Ποίος ήταν ο Εωσφόρος στην ελληνική μυθολογία - Λέξεις που αλλοιώθηκαν!
Δημοσιεύτηκε: 19 Απρ 2023, 19:58
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://www.phorum.com.gr/
ωραίος...του το έγραψες σαν σχόλιο στο youtube ;student έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 20:58Άκουσα τα πρώτα 45 δευτερόλεπτα...αναγκαστικά σταμάτησα...
Σωκράτης: ὥς γε ἐγὼ λέγω, ὦ Πῶλε: τὸν μὲν γὰρ καλὸν καὶ ἀγαθὸν ἄνδρα καὶ γυναῖκα εὐδαίμονα εἶναί φημι, τὸν δὲ ἄδικον καὶ πονηρὸν ἄθλιον
Σωκράτης: κατὰ δέ γε τὴν ἐμὴν δόξαν, ὦ Πῶλε, ὁ ἀδικῶν τε καὶ ὁ ἄδικος πάντως μὲν ἄθλιος, ἀθλιώτερος μέντοι ἐὰν μὴ διδῷ δίκην μηδὲ τυγχάνῃ τιμωρίας ἀδικῶν, ἧττον δὲ ἄθλιος ἐὰν διδῷ δίκην καὶ τυγχάνῃ δίκης ὑπὸ θεῶν τε καὶ ἀνθρώπων
...ὁ τῶν κιναίδων βίος, οὗτος οὐ δεινὸς καὶ αἰσχρὸς καὶ ἄθλιος;
«Άθλιος παρ΄ αθλίου, δι΄ αθλίου προς άθλιον»
Μπα, ποιο το νόημα. Θα χανόταν μέσα στους ύμνους αποθέωσης των λατρευτών τέτοιου "άθλιου" δασκάλου...tanipteros έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 22:49ωραίος...του το έγραψες σαν σχόλιο στο youtube ;student έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 20:58Άκουσα τα πρώτα 45 δευτερόλεπτα...αναγκαστικά σταμάτησα...
Σωκράτης: ὥς γε ἐγὼ λέγω, ὦ Πῶλε: τὸν μὲν γὰρ καλὸν καὶ ἀγαθὸν ἄνδρα καὶ γυναῖκα εὐδαίμονα εἶναί φημι, τὸν δὲ ἄδικον καὶ πονηρὸν ἄθλιον
Σωκράτης: κατὰ δέ γε τὴν ἐμὴν δόξαν, ὦ Πῶλε, ὁ ἀδικῶν τε καὶ ὁ ἄδικος πάντως μὲν ἄθλιος, ἀθλιώτερος μέντοι ἐὰν μὴ διδῷ δίκην μηδὲ τυγχάνῃ τιμωρίας ἀδικῶν, ἧττον δὲ ἄθλιος ἐὰν διδῷ δίκην καὶ τυγχάνῃ δίκης ὑπὸ θεῶν τε καὶ ἀνθρώπων
...ὁ τῶν κιναίδων βίος, οὗτος οὐ δεινὸς καὶ αἰσχρὸς καὶ ἄθλιος;
«Άθλιος παρ΄ αθλίου, δι΄ αθλίου προς άθλιον»
βασικά δεν έχει άδικο για την ρίζα της λέξεως το ετυμολογικό λεξικό του Σταύρου Βασδέκη που έχω βγάζει το "άθλιος" από το α+τλάωstudent έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 20:58Άκουσα τα πρώτα 45 δευτερόλεπτα...αναγκαστικά σταμάτησα...
Σωκράτης: ὥς γε ἐγὼ λέγω, ὦ Πῶλε: τὸν μὲν γὰρ καλὸν καὶ ἀγαθὸν ἄνδρα καὶ γυναῖκα εὐδαίμονα εἶναί φημι, τὸν δὲ ἄδικον καὶ πονηρὸν ἄθλιον
Σωκράτης: κατὰ δέ γε τὴν ἐμὴν δόξαν, ὦ Πῶλε, ὁ ἀδικῶν τε καὶ ὁ ἄδικος πάντως μὲν ἄθλιος, ἀθλιώτερος μέντοι ἐὰν μὴ διδῷ δίκην μηδὲ τυγχάνῃ τιμωρίας ἀδικῶν, ἧττον δὲ ἄθλιος ἐὰν διδῷ δίκην καὶ τυγχάνῃ δίκης ὑπὸ θεῶν τε καὶ ἀνθρώπων
...ὁ τῶν κιναίδων βίος, οὗτος οὐ δεινὸς καὶ αἰσχρὸς καὶ ἄθλιος;
«Άθλιος παρ΄ αθλίου, δι΄ αθλίου προς άθλιον»
απορώ γιατί και οι αρχαίοι αυτήν την λέξη την χρησιμοποίησαν αρνητικά όπως και σήμερα ενώ βγαίνει από το α+τλάωstudent έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 22:58Μπα, ποιο το νόημα. Θα χανόταν μέσα στους ύμνους αποθέωσης των λατρευτών τέτοιου "άθλιου" δασκάλου...tanipteros έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 22:49ωραίος...του το έγραψες σαν σχόλιο στο youtube ;student έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 20:58Άκουσα τα πρώτα 45 δευτερόλεπτα...αναγκαστικά σταμάτησα...
Σωκράτης: ὥς γε ἐγὼ λέγω, ὦ Πῶλε: τὸν μὲν γὰρ καλὸν καὶ ἀγαθὸν ἄνδρα καὶ γυναῖκα εὐδαίμονα εἶναί φημι, τὸν δὲ ἄδικον καὶ πονηρὸν ἄθλιον
Σωκράτης: κατὰ δέ γε τὴν ἐμὴν δόξαν, ὦ Πῶλε, ὁ ἀδικῶν τε καὶ ὁ ἄδικος πάντως μὲν ἄθλιος, ἀθλιώτερος μέντοι ἐὰν μὴ διδῷ δίκην μηδὲ τυγχάνῃ τιμωρίας ἀδικῶν, ἧττον δὲ ἄθλιος ἐὰν διδῷ δίκην καὶ τυγχάνῃ δίκης ὑπὸ θεῶν τε καὶ ἀνθρώπων
...ὁ τῶν κιναίδων βίος, οὗτος οὐ δεινὸς καὶ αἰσχρὸς καὶ ἄθλιος;
«Άθλιος παρ΄ αθλίου, δι΄ αθλίου προς άθλιον»
Και τα 45" που ξόδεψα να ακούσω πολλά ήταν.
ΥΓ. Με εσένα απόρησα πάντως που τον έβαλες παραπομπή για να μας διαφωτίσει περί του...οτιδήποτε.
http://el.wiktionary.org/wiki/, διαβάζουμε:student έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 22:58Μπα, ποιο το νόημα. Θα χανόταν μέσα στους ύμνους αποθέωσης των λατρευτών τέτοιου "άθλιου" δασκάλου...tanipteros έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 22:49ωραίος...του το έγραψες σαν σχόλιο στο youtube ;student έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 20:58Άκουσα τα πρώτα 45 δευτερόλεπτα...αναγκαστικά σταμάτησα...
Σωκράτης: ὥς γε ἐγὼ λέγω, ὦ Πῶλε: τὸν μὲν γὰρ καλὸν καὶ ἀγαθὸν ἄνδρα καὶ γυναῖκα εὐδαίμονα εἶναί φημι, τὸν δὲ ἄδικον καὶ πονηρὸν ἄθλιον
Σωκράτης: κατὰ δέ γε τὴν ἐμὴν δόξαν, ὦ Πῶλε, ὁ ἀδικῶν τε καὶ ὁ ἄδικος πάντως μὲν ἄθλιος, ἀθλιώτερος μέντοι ἐὰν μὴ διδῷ δίκην μηδὲ τυγχάνῃ τιμωρίας ἀδικῶν, ἧττον δὲ ἄθλιος ἐὰν διδῷ δίκην καὶ τυγχάνῃ δίκης ὑπὸ θεῶν τε καὶ ἀνθρώπων
...ὁ τῶν κιναίδων βίος, οὗτος οὐ δεινὸς καὶ αἰσχρὸς καὶ ἄθλιος;
«Άθλιος παρ΄ αθλίου, δι΄ αθλίου προς άθλιον»
Και τα 45" που ξόδεψα να ακούσω πολλά ήταν.
ΥΓ. Με εσένα απόρησα πάντως που τον έβαλες παραπομπή για να μας διαφωτίσει περί του...οτιδήποτε.
Ναι βρε συ, από τους χριστιανούς... λόγω ολυμπιακών αγώνων...tanipteros έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 23:07
φίλε δίκιο έχει ο καλός μας Δαμναμενεύς απλά στα χρόνια η λέξη άλλαξε χρήση
στο αρχαίο κείμενο μπορεί να αποδίδεται ως ο ταλαίπωρος ο δυστυχής ο αξιολύπητος... αλλά σαφώς ο Χριστιανισμός έπαιξε τον ρόλο τουstudent έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 23:19Ναι βρε συ, από τους χριστιανούς... λόγω ολυμπιακών αγώνων...tanipteros έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 23:07
φίλε δίκιο έχει ο καλός μας Δαμναμενεύς απλά στα χρόνια η λέξη άλλαξε χρήση
Από το α-τλάω, βγαίνει ο Άτλαντας.tanipteros έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 23:03απορώ γιατί και οι αρχαίοι αυτήν την λέξη την χρησιμοποίησαν αρνητικά όπως και σήμερα ενώ βγαίνει από το α+τλάω
για μένα ελύθει το μυστήριο....ΓΑΛΗ έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 23:35Από το α-τλάω, βγαίνει ο Άτλαντας.tanipteros έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 23:03απορώ γιατί και οι αρχαίοι αυτήν την λέξη την χρησιμοποίησαν αρνητικά όπως και σήμερα ενώ βγαίνει από το α+τλάω
Ο Αέθλιος, που ήταν όντως προστάτης αγώνων ήταν επίσης μυθικό πρόσωπο.
Και υπάρχουν και σήμερα γυμναστήρια με το όνομα του.