλεση είναι η πιο όμορφη.
Δεν ειναι μοντερνα εκδοση.
Παραγγελιά δικη μου ηταν και τους βγηκε μισο -λατιν..
Οντως, του Ξηνταρη ειναι η καλυτερη.
Re: Ύψωσις Τιμίου Σταυρού, 14 Σεπτεμβρίου.
Δημοσιεύτηκε: 19 Σεπ 2021, 19:45
από O I
κι όμως...όπως λέει και ο Γιαννάκης στη Μπέμπα στο Ρεμπέτικο "τι φωνή Μπέμπα; πόνο έχεις; Αν έχεις πόνο, βγάλτον. αυτό είναι..."
Μιας και ο λόγος για Ξηντάρη.....παίζει ακόμα με τα παιδιά του στο και γαμώ τη θέα μαγαζί του στη Σκόπελο.....
Καί μόνο γιαυτόν αξίζει μια βόλτα στο νησί.....
.
.
Και βέβαια δένδρο όλων αυτών ο Βαμβακάρης!
Αυτό λένε οι μαθητές και οι μαθητές των μαθητών του και φυσικά ισχύει.
ΥΓ
Κάτι λέγαμε για Τσιτσάνη πιο πίσω (απάντηση 1:36") και επέκεινα...
ΥΓ2 Πασιφάη μόλις ηρεμήσεις, ρίξε μια ματιά για Τσιτσάνη (1:43"). και προτείνω, μη χαραμίζεις τα δίκια σου χάριν των νεύρων σου, της μαγκιάς και στα παπάρια μου, το λεξιλόγιο; δεν κάνει τον μάγκα αλλά η σιωπή και η ομιλία, όταν και αν πρέπει. κοινώς "μετρημένα" που λέμε.
Μιας και ο λόγος για Ξηντάρη.....παίζει ακόμα με τα παιδιά του στο και γαμώ τη θέα μαγαζί του στη Σκόπελο.....
Καί μόνο γιαυτόν αξίζει μια βόλτα στο νησί.....
.
.
Την Γ. Ξηντάρη τον είχα πρωτοδεί το 1982 στην "Ρεμπετικη Ιστορια", στην Ιπποκράτους (αν θυμάμια καλά).
Από τότε είχα εκτιμήσει την προσήλωσή του στην αυθεντική παράδοση των ρεμπέτικων.
Σοβαρός, γνήσιος συνεχιστής, αυθεντικός.
Υπάρχει και μια συνέντευξή του, πριν 3-4 χρόνια, και παρουσίαση του στεκιού του στην Σκόπελο, όπου από αυτά που λέει καταλαβαίνεις το ήθος του γνήσιου μάγκα παλιάς κοπής.
Δεν ειναι μοντερνα εκδοση.
Παραγγελιά δικη μου ηταν και τους βγηκε μισο -λατιν..
Οντως, του Ξηνταρη ειναι η καλυτερη.
Παραγγελιά δική σου;
Βρε τι θες κι ανακατεύεσαι με τα πίτουρα...
Re: Ύψωσις Τιμίου Σταυρού, 14 Σεπτεμβρίου.
Δημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2021, 04:54
από O I
Και ποια ήταν η τύχη κάποιων γνησίων ρεμπετών;
...κοινώς; τα θύματα τής χασισαπαγόρευσης. οι περισσότεροι πολέμησαν στον Α΄ ΠΠ, σχεδόν όλοι "Γιουνάν" κουλτούρα με γενοκτονίες, Αρμενίων, Μικρασιατών, Πόντου Πόλης και την απόρριψη εδώ, στη Μητέρα Ελλάδα!
πόνος...πολύς πόνος
...πάλι Γερμανία έβαλε το χεράκι της εν καιρώ εσωτερικής και εξωτερικής προπαγάνδας, στον καιρό του εκκολαπτόμενου ράιχ, κοιμίζοντας μέρος τής εξωτερικής αντίστασης και... "με το αζημίωτο" που από τα έσοδα είχε διπλό κέρδος. ενίσχυε την προπαγάνδα φτιάχνοντας από "το.. αζημείωτο" όπλα βάση σχεδίου για τον επερχόμενο β΄ΠΠ.
Ε ρε αφανισμός που σου χρειάζεται μεγάλη φαρμάκι-βιομηχανία, Γερμανική και όχι μόνο εσένα
και η κατάληξή αυτών των κάποιων αξιόλογων ρεμπετών...
"ΚΑΙ τελειών' η ίισταρίιααα,α,αα,α,α,α. " του γνήσιου ρεμπέτικου που ήταν συνυφασμένο με τεκέδες και ναργιλέ πριν εμφανιστούν σσ σα βόρεια καταιγίδα οι "σκόνες" συνάμα με τη χασισαπαγόρευση...καθόλου ύποπτο
κρίμα τα παιδιά
Κάποιοι την πάτησαν, μεσολάβησε και ο πόλεμος + εμφύλιο...αλλά αυτοί που επέζησαν, συνεχιστές τους κάποιοι σημερινοί. Είτε με χασισάκι είτε με κρασάκι στο ¨μενού" είτε και με τα δύο. Το τίποτα στο χώρο δε παίζει.
Είναι γνωστά αυτά
Τέλος. η Ρεμπέτικη γνήσια μορφή του, τότες. μια φορά κι έναν καιρό. πάει κοντά αιώνα τώρα, σε φθίνουσα πορεία.
Αξιόλογοι πάντως, αρκετοί συνεχιστές.
Το εξαιρετικό αυτό ρεμπέτικο είναι αδέσποτο (αν και κάποιοι έχουν διαφορετική άποψη)...
Το πιθανότερο, όσο έχω κοιτάξει, είναι να πρόκειται για τραγούδι που πρωτοακούστηκε στα ρεμπετάδικα πάλκα λίγο μετά το 1980 και δεν πρόκειται για ρεμπέτικο αλά παλαιά που λέμε.
Λέγεται ότι το σκάρωσε ή κάποιος Πετράν ή ο Αργυρόπουλος/Αινίτης (μαγαζί "Φραγκοσυριανή")
Ποιος ξέρει...
Ότι άρχισε το κυνηγητό από τότε που λέω, άρχισε:
Εφημερίδα ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ (12/11/1893) «Παρά του δραστηρίου υπαστυνόμου κ. Κ. Μήτσα συνελήφθησαν εν τω πέραν του Νεκροταφείου χασισοποτικώ καταστήματι του κ. Καλοκαιρινού, διάφοροι χασισοπόται και λωποδύται, οίτινες και απεστάλησαν εις εξορίαν».
Ο 19ος αιώνας κέρδισε το τίτλο του ως "Ο παράδεισος του ναρκομανή", γιατί τα οπιοειδή ήταν φθηνά, νόμιμα και ευρέως διαθέσιμα [2]. Ορισμένοι καλλιτέχνες και συγγραφείς του 19ου αιώνα χρησιμοποιούσαν οπιοειδή για να προκαλέσουν διαφορετικά στάδια συνειδητότητας. Ο Σάμιουελ Τέιλορ Κόλεριτζ έγραψε το διάσημο του ποίημα "Kublai Khan" υπό την επήρεια οπίου. Πολλά άτομα κατά τον 19ο αιώνα βασίζονταν στα οπιοειδή ως αναλγητικά. Ιατροί και φαρμακοποιοί συνταγογραφούσαν ένα είδος αναψυκτικού που ονομαζόταν λάβδανο, ένα μείγμα οπίου και αλκοόλ ως "μαγικό ελιξήριο" για πολλά προβλήματα φυσιολογικής και ψυχολογικής μορφής. Το λάβδανο ανακούφιζε τον πόνο και έκανε το χρήστη να ανακουφίζεται, να χαλαρώνει από τα προβλήματα του χωρίς όμως να τα λύνει. Επειδή μια αρκετά μεγάλη δόση του λάβδανου ήταν θανατηφόρα, ήταν ευρέως διαδεδομένο στις αυτοκτονίες του 19ου αιώνα στην Αγγλία [3].
Στις αρχές του 1860, φυσικοθεραπευτές χρησιμοποιούσαν τη μορφίνη, το κυρίως δραστικό συστατικό στο όπιο, για να εξαλείψουν τον πόνο στους τραυματίες του Αμερικανικού εμφυλίου. Η ονομασία της μορφίνης προερχόταν από το όνομα του Μορφέα, του αρχαίου Έλληνα θεού των ονείρων, επειδή προκαλούσε μια κατάσταση ευτυχισμένης ανεμελιάς. Κατά τη διάρκεια του 1898, επιστήμονες χρησιμοποίησαν το όπιο για να δημιουργήσουν ένα δυνατότερο παράγωγο, την ηρωίνη. Η ηρωίνη έλαβε το όνομα της από τον αρχαίο ελληνικό "Ήρωα", γιατί ήταν ευπρόσδεκτη ως θεραπεία για την απεξάρτηση της μορφίνης.
Αλλά οι ιατροί σύντομα ανακάλυψαν ότι η ηρωίνη δεν είχε θεραπευτική επίδραση. Απλώς αντικαθιστούσε την εξάρτηση της μορφίνης με αυτή της ηρωίνης. Στις αρχές του 20ού αιώνα, τόσοι πολλοί Αμερικανοί στρατιώτες είχαν εθιστεί στα οπιοειδή, που το 1914 το Αμερικανικό Κογκρέσο πέρασε το νομοσχέδιο του Χάρισον, απαγορεύοντας την μη ιατρική τους χρήση. Σήμερα, η μορφίνη, η κωδεΐνη και το συνθετικό οπιούχο πεθιδίνη συνταγογραφούνται συχνά για να ανακουφίσουν τον οξύ πόνο. Η ευφορική και αναλγητική επίδραση των οπιοειδών οφείλεται στη σύναψη τους με τους ενδορφινικούς υποδοχείς, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για να εμποδίζουν τα ερεθίσματα του πόνου και να διεγείρουν τα κέντρα ευχαρίστησης του εγκεφάλου
ΥΓ
Εμείς είμαστε ανατολικότερα. δίπλα και μέσα στην καλή γη για καλλιέργεια κλπ
Μετά ήρθε εδώ η απαγόρευση (28-32) και όλοι κολλήσανε αγγελόσκονηηη μετάαα...
.,
Re: Ύψωσις Τιμίου Σταυρού, 14 Σεπτεμβρίου.
Δημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2021, 09:54
από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
Δείξε μου αν θέλεις πού γίνεται αναφορά περί χασίς στην Ελλάδα του 19ου αιώνα
Έχω ξανασυστήσει την εμβληματική μελέτη του Γκοτσίνα, "Επί της ουσίας-Ιστορία των ναρκωτικών στην Ελλάδα (1875-1950) https://www.cup.gr/book/epi-tis-oysias/
Δείξε μου αν θέλεις πού γίνεται αναφορά περί χασίς στην Ελλάδα του 19ου αιώνα
Έχω ξανασυστήσει την εμβληματική μελέτη του Γκοτσίνα, "Επί της ουσίας-Ιστορία των ναρκωτικών στην Ελλάδα (1875-1950) https://www.cup.gr/book/epi-tis-oysias/
Γράφεις παραπάνω: "Εδώ λέει ότι ήταν νόμιμη κλπ" και μου παραθέτεις από Βικι που δεν αφορά καν Ελλάδα και αυτό που συζητάμε...
Σε ρωτώ μετά αυτά που σε ρωτώ και με παραπέμπεις εκεί που με παραπέμπεις...
Δεν συνεννοούμεθα
Re: Ύψωσις Τιμίου Σταυρού, 14 Σεπτεμβρίου.
Δημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2021, 10:38
από O I
Εδώ σε παραπέμπω που λέει ότι τον 19ο αι. καλλιεργούσε φουλ ιντικα και σατιβα με προτροπή δημοσίων αρχόντων κλπ.