Σελίδα 1 από 1

Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 16:31
από Εκτωρ
Η εκκλησία έχει κάνει άγιους πολλούς εγκληματίες. Ποια είναι η πιο χτυπητή περίπτωση αγιοποίησης λόγω γνωριμιών; Είμαι μεταξύ του Μέγα Κωνσταντίνου, του ζεύγους Ιουστινιανού-Θεοδώρας και του Πατριάρχη Αλεξάνδρειας Κύριλλου.

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 16:35
από zteo
Όλοι.

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 16:51
από Stalker
Για τους μη έλληνες ορθόδοξους λογικά ο Α. Παΐσιος, meme μοναχός με έφεση να προφητεύει για τα ελληνοτουρκικά, ή έτσι λένε κάποιοι, αφού όλα τα alleged λεγόμενά του από δεύτερο χέρι είναι.

Προφητείες που οκ να μην πούμε ότι τις φύτεψε η ρωσική αντικατασκοπεία, αλλά αν τις είχε φυτέψει δεν θα διέφεραν και πολύ.

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 17:05
από έργο_μακέτο
Το 2100 θα είναι ο Αγίος Κωσταντίνος που σκότωσε το μπάτσο.

Ο Πάσαρης.

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 17:13
από Αρίστος
Εκτωρ έγραψε:
16 Ιουν 2022, 16:31
Η εκκλησία έχει κάνει άγιους πολλούς εγκληματίες. Ποια είναι η πιο χτυπητή περίπτωση αγιοποίησης λόγω γνωριμιών; Είμαι μεταξύ του Μέγα Κωνσταντίνου, του ζεύγους Ιουστινιανού-Θεοδώρας και του Πατριάρχη Αλεξάνδρειας Κύριλλου.


Αγιοποιηση θα επρεπε να τους γινει για αλλους λογους (πιχι κοινωνικοπολιτικους), γιατι εθεσαν τα θεμελια μιας υπερχιλιετους αυτοκρατοριας που εδωσε ασφαλεια, αναπτυξη και μορφωση στους κατοικους της.

.

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 17:14
από Крaсная армия
Όλοι.

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 20:25
από taxalata xalasa
Αρίστος έγραψε:
16 Ιουν 2022, 17:13
Εκτωρ έγραψε:
16 Ιουν 2022, 16:31
Η εκκλησία έχει κάνει άγιους πολλούς εγκληματίες. Ποια είναι η πιο χτυπητή περίπτωση αγιοποίησης λόγω γνωριμιών; Είμαι μεταξύ του Μέγα Κωνσταντίνου, του ζεύγους Ιουστινιανού-Θεοδώρας και του Πατριάρχη Αλεξάνδρειας Κύριλλου.


Αγιοποιηση θα επρεπε να τους γινει για αλλους λογους (πιχι κοινωνικοπολιτικους), γιατι εθεσαν τα θεμελια μιας υπερχιλιετους αυτοκρατοριας που εδωσε ασφαλεια, αναπτυξη και μορφωση στους κατοικους της.

.
ας νικαγε ο βρουτος και ο κατσιος τους τρεις επιδοξους δικτατορες και θα τα λεγαμε καλυτερα για αυτοκρατοριες και αγιους αυτοκρατορες και για ολα τα συναφη...

παραλληλο συμπαν εντελως διαφορετικο απο αυτο που ζουμε σημερα....

όπως ειπες, κοινωνικοπολιτικος λογος....

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 20:28
από Μαδουραίος
Όλοι φυσικά.

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 20:41
από zteo
taxalata xalasa έγραψε:
16 Ιουν 2022, 20:25
Αρίστος έγραψε:
16 Ιουν 2022, 17:13
Εκτωρ έγραψε:
16 Ιουν 2022, 16:31
Η εκκλησία έχει κάνει άγιους πολλούς εγκληματίες. Ποια είναι η πιο χτυπητή περίπτωση αγιοποίησης λόγω γνωριμιών; Είμαι μεταξύ του Μέγα Κωνσταντίνου, του ζεύγους Ιουστινιανού-Θεοδώρας και του Πατριάρχη Αλεξάνδρειας Κύριλλου.


Αγιοποιηση θα επρεπε να τους γινει για αλλους λογους (πιχι κοινωνικοπολιτικους), γιατι εθεσαν τα θεμελια μιας υπερχιλιετους αυτοκρατοριας που εδωσε ασφαλεια, αναπτυξη και μορφωση στους κατοικους της.

.
ας νικαγε ο βρουτος και ο κατσιος τους τρεις επιδοξους δικτατορες και θα τα λεγαμε καλυτερα για αυτοκρατοριες και αγιους αυτοκρατορες και για ολα τα συναφη...

παραλληλο συμπαν εντελως διαφορετικο απο αυτο που ζουμε σημερα....

όπως ειπες, κοινωνικοπολιτικος λογος....
Τι θα άλλαζε εάν νικούσε ο Βρούτος?

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 21:53
από taxalata xalasa
zteo έγραψε:
16 Ιουν 2022, 20:41
taxalata xalasa έγραψε:
16 Ιουν 2022, 20:25
Αρίστος έγραψε:
16 Ιουν 2022, 17:13




Αγιοποιηση θα επρεπε να τους γινει για αλλους λογους (πιχι κοινωνικοπολιτικους), γιατι εθεσαν τα θεμελια μιας υπερχιλιετους αυτοκρατοριας που εδωσε ασφαλεια, αναπτυξη και μορφωση στους κατοικους της.

.
ας νικαγε ο βρουτος και ο κατσιος τους τρεις επιδοξους δικτατορες και θα τα λεγαμε καλυτερα για αυτοκρατοριες και αγιους αυτοκρατορες και για ολα τα συναφη...

παραλληλο συμπαν εντελως διαφορετικο απο αυτο που ζουμε σημερα....

όπως ειπες, κοινωνικοπολιτικος λογος....
Τι θα άλλαζε εάν νικούσε ο Βρούτος?
ανοιξε νημα να δουμε τι λενε οι αλλοι...

εγω λεω πως δεν θα υπηρχε ο μηνας αυγουστος μετα τον ιουλιο... :smt005: ...fact...

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 22:42
από Εμπεδοκλής
Άγιος Φανούριος.

Re: Ποιος είναι ο πιο μούφα άγιος της ορθόδοξης εκκλησίας;

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2022, 22:47
από jason0
Μάλλον αυτός

Μέγας Κωνσταντίνος και Αγία Ελένη

Ο Φλάβιος Βαλέριος Κωνσταντίνος, ο Ιλλυριός είναι ο κτίστης της Κωνσταντινούπολης – Νέας Ρώμης.

Οταν θέσπισε ως αργία την Κυριακή την αφιέρωσε στον Ηλιο. Ο πεθερός του Μαξιμιανός, που προσπάθησε να δολοφονήσει τον Κωνσταντίνο ενώ εκείνος κοιμόταν, συνελήφθη και λίγο καιρό αργότερα βρέθηκε απαγχονισμένος στο δωμάτιό του. Ο Κωνσταντίνος υποστήριζε σταθερά ότι ο πεθερός του αυτοκτόνησε, ενώ ο Μαξέντιος, ο γιος του Μαξιμιανού, κατηγορούσε τον Κωνσταντίνο για το θάνατο του πατέρα του. Το γιο του τον σκότωσε επειδή πίστευε ότι έχει σχέση με τη μητριά του Φαύστα την οποία με συμβουλή της επίσης Αγίας Ελένης -μητέρας του- δολοφόνησε πετώντας την σε καυτό νερό στα λουτρά. Υστερα σκότωσε το γαμπρό του Μαξιμίνο και τον αντίπαλό του Λικίνιο που είχε καταφύγει ικέτης στη Θεσσαλονίκη.

Το βασικό επιχείρημα των θεωρητικών της Εκκλησίας, που τον τιμά ως άγιο, είναι πως τα εγκλήματά του τα έκανε ως ειδωλολάτρης. Αλλά είχε δει το περίφημο όραμα που τον οδήγησε στο χριστιανισμό -από διώκτης του στο πλάι του Διοκλητιανού– όταν ανέσυρε το πτώμα του Μαξέντιου από τον Τίβερη, το αποκεφάλισε και το κάρφωσε σε ένα παλούκι για να το περιφέρει στους δρόμους της Ρώμης. Ο Μαξέντιος ήταν ο αδελφός της γυναίκας του Φαύστας.
Το περίφημο διάταγμα των Μεδιολάνων, που προέβλεπε ανεξιθρησκία και σταματούσε τους διωγμούς των χριστιανών, υπογράφηκε το 313 μ.Χ. Ο Λικίνιος -που ήταν γαμπρός του- νικήθηκε το 325 μ.Χ. από τον Κωνσταντίνο και το γιο του Κρίσπο. Χάρη στην κόρη του Κωνσταντία, την οποία είχε παντρέψει δεκαοκτάχρονη ακόμη με τον 45άχρονο αντίπαλό του, αρχικά χάρισε στον Λικίνιο τη ζωή του. Στη συνέχεια διέταξε την εκτέλεσή του. Μαζί με το γαμπρό του εκτέλεσε και τον εντεκάχρονο γιο του Λικινιανό.

Πέθανε το 337 και η Ρωμαϊκή Σύγκλητος τον θεοποίησε, ενώ η Εκκλησία τον ονόμασε άγιο, μέγα και ισαπόστολο. Είχε διώξει χριστιανούς -«αρειανούς»- και είχε συλήσει αρχαίους ναούς κι αγάλματα αφαιρώντας το χρυσάφι κα το ασήμι. Η μνήμη του με τη μητέρα του Αγία Ελένη γιορτάζεται στις 21 Μαΐου. Η Καθολική Εκκλησία δεν τον αναγνωρίζει ως άγιο.

Η μητέρα του Κωνσταντίνου ήταν κόρη ξενοδόχου από το Δράπανο Βιθυνίας. Παντρεύτηκε τον ερωτευμένο μαζί της Ιλλυριό αξιωματικό Κωνστάντιο Χλωρό. Μερικές πηγές την αναφέρουν ως «κοινή γυναίκα» που εργαζόταν σε πανδοχείο.

Μετά το γάμο της ακολούθησε το σύζυγό της στις εκστρατείες και το 274, στη σημερινή Νίσσα της Σερβίας, η Ελένη γέννησε το γιο τους, Κωνσταντίνο. Ο γάμος οδηγήθηκε τελικά σε διαζύγιο και ο Κωνσταντίνος μετά το θάνατο του πατέρα του ανακηρύσσεται από τους στρατιώτες στο Γιορκ της Μεγάλης Βρετανίας Καίσαρας. Η μητέρα του ανακηρύσσεται Αυγούστα.

Οι αλλεπάλληλοι φόνοι -γιου, εγγονού, γαμπρού, νύφης- έγιναν με τη συμμετοχή της, αλλά εκείνη έγινε χριστιανή μετά τα εξήντα κι ασχολήθηκε με τη φιλανθρωπία χτίζοντας πτωχοκομεία, νοσοκομεία, ορφανοτροφεία. Το ταξίδι της στην Παλαιστίνη, οι ανασκαφές εκεί και οι πολλές εκκλησίες που έχει χτίσει στην Κύπρο, την Πάρο και τα Ιεροσόλυμα μαζί με την ανεύρεση του Τίμιου Ξύλου την έχουν μυθοποιήσει ως ισαπόστολο και αγία.

Οι ιστορικοί διατηρούν επιφυλάξεις για την ανεύρεση του Τίμιου Σταυρού. Ο Ευσέβιος δεν αναφέρει την ανακάλυψη και ο άγιος Κύριλλος, πατριάρχης Ιεροσολύμων, περιγράφει ότι ο Τίμιος Σταυρός βρίσκεται στα Ιεροσόλυμα το 351 μ.Χ., ενώ η Αγία Ελένη πέθανε το 331 μ.Χ. και δεν αναφέρει ποιος τον βρήκε.



Η Εκατονταπυλιανή χτίστηκε αργότερα από τον Ιουστινιανό, αν και υπήρχε εκεί ένα εκκλησάκι από την Αγία Ελένη. Η κυπριακή θρησκευτική παράδοση θέλει την Ελένη να παγιδεύει σε λάκκο σαράντα διαβόλους και να χτίζει η ίδια εκκλησία στο όνομά της. Μια άλλη εκκλησία στη μονή Τιμίου Σταυρού υπήρχε ήδη όταν έφτασε στην Κύπρο η Ελένη, αλλά αποδίδεται σ’ αυτήν επειδή άφησε ένα κομμάτι από το ιερό σχοινί με το οποίο είχαν δέσει τον Χριστό πάνω στο Σταυρό.



Οι δολοφονίες του εγγονού της του Κρίσπου, της νύφης της Φαύστας ξεχάστηκαν. Μερικοί λένε πως η μία από αυτές, της Φαύστας, έγινε κατ’ εντολήν της ενώ άλλοι εξετάζουν αν ήταν τότε στη Ρώμη ή όχι. Τα κίνητρά της και η προσχώρηση του γιου της στο χριστιανισμό δεν θεωρούνται από όλους ευγενή και αθώα. Η νέα θρησκεία εξελίσσεται σε μια θρησκευτική βιομηχανία, στην οποία η Αγία Ελένη διαπρέπει ως χορηγός και όχι για την αρετή της.
Η Καθολική Εκκλησία δεν δέχεται τον δολοφόνο αυτοκράτορα ως άγιο, αλλά η Ελένη γιορτάζεται ως αγία στις 18 Αυγούστου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία την τιμά μαζί με το γιο της στις 21 Μαΐου.