Alphabet έγραψε: ↑14 Ιαν 2019, 19:24Του Χρυσοστομου ομως, πως να το κανουμε, του αρεσε και θεωρουσε αναγκαια την απατη αν η χρηση της γινοταν για υγιεις σκοπους. Και προφανως ενας μειζων σημασιας υγιης σκοπος για αυτον ηταν να μην εξοκειλει το ποιμνιο και κατ' επεκταση η σωτηρια της ψυχης του ανθρωπου, οπως πιστευε.SpoilerShow..... Εάν δε επιτρέπαμε να συμβή το αντίθετο και απογυμνώναμε τις πράξεις από την προαίρεση των δρώντων, εξετάζοντες αυτές καθ᾿ εαυτές, τότε εκείνος ο οποίος θα ήθελε να κρίνη τον Αβραάμ θα τον χαρακτήριζε παιδοκτόνο, στον δε εγγονό του και στον απόγονό του θα έπρεπε να τους προσάψη την κατηγορία της κακουργίας και του δόλου, αφού ο μεν πρώτος υπεξαίρεσε τα φυσικά πρεσβεία, ο δε δεύτερος τον πλούτο των Αιγυπτίων τον μετέφερε στον στρατό των Ισραηλιτών. Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα, αντίθετα μάλιστα, αφού όχι μόνο απαλλάσσουμε των κατηγοριών αυτούς τους άνδρες, αλλά και τους θαυμάζουμε για τις πράξεις τους αυτές, επειδή και ο Θεός τους επήνεσε γι᾿ αυτά που έκαναν. Απατεώνας λοιπόν θα μπορούσε δικαίως να χαρακτηρισθή εκείνος ο οποίος χρησιμοποιεί την απάτη με δόλο και όχι εκείνος ο οποίος αποβλέπει σε υγιείς σκοπούς. Πολλές φορές μάλιστα είναι αναγκαίο να χρησιμοποιηθή απάτη και προκύπτει όντως μεγάλη ωφέλεια από τη χρήση της, ενώ ο προσεγγίζων μία υπόθεση με ευθύ τρόπο τυχαίνει να βλάπτη σοβαρά τον μη απατηθέντα.
http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_ma ... =page1.htm
Διάβασέ το όλο βρε!
Ο Χρυσόστομος επαναπροσδιορίζει την έννοια της απάτης. Αν, πχ. πεις σε ένα παιδάκι κάποιο παραμυθάκι για να μην βάλει το δάχτυλο στην πρίζα αυτό αποτελεί ...απάτη; Θα ήσουν ήσυχος με τη συνείδησή σου αν πέθαινε το παιδί από ηλεκτροπληξία επειδή δεν μπόρεσες να το πείσεις με επιχειρήματα για το επικίνδυνο της υπόθεσης;
Βλέπεις ότι δεν υπερασπίζεται την απάτη, αλλά κάτι που οι άλλοι έχουν την εντύπωση ότι αποτελεί απάτη, κι όμως αποτελεί την πεμπτουσία της αλήθειας.
Με το παράδειγμα του placebo σου εξηγεί ακριβώς γιατί ο ασθενής επανακτά την υγεία του. Το πρόβλημά του δεν ήταν στη βάση του σωματικό, αλλά ψυχικό. Δεν επέτρεπε στον εαυτό του να θεραπευτεί. Ο ιατρός ξεγελά το άρρωστο μέρος της ψυχής του ασθενούς, συμμετέχοντας στο παιχνίδι, ώστε να θεραπευτεί ο ασθενής. Θα τον κατηγορούσαμε ποτέ για ..."απάτη";