Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

πατησιωτης
Δημοσιεύσεις: 34333
Εγγραφή: 06 Ιαν 2019, 06:41
Phorum.gr user: πατησιωτης
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από πατησιωτης » 30 Δεκ 2021, 19:41

George_V έγραψε:
30 Δεκ 2021, 19:29
πατησιωτης έγραψε:
30 Δεκ 2021, 19:20
Θα στο πω πιο απλά για να καταλάβεις τι θα γίνει - σε όλες τις αραβικές χώρες οι Ρώσοι θα δημιουργήσουν "αραβικές" εκκλησίες.Οι εκκλησίες αυτές θα υποστηριχθούν από τα τοπικά καθεστώτα ανάλογα με την εξωτερική τους πολιτική,όσα είναι ρωσόφιλα θα είναι μαζί τους ,όσα δεν είναι θα μείνουν με τις ελληνικές.
Φυσικά όλα όσα λένε οι Ρώσοι για τον παραγκωνισμό των Αράβων από τους Έλληνες είναι ακριβώς τα ίδια που ζητάνε να γίνουν στην Ουκρανία για λογαριασμό τους.
Δημιουργώντας σχισματα παντού? Αυτό είναι βόμβα στα θεμέλια ολόκληρης της θρησκείας.

Αξίζει να τινάξει όλη την Ορθοδοξία στον αέρα ο Πατριάρχης Μόσχας για να γίνει ο Πρώτος?

Και άμα γίνει σε τι θα είναι Πρώτος? Σε μια θρησκεία που θα αλληλοσπαρασσεται από τα σχισματα και τις διαίρεσεις που οι ίδιοι δημιούργησαν? Εκεί δεν θα είναι Πρώτος. Θα είναι Μόνος.
Δεν ενδιαφέρεται τόσο να είναι Πρώτος όσο ενδιαφέρεται ο Πούτιν να πάρει πίσω την Ουκρανία.Εάν του έδινες πίσω την Ουκρανία θα σου άφηνε όλους τους Άραβες και τους Αφρικανούς.
Το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να του δώσεις πίσω την Ουκρανία και να θέλεις.Δηλαδή εάν το Πατριαρχείο κωλυσιεργούσε δεν θα το είχαν και για πολύ οι Ουκρανοί να κηρύξουν μόνοι τους αυτοκεφαλία και φυσικά οι Αμερικάνοι θα έλεγαν στον Βαρθολομαίο μην περιμένεις να σε στηρίζουμε όταν σε απειλούν διάφοροι βασιβουζούκοι στην Τουρκία.
Η Ουκρανία είναι πολύ πιο σημαντική για τη Ρωσία από τις επισκοπές της Αφρικής αλλά το θέμα πλέον είναι εθνικό.Εθνοφυλετισμός. :D Όσο μπορούσε να σταματήσει το Πατριαρχείο τον 19ο αιώνα τη βουλγαρική εξαρχία αλλά τόσο μπορεί η Μόσχα να σταματήσει το Κίεβο.Τα όπλα μιλάνε και όχι οι παπάδες.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 26904
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 30 Δεκ 2021, 19:45

πατησιωτης έγραψε:
30 Δεκ 2021, 19:41
George_V έγραψε:
30 Δεκ 2021, 19:29
πατησιωτης έγραψε:
30 Δεκ 2021, 19:20
Θα στο πω πιο απλά για να καταλάβεις τι θα γίνει - σε όλες τις αραβικές χώρες οι Ρώσοι θα δημιουργήσουν "αραβικές" εκκλησίες.Οι εκκλησίες αυτές θα υποστηριχθούν από τα τοπικά καθεστώτα ανάλογα με την εξωτερική τους πολιτική,όσα είναι ρωσόφιλα θα είναι μαζί τους ,όσα δεν είναι θα μείνουν με τις ελληνικές.
Φυσικά όλα όσα λένε οι Ρώσοι για τον παραγκωνισμό των Αράβων από τους Έλληνες είναι ακριβώς τα ίδια που ζητάνε να γίνουν στην Ουκρανία για λογαριασμό τους.
Δημιουργώντας σχισματα παντού? Αυτό είναι βόμβα στα θεμέλια ολόκληρης της θρησκείας.

Αξίζει να τινάξει όλη την Ορθοδοξία στον αέρα ο Πατριάρχης Μόσχας για να γίνει ο Πρώτος?

Και άμα γίνει σε τι θα είναι Πρώτος? Σε μια θρησκεία που θα αλληλοσπαρασσεται από τα σχισματα και τις διαίρεσεις που οι ίδιοι δημιούργησαν? Εκεί δεν θα είναι Πρώτος. Θα είναι Μόνος.
Δεν ενδιαφέρεται τόσο να είναι Πρώτος όσο ενδιαφέρεται ο Πούτιν να πάρει πίσω την Ουκρανία.Εάν του έδινες πίσω την Ουκρανία θα σου άφηνε όλους τους Άραβες και τους Αφρικανούς.
Το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να του δώσεις πίσω την Ουκρανία και να θέλεις.Δηλαδή εάν το Πατριαρχείο κωλυσιεργούσε δεν θα το είχαν και για πολύ οι Ουκρανοί να κηρύξουν μόνοι τους αυτοκεφαλία και φυσικά οι Αμερικάνοι θα έλεγαν στον Βαρθολομαίο μην περιμένεις να σε στηρίζουμε όταν σε απειλούν διάφοροι βασιβουζούκοι στην Τουρκία.
Η Ουκρανία είναι πολύ πιο σημαντική για τη Ρωσία από τις επισκοπές της Αφρικής αλλά το θέμα πλέον είναι εθνικό.Εθνοφυλετισμός. :D Όσο μπορούσε να σταματήσει το Πατριαρχείο τον 19ο αιώνα τη βουλγαρική εξαρχία αλλά τόσο μπορεί η Μόσχα να σταματήσει το Κίεβο.Τα όπλα μιλάνε και όχι οι παπάδες.
Ανατιναζει όμως ολόκληρη Ορθοδοξία για να κερδίσει την Ουκρανία.

Η στην καλύτερη κάνει μαφιόζικη εκβιασμό του στυλ "δώστε μου την Ουκρανία για να σταματήσω να σας γαμαω όλες τις υπόλοιπες εκκλησίες"

Ε αυτό εκτός από ανήθικο είναι και ατιμωτικο. Από κει και πέρα σε πρώτη φάση περιμένουμε τις αποφάσεις τις Συνόδου του Πατριαρχείου Αλεξάνδρειας η οποία θα συνεδριάσει τον επόμενο μήνα και θα απαντήσει επίσημα στην Ρωσική πρόκληση.
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
Yochanan
Δημοσιεύσεις: 16179
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:44
Phorum.gr user: Yochanan

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Yochanan » 30 Δεκ 2021, 20:17

Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.

Άβαταρ μέλους
Yochanan
Δημοσιεύσεις: 16179
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:44
Phorum.gr user: Yochanan

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Yochanan » 30 Δεκ 2021, 20:18

Biden on the case - from the back of the neck have purchased again the Ukrainians
Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.

Άβαταρ μέλους
Yochanan
Δημοσιεύσεις: 16179
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:44
Phorum.gr user: Yochanan

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Yochanan » 30 Δεκ 2021, 20:19

Επισης η Ου-Κρανια ειναι μια περιοχη οπου Τουρ και Ρως εχουν διαφορετικα συμφεροντα
Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.

Άβαταρ μέλους
Yochanan
Δημοσιεύσεις: 16179
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:44
Phorum.gr user: Yochanan

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Yochanan » 30 Δεκ 2021, 20:20

Ου-Κρανία get it? αποχαιρετα την γιατί χάνεται
Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16511
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 31 Δεκ 2021, 02:32

Maspoli έγραψε:
30 Δεκ 2021, 13:58
hades έγραψε:
30 Δεκ 2021, 13:54
πατησιωτης έγραψε:
30 Δεκ 2021, 13:49
George εδώ και πολλούς αιώνες η ορθοδοξία είναι χωρισμένη ανάλογα με τις εθνικότητες.Στα έγραψα και στο άλλο ποστ για την ένωση των εκκλησιών ότι δεν έχει πραγματική αντιπρόταση έναντι του παπικού πρωτείου διότι είναι η ίδια σκορποχώρι.
Δεν πρόκειται να αλλάξει αυτό στο προβλεπτό μέλλον.Κάθε εκκλησία θα έχει τους πιστούς της ανάλογα με την εθνικότητα και αντίστοιχα παρακλάδια στις κοινότητες του εξωτερικού.
Και φυσικά δεν έχουν πια καμμία ειδική σπουδαιότητα τα παλιά πατριαρχεία που υπήρχαν μόνο και μόνο επειδή ο γνωστός κόσμος ήταν αυτός γύρω από τη Μεσόγειο.Γιατί το πατριαρχείο Αντιοχείας έχει μεγαλύτερη σημασία από την αρχιεπισκοπή Αυστραλίας;επειδή δεν είχε ανακαλυφθεί η Αυστραλία όταν έγιναν οι οικουμενικές σύνοδοι; :D
Ότι λοιπόν γίνεται στον νέο κόσμο θα γίνει και στον παλιό.Οι Έλληνες θα έχουν τις δικές τους εκκλησίες και οι Ρώσοι τις δικές τους.
Ναι αν βγάλουμε το θεολογικό από έξω τα Πατριαρχεία είναι επιρροή και επίδειξη μαλακής δύναμης της ίδιας της Ελλάδας στην περιοχή . Δεν γίνεται να τα πουλήσουμε έτσι παρ όλο που το Ελλαδικό κράτος δεν πολυασχολείται με τέτοια πολύπλοκα πράγματα .
Να ασχοληθούμε λοιπόν τι έκανε η Ελλάδα, όταν όλη η Συρία κινδύνευε να γίνει επαρχία τους Isis.
Καταδίκαζε τον Άσαντ.

Τι έκανε ο κοπρίτης;
Ευλογούσε τα τουρικά όπλα.

Τι έκανε η Ρωσία;
Πήδηξε το Ιsis και έσωσε την Συρία (και το χριστιανικό της στοιχείο).

Τι συμπέρασμα θα έβγαζες αν ήσουν χριστιανός της Αιγύπτου;
Αν είμαστε ειλικρινείς, όλοι το ίδιο θα συμπεραίναμε.
με τους "Βάραγγοι Ρως" φυσικά που πατήσαν τα ISISικά ανθρωπόμορφα σκουλήκια.

https://el.wikipedia.org/wiki/Βάραγγοι
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 26904
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 31 Δεκ 2021, 12:39

. Πατριαρχείο Αλεξανδρείας για την απόφαση της Εκκλησίας της Ρωσίας


Τό παλαίφατο Πατριαρχεῖο τῆς Ἀλεξανδρείας ἐκφράζει βαθύτατη θλίψη γιὰ τὴ συνοδική ἀπόφαση τοῦ Πατριαρχείου Ρωσίας περί συστάσεως Ἐξαρχίας στὰ κανονικά ὅρια τῆς δικαιοδοσίας τῆς Παλαίφατης Ἐκκλησίας τῆς Ἀλεξανδρείας, μιὰ ἀπόφαση ἡ ὁποία ἐλήφθη ἐν μέσῳ τῶν ἑορτῶν τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως καὶ τῆς θείας Ἐπιφανείας, κατά τὶς ὁποῖες προβάλλεται ὁ Βασιλεύς τῆς Εἰρήνης Χριστός.

Τὸ Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας θὰ συνεχίσει νὰ ἐπιτελεῖ τὸ ποιμαντικό του καθῆκον ἀπέναντι στὸ ἐμπιστευθέν ὑπό τοῦ Κυρίου ποίμνιό του, ὑπαγόμενο στὶς πνευματικές παρακαταθήκες τῶν μεγάλων Ἑλλήνων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, οἱ ὁποῖοι, κατά τὸν σύγχρονο Ρῶσο Θεολόγο ἀείμνηστο π. Γεώργιο Φλωρόφσκυ, ἄφησαν ἀνεξίτηλη τὴν σφραγίδα στὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία καὶ Ἐκκλησία.

Ἡ ἀπόφαση τοῦ Πατριαρχείου Ρωσίας, θὰ συζητηθεῖ σὲ ἐπικείμενη συνεδρία τῆς Συνόδου τοῦ ἡμετέρου Πατριαρχείου, ὁπότε καὶ θὰ ληφθοῦν σχετικές ἀποφάσεις.

Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 30ῃ Δεκεμβρίου 2021

Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου
Πηγη: https://www.romfea.gr/epikairotita-xron ... tis-rosias

Η πρώτη αντίδραση του Πατριαρχείου Αλεξάνδρειας. Οι επόμενες κινήσεις θα αποφασίσουν στην Συνόδο του Θρόνου τον επόμενο μήνα.

Εμμέσως μεμφεται τους Ρώσους που επέλεξαν τη Χριατουγςννιατικη περίοδο για μια τέτοια πραξικοπηματιας κίνηση.
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
Thor
Δημοσιεύσεις: 12129
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 16:13
Phorum.gr user: Thor

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Thor » 31 Δεκ 2021, 12:41

Maspoli έγραψε:
30 Δεκ 2021, 17:20
Thor έγραψε:
30 Δεκ 2021, 15:04
Maspoli έγραψε:
30 Δεκ 2021, 12:44


Τι κρίμα που πήδηξε το ISIS ε;
Πέφτουν οι μάσκες;
Το ΙΣΙΣ το πηδηξαν οι Κουρδοι με την αρωγη των αμερικανων.
:smt005:
:smt005:
Μαλακίαν φυγείν αδύνατον.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 26904
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 08 Ιαν 2022, 21:30

Noμοκανονικη αναλυση για το Σχισμα που προκαλει η Μοσχα και αποδειξη πως οι αποφάσεις της για δημιουργια Εξαρχιας σε ξενο εδαφος ειναι οχι μονο αντικανονικες αλλα και ανυποστατες.

Βεβαια με τη φορα που εχει παρει η Ρωσια θα δειτε εισπηδηση οχι μονο στην Αλεξάνδρεια αλλα και στην Κωνσταντινουπολη, στην Κυπρο και την Ελλάδα.

Η Ρωσια απλωνεται παντου και δημιουργει εκατοντάδες προβλήματα.

Περί παραβιάσεως ορίων κανονικής δικαιοδοσίας


Η πρόσφατη ανακοίνωση του Πατριαρχείου Μόσχας για την ίδρυση Ρωσικής Εξαρχίας εντός των ορίων κανονικής δικαιοδοσίας του Πατριαρχείο Αλεξανδρείας αποτελεί, όπως φαίνεται, την κορύφωση ενεργειών και κινήσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, για την λήψη αντιμέτρων κατά των Εκκλησιών, που έπραξαν το αυτονόητο, δηλαδή την μνημόνευση του Μητροπολίτη Κιέβου Επιφανίου υπό την ιδιότητα του Προκαθημένου της νεότερης εκ των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.

Αν μάλιστα ληφθεί υπόψιν και η δημοσιοποιηθείσα ήδη πρόθεση του Πατριαρχείου Μόσχας να επαναλάβει την εν λόγω κίνηση και στα γεωγραφικά όρια του Οικουμενικού Πατριαρχείου, έχω την αίσθηση, ότι η Ρωσική Εκκλησία, αν και είναι γνωστή για την πληθυσμιακή και οικονομική της ρώμη, παρά ταύτα παρουσιάζει σοβαρές αδυναμίες στην εφαρμογή της κανονικής νομοθεσίας. Και αυτό με λυπεί ιδιαιτέρως. Ειδικότερα:

Όπως προκύπτει από το από 29/12/2021 Δελτίο Τύπου του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του (βλ. https://mospat.ru/gr/news/88740/), ο λόγος που αυτό προχώρησε στην αποδοχή σημαντικού αριθμού κληρικών από οκτώ Ιερές Μητροπόλεις του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, είναι η άρνηση των κληρικών αυτών να αποδεχθούν ως Πατριάρχη τους την Αυτού Θειοτάτη Μακαριότητα τον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρο Β΄, ο οποίος, επειδή μνημόνευσε τον Μητροπολίτη Κιέβου Επιφάνιο, κατέστη κατά τους κληρικούς αυτούς σχισματικός, τον δε ισχυρισμό αυτόν αποδέχθηκε ως αληθή και η Ρωσική Εκκλησία, της οποίας άλλωστε οι απόψεις ταυτίζονται με αυτές των ανωτέρω κληρικών.

Και το ερώτημα, που τίθεται, είναι, αν ευσταθεί αυτό από κανονικής πλευράς. Για να δοθεί η απάντηση, πρέπει να εκτεθούν τα δεδομένα.

Πρώτο δεδομένο:

Κατά πρώτο λόγο, η κανονική δικαιοδοσία προσδιορίζεται και προστατεύεται ως προς τα γεωγραφικά όρια της με δύο τρόπους:

Α) με την μορφή της σαφούς οριοθετήσεως και κατοχυρώσεως της ασκουμένης εξουσίας εντός καθορισμένων γεωγραφικών ορίων (βλ. 34ο των Αποστόλων με τα σύμφωνα ερμηνευτικά σχόλια Ι. Ζωναρά, Θ. Βαλσαμώνος και

Α. Αριστηνού σε Σύνταγμα, ΙΙ, 45 – 47, 6ο και 7ο της Α΄ Οικουμενικής, 2ο της Β΄ Οικουμενικής, 28ο της Δ΄ Οικουμενικής).

Β) με την μορφή απαγορεύσεως υπερβάσεως των ορίων αυτών μέσω της αναμείξεως στις υποθέσεις άλλης εκκλησιαστικής περιφερείας (βλ. 35ο Αποστόλων, 2ο της Β΄ Οικουμενικής 8ο της Γ΄ Οικουμενικής, 13ο της Αντιοχείας), με βασικό άξονα το δίκαιο των χειροτονιών (Βλ. Ι. Ζωναρά στο σχόλιο του υπό τον 6ο κανόνα της Α΄ Οικουμενικής συνόδου, λέγοντας ότι: «Καί τοσοῦτον βούλεται προέχειν τούς ἐπισκόπους ἐν ταῖς ἐπαρχίαις αὐτῶν, ὥστε καθόλου δίδωσι τύπον μηδέν χωρίς αὐτῶν εἰς εκκλησιαστικήν διοίκησιν ἀναφερόμενον γίνεσθαι, ἦς μεῖζον καὶ κυριώτερον ἡ τῶν ἐπισκόπων χειροτονία ἐστί»).

Κατά δεύτερο λόγο, η κανονική δικαιοδοσία προσδιορίζεται και προστατεύεται με βάση τα πρόσωπα προς τα οποία κατευθύνεται. Τα πρόσωπα αυτά είναι το σύνολο των μελών των τριών τάξεων του πληρώματος της Εκκλησίας, τα οποία τελούν υπό την πνευματική εξουσία εκκλησιαστικής αρχής, ανεξαρτήτως του μονοπρόσωπου ή συλλογικού χαρακτήρα αυτής ή του εύρους της εδαφικής περιφερείας, η οποία τελεί υπό την δικαιοδοσία της.

Η δε επ’ αυτών άσκηση κανονικής δικαιοδοσίας άρχεται από της χειροτονίας ή της χειροθεσίας για τους κληρικούς, της κουράς για τους μοναχούς και της βαπτίσεως για τους λαϊκούς.

Από τους κληρικούς ειδικότερα οι πρεσβύτεροι και οι διάκονοι αλλά και οι μοναχοί και οι λαϊκοί υπάγονται στην κανονική δικαιοδοσία του Επισκόπου (βλ. 31ο Αποστόλων, 5ο της Α΄ Οικουμενικής, 8ο και 9ο της Δ΄ Οικουμενικής, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο και 12ο της Αντιοχείας, 13ο της Σαρδικής, 10ο, 11ο και 123ο της Καρθαγένης), αρχή που υπαγορεύεται από τις θεμελιώδους χαρακτήρα κανονικές διατάξεις περί χειροτονίας πρεσβυτέρων, διακόνων και των κατώτερων κληρικών, σύμφωνα με τις οποίες η χειροτονία των ως άνω κληρικών γίνεται από έναν επίσκοπο (βλ. 2ος Αποστόλων), είτε αυτός είναι ο επιχώριος επίσκοπος είτε ο χειροτονήσας επίσκοπος (βλ. 8ο της Δ΄ Οικουμενικής συνόδου και τα υπ’ αυτόν σχόλια των Ι. Ζωναρά (βλ. Σύνταγμα, ΙΙ, 235), Θ. Βαλσαμώνος (βλ. Σύνταγμα, ΙΙ, 236) και ο Α. Αριστηνού (βλ. Σύνταγμα, ΙΙ, 237) αλλά και 5ο της Α΄ Οικουμενικής).

Η υπαγωγή δε αυτή περιλαμβάνει και την δικαστική κρίση επί των κανονικών παραπτωμάτων των προαναφερθέντων κληρικών υπό την μορφή του Επισκοπικού Δικαστηρίου (βλ. 31ο Αποστόλων, 5ο της Α΄ Οικουμενικής, 8ο και 9ο της Δ΄ Οικουμενικής, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο και 12ο της Αντιοχείας, 13ο της Σαρδικής, 10ο, 11ο και 123ο της Καρθαγένης).

Συνεπώς, όχι μόνο δεν επιτρέπεται η παραβίαση των ορίων κανονικής δικαιοδοσίας οποιασδήποτε εκκλησιαστικής περιφέρειας, σε οποιοδήποτε επίπεδο κανονικής δικαιοδοσίας και αν αυτή ανήκει (Επισκοπή, Μητρόπολη ή Αυτοκέφαλη Εκκλησία – Πατριαρχείο), πολλώ δε μάλλον, όταν αυτή συνοδεύεται και από «υφαρπαγή» κληρικών, αλλά ρητώς αυτή απαγορεύεται.

Σε αντίθετη περίπτωση έχουμε την γνωστή σε όλους «εισπήδηση», η οποία τιμωρείται αναλόγως της αντικανονικής ενέργειας, με την οποία αυτήν θα εξωτερικευθεί.

Δεύτερο δεδομένο:

Η μόνιμη δέσμευση και σύνδεση ενός κληρικού (πρεσβυτέρου ή διακόνου) με την ενορία του είναι πολυπλεύρως κατοχυρωμένη, προβλεπομένων όμως συγκεκριμένων εξαιρέσεων, υπό τις οποίες ο δεσμός αυτός δύναται να διαρραγεί αλλά να διαρραγεί κανονικώς.

Α) Θεσπίζεται, λοιπόν, καταρχήν, η υποχρέωση των κληρικών (πλην Επισκόπων) να παραμένουν στην ενορία, στην οποία χειροτονήθηκαν και εκπληρώνουν τα ιερατικά τους καθήκοντα (βλ. 17ο της Πενθέκτης και 10ο της Ζ΄ Οικουμενικής).

Β) Περαιτέρω, επιτρέπεται η μόνιμη αποχώρηση κληρικού από την ενορία του λόγω μεταθέσεως και αλλαγής κανονικής δικαιοδοσίας, εφόσον έχει την άδεια του Επισκόπου, στην κανονική δικαιοδοσία του οποίου υπήγετο μέχρι την αποχώρησή του (βλ. 17ο Πενθέκτης), άδεια η οποία αποδεικνύεται με την επίδειξη εκ μέρους του κληρικού στον πιθανό νέο «οικείο» Επίσκοπο του της απολυτικής επιστολής, (βλ. 17ο της Πενθέκτης, 10ο της Ζ΄ Οικουμενικής. Βλ. και τα υπό τον 11ο κανόνα της Δ΄ Οικουμενικής συνόδου σε Σύνταγμα, ΙΙ, 243-246 ερμηνευτικά σχόλια των Ι. Ζωναρά, Θ. Βαλσαμώνος και Α. Αριστηνού).

Γ) Σε περίπτωση που ο κληρικός αποχωρήσει χωρίς την ανωτέρω άδεια του Επισκόπου του, τότε τίθεται σε εφαρμογή η θεσπισμένη από την κανονική νομοθεσία απαγόρευση αποδοχής του από οποιονδήποτε Επίσκοπο (βλ. 16ο της Α΄ Οικουμενικής) και αν αυτή η αποδοχή επέλθει, έχουμε τέλεση του κανονικού παραπτώματος της εγκαταλείψεως παροικίας, η οποία με συνδυαστική ερμηνεία των κανόνων 15ου των Αποστόλων, 16ου της Α’ Οικουμενικής, 17ου της Πενθέκτης και 10ου της Ζ΄ Οικουμενικής, λαμβανομένου υπόψιν και το σχόλιο του Α. Αριστηνού υπό τον 15ο των ΑΠοστόλων σε Σύνταγμα, ΙΙ, 22), οδηγεί:

i. για τον εγκαταλείψαντα κληρικό στην επιβολή της ποινής της αργίας μέχρι να επιστρέψει εντός ευλόγου χρόνου και μετά την παρέλευση του χρόνου αυτού, το εύλογο του οποίου θα κριθεί με βάση τον χρόνο, που ένας μέσος κληρικός θα χρειαζόταν για να ολοκληρώσει την διαδικασία της επιστροφής του, επιβάλλεται η ποινή της καθαιρέσεως,

ii. για τον Επίσκοπο που τον δέχθηκε στην ποινή της καθαιρέσεως.

Τρίτο δεδομένο:

Όταν η αίτηση ενός κληρικού να υπαχθεί σε άλλη κανονική δικαιοδοσία εδράζεται επί του ισχυρισμού, ότι ο Επίσκοπος του, ο Μητροπολίτης του ή ο Πατριάρχης του τέλεσε κανονικό παράπτωμα, και δη αυτό του σχίσματος, χωρίς να υπάρχει αμετάκλητη καταδικαστική απόφαση περί αυτής της κατηγορίας, τελείται επίσης το κανονικό παράπτωμα της αρνήσεως υπακοής (βλ. κανόνες 13ο, 14ο και 15ο της Πρωτοδευτέρας Οικουμενικής), η τέλεση του οποίου οδηγεί σε καθαίρεση του αρνουμένου να υπακούσει κληρικού.

Και τούτο, διότι αμφότερα τα στοιχεία (αίτηση μεταβολής κανονικής δικαιοδοσίας και απλός ισχυρισμός περί τελέσεως παραπτώματος) εμπεριέχουν έμπρακτη αμφισβήτηση της εξουσίας του Επισκόπου, Μητροπολίτη ή Πατριάρχη του).

Τα παραπάνω δεδομένα συνθέτουν την εικόνα μιας αντικανονικής συμπεριφοράς σε πολλαπλά επίπεδα. Η αρνητική απαξία της συμπεριφοράς αυτής επιτείνεται και από το αδιαμφισβήτητο γεγονός, ότι το Πατριαρχείο Μόσχας τελεί εν γνώσει της αντικανονικότητας, αφού το κίνητρο για την επίδειξη αυτής της συμπεριφοράς είναι η λήψη αντιμέτρων κατά των υποτιθεμένων σχισματικών Εκκλησιών. Πέραν του γεγονότος, ότι τα όρια κανονικής δικαιοδοσίας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας είναι γνωστά από τον 6ο κανόνα της Α΄ Οικουμενικής συνόδου, των δε υπολοίπων Εκκλησιών είτε από τον 6ο και 7ο κανόνες της ίδιας συνόδου είτε από τους οικείους Πατριαρχικούς και Συνοδικούς Τόμους. Άρα, άγνοια νόμου ου συγχωρείται.

Όπως δείχνουν τα πράγματα, το Πατριαρχείο Μόσχας έχει βάλει στο «στόχαστρο» τις Εκκλησίες που αναγνώρισαν τον νέο Μητροπολίτη Κιέβου. Ήδη τα πυρά τα δέχθηκε το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, θα ακολουθήσει ως φαίνεται το Οικουμενικό Πατριαρχείο, οπότε μετά έπονται η Εκκλησία της Κύπρου και η Εκκλησία της Ελλάδος, αφού και αυτές συνδέονται με τον ίδιο ενωτικό δεσμό, την μνημόνευση του νέου Μητροπολίτη Κιέβου.

Οπότε, γεννάται το ερώτημα, τι θα πρέπει να κάνει η Εκκλησία της Ελλάδος τόσο στην εν εξελίξει περίπτωση του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας όσο και στις πιθανόν να προκύψουν περιπτώσεις εισπηδήσεως στα γεωγραφικά όρια του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της Εκκλησίας της Κύπρου αλλά και της ίδιας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Η πλέον ενδεδειγμένη λύση είναι η καταδίκη των ενεργειών του Πατριαρχείου Μόσχας και η επισήμανση προς αυτό των συνεπειών, που η μη ματαίωση των ενεργειών αυτών θα έχει όχι μόνο για το ίδιο το Πατριαρχείο Μόσχας αλλά και για την Ορθόδοξη Εκκλησία.

Άλλωστε, η απόφαση του Πατριαρχείου Μόσχας δεν είναι απλώς αντικανονική. Έχω την αίσθηση, ότι είναι πάνω από όλα ανυπόστατη. Και θα εξηγήσω, τι εννοώ:

Καταρχήν, οι κληρικοί του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, ως υπαγόμενοι στην κανονική δικαιοδοσία Επισκόπου, θα έπρεπε να αποτανθούν όχι στην Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου Μόσχας, και δή στον Πρόεδρο αυτής, αλλά σε μεμονωμένους Επισκόπους ή Μητροπολίτες, συμφώνως προς τις διατάξεις που αναφέρθηκαν παραπάνω, προσκομίζοντας βεβαίως και την σχετική απολυτική επιστολή.

Από την στιγμή όμως που απευθύνθηκαν σε συλλογικό όργανο μέσω του Προέδρου αυτού (Πατριάρχη Μόσχας), απευθύνθηκαν σε αναρμόδιο όργανο, οπότε οι αιτήσεις τους δεν επέφεραν τα επιδιωκόμενα κανονικά αποτελέσματα.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τόσο η απόφαση αποδοχής τους, όσο και η απόφαση ιδρύσεως Ρωσικής Εξαρχίας να συμπαρασύρονται από την έλλειψη κανονικής ισχύος των αιτημάτων και να είναι και αυτές κατ’ επέκτασιν ανυπόστατες, δημιουργώντας μία αλυσίδα ανυπόστατων αποφάσεων.

Οπότε και η κρίση περί της αντικανονικότητας της ως άνω αποφάσεως να κρίνεται σε αυτό το στάδιο αλυσιτελής, άκαιρη και άνευ ουσίας, χωρίς όμως να αποσβέννυται και το πραγματικό γεγονός της λήψεως των συγκεκριμένων αποφάσεων, το οποίο συνιστά εν τοις πράγμασι σοβαρότατη κανονική παράβαση.

Εάν βεβαίως, οι ενέργειες του Πατριαρχείου Μόσχας και η απόφαση που ελήφθη, επεκταθούν και σε άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, τότε πλέον θα πρόκειται από κανονικής πλευράς για ζήτημα «μείζονος σημασίας» και θα πρέπει να συγκληθεί Σύνοδος Προκαθημένων, προκειμένου να επιληφθεί του ζητήματος αυτού.

Η οποία μάλλον θα σηματοδοτήσει και την αποσαφήνιση όλων των συσσωρευμένων ενστάσεων και εντάσεων, που προκλήθηκαν μετά την παραχώρηση αυτοκεφάλου καθεστώτος στην Εκκλησία της Ουκρανίας.

Διότι, ο 2ος κανόνας της Β΄ Οικουμενικής είναι σαφής και δεν αφήνει περιθώρια ερμηνείας: «Τοὺς ὑπὲρ διοίκησιν ἐπισκόπους ταῖς ὑπερορίοις ἐκκλησίαις μὴ ἐπιέναι, μηδὲ συγχέειν τὰς ἐκκλησίας· ἀλλὰ κατὰ τοὺς κανόνας, τὸν μὲν Ἀλεξανδρείας ἐπίσκοπον, τὰ ἐν Αἰγύπτῳ μόνον οἰκονομεῖν· τοὺς δὲ τῆς Ἀνατολῆς ἐπισκόπους, τὴν Ἀνατολὴν μόνην διοικεῖν· φυλαττομένων τῶν ἐν τοῖς κανόσι τοῖς κατὰ Νίκαιαν πρεσβείων τῇ Ἀντιοχέων ἐκκλησίᾳ· καὶ τοὺς τῆς Ἀσιανῆς διοικήσεως ἐπισκόπους, τὰ κατὰ τὴν Ἀσιανὴν μόνον διοικεῖν· καὶ τοὺς τῆς Ποντικῆς, τὰ τῆς Ποντικῆς μόνον· καὶ τοὺς τῆς Θρᾴκης τὰ τῆς Θρᾳκικῆς μόνον οἰκονομεῖν. Ἀκλήτους δὲ ἐπισκόπους ὑπὲρ διοίκησιν μὴ ἐπιβαίνειν ἐπὶ χειροτονίᾳ, ἤ τισιν ἄλλαις οἰκονομίαις ἐκκλησιαστικαῖς. Φυλαττομένου δὲ τοῦ προγεγραμμένου περὶ τῶν διοικήσεων κανόνος, εὔδηλον ὡς τὰ καθ' ἑκάστην ἐπαρχίαν ἡ τῆς ἐπαρχίας σύνοδος διοικήσει, κατὰ τὰ ἐν Νικαίᾳ ὡρισμένα. Τὰς δὲ ἐν τοῖς βαρβαρικοῖς ἔθνεσι τοῦ Θεοῦ ἐκκλησίας, οἰκονομεῖσθαι χρὴ κατὰ τὴν κρατήσασαν συνήθειαν τῶν Πατέρων».

Ας τύχει λοιπόν ο ανωτέρω κανόνας του σεβασμού που του αρμόζει. Διότι, τώρα, κρούεται η πόρτα του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, αύριο ίσως του Οικουμενικού Πατριαρχείου και αργότερα ίσως του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων με τα πολυάριθμα προσκυνήματα.

Ἴδωμεν.
Πηγη: https://www.romfea.gr/katigories/10-apo ... kaiodosias
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
στραβοξυπνημενο χιονοπανο
Δημοσιεύσεις: 681
Εγγραφή: 18 Δεκ 2021, 16:12

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από στραβοξυπνημενο χιονοπανο » 08 Ιαν 2022, 21:38

Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις
μήπως έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου να αλλάξει αυτός ο αναχρονιστικός τίτλος; :102:
Feindflug έγραψε:
06 Ιαν 2022, 17:49
Τύπε, λονγκ όμικρον = ο μέγα.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 26904
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 08 Ιαν 2022, 21:39

στραβοξυπνημενο χιονοπανο έγραψε:
08 Ιαν 2022, 21:38
Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις
μήπως έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου να αλλάξει αυτός ο αναχρονιστικός τίτλος; :102:
Οχι
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 26904
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 12 Ιαν 2022, 22:33

Η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας για την ίδρυση Εξαρχίας Αφρικής
sinodos alexandreia 6

Ἐν ὀνόματι τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ συνήχθημεν ἐν τῇ Μεγάλῃ Πόλει τῆς Ἀλεξανδρείας προσκλήσει τῆς Α.Θ.Μ. τοῦ Πάπα καὶ Πατριάρχου Ἀλεξανδρείας καὶ πάσης Ἀφρικῆς κ.κ. Θεοδώρου Β΄ καὶ μετ’ αἰσθήματος εὐθύνης πρὸς τὸ ποίμνιόν της καὶ τὴν μακραίωνην ἱστορικὴν αὐτῆς Ἀποστολικὴν πορείαν, ἡ Ἱεραρχία τοῦ Παλαιφάτου καὶ Πρεσβυγενοῦς Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας, κατόπιν συνεδριάσεως αὐτῆς, ἐξετασαμένης πολλαπλῶς καὶ πολυτρόπως τὰς κανονικὰς παραμέτρους τῆς ἀντικανονικῆς καὶ ἀντιεκκλησιαστικῆς εἰσπηδήσεως τοῦ Πατριαρχείου τῆς Ρωσσίας πρὸς δημιουργίαν καινοφανῶν «ἐκκλησιαστικῶν μορφωμάτων ἐν Ἀφρικῇ», ἀνακοινώνει τὰ ἑξῆς:

Ἤδη τὰ δύο τελευταῖα ἔτη, ἐκ τοῦ γεγονότος τῆς ἀναγνωρίσεως ἐκ μέρους τοῦ Μακαριωτάτου Πάπα καὶ Πατριάρχου Ἀλεξανδρείας καὶ πάσης Ἀφρικῆς κ.κ. Θεοδώρου Β’, τοῦ Αὐτοκεφάλου τῆς Ὀρθοδόξου Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας, ἐδέχθημεν αἰφνιδιαστικῶς τὴν ἀντικανονικὴν καὶ ἀήθη εἰσβολὴν καὶ εἰσπήδησιν τῆς Ρωσσικῆς Ἐκκλησίας διὰ μεθόδων ἀπαδουσῶν τῇ ἐκκλησιαστικῇ πράξει καὶ παραδόσει, ἥν ἐσεβάσθησαν πάντες οἱ ἀοίδιμοι προκάτοχοι τοῦ Πατριάρχου Ρωσσίας κ. Κυρίλλου, πρὸς ἐξαγορὰν ἰθαγενῶν Κληρικῶν τοῦ Πατριαρχείου ἡμῶν, ὡς ἄμεσον ἐπιβολὴν ἀντιποίνων καὶ κατ’ ἐπέκτασιν ἐκβιασμοῦ ἤ ἐκδικήσεως ἡμῶν.

Ἤδη, μετὰ ἀπὸ τῆς 29ης Δεκεμβρίου 2021 ἐξαγγελίας τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, ἔχομεν πλέον τὰς ἐπισήμους ἀποφάσεις καὶ ἐξ αὐτῶν δηλώσεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσσίας καὶ συνεντεύξεις στελεχῶν αὐτῆς, περί ὅλως ἀντικανονικῆς ἱδρύσεως «Ἐξαρχίας», βάσει ἐσωτερικῶν αὐτῆς «καταστατικῶν» καὶ οὐχὶ κανονικῶν διατάξεων, ἐντός τῶν ὁρίων τοῦ Πατριαρχείου ἡμῶν, ἀποτελουμένης ὑπό κληρικῶν αὐτοαπομακρυνθέντων, εἴτε ἐν ἐπιτιμίοις διατελούντων καὶ λοιπῶν ἀγνώστου προελεύσεως αὐτοχαρακτηριζομένων μὲν ὡς Ὀρθοδόξων, ἀλλ’ οὐδέποτε ἀνηκόντων εἰς τὸ Πατριαρχεῖον Ἀλεξανδρείας.

Διὰ τῶν ἐνεργειῶν αὐτῶν διαπιστοῦται προσπάθεια ἀλλοιώσεως τῆς Ὀρθοδόξου ἐκκλησιολογίας εἰς πολλάς ἐπιμέρους παραμέτρους αὐτῆς, ἀλλά κυρίως εἰς τὸ ζήτημα τῶν ὁρίων τῆς διοικητικῆς διαρθρώσεως τῶν δομῶν τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, μὲ ἀφετηρίαν κίνητρα μακρὰν τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως. Μετὰ λύπης κατανοοῦμεν ὅτι ταῦτα πάντα προέρχονται ἀπὸ λόγους ἐμπαθεῖς, καὶ μεμολυσμένους ἐκ τοῦ καταδικασθέντος ἐκ τῆς Συνόδου τοῦ 1872 «ἰοῦ τοῦ ἐθνοφυλετισμοῦ».

Δὲν ἀπουσιάζει βεβαίως καὶ ἐξ αὐτῶν τῶν ἀποφάσεων τὸ κοσμικὸν πνεῦμα, παραπέμπον ἀκόμη εἰς παραμέτρους «νεο-αποικιοκρατίας» καὶ διεκδικήσεως παγκοσμίου πρωτοκαθεδρίας, γνωρίμους παλαιόθεν εἰς τὴν ταλαίπωρον τῆς Ἀφρικῆς Ἤπειρον, μὴ συμφωνουσῶν μὲ τὸ θυσιαστικὸν ἐν τῇ διακονίᾳ πνεῦμα τῆς Ὀρθοδόξου ἡμῶν καθαγιασμένης Παραδόσεως.

Ἡ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τοῦ Ἀλεξανδρινοῦ Θρόνου, μετ’ ἐμπόνου ἐκπλήξεως διαμαρτύρεται πρὸς τὸν Πατριάρχην Ρωσσίας καὶ τὴν περὶ αὐτὸν Σύνοδον.

Ἐκπλήξεως μὲν διότι δι’ ἡμᾶς «ἑπομένους τοῖς Ἁγίοις Πατράσιν ἡμῶν», τά ὅρια τῆς κάθε ἀδελφῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας εἶναι σαφῆ, γεωγραφικὰ καὶ χαρτογραφημένα ὑπὸ Οἰκουμενικῶν Συνόδων καὶ ἀξιοσέβαστα.

Διαδηλοῦμεν δὲ ὅτι ἐν τῇ πράξει οὐδέποτε ἐνεπλάκημεν εἰς τὰ ὅρια οἰασδήποτε τοπικῆς ἀδελφῆς Ἐκκλησίας, πολλῷ δὲ μάλλον εἰς τὰ τῆς Ρωσσικῆς Ἐκκλησίας.

Τοῦτο δὲ, ὄχι μόνον διότι ἀλλοιώνεται τοιουτοτρόπως τὸ μήνυμα τῆς εὐαγγελικῆς ἀγάπης, ἀλλὰ καὶ διότι ἀγωνιζόμενοι ἐπὶ αἰῶνας καὶ συμβιοῦντες μετὰ διαφόρων ὁμολογιῶν καὶ Θρησκειῶν ἐν πνεύματι ἀλληλοσεβασμοῦ καὶ κατανοήσεως, δεχόμεθα ἀνάδελφον κτύπημα ὑπὸ τῶν ὁμοδόξων Ρώσσων.

Θεωροῦμεν ὅτι δι’ αὐτῶν τῶν μεθόδων παραβιάζεται βαναύσως ἔτι ἅπαξ ἡ οὐσία τῆς Ὀρθοδόξου ἡμῶν πίστεως καί δὴ εἰς τὸ εὐαίσθητον πεδίον τῆς ἐν Ἀφρικῇ Ἱεραποστολῆς, τὸ ὁποῖον «τρέφεται» ὑφ’ ἡμῶν «ὡς νήπιον διὰ γάλακτος καὶ οὐχὶ διὰ στερεᾶς θεολογικῆς τροφῆς», κατὰ τὴν Παύλειον ἔκφρασιν, ἥτις ἀποτελεῖ δι’ ἡμᾶς γνώμονα καὶ μέτρον, διέπον τὸ Ἀποστολικὸν ἡμῶν ἔργον.

Πρὸς τοῦτο ἀπεφασίσθη ὅπως:

Α) Ἐνημερωθῶσιν τὸ Σεπτὸν Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον καὶ αἱ κατὰ τόπους Ἐκκλησίαι διὰ τῶν Προκαθημένων αὐτῶν, διὰ παραδοθησομένων Πατριαρχικῶν Γραμμάτων, ἅτινα θά περιγράφουν τὴν ἐπιπεσοῦσαν «λοιμικὴν» σύγχυσιν εἰς «τὰ ἐξ ἡμῶν ἐν Χριστῷ γεννηθέντα τέκνα», τούς πιστοὺς Ἀφρικανούς, συνεπείᾳ τῶν ἐμφανῶν καὶ ἀφανῶν δράσεων ἐντεταλμένων προσώπων τῆς Ρωσσικῆς Ἐκκλησίας, καὶ

Β) Ἡ πιστὴ καὶ ἄμεσος ἐφαρμογὴ τῶν προβλεπομένων, παρὰ τῶν Θείων καὶ Ἱερῶν Κανόνων Ἐκκλησιαστικῶν ποινῶν, πρός τούς παραβάτας.
Πηγη: https://www.romfea.gr/epikairotita-xron ... as-afrikis

Το Πατριαρχειο Αλεξανδρείας αποφάσισε ουσιαστικα να διακοψει την κοινωνια με την Ρωσικη Εκκλησια και να σταματησει το μνημοσυνο του Πατριαρχη Μοσχας (αιρωντας ουσιαστικα την αναγνωριση του στο Πατριαρχειο Μοσχας) και κατα δευτερον να ενημερώσει για την δημιουργηθεισα κατάσταση το Πατριαρχειο Κωνσταντινουπολεως και τις υπολοιπες Εκκλησιες.

Σε μια πρωτη αναγνωση φαινεται soft αντιδραση αλλα σε βάθος δεν ειναι ετσι. Το Πατριαρχειο Κωνσταντινουπολεως μπορει να κανει μια δυναμικη κινηση αλλα μονο σε εσχατη αναγκη θα προβει σε αυτη.

Αμα οι Ρωσοι τους πιέσουν πιο πολυ η επιχειρησουν εισπήδηση και στα εδάφη του Πατριαρχειου Κωνσταντινουπολεως υπαρχει η δυνατότητα ο Πάτριάρχης να άρει τον Τομο Αυτοκεφαλίας του 1589 και να κανει την Μόσχα απο Πατριαρχείο απλη Μητρόπολη (οπως ηταν προ του 1589).

Oυτως η αλλως ο τρόπος που αποκτηθηκε η αυτοκεφαλια το 1589 ηταν το λιγοτερο αξιοκατακριτος μιας και ο Πατριάρχης Ιερεμίας Β' πιεστηκε σφοδρα απο τον Τσάρο και τον Μπορις Γκοντουνωφ (του οποιου ουσιαστικα ηταν αιχμαλωτος τοτε) να ανυψωθει η Μητρόπολη Μοσχας σε Πατριαρχειο και ο Μητροπολιτης Ιωβ σε Πατριαρχη. Εν τουτοις βεβαια ο Ιερεμιας ηταν αρκετα εξυπνος για να βαλει στον Τομο της Αυτοκεφαλιας τη φράση πως "Το Πατριαρχειο Μοσχας παντοτε θα σεβεται και θα αναγνωριζει ως Κεφαλη της Ορθοδοξιας το Οικουμενικο Πατριαρχείο".

Και αυτο τον ορο τον παραβιάζουν σφοδρα οι Ρωσοι.
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
dna replication
Δημοσιεύσεις: 30302
Εγγραφή: 16 Απρ 2018, 21:29
Phorum.gr user: dna

Re: Το Πατριαρχείο Μόσχας δημιουργεί Σχίσμα στην Ορθοδοξία με πολιτικές προεκτασεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από dna replication » 08 Απρ 2022, 15:36

Εικόνα
Наше дело правое - победа будет за нами!


Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών