ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Δημοσιεύτηκε: 01 Φεβ 2024, 21:02
Το αρχαιότερο αναγνώσιμο κείμενο είναι μια επιγραφή πάνω σε ξύλινη ταμπελίτσα και, όπως αναφέρεται στο κείμενο, χρονολογείται στην βασιλεία του φαραώ Aha.
Ως αρχαιότερο κείμενο θεωρείται το κείμενο μιας πέτρινης πλάκας γνωστής ως Kish limestone tablet που χρονολογείται μεταξύ 3500 και 3200 π.χ.ε. γραμμένο στην πρώιμη σφηνοειδή γραφή, αλλά δεν είναι αναγνώσιμο και πιθανόν να μην είναι καν κείμενο.
Μια πιο ρεαλιστική χρονολόγηση για την ξύλινη ταμπελίτσα είναι 3050 π.χ.ε. Το κείμενο της είναι ουσιαστικά μια διεύθυνση διότι γράφει: «Επί της βασιλείας του φαραώ Aha. Δικαστής Άνουβις στην αίθουσα Μεσκέτ της ενδυμασίας του δικαστή. Διοικητής της Περίφραξης του Ώρου». Η χρήση της ήταν είτε σαν ταχυδρομική διεύθυνση για είδη που θα στέλνονταν προς τον δικαστή (ουσιαστικά, κριτή) Άνουβη, είτε για να σημανθούν τα συγκεκριμένα είδη ως ανήκοντα στον δικαστή Άνουβη, διοικητή της Περίφραξης του Ώρου.
Το θέμα εδώ είναι ότι τόσο ο Άνουβις όσο και ο Ώρος, είναι θεοί του Αιγυπτιακού πανθέου αλλά εδώ παρουσιάζονται ως κανονικοί άνθρωποι στις ιδιότητες που έχουν και ως θεοί. Η δε φράση «Περίφραξη του Ώρου» αποτελεί το όνομα της θεάς Αθώρ.
Η ταμπελίτσα αυτή περιπαίζει τόσο τους θεολόγους όσο και τους αιγυπτιολόγους.
Ως αρχαιότερο κείμενο θεωρείται το κείμενο μιας πέτρινης πλάκας γνωστής ως Kish limestone tablet που χρονολογείται μεταξύ 3500 και 3200 π.χ.ε. γραμμένο στην πρώιμη σφηνοειδή γραφή, αλλά δεν είναι αναγνώσιμο και πιθανόν να μην είναι καν κείμενο.
Μια πιο ρεαλιστική χρονολόγηση για την ξύλινη ταμπελίτσα είναι 3050 π.χ.ε. Το κείμενο της είναι ουσιαστικά μια διεύθυνση διότι γράφει: «Επί της βασιλείας του φαραώ Aha. Δικαστής Άνουβις στην αίθουσα Μεσκέτ της ενδυμασίας του δικαστή. Διοικητής της Περίφραξης του Ώρου». Η χρήση της ήταν είτε σαν ταχυδρομική διεύθυνση για είδη που θα στέλνονταν προς τον δικαστή (ουσιαστικά, κριτή) Άνουβη, είτε για να σημανθούν τα συγκεκριμένα είδη ως ανήκοντα στον δικαστή Άνουβη, διοικητή της Περίφραξης του Ώρου.
Το θέμα εδώ είναι ότι τόσο ο Άνουβις όσο και ο Ώρος, είναι θεοί του Αιγυπτιακού πανθέου αλλά εδώ παρουσιάζονται ως κανονικοί άνθρωποι στις ιδιότητες που έχουν και ως θεοί. Η δε φράση «Περίφραξη του Ώρου» αποτελεί το όνομα της θεάς Αθώρ.
Η ταμπελίτσα αυτή περιπαίζει τόσο τους θεολόγους όσο και τους αιγυπτιολόγους.