Απολογητική είναι η "ανάλυση" του δόγματος έναντι της έκθεσης αντιφάσεων των γραφών από τον έλλογο κριτικό αντίλογο ανά τους αιώνας, με τον απαράβατο όρο η "ανάλυση" αυτή, να καταλήγει σε κάτι θετικό για τη θρησκεία και την εκκλησία της και ποτέ σε κάτι αρνητικό και προσβλητικό προς αυτήν, είναι δηλ. η απολογητική μια προαποφασισμένη "ανάλυση".Panos07 έγραψε: ↑13 Νοέμ 2018, 18:45
Τι είναι αυτή η "απολογητική" που λέτε όλοι; Τι σημαίνει;
Anyway, 20 αιώνες οι πατέρες, οι δεσποτάδες, οι παπάδες, για να συνεννοηθούμε ανέλυαν και ερμήνευαν. Όσες οι διαφορετικές αναλύσεις, τόσα και τα διαφορετικά δόγματα. Τα χρόνια των Οικουμενικών Συνόδων και των πολλών αιρέσεων είχε γίνει ολόκληρη ανάλυση για το αν ισχύει η λέξη "ομοούσιος" ή "ομοιούσιος", η θεολογία ανά τους αιώνες έχει αναλύσει τα κόμματα και τις τελείες, και πιστεύεις πραγματικά ότι θα βρεις έτσι εύκολα δυο χωρία της Παλαιάς Διαθήκης που να μην έχει εξηγηθεί η "αντίφασή" τους. Μα αν υπήρχε όντως αντίφαση, το πολύ πολύ κάποια από τις Οικουμενικές Συνόδους θα καταργούσε τα αντίστοιχα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης ώστε να χει και το κεφάλι της ήσυχο. Μακάρι να είχα εγώ τη βαθιά γνώση να μπορώ εδώ να σας αναλύσω το κάθε σημείο της Παλαιάς Διαθήκης, δυστυχώς όμως δεν την έχω...
Το κριτήριο επιλογής των ιερών κειμένων δεν ήταν το αν αυτα είχαν αντιφάσεις ή όχι, ακόμα και τα 4 ευαγγέλια μεταξύ τους έχουν αντιφάσεις και ασυμφωνίες.
Οι Οικουμενικές Σύνοδοι απ'την άλλη, δεν είχαν χρόνο να ασχοληθούν με τέτοια "ποταπά" πράγματα που λες, περιορίζονταν σε πιο πεζά πράγματα και προβλήματα διακυβέρνησης του ποιμνίου, αιρέσεις, διοικητικά, πολιτικά, οικονομικά κλπ τα οποία κατέκλεισαν τους πρώτους αιώνες την εκκλησία του χριστού με το που έρρευσε αυτοκρατορικό χρήμα στους κόλπους της, να για παράδειγμα ο ιερός Κανών ΙΖ της Α' Οικουμενικής Συνόδου της Νίκαιας το 325 μ.χ. (που είναι ξεκάθαρο πως χρειάστηκε πνοή θεού για να θεσπιστεί τέτοιος κανών) τα βάζει με την τοκογλυφία η οποία κατέκλεισε τον χριστιανικό κλήρο οπότε δημιουργήθηκε η ανάγκη να περιοριστεί πάντα με πνοή θεού :
Κανών ΙΖ': Για όσους κατετάγησαν στον κλήρο, ακολουθώντας την πλαονεξία τους και την επιθυμία για κέρδος, λησμόνησαν τη θεία γραφή η οποία λέγει "Δεν έδωσε τα χρήματά του για τοκογλυφία" και δανείζοντας τα χρήματα ζητάνε το ένα εκατοστό του ποσού (σαν μηνιαίο τόκο), η αγία και μεγάλη Σύνοδος φρονεί, πως μετά το θέσπισμα, όποιος από αυτούς βρεθεί να διαπράττει τοκογλυφία, είτε την ασκεί δια μυστικής συναλλαγής, είτε χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε άλλη επινόηση, θα αποβάλλεται από τον κλήρο και το όνομά του θα διαγράφεται από τον κατάλογο."
Διότι πως θα κατακεραυνώσεις την τοκογλυφία αν πρώτα δεν έχεις θεοφωτιστεί (και γίνει τοκογλύφος) ? Γίνεται ? δεν γίνεται ...