Σελίδα 1 από 7

Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2021, 23:25
από tanipteros
Η αγάπη είναι μια αρετή που αν την ασκήσουμε σε πνευματικό επίπεδο και την περάσουμε μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα μας οδηγεί σε Θείο πεδίο στην μεταθάνατω ζωή.

Σαν πνευματική πρακτική η άσκηση του συναισθήματος της αγάπης προς όλα τα όντα είναι παλιά πρακτική.

Βουδδισμός
“Αγάπα τον πλησίον σου σαν να είναι η μητέρα σου.”

Η ανάπτυξη του Βουδδικού χαρακτήρα και της ευσπλαχνίας όλων των όντων βασίζεται στην συμπόνια και την αγάπη. Ο Βουδδικός χαρακτήρας είναι η λεγόμενη Μποντιτσίτα.
Για να αναπτύξει κάποιος Βουδδιστής Μποτιτσίτα γίνεται με δύο τρόπους.

1) Με την μέθοδο των επτά σημείων αιτίου και αποτελέσματος

1. Αναγνωρίζοντας όλα τα όντα ως μητέρα κάποιου
2. Αναγνωρίζοντας την καλοσύνη των μητέρων όντων
3. Λαμβάνοντας την καλοσύνη τους
4. Δημιουργία του συναισθήματος της Στοργική αγάπη
5. Δημιουργία του συναισθήματος Μεγάλη συμπόνια
6. Επιθυμία για δράση μέσω της αγάπης και της συμπόνιας για την εξάλειψη της δυστυχίας.
7. Δημιουργία της Bodhicitta

2) Με την πρακτική να εξισώνεις τον εαυτό σου με τους άλλους

1. Εξισώνοντας τον εαυτό του με τους άλλους
2. Συνειδητοποιώντας το μειονέκτημα του να αγαπάς τον εαυτό σου
3. Συνειδητοποιώντας τα πλεονεκτήματα του να αγαπάς τους άλλους
4. Η πραγματική σκέψη να ανταλλάξουμε τον εαυτό μας με τους άλλους
5. Η αρετή το να δίνεις και να παίρνεις (τονγκ-λεν)

Χριστιανισμός
“Αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτό”

Εδώ η προτροπή του Ιησού να αγαπάμε τον άλλον σαν τον εαυτό μας ακολουθεί την Βουδδιστική πρακτική της εξίσωσης του εαυτού με τους άλλους.

Ταντρικός Ινδουισμός
“Αγάπα τον πλησίον διότι φέρει μέσα του τον Θεό”

Η Ινδουιστική Τάντρα προτρέπει την αγάπη των εραστών.
Ο άνθρωπος μέσω του Έρωτα δημιουργεί πνευματικούς δεσμούς με το άλλο του μισό.
Ο Έρωτας μέσα από τον χρόνο γίνεται βαθειά Αγάπη.
Αυτή η αγάπη δεν μένει στο προσωπικό επίπεδο.
Οι Ινδοί πιστεύουν ότι κάθε τι στον υλικό κόσμο είναι η ουσία του Θεού (Βράχμα) με διαφορετική μορφή.
Έτσι όταν ο άνθρωπος σύζυγος ερωτεύεται την γυναίκα αυτό σημαίνει ότι ένα κομμάτι του Θεού ερωτεύεται ένα άλλο κομμάτι Θεού μέσω της οντικής υπόστασης.
Ο άντρας εραστής είναι ένας Θεός που ερωτεύεται και αγαπά μια άλλη εκδήλωση του Θεού στο πρόσωπο της γυναίκας.
Το Ταντρικό ζευγάρι ασκεί την αγάπη και συνάμα την λατρεία του ενός προς τον άλλο διότι και οι δύο είναι Θεοί και οι δύο είναι ο Βράχμα σε πλήθος.

Όταν ο εραστής άντρας κάνει έρωτα με την εράστρια γυναίκα του δύο Θεοί εν ζωή ερωτοτροπούν.
Αυτό το βαθύ συναίσθημα αγάπης του αρσενικού και θηλυκού περνά μέσω της λατρείας του Θείου εντός του ανδρόγυνου.

Η οπτική ότι είσαι Θεός και συναναστρέφεσαι με άλλα όντα τα οποία και αυτά είναι Θεοί δημιουργεί την Θεϊκή κοινωνία. Η βαθειά αγάπη των εραστών μετουσιώνεται σε αγάπη για κάθε ον που είναι Θεός εν ζωή. Μέσω του σεβασμού αναπτύσσουν την συμπόνια και την ευσπλαχνία για τους ανθρώπους που τους είναι άγνωστοι, την συγχώρεση για αυτούς που ζουν στην άγνοια της Θείας τους υπόστασης και δρουν με κακία και εχθρότητα.
Έτσι ο Έρωτας μετουσιώθηκε σε Αγάπη και η Αγάπη σε συμπόνια γιατί όλα τα όντα είναι ο Θεός (Βράχμα).

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 13 Οκτ 2021, 00:02
από tanipteros
Συμπλήρωση:
ΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΝ
https://tanipteros.wordpress.com/2021/1 ... %b5%ce%bd/

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 13 Οκτ 2021, 00:41
από tanipteros

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 07 Απρ 2023, 01:39
από tanipteros
Εκτωρ
tanipteros έγραψε:
12 Οκτ 2021, 23:25
Η αγάπη είναι μια αρετή που αν την ασκήσουμε σε πνευματικό επίπεδο και την περάσουμε μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα μας οδηγεί σε Θείο πεδίο στην μεταθάνατω ζωή.

Σαν πνευματική πρακτική η άσκηση του συναισθήματος της αγάπης προς όλα τα όντα είναι παλιά πρακτική.

Βουδδισμός
“Αγάπα τον πλησίον σου σαν να είναι η μητέρα σου.”

Η ανάπτυξη του Βουδδικού χαρακτήρα και της ευσπλαχνίας όλων των όντων βασίζεται στην συμπόνια και την αγάπη. Ο Βουδδικός χαρακτήρας είναι η λεγόμενη Μποντιτσίτα.
Για να αναπτύξει κάποιος Βουδδιστής Μποτιτσίτα γίνεται με δύο τρόπους.

1) Με την μέθοδο των επτά σημείων αιτίου και αποτελέσματος

1. Αναγνωρίζοντας όλα τα όντα ως μητέρα κάποιου
2. Αναγνωρίζοντας την καλοσύνη των μητέρων όντων
3. Λαμβάνοντας την καλοσύνη τους
4. Δημιουργία του συναισθήματος της Στοργική αγάπη
5. Δημιουργία του συναισθήματος Μεγάλη συμπόνια
6. Επιθυμία για δράση μέσω της αγάπης και της συμπόνιας για την εξάλειψη της δυστυχίας.
7. Δημιουργία της Bodhicitta

2) Με την πρακτική να εξισώνεις τον εαυτό σου με τους άλλους

1. Εξισώνοντας τον εαυτό του με τους άλλους
2. Συνειδητοποιώντας το μειονέκτημα του να αγαπάς τον εαυτό σου
3. Συνειδητοποιώντας τα πλεονεκτήματα του να αγαπάς τους άλλους
4. Η πραγματική σκέψη να ανταλλάξουμε τον εαυτό μας με τους άλλους
5. Η αρετή το να δίνεις και να παίρνεις (τονγκ-λεν)

Χριστιανισμός
“Αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτό”

Εδώ η προτροπή του Ιησού να αγαπάμε τον άλλον σαν τον εαυτό μας ακολουθεί την Βουδδιστική πρακτική της εξίσωσης του εαυτού με τους άλλους.

Ταντρικός Ινδουισμός
“Αγάπα τον πλησίον διότι φέρει μέσα του τον Θεό”

Η Ινδουιστική Τάντρα προτρέπει την αγάπη των εραστών.
Ο άνθρωπος μέσω του Έρωτα δημιουργεί πνευματικούς δεσμούς με το άλλο του μισό.
Ο Έρωτας μέσα από τον χρόνο γίνεται βαθειά Αγάπη.
Αυτή η αγάπη δεν μένει στο προσωπικό επίπεδο.
Οι Ινδοί πιστεύουν ότι κάθε τι στον υλικό κόσμο είναι η ουσία του Θεού (Βράχμα) με διαφορετική μορφή.
Έτσι όταν ο άνθρωπος σύζυγος ερωτεύεται την γυναίκα αυτό σημαίνει ότι ένα κομμάτι του Θεού ερωτεύεται ένα άλλο κομμάτι Θεού μέσω της οντικής υπόστασης.
Ο άντρας εραστής είναι ένας Θεός που ερωτεύεται και αγαπά μια άλλη εκδήλωση του Θεού στο πρόσωπο της γυναίκας.
Το Ταντρικό ζευγάρι ασκεί την αγάπη και συνάμα την λατρεία του ενός προς τον άλλο διότι και οι δύο είναι Θεοί και οι δύο είναι ο Βράχμα σε πλήθος.

Όταν ο εραστής άντρας κάνει έρωτα με την εράστρια γυναίκα του δύο Θεοί εν ζωή ερωτοτροπούν.
Αυτό το βαθύ συναίσθημα αγάπης του αρσενικού και θηλυκού περνά μέσω της λατρείας του Θείου εντός του ανδρόγυνου.

Η οπτική ότι είσαι Θεός και συναναστρέφεσαι με άλλα όντα τα οποία και αυτά είναι Θεοί δημιουργεί την Θεϊκή κοινωνία. Η βαθειά αγάπη των εραστών μετουσιώνεται σε αγάπη για κάθε ον που είναι Θεός εν ζωή. Μέσω του σεβασμού αναπτύσσουν την συμπόνια και την ευσπλαχνία για τους ανθρώπους που τους είναι άγνωστοι, την συγχώρεση για αυτούς που ζουν στην άγνοια της Θείας τους υπόστασης και δρουν με κακία και εχθρότητα.
Έτσι ο Έρωτας μετουσιώθηκε σε Αγάπη και η Αγάπη σε συμπόνια γιατί όλα τα όντα είναι ο Θεός (Βράχμα).

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 07 Απρ 2023, 01:54
από tanipteros
Η οπτική των Βουδδιστών να βλέπουν όλα τα όντα φυτά,ζώα,ανθρώπους ως μητέρες τους και να συνδέονται με την στοργική αγάπη του συναισθήματος της μητέρας μου έφερε στον νου την Μεγάλη Μητέρα Θεά των αρχαίων.

Η Μεγάλη Μητέρα Θεά δεν είναι η Γαία ή η Δήμητρα όπως νομίζουν πολλοί.
Στην Πυθαγόρειο Θεογονία αρχικά άρχει ο Πατήρ Θεός Νους.
Ο Πατήρ παράγει από τον Εαυτό Του το άλλο Του μισό την Μεγάλη Μητέρα Θεά.
Στην συνέχεια η Μεγάλη Μητέρα Θεά χωρίς την επενέργεια του Πατρός Θεού Νου ως Παρθένος γεννά από την ουσία της
τον Υιό Θεό Δία που είναι αυτός ο Θεός που θα προφέρει την Θεϊκή Σκέψη του Πατέρα Νου.

Καθώς ο Υιός Δίας προφέρει τις σκέψεις του Πατρός Νου γίνεται ο Θείος Λόγος που ρίχνει ως κεραυνούς τις Ιδέες στην μήτρα της Μεγάλης Μητέρας Θεάς.
Αυτή δέχεται τις κεραύνιες Ιδέες του Λόγου και δημιουργεί κάθε Ον στο Σύμπαν-Κόσμο όπως τον μετρήσιμο χρόνο, τους Θεούς, τους Δαίμονες, τις ψυχές, και τα άψυχα όντα.

Εμείς οι άνθρωποι δεχόμενοι της Θείας Θεογονίας του Πυθαγόρα, αναγνωρίζουμε ως Αγία Τριάδα το Πατήρ Νου, Μεγάλη Μητέρα και Υιό Λόγο.
Όπως αναφέρουν και τα Χαλδαϊκά Λόγια:

Τῆσδε γὰρ ἐκ τριάδος κόλποις ἔσπαρται ἅπαντα.

Τῆσδε γὰρ ἐκ τριάδος πᾶν πνεῦμα πατὴρ ἐκέρασσεν.
Ως εμψυχωμένα όντα τρέφουμε απεριόριστη αγάπη για την Μεγάλη Μητέρα Θεά διότι Αυτή γεννά το Παν, όλα τα Όντα !

Η αγάπη αυτή συμβολίζεται σε κάθε μητέρα ον που γεννά το παιδί της, σε κάθε άνθρωπο και συμβολίζεται σε εικόνα με την Μητέρα Θεά και το βρέφος Υιό της στην αγκαλιά Της.

Αν δείξουμε σε όλα τα όντα την στοργική αγάπη της Μεγάλης Μητέρας Θεάς έχουμε παρόμοια οπτική με την Μποντιτσίτα των Βουδδιστών !

Ευδαιμονείτε !

πηγή: https://tanipteros.wordpress.com/2023/0 ... ac-%ce%ba/

ksk για πες μου την γνώμη σου για αυτήν την ανασύνθεση της Πυθαγορείου οπτικής......

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2023, 22:09
από ksk
tanipteros έγραψε:
07 Απρ 2023, 01:54
Η οπτική των Βουδδιστών να βλέπουν όλα τα όντα φυτά,ζώα,ανθρώπους ως μητέρες τους και να συνδέονται με την στοργική αγάπη του συναισθήματος της μητέρας μου έφερε στον νου την Μεγάλη Μητέρα Θεά των αρχαίων.

Η Μεγάλη Μητέρα Θεά δεν είναι η Γαία ή η Δήμητρα όπως νομίζουν πολλοί.
Στην Πυθαγόρειο Θεογονία αρχικά άρχει ο Πατήρ Θεός Νους.
Ο Πατήρ παράγει από τον Εαυτό Του το άλλο Του μισό την Μεγάλη Μητέρα Θεά.
Στην συνέχεια η Μεγάλη Μητέρα Θεά χωρίς την επενέργεια του Πατρός Θεού Νου ως Παρθένος γεννά από την ουσία της
τον Υιό Θεό Δία που είναι αυτός ο Θεός που θα προφέρει την Θεϊκή Σκέψη του Πατέρα Νου.

Καθώς ο Υιός Δίας προφέρει τις σκέψεις του Πατρός Νου γίνεται ο Θείος Λόγος που ρίχνει ως κεραυνούς τις Ιδέες στην μήτρα της Μεγάλης Μητέρας Θεάς.
Αυτή δέχεται τις κεραύνιες Ιδέες του Λόγου και δημιουργεί κάθε Ον στο Σύμπαν-Κόσμο όπως τον μετρήσιμο χρόνο, τους Θεούς, τους Δαίμονες, τις ψυχές, και τα άψυχα όντα.

Εμείς οι άνθρωποι δεχόμενοι της Θείας Θεογονίας του Πυθαγόρα, αναγνωρίζουμε ως Αγία Τριάδα το Πατήρ Νου, Μεγάλη Μητέρα και Υιό Λόγο.
Όπως αναφέρουν και τα Χαλδαϊκά Λόγια:

Τῆσδε γὰρ ἐκ τριάδος κόλποις ἔσπαρται ἅπαντα.

Τῆσδε γὰρ ἐκ τριάδος πᾶν πνεῦμα πατὴρ ἐκέρασσεν.
Ως εμψυχωμένα όντα τρέφουμε απεριόριστη αγάπη για την Μεγάλη Μητέρα Θεά διότι Αυτή γεννά το Παν, όλα τα Όντα !

Η αγάπη αυτή συμβολίζεται σε κάθε μητέρα ον που γεννά το παιδί της, σε κάθε άνθρωπο και συμβολίζεται σε εικόνα με την Μητέρα Θεά και το βρέφος Υιό της στην αγκαλιά Της.

Αν δείξουμε σε όλα τα όντα την στοργική αγάπη της Μεγάλης Μητέρας Θεάς έχουμε παρόμοια οπτική με την Μποντιτσίτα των Βουδδιστών !

Ευδαιμονείτε !

πηγή: https://tanipteros.wordpress.com/2023/0 ... ac-%ce%ba/

ksk για πες μου την γνώμη σου για αυτήν την ανασύνθεση της Πυθαγορείου οπτικής......
Η Μεγαλη Μητερα Θέα είναι αιώνια, αγέννητη, αυθύπαρκτη...συνώνυμα όλα και κανένα που να εκφράζει ακριβώς την Ουσια της.
Η γνώμη μου είναι : Ότι ναναι με πατάτες.., :smt005:
Ξερεις ότι οι Πυθαγορείοι δεν έχουν καμία σχέση με τους Ορφικους; Είναι το αντίθετο...
Όταν λοιπόν λένε Ορφικοπυθαγορεια το μόνο σωστό είναι ότι οι δεύτεροι πήραν κάποια πράγματα από τους πρώτους και δεν εννοώ τα Ιερά Λεγόμενα.
Αυτά Τάκη.

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2023, 22:11
από ksk
Αααα και επι του θεματος...
Η αγάπη ως αρετή καλή είναι για την ομαλή συμβίωση των ανθρώπων ως κοινωνία αλλά ξερεις πραγματικά τι είναι αυτό που υμνείτε;

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2023, 22:29
από tanipteros
ksk έγραψε:
09 Απρ 2023, 22:11
Αααα και επι του θεματος...
Η αγάπη ως αρετή καλή είναι για την ομαλή συμβίωση των ανθρώπων ως κοινωνία αλλά ξερεις πραγματικά τι είναι αυτό που υμνείτε;
τι?

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 10 Απρ 2023, 06:10
από tanipteros
ksk έγραψε:
09 Απρ 2023, 22:09
Η Μεγαλη Μητερα Θέα είναι αιώνια, αγέννητη, αυθύπαρκτη...συνώνυμα όλα και κανένα που να εκφράζει ακριβώς την Ουσια της.
Η γνώμη μου είναι : Ότι ναναι με πατάτες.., :smt005:
Δεν είσαι πολύ φάν της Τετρακτύος ε ; :p2:

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 10 Απρ 2023, 06:15
από tanipteros
ksk έγραψε:
09 Απρ 2023, 22:09
Ξερεις ότι οι Πυθαγορείοι δεν έχουν καμία σχέση με τους Ορφικους; Είναι το αντίθετο...
Για πες μερικά παραδείγματα αντίθεσης.... πχ τι λέγαν οι μεν και οι δε.... :p2:

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 11 Απρ 2023, 16:29
από ksk
tanipteros έγραψε:
10 Απρ 2023, 06:15
ksk έγραψε:
09 Απρ 2023, 22:09
Ξερεις ότι οι Πυθαγορείοι δεν έχουν καμία σχέση με τους Ορφικους; Είναι το αντίθετο...
Για πες μερικά παραδείγματα αντίθεσης.... πχ τι λέγαν οι μεν και οι δε.... :p2:
Για τους μεν ξερεις για τους δε...δεν.
Αν ξερεις το βασικό και για τους δυο θα δεις την αντίθεση και δεν μιλώ για την αντιγραφή του βίου (μπλιαχ) και την παραποίηση ως οικειοποίηση πολλών άλλων...
Ο Ηρακλειτος μια χαρά τα είπε για τους μεν...αλλά για να λέμε του στραβού το δίκαιο πολλά πρόσθεσαν οι διάδοχοι του.

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 11 Απρ 2023, 16:30
από ksk
tanipteros έγραψε:
09 Απρ 2023, 22:29
ksk έγραψε:
09 Απρ 2023, 22:11
Αααα και επι του θεματος...
Η αγάπη ως αρετή καλή είναι για την ομαλή συμβίωση των ανθρώπων ως κοινωνία αλλά ξερεις πραγματικά τι είναι αυτό που υμνείτε;
τι?
Ίσως σου γράψω κάτι επ αυτού...θα το σκεφθώ.

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιαν 2024, 23:01
από tanipteros


GoBzi σου κάνει αυτή ?

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιαν 2024, 23:23
από GoBzi
tanipteros έγραψε:
19 Ιαν 2024, 23:01


GoBzi σου κάνει αυτή ?
Από πού είναι η κύρια; Μου θυμίζει κάτι τύπισσες στο Headspace. Έχω υλικό από αυτά που έστειλες χθες, ακόμη δεν τα άνοιξα, τα κρατάω για το βράδυ. :wink

Re: Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιαν 2024, 23:35
από tanipteros
GoBzi έγραψε:
19 Ιαν 2024, 23:23
tanipteros έγραψε:
19 Ιαν 2024, 23:01


GoBzi σου κάνει αυτή ?
Από πού είναι η κύρια; Μου θυμίζει κάτι τύπισσες στο Headspace. Έχω υλικό από αυτά που έστειλες χθες, ακόμη δεν τα άνοιξα, τα κρατάω για το βράδυ. :wink
Η Isha είναι ξένη, δεν ξέρω από που... αλλά στις ομιλίες της φαίνεται ότι κάνει μερικά λάθη στην προφορά...
Είναι δασκάλα Τάντρα Γιόγκα και έχει ιδρύσει σχολή στην Αθήνα...

είναι πολύ καλούλα και μεγάλη καρδιά !!!