Λάθος συλλογισμός.
Αν σου δώσω μπουνιά και εσύ μου ανταποδώσεις έχεις δίκιο αλλά μόνο με την προϋπόθεση ότι εγώ το ξεκίνησα
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Λάθος συλλογισμός.
οι σχέσεις των εκκλησίων δεν είναι διαπροσωπικές σχέσεις
Όπως είπα και σε προηγούμενο μήνυμα δεν είναι καν το Φανάρι που ξεκίνησε αλλά οι Έλληνες γενικά έχουμε την τάση τις παρατυπίες των Ρώσων να τις κάνουμε αβαβά. Ακόμα δεν έδωσε απάντηση το Πατριαρχείο Μόσχας με ποια κανονική διαδικασία περιήλθε το Κίεβο στη δικαιοδοσία του.Βινόσαυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 12:12οι σχέσεις των εκκλησίων δεν είναι διαπροσωπικές σχέσεις
Αλλά τέλος πάντων αυτό είναι το ισχυρότερο επιχείρημα για το δίκαιο του ρώσσικου πατριαρχείου;
Ότι ξεκίνησε το φανάρι; Για την ουσία του ζητήμαος που τίθεται; τιποτα;
Όπως επίσης είπα σε προηγούμενο μήνυμα σχεδόν κανένα αυτοκέφαλο δε δώθηκε "αναίμακτα". Ούτε καν της ελλαδικής Εκκλησίας. Τώρα από κει και πέρα ο Πατριάρχης αν θέλει να το παίξει λίγο πονηρά, θα πρέπει να έρθει σε συνεννόηση με τον Ιεροσολύμων να αποσυρθεί απ' το Κατάρ (δε νομίζω οι Αγιοταφίτες να 'χουν τόση ανάγκη μια ενορία 50 ατόμων, αν είναι και τόσοι...), ρίχνοντας γέφυρες στον Αντιοχείας που τα τελευταία χρόνια είναι φιλορώσος (και που στο Κατάρ μάλλον έχει και δίκιο). Αν τον πάρει κι εκείνον με το μέρος του (που με το μέρος του είναι και η απόλυτη ουδετερότητα) θα έχει όλα τα πρεσβυγενή, και τις ελληνόφωνες, και ο Ρώσος θα μείνει μόνος του με κάτι Πολωνίες και κάτι Τσεχίες. Βέβαια στα λόγια όλα εύκολα είναι. Λυπηρό φυσικά ότι μέσα στο σώμα της Εκκλησίας μιλάμε με όρους γεωπολιτικής και διπλωματίας...Βινόσαυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 11:21Μπορεί ολόκληρος ο κόσμος να συζητά τις τελευταίες ώρες για την διακοπή Κοινωνίας μεταξύ Μόσχας και Κωνσταντινούπολης, όμως αυτές οι δυο Εκκλησίες δεν είναι οι μόνες που δεν μοιράζονται το Κοινό Ποτήριο.
Ύστερα από την σημερινή εξέλιξη, συνολικά τέσσερις από τις 14 Ορθόδοξες Εκκλησίες του κόσμου βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε διακοπή Κοινωνίας μεταξύ τους. Μάλιστα οι τρεις από τις τέσσερις Εκκλησίες που έχουν εμπλακεί σε περιπέτειες Ακοινωνησίας είναι Πρεσβυγενείς!
Κοινό και των δυο περιπτώσεων είναι οι εδαφικές διαφωνίες.
Συγκεκριμένα. Το Πατριαρχείο Αντιοχείας έχει διακόψει την Κοινωνία με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Αιτία, η κοινή διεκδίκηση της περιοχής του Κατάρ. Τόσο η Αντιόχεια όσο και τα Ιεροσόλυμα θεωρούν πως η περιοχή είναι δική τους.
Την ίδια στιγμή Κωνσταντινούπολη και Μόσχα έχουν μπει σε αντίστοιχη περιδίνηση αφού τα δυο Πατριαρχεία θεωρούν επίσης πως η εκκλησιαστική δικαιοδοσία επί της Ουκρανίας είναι δική τους.
Μένει τωρα να φανεί εαν κάποιες από τις μη εμπλεκόμενες με τις συγκρούσεις Εκκλησίες, αποφασίσουν να ταχθούν ανοιχτά υπέρ κάποιας από τις αντιμαχόμενες πλευρές.
https://orthodoxia.info/news/%CE%B3%CE% ... %BD%CF%89/
Δε μπαίνει το ζήτημα από το τι λέει το ρωσικό. Το ζήτημα μπαίνει ως εξής: Δυο εκκλησίες έχουν ας πούμε διαφορές (εν τω μεταξύ στην Ουκρανία κάνουν σουλάτσο οι ουνίτες). Το "Οικουμενικό" όφειλε να δρα πυροσβεστικά. Αντί αυτών έκανε επιθετική κίνηση.Βινόσαυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 12:12Αλλά τέλος πάντων αυτό είναι το ισχυρότερο επιχείρημα για το δίκαιο του ρώσσικου πατριαρχείου;
Ότι ξεκίνησε το φανάρι; Για την ουσία του ζητήμαος που τίθεται; τιποτα;
Αν το δούμε από την αντίθετη ανάγνωση, μία χώρα δικιά της είχε η Ρωσία στη Μέση Ανατολή. Τη Συρία. Και δεν μπόρεσε να την προστατεύσει από κατσαπλιάδες με ντάτσουν. Ναι χρηματοδοτούνταν από δω από κει αλλά στην τελική κατσαπλιάδες με ντάτσουν ήταν και οι άλλοι ήταν στρατιωτικοί με σουκόι. Και για να την κρατήσουν σχεδόν ολόκληρη, σκοτώθηκαν πόσοι, και άλλοι πόσοι προσφυγέψανε. Τους υποχρέωσαν τους ανθρώπους, να τους πούνε κι ευχαριστώ! Αυτά προς γνώση και συμμόρφωση κάποιων δικών μας που περιμένουν από την Αρκούδα να μας σώσει.Υδράργυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:02Τους ορθόδοξους στη Συρία ποιός τους προστατεύει; Η Μόσχα ή το πατριαρχείο της Ισταμπούλ;
Ομοίως και στην Ουκρανία. Θα τους προστατεύσει ο σαλπιγκτής του Τούρκικου στρατού;
Αφού δεν τους υποχρέωσαν ας απευθυνθούν στον τουρκόσπορο να τους προστατεύσει.Panos07 έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:28Αν το δούμε από την αντίθετη ανάγνωση, μία χώρα δικιά της είχε η Ρωσία στη Μέση Ανατολή. Τη Συρία. Και δεν μπόρεσε να την προστατεύσει από κατσαπλιάδες με ντάτσουν. Ναι χρηματοδοτούνταν από δω από κει αλλά στην τελική κατσαπλιάδες με ντάτσουν ήταν και οι άλλοι ήταν στρατιωτικοί με σουκόι. Και για να την κρατήσουν σχεδόν ολόκληρη, σκοτώθηκαν πόσοι, και άλλοι πόσοι προσφυγέψανε. Τους υποχρέωσαν τους ανθρώπους, να τους πούνε κι ευχαριστώ! Αυτά προς γνώση και συμμόρφωση κάποιων δικών μας που περιμένουν από την Αρκούδα να μας σώσει.Υδράργυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:02Τους ορθόδοξους στη Συρία ποιός τους προστατεύει; Η Μόσχα ή το πατριαρχείο της Ισταμπούλ;
Ομοίως και στην Ουκρανία. Θα τους προστατεύσει ο σαλπιγκτής του Τούρκικου στρατού;
Στη Ουκρανία δε χρειάζονται προστασία οι Ορθόδοξοι. Αφού όλοι Ορθόδοξοι είναι (σχεδόν). Εκεί η βία που υπήρξε πρόσφατα και ίσως υπάρχει ακόμα είναι μεταξύ φιλοδυτικών και φιλορώσων.
Από πού φαίνεται αυτό;Maspoli έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:32Αφού δεν τους υποχρέωσαν ας απευθυνθούν στον τουρκόσπορο να τους προστατεύσει.Panos07 έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:28Αν το δούμε από την αντίθετη ανάγνωση, μία χώρα δικιά της είχε η Ρωσία στη Μέση Ανατολή. Τη Συρία. Και δεν μπόρεσε να την προστατεύσει από κατσαπλιάδες με ντάτσουν. Ναι χρηματοδοτούνταν από δω από κει αλλά στην τελική κατσαπλιάδες με ντάτσουν ήταν και οι άλλοι ήταν στρατιωτικοί με σουκόι. Και για να την κρατήσουν σχεδόν ολόκληρη, σκοτώθηκαν πόσοι, και άλλοι πόσοι προσφυγέψανε. Τους υποχρέωσαν τους ανθρώπους, να τους πούνε κι ευχαριστώ! Αυτά προς γνώση και συμμόρφωση κάποιων δικών μας που περιμένουν από την Αρκούδα να μας σώσει.Υδράργυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:02Τους ορθόδοξους στη Συρία ποιός τους προστατεύει; Η Μόσχα ή το πατριαρχείο της Ισταμπούλ;
Ομοίως και στην Ουκρανία. Θα τους προστατεύσει ο σαλπιγκτής του Τούρκικου στρατού;
Στη Ουκρανία δε χρειάζονται προστασία οι Ορθόδοξοι. Αφού όλοι Ορθόδοξοι είναι (σχεδόν). Εκεί η βία που υπήρξε πρόσφατα και ίσως υπάρχει ακόμα είναι μεταξύ φιλοδυτικών και φιλορώσων.
Φαίνεται όμως ότι δεν το βλέπουν έτσι αυτοί και νιώθουν υποχρεωμένοι
Δε λέει πουθενά ευχαριστώ για τη χρόνια προστασία... Για την επισκευή/ανακατασκευή ενός μοναστηριού τους ευχαρίστησε. Για την ταμπακιέρα, ουσιαστικά μένει ουδέτερος. Έκανε την ίδια περίπου δήλωση που έκανε κι ο Ιεροσολύμων, κι ο Σερβίας, κι ο Μαυροβουνίου και αρκετοί άλλοι που δεν τους θυμάμαι. Αλλά στο δια ταύτα αυτό που μένει είναι η ουδετερότητα. Κάποιος για να πάρει πραγματικά θέση θα πρέπει αν θέλει να στηρίξει τον Οικουμενικό να αναγνωρίσει τη νέα αυτοκέφαλη Ουκρανική Εκκλησία όταν αυτή διαμορφωθεί ή αν θέλει να στηρίξει τον Μόσχας να διακόψει κοινωνία με τον Οικουμενικό.Maspoli έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:39Patriarch John X of Antioch expressed his support to the Russian Church about the “Ukrainian issue”
https://orthodoxie.com/en/patriarch-joh ... ian-issue/
Δεν τα βαζει με τους κατσαπλιαδες με τα ντατσουν στη συρια. Τα βαζει με τη δυση, το ισραηλ, την τουρκια, τη σαουδικη αραβια κλπ.Panos07 έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:28Αν το δούμε από την αντίθετη ανάγνωση, μία χώρα δικιά της είχε η Ρωσία στη Μέση Ανατολή. Τη Συρία. Και δεν μπόρεσε να την προστατεύσει από κατσαπλιάδες με ντάτσουν. Ναι χρηματοδοτούνταν από δω από κει αλλά στην τελική κατσαπλιάδες με ντάτσουν ήταν και οι άλλοι ήταν στρατιωτικοί με σουκόι. Και για να την κρατήσουν σχεδόν ολόκληρη, σκοτώθηκαν πόσοι, και άλλοι πόσοι προσφυγέψανε. Τους υποχρέωσαν τους ανθρώπους, να τους πούνε κι ευχαριστώ! Αυτά προς γνώση και συμμόρφωση κάποιων δικών μας που περιμένουν από την Αρκούδα να μας σώσει.Υδράργυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:02Τους ορθόδοξους στη Συρία ποιός τους προστατεύει; Η Μόσχα ή το πατριαρχείο της Ισταμπούλ;
Ομοίως και στην Ουκρανία. Θα τους προστατεύσει ο σαλπιγκτής του Τούρκικου στρατού;
Στη Ουκρανία δε χρειάζονται προστασία οι Ορθόδοξοι. Αφού όλοι Ορθόδοξοι είναι (σχεδόν). Εκεί η βία που υπήρξε πρόσφατα και ίσως υπάρχει ακόμα είναι μεταξύ φιλοδυτικών και φιλορώσων.
Η κύρια γραμμή κρούσης κατσαπλιάδες ήταν. Γενικά όμως συμφωνώ με το συλλογισμό σου, δεν αντιλέγω. Το καθαρά ψυχρό αποτέλεσμα ωστόσο είναι ότι μία χώρα είχε η Ρωσία υπό την προστασία της, και δεν κατάφερε να την προστατέψει (μαζί και με το Ιράν).Υδράργυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 15:00Δεν τα βαζει με τους κατσαπλιαδες με τα ντατσουν στη συρια. Τα βαζει με τη δυση, το ισραηλ, την τουρκια, τη σαουδικη αραβια κλπ.Panos07 έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:28Αν το δούμε από την αντίθετη ανάγνωση, μία χώρα δικιά της είχε η Ρωσία στη Μέση Ανατολή. Τη Συρία. Και δεν μπόρεσε να την προστατεύσει από κατσαπλιάδες με ντάτσουν. Ναι χρηματοδοτούνταν από δω από κει αλλά στην τελική κατσαπλιάδες με ντάτσουν ήταν και οι άλλοι ήταν στρατιωτικοί με σουκόι. Και για να την κρατήσουν σχεδόν ολόκληρη, σκοτώθηκαν πόσοι, και άλλοι πόσοι προσφυγέψανε. Τους υποχρέωσαν τους ανθρώπους, να τους πούνε κι ευχαριστώ! Αυτά προς γνώση και συμμόρφωση κάποιων δικών μας που περιμένουν από την Αρκούδα να μας σώσει.Υδράργυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:02Τους ορθόδοξους στη Συρία ποιός τους προστατεύει; Η Μόσχα ή το πατριαρχείο της Ισταμπούλ;
Ομοίως και στην Ουκρανία. Θα τους προστατεύσει ο σαλπιγκτής του Τούρκικου στρατού;
Στη Ουκρανία δε χρειάζονται προστασία οι Ορθόδοξοι. Αφού όλοι Ορθόδοξοι είναι (σχεδόν). Εκεί η βία που υπήρξε πρόσφατα και ίσως υπάρχει ακόμα είναι μεταξύ φιλοδυτικών και φιλορώσων.
Αυτό το τελευταίο ναι sounds like them . Οι Ευαγγελικοί και γενικά οι Προτεστάντες έχω την εντύπωση ότι δείχνουν μια ιδιαίτερη αγάπη στα γκατζετάκια σε σχέση με τους υπόλοιπους...Υδράργυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 15:00Επισης στην ουκρανια υπαρχει η ουνια, δηλαδη ορθοδοξοι επιδκοποι εχουν προσχωρησει στον καθολικισμο διατηροντας παραλληλα την ενδυμασια και αλλα στοιχεια. Το νεο καθεστως του κιεβου ευνοει την ουνια, καθως και την εισδυση σαιεντολογων, ευαγγελικων κλπ. Οι ρωσοι βρισκανε στις τσεπες των νεκρων και αιχμαλωτων ουκρανων γκατζετακια που φορτιζανε με τον ηλιο και παιζανε με ακουστικα προσευχες ευαγγελικων.
από ποιον να τους προστατέψει; Από τον εαυτό τους;Υδράργυρος έγραψε: ↑16 Οκτ 2018, 14:02Ομοίως και στην Ουκρανία. Θα τους προστατεύσει ο σαλπιγκτής του Τούρκικου στρατού;