Επιστολή προς αθέους

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 4455
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 22 Μαρ 2019, 14:36

Για ορισμένους ανθρώπους ο Θεός είναι ο κανόνας.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

Άβαταρ μέλους
relativer777
Δημοσιεύσεις: 2350
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 17:11
Phorum.gr user: relativer777
Τοποθεσία: Χαλκηδόνα

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από relativer777 » 30 Μαρ 2019, 15:25

Καλή απολογία στους ένθεους.
Και προσέξτε μήν γίνει λάθος και σας στείλει στην κόλαση, ο ανθροπόμορφος Θεός σας.

:smt077
Η ζωή είναι ωραία γι'αυτούς που ξέρουν να την ομορφαίνουν

Άβαταρ μέλους
relativer777
Δημοσιεύσεις: 2350
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 17:11
Phorum.gr user: relativer777
Τοποθεσία: Χαλκηδόνα

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από relativer777 » 30 Μαρ 2019, 18:31

Από τι ; :lol: Αρχίζει από Θ και τελειώνει σε ς ;

Μήπως : Θοδωρής ; :102:
Η ζωή είναι ωραία γι'αυτούς που ξέρουν να την ομορφαίνουν

Άβαταρ μέλους
relativer777
Δημοσιεύσεις: 2350
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 17:11
Phorum.gr user: relativer777
Τοποθεσία: Χαλκηδόνα

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από relativer777 » 31 Μαρ 2019, 01:48

Φίλε Ιωάννης Ειρηναίος Καλημέρα.
Επιστολή προς αθέους έστειλες.
Θα στείλεις και στον Θεό σου ;
Εάν ναί, ρώτα τον, άν πιστεύει ότι υπάρχει. Εάν δέν σου απαντήσει, σημαίνει
ότι δεν ειναι σίγουρος για την ύπαρξή του. :ne5:
Η ζωή είναι ωραία γι'αυτούς που ξέρουν να την ομορφαίνουν

Άβαταρ μέλους
pussycat
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 07 Δεκ 2018, 18:29

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pussycat » 02 Απρ 2019, 21:23

Ιωάννης Ειρηναίος έγραψε:
19 Μαρ 2019, 15:15
Ωστόσο, συμφωνώ μαζί σου και προτείνω με τη σειρά μου, στους διαχειριστές και επικεφαλείς του φόρουμ, πως θα ήταν ορθότερο να ανοίξει και ένας θεολογικός τομέας, εκτός της θρησκειολογίας, διότι αυτά τα δύο δεν είναι το ίδιο πράγμα.
χε τελικά δεν εισακουστήκαμε απ οτι φαινεται, και η θρησκειολογία εξακολουθεί να μην υφίσταται στο φόρουμ, παρά μόνο η θεολογία, ο θεός να την κάνει τέτοια, γιατί αυτό το πράγμα εδώ ούτε θεολογία είναι.

Καλαβρία
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 19 Φεβ 2019, 11:23
Phorum.gr user: Πέτρος

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καλαβρία » 14 Μάιος 2019, 18:36

Ασέβαστος έγραψε:
13 Μαρ 2019, 14:26
Καλαβρία έγραψε:
13 Μαρ 2019, 14:02
Ασέβαστος έγραψε:
13 Μαρ 2019, 13:07


προχτες στη γιορτη του θεου διονυσου στην πατρα, θαταν καμμια 50αρια χιλιαδες συμμετεχοντες, και 3 φορες τοσοι θεατες.

στη σουρωτη ειχε περισσοτερους;
Ασέβαστε ποσοι από τους 50.000 πήγανε για τον Διόνυσο και οχι απλά και μονο για το Καρναβάλι ;;; :003:
μα το καρναβαλι ειναι διονυσιακη γιορτη. :102: ολοι για το διονυσο ηρθαν, παρολες τις αντιρησεις της εκκλησιας. :003: ας μην μετρησουμε ποσες αμαρτιες εκαναν το τριημερο. :g030:

ειναι σαν να λεμε, το πασχα μαζευομαστε για να τιμησουμε την ανασταση του θεανθρωπου, η για το φαγοποτι;
Συνειδητοι Διονυσολατρες οι Πατρινοι

Χμμ.... :8):8):8)

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 703
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 14 Μάιος 2019, 21:12

pussycat έγραψε:
08 Μαρ 2019, 14:32
Βασικά ό,τι έχει γραφτεί εδώ πέρα μέχρι τώρα υπάγεται στη θεολογία, και όχι στη θρησκειολογία η οποία εξέταζει την ύπαρξη όλων των θρησκειών ως κοινωνικό φαινόμενο, χρησιμοποιώντας κάποια επιστημονική μεθοδολογία, παρόμοια με αυτήν της ανθρωπολογίας. Και κάνανε έναν θεολόγο συντονιστή της ... "θρησκειολογίας" που είναι θεολογία, αυτό κι αν είναι αστείο. Αλλά απ' την άλλη ένα φόρουμ γενικών προδιαγραφών είναι εδώ, οπότε δεν είναι καθόλου παράξενο. Αλλά αν η θρησκειολογία πάρει την κανονική της θέση στο φόρουμ, τότε πού θα πάει η θεολογία; Σίγουρα όχι κάτω από τις επιστήμες, αφού επιστήμη δεν είναι. Τι άλλα έχουμε εδώ; "Πολιτική και Οικονομία", μπα δε νομίζω. "Κοινωνία", χμ όχι εκτός κι αν την πούμε Θεία Κοινωνία, αλλά δεν είναι το ίδιο με την άλλη την κοινωνία. "Πολιτισμός", ούτε, "Δραστηριότητες", ε είναι μια δραστηριότητα αλλά το παρατραβάμε, "Αθλητισμός & Ψυχαγωγία", να πάει κάτω από την ψυχαγωγία; άστο καλύτερα. Ε μάλλον θέλει μια ενότητα μόνη της τελικά αφού είναι κάτι το ιδιαίτερο.
Απομονώσετε τη θρησκειολογία ως εργαλείο - πεδίο έρευνας κάτω από κυρίαρχα επ'αυτής στοιχεία την ανθρωπολογία, την κοινωνιολογία και μάλλον την ψυχολογία(;). Επειδή όμως τα στοιχεία της θρησκείας με τα οποία ενασχολούνται οι επιστήμες που προαναφέρθηκαν είναι πεδίο "ξένο" ως προς τις επιστήμες αυτές, δύνανται να χρησιμοποιούνται αυτές μόνο ως βοηθητικά εργαλεία, κι όχι ως ασφαλιστικές δικλείδες για την κατανόηση των θρησκειών.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Άβαταρ μέλους
O I
Δημοσιεύσεις: 1195
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2018, 22:11
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από O I » 15 Μάιος 2019, 18:36

pussycat έγραψε:
08 Μαρ 2019, 14:32
Βασικά ό,τι έχει γραφτεί εδώ πέρα μέχρι τώρα υπάγεται στη θεολογία, και όχι στη θρησκειολογία η οποία εξέταζει την ύπαρξη όλων των θρησκειών ως κοινωνικό φαινόμενο, χρησιμοποιώντας κάποια επιστημονική μεθοδολογία, παρόμοια με αυτήν της ανθρωπολογίας. Και κάνανε έναν θεολόγο συντονιστή της ... "θρησκειολογίας" που είναι θεολογία, αυτό κι αν είναι αστείο. Αλλά απ' την άλλη ένα φόρουμ γενικών προδιαγραφών είναι εδώ, οπότε δεν είναι καθόλου παράξενο. Αλλά αν η θρησκειολογία πάρει την κανονική της θέση στο φόρουμ, τότε πού θα πάει η θεολογία; Σίγουρα όχι κάτω από τις επιστήμες, αφού επιστήμη δεν είναι. Τι άλλα έχουμε εδώ; "Πολιτική και Οικονομία", μπα δε νομίζω. "Κοινωνία", χμ όχι εκτός κι αν την πούμε Θεία Κοινωνία, αλλά δεν είναι το ίδιο με την άλλη την κοινωνία. "Πολιτισμός", ούτε, "Δραστηριότητες", ε είναι μια δραστηριότητα αλλά το παρατραβάμε, "Αθλητισμός & Ψυχαγωγία", να πάει κάτω από την ψυχαγωγία; άστο καλύτερα. Ε μάλλον θέλει μια ενότητα μόνη της τελικά αφού είναι κάτι το ιδιαίτερο.
Δεν ξέρω αν ήσουν στο παλιό πχόρουμ και ποιο νικ χρησιμοποιούσες, αλλά τότε, στην ενότητα "Θρησκειολογία" τής είχε δοθεί από τους τότε διαχειριστές και κουμανταδόρους ιδιαίτερη θέση στο πχόρουμ.
Έβλεπαν την ενότητα μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη :003:
Προφανώς οι κουμανταδόροι διέβλεπαν προσηλυτισμό εκατέρωθεν :roll:

Συνήθως σε δημόσιους διαδικτυακούς χώρους εδώ στην Ελλάδα και κατά χώρα σε όλο τον Κόσμο, οι συζητήσεις συνήθως γίνονται κατά τής αληθώτητας τής κρατούσας θρησκείας ή τής υπεράσπισής της. Το ίδιο υποθέτω θα συμβαίνει και στα άλλα κράτη. (Για τα μόνα που αμφιβάλλω είναι η Κίνα, η Β. Κορέα, Βενεζουέλα κα, κι αν υπήρχε διαδίκτυο τότε, η ΕΣΣΔ)

Σίγουρα η Θρησκειολογία είναι μια επιστήμη που εξετάζει επιστημονικά το δεδομένο των θρησκειών. Αυτό που βλέπουμε στην ενότητα είναι η έμπρακτη διαμάχη μεταξύ των θρησκειών/πιστεύω. Του Χριστιανισμού με τον Αθεϊσμό. Είδα και ένα νήμα που άνοιξε τελευταία κάποιος Ισλαμιστής; κάτι τέτοιο.
Κι εκεί βλέπεις προσπάθειες υπέρ και κατά, συνήθως οι ίδιοι που μάχονται και τον χριστιανισμό. Δειγματοληπτικά πήρα το νήμα επειδή είναι πρόσφατο

Βλέπεις λοιπόν ότι αυτοί που ανεβάζουν θέματα για συζήτηση στην ενότητα "Θρησκειολογία" προέρχονται από διάφορες πίστεις/ά-πιστεις κι όμως βλέπεις να τους ενδιαφέρουν όλους αυτούς τα πιστεύω των άλλων κι αν αποδεικνύονται ή δεν αποδεικνύονται.
Ε, αν το τραβήξεις λίγο, εδώ μπαίνει και η έννοια τής θρησκειολογίας από μη θρησκειολόγους αλλά από "πιστούς", έκαστος υπερασπιζόμενος το δικό του πιστεύω ή διαψεύδοντας τού άλλου.
SpoilerShow
(βλέπω ότι μπορείς να το τραβήξεις άνετα όπως και με τη θέση τής θεολογίας στο πχορουμ :8) )
Εγώ νομίζω ότι καλά ονομάστηκε η ενότητα
Αυτό που αναρωτιέμαι μετά όλ' αυτά είναι, το αν πρέπει να ανοιχθεί ενότητα "Αθεϊσμός" για να μπορεί κάθε ένας από αυτούς που συμμετέχουν στα νήματα τής Θρησκειολογίας και δηλώνουν "Αθείστές" είτε με τα λόγια είτε με την εν λόγο συμπεριφορά τους, (επιχειρήματα κατά και υπέρ δηλαδή).
Ίσως μια ενότητα με επιχειρήματα που να διαψεύδουν ΟΛΕΣ τις θρησκείες αν θες

Αυτή η ενότητα που είπαμε ότι θα έπρεπε να μπει; :102:

Καλό απόγευμα

Ο.Ι.
Η μεγάλη ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας, είναι το μεγάλο κενό που θα πέσουμε μέσα...

Άβαταρ μέλους
pussycat
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 07 Δεκ 2018, 18:29

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pussycat » 29 Μάιος 2019, 00:17

O I έγραψε:
15 Μάιος 2019, 18:36
pussycat έγραψε:
08 Μαρ 2019, 14:32
Βασικά ό,τι έχει γραφτεί εδώ πέρα μέχρι τώρα υπάγεται στη θεολογία, και όχι στη θρησκειολογία η οποία εξέταζει την ύπαρξη όλων των θρησκειών ως κοινωνικό φαινόμενο, χρησιμοποιώντας κάποια επιστημονική μεθοδολογία, παρόμοια με αυτήν της ανθρωπολογίας. Και κάνανε έναν θεολόγο συντονιστή της ... "θρησκειολογίας" που είναι θεολογία, αυτό κι αν είναι αστείο. Αλλά απ' την άλλη ένα φόρουμ γενικών προδιαγραφών είναι εδώ, οπότε δεν είναι καθόλου παράξενο. Αλλά αν η θρησκειολογία πάρει την κανονική της θέση στο φόρουμ, τότε πού θα πάει η θεολογία; Σίγουρα όχι κάτω από τις επιστήμες, αφού επιστήμη δεν είναι. Τι άλλα έχουμε εδώ; "Πολιτική και Οικονομία", μπα δε νομίζω. "Κοινωνία", χμ όχι εκτός κι αν την πούμε Θεία Κοινωνία, αλλά δεν είναι το ίδιο με την άλλη την κοινωνία. "Πολιτισμός", ούτε, "Δραστηριότητες", ε είναι μια δραστηριότητα αλλά το παρατραβάμε, "Αθλητισμός & Ψυχαγωγία", να πάει κάτω από την ψυχαγωγία; άστο καλύτερα. Ε μάλλον θέλει μια ενότητα μόνη της τελικά αφού είναι κάτι το ιδιαίτερο.
Δεν ξέρω αν ήσουν στο παλιό πχόρουμ και ποιο νικ χρησιμοποιούσες, αλλά τότε, στην ενότητα "Θρησκειολογία" τής είχε δοθεί από τους τότε διαχειριστές και κουμανταδόρους ιδιαίτερη θέση στο πχόρουμ.
Έβλεπαν την ενότητα μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη :003:
Προφανώς οι κουμανταδόροι διέβλεπαν προσηλυτισμό εκατέρωθεν :roll:

Συνήθως σε δημόσιους διαδικτυακούς χώρους εδώ στην Ελλάδα και κατά χώρα σε όλο τον Κόσμο, οι συζητήσεις συνήθως γίνονται κατά τής αληθώτητας τής κρατούσας θρησκείας ή τής υπεράσπισής της. Το ίδιο υποθέτω θα συμβαίνει και στα άλλα κράτη. (Για τα μόνα που αμφιβάλλω είναι η Κίνα, η Β. Κορέα, Βενεζουέλα κα, κι αν υπήρχε διαδίκτυο τότε, η ΕΣΣΔ)

Σίγουρα η Θρησκειολογία είναι μια επιστήμη που εξετάζει επιστημονικά το δεδομένο των θρησκειών. Αυτό που βλέπουμε στην ενότητα είναι η έμπρακτη διαμάχη μεταξύ των θρησκειών/πιστεύω. Του Χριστιανισμού με τον Αθεϊσμό. Είδα και ένα νήμα που άνοιξε τελευταία κάποιος Ισλαμιστής; κάτι τέτοιο.
Κι εκεί βλέπεις προσπάθειες υπέρ και κατά, συνήθως οι ίδιοι που μάχονται και τον χριστιανισμό. Δειγματοληπτικά πήρα το νήμα επειδή είναι πρόσφατο

Βλέπεις λοιπόν ότι αυτοί που ανεβάζουν θέματα για συζήτηση στην ενότητα "Θρησκειολογία" προέρχονται από διάφορες πίστεις/ά-πιστεις κι όμως βλέπεις να τους ενδιαφέρουν όλους αυτούς τα πιστεύω των άλλων κι αν αποδεικνύονται ή δεν αποδεικνύονται.
Ε, αν το τραβήξεις λίγο, εδώ μπαίνει και η έννοια τής θρησκειολογίας από μη θρησκειολόγους αλλά από "πιστούς", έκαστος υπερασπιζόμενος το δικό του πιστεύω ή διαψεύδοντας τού άλλου.
SpoilerShow
(βλέπω ότι μπορείς να το τραβήξεις άνετα όπως και με τη θέση τής θεολογίας στο πχορουμ :8) )
Εγώ νομίζω ότι καλά ονομάστηκε η ενότητα
Αυτό που αναρωτιέμαι μετά όλ' αυτά είναι, το αν πρέπει να ανοιχθεί ενότητα "Αθεϊσμός" για να μπορεί κάθε ένας από αυτούς που συμμετέχουν στα νήματα τής Θρησκειολογίας και δηλώνουν "Αθείστές" είτε με τα λόγια είτε με την εν λόγο συμπεριφορά τους, (επιχειρήματα κατά και υπέρ δηλαδή).
Ίσως μια ενότητα με επιχειρήματα που να διαψεύδουν ΟΛΕΣ τις θρησκείες αν θες

Αυτή η ενότητα που είπαμε ότι θα έπρεπε να μπει; :102:

Καλό απόγευμα

Ο.Ι.
Χε δεν ξέρω πού μπορεί να μπει η ενότητα "Αθεϊσμός" σε ένα φόρουμ σαν και αυτό, θα ήταν σίγουρα πάντως παγκόσμια πρωτοτυπία! :)

Κατά τα άλλα, αυτό λέω, πως "αυτό που βλέπουμε στην ενότητα είναι η έμπρακτη διαμάχη μεταξύ των θρησκειών/πιστεύω. Του Χριστιανισμού με τον Αθεϊσμό", να μετατοπιστεί σε άλλη ενότητα, θεολογίας ή ξέρω γω, για να μείνει η θρησκειολογία ως επιστήμη, χωρίς εκάστοτε πιστούς. Να, στην άλλη αγνώστου-ονόματος-ακόμα ενότητα, θα μπορούσαμε να έχουμε τον Ισλαμισμό, τον Χριστιανισμό, και γιατί όχι ... τον Αθεϊσμό ακόμα.

Άβαταρ μέλους
O I
Δημοσιεύσεις: 1195
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2018, 22:11
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από O I » 29 Μάιος 2019, 08:30

pussycat έγραψε:
29 Μάιος 2019, 00:17
O I έγραψε:
15 Μάιος 2019, 18:36
pussycat έγραψε:
08 Μαρ 2019, 14:32
Βασικά ό,τι έχει γραφτεί εδώ πέρα μέχρι τώρα υπάγεται στη θεολογία, και όχι στη θρησκειολογία η οποία εξέταζει την ύπαρξη όλων των θρησκειών ως κοινωνικό φαινόμενο, χρησιμοποιώντας κάποια επιστημονική μεθοδολογία, παρόμοια με αυτήν της ανθρωπολογίας. Και κάνανε έναν θεολόγο συντονιστή της ... "θρησκειολογίας" που είναι θεολογία, αυτό κι αν είναι αστείο. Αλλά απ' την άλλη ένα φόρουμ γενικών προδιαγραφών είναι εδώ, οπότε δεν είναι καθόλου παράξενο. Αλλά αν η θρησκειολογία πάρει την κανονική της θέση στο φόρουμ, τότε πού θα πάει η θεολογία; Σίγουρα όχι κάτω από τις επιστήμες, αφού επιστήμη δεν είναι. Τι άλλα έχουμε εδώ; "Πολιτική και Οικονομία", μπα δε νομίζω. "Κοινωνία", χμ όχι εκτός κι αν την πούμε Θεία Κοινωνία, αλλά δεν είναι το ίδιο με την άλλη την κοινωνία. "Πολιτισμός", ούτε, "Δραστηριότητες", ε είναι μια δραστηριότητα αλλά το παρατραβάμε, "Αθλητισμός & Ψυχαγωγία", να πάει κάτω από την ψυχαγωγία; άστο καλύτερα. Ε μάλλον θέλει μια ενότητα μόνη της τελικά αφού είναι κάτι το ιδιαίτερο.
Δεν ξέρω αν ήσουν στο παλιό πχόρουμ και ποιο νικ χρησιμοποιούσες, αλλά τότε, στην ενότητα "Θρησκειολογία" τής είχε δοθεί από τους τότε διαχειριστές και κουμανταδόρους ιδιαίτερη θέση στο πχόρουμ.
Έβλεπαν την ενότητα μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη :003:
Προφανώς οι κουμανταδόροι διέβλεπαν προσηλυτισμό εκατέρωθεν :roll:

Συνήθως σε δημόσιους διαδικτυακούς χώρους εδώ στην Ελλάδα και κατά χώρα σε όλο τον Κόσμο, οι συζητήσεις συνήθως γίνονται κατά τής αληθώτητας τής κρατούσας θρησκείας ή τής υπεράσπισής της. Το ίδιο υποθέτω θα συμβαίνει και στα άλλα κράτη. (Για τα μόνα που αμφιβάλλω είναι η Κίνα, η Β. Κορέα, Βενεζουέλα κα, κι αν υπήρχε διαδίκτυο τότε, η ΕΣΣΔ)

Σίγουρα η Θρησκειολογία είναι μια επιστήμη που εξετάζει επιστημονικά το δεδομένο των θρησκειών. Αυτό που βλέπουμε στην ενότητα είναι η έμπρακτη διαμάχη μεταξύ των θρησκειών/πιστεύω. Του Χριστιανισμού με τον Αθεϊσμό. Είδα και ένα νήμα που άνοιξε τελευταία κάποιος Ισλαμιστής; κάτι τέτοιο.
Κι εκεί βλέπεις προσπάθειες υπέρ και κατά, συνήθως οι ίδιοι που μάχονται και τον χριστιανισμό. Δειγματοληπτικά πήρα το νήμα επειδή είναι πρόσφατο

Βλέπεις λοιπόν ότι αυτοί που ανεβάζουν θέματα για συζήτηση στην ενότητα "Θρησκειολογία" προέρχονται από διάφορες πίστεις/ά-πιστεις κι όμως βλέπεις να τους ενδιαφέρουν όλους αυτούς τα πιστεύω των άλλων κι αν αποδεικνύονται ή δεν αποδεικνύονται.
Ε, αν το τραβήξεις λίγο, εδώ μπαίνει και η έννοια τής θρησκειολογίας από μη θρησκειολόγους αλλά από "πιστούς", έκαστος υπερασπιζόμενος το δικό του πιστεύω ή διαψεύδοντας τού άλλου.
SpoilerShow
(βλέπω ότι μπορείς να το τραβήξεις άνετα όπως και με τη θέση τής θεολογίας στο πχορουμ :8) )
Εγώ νομίζω ότι καλά ονομάστηκε η ενότητα
Αυτό που αναρωτιέμαι μετά όλ' αυτά είναι, το αν πρέπει να ανοιχθεί ενότητα "Αθεϊσμός" για να μπορεί κάθε ένας από αυτούς που συμμετέχουν στα νήματα τής Θρησκειολογίας και δηλώνουν "Αθείστές" είτε με τα λόγια είτε με την εν λόγο συμπεριφορά τους, (επιχειρήματα κατά και υπέρ δηλαδή).
Ίσως μια ενότητα με επιχειρήματα που να διαψεύδουν ΟΛΕΣ τις θρησκείες αν θες

Αυτή η ενότητα που είπαμε ότι θα έπρεπε να μπει; :102:

Καλό απόγευμα

Ο.Ι.
Χε δεν ξέρω πού μπορεί να μπει η ενότητα "Αθεϊσμός" σε ένα φόρουμ σαν και αυτό, θα ήταν σίγουρα πάντως παγκόσμια πρωτοτυπία! :)

Κατά τα άλλα, αυτό λέω, πως "αυτό που βλέπουμε στην ενότητα είναι η έμπρακτη διαμάχη μεταξύ των θρησκειών/πιστεύω. Του Χριστιανισμού με τον Αθεϊσμό", να μετατοπιστεί σε άλλη ενότητα, θεολογίας ή ξέρω γω, για να μείνει η θρησκειολογία ως επιστήμη, χωρίς εκάστοτε πιστούς. Να, στην άλλη αγνώστου-ονόματος-ακόμα ενότητα, θα μπορούσαμε να έχουμε τον Ισλαμισμό, τον Χριστιανισμό, και γιατί όχι ... τον Αθεϊσμό ακόμα.
Εμείς οι Έλληνες τόχουμε να προτοτυπούμε γενικώς :)
Χρειάζεται πάντως μια δική του ενότητα ο Αθεϊσμός στο πχόρουμ μιας και είναι πολλοί οι ενδιαφερόμενοι Αθεϊστές, Αντιθεϊστές και άλλοι, που ζητάν απόδειξη για την ύπαρξη Θεού ή ακόμα-ακόμα προχωρούν πολλές φορές και σε διαψεύσεις για την ύπαρξή Του.


Να πούμε τότε την ενότητα: "Η απόδειξη των πίστεων" :003:
Που ξέρεις.. ίσως κάποιος καταφέρει να αποδείξει εκεί την ύπαρξη ή μη, Θεού :8)

Θα πρότεινα να μπει η ενότητα ως υποενότητα στη θρησκειολογία για να δίνονται εκεί τα ματς των αποδείξεων εκατέρωθεν και η ενότητα "Θρησκειολογία" να ασχολείται αποκλειστικά με την επιστημονική μεθοδολογία τής Θρησκειολογίας.

Να δεις που στο τέλος όλοι οι συμετέχοντες θα μεταφερθούν εκεί, στην υποενότητα, και η ενότητα θα πιάσει αράχνες...
SpoilerShow
Πληροφοριακά, όσον αφορά τον εδώ συντονιστή, νομίζω, σα να θυμάμαι ότι στο παλιό πχορουμ δήλωνε αγνωστικιστής ή αν θυμάμαι καλά το μέλος "Δελτα Λοξ" ή κάποιος άλλος τον τοποθετούσε εκεί στις συζητήσεις τους.
Ίσως και να κάνω λάθος. Μπορεί να με διαψεύσει αν κάνω :-?
Πάντως όπως και να 'χει συμφωνώ με τον τρόπο που τοποθετείται γενικά
:wave:

Ο.Ι.
Η μεγάλη ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας, είναι το μεγάλο κενό που θα πέσουμε μέσα...

Άβαταρ μέλους
pussycat
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 07 Δεκ 2018, 18:29

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pussycat » 29 Μάιος 2019, 14:12

O I έγραψε:
29 Μάιος 2019, 08:30
Εμείς οι Έλληνες τόχουμε να προτοτυπούμε γενικώς :)
Χρειάζεται πάντως μια δική του ενότητα ο Αθεϊσμός στο πχόρουμ μιας και είναι πολλοί οι ενδιαφερόμενοι Αθεϊστές, Αντιθεϊστές και άλλοι, που ζητάν απόδειξη για την ύπαρξη Θεού ή ακόμα-ακόμα προχωρούν πολλές φορές και σε διαψεύσεις για την ύπαρξή Του.


Να πούμε τότε την ενότητα: "Η απόδειξη των πίστεων" :003:
Που ξέρεις.. ίσως κάποιος καταφέρει να αποδείξει εκεί την ύπαρξη ή μη, Θεού :8)

Θα πρότεινα να μπει η ενότητα ως υποενότητα στη θρησκειολογία για να δίνονται εκεί τα ματς των αποδείξεων εκατέρωθεν και η ενότητα "Θρησκειολογία" να ασχολείται αποκλειστικά με την επιστημονική μεθοδολογία τής Θρησκειολογίας.

Να δεις που στο τέλος όλοι οι συμετέχοντες θα μεταφερθούν εκεί, στην υποενότητα, και η ενότητα θα πιάσει αράχνες...
SpoilerShow
Πληροφοριακά, όσον αφορά τον εδώ συντονιστή, νομίζω, σα να θυμάμαι ότι στο παλιό πχορουμ δήλωνε αγνωστικιστής ή αν θυμάμαι καλά το μέλος "Δελτα Λοξ" ή κάποιος άλλος τον τοποθετούσε εκεί στις συζητήσεις τους.
Ίσως και να κάνω λάθος. Μπορεί να με διαψεύσει αν κάνω :-?
Πάντως όπως και να 'χει συμφωνώ με τον τρόπο που τοποθετείται γενικά
:wave:

Ο.Ι.
Τελοσπάντων να φύγουνε όλα αυτά τα θεολογικά από τη θρησκειολογία, να πάνε αλλού. Για το αν υπάρχει ή δεν υπάρχει Θεός, για το ποιες είναι οι ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του, για το αν υπάρχει ή δεν υπάρχει θεϊκή παρέμβαση, για το ποια θρησκεία έχει δίκιο ή είναι καλύτερη, περί θείας χάρης κλπ, ουδεμία σχέση έχουνε με τη θρησκειολογία αυτά τα θέματα.

Βέβαια το πιο πιθανό είναι μετά η θρησκειολογία να πιάσει αράχνες όπως λες. Τι να κάνουμε, η επιστήμη έχει τις δυσκολίες της, και πολλοί τη βαριούνται άλλωστε, μα προτιμά κανείς να βγάζει τα απωθημένα του και τα ψυχολογικά του, ειδικότερα σε ένα διαδικτυακό καφενείο όπως είναι τούτο εδώ.

Άβαταρ μέλους
O I
Δημοσιεύσεις: 1195
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2018, 22:11
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από O I » 29 Μάιος 2019, 15:09

και να συμπληρώσω ότι η μοναξιά και η απομόνωση της σύγχρονης κοινωνίας μας "αναγκάζει" τα θύματά της να ξεδίνουν στην οθόνη με απρόσωπους διαλόγους να "την πουν" σε κάποια άλλη οθόνη

:wave:

Ο.Ι.
Η μεγάλη ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας, είναι το μεγάλο κενό που θα πέσουμε μέσα...

Άβαταρ μέλους
relativer777
Δημοσιεύσεις: 2350
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 17:11
Phorum.gr user: relativer777
Τοποθεσία: Χαλκηδόνα

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από relativer777 » 19 Οκτ 2019, 01:13

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
22 Μαρ 2019, 14:36
Για ορισμένους ανθρώπους ο Θεός είναι ο κανόνας.
Για άλλους ο κανόνας είναι Θεός.
Η ζωή είναι ωραία γι'αυτούς που ξέρουν να την ομορφαίνουν

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 8558
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 25 Νοέμ 2019, 21:04

taliban έγραψε:
08 Μαρ 2019, 15:42
Δεν χρειάζεται να υποκριθώ για κάτι που είναι γεμάτο αποδεδειγμένες αντιφάσεις, αυτά τα κάνουν άλλοι ψάχνοντας απεγνωσμένα να βρουν διέξοδο διαφυγής από κάτι να πιαστούν κάνοντας γαργάρα τα υπόλοιπα. Όταν περιορίζεις την θεοπνευστία της γραφής αναλόγως το κατά πόσο σε συμφέρει σαν θρησκεία είναι δεδομένο πως όχι μόνο δεν μπορείς να απαντήσεις χρονικά για ένα απλό θέμα (όπως γράφει και στην παρουσίαση του ΑΠΘ ) αλλά πόσο μάλλον για τα υπόλοιπα βασικά τα οποία αποτελούν συνδυασμό παραδόσεων των ευαγγελιστών με γεγονότα.
Παραμύθι με τα όλα του, προφανώς.
Όταν πας να το εξετάσεις βρίσκεις ένα μείγμα ιστορικών γεγονότων, παραδόσεων,μυθικών διηγήσεων μπλεγμένα με το κύρος που έχει η επίκληση σε ένα θειικο ον.
Ιωάννης Ειρηναίος έγραψε:
08 Μαρ 2019, 15:45
Τώρα μίλησες αντικειμενικά κάπως. Αν και όχι απόλυτα.

Ή θα είναι παραμύθι με τα όλα του, που σημαίνει ότι όλα είναι μυθικά, ή θα είναι όπως το λες "ένα μείγμα ιστορικών γεγονότων, παραδόσεων,μυθικών διηγήσεων μπλεγμένα".

Και είναι προφανές ότι με τα ευαγγέλια είναι το δεύτερο το σωστό, άσχετα που οι άθεοι ούτε την ιστορικότητα του Ιησού δέχεστε λόγω σπέκουλας, αλλά τέσπα.

Aug 29, 2018

Candida Moss: Σχεδόν ό,τι ξέρουμε για τα πρώιμα ευαγγέλια είναι λάθος.

Εικόνα
Της Candida Moss, καθηγήτριας της Καινής Διαθήκης και του πρώιμου χριστιανισμού στο πανεπιστήμιο του Birmingham / Μετάφραση για τους Έλληνες Μυθικιστές, Τάσος Καρανίκας.

Στα 1889, κατά την διάρκεια ανασκαφών στην πόλη Κόπτος της Αιγύπτου, οι αρχαιολόγοι ισχυρίστηκαν ότι πραγματοποίησαν μια εκπληκτική ανακάλυψη. Καθώς ερχόταν στο φως ένα σπίτι της ρωμαϊκής περιόδου, οι επιστήμονες πρόσεξαν πως ένας από τους τοίχους του ήταν κούφιος. Εντός του ανακάλυψαν έναν πάπυρο που είχε διαφυλαχθεί προσεκτικά για εκατοντάδες χρόνια. Το βιβλίο περιείχε τα γραπτά του ελληνόφωνου Εβραίου φιλοσόφου Φίλωνα της Αλεξάνδρειας. Το πιο εκπληκτικό ήταν ότι φύλλα του ευαγγελίου του Λουκά είχαν χρησιμοποιηθεί για να γεμίσουν το δερμάτινο εξώφυλλο του βιβλίου.

Οι μελετητές που εξέτασαν το κείμενο συμπέραναν πώς τα γραπτά του Φίλωνα προέρχονταν από τον τρίτο αιώνα. Τα φύλλα του Λουκά, σύμφωνα με τον γνωστό παπυρολόγο του 20ου αιώνα, Colin Roberts, θα πρέπει να είχαν αντιγραφεί νωρίτερα από το έργο του Φίλωνα. Επειδή το βιβλίο είχε καταχωνιαστεί σε κάποια εσοχή του σπιτιού, ο Roberts επιχειρηματολόγησε πώς το βιβλίο θα πρέπει να τοποθετήθηκε εκεί είτε κατά την καταστροφή της πόλης από τον Διοκλητιανό στα 292 μ.α.χ.χ (μετά την απαρχή της χριστιανικής χρονολόγησης), είτε κατά τους Διοκλητιάνειους διωγμούς των χριστιανών μεταξύ 303-305 μ.α.χ.χ. Σε κάθε περίπτωση, το βιβλίο επιβίωσε.

“Aυτό που ανακαλύψαμε τείνει να ανατρέψει όλα όσα ξέρουμε για την ιστορία της Καινής Διαθήκης”

Κατά την εξέταση ορισμένων χειρογράφων στο Magdalene College στην Οξφόρδη, ο Roberts έκανε μια άλλη εξίσου σημαντική ανακάλυψη. Πιο συγκεκριμένα διέκρινε και άλλα τεμάχια παπύρου. Αυτή τη φορά από το ευαγγέλιο του Ματθαίου. Ο Roberts τα ταυτοποίησε ως προερχόμενα από τον ίδιο κώδικα (codex= ακαδημαϊκός όρος για τα αρχαία βιβλία με σελίδες), όπως τα φύλλα του Λουκά απο την Κόπτο. Δεν ήταν ασυνήθιστο στον αρχαίο κόσμο βιβλία να χωρίζονται σε κομμάτια και να διασπείρονται. Σύντομα και άλλοι μελετητές μπήκαν στη συζήτηση. Μερικά τεμάχια του “Ματθαίου” που βρέθηκαν στην Βαρκελώνη χρονολογήθηκαν και αποδόθηκαν στον ίδιο συγγραφέα, αλλά τώρα χρονολογούνται νωρίτερα, κάπου στον 2ο αιώνα. O Roberts υποστήριξε πως ήταν η απόδειξη για ένα βιβλίο που περιείχε τουλάχιστον δύο ευαγγέλια (Ματθαίου και Λουκά) και θα πρέπει να γράφτηκε λίγο πριν γραφτεί το μέρος του βιβλίου που καταχωνιάστηκε κατά τον Διοκλητιάνειο διωγμό.

Την παραμονή των Χριστουγέννων του 1994, οι Times του Λονδίνου παρουσίασαν στο πρωτοσέλιδό τους μιας ιστορία σχετικά με την ανακάλυψη ενός χειρογράφου. Το άρθρο είχε τίτλο: “Ο Πάπυρος της Οξφόρδης: Ένα αρχείο αυτόπτη μάρτυρα για την ζωή του Ιησού”. Το κείμενο βασίστηκε στις μελέτες ενός Χριστιανού Γερμανού μελετητή, του Carsten Thiede, ο οποίος πίστευε πως τα τεμάχια από την Οξφόρδη και την Βαρκελώνη προέρχονταν από τον πρώτο μεταχριστιανικό αιώνα. Παρά τις αντιρρήσεις άλλων συναδέλφων του, η ιστορία έλαβε έκταση: o Thiede εξέδωσε ένα βιβλίο που προβλήθηκε στους New York Times και σε άλλα γνωστά ΜΜΕ.

Την ίδια περίοδο, περισσότεροι σεβαστοί -και λιγότερο αμφιλεγόμενοι- μελετητές, υποστήριξαν πώς το βιβλίο ήταν ουσιαστικά μια συλλογή του 2ου αιώνα με όλα τα τέσσερα κανονικά ευαγγέλια. Αν είχαμε ολόκληρο το αντίγραφο, τότε θα μιλούσαμε για την πιο αρχαία συλλογή των ευαγγελίων και το πιο σημαντικό χειρόγραφο στην ιστορία των βιβλικών μελετών. Αν και σε λειψή κατάσταση, πολλοί το είδαν (και συνεχίζουν να βλέπουν) σαν μια απόδειξη πως ήδη από τις αρχές του 2ου αιώνα, μερικοί πρώιμοι χριστιανοί είχαν μια συλλογή των κανονικών ευαγγελίων που χρησιμοποιούσαν για τη λατρεία τους.

Η ιστορία, ωστόσο, βασίστηκε σε μερικά εντελώς μη επιβεβαιωμένα “γεγονότα”.

Τα νέα δεδομένα:
Η ιστορία του χειρογράφου ξαναγράφτηκε και αποδομήθηκε στην πρόσφατη εργασία God’s Library (Yale, 2018), ένα tour de force από τον Brent Nongbri, αναγνωρισμένο ειδικό στα πρώιμα χριστιανικά χειρόγραφα. Στο βιβλίο του ο Nongbri πηγαίνει πίσω, στην αρχή του όλου ζητήματος. Αναρωτιέται, σε πολλές περιπτώσεις για πρώτη φορά, τι γνωρίζουμε πραγματικά για τα αρχαιότερα χειρόγραφα σχετικά με την ζωή του Ιησού και τις χριστιανικές πρακτικές. Πράγματι βρέθηκαν αυτά τα κείμενα εκεί που ειπώθηκε πως βρέθηκαν; Άραγε έχουν χρονολογηθεί με τον σωστό τρόπο;

Στην περίπτωση του κώδικα του Φίλωνα από την Κόπτο, που περιέχει τα τεμάχια απ’τον Λουκά, το βιβλίο αποκτήθηκε για πρώτη φορά από τον Jean-Vincent Scheil, έναν μελετητή της αρχαίας Εγγύς Ανατολής, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στην Αίγυπτο. O Scheil δήλωσε στην έκδοση του 1893 πως οι σελίδες από το Ευαγγέλιο του Λουκά ήταν στην πραγματικότητα μερικές σκόρπιες σελίδες μεταξύ των σελίδων 88-89 του κώδικα. Δεν ήταν καν ενσωματωμένες στο περίβλημα του βιβλίου. Οπως λέει ο Νοngbri, “κάποιος απλά τις τοποθέτησε μέσα στο βιβλίο για προστασία”. ‘Ολοι θα το κάναμε αυτό.

Μπορεί να φαίνεται ασήμαντο, αλλά η χρονολόγηση των σελίδων του Ευαγγελίου βασίστηκε στην ιδέα ότι χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή του δερμάτινου εξώφυλλου του βιβλίου του Φίλωνα. Τότε τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο περίεργα. Ψάχνοντας στην αλληλογραφία του Scheil, ο Nongbri διαπίστωσε πως βασικά ο πρώτος δεν είχε ανακαλύψει το βιβλίο. Το είχε αγοράσει στο Λούξορ το 1891! Η ιστορία του βιβλίου έγινε γνωστή από έναν πωλητή βιβλίων που του το πούλησε. Τα τεμάχια που είχε ταυτοποιήσει ο Roberts στην Οξφόρδη είχαν επίσης αγοραστεί από το Λούξορ.

“Τίποτα απ’αυτά δεν είναι καλά νέα για αυτούς που, για θρησκευτικούς λόγους, θέλουν να χρησιμοποιούν τα πρώιμα χειρόγραφα της Καινής Διαθήκης σαν απόδειξη της ακρίβειας των Γραφών…”

‘Ολα αυτά σημαίνουν πώς κανένας δεν γνωρίζει πραγματικά από που προήλθαν όλα αυτά τα τεμάχια παπύρου. Λόγω της σημασίας που έχουν τα “χρονικά των ανακαλύψεων” για τους μελετητές, οι πωλητές βιβλίων συχνά επινοούν διάφορες ιστορίες για την προέλευσή τους. Όταν εξετάζεις την ιστορία πολλών σημαντικών αρχαίων χειρογράφων, διαπιστώνεις πώς στην πραγματικότητα ανακαλύφθηκαν αρκετά αργότερα από την επίσημη χρονολογία ή απλά οι ιστορίες γι’αυτά προέρχονται από δεύτερο ή τρίτο χέρι.

Η πρώτη φορά που κάποιος μελετητής ακουμπούσε αυτά τα χειρόγραφα, ήταν συχνά από εμπόρους αρχαιοτήτων στο Κάϊρο, το Λούξορ ή οπουδήποτε αλλού. Αυτοί οι άνθρωποι είναι συνήθως επίδοξοι ακαδημαϊκοί ή παθιασμένοι ερασιτέχνες που αναζητούν χειρόγραφα στον σκοτεινό κόσμο της αγοράς αρχαιοτήτων. Σύμφωνα με την γραμματέα του (που μπορεί να μην ήταν και καθόλου αξιόπιστη), ο Martin Bodmer, ένας πλούσιος Ελβετός συλλέκτης που ήθελε να φτιάξει μια συλλογή με σημαντικά έργα της αρχαίας γραμματείας, είχε παραλάβει ένα πακέτο με αρχαίους παπύρους από το Νέο Δελχί στο αεροδρόμιο, καθώς περνούσε διαμέσου του Καΐρου με προορισμό το σπίτι του.

Οσον αφορά στην χρονολόγηση των τεμαχίων του “Λουκά”, ο Nongbri πρόσεξε πώς ενώ ο Roberts υπέθεσε πως προέρχονταν από τον δεύτερο αιώνα (που είναι εξίσου σημαντικό), άλλοι ειδικοί τα χρονολόγησαν στον τρίτο και ακόμη και στον τέταρτο αιώνα! Και χωρίς την πλαστή ιστορία, δεν έχουμε κανέναν λόγο να υποθέσουμε πως χρονολογούνται πριν τον τέταρτο αιώνα. Οποιαδήποτε χρονική στιγμή μεταξύ δεύτερου και τέταρτου αιώνα φαίνεται πιο εύλογη.

Μπορεί η διαφορά να μην φαίνεται μεγάλη, αλλά ένα χειρόγραφο των αρχών του δεύτερου αιώνα μπορεί να αντιγράφτηκε από κάποιον που δεν είχε μετακινηθεί παρά ελάχιστα από την ιστορία του Ιησού: Για παράδειγμα κάποιον που απλά είχε γνωρίσει κάποιον απόστολο. Εξαιτίας αυτού του ισχυρισμού, πολλοί χρησιμοποιούν αυτά τα χειρόγραφα για να καταδείξουν την ακρίβεια των ιστοριών για τον Ιησού. Ενα χειρόγραφο του τέταρτου αιώνος, όμως, είναι γραμμένο τόσο αργά, ώστε κανείς να μην μπορεί να κάνει ισχυρισμούς για καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων.

Σε όλο το βιβλίο του ο Nongbri πηγαίνει πίσω στα βασικά της ανακάλυψης και χρονολόγησης των πιο διάσημων και σημαντικών χειρογράφων. Αυτό που βρήκε είναι πώς μερικές φορές οι τρόποι χρονολόγησης πρώιμων χειρογράφων της Καινής Διαθήκης είναι κάπως “τσαπατσούλικοι” και αποτυγχάνουν να λάβουν υπόψιν την σωματικότητα των κειμένων. Μερικοί μελετητές, μου είπε ο Nongbri, συχνά βρίσκουν ένα δείγμα γραφής από τον δεύτερο αιώνα και μετά ισχυρίζονται πώς το πιο πρώιμο χριστιανικό χειρόγραφο θα πρέπει να χρονολογηθεί σε μια αντίστοιχη χρονική περίοδο (αγνοώντας πως παρόμοια δείγματα γραφής εντοπίζονται και σε μεταγενέστερες περιόδους).

“Με τα χριστιανικά χειρόγραφα” προσθέτει, “υπάρχει πάντα ο πειρασμός να τα τοποθετούμε στην αρχαιότερη πιθανή χρονολογία διότι όλοι λατρεύουμε να βρίσκουμε κειμήλια που μας φέρνουν πιο κοντά στη ζωή του Ιησού και των πρώτων οπαδών του. Αλλά για λόγους που υπογραμμίζω στο βιβλίο μου, το να προσποιούμαστε ότι μπορούμε να ορίσουμε ακριβείς χρονολογίες, δεν λύνει τις δυσκολίες στην χρονολόγηση των χειρογράφων”.

Τίποτα απ’αυτά δεν είναι καλά νέα για αυτούς που, για θρησκευτικούς λόγους, θέλουν να χρησιμοποιούν τα πρώιμα χειρόγραφα της Καινής Διαθήκης σαν απόδειξη της ακρίβειας των Γραφών… Όποιος νομίζει πως τα χειρόγραφα της Κ.Δ. αποδεικνύουν ο,τιδήποτε για την ακρίβεια ή την αυθεντικότητα του μηνύματος του Θεού, θα πρέπει να διαβάσει το βιβλίο του Nongbri.

Ο σκοπός του Nongbri είναι να κάνει τους ανθρώπους να νοιαστούν για τα χειρόγραφα πάνω σε μια άλλη βάση: “Για καιρό είχαμε την τάση να βλέπουμε τα πρώιμα χριστιανικά χειρόγραφα σαν φορείς αυθεντικών κειμένων… Αλλά τα χειρόγραφα είναι αρχαιολογικά κειμήλια με δικές τους ιστορίες… Το πρώτο βήμα για την παραγωγή ουσιαστικής γνώσης γι΄αυτά, είναι το να είμαστε ειλικρινείς για τα πράγματα που δεν ξέρουμε. Από κει και μετά μπορούμε να οικοδομήσουμε στέρεες υποθέσεις, βασισμένες σε πραγματικές αποδείξεις αντί ευσεβείς πόθους.”
https://www.thedailybeast.com/almost-ev ... ng?via=ios
http://mythikismos.gr/?p=2488&fbclid=Iw ... bGWO2AemXI

Vassilis_1
Δημοσιεύσεις: 427
Εγγραφή: 20 Ιουν 2018, 13:53

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Vassilis_1 » 01 Δεκ 2019, 14:23

relativer777 έγραψε:
31 Μαρ 2019, 01:48

Εάν δέν σου απαντήσει

Στο ότι υπάρχει ο Θεός φίλε relativer777, σου έχει απαντήσει όλη η δημιουργία.
Επί πλέον σου έχει απαντήσει και η Επιστήμη, καθώς απέδειξε αληθείς
τις βάσει των περιγραφών της Αγίας Γραφής, κοσμογονικές θέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών