hellegennes έγραψε: ↑04 Ιούλ 2022, 12:59
Leporello έγραψε: ↑04 Ιούλ 2022, 07:51
Είναι πάντως παγκόσμια η επιθυμία οι ήρωες ενός μύθου να συνδέονται με εκείνους άλλου μύθου. Θυμάσαι στο παλιό το θέμα γιά την ηλικία του Αχιλλέα και τής ωραίας Ελένης;
Ναι, το θυμάμαι. Είχες κάνει μια πολύ ωραία επισκόπηση των μύθων που έδειχναν ότι η ωραία Ελένη θα έπρεπε να είναι GILF. Βέβαια η αρχαία μυθολογία δεν καμώθηκε ποτέ ότι είναι θεόσταλτη και ιερή.
Οσο ο μύθος του Τρωϊκού πολέμου ήταν stand alone, μιά χαρά θα μπορούσαν η ωραία Ελένη, ο Αχιλλέας και ο Εκτωρας να είναι πάνω-κάτω ίδιας ηλικίας και εν πάσει περιπτώσει στην ακμή τους. Ομως καθώς ο τρωϊκός μύθος έγινε δημοφιλής, διάφορες πόλεις ήθελαν να βάλουν κι'αυτές διάφορους δικούς τους ήρωες να μετέχουν, ή εν πάσει περιπτώσει να έχουν κάποια σχέση με αυτόν. Ετσι, πώς θα μπορούσε η ωραία Ελένη να είναι δίδυμη (ή μάλλον τετράδυμη) αδελφή με τους Διόσκουρους, οι οποίοι μετείχαν στην Αργοναυτική εκστρατεία, μαζί με τους πατεράδες των ηρώων του Τρωϊκού πολέμου και ταυτόχρονα την εποχή του Τρωϊκού πολέμου να είναι η πιό όμορφη γυναίκα του κόσμου; Οι οποίοι μάλιστα Διόσκουροι την εποχή του Τρωϊκού πολέμου έχουν ήδη πεθάνει; (Μα ο ένας δεν ήταν αθάνατος; )
Ετσι και στην Βίβλο, η ιστορία τού Κάϊν και τού Αβελ δείχνει την σύγκρουση μονίμως εγκατεστημένων γεωργών με νομάδες κτηνοτρόφους. Το μοτίβο επαναλαμβάνεται με τον Ησαύ και τον Ιακώβ. Και πάλι ο Ισαάκ προτιμά τον κυνηγό, αλλά τελικά επικρατεί με πονηριά ο Ιακώβ. Εδώ δεν υπάρχει πρόβλημα ο Ιακώβ να καταφύγει στην Μεσοποταμία, να παντρευθεί τις ξαδέλφες του κ.λ.π. γιατί εμφανίζεται σαν ήρωας του Ισραήλ. Ομως τον Κάϊν ήθελαν να τον δείξουν πολύ αρχαίο και να αφορά όλους τους ανθρώπους. Τότε και μόνο τότε λοιπόν εμφανίζονται οι αντιφάσεις.