Αι γενναιε πασε
Δημοσιεύτηκε: 03 Μάιος 2024, 22:37
Ξερουμε ποιος το συνεθεσε?
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://www.phorum.com.gr/
Ειναι αγνωστος ο συνθέτης του Επιταφιου Θρηνου.
Διόρθωσέ το. Είναι τουλάχιστον τραγικό.
πολυ ενδιαφεροντα,ευχαριστουμεGeorge_V έγραψε: ↑03 Μάιος 2024, 22:56Ειναι αγνωστος ο συνθέτης του Επιταφιου Θρηνου.
Κατα καιρους εχουν προταθει διαφορες θεωριες που τον αποδιδουν στον Θεοδωρο Στουδιτη, στον Πατριαρχη Αθανάσιο Α', στον Μητροπολιτη Ροδου Νειλο και στον Αρχιμανδριτη Ιγνατιο.
Εν τουτοις δεν υπαρχουν αρκετα στοιχεια για να αποδοθει σε κανεναν απο αυτους.
Αυτο που ξερουμε ομως πιο σιγουρα πλεον ειναι μαλλον προκειται για ποιημα της Παλαιολογειας περιοδου καθως οι πρωτες σαφεις αναφορες για την λειτουργικη χρηση του βρισκονται μετα την Αλωση του 1204
Και αυτο φαινεται και απο την Εκθεση Βασιλειου Ταξεως του Κωνσταντινου Ζ' και το Κλητορολογιο του Φιλοθεου οπου η Μ. Παρασκευη/Μ. Σαββατο εχουν αρκετα πιο υποτονικο/πενθιμο χαρακτηρα χωρις πολλες φιοριτουρες και δρωμενα τον 10ο αιωνα (αρα αποκλειεται ο Στουδιτης σαν συνθετης καθως ο Επιταφιος Θρηνος αποτελει το pinnacle της ημερας και σιγουρα θα ειχε καταγραφει αν τον ειχε συνθεσει αυτος).
Η Μ. Παρασκευη με τον Επιτάφιο Θρηνο, τον Επιτάφιο και την περιφορα του εμφανιζεται καπου επι Αυτοκρατοριας Νικαιας περιπου και μετα γινεται νορμα στην Κωνσταντινουπολη αρχικα και τον 14ο αιωνα γινεται παράδοση παντου.
Στρακαστρουκας έγραψε: ↑03 Μάιος 2024, 23:20Το διορθωσα
Δεν πιάσατε το πόιντ.
μήπως παρατήρησες κάποια αλλαγή χτές; Γιατί ο εδώ άλλαξε τους στίχους στο "Άναρχε Θεέ..."George_V έγραψε: ↑03 Μάιος 2024, 22:56Ειναι αγνωστος ο συνθέτης του Επιταφιου Θρηνου.SpoilerShowΚατα καιρους εχουν προταθει διαφορες θεωριες που τον αποδιδουν στον Θεοδωρο Στουδιτη, στον Πατριαρχη Αθανάσιο Α', στον Μητροπολιτη Ροδου Νειλο και στον Αρχιμανδριτη Ιγνατιο.
Εν τουτοις δεν υπαρχουν αρκετα στοιχεια για να αποδοθει σε κανεναν απο αυτους.
Αυτο που ξερουμε ομως πιο σιγουρα πλεον ειναι μαλλον προκειται για ποιημα της Παλαιολογειας περιοδου καθως οι πρωτες σαφεις αναφορες για την λειτουργικη χρηση του βρισκονται μετα την Αλωση του 1204
Και αυτο φαινεται και απο την Εκθεση Βασιλειου Ταξεως του Κωνσταντινου Ζ' και το Κλητορολογιο του Φιλοθεου οπου η Μ. Παρασκευη/Μ. Σαββατο εχουν αρκετα πιο υποτονικο/πενθιμο χαρακτηρα χωρις πολλες φιοριτουρες και δρωμενα τον 10ο αιωνα (αρα αποκλειεται ο Στουδιτης σαν συνθετης καθως ο Επιταφιος Θρηνος αποτελει το pinnacle της ημερας και σιγουρα θα ειχε καταγραφει αν τον ειχε συνθεσει αυτος).
Η Μ. Παρασκευη με τον Επιτάφιο Θρηνο, τον Επιτάφιο και την περιφορα του εμφανιζεται καπου επι Αυτοκρατοριας Νικαιας περιπου και μετα γινεται νορμα στην Κωνσταντινουπολη αρχικα και τον 14ο αιωνα γινεται παράδοση παντου.
Δεν καταλαβα κατι περαν απο τις συνηθεις περικοπες.Orion22 έγραψε: ↑04 Μάιος 2024, 15:21μήπως παρατήρησες κάποια αλλαγή χτές; Γιατί ο εδώ άλλαξε τους στίχους στο "Άναρχε Θεέ..."George_V έγραψε: ↑03 Μάιος 2024, 22:56Ειναι αγνωστος ο συνθέτης του Επιταφιου Θρηνου.SpoilerShowΚατα καιρους εχουν προταθει διαφορες θεωριες που τον αποδιδουν στον Θεοδωρο Στουδιτη, στον Πατριαρχη Αθανάσιο Α', στον Μητροπολιτη Ροδου Νειλο και στον Αρχιμανδριτη Ιγνατιο.
Εν τουτοις δεν υπαρχουν αρκετα στοιχεια για να αποδοθει σε κανεναν απο αυτους.
Αυτο που ξερουμε ομως πιο σιγουρα πλεον ειναι μαλλον προκειται για ποιημα της Παλαιολογειας περιοδου καθως οι πρωτες σαφεις αναφορες για την λειτουργικη χρηση του βρισκονται μετα την Αλωση του 1204
Και αυτο φαινεται και απο την Εκθεση Βασιλειου Ταξεως του Κωνσταντινου Ζ' και το Κλητορολογιο του Φιλοθεου οπου η Μ. Παρασκευη/Μ. Σαββατο εχουν αρκετα πιο υποτονικο/πενθιμο χαρακτηρα χωρις πολλες φιοριτουρες και δρωμενα τον 10ο αιωνα (αρα αποκλειεται ο Στουδιτης σαν συνθετης καθως ο Επιταφιος Θρηνος αποτελει το pinnacle της ημερας και σιγουρα θα ειχε καταγραφει αν τον ειχε συνθεσει αυτος).
Η Μ. Παρασκευη με τον Επιτάφιο Θρηνο, τον Επιτάφιο και την περιφορα του εμφανιζεται καπου επι Αυτοκρατοριας Νικαιας περιπου και μετα γινεται νορμα στην Κωνσταντινουπολη αρχικα και τον 14ο αιωνα γινεται παράδοση παντου.